ben ik benieuwd hoe ze dan die clean-prep troep aanprijzenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:01 schreef Nuek het volgende:
Ik kreeg dus net een folder in huis vanuit het ziekenhuis over Phosphoral. Staat er op de voorkant een heerlijke zuster met veel make up twee glaasjes water met een citroenschijfje en 2 flesjes phosphoral te serveren. Heel modern allemaal maar dat schoot me toch effe in het verkeerde keelgat...
Hmmm ja, ik heb dus last van het tegenovergestelde ... mijn stoelgang gaat een beetje te gemakkelijk. Maar verzelrijk zou juist goed moeten zijn voor een regelmatige stoelgang ... tis een idee. Een beetje extra vitamines zullen ook geen kwaad kunnen. Ik zal dit eens navragen bij m'n internist eind juli.quote:NB_TD Schreef in deel II
Nou ik had dus tamelijk harde ontlasting iedere keer en na het drinken daarvan gaat het toch een stuk makkelijker. En door al die vitamines voel je je een stuk fitter, ik weet niet of het ook bij jou zal gaan helpen natuurlijk Het beste is om die pakjes nutridrink te vragen met multifibre; extra vezelrijk.
Toen bij mij net crohn geconstateerd werd, had ik ook echter te zachte ontlasting. Achter elkaar diarree, ook na gebruik van medicijnen. Nu ik Prednison gebruik is het weer normaal geworden en soms zelfs tegen het te harde aanquote:Op zondag 4 juli 2004 22:23 schreef sol1tair het volgende:
[..]
Hmmm ja, ik heb dus last van het tegenovergestelde ... mijn stoelgang gaat een beetje te gemakkelijk. Maar verzelrijk zou juist goed moeten zijn voor een regelmatige stoelgang ... tis een idee. Een beetje extra vitamines zullen ook geen kwaad kunnen. Ik zal dit eens navragen bij m'n internist eind juli.
Kijk, dat is goed nieuws ... heb je wel last van bijwerkingen van de pred?quote:Op zondag 4 juli 2004 23:09 schreef NB_TD het volgende:
[..]
Toen bij mij net crohn geconstateerd werd, had ik ook echter te zachte ontlasting. Achter elkaar diarree, ook na gebruik van medicijnen. Nu ik Prednison gebruik is het weer normaal geworden en soms zelfs tegen het te harde aanHet gevoel geen pijn meer te hebben is echt geweldig. Geen kippevel of pijnscheuten meer tijdens het eten
![]()
yep., veel drinken en in beweging blijvenquote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:18 schreef Ericjuh het volgende:
in mijn dunne darm zit een vernauwing.. nu heb ik sinds een paar dagen het gevoel dat het daar een beetje verstopt zit.. ik heb heel weinig ontlasting en voel me ook een beetje misselijk de paar dagen... ook heb ik (waar ik de onsteking heb) een beetje branderige gevoel...
komt dit iemand bekent voor of heeft iemand dit al gehad??
success....quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:24 schreef milagro het volgende:
ik mag vandaag aan de cleanprep![]()
Ai, sterkte iig.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:24 schreef milagro het volgende:
[..]
thee thee thee van af nu als afwisseling op de bitterzoete meuk
Sterktequote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:24 schreef milagro het volgende:
[..]
thee thee thee van af nu als afwisseling op de bitterzoete meuk
quote:Op dinsdag 6 juli 2004 14:37 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Sterkte
Ik trok die cleanprep echt niet, na 1.5 liter kreeg ik echt kotsneigingenquote:Op dinsdag 6 juli 2004 16:11 schreef milagro het volgende:
[..]ik vind de clean prep niet zo erg, het niet eten valt me zwaar
vergeet het steeds, loop naar de keuken voor een appel ..oh nee
net buiten iemand met een ijsje, ha lekke rik ga ook even een..oh nee
gelukkig ben ik morgen als het goed is om half negen meteen aan de beurt
ik hoop dat ze aan mijn verzoek tegemoet komen en het slangetje door de neus erin schuiven als ik al half suf ben terwijl ze de \\\"onderkant\\\" enteren
ben je met een roesje echt helemaal \\\'weg\\\' eigenlijk
heb er nog nooit 1 gehad namelijk.
of ben je alleen half weg, suffig maar maak je wel alles mee
Arsten die een roesje niet nodig vinden zou je zelf eens een slang een meter ver in hun aars willen douwen. Kijken of ze dan nog tegen roesjes zijn. Ik heb geen dikke darm meer, maar ik zou het onderzoek niet meer zonder roesje doen als ik hem nog wel had.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 16:26 schreef milagro het volgende:
Ik kreeg het gewoon niet, ook niet al sik er om vroeg
De laatste keer verging ik vd pijn, werd daarna ook opgenomen meteen, en toch ging het zonder verdoving
Maar okay nu dus wel een roesje
Een slangetje is voor de dunne darm, de contrastvloeistof, die dan lekker snel op de plaats van bestemming komt, en ze meteen een foto kunnen maken.
Heb ik al eerder gehad , ook al eens verteld hier, en toen moest ik de slang zélf inslikken (dus niet via de neus), hence the trauma
Een slangetje door de neus geschiven krijgen vind ik ook niet bepaald gezellig, dus het leek mij redelijk om voor te stellen die er meteen door te jassen als ik toch daar lig met een slang up the ass ..of niet , kunnen ze toch niet moeilijk over doen, maakt hun immers niet uit en mij een hoop
Ik ga zo kokhalzen, ook bij een \'neusslangetje\'.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 16:32 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Arsten die een roesje niet nodig vinden zou je zelf eens een slang een meter ver in hun aars willen douwen. Kijken of ze dan nog tegen roesjes zijn. Ik heb geen dikke darm meer, maar ik zou het onderzoek niet meer zonder roesje doen als ik hem nog wel had.
Ik heb dus een keer bij bewustzijn een slangetje door m\\\'n neus gekregen. Niet leuk, maar viel me alleszins mee. Bij lange na niet zo vervelend als het doorslikken van de slang bij een maagonderzoek.
Het blijft ook klote. Succes morgenquote:Op dinsdag 6 juli 2004 16:36 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik ga zo kokhalzen, ook bij een \\\'neusslangetje\\\'.
Die maagslang vond ik vervelend, vooral omdat je denkt dat je stikt, en het deed best zeer aan de keel.
En ja achteraf valt het mee, maar toch ben ik iedere keer weer zenuwachtig
Niet iedereen heeft het natuurlijk in dezelfde matequote:Op dinsdag 6 juli 2004 16:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat mij eigenlijk verbaast, dat er gewoon mensen zijn die deze ziekte hebben en gewoon nog topsport kunnen bedrijven (Chris van der Weerden, profvoetballer). Je zou denken dat iemand die zijn lichaam zo zwaar belast bij het minste of geringste een terugslag zou moeten krijgen.
Het voorbeeld wat ik aanhaalde had het volgens mij toch ook behoorlijk heftig. Hij heeft een jaar niet kunnen voetballen en toen ik een foto van hem zag schrok ik me echt wezenloos, een dikke opgezwollen kop en een uitstraling of ie bijna dood was. Toen ik dat zag dacht ik:\"Die voetbalt nooit meer op het hoogste niveau.\" Hij is echter al weer jaren actief als profspeler en heeft verder geen blessureproblemen meer ivm zijn ziekte gehad.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 16:41 schreef milagro het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft het natuurlijk in dezelfde mate
Als ik geen last heb kan ik ook alles (nu ja ik kan niet pianospelen dan, maar verder.. )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |