Lekker met een handjevol christenen onder elkaar discussiëren over hoeveel baby's een gemiddelde jood eet.quote:Op woensdag 19 maart 2008 14:22 schreef Picchia het volgende:
Waarom zou je uberhaubt een discussieren over een ander zijn geloof? Waarom kun je dat niet aan de groep zelf overlaten?
Mijn plan was om met lekker weer buiten te zwemmen. Zal wel niet lukken dusquote:Op woensdag 19 maart 2008 16:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
![]()
Wat zijn jouw plannen met pasen?
quote:Op woensdag 19 maart 2008 18:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Lekker met een handjevol christenen onder elkaar discussiëren over hoeveel baby's een gemiddelde jood eet.
Dat lijkt me niet. Sowieso omdat... nou ja... OMDAT. Kijk naar de verschillende stromingen, kijk naar de atheïsten, de communisten en de opportunisten. En de etcetera's. En de wat Mutant01 zegt's. Juch, je zult er hebben die moeilijk gaan doen, daar en hier meer dan hier en daar, maar het is niet alsof er een soort Absoluut Soennisme is waaraan alle uit soennieten geboren moslims zich moeten houden. Een absolutistische dogmatiek? Ja, onder de absolutistische dogmatici.quote:Op woensdag 19 maart 2008 17:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Binnen de soenna of shia stromingen (even de grootste voor het gemak) is er wel een absolutistische dogmatiek.
Het is echt niet zo, dat men geboren wordt met de vrije keuze om met bijvoorbeeld je achtiende uit te maken of je soenniet danwel sjiiet wordt en volgens de afzonderlijke richtlijnen je leven indeelt of als richtsnoer hanteert.
Nee hoor, hij heeft dagelijks te maken met recht, hij heeft het in de praktijk meegemaakt, hij voelt hoe het is etc. Een jurist heeft dat allemaal niet. Dat maakt nog niet dat de jurist minder te zeggen heeft over recht.quote:Op woensdag 19 maart 2008 17:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Das geen praktijk kennis van recht. Slechte vergelijking. Een draaideurcrimineel werkt niet met recht, dat is voor een dergelijk persoon een abstract begrip.
Heb jij het eigenlijk gelezen? Misschien moet je dat eerst doen voor je zulke oordelen velt.quote:Op woensdag 19 maart 2008 17:22 schreef Mutant01 het volgende:
Maar dat betwist niemand en daar gaat het in essentie niet over. Het gaat om interpretatie die een geleerde meent te moeten maken, en deze als "onfeilbare feiten" in een boek opschrijft. Dat maakt hem geen wetenschapper, eerder een analyst.
Nee maar hij wordt vooral aangehaald door maffe types op dubieuze weblogs die ook wel van zaken als het Heidelberg Appeal of de voorstanders van de Great Global Warming Swindle houden. Vooral veel semi wetenschappelijk geneuzel dat als waar wordt gezien.quote:Op woensdag 19 maart 2008 18:24 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Heeft die vermaledijde Jansen zich nu ook al geregistreerd bij de Kiesraad?
http://www.whitehouse.gov/news/releases/2008/03/20080319-2.htmlquote:The surge has done more than turn the situation in Iraq around -- it has opened the door to a major strategic victory in the broader war on terror. For the terrorists, Iraq was supposed to be the place where al Qaeda rallied Arab masses to drive America out. Instead, Iraq has become the place where Arabs joined with Americans to drive al Qaeda out. In Iraq, we are witnessing the first large-scale Arab uprising against Osama bin Laden, his grim ideology, and his murderous network. And the significance of this development cannot be overstated.
quote:Werkgevers openen aanval op pensioen
22-03-2008
Frank Kalshoven
Het Financieele Dagblad opende er de krant mee, maar de overige redacties waren blijkbaar even in dromenland. Toch is het echt waar: de gezamenlijke werkgeversorganisaties hebben de aanval geopend op het pensioen. In hun publicatie Naar een modern en betaalbaar pensioen; voorstellen voor een weerbaar en wendbaar pensioenstelsel doen de werkgeversclubs VNO-NCW, MKB Nederland, LTO Nederland en de AWVN, het hele soepie dus, voorstellen waar menig werknemer van zal opkijken – als het nieuws hem tenminste zou worden gebracht.
De werkgevers roemen, om te beginnen, het Nederlandse pensioenstelsel als ‘een van de beste stelsels ter wereld’. Er is ook veel ‘om trots en zuinig op te zijn’. Maar, het is de bekende verhaallijn, om te behouden wat zo mooi is, moet er wel het nodige veranderen. De werkgevers: ‘Als we het goede in ons pensioenstelsel willen behouden, zullen we bereid moeten zijn het tijdig aan te passen.’
De analyse van de bedrijfs(tak)pensioenen door de werkgeversclubs bestaat op hoofdlijnen uit twee elementen. Ten eerste: kosten. Ondanks de omslag, de afgelopen jaren, van pensioenen die gebaseerd zijn op het laatst verdiende salaris (eindloon) naar een systeem waarin het gemiddeld verdiende salaris de norm is (middelloon), stijgen de jaarlijkse pensioenpremies sterk. In 1998 werd in totaal 9 miljard euro pensioenpremie betaald, in 2006 is dat opgelopen tot 24 miljard euro. ‘Het plafond is bereikt,’ aldus de werkgevers. ‘De aan pensioenregelingen verbonden kosten moeten worden teruggedrongen.’
Het tweede element gaat over risico. Bij pensioenen is dat een indrukwekkend lijstje: beleggingsrisico (een lager dan verwacht rendement), het inflatierisico (hoger dan verwachte prijsstijgingen waardoor indexatie van pensioenen duurder wordt), het renterisico (op een lage rente waardoor de opbrengsten lager worden) en het lang-leven-risico (wat voor mensen wel fijn is, maar voor degene die tot de dood pensioen moet uitkeren niet). Deze risico’s zijn fors. Denk aan de beurskrach in het begin van deze eeuw en de huidige turbulentie op de financiële markten.
Op een totaal pensioenvermogen in Nederland van pakweg zeshonderd miljard euro, staat tien procent waardedaling gelijk aan zestig miljard euro – geen klein bier. Thans worden de risico’s gedeeld door de onderneming (bijlappen), de premiebetalers (hogere premie betalen) en de gepensioneerden (onvolledige indexatie van het pensioen). De werkgevers willen dat het risico van de onderneming wordt beperkt: ‘De risico’s moeten worden verschoven van de onderneming naar (het collectief van) de pensioendeelnemers.’
Kortom: de werkgevers willen de kosten beperken en de risico’s voor een zo groot mogelijk deel bij werknemers en gepensioneerden leggen. Ze zijn niet te verlegen om ook nog even op te schrijven hoe dat zou moeten.
Waar het gaat om de risico’s, stellen de werkgevers voor: leg maar een ‘plafond’ vast voor de bijdrage van ondernemingen. Tot een bepaald bedrag delen de ondernemingen in het risico, daarboven is het voor de werknemers en gepensioneerden. Dit zou ook goed uitkomen (maar dat is een heel technisch verhaal) in verband met internationale boekhoudregels. De vraag of het ook efficiënt en rechtvaardig is risico’s op deze manier te verdelen, wordt niet gesteld.
Als het gaat om het besparen van kosten (dat wil zeggen: de pensioenaanspraken van werknemers verminderen) zijn de werkgevers ook creatief. Met stip op één staat de wens om de verplichte pensioenopbouw te verminderen. Als werknemers dan pensioen tekortkomen, kunnen ze zich zelf (voor eigen rekening) bijverzekeren. Maar uit dezelfde familie maatregelen kan ook gekozen worden voor langer doorwerken (waardoor langer premie wordt betaald en korter pensioen hoeft te worden uitgekeerd) of beperking van de pensioengrondslag (waardoor pensioenen lager uitvallen).
Wat van dit alles te denken? In de eerste plaats: het zou toch niet onaardig zijn geweest als de nieuwsmedia hierover hadden bericht? Dan: dit alles is geen wet of afspraak, maar de inzet van de werkgeverslobby. De soep wordt niet zo heet gegeten als in het werkgeversstuk opgediend.
Tenslotte: op een iets abstracter niveau wordt impliciet een discussie gevoerd over de (beste) verdeling van risico’s tussen werkgevers en werknemers. Dit gaat over pensioenrisico’s, maar denk ook aan het ontslagrisico, het employability-risico, en de risico’s op (beroeps)ziekte. Het lijkt verstandig dit, meer dan in het werkgeversstuk gebeurt, in samenhang te bekijken. Dat werknemers meer risico kunnen dragen dan nu het geval is, klinkt wel aannemelijk, maar dan zou ik toch eerder denken aan ontslag en investeren in kennis en kunde dan aan het pensioen.
"I want to remind you, this is not the first time, since I've been president, that we face[d?] economic challenges..."quote:Op woensdag 19 maart 2008 19:03 schreef Montov het volgende:
http://www.thedailyshow.com/video/index.jhtml?videoId=164178&title=broken-arrow
Bush wordt steeds grappiger.
Je typering moet je dan bijstellen omdat de Winter niet heeft gezegd wat je beweert..quote:Op woensdag 19 maart 2008 18:36 schreef Autodidact het volgende:
Ik vond het typerend in de uitzending, dat De Winter met het boek in de hand zwaait, naar de titel wijst en roept "Dit is beledigend!"
http://www.bbrussen.nl/20(...)voor-junta-methoden/quote:We zijn collectief vergeten dat een vreedzame enclave als Nederland ter verdediging niet genoeg heeft aan de eigen vreedzaamheid, maar dat er ook een aantal gedisciplineerde rotzakken nodig zijn die zo nodig in het verborgene vuile handen maken bij het vechten voor vrede en vrijheid. Het zal niet meevallen om dat overtuigend uit te leggen aan al die brave en aardige mensen van het CDA en de ChristenUnie. En aan de rest.
Of Meki:quote:Op woensdag 19 maart 2008 19:00 schreef Mutant01 het volgende:
De dag dat Autodidact en ik het met elkaar eens zullen worden, is de dag dat de wereld vergaat. Ik kan het nog eerder eens worden met Aaah of Damian, dan met hem... Hoe anders was dat in de periode RQ....
Meki maakt spelfouten. Dit kan Meki niet zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2008 19:14 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Of Meki:
[ afbeelding ]
Hoewel racisme hier natuurlijk niet de juiste aanduiding is.
Wie zat er nu zo irritant te hijgen op de achtegrond?quote:Op woensdag 19 maart 2008 19:20 schreef Monidique het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=TUeRvxXcBQQ
Whehe.
Waar is dit?quote:Op woensdag 19 maart 2008 19:32 schreef Mutant01 het volgende:
Vandaag begint mijn Marokko reeks jongens. In elke POL SC poog ik 1 foto van Marokko te plaatsen:
[ afbeelding ]
Er is geen woestijn, dat kan nooit Marokko zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2008 19:32 schreef Mutant01 het volgende:
Vandaag begint mijn Marokko reeks jongens. In elke POL SC poog ik 1 foto van Marokko te plaatsen:
[ afbeelding ]
Ja, dat kan.quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:50 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Kun je daar ook skien? Dan mag je me eens uitnodigen.
Ha, ik vermoedde zoiets na het zien van die bepoedersuikerde bergen. Ik ben vorig jaar een week in Marokko geweest, maar alleen aan de noordkust.quote:
Ah jah, klopt... die was bijna af toen ik er was.. Nador is wel over het algemeen gezien een pauperstad hoor. Ook die stad komt uit het slop, maar daar gaan nog wel wat jaartjes overheen voordat het er echt weer goed uit ziet.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:25 schreef Zwaardvisch het volgende:
Er werd toen aan nieuwe boulevard gewerkt, in ieder geval. Nieuw-Nador.
Je bedoelt dat ze het volstrekt abjecte idee van de SP om Polen te gaan 'quoteren' / generaal pardon voor polen en dan grenzen dicht, aanhaalden?quote:Op donderdag 20 maart 2008 08:28 schreef Klopkoek het volgende:
Wie heeft gisteren P&W gezien? Viel het jullie ook zo op dat ze Marijnissen 20 minuten lang de grond in boorden?
Waren ze maar zo kritisch bij Hans Janssen
quote:Deense premier niet gediend van steun Wilders
KOPENHAGEN - De Deense premier Anders Fogh Rasmussen heeft op ongekend harde wijze kenbaar gemaakt niet gediend te zijn van de steunbetuiging van Geert Wilders aan zijn adres. De regeringsleider liet weten scherp afstand te nemen van de visie van de Nederlandse politicus.
„Ik neem afstand van Geert Wilders' opvattingen en wil duidelijk zijn poging afwijzen om de Deense regering ervoor te winnen. De regering staat voor vrijheid van meningsuiting, maar ik wil opnieuw onderstrepen dat wij de waarden en zienswijze waar Wilders voor staat niet delen”, aldus Rasmussen.
Wilders had zich in een vraaggesprek maandag met de Deense radio en televisie lovend uitgelaten over de premier. Die heeft in tegenstelling tot zijn Nederlandse collega wel de vrijheid van mensingsuiting verdedigd, stelde het PVV-Tweede Kamerlid.
Rasmussen veroordeelt de uitspraken van Wilders over moslims en onderstreept volgens de Deense krant Jyllands-Posten dat zijn regering de religieuze overtuiging van alle mensen en geloofsgemeenschappen respecteert. „Ik vind zijn uitspraken ongelooflijk krenkend. Ze zijn zo grof en ik zou niet willen dat een groepering in de Deense samenleving zich op een dergelijke wijze uitlaat”, stelde de regeringsleider in een dinsdagvond uitgegeven persverklaring.
De rechtse Deense Volkspartij betreurt de uitlatingen van Rasmussen. „Fogh zou blij moeten zijn dat hij als verdediger van de vrijheid van meningsuiting wordt gehuldigd. Ik heb er moeite mee dit te begrijpen. Het is pijnlijk”, aldus Sören Espersen van de Volkspartij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |