Jeetje, wel indrukwekkend!!quote:Op maandag 3 maart 2008 22:15 schreef marlieske het volgende:
Ja hoor klinkt erg bekend, hier regelmatig uitslag, exceemachtige plekken enz enz
Laatste erge uitbraak was de dag voor de bevalling kreeg toen blaasjes blaren enz (het was volgens de huisarts Herpes gestationes, het ziekenhuis wist er geen raad meezoals gewoonlijk )
Oja verrek, ik heb ook een keer anti-histaminica gehad bij een uitbraak rond mijn ogen (leek net of ik gevochten had ofzo!!quote:Moest toen ook verholpen worden met een prednison kuurtje en tabletten tegen de jeuk, anti hestimine ofzoiets dat was goddelijk![]()
Ik ben nu 3 weken volledig imuran/medicatie-vrij (quote:Volgens de artsen is het ook een auto immuun aandoening en veel voorkomend bij mensen met crohn en colitis, dus tja moet er wederom mee leren leven.
Mazzelkont!quote:Op zondag 9 maart 2008 01:22 schreef MissyMirjaM het volgende:
hebben mensen met crohn en colitis veel huidproblemen?
ik heb ernegsn last van..![]()
Damn, doen ze dat vaak tegelijkertijd? Dat lijkt me echt enorm vervelend.quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:58 schreef Sylvana het volgende:
Dat roesje werkt bij mij nietIig, die endoscopie en gastroscopie kreeg ik ook tegelijkertijd
Ik weet niet of ze het vaak doen, maar bij mij iig wel. Naja, 1 voordeel, dan ben je er wel gelijk vanaf, maar bij de meeste mensen werkt dat roesje wel, dus dan merk je er niks van. Maar als je het allemaal bewust meemaakt dan zijn het geen fijne onderzoeken, 2 van zulke slangen in openingen die daar niet echt voor bedoeld zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2008 21:24 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Damn, doen ze dat vaak tegelijkertijd? Dat lijkt me echt enorm vervelend.
Ja ik herken dat ook, dat de stress om elk vaag of minder vaag pijntje op komt zetten! En je bent er ook constant mee bezig, op die manier!quote:Op donderdag 13 maart 2008 13:42 schreef Raissa het volgende:
Ik ben sinds 1 maart gestopt met mijn medicatie (imuran) en begin nu toch wel een beetje bang te worden dat dat niet zo'n goed idee was...
Ben de laatste dagen erg snel misselijk en heb een raar soort buikpijn... De kans bestaat natuurlijk ook dat ik me er onbewust erg druk over maak en dat de buikpijn door de stress komt....
Ik hoop dus maar dat het het laatste is en dat het snel weer over gaat. Wil echt graag zonder medicijnen zijn en ga 4 april op vakantie en dat is wel zo fijn als dat relaxed kan...
Ja! Dat herken ik ook!!! Dat is een ramp, die dingen!!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:06 schreef MinderMutsig het volgende:
Zijn jullie ook zo gevoelig voor eten wat met behulp van pakjes en zakjes bereid is?
Ik wist wel dat ik er meestal niet heel erg lekker op reageer dus wij gebruiken dat eigenlijk nooit meer maar als ik het dan een keer eet is het ook gelijk raak. Gisteren Boboti van de Knorr gegeten en vannacht en vandaag gelijk weer enorme pijn in mijn darmen, diarree en kotsen.![]()
Ik denk dat ik vandaag maar thuis blijf
Ik heb er nog steeds last van.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:45 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ja! Dat herken ik ook!!! Dat is een ramp, die dingen!!
En ook bijv. tortellini oid uit een pakje: dan is het gelijk krampen aan alle kanten (ook toen ik nog imuran slikte)! En dat terwijl gewone pasta van het zelfde merk geen enkel probleem opleveren.
Verder heb ik, na érg slechte ervaringen in het begin van de ziekte, nooit meer blauwe schimmelkaas durven eten, hoewel ik daar in het verleden gek op was!.....
Ja, dat klopt. Maar wat we vooral bedoelden, is dat je ook gaat zitten stressen om de eventuele consequenties van het stoppen. En of het wel goed zal gaan enzo.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:03 schreef milagro het volgende:
crohn is een psycho-somatische aandoening, he, dus logisch dat stress een factor is, een trigger.
Daar heb je vast gelijk in, maar dat is zooo moeilijk!!quote:mag ik nogmaals het schrappen (zoveel mogelijk) van toegevoegde suikers aanraden
Hè, nog steeds?... Baaalen!quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:21 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb er nog steeds last van.![]()
Alles wat ik naar binnen werk lijkt mijn maag enorm te irriteren. Zelfs water komt gelijk weer omhoog![]()
En het doet zeer
okayquote:Op donderdag 13 maart 2008 19:17 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Maar wat we vooral bedoelden, is dat je ook gaat zitten stressen om de eventuele consequenties van het stoppen. En of het wel goed zal gaan enzo.![]()
Ja, maar als je even doorbijt dan verdwijnt die behoefte vanzelf, echt, ik heb dit jaar nog niets gesnoept, nog geen dropje, geen hagelslagkorrelquote:[..]
Daar heb je vast gelijk in, maar dat is zooo moeilijk!!![]()
Ik ben zo'n zoetekauw hè....
Ik maak en eet nooit meer iets wat met pakjes gemaakt is, gaat hier standaard fout.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:06 schreef MinderMutsig het volgende:
Zijn jullie ook zo gevoelig voor eten wat met behulp van pakjes en zakjes bereid is?
Ik wist wel dat ik er meestal niet heel erg lekker op reageer dus wij gebruiken dat eigenlijk nooit meer maar als ik het dan een keer eet is het ook gelijk raak. Gisteren Boboti van de Knorr gegeten en vannacht en vandaag gelijk weer enorme pijn in mijn darmen, diarree en kotsen.![]()
Ik denk dat ik vandaag maar thuis blijf
Bij mij is het een test in verband met eventuele kinderwens.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 10:45 schreef milagro het volgende:
okay
bij mij is stoppen nooit een goed plan geweest, het gaat dan even goed en denk je Ha! mooi! en dan heellangzaam sluipt de ellende weer in het arme lijfen om het dan weer rustig te krijgen is echt een langdurig "drama" , maar ja eigen(wijze) schuld dan dus
![]()
Chinees heb ik ook last van inderdaad. Maar dat is niet eens zo'n drama, zelf maken is lekkerder en leuker en dan kan je dat gewoon weglaten.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:07 schreef marlieske het volgende:
[..]
Ik maak en eet nooit meer iets wat met pakjes gemaakt is, gaat hier standaard fout.
Wij eten iedere zondag bij mijn schoonouders en mijn schoonmoeder "vergeet" nog wel eens dat ik niet zomaar alles kan eten en dan krijg je wel eens onopgemerkt lasagne uit een pakje voorgeschoteld.
Alles wat ze tegenwoordig dus kookt word eerst gecheckt voor ik ook maar 1 hap neem.
Dan kijkt ze wel ff moeilijk maar ach.... daar word ik niet meer koud of warm van
Chinees eten, altijd vragen om moeilijkheden, die mensen kruiden teveel met vetsin (heet het geloof ik) sterk goedje dat erg prikkelt in je darmen. Let dus op met die fijne rode sausjes bij de chinees om de hoek.
Ik smeer me na het douchen en voor het afdrogen helemaal in met Natusan babyolie. Dat helpt vrij aardig tegen de droge plekjes op mijn lijf maar ik heb er ook last van op mijn hoofd. Ik ga dus maar eens kijken of ik Dermalex hoofdlotion kan vinden. Gewoon bij de drogist?quote:Ooh ja fijn middeltje tegen die rode droge plekken gevonden en ze hebben ook een hoofdlotionDermalex
Heb nu de douche olie (kan ook in bad) en werkt prima en minder irri als al die creme's met hormonen en je kan het dagelijks gebruiken. Ik ben er happy mee en heb al minder jeuk
Ik val juist wel af nu.. Is je stoelgang écht normaal of gewoon acceptabel?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:54 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Update o.a. voor Raissa, als ze meeleest:
Op zich gaat het goed (nu ruim 1 mnd gestopt; en 2 mndn geminderd). Ik ben niets afgevallen, en stoelgang is normaal. Ik pas wel een beetje meer op wat ik eet dan de laatste jaren mét imuran. Dingen waarvan ik weet dat die vroeger problemen veroorzaakten, vermijd ik toch maar voor de zekerheid, omdat m'n darmen het nu "alleen" moeten doen.
Ja, is écht normaal. Soms zelfs een dag helemaal geen stoelgang!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 08:54 schreef Raissa het volgende:
Ik val juist wel af nu.. Is je stoelgang écht normaal of gewoon acceptabel?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zo gewend ben aan het ritme van vaak naar het toilet gaan dat als ik een dag weinig ga (weinig is bij mij 4 keer ofzo) dat ik dan altijd het idee heb dat ik veel dikker benquote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:39 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ja, is écht normaal. Soms zelfs een dag helemaal geen stoelgang!
Al "duwt" het wel ietsje meer dan voorheen, als je begrijpt wat ik bedoel. (toch gevoeliger dus, van binnen)
Ben je evenveel blijven eten trouwens?
Want je moet wel oppassen dat je darmen wel voldoende blijven opnemen. (Ook belangrijk straks voor de foetus.)
Sterkte hè!
Het hangt bij mij toch wel van de Chinees af.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 08:22 schreef MinderMutsig het volgende:
Chinees heb ik ook last van inderdaad. Maar dat is niet eens zo'n drama, zelf maken is lekkerder en leuker en dan kan je dat gewoon weglaten.![]()
Hmm, nee, niet echt...quote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:50 schreef Raissa het volgende:
De laatste week kan ik precies terugzien wát ik heb gegeten.. Mijn ontlasting is echt waterdun en de mais/tomatenvelletjes/rijst e.d. kun je zo herkennen, wordt dan het eten wel goed "verwerkt"?![]()
Misschien eens proberen om alles wat je darmen kan prikkelen te schrappen en dan langzaam dingen toevoegen om te zien wat het doet? Koolsoorten, uien, gekruid eten, toegevoegde suikers etc.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:55 schreef Sylvana het volgende:
Weet je wat ik wel raar vind? Bij mij is Crohn dus nog niet officieel gediagnostiseerd, maar mn MDL-arts denkt er dus wel aan. Maar ik moet dus wel heel vaak naar het toilet, heb heel veel buikpijn, alleen het is niet zo, dat ik van het ene eten meer last heb dan van het andere. Ik heb een hele tijd bijgehouden wat ik at en hoeveel klachten ik had, maar er was geen patroon te vinden. Bij mij is het gewoon altijd constant aanwezig. Ook val ik niet af ofzo. Maar ik heb wel weer die schilferige rode plekjes op mn lichaam die jeuken. Dus sommige dingen heb ik wel, en andere dingen weer niet, dus beetje verwarrend zo of ik het nou wel of niet heb.
Hoop toch dat ze na het nog eens bekijken van de MRI-scans kunnen diagnostiseren.
Dat redelijk nieuwe drankje van yakult. Klikquote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:54 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Hmm, nee, niet echt...
Het beste is toch wel als het niet te vloeibaar wordt...![]()
Wat is bifiene?
Okee! Nou ik hoop dat dat je wat verlichting gaat geven.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:42 schreef Raissa het volgende:
[..]
Dat redelijk nieuwe drankje van yakult. Klik
Ja, goeie tip!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 16:14 schreef MinderMutsig het volgende:
Misschien eens proberen om alles wat je darmen kan prikkelen te schrappen en dan langzaam dingen toevoegen om te zien wat het doet? Koolsoorten, uien, gekruid eten, toegevoegde suikers etc.
Misschien dat ze daar wat rustiger van worden en dat je dan toch dingen ontdekt waar je niet tegen kan.
Fijn dat je de info ook met ons deelt, vind het persoonlijk wel prettig om veel meningen van verschillende artsen te horenquote:
Ik dacht dat het gewoon die groente was maar het zijn dus de velletjes?quote:Op woensdag 19 maart 2008 02:17 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ja, goeie tip!
En vergeet vooral de melkproducten niet! Die kunnen ook zo lekker voor agressieve darmreacties zorgen!
En verse knoflook bijv. Of groente-velletjes (paprika, tomaat, enz, zoals in ratatouille bijv.).
Ja, bij sommige groenten zijn het de velletjes en/of de pitjes: bijv bij tomaten en aubergines (en paprika's natuurlijk) kunnen beide dingen irriteren.quote:Op woensdag 19 maart 2008 08:48 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik dacht dat het gewoon die groente was maar het zijn dus de velletjes?
Ja, dat herken ik indd.quote:Op woensdag 19 maart 2008 08:23 schreef Raissa het volgende:
Fijn dat je de info ook met ons deelt, vind het persoonlijk wel prettig om veel meningen van verschillende artsen te horen![]()
Ik ben begonnen met 2mg/kilo; na een paar maanden is dat opgeschroefd* naar 2,5mg/kilo -de aanvankelijke suggestie van mijn arts trouwens.quote:Op donderdag 20 maart 2008 11:33 schreef milagro het volgende:
kunnen degenen die Imuran slikken of geslikt hebben eens aangeven hoeveel mg per dag ze slikken/geslikt hebben én hoeveel ze wegen/ wogen destijds gedurende het gebruik?
Ik heb ongeveer 2 en een half jaar 150 mg per dag geslikt. Het gewicht heeft bij mij lopen schommelen tussen de 50 kilo en 90 kilo.quote:Op donderdag 20 maart 2008 11:33 schreef milagro het volgende:
kunnen degenen die Imuran slikken of geslikt hebben eens aangeven hoeveel mg per dag ze slikken/geslikt hebben én hoeveel ze wegen/ wogen destijds gedurende het gebruik?
ikzelf kom er niet van aan, hoor, ik vraag het puur om de verhouding gewicht/mg bij aanvang en of het aangepast wordt bij aankomen/afvallenquote:Op donderdag 20 maart 2008 23:04 schreef MissyMirjaM het volgende:
is imuran een middel waar je (ernstig) van aankomt, of begrijp ik dat nou verkeerd?
Als je doelt op mijn post, ik ben aangekomen door de prednison (en doordat ik me psychisch niet zo lekker meer voeldequote:Op donderdag 20 maart 2008 23:04 schreef MissyMirjaM het volgende:
is imuran een middel waar je (ernstig) van aankomt, of begrijp ik dat nou verkeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |