Dat dus, Groningen doet het goed voor Heineken qua omzet.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:25 schreef Theebag het volgende:
Ik denk dat ze Den Haag enkel even willen laten schrikken zo dat ze er nu 100 procent voor willen gaan. Over twee weken vliegt Groningen er uit.
Dat vermoeden heb ik ook.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:25 schreef Theebag het volgende:
Ik denk dat ze Den Haag enkel even willen laten schrikken zo dat ze er nu 100 procent voor willen gaan. Over twee weken vliegt Groningen er uit.
Vond Groningen in het begin best sympathiek, maar nu inderdaad erg irritant.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
Whehehe, die reactie van Max, priceless.
Opzich wel goed dat Den Haag bij de onderste twee was, worden ze weer even wakkergeschudt. Maar ik hoop toch wel dat over twee weken die twee kinderen uit Groningen eruit gaan. Wat een irritant stel begint het te worden.
Klopt ja, de publiciteit, maar ook bijvoorbeeld de lening van de bank, dankzij dit programma krijgen ze een veel betere lening dan dat ze anders zouden krijgen en zo zijn er nog wel meer voordelen. Mee mogen doen is al winnen eigenlijk. Teleurgesteld zijn als je eruit ligt kan best, maar zo overdreven reageren slaat nergens op. De twee van como bleven vorig jaar gewoon nog staan voor een reactie en hadden het nog steeds over een keten beginnen. Lijkt mij een betere houding bij het hebben van een restaurant.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:04 schreef shiNinG_staR het volgende:
Enschede exit, ook goed. Lekker arrogant ook, zomaar weglopen en niks zeggen. Ze hebben heel veel gekregen en super veel gratis publiciteit.
Groningen doet toch nog mee?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:10 schreef E.T. het volgende:
Wel jammer dat er niks meer te zeiken valt over ze, de komende afleveringen
Het ligt nog steeds aan iedereen, behalve aan hunzelfquote:Kijkers zagen stress, paniek, slechte bedrijfsvoering en ijdelheid.
Gasten zien plezier, passie, liefde en een toptent.
Mangú is een beleving. Een totaalconcept van uitgaan, borrelen, een hapje eten, loungen en clubben. In een waanzinnige relaxte tent met uitstraling, warme sfeer en ambiance. Cocktails, champagnes en tapa’s voor 25-plussers die meer verwachten dan wat Enschede voor Mijn Tent Is Top te bieden had.
Dat is de droom die we wilden verwezenlijken en dat is de reden dat we hebben meegedaan aan het programma. We pretenderen niet het beste restaurant te hebben. Maar we zijn zeker meer dan een eetgelegenheid.
Het programma geeft uitsluitend de keuken en het restaurant weer. De geschoten beelden laten voor zo’n 90% de keuken en de restaurantgasten zien en geven het idee dat er constante werkstress heerst. Dat is geen weerspiegeling van de realiteit, waar onze gasten juist blijven terugkomen voor de cocktails, het loungen, de hapjes tijdens de borrel en de warme sfeer die geleidelijk overgaat van lounge naar club. We onderscheiden ons juist in het feit dat we meer zijn dan een restaurant.
Als het concept van Mijn Tent Is Top een culinaire cook-off zou betekenen, hadden we ons nooit aangemeld.
Dat een selectieve weergave kan leiden tot misinterpretatie bleek ook uit de beoordelingen van de jury. Twee keer kregen we een negatieve evaluatie op gastheerschap en leiding in de keuken. De kritiek was absoluut terecht en we hebben de verbeterpunten direct opgepakt door een zeer professionele gastvrouw en twee koks met ruime ervaring en een schat aan kennis aan te nemen. Alle drie helpen ze Mangú iedere dag een hoger niveau te laten bereiken. De rust is terug, al twee weken draait de keuken op topniveau en de service is in slechts 14 dagen gegroeid van onvoldoende naar ruim voldoende tot goed. Helaas hebben we het niet kunnen laten zien. Tot twee keer toe heeft de jury nagelaten de nieuwe resultaten te komen beoordelen.
Als de jury de eindbeoordeling heeft gebaseerd op de tv-beelden, is het volkomen logisch dat we eruit moesten. Nieuwe gasten zijn verbijsterd dat we zo’n leuke tent hebben. Er zijn weinig positieve punten die de uitzending gehaald hebben. De unieke Mangú sfeer is niet belicht. Op TV zijn we bijna een parodie op onszelf: Max is een bal die uitsluitend met zijn haar bezig is en Gina is een onzekere kattenkop. Door minpunten sterk uit te vergroten definieer je niet wie iemand is. Ook de beelden van het openingsfeest zijn selectief weergegeven. In de uitzending op TV was het een flop, terwijl de internetbeelden van dezelfde dag het tegenovergestelde lieten zien. Met het argument dat het zo ver terugrijden is naar Amsterdam, vertrekken de camerateams om 8 uur ’s avonds. Dat is het moment waarop de meeste van onze gasten binnenkomen en Mangú echt begint.
Natuurlijk vraagt een TV-programma om drama en actie en is het uitlokken van reacties, uitvergroten van minpunten en dramatiseren van gebeurtenissen niets nieuws. Maar hoe je ons ook wilt zien, we zijn menselijk. Met angst om te falen en voor de volgende uitzending. Wat gaan ze uitzenden? Wat gaan ze verzinnen? Hoe negatief gaan al die mensen, die ons nog nooit ontmoet hebben, ons zien?
Natuurlijk hebben we fouten gemaakt, hebben we veel pas na de opening geleerd en is er elke dag ruimte voor verbetering. We hebben non-stop keihard gewerkt en zijn daarbij keihard op onze bek gegaan, opgestaan en doorgegaan.
Dat we eruit liggen is een enorme teleurstelling, maar de argumentatie maakt het onrechtvaardig. We zijn beoordeeld op punten van kritiek die niet meer van toepassing zijn. Financiën en bedrijfsvoering kunnen geen argument zijn. Van alle koppels hebben we één van de hoogste percentage netto winst en de laagste personeelskosten. De zogenaamde “keldering”van onze cijfers zijn te verklaren door een enorme voorraad.Met oog voor de toekomst.
Kijkers zagen stress, paniek, slechte bedrijfsvoering en ijdelheid.
Gasten zien plezier, passie, liefde en een toptent.
En dat zullen ze blijven zien. We zijn “Mijn Tent Is Top” dankbaar voor een geweldige start en we worden alleen maar beter. We hebben met veel plezier meegedaan en gaan met veel plezier verder.
Onze tent is top. En onze tent blijft top.
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:18 schreef E.T. het volgende:
Hun reactie trouwens op het forum van MTIT:
[..]
Het ligt nog steeds aan iedereen, behalve aan hunzelf
ja iets met gastheerschap.. dat was zo slecht dat ze dachten: 'Enschede moet er maar uit'..quote:Op woensdag 26 maart 2008 00:23 schreef watnuweer het volgende:
Zelf had ik niet verwacht dat Enschede er uit zou gaan, daar ze het hoogste winstpercentage hadden. Dat lijkt mij toch redelijk belangrijk.
Heb ik trouwens de inspectie van Enschede in de uitzending gemist? De andere drie hadden brandweer, boekhoudster en kvw over de vloer. En Enschede..?
Je weet toch als je je opgeeft voor zo'n programma dat het eigenlijk alleen maar om Den Blijker draait en dat je bent overgegeven aan Herman en David Crauwel en de sponsors?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:40 schreef Tweek het volgende:
Daarnaast je kan wel lullen over dat je zo slecht in beeld wordt gebracht en dat ze alleen de excesen laten zien, maar daar zorg je ook zelf voor, als de makers het beeldmateriaal niet hebben kunnen ze het ook niet laten zien. Daarnaast baseren mensen zich ook op interviews en ook daar ben jezelf bij.
Inderdaad.quote:Op woensdag 26 maart 2008 01:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Je weet toch als je je opgeeft voor zo'n programma dat het eigenlijk alleen maar om Den Blijker draait en dat je bent overgegeven aan Herman en David Crauwel en de sponsors?
Dus dan niet achteraf janken als het allemaal wat negatiever in beeld wordt gebracht dan het misschien in dagelijkse werkelijkheid is.
Ze klaagden al weken lang over de negatieve belichting van hun persoonlijkheden. Dat is hier ook al meerdere malen gepost.quote:Op woensdag 26 maart 2008 08:43 schreef Koningin het volgende:
[..]
Inderdaad.
Als ie vond dat ze te weinig en verkeerde beelden lieten zien, had ie dat toch wel in die weken een keer kunnen aangeven.
Ik vond het onfatsoenlijk hoe ze ermee omgingen. Ze liepen gewoon weg en hadden geen fatsoen om de jury te bedanken.
Yup. En vast de kans misgelopen op een geldprijs van de volgende opdracht...quote:Op woensdag 26 maart 2008 10:35 schreef Slasher het volgende:
Wat zijn de preciese gevolgen voor enschede? Die blijven met een enorme schuld zitten, maar goed iedereen blijft met een schuld zitten tenzij je het programma wint toch?
Nou ja, ze blijven zitten met een lening. Zoals zoveel beginnende ondernemers. Ze zullen er een tijd lang (een deel van) hun winst in moeten stoppen om die af te lossen. Het winnende koppel krijgt een luxe-positie omdat hun lening door het programma wordt afgelost.quote:Op woensdag 26 maart 2008 10:35 schreef Slasher het volgende:
Wat zijn de preciese gevolgen voor enschede? Die blijven met een enorme schuld zitten, maar goed iedereen blijft met een schuld zitten tenzij je het programma wint toch?
Als je er niet in gelooft, moet je het ook met een korrel zout nemen wat je ziet. Er moet wel iets gebeuren voordat je het op een bepaalde manier kan neerzetten. Het mystery rapport was ook niet echt denderend; en alles wat je ziet wat zij zeggen, komt wel over met het beeld van hoe zij neergezet worden, waarschijnlijk aangedikt. Maar je maakt het er dan echt zelf naar hoor.quote:Op woensdag 26 maart 2008 10:32 schreef pfaf het volgende:
Ik ben ook niet zo naief dat ik tv 'geloof' en al helemaal geen commerciele. Wellicht waren M&G dat dus wel. Maar ik kan me nog steeds goed voorstellen dat als constant beelden zo gemanipuleerd wordt dat je in kwaad daglicht gesteld wordt dat het gaat koken en de frustratie toeneemt. En als het dan niet hun eigen persoon is die vervelend neergezet wordt, maar ook vooral nog eens keiharde leugens over ontevreden klanten de Wereld in worden gehoplen is dat gewoon kut. Dan is het niet alleen het programma, maar ook slechte reclame.
Ik wil Mangú hier niet compleet goed praten er zullen ook vast genoeg dingen verkeerd gaan. Maar de baromzet schijnt bij Bij Jansen minimaal net zo belangrijk te zijn, zo niet belangrijker. Daar is het ook nog eens een aparte kroeg. Volgens mij wil BW niet eens een restaurant, maar een Vindicatkroeg. Verder waren de winstcijfers van Mangú juist het beste!
Nadeel van Mangú is toch dat Enschede nooit massaal zal gaan smsen en dat Heineken de sponsor is.
Goede reactie, wel reedelijk mee eens. Los van dat ik Max & Gina ook knuppels vindt, overigens, ik het terecht is naar mijn mening dat ze eruit zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2008 10:04 schreef pfaf het volgende:
Goed stuk vandaag in de Twentsche Courant Tubantia. Max en Gina zijn genaaid door de wetten van de tv. Ze konden niet hebben dat er zoveel gemanipuleerd en verdraaid wordt. En ik kan me daar wel wat bij voorstellen eerlijk gezegd. Zeker als je bewust als onsympathiek neergezet wordt. Ik ben er stellig van overtuigd dat ( naast enig typecasting ) alle types ook zeker in een bepaalde hoek gezet worden. Tv was nep en blijft nep.
Mooi voorbeeld is een stukje uit de beelden van gisteren. Er was een avond waarop de oven kapot ging en stoppen doorsloegen. Één dame moest dus anderhalf uur op haar eten wachten. Van de incidenten voorafgaande aan het wachten wordt niets laten zien en het interview werd op een nare manier beknipt. De dame zei: "Ik wacht al anderhalf uur op het eten, maar ik heb een fles wijn van de zaak gekregen voor het wachten en kom hier zeker nog eens terug". Wat zendt RTL uit: "Ik wacht al anderhalf uur op het eten." punt. Als zulke beelden tegen je gebruikt worden bij juryberaden vraag ik me af in hoeverre de uitslag al niet van te voren vast staat. En nogmaals, kan ik me de woede van Max en Gina prima voorstellen, het gaat om tonnen en een beetje journalistieke integriteit is dan het minste wat je kan verwachten.
Hij tikte wel die paal aan die er stond. Ik vond het wel grappig, volgens mij komen ze beide uit welgestelde families, waarbij hun geen strobreed in de weg wordt gelegd. Ik weet niet hoe ik hier bij kom, maar bij het zien van z'n ouders en gewoon de manier waarop ze alles doen, denk ik dit. En dan krijg je een keer zo'n bericht, dat je uit de wedstrijd ligt, en dan levert hij de passende reactie. Boos weglopen en agressief wordenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:26 schreef DANILXL het volgende:
max rijdt bijna in de sloot uit kwaadheid
Ben het hier helemaal mee eens, echt typerend.quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:13 schreef dubidub het volgende:
Hij tikte wel die paal aan die er stond. Ik vond het wel grappig, volgens mij komen ze beide uit welgestelde families, waarbij hun geen strobreed in de weg wordt gelegd. Ik weet niet hoe ik hier bij kom, maar bij het zien van z'n ouders en gewoon de manier waarop ze alles doen, denk ik dit. En dan krijg je een keer zo'n bericht, dat je uit de wedstrijd ligt, en dan levert hij de passende reactie. Boos weglopen en agressief worden
Wij als kijkers weten niet wat er precies niet klopte. Aan het begin van een onderneming mag je altijd wel verwachten dat er een stukje kas niet klopt, aangezien je wat meer investeert dan er inkomt + de onvoorziene situaties en de foutjes vanwege nieuwigheid. Opzich goed dat ze daarop worden gewezen, maar ik denk dat zij geen grote uitzondering zijn. Jammer dat ze niet bij iedereen dezelfde steekproef deden, zodat je dit kon vergelijken.........quote:Op zondag 30 maart 2008 19:50 schreef Fixers het volgende:
Die stefan van CHoix du Chef is inderdaad een kok. Je kan hem alles vragen over zijn allernieuwste volledig computergestuurde combi-steamer. Maar iets over zijn e-mail account instellen is niet aan hem wegggelegd. Dat is het idee wat ik bij hem krijg.
Het commentaar over de administratie van Breda viel mij heel erg tegen. Ik had vanaf het begin altijd het idee dat het vooral zaken en marketing mannetjes waren. Grote ideën over concept, allebei een zakelijke achtergrond. Maar dan er zo uitkomen over iets simpels als je kas, waar dus niets van klopt. Vooralsnog had ik ze veel beter en zakelijker ingeschat, ik had juist twijfels bij de kookkunsten niet bij de boekhoudkunde van de twee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |