abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57495648

Uitzendmomenten:
Dinsdagavond 21:30 - 22:30 op RTL 4
Zondagavond 20:30 - 21:30 op RTL 7

De Deelnemers:

Enschede:

Groningen:

Den Haag:

Breda:

Vorige topics:

Mijn Tent is Top II

Laatste post vorige topic:
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 10:00 schreef Quoi het volgende:

[..]

Wel weer tof dat ie een 2CV heeft.....

Maar het blijft een eigenaardig figuurtje.

Mangu blijft echter wel een mooie tent. Groningen doet er goed aan om te kiezen voor het eetcafe, misschien dat dit voor de financien ook goed is. Ik vind haar wel een blij-ei hoor, jeetje...vermoeiend.
Den Haag nog steeds het soort tent waar ik graag zou gaan eten (maar er nog niet van is gekomen), en Breda loopt lekker, ze doen het goed! Gun het die jongens ook wel...

[ Bericht 31% gewijzigd door Wurdsje op 20-03-2008 11:00:12 ]
pi_57495705
Afgelopen dinsdag gemist, maar wil wel weer op de hoogte blijven
  donderdag 20 maart 2008 @ 10:53:57 #3
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_57495852
Vanavond kunnen we toch paaseieren zoeken?
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_57496070
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 10:46 schreef Koningin het volgende:
Afgelopen dinsdag gemist, maar wil wel weer op de hoogte blijven
Zondag is de herhaling!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_57496178
Terugvindtent
pi_57496271
Kwaliteit is belangrijk, maar gastvrijheid is een even belangrijk uitgangspunt. De klant moet zich op zijn plek voelen Bij Jansen. Bij Jansen is een huiskamer voor wie dat wil, een werkplek voor wie dat nodig heeft en de klant krijgt altijd een ontvangst met zorg en aandacht. Gezinnen kunnen er ook prima terecht; er is een speciale kinderhoek zodat de ouders ongestoord kunnen dineren. Op de kaart staan biologisch verantwoorde producten.

Bart-Willem
Leeftijd: 38 jaar
Geboren in: Almelo
Sportief: squash en zeilen
Vrije tijd: Uit eten

Horeca ervaring

Bart-Willem is een echte horecatijger. Hij heeft al meer dan 20 jaar werkervaring. Bovendien is het horecabestaan onlosmakelijk met zijn privéleven verbonden: hij heeft zijn vrouw Sandra er leren kennen.

Bart-Willem in het kort

Hij heeft rechten gestudeerd aan de Universiteit in Groningen, maar maakt deze studie nooit af. Het werken in de horeca is te leuk.

Bart-Willem in een paar woorden
“Ik kan goed leidinggeven, logisch denken en relativeren. Enkele karaktereigenschappen van mij zijn: eerlijk, ruimdenkend, recht voor zee, Bourgondisch, humoristisch en ondernemend.”

Sandra
Leeftijd: 36 jaar
Geboren in: Groningen
Vrije tijd: Theater

Horeca ervaring
Net als Bart-Willem heeft Sandra al 20 jaar ervaring in de horeca. Ze heeft zo ongeveer alle klusjes al geklaard: van bediening tot keukenpersoneel, van administratie tot inkoop.

Sandra in het kort
Ook Sandra heeft haar studie niet afgemaakt. Ze heeft geleerd voor sociaal pedagogische hulpverlening, maar ook hier lonkte het horecavak.

Sandra in een paar woorden
“Ik ben creatief en kan goed begeleiden, organiseren, uitvoeren en leidinggeven. Verder ben ik flexibel, geduldig, gestructureerd, zorgzaam, zelfstandig, initiatiefrijk en enthousiast.”

• Bart-Willem en Sandra hebben twee kinderen van 1 en 4 jaar: Juul en Marie
  • Sandra liep ooit rond in een rood pakje voor een luchtvaartmaatschappij
  • Bart-Willem treedt in december wel eens op als hulp-Sinterklaas
  • Bij Jansen is gevestigd in een monumentaal pand
  • De vrienden van Bart-Willem en Sandra dachten dat hun relatie na enkele maanden zou stranden, wegens de totaal verschillende karakters

Jasper en René denken met Flinstering een gat in de Bredase horecamarkt te hebben gevonden: kwalitatief en lekker eten voor een 30+publiek. Klanten kunnen er terecht voor lunch, diner of borrel. De keuken is Italiaans-Mediterraans georiënteerd. Belangrijk onderdeel van Flinstering is het licht; dat verandert telkens waardoor er steeds een andere sfeer ontstaat. De rode draad van Flinstering is kwaliteit en service.

Jasper
    Leeftijd: 31 jaar
    Geboren in: Eindhoven
    Sportief: Wielrennen
    Vrije tijd: Uit eten, fotografie en films

Horeca ervaring

Werkt al vanaf zijn studententijd in de horeca. Laatst opgedane ervaring: gastheer in een goedlopend Utrechts restaurant.

Jasper in het kort
    Jasper heeft al heel wat uren gemaakt in de horeca, maar is eigenlijk opgeleid tot journalist. Hij heeft zelfs zijn eigen schrijfbureau, maar het horecabloed kruipt waar het niet gaan kan.

Jasper in een paar woorden
    “Ik ben een enthousiaste jongen met humor. Ondernemend, gedreven en avontuurlijk. Ik ga voor uitstekend gastheerschap: geen stress, creatief zijn en goed luisteren.”

René
    Leeftijd: 32 jaar
    Geboren in: Woerden
    Sportief: Wielrennen
    Vrije tijd: Uit eten

Horeca ervaring
    Hij begint als afwasser, maar werkt ook vier jaar in een hotel in Griekenland. Bij terugkomst in Nederland werkt hij nog in vier andere horecazaken. Sinds 2006 is hij freelance kok.

René in het kort
    Horecaman in hart en nieren. Al zijn opgedane ervaring wil hij nu verwezenlijken in een eigen onderneming. Of zelfs een aantal ondernemingen.

René in een paar woorden
    “Ik heb veel inlevingsvermogen, ben stressbestendig en kan snel schakelen tussen wisselende situaties. Verder ben ik gedreven, enthousiast en open minded.”

• Jasper en René leerden elkaar kennen tijdens het werk in een Utrechts restaurant
  • Flinstering is geen bestaand woord. Jasper heeft het van een dichter in Eindhoven, die hiermee de lichtval in iemands ogen beschrijft
  • René en Jasper willen dolgraag cocktailshaken in Flinstering
  • René verzamelt kookboeken
  • René heeft een vriendin (Marije); Jasper is single
  • Jasper en René willen de beste capuccino van Breda gaan server

Max en Gina willen de Caribische keuken naar Enschede brengen. Gina staat in een open keuken terwijl Max de entrepreneur is. De kaart bestaat uit een subtiele versmelting van klassiek-Franse gerechten en de exotische Latijns-Amerikaans Caribische keuken. In het weekend is er live muziek, want entertainment speelt een belangrijke rol.

Max
    Leeftijd: 33 jaar
    Geboren in: Amsterdam
    Vrije tijd: Jazzmuziek, concepten creëren en uitwerken

Horeca ervaring
    Is hoofd barman in een Amsterdams jazzcafé geweest en heeft samen met Gina een restaurant in de Dominicaanse Republiek gehad, waar hij de rol van entrepeneur op zich nam.

Max in het kort
    Studeert marketing en rolt na zijn studie in de reclamewereld. Geeft in 2002 huis en haard op om een lange en verre reis te maken met Gina. Daar kopen ze een boot die ze opknappen: The Upper Deck. Eenmaal aangemeerd in de Dominicaanse Republiek wordt The Upper Deck een restaurant.

Max in een paar woorden
    “Ik denk creatief en commercieel tegelijk. Ik kan heel goed prioriteiten stellen en denk op de lange termijn. Verder ben ik heel veelzijdig.”

Gina
    Geboren in: Amsterdam
    Vrije tijd: Koken voor anderen, unieke recepten verzamelen, styling

Horeca ervaring
    Voor Mijn Tent is Top heeft ze een baan als chefkok in een bistro opgezegd. In het verleden heeft ze met Max vijf jaar lang een restaurant in de Dominicaanse Republiek gerund, waarbij zij in de keuken stond.

Gina in het kort
    Ze studeert voor grafisch vormgever en krijgt een vaste aanstelling op haar stageplaats aangeboden. Daar werkt ze zich op tot bedrijfsleidster. Aan het begin van deze eeuw vertrekt ze met Max naar de andere kant van de oceaan voor een lange reis.

Gina in een paar woorden
    “Ik heb een open visie en een wereldse instelling. Communicatief ben ik zeer sterk en ik ben ook erg motiverend.”

• Gina heet eigenlijk Regina, maar werd tijdens haar reis zo vaak Gina genoemd, dat dit is gebleven
  • Leerden elkaar kennen tijdens hun studie en kwamen elkaar weer tegen bij Max’ tweede bedrijf
  • Mangú is gevestigd in een oud VVV-kantoor
  • Max’ opa was eigenaar van de Huishoudbeurs

Eerlijk, oorspronkelijk, passie en verrassend. Dat zijn de vier begrippen die Choix du Chef het beste omschrijven. De keuken is Frans/Mediterraans met een knipoog naar de Hollandse keuken. Dagelijks staan er zes nieuwe, seizoensgebonden gangen op het menu waar de klant uit kan kiezen. Hij staat in de keuken, zij is gastvrouw.

Stephan
    Leeftijd: 30 jaar
    Geboren in: Weert
    Vrije tijd: Uit eten, wedstrijdkoken, vakantie (Italië), jam-sessies (onvoorbereid koken) en kookboeken.

Horeca ervaring
    Stephan is souschef geweest bij verschillende restaurants. Ook heeft hij vier jaar lang gewerkt in Frankrijk op Michelin-niveau. De afgelopen drie jaar is hij chef-kok geweest bij de Tilburgse Auberge du Bonheur.

Stephan in het kort
    Al op jonge leeftijd wordt Stephan culinair onderlegd. De geuren die hij ruikt in het restaurant waar zijn moeder werkt, inspireren hem om kok te worden. Die droom jaagt hij achterna.

Stephan in een paar woorden

“Ik ben een vakidioot. Noem een horecabeurs en ik ben er te vinden. Maar mijn gezin komt op de eerste plaats. Ik streef naar perfectie, ben recht door zee en neem geen blad voor de mond.”

Jacqueline
    Geboren in: Vlaardingen
    Vrije tijd: Uit eten, zingen

Horeca ervaring
    Jacqueline is ooit als bedieningsmedewerker begonnen maar werkte zich op tot afdelingsmanager van een horecabedrijf. Ook is ze intercedente op een horeca-afdeling geweest, waarin ze heel Tilburg en omstreken van vakkundig personeel heeft voorzien.

Jacqueline in het kort
    De liefde voor het vak is Jacqueline bijgebracht tijdens de opleiding Personeel en Arbeid. Niet alleen komt ze daar in aanraking met haar droombaan, ook loopt ze haar droomman tegen het lijf. De afgelopen jaren heeft ze zichzelf kennis bijgespijkerd. Nu vindt ze het tijd om met Stephan de krachten te bundelen.

Jacqueline in een paar woorden
    “Ik ben vrolijk en tegelijkertijd perfectionistisch. Ik ben een ster in het organiseren en begeleiden. En ik heb een ruimhartige gastvrijheid.”

• Jacqueline en Stephan hebben een dochter van 1 jaar oud: Eline
  • Stephan viel op Jacquelines slanke middeltje en lange wimpers
  • Hij won een Zilveren Champignon, een belangrijke culinaire prijs, maar greep naast een Zilveren Oester
  • Stephan paste zijn werkschema aan om samen met zijn dochter te kunnen eten
  • Hij kookte eens in het RTL 7-programma Business Class
  • Zij deed mee aan autoverbouwingsprogramma De Grote Beurt
  • Stephan en Jacqueline vinden het heerlijk om terug te gaan naar Den Haag. Ze hebben elkaar leren kennen in Zoetermeer maar hebben eigenlijk een geschiedenis in heel de regio.
  • Jacqueline zong in een rockband
  • Jacqueline en Stephan zijn niet met elkaar getrouwd

Cijfers:

Uitzendingen terugkijken:
    Hier kun je alle uitzendingen terugkijken: http://www.rtl.nl/reality/mijntentistop2/gemist/

Mijn Tent is Top wordt elke dinsdag om 21:30 uur uitgezonden op RTL 4. De herhaling is elke zondag om 20:30 uur op RTL 7.

[ Bericht 0% gewijzigd door Svensational op 20-03-2008 11:20:15 ]
  • Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
    ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
    ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
    pi_57496421
    Is die Bart-Willem pas 38? Wat een oude kop dan.
    pi_57496493
    Terug vind toptent!
    Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
    pi_57497705
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 11:13 schreef Svensational het volgende:
    .......

Enkel nog een linkje naar het vorige topic en hij zou door kunnen gaan als OP..

Edit: idd maar even de quote aangepast.. was wel heel erg groot.

[ Bericht 47% gewijzigd door Wurdsje op 20-03-2008 13:32:13 ]
    pi_57497946
    Anders quote je even zijn hele post .
    pi_57499742
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 12:18 schreef Wurdsje het volgende:

[..]

Enkel nog een linkje naar het vorige topic en hij zou door kunnen gaan als OP..

Edit: idd maar even de quote aangepast.. was wel heel erg groot.
    Hij was ook bedoeld als OP, maar het maken duurde iets te lang .
    Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
      donderdag 20 maart 2008 @ 13:52:56 #12
    194524 tgs.
    unleash hell at my command
    pi_57499801
    Heb gisteren voor het eerst weer eens gekeken. Niet slecht! Maar is het nou echt allemaal al voorgekauwd zoals her en der wordt gezegd of is het "echt"
    "When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
    pi_57500486
    Ik moet nog steeds eens langs gaan in Enschede. Al staat Max me erg tegen
    pi_57502212
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 14:30 schreef loehoes het volgende:
    Ik moet nog steeds eens langs gaan in Enschede. Al staat Max me erg tegen
    Hierbij zweer ik op alles wat me lief is dat ik nooit in this lifetime bij Max ga eten!
    Max
    Go hard or go home
    pi_57504365
    Als je dat stukje van Max en Gina zo leest, lijken het zulke leuke mensen!

En dan zie je ze op tv en denk je alleen maar killkillkillkillkill!

Als ik een paar weken geleden had moeten kiezen in welk restaurant ik het liefst zou gaan eten, had ik echt voor Mangu gekozen. En als ik M&G buiten beschouwing laat, nog steeds! Het is een mooie tent, de kaart lijkt me leuk, maar het idee dat het dan zo'n prutszooi is en dat je tegen dat zure gezicht van die max aan moet kijken.... Laaaaat maar dan!

Als de camera's weg zijn ga ik zeker eens in Breda eten.
    De rest is ver weg en sowieso het omrijden niet waard.
    Als ik toevallig eens in Den Haag zou zijn zou ik daar wel willen eten. Bij Jansen zou ik snel voorbij lopen. Maar dat is meer omdat het mijn concept niet is dan dat ik vind dat ze het slecht doen.
    I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
    ~ How do I feel this good, sober?
    ~ For the night is dark and full of terrors
      donderdag 20 maart 2008 @ 19:06:55 #16
    12903 Pagan
    Volenti non fit iniuria.
    pi_57505670
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 16:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

En dan Max met z'n "er is nu een protocol om gasten te verwelkomen." Dude! Je hebt een veredelde cocktailbar, geen callcenter!
    Goed gesproken!!!

Modje: mag er een linkje in het oude, gesloten topic hier naar toe? Thanx!
    Old moderators never die, they just smell that way!
    Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
    En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
    Bullie is thuis X-Rated Epic fail
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 maart 2008 @ 19:32:39 #17
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_57506266
    Max is meer een anticliMax

Ik ben fan van Breda
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_57510721
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 13:52 schreef tgs. het volgende:
    Heb gisteren voor het eerst weer eens gekeken. Niet slecht! Maar is het nou echt allemaal al voorgekauwd zoals her en der wordt gezegd of is het "echt"
    Echt is het. je moet natuurlijk wel alles ner een korreltje zout nemen. De regie zal de sensatie zoeken in het beeldmateriaal: de enorme botheid vna max en het vreselijk studentikoze gedrag van die bart-willem. Dat soort negatieve dingen wordt de nadruk op gelegd, dat trekt kijkers.
      donderdag 20 maart 2008 @ 23:24:06 #19
    34210 Eyeopener
    Crespinaticism!
    pi_57511715
    Mijn voorkeur gaat toch steeds meer uit naar Flinstering. Mooie zaak, leuke eigenaren en ook de menukaart die ik net even bekeken heb ziet er goed uit. Als die tent in A'dam zou zitten zou het absoluut iedere dag stijf volgeboekt zijn en zou ook ik er zeker heen gaan.

Van de andere tenten ben ik veel minder overtuigt van Den Haag dan velen, het menuloze diner is een beetje voorbij voor mij. Vijf jaar geleden hip, maar nu niet meer. Bij Jansen is leuk, maar een eetcafé, Enschede lachwekkend. Ben benieuwd wie er uit gaat, ik gok op Enschede.
      vrijdag 21 maart 2008 @ 08:39:02 #20
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_57514849
    Tvp....!
      vrijdag 21 maart 2008 @ 20:41:04 #21
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_57527683
    LOL, dat filmpje van Max met zijn wilelklem. De knuppel.
      zaterdag 22 maart 2008 @ 11:19:58 #22
    207400 rac
    Handleiding in uitvoer
    pi_57536361
    tvp
      zaterdag 22 maart 2008 @ 19:41:07 #23
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_57544803
    De cijfers zijn er weer!
    quote:
    Cijfers week 4: Van de plus naar de min…
    De restaurants draaien nu al weer een maand omzet. De eerste exit staat voor de deur. De financiën spelen een belangrijke rol hierbij. De cijfers zijn een belangrijk meetpunt voor de jury. Welk restaurant ziet een glanzende toekomst tegemoet en wie moet vechten tegen de ondergang? De cijfers geven een beeld van de stand van zaken.

Breda: Omzet omhoog, winst omlaag
    De afgelopen twee weken behaalde Flinstering nog ruim ¤ 9.000,- winst. Deze week staat er echter een min in de cijfers. Ze draaien ¤ 869,- verlies. De omzet is, net als de weken ervoor, wel gestegen met een paar duizend euro: van ¤ 27.695,- naar ¤ 34.093,-. De vaste lasten zijn gestegen vanwege het feit dat de huur per 1 maart ook in rekening wordt gebracht.

Den Haag: Omzet met een paar duizend euro omhoog
    Bij Choix du Chef zien we nog een lichte stijging in de personeelkosten. Jacqueline en Stephan werken echter hard om de kosten hiervan te onderdrukken. Helaas geldt ook voor Den Haag: vorige week stonden ze nog in de plus, nu staan ze in de min. De omzet is gestegen van

¤ 13.803,- naar ¤ 17.077,-. Tot 1 maart hoefde het koppel, net als de anderen, geen huur te betalen. Deze datum is inmiddels verstreken, waardoor de vaste lasten toenemen.

Enschede: Winst wederom gedaald
    In de cijfers van Mangú was de afgelopen weken al een daling in de winst te zien en nu staan ze dan ook in de min. Deze keldert met ¤ 9.315,- en komt uit op - ¤ 3.409,-. Ook hier geldt: de vaste lasten zijn gestegen, omdat de huur vanaf deze week mee wordt gerekend.

Groningen: Maakt als enige tent nog winst
    Bij Jansen is deze week de enige tent die winst maakt, hoewel deze ook daalt naar ¤ 3.730,-. De omzet gaat voor het eerste iets omlaag en komt op ¤ 22.948,-. In Groningen hoeven ze gezien de grote van het pand in verhouding de minste huur te betalen. Deze wordt vanaf deze week ingehouden.

De stand van zaken na 4 weken
    De winst van de meeste tenten keldert enorm. Ze komen zelfs in de min te staan. Dit geldt voor Flinstering, Choix du Chef en Mangú. Alleen Bij Jansen maakt nog winst. De kosten van de huur hebben hier een kleine bijdrage aan geleverd. Sinds 1 maart wordt deze namelijk in rekening gebracht. Vanwege deelname Mijn Tent is Top was dat voor die tijd niet het geval.

By the way, heeft Den Haag een ander telefoonnummer?
    Wil mijn reservering verplaatsen, maar ik heb al 4x gebeld vanavond, maar ze nemen niet op...

[ Bericht 4% gewijzigd door SnuggLe op 22-03-2008 21:34:56 ]
      zondag 23 maart 2008 @ 00:00:03 #24
    146874 DANILXL
    timeo danaos et dona ferentes
    pi_57549971
    had niet verwacht dat breda verlies zou draaien
    woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
    Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
      zondag 23 maart 2008 @ 00:39:09 #25
    188665 Wurdsje
    High Times
    pi_57550565
    quote:
    Op vrijdag 21 maart 2008 20:41 schreef SnuggLe het volgende:
    LOL, dat filmpje van Max met zijn wilelklem. De knuppel.
    mja bevestigd maar weer wat voor sneu figuur het is..
      maandag 24 maart 2008 @ 15:46:28 #26
    20103 FoXje
    opgezegd@fok.nl
    pi_57580292
    Max
    opgezegd@fok.nl
      maandag 24 maart 2008 @ 16:25:53 #27
    146874 DANILXL
    pi_57581080
    Max
      maandag 24 maart 2008 @ 21:27:00 #28
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_57587342
    Wat is dat nou met het telefoonnummer van Choix du Chef!?!
    Ik probeer al 3 dagen mijn reservering te verplaatsen, maar 3 dagen niet opgenomen! Terwijl het precies hetzelfde nummer is als op de website....... Ik heb ze gemaild, ik ben benieuwd.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 21:36:42 #29
    146874 DANILXL
    pi_57609252
    gaan de dames ff lekker janken

dit is nu niet het moment om te janken

Max
      dinsdag 25 maart 2008 @ 21:38:32 #30
    160778 t_igger
    "T I, double G-ER"
    pi_57609305
    Het is weer bezig! Owh... Na de reclame verder...
    Wie o wie gaan er vanavond uit?!
    Rabbit: "Tigger where are your manners?"
    Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
      dinsdag 25 maart 2008 @ 21:39:13 #31
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_57609315
    Wat een knurft is die Max toch.
    Bij kritiek meteen in de verdediging schieten en lachen om het jankmomentje van z'n vrouw/vriendin.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_57609361
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 21:36 schreef DANILXL het volgende:
    gaan de dames ff lekker janken

dit is nu niet het moment om te janken

Max
    Volgens mij staat ze risotto in een ring te scheppen. Dat is inderdaad reden tot huilen. Risotto die in een bepaald vormpje blijft liggen is mislukt, te droog. Risotto hoort over je bord te kruipen.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 21:51:02 #33
    146874 DANILXL
    pi_57609565
    gvd bart-willem
      dinsdag 25 maart 2008 @ 21:52:07 #34
    3292 Tweek
    Koffie graag!
    pi_57609591
    Blijf Den Haag toch wel het meest sympathieke koppel vinden, gevolgd door enschede.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 21:53:15 #35
    146874 DANILXL
    pi_57609634
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 21:52 schreef Tweek het volgende:
    Blijf Den Haag toch wel het meest sympathieke koppel vinden, gevolgd door enschede.
    ja vind ik ook
    pi_57609645
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 21:51 schreef DANILXL het volgende:
    gvd bart-willem
    Ik dacht dat ik Mijn Tent is Top aan het kijken was, niet Wegmisbruikers.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 21:53:49 #37
    146874 DANILXL
    pi_57609651
    heeft enschede nou een kantoor boven hun eettent?
      dinsdag 25 maart 2008 @ 21:56:18 #38
    108357 Xenomaniac
    Radical outlet
    pi_57609737
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 21:51 schreef DANILXL het volgende:
    gvd bart-willem
    Die ambtenaar leek me wel het type dat die tent gewoon dicht gooit tot alles in orde is.
    "Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
    pi_57609915
    Hup Breda.
    sig verwijderd door FA
    pi_57609985
    Bart-Willem !!! Wat een aansteller. Als je zo'n ambtenaar gatat lopen fucken, dan gaat ie inderdaad zoeken.

En dat filmpje van Mangu wordt echt om te kotsen !!!

Mangu of Groningen eruit bitte .
      dinsdag 25 maart 2008 @ 22:05:52 #41
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_57609990
    Lachen om die reactie van Bart-Willem bij die brandinspectie.

Wat mij betreft gaat Enschede of Groningen er als eerste uit.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_57609991
    Groningen gaat exit hopelijk .
      dinsdag 25 maart 2008 @ 22:06:04 #43
    160778 t_igger
    "T I, double G-ER"
    pi_57609994
    1. Hup Den Haag!
    2. Hup Breda!
    3. Hup Groningen

Enne hopelijk gaat Enschede als 1ste eruit..

Vond dat idd wel een beetje suf van Bart-Willem om zo tegen die brandweerman te gaan doen...
    Als hij nou gewoon normaal het gesprek aan ging...
      dinsdag 25 maart 2008 @ 22:06:44 #44
    3292 Tweek
    Koffie graag!
    pi_57610006
    Als je zo ziet hoe ze zich presenteren in die korte voorstukjes dan laat groningen zich toch wel van een beetje puberale kant zien en als je dan ook nog kijkt naar hun concept, dan denk ik dat zij momenteel het minste bij het programma passen. Enschede maakt nog leuke televisie omdat je er zo lekker op kan afgeven, dus wat dat betreft maken zij nog een prima kans om door te gaan.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 22:07:57 #45
    108357 Xenomaniac
    Radical outlet
    pi_57610048
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 22:05 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Mangu of Groningen eruit bitte .
    Moet haast wel.
    "Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
      dinsdag 25 maart 2008 @ 22:10:08 #46
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_57610126
    Ik ben toch BANG op de een of andere manier dat Den haag eruit gaat vliegen, al moet dat natuurlijk NOOIT!

Grootste kwijl is vanavond natuurlijk Bart, gevolgd door het kansloze filmpje van Max & Gina....
    GRONINGEN of ENSCHEDE eruit!!
      dinsdag 25 maart 2008 @ 22:24:24 #47
    18642 detulp050
    Oud Reviewer
    pi_57610450
    Mangu eruit
      dinsdag 25 maart 2008 @ 22:25:07 #48
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_57610472
    Yess!!
    Enschede eruit.
    Vond het raar dat het tussen hun en Den Haag ging.
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_57610477
    Ik denk dat ze Den Haag enkel even willen laten schrikken zo dat ze er nu 100 procent voor willen gaan. Over twee weken vliegt Groningen er uit.
    Dobbert nu even niet de wereld rond.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 22:26:00 #50
    146874 DANILXL
    pi_57610492
    max rijdt bijna in de sloot uit kwaadheid
      dinsdag 25 maart 2008 @ 22:26:10 #51
    108357 Xenomaniac
    Radical outlet
    pi_57610499
    Tsss, dat het tussen Den Haag en Enschede ging.
    pi_57610504
    Enschede eruit. Hm. Wel jammer, maar dat vind ik puur omdat ik in Enschede woon
    Ben benieuwd hoe het verder zal gaan met deze tent
      dinsdag 25 maart 2008 @ 22:26:48 #53
    18642 detulp050
    Oud Reviewer
    pi_57610512
    Groningen of Den Haag vliegt eruit volgende keer. Het zal er vooral vanaf hangen wie de gegeven kritiek oppakt, want qua omzet ligt het wel duidelijker.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 22:27:03 #54
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_57610520
    Whoehaha, die reactie van Max. Hij reed zowat de oprit kapot.
    Loser!
    Poef.....gone! ©golfer
      dinsdag 25 maart 2008 @ 22:27:21 #55
    108357 Xenomaniac
    Radical outlet
    pi_57610528
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 22:25 schreef Theebag het volgende:
    Ik denk dat ze Den Haag enkel even willen laten schrikken zo dat ze er nu 100 procent voor willen gaan. Over twee weken vliegt Groningen er uit.
    Dat dus, Groningen doet het goed voor Heineken qua omzet.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 22:27:47 #56
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_57610546
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 22:25 schreef Theebag het volgende:
    Dat vermoeden heb ik ook.
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_57610567
    Whehehe, die reactie van Max, priceless .

Opzich wel goed dat Den Haag bij de onderste twee was, worden ze weer even wakkergeschudt. Maar ik hoop toch wel dat over twee weken die twee kinderen uit Groningen eruit gaan. Wat een irritant stel begint het te worden .
    pi_57610618
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 22:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Whehehe, die reactie van Max, priceless .

Opzich wel goed dat Den Haag bij de onderste twee was, worden ze weer even wakkergeschudt. Maar ik hoop toch wel dat over twee weken die twee kinderen uit Groningen eruit gaan. Wat een irritant stel begint het te worden .
    Vond Groningen in het begin best sympathiek, maar nu inderdaad erg irritant.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 22:31:18 #59
    3292 Tweek
    Koffie graag!
    pi_57610633
    Voor de finale wil je natuurlijk de twee koppels die het meeste geld opleveren door smsjes, dus dan zit Den Haag, wat toch wel één van de meest geliefde koppels is wel goed.

Omzet en winst zijn ook afhankelijk van de grote van de zaak, dus als Den Haag de personeelskosten onder controle houdt horen ze gewoon in de finale.
    pi_57610640
    pfff, gelukkig zit den haag er nog in

Reed max nu dat bord in de berm half omver??

En die idiote arrogante bal in groningen, hoop dattie zich kapot zuipt
      dinsdag 25 maart 2008 @ 22:33:17 #61
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_57610680
    Groningen had er uit gemoeten. Alleen die 45 seconden al, met die borden. ! Maargoed, Enschede was ook niet optimaal en zou heet uiteindelijk toch niet winnen.

Waarom Den Haag, toch de beste 'tent', bij de laatste twee eindigde snap ik eerlijk gezegd niet. Nu was het ook helemaal niet spannend.

Wel gaaf hoe Max & Gina wegstormden!
    pi_57610819
    Ik schrok me dood toen Den Haag ineens moest blijven staan!
    Gelukkig toch Enschede er uit. Vond het tekenend hoe ze wegliepen. Je kan op zijn minst de jury bedanken. Je hebt toch een kans gekregen. Dat je hem zelf verkloot kunnen zij niets aan doen.

Groningen vond ik heeeel erg vervelend met die controle. Hij had de grote mond, maar zij had ook tegengas kunnen geven. Als het mijn tent was en mijn partner deed zo ten eerste voor de camera's en ten tweede tegen iemand waar je toch afhankelijk van bent (en sowieso HOW RUDE!) dan stuurde ik hem naar boven/achter/prive tot die persoon weg was om hem daarna op zijn flikker te geven.... Zij stond er maar een beetje schaapachtig bij te koekeloeren.
    I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
    pi_57610846
    Het is idd te hopen dat Groningen er over 2 weken uitvliegt!
    pi_57611519
    Enschede exit, ook goed. Lekker arrogant ook, zomaar weglopen en niks zeggen . Ze hebben heel veel gekregen en super veel gratis publiciteit.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 23:10:42 #65
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_57611663
    Hoe ze wegliepen

Wat een vreselijk stel is het toch
    Wel jammer dat er niks meer te zeiken valt over ze, de komende afleveringen
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 23:13:11 #66
    3292 Tweek
    Koffie graag!
    pi_57611707
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 23:04 schreef shiNinG_staR het volgende:
    Enschede exit, ook goed. Lekker arrogant ook, zomaar weglopen en niks zeggen . Ze hebben heel veel gekregen en super veel gratis publiciteit.
    Klopt ja, de publiciteit, maar ook bijvoorbeeld de lening van de bank, dankzij dit programma krijgen ze een veel betere lening dan dat ze anders zouden krijgen en zo zijn er nog wel meer voordelen. Mee mogen doen is al winnen eigenlijk. Teleurgesteld zijn als je eruit ligt kan best, maar zo overdreven reageren slaat nergens op. De twee van como bleven vorig jaar gewoon nog staan voor een reactie en hadden het nog steeds over een keten beginnen. Lijkt mij een betere houding bij het hebben van een restaurant.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 23:13:42 #67
    108357 Xenomaniac
    Radical outlet
    pi_57611725
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 23:10 schreef E.T. het volgende:
    Wel jammer dat er niks meer te zeiken valt over ze, de komende afleveringen
    Groningen doet toch nog mee?
    Die zijn op zeikgebied goede tweede voor mij.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 23:18:27 #68
    3011 E.T.
    pi_57611807
    Hun reactie trouwens op het forum van MTIT:
    quote:
    Kijkers zagen stress, paniek, slechte bedrijfsvoering en ijdelheid.

Gasten zien plezier, passie, liefde en een toptent.

Mangú is een beleving. Een totaalconcept van uitgaan, borrelen, een hapje eten, loungen en clubben. In een waanzinnige relaxte tent met uitstraling, warme sfeer en ambiance. Cocktails, champagnes en tapa’s voor 25-plussers die meer verwachten dan wat Enschede voor Mijn Tent Is Top te bieden had.

Dat is de droom die we wilden verwezenlijken en dat is de reden dat we hebben meegedaan aan het programma. We pretenderen niet het beste restaurant te hebben. Maar we zijn zeker meer dan een eetgelegenheid.

Het programma geeft uitsluitend de keuken en het restaurant weer. De geschoten beelden laten voor zo’n 90% de keuken en de restaurantgasten zien en geven het idee dat er constante werkstress heerst. Dat is geen weerspiegeling van de realiteit, waar onze gasten juist blijven terugkomen voor de cocktails, het loungen, de hapjes tijdens de borrel en de warme sfeer die geleidelijk overgaat van lounge naar club. We onderscheiden ons juist in het feit dat we meer zijn dan een restaurant.

Als het concept van Mijn Tent Is Top een culinaire cook-off zou betekenen, hadden we ons nooit aangemeld.

Dat een selectieve weergave kan leiden tot misinterpretatie bleek ook uit de beoordelingen van de jury. Twee keer kregen we een negatieve evaluatie op gastheerschap en leiding in de keuken. De kritiek was absoluut terecht en we hebben de verbeterpunten direct opgepakt door een zeer professionele gastvrouw en twee koks met ruime ervaring en een schat aan kennis aan te nemen. Alle drie helpen ze Mangú iedere dag een hoger niveau te laten bereiken. De rust is terug, al twee weken draait de keuken op topniveau en de service is in slechts 14 dagen gegroeid van onvoldoende naar ruim voldoende tot goed. Helaas hebben we het niet kunnen laten zien. Tot twee keer toe heeft de jury nagelaten de nieuwe resultaten te komen beoordelen.

Als de jury de eindbeoordeling heeft gebaseerd op de tv-beelden, is het volkomen logisch dat we eruit moesten. Nieuwe gasten zijn verbijsterd dat we zo’n leuke tent hebben. Er zijn weinig positieve punten die de uitzending gehaald hebben. De unieke Mangú sfeer is niet belicht. Op TV zijn we bijna een parodie op onszelf: Max is een bal die uitsluitend met zijn haar bezig is en Gina is een onzekere kattenkop. Door minpunten sterk uit te vergroten definieer je niet wie iemand is. Ook de beelden van het openingsfeest zijn selectief weergegeven. In de uitzending op TV was het een flop, terwijl de internetbeelden van dezelfde dag het tegenovergestelde lieten zien. Met het argument dat het zo ver terugrijden is naar Amsterdam, vertrekken de camerateams om 8 uur ’s avonds. Dat is het moment waarop de meeste van onze gasten binnenkomen en Mangú echt begint.

Natuurlijk vraagt een TV-programma om drama en actie en is het uitlokken van reacties, uitvergroten van minpunten en dramatiseren van gebeurtenissen niets nieuws. Maar hoe je ons ook wilt zien, we zijn menselijk. Met angst om te falen en voor de volgende uitzending. Wat gaan ze uitzenden? Wat gaan ze verzinnen? Hoe negatief gaan al die mensen, die ons nog nooit ontmoet hebben, ons zien?

Natuurlijk hebben we fouten gemaakt, hebben we veel pas na de opening geleerd en is er elke dag ruimte voor verbetering. We hebben non-stop keihard gewerkt en zijn daarbij keihard op onze bek gegaan, opgestaan en doorgegaan.

Dat we eruit liggen is een enorme teleurstelling, maar de argumentatie maakt het onrechtvaardig. We zijn beoordeeld op punten van kritiek die niet meer van toepassing zijn. Financiën en bedrijfsvoering kunnen geen argument zijn. Van alle koppels hebben we één van de hoogste percentage netto winst en de laagste personeelskosten. De zogenaamde “keldering”van onze cijfers zijn te verklaren door een enorme voorraad.Met oog voor de toekomst.

Kijkers zagen stress, paniek, slechte bedrijfsvoering en ijdelheid.

Gasten zien plezier, passie, liefde en een toptent.
    En dat zullen ze blijven zien. We zijn “Mijn Tent Is Top” dankbaar voor een geweldige start en we worden alleen maar beter. We hebben met veel plezier meegedaan en gaan met veel plezier verder.
    Onze tent is top. En onze tent blijft top.
    Het ligt nog steeds aan iedereen, behalve aan hunzelf
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 23:33:33 #69
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_57612191
    Wat een ongelovelijk arrogante lul, als je dat stukje leest.
    Poef.....gone! ©golfer
      dinsdag 25 maart 2008 @ 23:39:29 #70
    146874 DANILXL
    pi_57612357
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 23:18 schreef E.T. het volgende:
    Hun reactie trouwens op het forum van MTIT:
    [..]

Het ligt nog steeds aan iedereen, behalve aan hunzelf
      dinsdag 25 maart 2008 @ 23:40:39 #71
    3292 Tweek
    Koffie graag!
    pi_57612398
    Ergens hebben ze ook wel een beetje gelijk, vorig jaar was er ook veel gezeur over. Meerendeel van de mensen hier vond toen de mensen van Amsterdam ook vervelend en arrogant, terwijl dat door het personeel heel anders werd ervaren. Zo heb ik ook gehoord dat daar zelfs nog rechtzaken over geweest zijn, omdat er gewoon een compleet verkeerd beeld werd geschetst. Dat en dan nog dat coquille al tijdens de verbouwing het niet meer zag zitten en vervolgens een contract is aangeboden waarin stond dat zij niet slecht meer in beeld zouden worden gebracht. Maar goed geen idee wat daar toen uitgekomen is en of het wel allemaal klopt, maar aangezien de persoon van wie ik het heb er niet snel over zou liegen neem ik het aan voor waar. Voor andere dus een kleine disclaimer.

Daarnaast je kan wel lullen over dat je zo slecht in beeld wordt gebracht en dat ze alleen de excesen laten zien, maar daar zorg je ook zelf voor, als de makers het beeldmateriaal niet hebben kunnen ze het ook niet laten zien. Daarnaast baseren mensen zich ook op interviews en ook daar ben jezelf bij.
    pi_57613198
    Zelf had ik niet verwacht dat Enschede er uit zou gaan, daar ze het hoogste winstpercentage hadden. Dat lijkt mij toch redelijk belangrijk.
    Heb ik trouwens de inspectie van Enschede in de uitzending gemist? De andere drie hadden brandweer, boekhoudster en kvw over de vloer. En Enschede..?
    wat hebben we hier?
    nee maar, dát is interessant!
    pi_57613674
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 00:23 schreef watnuweer het volgende:
    Zelf had ik niet verwacht dat Enschede er uit zou gaan, daar ze het hoogste winstpercentage hadden. Dat lijkt mij toch redelijk belangrijk.
    Heb ik trouwens de inspectie van Enschede in de uitzending gemist? De andere drie hadden brandweer, boekhoudster en kvw over de vloer. En Enschede..?
    ja iets met gastheerschap.. dat was zo slecht dat ze dachten: 'Enschede moet er maar uit'..
      woensdag 26 maart 2008 @ 01:25:07 #74
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_57613854
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 23:40 schreef Tweek het volgende:

Daarnaast je kan wel lullen over dat je zo slecht in beeld wordt gebracht en dat ze alleen de excesen laten zien, maar daar zorg je ook zelf voor, als de makers het beeldmateriaal niet hebben kunnen ze het ook niet laten zien. Daarnaast baseren mensen zich ook op interviews en ook daar ben jezelf bij.
    Je weet toch als je je opgeeft voor zo'n programma dat het eigenlijk alleen maar om Den Blijker draait en dat je bent overgegeven aan Herman en David Crauwel en de sponsors?
    Dus dan niet achteraf janken als het allemaal wat negatiever in beeld wordt gebracht dan het misschien in dagelijkse werkelijkheid is.
    Poef.....gone! ©golfer
      woensdag 26 maart 2008 @ 07:54:49 #75
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_57615079
    Die reacties van Breda bij 'jullie mogen naar huis' .
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
    pi_57615218
    - Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:20:50 ]
    pi_57615465
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 01:25 schreef golfer het volgende:

[..]

Je weet toch als je je opgeeft voor zo'n programma dat het eigenlijk alleen maar om Den Blijker draait en dat je bent overgegeven aan Herman en David Crauwel en de sponsors?
    Dus dan niet achteraf janken als het allemaal wat negatiever in beeld wordt gebracht dan het misschien in dagelijkse werkelijkheid is.
    Inderdaad.
    Als ie vond dat ze te weinig en verkeerde beelden lieten zien, had ie dat toch wel in die weken een keer kunnen aangeven.
    Ik vond het onfatsoenlijk hoe ze ermee omgingen. Ze liepen gewoon weg en hadden geen fatsoen om de jury te bedanken.
      woensdag 26 maart 2008 @ 09:55:02 #78
    67064 Quoi
    Mama said be cool
    pi_57616432
    Wat een pubers allemaal zeg! Ten eerste Bart-Willem die enorm onsportief en onvolwassen op de kritiek van de brandweercontroleur reageerde (ook nog eens voor de camera!!!) terwijl je weet dat je ook wordt beoordeeld op de professionaliteit. Nou, die straalde er bepaald niet vanaf. Die controleurs zijn kut en ze zoeken tot het gaatje, dat weten we allemaal, maar hoor aan, zeg dat je wat gaan doen en klaar.

Max en Gina, sja.... Ook weer geen volwassen reactie, waardoor ze te meer bevestigen dat ze niet professioneel genoeg zijn. Man, die mensen kunnen geen vleugje kritiek ontvangen.... Tegelijkertijd was hun reactie (weglopen, niks zeggen, bijna de sloot in rijden, naar de tent de zieligerd uithangen) echt een soort toneelstuk. Bahhh..

Goede waarschuwing voor Den Haag. Meer een beetje voor de show dat ze er nog stonden volgens mij. Breda, super voor ze. Tussen deze twee mag de finale gaan.
      woensdag 26 maart 2008 @ 10:04:58 #79
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_57616605
    Goed stuk vandaag in de Twentsche Courant Tubantia. Max en Gina zijn genaaid door de wetten van de tv. Ze konden niet hebben dat er zoveel gemanipuleerd en verdraaid wordt. En ik kan me daar wel wat bij voorstellen eerlijk gezegd. Zeker als je bewust als onsympathiek neergezet wordt. Ik ben er stellig van overtuigd dat ( naast enig typecasting ) alle types ook zeker in een bepaalde hoek gezet worden. Tv was nep en blijft nep.
    Mooi voorbeeld is een stukje uit de beelden van gisteren. Er was een avond waarop de oven kapot ging en stoppen doorsloegen. Één dame moest dus anderhalf uur op haar eten wachten. Van de incidenten voorafgaande aan het wachten wordt niets laten zien en het interview werd op een nare manier beknipt. De dame zei: "Ik wacht al anderhalf uur op het eten, maar ik heb een fles wijn van de zaak gekregen voor het wachten en kom hier zeker nog eens terug". Wat zendt RTL uit: "Ik wacht al anderhalf uur op het eten." punt. Als zulke beelden tegen je gebruikt worden bij juryberaden vraag ik me af in hoeverre de uitslag al niet van te voren vast staat. En nogmaals, kan ik me de woede van Max en Gina prima voorstellen, het gaat om tonnen en een beetje journalistieke integriteit is dan het minste wat je kan verwachten.
      woensdag 26 maart 2008 @ 10:05:56 #80
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_57616622
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 08:43 schreef Koningin het volgende:

[..]

Inderdaad.
    Als ie vond dat ze te weinig en verkeerde beelden lieten zien, had ie dat toch wel in die weken een keer kunnen aangeven.
    Ik vond het onfatsoenlijk hoe ze ermee omgingen. Ze liepen gewoon weg en hadden geen fatsoen om de jury te bedanken.
    Ze klaagden al weken lang over de negatieve belichting van hun persoonlijkheden. Dat is hier ook al meerdere malen gepost.
    pi_57616912
    Maar dat is met alle reality-tv,pfaf. Ik vind het ook een laf en zwak excuus. Als jij zelf als Max zijnde begint met dat soort rolspelletjes, zo te reageren wanneer er een gast binnenkomt, dan kunnen ze jou inderdaad zo laten zien. Je weet van tevoren waar je aan begint, je weet hoe je zelf bent, je weet ook dat TV moet scoren en als jij je dan elke keer zo voor de camera gedraagt, dat je in een bepaalde rol wordt gedrukt, dan is dat deels ook je eigen fout.

Breda had in het begin ook een behoorlijke arrogantie over zich heen, maar die worden niet zo neer gezet. Het is ook maar net hoe jij elke keer reageert waar de camera bij is en hoe jij je neer kan laten zaten. Zoals Bart Willem zich gisteren tegenover die inspecteur gedroeg, daar smult elke producent van natuurlijk. Als hij gewoon normaal, rustig had gedragen en niet zo uit de hoogte, dan kan niemand hem zo neerzetten.

Verder zullen ze echt wel naar de cijfers en prestaties kijken en loopt er een heel productieteam omheen dat echt wel gewoon weet wat er 's avonds speelt. Als jij meer geld trekt uit de bar dan uit het restaurant en je bent er samen gewoon niet klaar voor, want Max hoort - ongeacht de beelden - echt niet als gastheer in zo'n toko uit, dan ga je er echt gewoon terecht uit.
      woensdag 26 maart 2008 @ 10:32:52 #82
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_57617138
    Ik ben ook niet zo naief dat ik tv 'geloof' en al helemaal geen commerciele. Wellicht waren M&G dat dus wel. Maar ik kan me nog steeds goed voorstellen dat als constant beelden zo gemanipuleerd wordt dat je in kwaad daglicht gesteld wordt dat het gaat koken en de frustratie toeneemt. En als het dan niet hun eigen persoon is die vervelend neergezet wordt, maar ook vooral nog eens keiharde leugens over ontevreden klanten de Wereld in worden gehoplen is dat gewoon kut. Dan is het niet alleen het programma, maar ook slechte reclame.

Ik wil Mangú hier niet compleet goed praten er zullen ook vast genoeg dingen verkeerd gaan. Maar de baromzet schijnt bij Bij Jansen minimaal net zo belangrijk te zijn, zo niet belangrijker. Daar is het ook nog eens een aparte kroeg. Volgens mij wil BW niet eens een restaurant, maar een Vindicatkroeg. Verder waren de winstcijfers van Mangú juist het beste!
    Nadeel van Mangú is toch dat Enschede nooit massaal zal gaan smsen en dat Heineken de sponsor is.
    pi_57617191
    Wat zijn de preciese gevolgen voor enschede? Die blijven met een enorme schuld zitten, maar goed iedereen blijft met een schuld zitten tenzij je het programma wint toch?
      woensdag 26 maart 2008 @ 10:37:01 #84
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_57617214
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 10:35 schreef Slasher het volgende:
    Wat zijn de preciese gevolgen voor enschede? Die blijven met een enorme schuld zitten, maar goed iedereen blijft met een schuld zitten tenzij je het programma wint toch?
    Yup. En vast de kans misgelopen op een geldprijs van de volgende opdracht...
      woensdag 26 maart 2008 @ 10:38:35 #85
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_57617245
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 10:35 schreef Slasher het volgende:
    Nou ja, ze blijven zitten met een lening. Zoals zoveel beginnende ondernemers. Ze zullen er een tijd lang (een deel van) hun winst in moeten stoppen om die af te lossen. Het winnende koppel krijgt een luxe-positie omdat hun lening door het programma wordt afgelost.
    pi_57617338
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 10:32 schreef pfaf het volgende:
    Ik ben ook niet zo naief dat ik tv 'geloof' en al helemaal geen commerciele. Wellicht waren M&G dat dus wel. Maar ik kan me nog steeds goed voorstellen dat als constant beelden zo gemanipuleerd wordt dat je in kwaad daglicht gesteld wordt dat het gaat koken en de frustratie toeneemt. En als het dan niet hun eigen persoon is die vervelend neergezet wordt, maar ook vooral nog eens keiharde leugens over ontevreden klanten de Wereld in worden gehoplen is dat gewoon kut. Dan is het niet alleen het programma, maar ook slechte reclame.

Ik wil Mangú hier niet compleet goed praten er zullen ook vast genoeg dingen verkeerd gaan. Maar de baromzet schijnt bij Bij Jansen minimaal net zo belangrijk te zijn, zo niet belangrijker. Daar is het ook nog eens een aparte kroeg. Volgens mij wil BW niet eens een restaurant, maar een Vindicatkroeg. Verder waren de winstcijfers van Mangú juist het beste!

Nadeel van Mangú is toch dat Enschede nooit massaal zal gaan smsen en dat Heineken de sponsor is.
    Als je er niet in gelooft, moet je het ook met een korrel zout nemen wat je ziet. Er moet wel iets gebeuren voordat je het op een bepaalde manier kan neerzetten. Het mystery rapport was ook niet echt denderend; en alles wat je ziet wat zij zeggen, komt wel over met het beeld van hoe zij neergezet worden, waarschijnlijk aangedikt. Maar je maakt het er dan echt zelf naar hoor.

De waarheid anders neerzetten is wel wat anders dan leugens vertellen hoor. De klant heeft echt anderhalfuur moeten wachten, dus dat is geen leugen.

Overigens vergeet Max wel even voor het gemak ook de voordelen die meedoen aan het programma opgeleverd hebben: kortingen bij bouwvakkers, korting bij materialen, makkelijkere een vergunning (was er ooit een Heineken-toko gekomen in het pand waar zij zitten anders?), de eerste maand geen huur, een enorme exposure (positieve en negatieve) waar ze anders een jaar lang over hadden gedaan.

Hier overigens het artikel in de Tubantia.

[ Bericht 1% gewijzigd door BliksemSchigt op 26-03-2008 11:24:53 ]
    pi_57618063
    Volgens die site:

Tegenover een verslaggever van deze krant doet mede-eigenaar Max Rodrigues-Nunes uitgebreid een boekje open over het productieteam van RTL: " Er is enorm gemanipuleerd. Dit is wél RTL-drama-tv. We voelen ons genaaid en verkracht. We zijn als karikaturen neergezet. Ik ben afgeschilderd als iemand die bij het minste of geringste ontplofte."

Het hele verhaal van Rodrigues-Nunes lees je in de krant van woensdag.

Hier krijg ik toch wel wat een rare smaak van in de mond, zoals hierboven ook al is gezegd, dankzij het programma hebben ze een vliegende start kunnen maken waar veel beginnende ondernemers slechts van kunnen dromen, daar stappen ze wel erg gemakkelijk over heen. En ze koken toch echt zelf, als ze stukjes huid op de zwaardvis laten zitten doen ze het toch echt helemaal zelf hoor. Dat er wat van typecasting aan vooraf is gegaan door Blijker & co. zal vast zo zijn, maar het zijn volwassen mensen die toch echt wel weten/wisten waar ze aan begonnen. De teleurstelling is terecht, maar zo de deur uit walsen is toch wel erg onprofessioneel..
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
      woensdag 26 maart 2008 @ 11:24:14 #88
    67064 Quoi
    Mama said be cool
    pi_57618248
    Al was het zo, de manier waarop hij ermee omgaat en op het uitvallen reageert zegt alweer zoveel over iemand!!
    pi_57619388
    De reactie van Max en Gina was idd erg onbeschoft. Ik snap dat het een klap in hun gezicht moet zijn geweest maar dan heb je nog wel enig fatsoen om de jury te bedanken voor deze kans. Bovendien weten ze toch hopelijk wel dat er maar 25% kans is dat ze een schuldenvrij restaurant winnen.

Ik neem aan dat je niet zomaar een restaurant begint omdat je zo graag met je kop op tv wilt. Die droom moet je al veel langer hebben en door aan het programma mee te doen hebben ze een heleboel hulp en kansen gekregen die ze anders misschien nooit hadden gehad.

En iedereen weet dat er op tv geknipt en geplakt word. Maar als je van jezelf al een air en een ego hebt waar met geen mogelijkheid om heen te filmen valt, is het logisch dat ze daar gebruik van maken.

Max is geen gastheer en hij zal het waarschijnlijk ook niet worden.
    Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
    pi_57620378
    Omg, hij voelt zich genaaid en verkracht.
    Typische reactie van Max. Had ook niet anders verwacht. Achteraf gaan zeiken dat hij genaaid is.
    Als het eten niet goed is en er komt een klacht dan kom je er niet met,' Ik zal het doorgeven aan de keuken.' Ook de keuken is zijn pakkie an. Dan zou je dus zeggen,' Het spijt ons, wij willen het graag oplossen met een...vul maar in.' Maar nee, dat is niet zijn verantwoordelijkheid. Die hele zaak is van hen en dan sta je daar ook voor, ook al loop je rond in de bediening.
    Er zal vast geknipt en geplakt zijn maar die onsympathieke uitspraken en die uitstraling waren toch echt niet fake. Het is gewoon een nare vent en zij heeft haar uitstraling ook al niet mee. Stom stel!
    Ik ga ze missen.

Dan ga ik me nu wel ergeren aan Groningen. Van mij hadden ze er overigens alle vier tot de finale mogen blijven. Het ergeren vind ik nl erg lekker en geeft zo'n programma wat meer leut. 4 Stellen als Den Haag en ik ga zappen.
    Go hard or go home
      woensdag 26 maart 2008 @ 14:23:18 #91
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_57622282
    Toch jammer, had nog wel een paar weken willen lachen om die gek van een Max
    .
      woensdag 26 maart 2008 @ 22:18:47 #92
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_57634488
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 10:04 schreef pfaf het volgende:
    Goed stuk vandaag in de Twentsche Courant Tubantia. Max en Gina zijn genaaid door de wetten van de tv. Ze konden niet hebben dat er zoveel gemanipuleerd en verdraaid wordt. En ik kan me daar wel wat bij voorstellen eerlijk gezegd. Zeker als je bewust als onsympathiek neergezet wordt. Ik ben er stellig van overtuigd dat ( naast enig typecasting ) alle types ook zeker in een bepaalde hoek gezet worden. Tv was nep en blijft nep.
    Mooi voorbeeld is een stukje uit de beelden van gisteren. Er was een avond waarop de oven kapot ging en stoppen doorsloegen. Één dame moest dus anderhalf uur op haar eten wachten. Van de incidenten voorafgaande aan het wachten wordt niets laten zien en het interview werd op een nare manier beknipt. De dame zei: "Ik wacht al anderhalf uur op het eten, maar ik heb een fles wijn van de zaak gekregen voor het wachten en kom hier zeker nog eens terug". Wat zendt RTL uit: "Ik wacht al anderhalf uur op het eten." punt. Als zulke beelden tegen je gebruikt worden bij juryberaden vraag ik me af in hoeverre de uitslag al niet van te voren vast staat. En nogmaals, kan ik me de woede van Max en Gina prima voorstellen, het gaat om tonnen en een beetje journalistieke integriteit is dan het minste wat je kan verwachten.
    Goede reactie, wel reedelijk mee eens. Los van dat ik Max & Gina ook knuppels vindt, overigens, ik het terecht is naar mijn mening dat ze eruit zijn.

Wie niet in dit soort dingen geloof moet overigens eens "Het zijn net mensen" lezen van Joris Luyendijk. Gaat niet specifiek over TV, maar wel over 'de media'. Leuk.
      donderdag 27 maart 2008 @ 14:13:59 #93
    128976 dubidub
    Fritür ist krieg!
    pi_57647184
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 22:26 schreef DANILXL het volgende:
    max rijdt bijna in de sloot uit kwaadheid
    Hij tikte wel die paal aan die er stond. Ik vond het wel grappig, volgens mij komen ze beide uit welgestelde families, waarbij hun geen strobreed in de weg wordt gelegd. Ik weet niet hoe ik hier bij kom, maar bij het zien van z'n ouders en gewoon de manier waarop ze alles doen, denk ik dit. En dan krijg je een keer zo'n bericht, dat je uit de wedstrijd ligt, en dan levert hij de passende reactie. Boos weglopen en agressief worden

Leuke uitzending, ik hoop op Breda, sympathieke gasten.
      zondag 30 maart 2008 @ 15:35:45 #94
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_57715995
    Ik krijg meer en meer een slecht gevoel bij Choix du Chef. Waarom, zal ik uitleggen.
    Ik had gereserveerd voor afgelopen vrijdag, 28 februari. Nu bleek ik ineens niet te kunnen door andere afspraken, dus wilde ik de reservering verzetten. 1x bellen: niets. 2x bellen: niets. Heb dat hier nog gepost dat ik ze niet kon bereiken. Daarna nog een aantal malen gebeld, maar wederom: niets. En dat, terwijl het telefoonnummer toch echt van hun is, volgens de site.

Ok, dan maar mailen. Je mag aannemen dat ze van de moderne media op de hoogte zijn. Aangezien ik zelf in mijn reservering weer een stomme typfout had gemaakt heb ik niet 1 maar 2 mails gestuurd. Dat was afgelopen maandag.

Wat schetst mijn verbazing: vrijdagavond om 21:30 word ik gebeld. "Meneer, u had een reservering staan in Choix du Chef?". Ja, maar ik heb 10x gebeld en 2x gemaild, maar jullie waren niet bereikbaar. "Klopt, we hebben wat problemen met onze bereikbaarheid"

Anyway, mijn reservering komt wel weer goed, die is nu verplaatst, maar het gaat om het grotere geheel: hoe wil je klantvriendelijk zijn als je neit eens telefonisch te bereiken bent? Hoe wil je geld verdienen als je niet eens een reservering aan kan nemen? Ik wil niet weten hoeveel mensen hebben geprobeerd te reserveren, wat niet eens gelukt is! Lijkt me handig voor Stephan en Jacqueline om dat op orde te krijgen, willen ze een toptent krijgen....
    pi_57717662
    hehe wel lachen om te lezen ik kijk het ook wel eens, van mij mag Breda ook winnen. Die figuren van Groningen mogen er van mij ook snel uit en daarna Den-Haag wat een lulletje is die gast zeg.
    pi_57718924
    quote:
    Op donderdag 27 maart 2008 14:13 schreef dubidub het volgende:

Hij tikte wel die paal aan die er stond. Ik vond het wel grappig, volgens mij komen ze beide uit welgestelde families, waarbij hun geen strobreed in de weg wordt gelegd. Ik weet niet hoe ik hier bij kom, maar bij het zien van z'n ouders en gewoon de manier waarop ze alles doen, denk ik dit. En dan krijg je een keer zo'n bericht, dat je uit de wedstrijd ligt, en dan levert hij de passende reactie. Boos weglopen en agressief worden
    Ben het hier helemaal mee eens, echt typerend.
    pi_57721050
    Die stefan van CHoix du Chef is inderdaad een kok. Je kan hem alles vragen over zijn allernieuwste volledig computergestuurde combi-steamer. Maar iets over zijn e-mail account instellen is niet aan hem wegggelegd. Dat is het idee wat ik bij hem krijg.

Het commentaar over de administratie van Breda viel mij heel erg tegen. Ik had vanaf het begin altijd het idee dat het vooral zaken en marketing mannetjes waren. Grote ideën over concept, allebei een zakelijke achtergrond. Maar dan er zo uitkomen over iets simpels als je kas, waar dus niets van klopt. Vooralsnog had ik ze veel beter en zakelijker ingeschat, ik had juist twijfels bij de kookkunsten niet bij de boekhoudkunde van de twee.
      maandag 31 maart 2008 @ 10:57:58 #98
    67064 Quoi
    Mama said be cool
    pi_57732956
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 19:50 schreef Fixers het volgende:
    Die stefan van CHoix du Chef is inderdaad een kok. Je kan hem alles vragen over zijn allernieuwste volledig computergestuurde combi-steamer. Maar iets over zijn e-mail account instellen is niet aan hem wegggelegd. Dat is het idee wat ik bij hem krijg.

Het commentaar over de administratie van Breda viel mij heel erg tegen. Ik had vanaf het begin altijd het idee dat het vooral zaken en marketing mannetjes waren. Grote ideën over concept, allebei een zakelijke achtergrond. Maar dan er zo uitkomen over iets simpels als je kas, waar dus niets van klopt. Vooralsnog had ik ze veel beter en zakelijker ingeschat, ik had juist twijfels bij de kookkunsten niet bij de boekhoudkunde van de twee.
    Wij als kijkers weten niet wat er precies niet klopte. Aan het begin van een onderneming mag je altijd wel verwachten dat er een stukje kas niet klopt, aangezien je wat meer investeert dan er inkomt + de onvoorziene situaties en de foutjes vanwege nieuwigheid. Opzich goed dat ze daarop worden gewezen, maar ik denk dat zij geen grote uitzondering zijn. Jammer dat ze niet bij iedereen dezelfde steekproef deden, zodat je dit kon vergelijken.........

Herman wordt papa trouwens:zie hier
      maandag 31 maart 2008 @ 21:52:59 #99
    12903 Pagan
    Volenti non fit iniuria.
    pi_57747213
    'k Dacht eerst dat hij en David (billen)maatjes waren, vorig jaar tijdens de zoektocht naar een kok voor Las Palmas werd David voorgesteld als "mijn partner David", met op de achtergrond ook nog eens een foto van de beide heren saampjes.

Later wist Herman niet hoe duidelijk hij het moest maken dat hij hetero was, zelfs de hond des huizes werd op de voorgrond getoverd (een Weimaraner volgens mij)
    Old moderators never die, they just smell that way!
    Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
    En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
    Bullie is thuis X-Rated Epic fail
    pi_57758058
    ha zie net dit op het mijntentistop forum, wat grappig:
    youtube filmpje

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2008 12:16:00 ]
    pi_57758820
    Max in de bocht Lekker kinderachtig ook
      dinsdag 1 april 2008 @ 22:07:48 #102
    128976 dubidub
    Fritür ist krieg!
    pi_57768172
    Leuke aflevering _!
      dinsdag 1 april 2008 @ 22:12:01 #103
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_57768266
    Ge-wel-di-ge opdracht! Heel leuk gedaan tot nog toe, vooral van Breda, die hebben de meeste humor.
    Ondanks dat het komisch is kan je er als paar toch zeker wat van leren.

Komisch, gaan ze Herman ontvoeren!
      dinsdag 1 april 2008 @ 23:57:29 #104
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_57770695
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 22:12 schreef SnuggLe het volgende:
    Ge-wel-di-ge opdracht! Heel leuk gedaan tot nog toe, vooral van Breda, die hebben de meeste humor.
    Ondanks dat het komisch is kan je er als paar toch zeker wat van leren.

Komisch, gaan ze Herman ontvoeren!
    Inderdaad.
    Breda maakte er het leukste van dit keer.
    Jasper was heel leuk in Groningen.
    Die bal uit Groningen liep er de kantjes vanaf in Den Haag en is echt alleen maar een kroegbaas.
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_57772807

Is Fred Teeven de geheime broer van Bart-Willem?
      woensdag 2 april 2008 @ 07:18:24 #106
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_57773213
    "Herman gaat mee naar Brabant!"
    "Bij Jasper"
    "Choix du René"
    Die snorretjes van het keukenpersoneel

Geweldige aflevering .
    pi_57774105
    Wat Jasper deed was wel erg tof allemaal . Dat van Bart-Willem was echt belachelijk .

Sandra is ook echt stront-irritant . Groningen eruit volgende week!
      woensdag 2 april 2008 @ 10:36:12 #108
    188665 Wurdsje
    High Times
    pi_57775211
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 09:23 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Wat Jasper deed was wel erg tof allemaal . Dat van Bart-Willem was echt belachelijk .

Sandra is ook echt stront-irritant . Groningen eruit volgende week!
    mwah dat meenemen van dat schilderij van Herman vind ik eigenlijk niet kunnen..
    pi_57776017
    Ik vond het juist niet zo'n leuke opdracht. Wat voegt dit nou toe aan het ontwikkelen van hun restaurant? Dit is echt puur om het voor ons nog een beetje leuk te houden.
    Jasper deed het inderdaad erg leuk, geen wonder dat ie meteen telefoonnummers kreeg toegespeeld

Ik heb het al eerder gezegd maar o, o, o, o, wat haat ik Bart-Willem. Verschrikkelijk, wat een ontzettende eikel die denkt dat ie grappig is. Zijn vrouw lacht altijd ook zo manisch om hem, net even te hard. Alsof ze zich eigenlijk voor hem schaamt... (en terecht). Vorige week al dat onbeschofte gedrag tegen die inspecteur, en nu eigenlijk gewoon z'n hele gedrag, verscrhikkelijk.
      woensdag 2 april 2008 @ 11:59:30 #110
    3011 E.T.
    pi_57776765
    Ik vond t wel sneu voor Stefan... heb je een mooie tent, krijg je zo'n kroegbaas als Bart-Willem in je restaurant
      woensdag 2 april 2008 @ 11:59:54 #111
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_57776773
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 10:36 schreef Wurdsje het volgende:

[..]

Ach, jawel. Het schilderij is onbeschadigd in Breda aangekomen en zal vast een mooie plek gekregen hebben . Wel jammer dat de reactie van BW niet meer in beeld kwam.
    pi_57776935
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 10:36 schreef Wurdsje het volgende:

[..]

Dat vond ik juist eerder kunnen dan zijn schoenen groen spuiten ! Wat ook een toffe actie was trouwens .
    pi_57776940
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 11:59 schreef E.T. het volgende:
    Ik vond t wel sneu voor Stefan... heb je een mooie tent, krijg je zo'n kroegbaas als Bart-Willem in je restaurant
    Ja, vond ik ook! Ik denk dan ook echt: zouden die mensen die toevallig die avond geweest zijn, nog wel eens terugkomen?
      woensdag 2 april 2008 @ 14:29:08 #114
    67064 Quoi
    Mama said be cool
    pi_57779834
    Hoe hij dat 6-gangen verrassingsmenu ook aansmeerde aan dat stel met het wijnarrangement erbij.........dat was tenenkrommend. Het zou een reden voor me zijn iets NIET te bestellen. Maarja, ik vond dat Stephan er cool op reageerde en zich niet liet kennen. Je kunt maar beter lachen.... dan je drukmaken. Het zei meer over Bart-Willem...
      woensdag 2 april 2008 @ 16:24:09 #115
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_57782359
    Wat mij betreft kan Groningen als volgende afvallen. Dat jolige uit de kluiten gewassen eetcafé van ze, dat conceptueel gezien toch al een samenraapsel van nergens op slaande dingen is, genereert wrs. voorlopig toch nog wel genoeg omzet om van die schuld af te komen.

Daarnaast vond ik dat die Bart-Willem veel meer uit zijn dagje Den Haag had kunnen halen. Zeker als je het vergelijkt met de andere twee tenten.
      woensdag 2 april 2008 @ 16:28:10 #116
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_57782454
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 11:59 schreef E.T. het volgende:
    Die ook nog eens gaten in de (handgebakken) bakstenen muur gaat boren. Leuk dat je de sfeer wil veranderen, maar er hingen al schilderijen, dus ook ophangsystemen, beetje onbeleefd om in iemand anders z'n muur te gaan boren.
    En hij doet me denken aan een varken.

Groningen mag wel weg, finale tussen Den Haag en Breda zou goed zijn. ik denk dat Breda gaat winnen, al hoop ik op Den Haag.
    Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
    Hoogachtend,
    Erik.
    pi_57782605
    Precies, BW ( ) heeft weinig manieren/een slecht gevoel voor humor. Typisch voor dit soort korpsballen trouwens, die zichzelf waarschijnlijk zeer beschaafd vinden en hoger achten dan anderen, maar dat terzijde.

Maar dan nog. Wat voegt deze opdracht nou toe aan het beeld van de jury over het runnen van de verschillende tenten?? Vond het echt heel erg overbodig.
      woensdag 2 april 2008 @ 16:39:32 #118
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_57782702
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 16:35 schreef peterfan het volgende:
    Wat voegt deze opdracht nou toe aan het beeld van de jury over het runnen van de verschillende tenten?? Vond het echt heel erg overbodig.
    Vrij weinig denk ik. Behalve creativiteit, aanpassingsvermogen en leiderschapskwaliteiten. En ze zullen nu vast hun eigen tent wat beter hebben weten te waarderen, waarbij het overigens wel raar zou zijn wanneer ze dat niet of in mindere mate zouden waarderen.
      woensdag 2 april 2008 @ 16:39:35 #119
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_57782705
    Ohja, het toestaan van roken vond ik ook erg stom (weet niet meer precies wie dat waar opeens toestond), want dat blijf je dus echt nog vrij lang ruiken.
    Hoogachtend,
    Erik.
      woensdag 2 april 2008 @ 16:42:33 #120
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_57782761
    "Ik vind het gezelliger als er mensen kunnen roken" (of iets van die strekking) is nou niet bepaald een goed argument. Ik vind het veel sterker wanneer zo'n nieuwe tent in deze nieuwe situatie al op de zaken vooruit loopt wat betreft het roken (dat binnenkort sowieso al niet meer mag).
      woensdag 2 april 2008 @ 16:43:54 #121
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_57782790
    Ik vind het in Restaurants trouwens echt een enorm pluspunt als er neit gerookt mag worden. Ranzige rook tijdens het eten .
    Hoogachtend,
    Erik.
      woensdag 2 april 2008 @ 16:48:21 #122
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_57782883
    Die aparte rook gedeelten in restaurants halen voor de veelal wat kleinere tenten ook vrij weinig uit. Verder snap ik het ook niet, roken en eten, die combinatie. Hoewel, een stukje gerookte geitenkaas of een goede rokerige whisky is natuurlijk niet mis
      woensdag 2 april 2008 @ 16:49:49 #123
    188665 Wurdsje
    High Times
    pi_57782910
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 16:39 schreef Tha_Erik het volgende:
    Ohja, het toestaan van roken vond ik ook erg stom (weet niet meer precies wie dat waar opeens toestond), want dat blijf je dus echt nog vrij lang ruiken.
    Jasper stond het toe in Groningen..

Ik stond er trouwens van te kijken dat BW daar zo op tegen was terwijl hij zelf graag een sigaartje mag roken..
      woensdag 2 april 2008 @ 17:17:47 #124
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_57783497
    God wat was die BartWillem toch irritant. Dat ze er maar snel uit mogen vliege, Groningen.
    Whatever I want.
    pi_57783880
    Toen ze het hadden over Groningse gastvrijheid moest ik toch even grinniken
      woensdag 2 april 2008 @ 17:46:55 #126
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_57784052
    Ik vond het zeker WEL toegevoegde waarde hebben, die uitruil.
    Rene bv die ineens ziet hoe de bediening het doen en dat dat best hard werken is....
    Sandra die moet leren loslaten en ziet dat ook zonder haar de tent draait....
    Jasper die ik Groningen wat ideen op doet (ook hoe het niet moet)....

Jawel, ik denk dat ze het zelf ook wel interessant en nuttig vonden.
    pi_57785113
    Ik vond Jacqeuline echt tegenvallen in deze ruil.
    Ze leek totaal niets te doen!
    Rene leuk met zn keukenmensen grapjes maken en zij maar een beetje de boel niet snappen, vond het echt maar raar hoe zij uitpakte in zo'n andere omgeving.
    Hoewel ze in dr eigen restaurant dingen heeft waar ze aan kan werken komt ze daar altijd wel leuk over, maar nu dacht ik echt gaaaaa maar weer naar huis!

Stephan deed het beste wat je kunt doen. De storm uitzitten en alles razendsnel weer terug veranderen.
    pi_57786066
    Ik dacht dat dit atlijd herhaald werd op woensdag, maar ik zie het niet staan in de gids
    Oh, and that's a bad miss!
      woensdag 2 april 2008 @ 19:18:58 #129
    188665 Wurdsje
    High Times
    pi_57786112
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 19:17 schreef Brentmeister het volgende:
    Ik dacht dat dit atlijd herhaald werd op woensdag, maar ik zie het niet staan in de gids
    De herhaling is zondag pas..

20:30 RTL 7 dacht ik..
    pi_57786268
    Je hebt ook rtlgemist.nl .
    pi_57786640
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 19:18 schreef Wurdsje het volgende:

[..]

De herhaling is zondag pas..

20:30 RTL 7 dacht ik..
    Ah ok dan pas. En rtlgemist idd helemaal vergeten. Hier staat ie:
    Mijn Tent is Top 01-04
    pi_57788762
    ik was gisteren eten in Den Haag, we kregen een amuse van komkommer met wat vlutte schuim , dus alleen komkommersmaak te beproeven
    dan een vis-voorgerecht, sommige misden een sausje of zo maar ik vond het prima
    dan kalfsvlees zo mals ...........mhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    en dan kaas als afsluiter, ook niet gek, heel smaakvol
    de huiswijn mag een tikkie goedkoper
    maar service en zo helemaal toppie !! fotos staan in stad en streek
      donderdag 3 april 2008 @ 00:46:52 #133
    109693 Dr.Aart
    Grolsch Royce
    pi_57795859
    Het was wel leuk deze aflevering, Al komt het voor Mangu wel een beetje lullig over. Een paar weken lang worden ze onder de loep genomen en worden ze aangepakt (vooral zij, soms terecht) op alles wat er in de onderneming gebeurt. Ze zijn er nog niet uit of er is een week vol lol en plezier en wordt er helemaal niet naar kwaliteit en ondernemerschap gekeken. Sandra bleek idd heel erg misbaar, ze heeft geen meerwaarde voor hun zaak, en afspoelen was ze ook al geen talent in
    Brakmanschap is Meesterschap
    Ja,wij zijn ons er eentje!
      donderdag 3 april 2008 @ 10:19:53 #134
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_57799350
    Flinstering is gastvrij maar wel (te) prijzig

De fantasienaam Flinstering slaat op licht dat een belangrijk element is in de aankleding van het maximaal 122 couverts tellende restaurant.

03 apr 2008, 07:22 - Het dankzij een tv-competitie snel bekend geworden restaurant Flinstering heeft ons nieuwsgierig gemaakt.

Op een donderdagavond stappen we er met twee man binnen, om - het competitieverloop geheel negerend - zelf de proef op de som te nemen. Kun je er goed eten en deugt die tent als restaurant - daar gaat het om. Laten we die twee cruciale vragen maar meteen met een volmondig ja beantwoorden. Voorbeeld: we hadden verzuimd te reserveren en leken voor niks te zijn gekomen, maar drie kwartier later worden we op ons achtergelaten mobiele nummer gebeld: we zijn welkom. Van harte zelfs, blijkt als we op de eerste verdieping zijn aangeschoven en zich ene Jefte als onze gastheer komt voorstellen. Attent en vriendelijk, heeft hij er duidelijk slag van: de rest van de avond voelen we ons ook écht gast. Met een portie heerlijke zachte bruin-stokbroodsneetjes (gratis) en een glas Chardonnay (voor de ¤ 4,50 van de bestelde maar niet-leverbare sauvignon blanc), wachten we één voorgerecht en twee tussengerechten af. Intussen kijken we naar de mekaar voortdurend afwisselende vloeistof- en diaprojecties op de wanden. Het terloops volgen van deze alternatieve muurdecoraties vormt een aangenaam tijdverdrijf. Dit moet het bijzondere lichteffect zijn waarmee het restaurant zich wil profileren. Inderdaad apart, hoewel niet opzienbarend.

De opmerkelijk weinig langoustines die met geroosterde tomaat, eekhoorntjesbrood en opmerkelijk veel pata negra (ter compensatie?) geserveerd worden, moeten met zeezout van hun flauwe smaak afgeholpen worden. Voor ¤ 15,50 is dit overbetaald. De caesar salad (8,50) is daarentegen goedgevuld met o.m. ossenstaart (!). En de anders vaak zo taaie octopus (12,50) - prima gecombineerd met zoete appel, zuurkool en buikspek - is lekker vlezig. Evenals de hoofdgerechten worden ze, attractief opgemaakt en op mooie en verwarmde borden geserveerd. Het ene hoofdgerecht is een op drie wijzen voortreffelijk bereide ossenhaas (gebakken, gegrild en als tartaar met sjalotten), die geserveerd wordt met een smakelijke kruidenkorst en dikke friet. Maar voor nog geen 100 gram vlees is ¤ 24,50 gewoon te veel. Het andere hoofdgerecht is een even voortreffelijke zeebaars (18,50), met een risotto, gamba en veldsla (eigenlijk bedoeld als garnering van de niet voorradige mul; een flexibele oplossing van gastheer Jefte). Omdat de kaart geen nagerechten vermeldt, improviseert de kok een mokkamousse met lange vingers, bij een expresso (8,50). De cappuccino (2,25), waarop Flinstering hoog ingezet, is inderdaad een topper. Zeker een geslaagde avond, die met ¤ 114,50 echter te prijzig uitpakt.

Leo Nierse

Reactie:
    (Mede)-eigenaar Jasper Bronkhorst: "Wij zijn voornemens de prijzen naar beneden bij te stellen."

Flinstering, Grote Markt 23 Breda, tel. 076-5140141

Bron.
    pi_57799416
    Leuke recensie, maakt nieuwsgierig!

Alleen misschien niet zo'n slimme reactie van Jasper. Je kunt ook gewoon zeggen dat dit de prijzen zijn die bij deze kwaliteit horen, maar dat je van plan bent ook wat goedkopere gerechten op de kaart te zetten. Ofzo.
      donderdag 3 april 2008 @ 10:35:44 #136
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_57799653
    Nou als ik het zo lees, zijn de prijzen wel duur ja. Het prijs-kwaliteit verhaaltje gaat natuurlijk maar tot een beperkte hoogte op. Gezien de genoemde gerechten in de recentie is het wel wat aan de hoge kant. Dat maakt voor nu niet uit, sterker nog, nu het tv programma nog loopt zullen ze toch wel flink wat reserveringen krijgen. Pas als het programma voor hun is afgelopen, wordt het met dergelijke prijzen wel een stuk lastiger. Voor veel mensen is het extra's van de hele tv-show er omheen (of dat nou bewust of onbewust is, het trekt een grote groep klanten aan) ook meer waard. Wanneer dat vervalt zullen ze ook echt wat meer op de prijs moeten gaan zitten in vergelijking met hun lokale concurrentie.

Een lagere prijs is wat dat betreft een goede ambitie die ze niet per se verborgen hoeven te houden. Daarbij, de prijzen naar beneden bijstellen zou in dit geval ook een kaart nieuwe, goedkopere gerechten kunnen betekenen.
    pi_57802971
    Ik vond het wel opmerkelijk dat BW tegen Sandra tekeer ging dat zij had toegestemd dat er gerookt mocht worden, terwijl hij in Den Haag gaten in de muur stond te boren.

Ik had het begrepen als Stefan tegen die gaten was, want dat is vrij permanent.
    een avondje in het restaurant roken vind ik van een andere orde.
      zondag 6 april 2008 @ 18:25:00 #138
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_57873550
    De cijfers van week 6:
    quote:
    Cijfers week 6: Verliezen weggewerkt
    Nog maar drie tenten over. We weten over een week wie de finalisten zijn van Mijn Tent is Top. Dan is namelijk bekend wie de tweede afvaller is. Dit is de laatste keer dat de jury beslist over het lot van de koppels. Hierbij wordt gekeken naar de zes pijlers, waaronder de Financiën.

Breda: De schade is ingehaald
    De afgelopen week draaide Flinstering flink verlies. Deze week behalen ze de meeste winst tot nu toe: ¤ 10.503,-. Daarmee halen ze de schade van de afgelopen week weer een beetje in. Toen draaide ze namelijk ¤ 14.711,- verlies. De omzet is gestegen en de inkoopkosten zijn gedaald.

Den Haag: Personeelskosten opnieuw omlaag
    Het gaat heel goed met de cijfers van Choix du Chef. De personeelskosten zijn wederom gedaald: van ¤ 5.161,- naar ¤ 4.431,-. De winst is met ruim ¤ 1.000,- gestegen. Alle weken bij elkaar opgeteld komen ze nu uit op een winst van ¤ 10.391,-.

Groningen: Weer uit de min
    Vorige week waren de personeelskosten van Bij Jansen hoog vanwege het feit dat een kok niet eerder geboekt was. Deze week zijn ze weer bijna op het oude niveau, namelijk ¤ 7.440.-. De inkoopkosten zijn iets omhoog gegaan. Net als Flinstering is Bij Jansen deze week weer uit de min. Ze draaiden een winst van ¤ 2.726,-.

De stand van zaken na zes weken
    De drie tenten die nu nog over zijn, staan deze week allemaal in de plus. Flinstering behaalt de meeste winst: ¤ 10.503,-. Choix du Chef komt op de tweede plaats met ¤ 5.727,-. Bij Jansen komt als laatst met een winst van ¤ 2.726,-. Kijkend naar de gehele periode vanaf de opening draait Bij Jansen altijd nog meer winst dan Choix du Chef. Voor de personeelskosten wordt meestal een maximum van 33 procent ten opzichte van de omzet aangehouden. Deze week komen alle tenten hier ruim onder. Choix du Chef zit zelfs op 23,3 procent.
    Link naar bestandje
    pi_57883334
    De webcams staan off-line zodat nog niet bekend is wie er als 2e koppel uitgaat.

Is er iemand die al iets weet. Ik neem aan dat dat nieuws toch moeilijk geheim te houden is. Al het personeel zal het wel weten en dan wordt er geluld.
    Iemand al iets gehoord????
      maandag 7 april 2008 @ 10:10:06 #140
    67064 Quoi
    Mama said be cool
    pi_57884239
    Jeetje, gaat er deze week alweer een koppel uit? Exit voor Groningen (denk ik zo)!
    pi_57884567
    hoop ik zo!
      maandag 7 april 2008 @ 10:33:59 #142
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_57884614
    Als Breda er uit gaat stop ik per direct met kijken . Maar dat gaat niet gebeuren, lijkt me.
      maandag 7 april 2008 @ 10:52:32 #143
    3011 E.T.
    pi_57884968
    Wanneer is die jury-ronde eigenlijk?
      maandag 7 april 2008 @ 10:57:14 #144
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_57885063
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 10:52 schreef E.T. het volgende:
    Wanneer is die jury-ronde eigenlijk?
    Morgenavond!
      maandag 7 april 2008 @ 11:11:38 #145
    3011 E.T.
    pi_57885307
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 10:57 schreef JDude het volgende:

[..]

Morgenavond!
    Ik bedoelde irl (ik weet dat ie morgenavond uitgezonden wordt )
    pi_57886294
    Ha! Ik ben in Groningen bij 'Bij Jansen' geweest. Eten was goed moet ik zeggen. No nonsense eten maar wel van een goede kwaliteit. Het had ook geen eetcafé uitstraling want daar was het eten gewoon niet naar. Er wordt gebruik gemaakt van mooie producten vanuit de basis en dan heeft het ook weinig nodig natuurlijk. Geen sausjes of dressings qua smaakmakers maar gewone de pure producten met natuurlijke smaakmakers.
    Restaurant zag er leuk uit. Laag drempelig met een relaxte sfeer, moet ik zeggen.
    Sandra is leuk hoor. Prachtige ogen ook trouwens. Ik vond haar zo nerveus overkomen op tv maar in werkelijkheid was ze dat helemaal niet. Heel leuk voor de kinderen was ze. Zij kijken het programma niet natuurlijk maar toen we weg waren zeiden ze,' Zo, dat was een aardige mevrouw!'
    Ik heb hem ook wel een paar keer voorbij zien stiefelen en dat was het. Hij zei niks, tegen geen enkele gast daar. Niet dat ik daarop zat te wachten maar het leek wel de monteur ofzo.
    Prijs/kwaliteit in goede verhouding en gewoon leuk om af en toe eens heen te gaan om een happie te eten.
    Geen Toptent-materiaal. Dat vind ik Breda dan weer wel.
    Go hard or go home
      maandag 7 april 2008 @ 18:48:04 #147
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_57893994
    Vandaag Stephan van Den Haag aan de lijn gehad om een reservering af te zeggen. Klonk niet depri of wat dan ook (maar dat hoeft ook niet perse). Ze zitten vrijdag en zaterdag al helemaal vol overigens, gaat dus wel lekker daar.
      maandag 7 april 2008 @ 23:24:11 #148
    146874 DANILXL
    pi_57900518
    wat een lompe boer die BW

-gaten in de muur boren
    -interieur veranderen
    -fluitend door de zaak lopen
    -vreselijk met een accent praten
    -mensen lastig vallen dmw irritant: "nou dan neem je toch alles" of "een zes-gangen-menu neem ik aan? "

ongelofelijk, ik snap volkomen waarom Stefan er niet blij mee was en ik vraag me idd ook af of de gasten die tijdens deze avond kwamen ooit nog een keer terug zullen komen in het restaurant met de afzichtelijke kunst.

roken in het restaurant vind ik overigens niks, valt me ook erg tegen van breda dat ze zelf roken.
    pi_57911037
    Hmm, Groningen exit vanavond.. dat moet toch haast wel .
      dinsdag 8 april 2008 @ 15:12:51 #150
    188665 Wurdsje
    High Times
    pi_57911086
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 15:11 schreef shiNinG_staR het volgende:
    Hmm, Groningen exit vanavond.. dat moet toch haast wel .
    nou ja et was vorige keer ook verrassend dat Den Haag bij de slechtste 2 zat.. dus wat dat betreft is het gewoon onvoorspelbaar..
    pi_57911661
    Ik krijg toch wel steeds meer het gevoel dat we naar een georchestreerd soapverhaal zitten te kijken, dat ruilen etc heeft natuurlijk geen klap te maken met het runnen van een "tent". Ik begrijp dat ze 11(?) afleveringen moeten vullen, maar ze maken er soms wel een raar verhaal van, net als het in het extreme typecasten van bijvoorbeeld max, (en nu is BW aan de beurt heb ik het idee) of het tenenkrommende gesponsor van bijvoorbeeld die limousine service..
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_57918690
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door PeRi op 08-04-2008 21:13:08 ]
    pi_57918818
    Mja, daar gaat de spoiler
    pi_57918933
    En bedankt .
      dinsdag 8 april 2008 @ 21:13:50 #155
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_57919004
    Bedankt voor de spoiler, heel fijn kijken wordt dat nu dus.
    Whatever I want.
    pi_57919241
    sorry had de spoiler eerst niet opgemerkt. Paar sec. daarna de spoilertag er op gegooid. Helaas moesten jullie deze dus lezen.

Nogmaals sorry.
      dinsdag 8 april 2008 @ 21:30:44 #157
    128976 dubidub
    Fritür ist krieg!
    pi_57919435
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 21:13 schreef PeRi het volgende:
    Bedankt voor de spoiler, heel fijn kijken wordt dat nu dus.
    wtf, maakt dat nou uit. Kijk je puur voor die exits?
    pi_57919614
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 21:30 schreef dubidub het volgende:

[..]

wtf, maakt dat nou uit. Kijk je puur voor die exits?
    als er nog twee stellen staan wordt het wel een stuk minder spannend als je al weet wie er gaat, vind je niet?
      Moderator / Miss SHO dinsdag 8 april 2008 @ 22:05:57 #159
    22592 crew  Ole
    pi_57920412
    spoiler gemist
    Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
    dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
      dinsdag 8 april 2008 @ 22:10:02 #160
    176916 Karrs
    2007-2017
    pi_57920544
    "Tuurlijk is 't goed, ik weet wel hoe ik een pilsje moet schenken."
    Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
    pi_57920587
    Blijf die BW zo'n lul vinden. Denk dat die lollig is en heeft in mijn ogen een te grote bek.

Ik ga voor Breda!
      dinsdag 8 april 2008 @ 22:11:40 #162
    128976 dubidub
    Fritür ist krieg!
    pi_57920599
    7 JAAR
    -Je mag overleggen he.
      dinsdag 8 april 2008 @ 22:12:27 #163
    176916 Karrs
    2007-2017
    pi_57920625
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 22:11 schreef dubidub het volgende:
    7 JAAR
    -Je mag overleggen he.
    "Whow...!"
      dinsdag 8 april 2008 @ 22:16:11 #164
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_57920760
    BW .
    Whatever I want.
      dinsdag 8 april 2008 @ 22:17:06 #165
    176916 Karrs
    2007-2017
    pi_57920798
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 22:16 schreef PeRi het volgende:
    BW .
    Ik vind 't een lollige vent
    pi_57920812
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 22:17 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ik vind 't een lollige vent
      Moderator / Miss SHO dinsdag 8 april 2008 @ 22:17:59 #167
    22592 crew  Ole
    pi_57920832
    omzet- inslag
      Moderator / Miss SHO dinsdag 8 april 2008 @ 22:19:46 #168
    22592 crew  Ole
    pi_57920900
    deze hebben veel makkelijkere vragen
      Moderator / Miss SHO dinsdag 8 april 2008 @ 22:28:39 #169
    22592 crew  Ole
    pi_57921237
    Had ik niet verwacht
    pi_57921252
    Jammer dat Groningen door is
      dinsdag 8 april 2008 @ 22:29:20 #171
    3011 E.T.
    pi_57921282
    pi_57921296
    Hoe kan dit GVD !
      Moderator / Miss SHO dinsdag 8 april 2008 @ 22:29:52 #173
    22592 crew  Ole
    pi_57921307
    Jammer idd
    pi_57921311
    Nou, dan wint Breda natuurlijk.
    - NAC Breda -
      dinsdag 8 april 2008 @ 22:30:15 #175
    34210 Eyeopener
    Crespinaticism!
    pi_57921327
    Kijk eens aan: Groningen erin, Den Haag eruit.

Niet verwacht, wel blij mee. Den Haag is niet mijn tent/formule namelijk
    pi_57921354
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 22:29 schreef Ritchie het volgende:
    Nou, dan wint Breda natuurlijk.
    Dat is te hopen ja.
      Moderator / Miss SHO dinsdag 8 april 2008 @ 22:30:58 #177
    22592 crew  Ole
    pi_57921356
    Ah we mogen weer stemmen
      dinsdag 8 april 2008 @ 22:31:25 #178
    176916 Karrs
    2007-2017
    pi_57921377

Ja sorry hoor, maar dan maar tegendraads. Ben bij Jansen geweest en 't is echt een príma tent.
    En de keuken moet inderdaad beter, zij het dat ie zeker niet slecht is
    pi_57921378
    waarom staat er een zaak in het programma waar de keuken zware aandacht nodig heeft en verbeterd moet worden? Zeker omdat Heineken sponsort?
      dinsdag 8 april 2008 @ 22:31:50 #180
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_57921399
    Den Haag redt het wel op eigen kracht, dat moet haast wel de main reason zijn waarom ze niet door zijn.
    Whatever I want.
      dinsdag 8 april 2008 @ 22:34:22 #181
    128976 dubidub
    Fritür ist krieg!
    pi_57921487
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 22:31 schreef PeRi het volgende:
    Den Haag redt het wel op eigen kracht, dat moet haast wel de main reason zijn waarom ze niet door zijn.
    Ik denk dat dan eerder Flinstering eruit had gelegen, my two cents.
      dinsdag 8 april 2008 @ 22:35:12 #182
    160778 t_igger
    "T I, double G-ER"
    pi_57921507
    Zo dan! Toch niet verwacht! Errug jammer dat Den Haag eruit is!
    Zeker omdat het concept vooral om het restaurant gaat & niet de kroeg!

Toch maar is langs in Den Haag, woon tenslotte in Den Haag!
      dinsdag 8 april 2008 @ 22:35:17 #183
    176916 Karrs
    2007-2017
    pi_57921510
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 22:31 schreef winterapfel het volgende:
    waarom staat er een zaak in het programma waar de keuken zware aandacht nodig heeft en verbeterd moet worden? Zeker omdat Heineken sponsort?
    Heineken sponsort ALLE tenten.

Ik ben 't er wel mee eens... Bij Jansen en Flinstering stralen iets uit; Den Haag gewoon niet. Saaie bedoening, hoe sympathiek Stefan en euhm... zij... ook zijn.

Maar ik denk niet dat Groningen de keuken in twee weken op niveau kan brengen. Kunnen ze dat wél, dan weet ik zo net nog niet wie er wint...
    pi_57921554
    Het is wel duidelijk inmiddels dat het dus géén door de programmamakers voorgeregeld verhaaltje is. Breda en Groningen zijn totaal ongelijkwaardig en het is duidelijk dat Breda de winnaar gaat zijn. Ik heb zelf het idee en ook van anderen altijd gehoord dat juist Breda en Den Haag de meest sympathieke koppels zijn. Het meest gehoorde commentaar in de eerste weken was altijd de botheid van Max en het brallerige studentikoze gedrag van BW.

Voor mij is het alvast een uitgemaakte zaak. Groningen gaat verliezen en Breda krijgt het geld. Een simpel eetcafe kan niet op tegen een uitgekiend modern concept. Blijft wel dat ik me nog steeds verbaas over de zakelijke kwaliteiten, of juist gebrek daaraan, bij Jasper en René.
    pi_57921592
    Nah, onbegrijpelijk!
      dinsdag 8 april 2008 @ 22:36:59 #186
    160778 t_igger
    "T I, double G-ER"
    pi_57921594
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 22:31 schreef PeRi het volgende:
    Dat is mss ook wel zo, laten we het hopen!
    pi_57921757
    Tof, Breda wint.
    pi_57921813
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 22:35 schreef Karrs het volgende:

[..]

Heineken sponsort ALLE tenten.

Ik ben 't er wel mee eens... Bij Jansen en Flinstering stralen iets uit; Den Haag gewoon niet. Saaie bedoening, hoe sympathiek Stefan en euhm... zij... ook zijn.

Maar ik denk niet dat Groningen de keuken in twee weken op niveau kan brengen. Kunnen ze dat wél, dan weet ik zo net nog niet wie er wint...
    tuurlijk sponsert Heineken alle tenten, maar Den Haag zorgt niet echt voor enige bieromzet. Ik vind Den Haag en Flinstering juist iets van moderne klasse hebben, terwijl Groningen, tja... in plaats van daar uiteten te gaan kook ik wel lekker zelf
    pi_57922383
    Groningen door .
    Maar ga zeker een keertje eten bij Choix . Nu hopen dat Breda wint .
    pi_57922548
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 22:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Tof, Breda wint.
    Ja, net zoals Enschede en Den Haag Groningen zouden verslaan .
      dinsdag 8 april 2008 @ 23:08:57 #191
    188665 Wurdsje
    High Times
    pi_57922733
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 22:05 schreef Ole het volgende:
    spoiler gemist
    ik gelukkig ook.. wel een verrassende uitslag.. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat Groningen eruit zou liggen..
    maar goed als ze zeggen dat er weinig rek zit in Den Haag, dan lijkt me dat op zich wel een legitieme reden om ze niet door te laten gaan..
      dinsdag 8 april 2008 @ 23:13:25 #192
    146874 DANILXL
    pi_57922912
    idd

groootste bier-omzet voor grunn daarom door

zit miss wel iets in
      dinsdag 8 april 2008 @ 23:14:00 #193
    146874 DANILXL
    pi_57922935
    voor het lekkerste eten moet je iig naar den haag
      woensdag 9 april 2008 @ 01:27:12 #194
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_57925840
    Net pas de video bekeken.
    Belachelijk besluit om Groningen door te laten gaan in de finale.
    De invloed van sponsor Heineken is veel te groot. Die wil dus een kroeg met veel drankomzet erin laten.

Aan de andere kant: Den Haag komt er ook wel zonder die steun met hun passie voor mooie gerechten en goed koken.

Onherroepelijke winnaar wordt dus nu Breda, tenzij de volgende keer de ING-meneer zijn invloed weer zo groot wordt en het financiële management de doorslag gaat geven.

Voor mij is met het vertrek van Den Haag wel een beetje de lol en de onafhankelijkheid van de jury er af.
    Poef.....gone! ©golfer
      woensdag 9 april 2008 @ 07:19:56 #195
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_57926792
    Wat een rare afloop.

Maar goed. Breda .
    pi_57926807
    De reactie van René en Jasper . . Breda .
    Wel belachelijk dat Groningen door is, maar het zal iets met de "rek" van Den Haag te maken hebben?
    I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
    [i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
    pi_57927100
    ik baalde als een stekker
    Den Haag er uit, ze zijn velen malen beter dan Groningen
    Groningen heeft een uitstrling van een Brasserie totaal niet te vergelijken met de andere tenten
    en dat van de " rek " snap ik totaal niet
    Den Haag red het wel maar zal ook moeten knokken
    kleine tent,. minder tafels ed....dus minder snel een omzet zoals de grotere tenten
    pi_57927231
    Nou niet verwachte finale kandidaten...maar dan gaat Breda tenminste winnen
    Die Bart gaat me langzaam op mijn wekker hij wordt erg irritant, zoals met dat schilderij.

Jammer van Den Haag, ik vond het een sympathiek stel. Zij namen tenminste nog de tijd om de jury te bedanken
    pi_57927237
    Dat die rek eruit is: Ze draaien gewoon goed, die tent zit eigenlijk dagelijks bijna vol heb ik begrepen. Ze kunnen gewoon niet veel extra omzet genereren in het restaurant zelf. Pas als het terrasweer goed genoeg is kunnen ze daar nog wat extra uithalen. Ze moeten alleen wel iets gaan doen met die twee tafeltjes daar achter in bij de keuken en toiletten. Niemand wil in de loop naar de plee zitten eten, kunnen ze beter een klein cocktailbarretje ofzo maken.
      woensdag 9 april 2008 @ 08:36:34 #200
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_57927302
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 08:28 schreef Koningin het volgende:

Die Bart gaat me langzaam op mijn wekker hij wordt erg irritant, zoals met dat schilderij.
    Nou, als het écht vernield was geweest had ik zijn woede wel begrepen...
    Gelukkig zijn Jasper en René verstandiger dan dat .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')