Om 8:50 werd ik gebeld met de mededeling dat René weggelopen was naar school... De juf belde, ze kon er niet achteraan, logisch dácht ik nog, zei ik ook. Ik vroeg aan juf wat er gebeurd was. Een jongetje wilde er langs, René wilde niet aan de kant met haar stoel. Hij vroeg het nog eens en nog eens (het is René haar vriendje, uitdagen denk ik) daarna vroeg de juf het, ze deed het nog niet. Juf zégt dat ze toen opstond en naar haar toe liep en haar bij de arm gepakt heeft met de mededeling nu is het genoeg dame. Het was de bedoeling dat René opstond en mee ging naar de gang... máár, René is over de zeik geraakt en heeft alleen maar geschreeuwd blijf van me af blijf van me af en is de klas uit gegaan en naar huis gerend.
Ik heb opgehangen, bedankt dat ze me gebeld had en ben René tegemoet gelopen. Kind kwam huilend aan. René zegt, juf greep me bij mn bovenarm en wilde me zo van mn stoel halen. Juf zei dit ook tegen mij aan de telefoon. Máár ik ben met Peet en René naar school gegaan en daar deed juf het anders voor. Ik snap dat ze vinden dat ze moet luisteren, ik snáp dat ze geen grote mond accepteren, maar daar heb ik niets over gehoord. Maar Peet zei, ruimte zat als ik zo in de klas kijk, hij had ook om kunnen lopen. Maar dit is ons punt niet, ze blijven maar van haar af. Ik heb al echt TIG keer uitgelegd en aangegeven dat René het gedrag heeft van een autist, je kan haar nou eenmaal niet zó maar aanraken, of je nou grijpt, knijpt, aanhaalt of wat dan ook. Op 1 of andere manier krijg ik dit er allemaal maar niet in. Er ontstond een discussie en uiteindelijk zegt Peet, als je het niet meer met woorden af kan moet je je eens afvragen of je nog wel geschikt bent om voor de klas te staan. Toen zei ze dat ze uitgepraat waren en dat zijn we ook, ben er helemaal kalar mee. Wat er ook gebeurt je blijft van dr af, dat is nou eenmaal een 'spelregel' van René dat ze anders in paniek raakt. Het lijkt me toch dat ze daar me om kunnen gaan?!
Ik weet niet of ik goed heb gehandeld, ik heb vanuit mn gevoel gehandeld, want wat aanraken betreft ben ik net zoals René en dan alle andere dingen die er al gebeurt zijn.
Je zou er haast een boek over schrijven!