Aha, maar dan is dus de Koran allesbehalve relevant.quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk dat onderlinge sociale en politieke verhoudingen, alsmede beeldvorming en disposities, erg belangrijk zijn voor een diffuus sociaal construct als de Islam. Niet alleen in onze hoofden, maar ook in die van de belijders ervan.
Nee, natuurlijk niet.quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Aha, maar dan is dus de Koran allesbehalve relevant.
Voor de verandering van de laatste tien jaar in ieder geval zeker niet.quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:48 schreef Klopkoek het volgende:
Aha, maar dan is dus de Koran allesbehalve relevant.
De inhoud van de Koran is al in 1200 jaar niet verandert. Een constante heet dat dus.quote:
En kan dat in 7 jaar veranderen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Voor de verandering van de laatste tien jaar in ieder geval zeker niet.
Aan de andere kant is het natuurlijk een belangrijk ijkpunt voor de morele waarden (nieuw of oud) binnen de religieuze mindset van de aanhangers. Maar de bijbel is veel gewelddadiger zonder dat dat tot uiting komt bij de volgers, dus die volgers zijn wel belangrijk in deze.
Alhoewel ik moet zeggen dat Jansen niet altijd een even consistent beeld van zijn mening neerzet, heeft hij in verschillende interviews iets soortgelijks gezegd, alleen met het voorbehoud dat van een klein deel van de moslims wel een gevaar is te verwachten. Hij heeft zelfs gezegd dat je de gemiddelde moslim uberhaupt niet met theologische retoriek moet lastigvallen, omdat ze zich daar totaal niet mee bezig houden.quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:09 schreef Klopkoek het volgende:
Zie bijvoorbeeld dit fragment uit 2001 waarin Janssen in debat gaat met Fortuyn en dingen zegt als 'De Islam seculariseert heel snel' en ontkent dat er een groot gevaar is. Hij is dan voor een geschoolde arabist verdomd snel verandert van mening.
http://www.youtube.com/watch?v=SmVAWKfJ4Goquote:Op donderdag 20 maart 2008 15:58 schreef Apropos het volgende:
Festen, die had pas gelijk.
Een helder geval van conditionering.quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:37 schreef Apropos het volgende:
Ik heb eindelijk Kamervragen beluisterd. Het deed me denken aan Nazipropaganda.
Hmmm. dan heeft ie zich in P&W behoorlijk laten gaan. Hij zegt één keer 'gelukkig houden vele moslims zich er niet aan' maar even later stelt hij dat gelovige moslims de PvdA vierkant uit lachen vanwege hun multi-culti houding, dat zijn 'mensen op drie poten'.quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Alhoewel ik moet zeggen dat Jansen niet altijd een even consistent beeld van zijn mening neerzet, heeft hij in verschillende interviews iets soortgelijks gezegd, alleen met het voorbehoud dat van een klein deel van de moslims wel een gevaar is te verwachten. Hij heeft zelfs gezegd dat je de gemiddelde moslim uberhaupt niet met theologische retoriek moet lastigvallen, omdat ze zich daar totaal niet mee bezig houden.
Ik denk niet dat er nou zoveel radicaal nieuwe interpretaties zijn gekomen de laatste jaren (alhoewel je het met de e-moslim niet zo zeker weet), maar veeleer dat de groepen zijn verschoven. Het Wahabbisme is een sterke opmars begonnen, ook in het Westen. Hell, we hebben nu volgens mij zelfs een Wahabiet als mod.quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:00 schreef Klopkoek het volgende:
En kan dat in 7 jaar veranderen.
Triggershot is volgens mij Salafist, als je dat bedoelt.quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er nou zoveel radicaal nieuwe interpretaties zijn gekomen de laatste jaren (alhoewel je het met de e-moslim niet zo zeker weet), maar veeleer dat de groepen zijn verschoven. Het Wahabbisme is een sterke opmars begonnen, ook in het Westen. Hell, we hebben nu volgens mij zelfs een Wahabiet als mod.
Ongesteld.quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:16 schreef Mutant01 het volgende:
Zo "erg" gesteld? Stel je niet zo aan.
Ik zeg niets.quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:16 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ga weer verfen.
Moet ik 't toejuichen dat iemand behoort tot strijdbaar ploertendom?quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:16 schreef Mutant01 het volgende:
Zo "erg" gesteld? Stel je niet zo aan.
Nee, eigenlijk zou ik moeten huilen van je kortzichtigheid.quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:18 schreef Apropos het volgende:
[..]
Moet ik 't toejuichen dat iemand behoort tot strijdbaar ploertendom?
Ik geef louter oorspronkelijke citaten.quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je mij quote moet je het wel helemaal doen.
Pas op dat het niet in je ferv komt.quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk zou ik moeten huilen van je kortzichtigheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |