quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
oh, nee, dan begreep ik het verkeerd
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 01:11 schreef Bora-Bora het volgende:
Ja, het is vooral de prednison waar je van aankomt en zo'n maanvormig (rond) gezicht krijgt.
Plus dat je er het ook je hormoonhuishouding als het ware door mekaar gooit, maar soms heb je gewoon geen keuze.
Imuran is geen middel waarvan je aankomt, maar als het goed bij je werkt, gaan je darmen er weer beter van functioneren en daardoor kom je dus wat aan. Snappie?
Succes alvast dan.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 01:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik snap het denk ik
ik mag de 27e voor het eerst naar de gastro enteroloog (ofzo), ben erg benieuwd wat er daarna gaat gebeuren, of er dan een traject wordt gestart waarin de boel wat verbetert..
Succesquote:Op vrijdag 21 maart 2008 01:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik snap het denk ik
ik mag de 27e voor het eerst naar de gastro enteroloog (ofzo), ben erg benieuwd wat er daarna gaat gebeuren, of er dan een traject wordt gestart waarin de boel wat verbetert..
Mijn ontlasting is onderzocht en verder een gastroscopie, een endoscopie en bloedonderzoek.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:34 schreef grizegrijn het volgende:
Welke onderzoeken hebben jullie eigenlijk gehad voor de diagnose van Crohn of CU?
Kunnen ze dat zien in het bloed of is er echt een scopie voor nodig? Ik dacht dat darmontstekingen niet zichtbaar waren in een algeheel bloedbeeld toch?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:47 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Mijn ontlasting is onderzocht en verder een gastroscopie, een endoscopie en bloedonderzoek.
Ik weet niet precies waar ze naar kijken maar ontstekingen kunnen volgens mij wel een afwijkend bloedbeeld geven.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:51 schreef grizegrijn het volgende:
[..]
Kunnen ze dat zien in het bloed of is er echt een scopie voor nodig? Ik dacht dat darmontstekingen niet zichtbaar waren in een algeheel bloedbeeld toch?
Arf,...vanalles...quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:34 schreef grizegrijn het volgende:
Welke onderzoeken hebben jullie eigenlijk gehad voor de diagnose van Crohn of CU?
Alle onderzoeken wel zo'n beetje die je hier al voorbij zag komen + een lactose-adem test, het ene onderzoek met meer succes dan de andere overigensquote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:34 schreef grizegrijn het volgende:
Ja, het is echt schandalig eigenlijk hoe het allemaal is gelopen daar. Een roesje hadden ze me eerst wel toegezegd maar ineens kon dat niet meer en gaven ze me alleen een kalmeringstabletje, maar pijnstilling was absoluut onmogelijk voor een scopie. Terwijl het in het ziekenhuis ernaast standaard gedaan werdquote:Op zondag 23 maart 2008 13:11 schreef Bora-Bora het volgende:
Wat vreemd dat ze dan geen vervangend middel hebben voor zo'n roesje, Grizegrijn! [ afbeelding ]
Klinkt wel een beetje vaag allemaal, indd. En lag je voor je darmproblemen een ->paar maanden<- in het ziekenhuis, of voor iets anders??
Een roesje is toch geen pijnstilling maar puur een middel om te zorgen dat je het "vergeet"?quote:Op zondag 23 maart 2008 19:02 schreef grizegrijn het volgende:
[..]
Ja, het is echt schandalig eigenlijk hoe het allemaal is gelopen daar. Een roesje hadden ze me eerst wel toegezegd maar ineens kon dat niet meer en gaven ze me alleen een kalmeringstabletje, maar pijnstilling was absoluut onmogelijk voor een scopie. Terwijl het in het ziekenhuis ernaast standaard gedaan werd![]()
ontlasting-onderzoek, bloedonderzoek, endoscopie, gastroscopie, ct-scan en mri-scan. Alles meerdere malen, en ze heeft het nog steeds niet voor 100% kunnen diagnostiseren, al denkt ze er dus wel heel erg sterk aan.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:34 schreef grizegrijn het volgende:
Mwah ik was toen der tijd 26 ofzo en ook geen enkel roesje gekregen.... bij geen enkel onderzoek.quote:Op maandag 24 maart 2008 23:20 schreef Bora-Bora het volgende:
Dat is dan waarschijnlijk de reden dat ze nog wat voorzichtiger zijn met roesjes enzo...
Belachelijk zeg!!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:33 schreef marlieske het volgende:
Mwah ik was toen der tijd 26 ofzo en ook geen enkel roesje gekregen.... bij geen enkel onderzoek.
Er werd gewoon gezegd ff op de kaakjes bijten dametje![]()
quote:Later bleek dat de onderzoeken nog een keer gedaan konden worden met roesje in een ander ziekenhuis (ze waren namelijk mislukt doordat ik de pijn niet kon hebben) en ik heb het nog niet gedurfd het trauma zit behoorlijk diep bij mijn man trouwens ook die was erbij en is niet kleinzerig en vond het ik citeer: barbaars en niet van deze tijd.
Jeetje!quote:Ik blijf ook bij mijn uitspraak van toen, een bevalling doet niet zoveel pijn als een scopie van de darmen. (en na een bevalling te hebben mogen ervaren ben ik erachter dat het klopt)
Helemaal mee eens!quote:Als ze me nog n keer binnenste buiten willen keren in Nederlandse ziekenhuizen dan zullen ze me een ruggenprik moeten geven o.i.d. ik wil niets zien en zeker niet voelen/horen.
En zolang ze dat niet doen mogen ze mij niet meer roeren van binnen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:53 schreef Bora-Bora het volgende:
Helemaal mee eens!
Ze zouden dit écht anders moeten gaan doen!
Vond deze trouwens ook wel de moeite om op te reageren, aangezien ik nooit de beste ervaringen heb gehad met ziekenhuizen. Dus dat ontwikkeld staat terecht tussen aanhalingstekens in mijn opinie !!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:53 schreef Bora-Bora het volgende:
(En dan denk je dat je in een aardig "ontwikkeld" land woont!....)
Dat heb ik dus met de gastroscopie, dat was echt hels.quote:Op woensdag 26 maart 2008 00:12 schreef marlieske het volgende:
[..]
En zolang ze dat niet doen mogen ze mij niet meer roeren van binnen.
ALLEJEMIG wat een rampenplan zeg!!!quote:
endoscopie is de verzamelnaam voor de afdeling, colonoscopie is darm en gastro is maag.quote:Op maandag 31 maart 2008 23:59 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ben gestopt met m'n medicijnen (mesalazine), vooralsnog gaat het wel redelijk.
volgende week mag ik op voor een colonoscopie (of endoscopie) en een gastroscopie, hoera..
Bel hier even je arts over, vantevoren!quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
heeft iemand enig idee of je, in plaats van een roesje, kunt vragen om iets wat je gewoon kalmeert?
ik heb slechte ervaringen met het roesje, maar zou graag wel iets kalmerends willen
Ehm, een smaakje erdoorheen (siroop)?quote:en nog iemand goeie tips hoe ik de moviprep weg ga krijgen?
Met ijskoude appelsap ging het hier redelijk, beter een grotere hoeveelheid appelsap nemen en met een rietje drinken dan proef je er het minste van omdat het verder achter in je keel komt.quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
heeft iemand enig idee of je, in plaats van een roesje, kunt vragen om iets wat je gewoon kalmeert?
ik heb slechte ervaringen met het roesje, maar zou graag wel iets kalmerends willen
en nog iemand goeie tips hoe ik de moviprep weg ga krijgen?
Is dat hetzelfde als kleanprep?quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
en nog iemand goeie tips hoe ik de moviprep weg ga krijgen?
volgens mij is dat wel hetzelfde ja, vieze drankjes met vieze smaakjes en vieze effectjesquote:Op woensdag 2 april 2008 01:11 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als kleanprep?
Zoja, kreeg de volgende tip van een collega en werkte bij mij goed.
3 frisdrankflessen vullen met water en goed koel laten worden
Dan per liter met koud water een citroen erboven uitknijpen, dan lukt het nog wel aardig.
Ja, je hebt een drankje met een weeïge (zoetige?) smaak; een andere juist met een zoutige smaak; en meer van die zooi.quote:Op woensdag 2 april 2008 01:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
volgens mij is dat wel hetzelfde ja, vieze drankjes met vieze smaakjes en vieze effectjes
Jeetje, maar 60 ml!! Dat is indd heel andere koek soep!quote:Op woensdag 2 april 2008 13:12 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb Kleanprep en Xprep gehad, en vind Xprep toch een stuk fijner. Dan hoef je maar per 10 kg lichaamsgewicht 10 ml te drinken ( in mijn geval dus 60 ml) en verder gewoon wel extra drinken, maar je hoeft niet persee 4 liter ofzo te drinken danEn die Xprep smaakte ook nog niet eens zo heel vies
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |