NB_TD,quote:Nog iets: ik was gister even helemaal klacht vrij, geen moeheid of kramp. Maar vandaag moest ik een presentatie houden voor onze werkgroep en daar word je soms nogal zenuwachtig van
Nouquote:Op zaterdag 12 juni 2004 10:51 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
NB_TD,
mag ik vragen hoe lang jij al met klachten loopt??
Ja dat begrijp ik. Bij mij dachten ze ook in eerste instantie aan appendicits, dus onstoken blinde darm. Maar die pijn is veel heviger dan wat ik nu meemaak.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 13:03 schreef ConQuestador het volgende:
crohn heb ik niet geloof ik. Maar ik heb paar jaar geleden wel week lang enorme pijn in mijn buik gehad. Naar ziekenhuis geweest voor blinde darm controle, dit bleek niet de oorzaak. Ik werd naar huis gestuurd met de opmerking dat het wel een opstandige darm zou zijn. Na een paar dagen ging het langzaam aan over.
Nu heb ik weer buikpijn in mijn onderbuik. al een paar dagen, maar het wordt steeds wat erger (het is nu al constant). Diaree heb ik geen last van, maar ik moet wel 2 keer per dag naar de wc (normaal maar 1 keer). Het grootste probleem is dat ik zometeen op reunie moet, en eigenlijk geen zin heb om daar rond te lopen met buikpijn
zo is het bij mij ook begonnen .. 4 jaar geleden .. paar keer bloed bij ontlasting.. (ging vanzelf over) 2 jaar geleden heb ik een absess gehad... en nu verschrikkelijke buikpijn...quote:crohn heb ik niet geloof ik.
gelukkig niet.. keb alleen aan de pijn al genoeg...quote:Maar heeft iemand hier ook altijd zo last van kippenvel als die pijn in de buik op komt zetten?
maar je had dus elke dag pijn... ik loop nu ook al een half jaar met pijn.. en dan ook elke dag... kan zowat nix aktiefs gaan doen.. want dan krijg ik weer pijn..quote:Zo is het ongeveer het hele jaar gegaan.
pff een jaar zeg je dat je er al last van had... ik heb er nu meer dan een half jaar last van .. en en het meer dan zat.. keb echt van die dagen er tussen zitten dat ik helemaal het bed niet meer uit kom.. zo'n last heb ik.. kan al slecht tegen buikpijn...quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:07 schreef NB_TD het volgende:
Ik wil niet dat iedereen zo;n zielig beeld van mij krijgt, dus blijf ik rechtop zitten en doen alsof er niks aan de hand is, terwijl ik verga van de pijn![]()
Vooral stress dus bij mij.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 19:09 schreef sol1tair het volgende:
Hebben jullie zelf het idee dat je klachten hebt gekregen als gevolg van een stressvolle levensgebeurtenis? Zowel Crohn en Colitis worden gezien als min of meer psychosomatische ziekten.
Voor mezelf heb ik achteraf wel het idee dat dit voor mij het geval was.
same here....quote:Vooral stress dus bij mij.
Ik ben een binnenvetter, en dat triggered Crohn.
Op zich logisch, een ander krijgt hoofdpijn of verkrampte spieren, pijn in de maag, bij mij slaat het op mijn zwakke plek, i.e. de darmen.
Bij (liefdes)verdriet, 11 september destijds, emotionele zaken dus vooral, dan kan ik er op rekenen
Zelden last door hetgeen ik eet of drink (of ik moet melk drinken of vanalles door elkaar of veel junkfood, maar dat doe ik dus niet)
Dat heb ik dus ook. Ik ben ook een binnenvetter en de laatste jaren zijn er genoeg stressvolle gebeurtenissen geweest zoals een scheiding, ontslag en nu al weer dreigend ontslag.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 19:14 schreef milagro het volgende:
[..]
Vooral stress dus bij mij.
Ik ben een binnenvetter, en dat triggered Crohn.
Op zich logisch, een ander krijgt hoofdpijn of verkrampte spieren, pijn in de maag, bij mij slaat het op mijn zwakke plek, i.e. de darmen.
Bij (liefdes)verdriet, 11 september destijds, emotionele zaken dus vooral, dan kan ik er op rekenen
Zelden last door hetgeen ik eet of drink (of ik moet melk drinken of vanalles door elkaar of veel junkfood, maar dat doe ik dus niet)
zoals ik al eerder zei, al sje nu geen erge buikpijnen hebt, geeft bariumpap je vooral een onprettig vol gevoel.quote:Op zondag 13 juni 2004 14:29 schreef vdo28 het volgende:
Jullie hebben daar dus geen last van
Het gaat deze keer trouwens om rontgenfoto's, dus dan spuiten ze bariumpap in.
Ik neem aan dat ze dan ook niet zo diep hoeven, ik neem ook aan dat ze zoiets voorzichtig inbrengen
aambeien hebben niets met leeftijd te maken.quote:Op zondag 13 juni 2004 14:28 schreef vdo28 het volgende:
Ik ben nog maar 21, komen aambeien dan al echt voor?
Het is daar gewoon heel gevoelig, dat weet ik uit ervaring met dit soort onderzoeken.
Na zo'n onderzoek blijf je het ook een paar uurtjes voelen (geen pijn ofzo)
Het voelt net of er iets scheurt als ze daar drukken tijdens zo'n onderzoek........
............![]()
Dit heet ook wel een 'auto-immuunsysteem', en is kenbaar aan een gigantische hoeveelheid eosinen in het bloed. In de medische wereld heet dat 'Eosinofile enteritis'.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 10:46 schreef Ericjuh het volgende:
mensen met de ziekte van crohn hebben deze afweer een stukje hoger dan normale mensen, hierdoor ziet worden gezonde organen in het lichaam aan gezien als vijandelijk en het lichaam probeert dit uit te schakelijken.
pijn.quote:Op zondag 13 juni 2004 14:35 schreef vdo28 het volgende:
Maar als mijn darmen daar (na die 10cm) onstoken is, wat voor symptomen geeft dat dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |