Ik heb er zelf ook veel moeite mee, livelinkquote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:09 schreef livelink het volgende:
Het zou natuurlijk niet meer dan logisch moeten zijn om vooral nadruk te leggen op de positieve kanten van een kind, maar dat is zo moeilijk. Negatief gedrag valt natuurlijk meer op dan het positieve. Ik moet het me zelf soms ook echt inprenten.
Erg fijn dat Damon een juffrouw heeft getroffen die het kennelijk van nature kan
Oh, dit is héééééél herkenbaar...quote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:08 schreef lily het volgende:
[..]
Ik heb er zelf ook veel moeite mee, livelink
het is ook niet makkelijk...
ik ben vaak erg boos op hem en achteraf denk ik dan; wat ben je toch een trut, niemand heeft er wat aan (hij niet en ik ook niet)
Ja, maar ook wel uitzonderlijk hoor (hij is meestal erg gesloten)quote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:28 schreef Noli. het volgende:
Ik vind het ook erg knap dat hij zijn emoties Dat hij het moeilijk vond om "lief te zijn" maar dat de juf alle kinderen had gevraagd om D te helpen met "lief" te zijn. Maar dat ze dat niet deden. zo goed kan verwoorden.
Dat hoor ik inderdaad vaker; dat dementerende mensen in het verleden levenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:06 schreef chacama het volgende:
Livelink, dit doet me denken aan mijn oma toen die dementerend was. Ik was toen wel al iets ouder, maar achteraf werd me wel heel duidelijk waarom Oma het zo moeilijk had als ze mij zag. Door haar dementie vergat ze soms dat ze al oma was en als ik er dan was, dan zag ze zichzelf. Heb foto's gezien van mijn oma en keek mezelf aan. Achteraf dus snap ik nu waarom oma mij niet graag zag...... ze zag zichzelf. Misschien dat ze oma van Job en Katja ook zulke momenten heeft. Of dat ze in Katja een dochter ipv kleinkind ziet en haar dus zo erg corrigeert.
Hier lezen ze nu alles mee, wel handig en ik vind dat het heel snel is gegaan, van eerst een paar woorden tot nu hele zinnen lezen. Moet zeggen dat er wel verschil zit in zenders, sommige gaan traag, andere zo snel dat ik het zowat niet kan lezen.quote:alleen vraagt hij zich soms af waarom de ondertiteling zo snel gaat dat kan hij niet bij houden
ik kan zelden ondertiteling meelezen, maja lezen is nie mijn sterkste vakquote:Op dinsdag 25 maart 2008 05:29 schreef Stout het volgende:
Tjee babyfeet ! Wat wil zo'n piek zeggen ? Hopenlijk is het allemaal loos alarm.
[..]
Hier lezen ze nu alles mee, wel handig en ik vind dat het heel snel is gegaan, van eerst een paar woorden tot nu hele zinnen lezen. Moet zeggen dat er wel verschil zit in zenders, sommige gaan traag, andere zo snel dat ik het zowat niet kan lezen.
dat is wel te hopenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:07 schreef babyfeet het volgende:
ze heeft er voor geleerd zullen we maar denken
Bij René was dat ding zo verrot geprikt dat ze bijna een week last heeft gehad van dr armquote:Op woensdag 26 maart 2008 05:24 schreef Stout het volgende:
[..]
dat is wel te hopen
Gisteren heeft Merijn hier zijn laatste BMR en DTP gehaald, zo'n massavaccinatie. T was door de sneeuwbuien onwijs rustig. Voor hem ging een jochie kompleet uit zijn dak en aan de andere kant een dame onderuit. Merijn keek, zei au en het was klaar !!! Stoere man !!![]()
Is ook niet echt mijn favoriet. Maar Fleur is wild van zo ongeveer alles van studio 100. En ach, gelukkig deed de prijs het niet deze keer. Vest was maar 12,95. Viel me 100% mee... Voornaamste bij Fleur is dat ze uitzoekt wat zij leuk vind... dan draagt ze het tenminste ook nog.quote:Op maandag 31 maart 2008 10:26 schreef lily het volgende:
chacama, wat lief dat Fleur ook aan haar zusje dacht
mega mindy vind ik trouwens vreselijk
tuurlijk, is ook zoquote:Op maandag 31 maart 2008 11:39 schreef chacama het volgende:
Is ook niet echt mijn favoriet. Maar Fleur is wild van zo ongeveer alles van studio 100. En ach, gelukkig deed de prijs het niet deze keer. Vest was maar 12,95. Viel me 100% mee... Voornaamste bij Fleur is dat ze uitzoekt wat zij leuk vind... dan draagt ze het tenminste ook nog.
Al gaat de verschrijving nog zo snel, Bix achterhaalt hem welquote:
raar en vreemd, ik weet allemaal niet meer wat ike r van moet denken.quote:Op maandag 31 maart 2008 21:46 schreef mrien het volgende:
Hoe gaat het nu op school met René moussy? (heb het de laatste tijd even meegelezen en benieuwd hoe het nu gaat)
Als hij boos is op school word hij gelijk driftig loopt hij rood aan en verstijft zich helemaal en maakt dan zo'n geluid als je moet poepen het pers geluid weet even niet hoe ik het anders moet uitleggen en daarna gooit hij met een stoel terwijl thuis van dit gedrag geen sprake is maar thuis zijn zin probeert door te drammen zo als ieder kind dat is het verschilquote:Op maandag 31 maart 2008 23:24 schreef bixister het volgende:
vervelend dat je zo weinig vertrouwen in de school/juffen hebt babyfeet. voor zolang dat droomhuis nog niet gevonden is zul je er toch nog iets mee moeten. en wat ik niet zo goed begrijp is dat je aan de ene kant zegt dat ie alleen op school zo boos kan zijn af en toe en later weer dat ie thuis ook behoorlijk dwingelanderig kan zijn als hij niet alle aandacht krijgt. waarin is hij nou precies zo anders op school naar jouw idee?
Misschien dat het hem wel zoveel 'energie' gekost heeft, dat hij daardoor juist die woede-aanval heeft gekregen. Zo erg zijn best gedaan, dat er toen er iets anders gebeurde hij het niet meer trok.quote:Op donderdag 3 april 2008 21:43 schreef livelink het volgende:
Ik ben bang dat er geen snelle of makkelijke oplossing is. Maar als hij niet te handhaven is op school wordt het probleem wel direct een heel stuk groter. En het gekke is dat hij vanochtend juist heel opgewekt opstond en zelfs redelijk vrolijk naar school was gegaan. Dat is meestal wel anders. En het was ook vanochtend heel goed gegaan. Job had meegedaan in de kring (meestal houdt hij dat niet vol en loopt hij halverwege weg). Hij had meegedaan met kleuren in een groepje aan een tafeltje en dat was volgens de juffrouw echt wonderbaarlijk, want die concentratie kan hij al helemaal nooit opbrengen. Dus eigenlijk heel goed, tot het eten. En wat de aanleiding voor de driftbui was is onbekend. De juffrouw kan het niet verzinnen en Job weet het zelf ook niet meer. Job wist alleen te vertellen dat hij heel boos was op de juffrouw en dat de juffrouw ook heel boos was op hem.
quote:Op donderdag 3 april 2008 21:55 schreef Leah het volgende:
Maar stel dat er wel "iets" met Job is (en ik begrijp uit jouw posts een beetje dat je in die richting denkt), dan is dat in de eerste plaats belangrijk. Vooral voor Job, want die voelt zich waarschijnlijk ook onbegrepen. Maar ga niet denken dat het aan jouw opvoeding ligt, meestal ligt het een stuk complexer dan dat.
Vaak kun je met hele simpele tips en trucs een heel eind komen, als je maar eenmaal weet wat er aan de hand is.
Daarom hebben wij hier een strak beleid : één sport,per kind, max 1x per week *dus geen voetbal waar ze hier 2x traienen + nog een wedstrijd* alleen op woensdag en vrijdag vriendjes te spelen en voor de rest kunnen ze buitenspelen en zo. Ook proberen we heel bewust de zondag echt een rustige dag te laten zijn, zodat ze uitgerust aan de week beginnen. Ook lekker voor mezelf trouwensquote:Op zaterdag 5 april 2008 13:25 schreef livelink het volgende:
Heb je in de regen langs de lijn gestaan, Rewimo
Leuk dat Christan het zo naar zijn zin heeft op voetballen.
[quote]Voor mij natuurlijk actueel vanwege Job. Maar al langer heb ik een groeiend gevoel van onbehagen dat wij het niet goed doen met onze kinderen. Natuurlijk doe ik het zelf niet beter, maar ik heb inderdaad het idee dat de druk te hoog is voor iedereen en dus ook voor kinderen. Ik zie alleen niet echt oplossingen, je gaat toch mee in de maalstroom van alledag.
Fijn dat dat zo in haar eigen tempo kan worden opgebouwd.quote:Op zondag 6 april 2008 18:00 schreef danosa het volgende:
Jadey sliep ook altijd nog regelmatig overdag voordat ze naar school ging. Haar juf gaf in het begin ook vooral aan om er halve dagen van te maken nu het nog kan. Dat hebben we in het begin dan ook gedaan, soms zelfs een dagje lekker thuis blijven, pyamadag en lekker rustig aan doen. Ze gaat eigenlijk pas sinds dit jaar hele dagen.
quote:Dat hele eerste jaar is natuurlijk ook om te wennen. Maar het moet natuurlijk wel kunnen met de thuissituatie.
Tja, ze kunnen moeilijk de deuren op slot doen, is ook niet fijn als er brand uitbreekt.quote:Op woensdag 9 april 2008 13:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Schandalig dat een overstuur kind zomaar weg kan lopen... ik hoop dat er met die andere school snel iets te regelen is. Kun je haar anders thuis houden?
Als je bedenkt dat kinderen van 's ochtends vroeg tot aan het einde van de middag op school/overblijf/bso zitten en dan ook nog naar muziekles/zwemles/sport noem maar op gaan, dat vind ik dat niet zo heel erg raar.quote:Op zondag 6 april 2008 21:29 schreef chacama het volgende:
Vermoeidheid bij jonge kinderen valt me ook steeds meer en meer op....
Dat zeg ik toch ook nietquote:Op woensdag 9 april 2008 13:57 schreef Troel het volgende:
Tja, ze kunnen moeilijk de deuren op slot doen, is ook niet fijn als er brand uitbreekt.
Bij ons is toen inderdaad de docent erachteraan gegaan, maar dat betekent wel dat je een klas met nog 29 kinderen alleen laat en dat is ook lang niet altijd wenselijkquote:Op woensdag 9 april 2008 14:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook nietMaar hek op slot kan best (was bij mij op school toch echt praktijk), erachteraan rennen ook.
vanmorgen al gedaan voor alleen vandaagquote:Op woensdag 9 april 2008 13:58 schreef Rewimo het volgende:
Dan zou ik even contact zoeken met de Onderwijsinspectie, om te voorkomen dat je problemen krijgt als je haar thuishoudt. Sterkte!
HA, dat heb ik dus ook! Echt een heel naar gevoel is dat, zoiets onder je kin. Ik deed vroeger die feesthoedjes al nooit op, die punthoedjes met elastiek. Coltruien draag ik alleen als het HEEL koud is en dan zit ik er nog steeds aan te trekken.quote:Op donderdag 10 april 2008 23:24 schreef easy-going het volgende:
Hier hebben we wel een fietshelm, Sven wilde die persé hebben toen we zijn fiets vorig jaar kochten, alleen heeft hij hem bijna nooit op. Niet echt onwil maar hij kan er dus niet tegen als er dingen strak onder zijn kaak/hals/keel zitten. De bovenste knoopjes mogen nooit dicht, zijn jas tot boven kan hij nooit hebben en dus ook de fietshelm. Hij wil hem wel op, maar dan met de riempjes los en dat schiet natuurlijk niet op.
(een baan waar pak met stropdas verplicht is later is dus niets voor hem)
daar ben ik ook benieuwd naarquote:Op donderdag 10 april 2008 23:22 schreef Leah het volgende:
Wat ik nog wilde vragen, Livelink, hoe is het gegaan met het gesprek?
Sterre was bijna 7 en Wouter bijna 9 toen zij hem niet meer opdeden. Ik denk wel dat het misschien ook uitmaakt wáár je kinderen fietsen. Wij wonen in een dorp, hartstikke rustig, dus hoeven ze geen rare uitwijkmanoevres te maken. Maar ja, vallen over een steentje of zo kan natuurlijk ook.quote:Op donderdag 10 april 2008 22:47 schreef bixister het volgende:
Draagt Sterre geen helm meer dan? En Wout?
Ha! Dat is iets om even te onthouden.quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:35 schreef Rewimo het volgende:
[knip]
Overigens wordt veel kinderkleding (met name jassen natuurlijk) hier standaard verkocht met reflectiestrips
Na het gesprek hebben ze Job besproken in het teamoverleg en daar is uitgekomen dat ze een video-home training met hem willen doen. 29 april hebben we weer een gesprek waarin ze dat precies gaan uitleggen en we verder horen wat dat dan precies inhoudt.quote:Op donderdag 10 april 2008 23:22 schreef Leah het volgende:
Wat ik nog wilde vragen, Livelink, hoe is het gegaan met het gesprek?
*ook benieuwd is*quote:Op dinsdag 22 april 2008 09:14 schreef Belana het volgende:
lois, hoe is het gegaan vanochtend?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |