quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:12 schreef ColtZ40 het volgende:
Het is friet. En die dingen worden gemaakt van patatten.
wikipediaquote:Op woensdag 19 maart 2008 11:12 schreef Stali het volgende:
Oja, TS: http://nl.wikipedia.org/wiki/Friet.
Dat is gewoon een naam, hij had het ook pappy kattenstront kunnen noemen, bleef het nog friet!quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:12 schreef tongytongylickylicky het volgende:
En dit klopt natuurlijk helemaal niet:
[ afbeelding ]
Frituur Pappy Patat
PATAT VAN ADquote:
Ad-rem.quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
wikipediaJij doet zeker HBO?
FRIKANDEL VAN TANTE NELquote:Op woensdag 19 maart 2008 11:17 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
PATAT VAN AD
EN ANDERS EEN KLAP VOOR JE GAT!!
KROKET VAN EDquote:
Oftewel het gedeelte wat we er gratis bij hebben gekregenquote:Op woensdag 19 maart 2008 11:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
PATAT JA
Friet is voor limbo's en belgen. Oftewel alles beneden de rivieren
Ik heb gewoon 5 minuten van mijn tijd zitten te verdoen door alle friet en patat soorten door te lezenquote:Op woensdag 19 maart 2008 11:12 schreef Stali het volgende:
Oja, TS: http://nl.wikipedia.org/wiki/Friet.
Pwnd!quote:Friet is de officiële benaming. Het is bovendien af te raden de benaming 'patat' te gebruiken, aangezien dit mogelijk verwarring kan veroorzaken; patat betekent in Vlaanderen namelijk "aardappel".
Hoe kansloosquote:In België is een "Friet oorlog" friet met stoofvleessaus, mayonaise en ketchup.
Gelukkig woon ik in Hollandquote:
Zo heet zo'n ding toch officieel ook?quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:35 schreef Terpentin07 het volgende:
patat speciaal en een frikandel speciaal.Er zijn ook mensen die het frikadel noemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
Handig die wijzigen knop bij wikipedia!quote:
quote:Wel is het af te raden de benaming 'friet' te gebruiken, aangezien dit geen fatsoenlijk Nederlands is.
quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:38 schreef __Saviour__ het volgende:
oh ja en deze natuurlijk. urbanus ftw
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:38 schreef __Saviour__ het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, een frikaNdel is onze geile staaf slachtafvalquote:Op woensdag 19 maart 2008 11:37 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Zo heet zo'n ding toch officieel ook?
De Baron zei altijd wel FRI-KAN-DEL!!!
De amazone, dat is pas een grote rivier.quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:40 schreef X. het volgende:
Typisch boven de grote rivieren.
Echte mannen noemen het gewoon Friet.
quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:40 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Handig die wijzigen knop bij wikipedia!
[..]
Mayo pinda.... frikandelletje erbij....quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:32 schreef ThE_ED het volgende:
Ik krijg nu wel trek in een patat pinda.
quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:40 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Handig die wijzigen knop bij wikipedia!
[..]
ff copypasten in notepad en search en replace?quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:47 schreef Bob-B het volgende:
lol, tis dat ik zo dingen moet doen, anders ging ik die hele wiki alle friet vervangen voor patat
Donequote:Op woensdag 19 maart 2008 11:49 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
ff copypasten in notepad en search en replace?
Huillanders, hoe triest kan het worden?quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:14 schreef skyrebel het volgende:patat is voor huilanders, doe mij maar FRIET
Fritten met zalf!quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:36 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik was in Brussel en ik zo
1 patatje met
en die gast zo
met majonaise.............
en die gast zo
en ik : oh.. 1 fritteks met frittensaus
Daar kan je ook friet bestellen!quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:41 schreef Laertes het volgende:
Of je gaat gewoon naar een behoorlijk restaurant, probleem opgelost.
+10000 voor Belgenland.quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:18 schreef osmo het volgende:
Ik als Belg zeg stik in je patat het is FRIET :p
Jules Winsfield en Vincent Vegaquote:Op woensdag 19 maart 2008 11:38 schreef __Saviour__ het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:45 schreef Walter81 het volgende:
Vraag maar aan een kind wat ze het lekkerst vinden.
Geen enkel kind zal zeggen 'patatjes!!'.. Ieder kind roept :'FRIETJES!!!!' of pannenkoeken
ligt eraan waar ze wonenquote:Op woensdag 19 maart 2008 12:45 schreef Walter81 het volgende:
Ieder kind roept :'FRIETJES!!!!'
Que nonsens, voor mijn tiende heb ik ueberhaupt nog nooit iemand friet of zoiets horen zeggen, wij kwamen niet veel in de provincie.quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:45 schreef Walter81 het volgende:
Vraag maar aan een kind wat ze het lekkerst vinden.
Geen enkel kind zal zeggen 'patatjes!!'.. Ieder kind roept :'FRIETJES!!!!' of pannenkoeken
quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:52 schreef Castor het volgende:
Alweer dit topic... deja vu. Maargoed, het is natuurlijk Patat. Friet is gewoon een ander woord voor Patat (tenzij je in Belgie woont).
pa·tat (de)
(geen meervoud) in reepjes gesneden en vervolgens in gesmolten vet of olie gebakken aardappels
friet (de; frieten)
patat
Ook gay. Echte mannen eten mayonaise, of bestellen gewoon een 'patatje met'.quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:03 schreef Walter81 het volgende:
[ afbeelding ]
Ooit een emmertje 'patatsaus' gevonden??
quote:Waar komt de naam vandaan ?
Patat en friet zijn waarschijnlijk ontstaan in België, de naam is afkomstig van gefrituurde aardappels, in het (oud) Frans patates frites. In het Nederlands maken we ons er makkelijk van af door maar een van beide woorden te gebruiken. Patat betekent dus eigenlijk gewoon aardappel, friet is dus gebakken. Overigens heten ze in het Frans pommes frites, van pommes de terre (aardappel). Dit is in het Duits weer overgenomen als Pommes. In Duitsland vragen ze dus feitelijk om een portie appelen.
http://www.food-info.net/
quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:03 schreef Walter81 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik bestel Frietje met. Maakt mij niet uit of er frietsaus, patatsaus of mayo opzit, als die gele shit maar op mn friet zit.quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ook gay. Echte mannen eten mayonaise, of bestellen gewoon een 'patatje met'.
Fritesaus word zo genoemd omdat het saus is voor voedsel uit de frituur. Kijk maar op de verpakking, daar staat patat en een bitterbal!!quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:03 schreef Walter81 het volgende:
[ afbeelding ]
Je zal toch snackbarhouder zijn en iemand bestelt een 'frietje met'! Sta je daar dag in dag uit te zwoegen om heerlijke patat te maken, komt er zo'n gay binnen die het friet noemt! Dat trek je toch niet?!quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:14 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ik bestel Frietje met. Maakt mij niet uit of er frietsaus, patatsaus of mayo opzit, als die gele shit maar op mn friet zit.
Hmm volgens mij boeit het over het algemeen de patat-zeggers vrij weinig, maar hoor je wel de friet-mensen: "een patat is een aardappel!!!!!"quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:17 schreef Walter81 het volgende:
Maare, 999 van de 1000 topics over dit onderwerp zijn aangemaakt door patat-aanhangers.
Dat geeft aan wat het probleem is: de noorderlingen hechten meer waarde aan de naam. Wij in t zuiden vinden t gewoon van belang dat het goed smaakt!
Ja hoor, 't maakt ons niet uit hoe het smaakt, als het maar patat genoemd wordtquote:Op woensdag 19 maart 2008 13:17 schreef Walter81 het volgende:
Maare, 999 van de 1000 topics over dit onderwerp zijn aangemaakt door patat-aanhangers.
Dat geeft aan wat het probleem is: de noorderlingen hechten meer waarde aan de naam. Wij in t zuiden vinden t gewoon van belang dat het goed smaakt!
quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:13 schreef retuow82 het volgende:
Joh bestel maar gewoon jullie "patat" wanneer jullie onder de rivieren op bezoek zijn, weten ze ook gelijk dat ze de friet kunnen pakken die op de grond is gevallen....
Neem spraaklessenquote:Op woensdag 19 maart 2008 13:32 schreef Devolution het volgende:
[..]
Patat klinkt als hete aardappel in de keel
nee, ik zeg dat je er niet over moet praten, maar gewoon moet eten.quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:25 schreef Castor het volgende:
[..]
Ja hoor, 't maakt ons niet uit hoe het smaakt, als het maar patat genoemd wordt![]()
Eerst in discussie gaan, maar vervolgens als je het op argumenten niet kunt winnen, gaan lopen janken dat 'het ons toch niet om de naam gaat'![]()
Zwak... heel zwak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |