Ga toch weg. Suárez heeft zich 300 procent verbeterd. Genoeg situaties -ook in deze wedstrijd- waar hij kon gaan liggen, maar hij blijft knokken. Tyft op.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:36 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Hij stond gewoon te ver, volgens mij. Bovendien heeft Suarez het over zichzelf geroepen..... Jol mag overigens samen met Van Hulten de boom in.
Dat was gewoon grappig om te zien hoe die spinnepoot zich ter aarde storttequote:Op zondag 23 maart 2008 16:48 schreef Lyzio het volgende:
Dan kunnen we Gomés dus ook kapot stampen volgende wedstrijd, talk about theater zeg. Achterlijke beredeneringen.
Ja, ik heb me doodgelachen hoor.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:49 schreef Grimm het volgende:
[..]
Dat was gewoon grappig om te zien hoe die spinnepoot zich ter aarde stortte
Bullshit. Zijn reputatie mag hier geen rol spelen want de scheids moet gewoon de situatie beoordelen zoals dat zichtbaar is voor iedereen.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:47 schreef Grimm het volgende:
het hele kampioenschap hangt natuurlijk van 1 scheidsrechterlijke beslissing afSuarez is maanden bezig geweest een reputatie op te bouwen om de "Lothar-Mattheus" award te krijgen. Daar plukken hij en ajax nu de vruchten van.
Dat zeg je verkeerd. psv is voor de zoveelste keer bevoordeeld.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:44 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Huilie! Ajax is een keer benadeelt hoor jongens.
Bok jij lekker op naar de FP met je loze uitspraken. Er zou een lock op voetbaltopics moeten komen voor mensen met 0,0 verstand en/of gevoel voor voetbal.quote:Op zondag 23 maart 2008 17:06 schreef detulp050 het volgende:
Oh boehoehoe hoor. Elke week worden clubs zo gedupeerd, maar als het bij de vergane glorie uit Amsterdam gebeurd is, is het een topic waard
Ja, maar waar moet jij je frustratie dan kwijtquote:Op zondag 23 maart 2008 17:08 schreef Lyzio het volgende:
Bok jij lekker op naar de FP met je loze uitspraken. Er zou een lock op voetbaltopics moeten komen voor mensen met 0,0 verstand en/of gevoel voor voetbal.
Inderdaad. Vroeger waren de lampjes de calimero's, maar dat lijkt wel overgewaaid te zijn naar ajax.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:55 schreef Cyber2003 het volgende:
Het grote Ajax-calimero topic #1
Kijk dit is pas eerlijk,een Ajax supp. die gewoon eerlijk zegt dat het ook aan Suarez zelf ligt.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
Suarez´ eigen schuld, heerlijk dat een reputatie zich tegen spelers kan keren en ik hoop dat dit bij ALLE duikelaars en theater artiesten gebeuren gaat!
Zegt genoeg als je er zo over denkt.quote:Op zondag 23 maart 2008 17:10 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ja, maar waar moet jij je frustratie dan kwijt
Van Hulten maakt een fout, heel vervelend. Maar als scheids zou ik bij twijfel ook niets toekennen aan Suárez.
quote:Op zondag 23 maart 2008 16:30 schreef Cyberia18 het volgende:
Een overduidelijke strafschop niet willen geven vanwege de reputatie van Suarez.
Bezorgen bij de Duitsers graag.
Touché.quote:Op zondag 23 maart 2008 17:23 schreef detulp050 het volgende:
Ik twijfel niet over of het wel of niet een strafschop was, maar Van Hulten wel. Daar zit hem de crux.
Een realistische Ajacied, i.t.t. Cyberiaquote:Op zondag 23 maart 2008 17:26 schreef sjimz het volgende:
We hebben het zelf laten liggen, heel het seizoen al.
Neemt niet weg dat het een zuivere pingel was!
Maar dit topic komt wel erg calimero achtig over
ach cyberiaquote:Op zondag 23 maart 2008 16:30 schreef Cyberia18 het volgende:
Een overduidelijke strafschop niet willen geven vanwege de reputatie van Suarez.
Bezorgen bij de Duitsers graag.
+2quote:Op zondag 23 maart 2008 17:26 schreef sjimz het volgende:
We hebben het zelf laten liggen, heel het seizoen al.
Neemt niet weg dat het een zuivere pingel was!
Maar dit topic komt wel erg calimero achtig over
Ik heb duidelijk toegegeven dat Ajax verdient heeft verloren dus wat lul je nou krom?quote:Op zondag 23 maart 2008 17:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Een realistische Ajacied, i.t.t. die randdebiel van een Cyberia.
Dat overkomt iedere club wel eensquote:Op zondag 23 maart 2008 17:58 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Ik heb duidelijk toegegeven dat Ajax verdient heeft verloren dus wat lul je nou krom?
Het gaat mij puur om het gegeven dat Ajax een penal door de neus is geboord. En dát op een cruciaal moment. 4 punten of 7 punten achter staan op PSV is een groot verschil.
Je hebt het wel drukquote:Op zondag 23 maart 2008 18:54 schreef -Vaduz- het volgende:
Er zal vast wel een topic zijn over trollen, in MLN ofzo. Hier houden we het offtopic en laten we dat achterwege.
Kom op man, duidelijker kan niet.quote:Op zondag 23 maart 2008 19:16 schreef jorienvdherik het volgende:
echt zuiver vond ik dit niet
quote:Op zondag 23 maart 2008 19:16 schreef jorienvdherik het volgende:
echt zuiver vond ik dit niet
Ok. Waar gaan we het over hebben?quote:Op zondag 23 maart 2008 18:54 schreef -Vaduz- het volgende:
Hier houden we het offtopic
Haha hij beweert gewoon keihard dat Boschker eerst de bal speelde, maar de bal rolt gewoon dezelfde kant opquote:Op zondag 23 maart 2008 19:29 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Van Hulten blijft, zei het wijfelend, volhouden, dat het geen penaltie was, na het zien van de beelden.
Een duidelijker bewijs, dat deze man incompetent is en absoluut geen betaald voetbal mag fluiten.
quote:
Precies. Ik had m waarschijnlijk zelf ook niet gegeven gezien de reputatie die Suarez zichzelf bezorgt heeft. Maar als je dan de beelden te zien krijgt en net doet of het geen penalty is, gewoon omdat je je fout niet durft toe te geven, ben je wel een zielig mannetje.quote:Op zondag 23 maart 2008 19:52 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]Slip of the tongue.
Maar over Van Hulten, drama dat die man z'n fout niet toegeeft. Je kunt het echt niet anders zien.
Net als die Belg .. het was hands en buitenspel .. en dan nog zeggen dat het een goal wasquote:Op zondag 23 maart 2008 21:30 schreef golfer het volgende:
Dat je er op het moment van beoordelen in het veld naast kan zitten, oké.
Maar na het zien van zulke overduidelijke TV-beelden nog niet willen toegeven dat je er falikant naast zit getuigd van botte starheid.
Ik had toch ook echt 3 herhalingen op tv nodig om het te zien.quote:Op zondag 23 maart 2008 21:30 schreef golfer het volgende:
Dat je er op het moment van beoordelen in het veld naast kan zitten, oké.
Maar na het zien van zulke overduidelijke TV-beelden nog niet willen toegeven dat je er falikant naast zit getuigd van botte starheid.
Je kon het meteen zien hoor. Lichaam gaat onnatuurlijk opzij.. of hij moet turbo'tjes in zijn zij hebbenquote:Op zondag 23 maart 2008 22:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik had toch ook echt 3 herhalingen op tv nodig om het te zien.
Nou ligt Leonardo jammer genoeg meer dan hij staat, en weet je, zeker als Ajax voorstaat, nooit zeker of hij nou wat heeft, of dat hij tijd probeert te rekken. Was wel een zuivere penalty trouwens, had geen herhaling nodig om dat te zien. Dat hij glashard beweert dat Boschker de bal speelt is dan helemaal raar. Verder wel een jammer topic, om het voorzichtig uit te drukken.quote:Op zondag 23 maart 2008 19:54 schreef denthemen het volgende:
Wat een fout, niet alleen van hem maar van de gehele arbitrage
Maar is het niet ook zo dat men moet affluiten bij een blessure aan het hoofd? Vandaag Leonardo, in de ArenA die kerel van Willem II
net of een keeper express bij 1-1 met nog 3 min te gaan, zo groot risico zou nemen om een strafschop te veroorzaken, en daarmee zn punt te verspelen.quote:
niet gezien. dus zou kunnenquote:Op maandag 24 maart 2008 01:05 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Ja en het doelpunt van Bruins werd terecht afgekeurd...
quote:
Teveel aan de breezer gezetenquote:Op maandag 24 maart 2008 01:03 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
net of een keeper express bij 1-1 met nog 3 min te gaan, zo groot risico zou nemen om een strafschop te veroorzaken, en daarmee zn punt te verspelen.
was gewoon vol op de bal.
nee, want ik hoef geen nieuw geval te zien, als ik zulk wangedrag al heb gezien in het verledenquote:Op maandag 24 maart 2008 01:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Dus wat je hier beweert is dus gelogen?
Het grote Dick Jol kan beter stoppen topic #1
Waterdichte redenatiequote:Op maandag 24 maart 2008 01:03 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
net of een keeper express bij 1-1 met nog 3 min te gaan, zo groot risico zou nemen om een strafschop te veroorzaken, en daarmee zn punt te verspelen.
was gewoon vol op de bal.
Dat doet er geen fuck aan toe.quote:Op maandag 24 maart 2008 01:27 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
+ feit dat de bal achter was gegaan, dat zag Boschker ook
Dus speelde Boschker vol op de bal gaf hier een hoekschop weg terwijl de bal toch achter zou zijn gegaan?quote:Op maandag 24 maart 2008 01:27 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
+ feit dat de bal achter was gegaan, dat zag Boschker ook
Nou Suarez duikt altijd snel het gras in.....quote:Op zondag 23 maart 2008 16:37 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Ga toch weg. Suárez heeft zich 300 procent verbeterd. Genoeg situaties -ook in deze wedstrijd- waar hij kon gaan liggen, maar hij blijft knokken. Tyft op.
Ik vind dat hij goed bezig is . Hij duikt al een hele tijd niet meer naar het gras.quote:Op maandag 24 maart 2008 01:36 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Nou Suarez duikt altijd snel het gras in.....
Buiten de 16 krijgt hij wel 90% met zich mee
quote:Op zondag 23 maart 2008 16:31 schreef Lyzio het volgende:
Heeft iemand een gifje van deze overtreding?
quote:Op zondag 23 maart 2008 16:34 schreef Lyzio het volgende:
GIFJES!
Morgen, het is Tweede Paasdag, dus samenvattingen worden op een feestdag niet online gegooidquote:Op zondag 23 maart 2008 18:55 schreef jorienvdherik het volgende:
Post eens filmpje of gifje van het moment
Ja, dat Suarez geraakt werd zag ik ook welquote:Op zondag 23 maart 2008 22:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je kon het meteen zien hoor. Lichaam gaat onnatuurlijk opzij.. of hij moet turbo'tjes in zijn zij hebben
Je mag dat best meenemen als scheids maar dat mag je waarneming niet bepalen.quote:Op maandag 24 maart 2008 17:23 schreef jorienvdherik het volgende:
en daarnaast heeft suarez zn reputatie tegen
Dat moet, zoals al 10.000 keer eeder gezegd, hier volledig van los staan.quote:Op maandag 24 maart 2008 17:23 schreef jorienvdherik het volgende:
Pffft Suarez is nog niets vergeleken bij die tomasson die vroeger bij jullie rondliep,op elk plekje dat interessant was voor van hooijdonk ging meneer liggen en zoals bijna iedereen weet was in die periode een vrije trap van pierre een grotere kans op een doelpunt dan een strafschop bij Ajax.quote:Op maandag 24 maart 2008 17:23 schreef jorienvdherik het volgende:
ja dus wel, als iemand keer op keer een penal versiert, mag die best een keer geen penal krijgen als het er 1 wel zou zijnquote:Op maandag 24 maart 2008 17:32 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Dat moet, zoals al 10.000 keer eeder gezegd, hier volledig van los staan.
Keer op keer nog welquote:Op maandag 24 maart 2008 17:39 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ja dus wel, als iemand keer op keer een penal versiert, mag die best een keer geen penal krijgen als het er 1 wel zou zijn
Ja goed punt wat je nu aanhaaldquote:Op maandag 24 maart 2008 17:39 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ja dus wel, als iemand keer op keer een penal versiert, mag die best een keer geen penal krijgen als het er 1 wel zou zijn
Niet mee eens.quote:Op maandag 24 maart 2008 17:39 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Duidelijker kan volgens mij niet maar ja kampioen waren we toch niet gewordenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 01:10 schreef RayMania het volgende:
De bewuste tackle, tsja, je kan 'm geven hè...
[ afbeelding ]
Ik begrijp nog steeds niet waar hij het idee 'hij speelt eerst de bal' vandaan haalt.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 01:10 schreef RayMania het volgende:
[ afbeelding ]
Dan gaat die Heubach ook nog eens zo achterlijk doenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 01:10 schreef RayMania het volgende:
[ afbeelding ]
en zijn teamgenotenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 01:19 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik begrijp nog steeds niet waar hij het idee 'hij speelt eerst de bal' vandaan haalt.
100% penalty, veel duidelijker zal je ze niet krijgen.
Al is dit naast een blunder van Van Hulten ook de schuld van Suarez zelf die het in het 1e deel van dit seizoen gewoon verpest heeft voor zichzelf.
Tjah, het is en blijft Heubach he.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 01:46 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Dan gaat die Heubach ook nog eens zo achterlijk doen
Als dat zo is heeft hij helemaal geen reden om zo te doen bij Suárez. Iets beoordelen wat je niet gezien hebt?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:09 schreef jorienvdherik het volgende:
misschien zag hij niet of die geraakt was
OP het bewuste moment kan dat zo lijken. En Suarez heeft idd zn reputatie tegen, ook al zou dat er los van moeten staan, scheidsrechters nemen het toch mee in zo'n wedstrijd.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 01:19 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik begrijp nog steeds niet waar hij het idee 'hij speelt eerst de bal' vandaan haalt.
100% penalty, veel duidelijker zal je ze niet krijgen.
Wat deed hij fout dan? Suarez geen penalty geven, maar verder is er nauwelijks kritiek op hem geweest, zelfs niet na beladen wedstrijden als Ajax - Feyenoord en Heracles - Twente.quote:Op woensdag 23 april 2008 16:45 schreef methodmich het volgende:
Tja, je moet iemand die finale laten fluiten. Maar of hij nou zo goed was dit seizoen? Ik heb toch mijn twijfels.
ZOMFG!! Omkoperij!! Philips heeft de titel gekocht!!!11!!! Voor de 2e keer al!!!!quote:Op woensdag 23 april 2008 16:47 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Wat deed hij fout dan? Suarez geen penalty geven, maar verder is er nauwelijks kritiek op hem geweest, zelfs niet na beladen wedstrijden als Ajax - Feyenoord, Heracles - Twente en Vitesse - NEC.
Euh, leg uit?quote:Op woensdag 23 april 2008 16:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
ZOMFG!! Omkoperij!! Philips heeft de titel gekocht!!!11!!! Voor de 2e keer al!!!!
Hij valt mij nou nooit zo op als een goede scheidsrechter, vandaar. Ik had verwacht dat de KNVB wel zou aankomen met Bas Nijhuis ofzo.quote:Op woensdag 23 april 2008 16:47 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Wat deed hij fout dan? Suarez geen penalty geven, maar verder is er nauwelijks kritiek op hem geweest, zelfs niet na beladen wedstrijden als Ajax - Feyenoord en Heracles - Twente.
quote:Afellay: Van Hulten noemde me tyfushond
VENLO - PSV'er Ibrahim Afellay heeft woensdag in de oefenwedstrijd tegen VVV-Venlo een aanvaring gehad met scheidsrechter Jack van Hulten. De middenvelder en de arbiter lagen tijdens het duel diverse keren met elkaar in de clinch en dat resulteerde kort voor tijd in een heftige woordenwisseling.
Van Hulten zou Afellay daarbij hebben uitgescholden, aldus de PSV'er. ,,Hij zei tegen me: 'Rot op, vuile tyfushond'. Vraag maar aan VVV'er Frank van Kouwen, die stond erbij'', brieste Afellay na afloop voor de camera van Omroep Brabant. ,,Van Hulten zal het wel ontkennen, maar hij moet dit seizoen natuurlijk nog een paar wedstrijden fluiten'', aldus de international van het Nederlands elftal.
Van Kouwen bevestigd het verhaal.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:52 schreef EnGCatjuh het volgende:
Raar verhaal, zeker als het waar is.
Maar ik zie niet in waarom Afellay zou liegen.
quote:Naar typetje. Dat is wat scheidsrechter Jack van Hulten tegen PSV'er Ibrahim Afellay heeft gezegd. Althans, dat verklaarde de arbiter donderdagochtend in het programma van Humberto Tan op Radio 538. Woensdagavond in het oefenduel met VVV-Venlo zou de leidsman een aanvaring met Afellay hebben gehad. Volgens de Oranje-international nam Van Hulten de woorden 'vuile tyfushond' in de mond.
"Dat heb ik absoluut niet gezegd", aldus Van Hulten. "Afelley kwam na een overtreding dreigend op me aflopen. Nadat ik hem vriendelijk had verzocht op te houden, bleef hij maar doorgaan met zeuren. Daarop noemde ik hem een naar typetje."
Afellay blijft echter bij zijn verhaal. "Hij zei tegen me: 'Rot op, vuile tyfushond'. Vraag maar aan Frank van Kouwen, die stond er namelijk bij." Tegenover de Telegraaf bevestigt de VVV-speler het verhaal. "Het klopt. Afellay kwam bij een vrije trap aanstormen en riep iets naar Van Hulten. Ik verstond niet precies wat, maar ik hoorde wel dat Van Hulten daarna het woord 'tyfushond' in zijn mond nam. Ik was verbijsterd."
Vandaag heeft Van Hulten een onderhoud met de KNVB. Besproken wordt hoe deze zaak verder moet worden afgehandeld.
Dat is het al zeker op het gebied van scheidsrechtersquote:Op donderdag 31 juli 2008 11:07 schreef koningdavid het volgende:
Als Van Hulten niet dik geschorst wordt, is de KNVB haar geloofwaardigheid aardig kwijt.
Inderdaad. Duidelijk geen overtreding van Boschker op Suarez vorig seizoen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 11:59 schreef M0NTANA het volgende:
Jack van Hulten is een held.
Kan nog leuk wordenquote:Van Hulten ontkent aantijgingen Afellay
Scheidsrechter Jack van Hulten heeft gereageerd op de beschuldigingen van Ibrahim Afellay dat hij hem in het oefenduel tussen PSV en VVV-Venlo zou hebben uitgemaakt voor ‘vuile tyfushond’. De leidsman liet donderdagochtend op Radio 538 weten dat hij de Oranje-international wel heeft aangesproken op zijn gedrag, maar niet in zulke heftige bewoordingen. “Naar eer en geweten: dat heb ik niet gezegd,” ontkende Van Hulten in het radioprogramma van Humberto Tan. Nadat Tommie van der Leegte de bal wegtrapte na een overtreding trok de arbiter de gele kaart voor de PSV-middenvelder. “Die accepteerde hij gewoon. Toen kwam Afellay opeens van grote afstand naar me toe gerend. Hij nam een dreigende houding aan, en toen heb ik tegen hem gezegd: ‘naar typetje’.
Zowel Afellay zelf als VVV-speler Frank van Kouwen, die dichtbij het tweetal stond, komen echter met een andere lezing. Van Hulten snapt dat niet. “Ik heb zoiets nooit gezegd en zal me ook nooit verlagen tot het gebruik van zulke taal. Als een speler dit soort woorden tegen mij zegt, dan geef ik hem een rode kaart en dan hoop ik dat de KNVB hem een behoorlijke straf oplegt.”
Onderzoek
De KNVB heeft het voorval inmiddels voorgelegd bij de aanklager betaald voetbal, die mogelijk een onderzoek in zal stellen. “Afellay dient dan overigens wel zijn bevindingen op papier te zetten,” aldus een woordvoerder van de voetbalbond
Inderdaad, zeker nadat hij jullie in de playoffs bij Twente een 100% strafschop onthouden heeft.quote:
Daar moeten we niet te lang over doorzeiken, als we die wedstrijd hadden gewonnen, hadden we het wel ergens anders verneukt. Gisteren zei Jack van Hulten gewoon wat iedereen denkt, niets mis mee!quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:00 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Inderdaad. Duidelijk geen overtreding van Boschker op Suarez vorig seizoen.
Heb gewoon een kutgeheugen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:05 schreef PyTh het volgende:
[..]
Inderdaad, zeker nadat hij jullie in de playoffs bij Twente een 100% strafschop onthouden heeft.
Dat behoort een scheidsrechter helemaal niet te doen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:05 schreef M0NTANA het volgende:
Gisteren zei Jack van Hulten gewoon wat iedereen denkt, niets mis mee!
Dat was nog in de competitiequote:Op donderdag 31 juli 2008 12:05 schreef PyTh het volgende:
[..]
Inderdaad, zeker nadat hij jullie in de playoffs bij Twente een 100% strafschop onthouden heeft.
Waarom niet? Andersom gebeurt het toch ook?quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:06 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Dat behoort een scheidsrechter helemaal niet te doen.
Klopt inderdaad, dat maakt hem nog meer heldquote:
quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:04 schreef MarkNMGN het volgende:
en toen heb ik tegen hem gezegd: ‘naar typetje’.
En dan krijg je ook (terecht) rood.quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:07 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Waarom niet? Andersom gebeurt het toch ook?
Klopt, net als Wesley Sneijder. En dat is een held, net als Jack van Hulten!quote:
Ja, maar dan mag het toch ook niet? Sneijder werd voor 'tyfushond' van het veld gestuurd en kreeg een schorsing aan zijn broek.quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:07 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Waarom niet? Andersom gebeurt het toch ook?
Maar ik zeg toch nergens dat hij niet geschorst moet worden?quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:10 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ja, maar dan mag het toch ook niet? Sneijder werd voor 'tyfushond' van het veld gestuurd en kreeg een schorsing aan zijn broek.
Als hetzelfde niet bij Van Hulten gebeurd, is dat natuurlijk compleet belachelijk.
Klopt, alleen je leek het aanvankelijk te suggereren, ten minste zo kwam het op mij over.quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:14 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar ik zeg toch nergens dat hij niet geschorst moet worden?
Maar beiden hebben gelijk.quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:18 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Klopt, alleen je leek het aanvankelijk te suggereren, ten minste zo kwam het op mij over.
Ik vind het ook geen heldendaad, ik vind het onprofessioneel en dom. Net zoals ik het behoorlijk onprofessioneel en dom vond van Sneijder destijds.
Perez had ook gelijk zekerquote:Op donderdag 31 juli 2008 12:24 schreef M0NTANA het volgende:
Maar beiden hebben gelijk.
Het tweede gedeelte was inderdaad een feit, eerste gedeelte had van mij niet gehoeven.quote:
Inderdaad:quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:13 schreef denthemen het volgende:
Geen onderzoek dus, want dan moet Affelay gaan schrijven...
Dat wordt dus niks.quote:De aanklager betaald voetbal kan besluiten een onderzoek in te stellen naar de uitlatingen van Van Hulten. ,,Afellay dient dan overigens wel zijn bevindingen op papier te zetten'', aldus een woordvoerder van de KNVB donderdag.
Jij kan het wel natuurlijk.quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:13 schreef denthemen het volgende:
Geen onderzoek dus, want dan moet Affelay gaan schrijven...
Affelay klaart die boel wel, jeweets.quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:55 schreef -Vaduz- het volgende:
Net of Afellay en zijn zaakwaarnemer dat niet kunnen fixen MONTANA.
Ach man overdrijf niet. Dit soort termen roepen spelers zelf ook continu op het veld. Een schorsing van een of twee wedstrijden is dan ook meer dan genoeg.quote:Op donderdag 31 juli 2008 11:07 schreef koningdavid het volgende:
Als Van Hulten niet dik geschorst wordt, is de KNVB haar geloofwaardigheid aardig kwijt.
quote:Afellay: 'Voor mij is de kous af'
Door Maarten Dekkers
Donderdag, 31 juli 2008, 18:35
Ibrahim Afellay heeft in een brief aan de KNVB laten weten dat wat hem betreft het incident met scheidsrechter Jack van Hulten tot het verleden behoort. "Er is wat geroepen. Dat gebeurt soms op het veld. Maar voor mij is de kous nu af", aldus de middenvelder in zijn schrijven.
Tijdens het oefenduel van PSV tegen VVV-Venlo zorgde arbiter Van Hulten voor opschudding door Afellay voor 'tyfushond' uit te maken. De leidsman, die naar eigen zeggen dit woord niet in de mond heeft genomen, reageerde wél verbaal op de dreigend op hem aflopende PSV-middenvelder. Op Radio 538 liet Van Hulten weten hem 'naar typetje' te hebben genoemd. Het incident was voor de KNVB reden om een onderzoek te starten, waarin een schriftelijke verklaring van de middenvelder werd gewenst. Afellay laat middels de brief nu weten geen woorden meer vuil te willen maken aan het voorval.
Hier sluit ik mij bij aanquote:
In plaats van "oprotten" schijnt hij "scheer je weg" te hebben gezegd.quote:Op donderdag 31 juli 2008 21:16 schreef Aanvoerder het volgende:
geloof er geen zak van. wie zegt er nou op het veld "naar typetje"? daar is gewoon grof gescholden.
Dat zou ik niet eens zo raar vinden kijkend naar de scheidsrechters in Nederland.quote:Op donderdag 31 juli 2008 21:26 schreef maril het volgende:
Dus dan krijg je, scheer je weg, naar typetje.![]()
quote:Van Hulten ontdaanVENLO - "Verre van fair, respectloos en onder de gordel", noemt scheidsrechter Jack van Hulten de beschuldiging van Ibrahim Afellay dat de leidsman hem tijdens VVV-PSV zou hebben uitgemaakt voor 'vuile tyfushond'. "Met mijn hand op mijn hart en op de gezondheid van iedereen die me lief is, durf ik te roepen dat ik dit nóóit heb gezegd." Dat VVV'er Frank van Kouwen de lezing van Afellay bevestigt ("het verhaal klopt"), irriteert Van Hulten. "Van Kouwen mag dat voor de tuchtcommissie nog een keer doen als hij me recht in de ogen durft te kijken!"
Van Hulten is duidelijk ontdaan door hetgeen zich woensdagavond in De Koel afspeelde. "Ik zal uitleggen wat er daadwerkelijk gebeurde", zegt hij strijdbaar. "De situatie - in de 92e minuut - was als volgt: VVV was in de aanval en Tommie van der Leegte beging een lichte overtreding door iemand vast te houden. Eén of twee seconden na het fluitsignaal trapte hij de bal uit de draai veertig meter weg, waarna ik hem geel gaf en hij dat ook zonder meer accepteerde."
Daarna ging het mis. "Afellay kwam van twintig of dertig meter aangerend, zei allerlei onvriendelijke, maar geen kwetsende dingen en plaatste zijn voorhoofd vlak voor het mijne. Hij was de hele wedstrijd al aan het zeuren, hetgeen ik bewust negeerde. Dit was een stap te ver, waardoor ik besloot ook hem geel te geven en hem toevoegde: 'Je bent een vervelend typetje'. Niks meer en niks minder. Dus totaal iets anders dan nu in de pers staat en Afellay voor een of andere camera heeft geroepen."
"Ik vind het echt heel laag dat Afellay dit doet", vervolgt de arbiter. "Tussen het eindsignaal en de strafschoppenserie zei hij al: 'Ik ga je pakken, ik ga je pakken voor een camera.' In mijn optiek moeten Afellay en Van Kouwen me wel verkeerd hebben verstaan."
"Ik fluit nu zeventien jaar in het betaalde voetbal en heb dit soort taal nog nóóit gebezigd. Als een speler 'vuile tyfushond' tegen me zou zeggen, gaf ik hem direct rood en hoopte ik dat de KNVB hem hard zou straffen."
Tegen een eventuele tuchtzaak ziet Van Hulten - nummer twee in het klassement van de Scheidsrechter van het Jaar - niet op. "Ik ben voor niemand bang, heb niets te verbergen. Als er een onderzoek komt, wil ik Afellay en Van Kouwen graag in de ogen kijken. Het is heel vervelend als je van iets wordt beschuldigd dat je niet hebt gedaan." Een klacht tegen Afellay wegens aantasting van zijn eer en goede naam sluit Van Hulten niet op voorhand uit. "Maar ik ga nu eerst maar eens met de KNVB in conclaaf welke weg we gaan bewandelen."
Telegraaf
Dat wil nog niet zeggen dat Van Hulten het ook daarwerkelijk gezegd heeft natuurlijk. Al vind ik iemand een naar typetje noemen ook van voor 1900quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:33 schreef denthemen het volgende:
Als je de beelden bekijkt zie je dat Affelay heel duidelijk zegt tegen die vent dat hij geen tyfus hond mag zeggen
typetje, tyfusquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:33 schreef denthemen het volgende:
Als je de beelden bekijkt zie je dat Affelay heel duidelijk zegt tegen die vent dat hij geen tyfus hond mag zeggen
Als hij het zei dan is dat helemaal niet erg. Dat Affelay zo brutaal doet, dat is wel kwalijkquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:27 schreef ruud.nl het volgende:
Al zou hij 'naar typetje' hebben gezegd, zelfs die uitspraak is niet wenselijk door een scheidsrechter naar mijn mening.
Een scheidsrechter hoort boven dat soort uitlatingen te staan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:29 schreef denthemen het volgende:
[..]
Als hij het zei dan is dat helemaal niet erg. Dat Affelay zo brutaal doet, dat is wel kwalijk
Rest van het artikel (AD).quote:SCHELDPARTIJ MET GEVOLGEN
Door PETER VAN DUYL
EINDHOVEN - De aanklager betaald voetbal beslist over de gevolgen van de gebeurtenissen tijdens VVV-PSV van afgelopen woensdag. Na dat duel liet PSV-aanvaller Ibrahim Afellay weten dat scheidsrechter Jack van Hulten hem had uitgescholden voor ‘vuile tyfushond’. De arbiter ontkent ten stelligste dat gezegd te hebben.
Zowel Van Hulten als Afellay is verzocht zijn persoonlijke ervaringen rond het incident op papier te zetten. Hetzelfde verzoek is gedaan aan VVV’er Frank van Kouwen die getuige was. Woensdagavond bevestigde hij overigens de lezing van Afellay. Op basis van artikel 39 van het reglement tuchtspraak betaald voetbal zijn de drie verplicht gehoor te geven aan de wens van de aanklager.
Bij PSV hadden ze het incident liever laten rusten. Nadat Afellay er een nachtje over had geslapen, was zijn woede gisteren al een stuk gezakt. ,,Ik heb er niets meer aan toe te voegen,’’ zei hij. ,,Hiermee is voor mij de kous af. Het boeit me ook niet zo heel erg. Dat lijkt misschien ongeïnteresseerd maar als een scheidsrechter zoiets roept, zegt dat meer over hem dan over mij.’’
Ook PSV-directeur Jan Reker had de zaak graag laten rusten (‘dit is alleen maar negatieve energie’) en hetzelfde gold voor trainer Huub Stevens. ,,Dat wedstrijdje was gisteren,’’ sprak de oefenmeester. ,,Wij zijn hier bezig met vandaag en morgen. Ik heb de opmerking niet gehoord, maar als het gezegd is, dan nog. Ik kan me voorstellen dat er in een bepaalde emotie wel eens wat wordt geroepen. Daar moet je boven staan. Wat mij betreft: zand erover.’’
Eerlijk gezegd geloof ik Van Hulten wel.quote:Van Hulten: Ik zei geen tyfushond
Scheidsrechter jack van Hulten zweert in alle toonaarden Ibrahim Afellay geen 'tyfushond' te hebben genoemd. "Op de gezondheid van mijn vrouw en mijn zoon zeg ik dat ik zulke woorden absoluut niet in de mond neem", zo zegt hij in het Eindhovens Dagblad. ""Als dat wel zo is, mag de KNVB direct mijn fluit afpakken en stop ik."
Van Hulten beweert dat hij Afellay een 'naar typetje' noemde, nadat deze 'met schuim op zijn mond' op hem af was gestormd. Volgens Afellay zei de scheidsrechter echter 'Rot op, vuile tyfushond' tijdens de wedstrijd PSV-VVV Venlo. VVV'er Frank van Kouwen bevestigt dit.
"Afellay liep al de hele wedstrijd te zuigen. Wat hij zei? Dat ik in de eerste divisie thuishoor en dat ik er geen hout van kan. Dat kan ik wel hebben", aldus de arbiter. Toen die echter floot na een overtreding, escaleerde de boel. "Na mijn fluitsignaal schopte Van der Leegte de bal zo'n vijftig meter weg, waarop ik hem geel gaf. Vervolgens kwam Afellay met het schuim op zijn mond op mij afgestormd en riep hij dat ik de wedstrijd aan het verzieken was."
Leuke soap wordt het zo!quote:FRANK VAN KOUWEN IN BRES VOOR JACK VAN HULTEN
Jurist: „Aanklager in lastig parket”
Van onze Telesportredactie
VENLO, zondag
Frank van Kouwen hoopt dat scheidsrechter Jack van Hulten niet wordt gestraft naar aanleiding van het akkefietje met Ibrahim Afellay. De scheidsrechter zou in de wedstrijd VVV-PSV ’rot op, vuile tyfushond’ tegen de PSV’er hebben geroepen, hetgeen later door getuige Van Kouwen werd bevestigd. Ook in zijn – door de aanklager betaald voetbal gevraagde – verklaring blijft de VVV’er achter zijn woorden staan. „Maar ik hoop dat er niks mee gebeurt.”
Van Kouwen springt in de bres voor Van Hulten.„Ik heb ook opgeschreven dat Afellay heel heftig reageerde en dat het daarom wel logisch was dat de scheidsrechter iets terugriep. Ik vind de hele affaire opgeblazen.”
En dat verwijt hij Afellay. „Ik snap niet dat je eerst zó boos reageert en een dag later zegt dat de kous wat jou betreft af is. Denk dan twee keer na voor je dingen voor een camera roept. Nu heeft hij mij ergens in betrokken, waar ik helemaal niets mee te maken wil hebben. Aan het eind van het liedje is Frank van Kouwen de gebeten hond. Ik kan het nooit goed doen. Ik moest verklaren wat ik hoorde, maar vind het vervelend voor Van Hulten. Ik denk dat hij een van de betere scheidsrechters van Nederland is en dit niet verdient.”
Volgens de bekende (voetbal)jurist Jan Kabalt hebben Afellay en Van Kouwen de aanklager in een lastig parket gebracht. „Aan de ene kant lijkt het ’slachtoffer’ niet te willen dat de ’dader’ vervolgd wordt, terwijl de aanklager er aan de andere kant voor moet zorgen dat dit soort beledigingen bestraft wordt.
Het lijkt me sterk dat de aanklager zegt dat er onvoldoende bewijs is, want er is een verklaring van Van Kouwen en er zijn televisiebeelden waarop Afellay letterlijk zegt waarvoor Van Hulten hem heeft uitgemaakt. Ik neem aan dat hij dat desgevraagd ook schriftelijk aan de aanklager heeft bevestigd. Anders komt hij wel héél ongeloofwaardig over.”
Kabalt gaat er dan ook van uit dat Van Hulten zal worden gestraft.
„Tenzij de tuchtcommissie de ontkennende Van Hulten geloofwaardiger vindt dan de twee verklaringen van de spelers. Dat is onwaarschijnlijk. Wellicht dat het qua strafmaat wél uitmaakt dat Afellay zich nu opeens minder gekrenkt voelt.”
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |