quote:Op woensdag 19 maart 2008 10:29 schreef Copycat het volgende:
Na verloop van tijd is het mogelijk. Maar dan moeten wel alle wonden geheeld zijn en er geen hidden agenda's als in 'hoop op een hereniging' meer zijn. En dan nog lukt het negen van de tien keer niet om vrienden te blijven.
Met het merendeel van mijn exen heb ik een goed, zij het sporadisch, contact. Maar om nu te zeggen dat we hartsvrienden zijn, voert te ver.
quote:Op woensdag 19 maart 2008 10:29 schreef Copycat het volgende:
Na verloop van tijd is het mogelijk. Maar dan moeten wel alle wonden geheeld zijn en er geen hidden agenda's als in 'hoop op een hereniging' meer zijn. En dan nog lukt het negen van de tien keer niet om vrienden te blijven.
Met het merendeel van mijn exen heb ik een goed, zij het sporadisch, contact. Maar om nu te zeggen dat we hartsvrienden zijn, voert te ver.
Mijn ex en ik waren een halfjaartje hele goeie vrienden voordat we een relatie kregen.. die relatie duurde 3 jaar.. eerst gingen we goed uit elkaar, hij kwam nog een paar x 'gezellig' langs enzo en deed gewoon heel lief als gewoonlijk.. maar toen kregen we ruzie aan de telefoon daarna en sindsdien spreek k m niet meer.. ik moet hem nog wel zien omdat hij zijn spullen nog moet komen ophalen, en ik hoop dan dat we alsnog goed afscheid kunnen nemen..quote:Op woensdag 19 maart 2008 10:27 schreef Madonna81 het volgende:
Mijn ex en ik zijn nu 6 weken uit elkaar na een relatie te hebben gehad van 9 jaar (waarvan we er 4 hebben samengewoond). We willen allebei graag vrienden blijven maar ik heb het daar erg moeilijk mee. Ik kan namelijk nog niet op een normale manier met hem omgaan. Ik ben nog erg boos en verdrietig over het feit dat het uit is gegaan en heb ergens ook nog stiekem hoop dat het ooit goed komt. Denken jullie dat het na verloop van tijd mogelijk moet zijn om vrienden met je ex te zijn of is het een hopeloze zaak? Wat zijn jullie ervaringen?
Dat dusquote:
en wat doe je dan als je samen kinderen hebt?quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:56 schreef El.Wulfo het volgende:
Ja het kan, maar eerst een half jaar tot anderhalf jaar bijna niet afspreken.
Als je dat niet doet loopt het fout en wordt hjet te moeilijk voor 1 van jullie 2en.
dan leveren jullie de kinderen op een bepaald tijdstip af op een bepaalde plaats, en laat je de kinderen de andere ouder bellen om te zeggen dat ze opgehaald kunnen wordenquote:Op woensdag 19 maart 2008 13:59 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
en wat doe je dan als je samen kinderen hebt?
In dat geval: nee.quote:Op woensdag 19 maart 2008 10:27 schreef Madonna81 het volgende:
[..] en en heb ergens ook nog stiekem hoop dat het ooit goed komt.
Dan een regeling treffen, en een goede gezamelijke vriend ( of mij, voor 250¤ per week) als tussenpersoon laten fungeren waar de kids gedropt en opgehaald worden.quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:59 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
Bij mij andersom. Hier heeft mijn ex een nieuw vriendinnetje ( hij 24, zij 16 )quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:49 schreef -skippybal- het volgende:
Ja, Totdat ze één of ander dom nieuw vriendje kreeg die dingen ging verbieden...
Goede regelingen treffen, afspraken maken op papier en zakelijk maar wel vriendelijk zijn voor elkaar.quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:59 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
Ja maar da wilte gij toch nieeee?quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:31 schreef Laton het volgende:
Je lul in een blender: mogelijk?
Ja, dat zuigt echt.quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:49 schreef -skippybal- het volgende:
Ja, Totdat ze één of ander dom nieuw vriendje kreeg die dingen ging verbieden...
aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid he...quote:Op donderdag 20 maart 2008 11:11 schreef Madonna81 het volgende:
en ben ik bang dat wanneer hij een nieuwe vriendin zou krijgen ik als vuil langs de kant word geschoven...
Het is gedaan, weg en over. De sneller je je daar van bewust gaat maken de beter. Je post staat vol waarheden. Vooral het laatste klopt als een bus, mocht hij een nieuwe vrinedin hebben dan lig je der compleet uit en dat zal effie wennen zijn. je staat nu eenmaal niet meer op de eerste plaats. Dus bespaar je een hoop verdriet, zoek een ander mannetje en GA VERDER MET JE LEVEN.....quote:Op donderdag 20 maart 2008 11:11 schreef Madonna81 het volgende:
Ik weet wel dat het moeilijk gaat worden. Maar we hebben 9 jaar lief en leed gedeeld en zijn altijd naast het feit dat we geliefden waren ook beste maatjes geweest. Het is moeilijk voor me om te geloven dat dat nu ook weg zou zijn. Op het moment hebben we afgesproken om afstand van elkaar te houden omdat ons contact nu toch alleen maar uitdraait op ruzie omdat er nog zoveel gevoelens meespelen. Maar m'n ex is degene die de hele tijd aangeeft dat hij wel hoopt dat we vrienden kunnen blijven. Ergens denk ik dat hij het gewoon wil omdat hij anders eenzaam is (omdat hij niet veel andere vrienden heeft) en ben ik bang dat wanneer hij een nieuwe vriendin zou krijgen ik als vuil langs de kant word geschoven...
en zo af en toe mag je nog eens ? of wat zijn hje beweegredenen dan? vid het beste zielig ... ook al staat het zo stoer hequote:Op donderdag 20 maart 2008 13:28 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Mijn ex, waar ik zo ongeveer een jaartje mee heb samengewoond, en ik zijn nog steeds goede vrienden. Hielp natuurlijk wel dat het uitgaan een clean cut was. En dat ze uiteindelijk ook wel inzag dat het zo niet verder kon.
Ik denk niet dat mensen vrienden met hun ex willen blijven voor de sex. Dat zou voor mij in ieder geval geen reden zijn. Het is gewoon zo dat je vaak een hele lange tijd heel close met elkaar geweest bent en dan heb je naast je liefdesrelatie ook een vriendschapsband. Mijn ex en ik konden bijvoorbeeld altijd heel goed met elkaar praten (heeft uiteindelijk helaas niks opgeleverd). We waren van ons 17e tot ons 26e bij elkaar en dan verbreek je niet zomaar alle contact, want je hebt toch een groot deel van elkaars leven uitgemaakt. En in ons geval zijn we zelfs een beetje met elkaar opgegroeit...quote:Op donderdag 20 maart 2008 13:37 schreef AcidBurner het volgende:
[..]
en zo af en toe mag je nog eens ? of wat zijn hje beweegredenen dan? vid het beste zielig ... ook al staat het zo stoer he
Boeiend, vanaf een breuk ga je beiden je eigen weg en heel leuk dat je dingen samen hebt gedeelt maar dat hou je niet vast door contact met elkaar te houden.quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:15 schreef Madonna81 het volgende:
want je hebt toch een groot deel van elkaars leven uitgemaakt. En in ons geval zijn we zelfs een beetje met elkaar opgegroeit...
Ooit ben ik wat door blijven neuken met een ex, was geen goed plan.quote:Op donderdag 20 maart 2008 13:37 schreef AcidBurner het volgende:
[..]
en zo af en toe mag je nog eens ? of wat zijn hje beweegredenen dan? vid het beste zielig ... ook al staat het zo stoer he
Exactquote:Op donderdag 20 maart 2008 13:22 schreef hollander172 het volgende:
Nee en dat moet je ook niet willen.
Genoeg is genoeg, move on.
Klopt.quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:51 schreef Northside het volgende:
Heb je nog geluk dat je huidige vriendin dat niet als een bedreiging ziet dan...
Zo eentje heb ik ook rondlopen, kan prima met d'r door een deur. Op een gegeven moment was de koek voor ons gewoon op, de relatie had z'n beloop gehad, en dan ga je elk je eigen weg. Allebei een groot aantal levenslessen en een leuke tijd rijker, en echt geen haatgevoelens of wat dan ook.quote:Op donderdag 20 maart 2008 13:28 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Mijn ex, waar ik zo ongeveer een jaartje mee heb samengewoond, en ik zijn nog steeds goede vrienden. Hielp natuurlijk wel dat het uitgaan een clean cut was. En dat ze uiteindelijk ook wel inzag dat het zo niet verder kon.
Deze post heeft me echt aan het denken gezet... Ik ben er inderdaad eens goed over na gaan denken en kwam tot de conclusie dat een van de redenen dat m'n ex en ik uit elkaar zijn gegaan is dat we eigenlijk meer gewoon goede vrienden waren dan geliefden. Dat gevoel dat ik hem wanhopig terug wou kwam vooral voort uit het feit dat ik bang ben om bekende dingen los te laten. Ik ben vandaag bij hem langs geweest en we hebben nu dan ook gewoon als vrienden met elkaar kunnen praten zonder dat er emoties en irritaties naar boven kwamen. Ik mis hem echt heel erg maar kwam tot de conclusie dat dat wat ik echt mis vooral onze vriendschap is (ik heb niet de behoefte om sex ofzo met hem te hebben) en deze hoef ik eigenlijk helemaal niet te missen... Raar hoe je soms ineens bepaalde inzichten krijgt! Ik voel me sinds lange tijd eindelijk weer happyquote:Op woensdag 19 maart 2008 11:32 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
![]()
Als je het eens bent dat je eigenlijk al een lange tijd goede vrienden bent, kan het zelfs zonder 'verloop van tijd'.
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:50 schreef Patries86 het volgende:
Met mijn eerste ex zou ik absoluut geen vrienden meer mee kunnen zijn, komt ook mede door zijn vriendin.
Blijkbaar zijn idd de paralympics weer in volle gangquote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:39 schreef nietzman het volgende:
Oh get, hebben we de 500 meter moddergooien van de special olympics over de vloer?
Het zit je blijkbaar nog hoog?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn idd de paralympics weer in volle gang
neuh.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:27 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Het zit je blijkbaar nog hoog?
Je kan ook gewoon niet reageren en de eer aan jezelf houden.![]()
Ik neem het terug. Dat mijn goede intensies verkeerd werden begrepen, zie ik nu niet langer meer als mijn probleem. Dat er niet naar werd gekeken wie ik van binnen was en ben, is niet een fout uit mijn kant. Ik ga me niet meer langer schuldig voelen en het probleem bij mij neerleggen en mezelf weer opofferen. Ik ga me geen schuldpraat laten aanpraten en al zeker mezelf niet onder iemand anders plaatsen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:46 schreef vintrax het volgende:
Ja, dat zuigt echt.
Het ergste is nog dat ik me zo aangesproken voel.Alleen was ik degene die iets verbood.
(niet mijn bedoeling, maar zo kwam het wel over en dat had ik niet eens door, o.a. omdat ik veel verkeerd begroepen had) Voel me daar echt zo klote over.
Echt zo'n relatieverpester en eigenlijk helemaal niet waardig als vriendin - in het opzicht dat ik gewoon niets door had.
Moraal: er is dus nog kans dat dat domme vriendje inderdad zo achterlijk is als ik.
Moodswinger alert.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:30 schreef vintrax het volgende:
*knip*
Oh, ik verwijt sowieso nooit iets aan een ander. En daar zit juist mijn probleem, dat ik alles op mij afschuif en waardoor makkelijk misbruik van kan worden gemaakt. Ook dat ik te aanhankelijk was, terwijl ik daarnaast prima zelf dingen kan doen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 23:27 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Moodswinger alert.![]()
Lees het over een weekje nog eens, er is nooit een schuldige, beide partijen zijn er debet aan dat een relatie niet loopt. Laat het idee eens varen dat 1 van de twee schuldig is aan het falen en je zal heel wat meer rust hebben in je leven.Oh onafhankelijke vrouwen doen het trouwens slecht op de datingmarkt.
Maakt niet uit of je kerels alleen het idee geeft of dat het daadwerkelijk zo is maar een beetje aanhankelijkheid werkt stukken beter.
![]()
heb precies hetzelfde.. al zowel het feit dat ik dacht dat alles mijn schuld was..terwijl k nu langzaam begin in te zien dat hij er juist een groot aandeel aan heeft van het feit hoe alles is gelopen.. ik was ook aanhankelijk en er werd bij mij ook onbewust misbruik gemaakt van mijn naiviteit.quote:Op zondag 23 maart 2008 09:29 schreef vintrax het volgende:
[..]
Oh, ik verwijt sowieso nooit iets aan een ander. En daar zit juist mijn probleem, dat ik alles op mij afschuif en waardoor makkelijk misbruik van kan worden gemaakt. Ook dat ik te aanhankelijk was, terwijl ik daarnaast prima zelf dingen kan doen.
Ik wou dat je gelijk had hoor.Dan zat ik nu nergens mee.
Bovendien heb ik totaal geen interesse in hoe het in de datingsmarkt eraan toe gaat.
quote:Op zondag 23 maart 2008 09:31 schreef Alexey-s het volgende:
zoals Shakespeare ooit zei.... ''Friend become lovers, but lovers never become friends''
Wat doe je daar onder dan?quote:Op zondag 23 maart 2008 09:29 schreef vintrax het volgende:
Oh, ik verwijt sowieso nooit iets aan een ander. En daar zit juist mijn probleem, dat ik alles op mij afschuif en waardoor makkelijk misbruik van kan worden gemaakt. Ook dat ik te aanhankelijk was, terwijl ik daarnaast prima zelf dingen kan doen.
Bullshit, je weet prima wat er aan schort alleen wil je er zelf nog niet aan. De slachtofferrol bevalt ook maar heel even hoor.quote:Ik wou dat je gelijk had hoor.Dan zat ik nu nergens mee.
Mjah, je mag het er gerust mee oneens zijn maar je bent er zelf bij. Een relatie is een wisselwerking, niet een kwestie van falen van jouw kant of niet. Jij hebt jezelf zo opgesteld en dan mag je niet achteraf verbaast zijn dat daar op ingespeeld wordt.quote:Op zondag 23 maart 2008 11:52 schreef hinatahyuuga het volgende:
heb precies hetzelfde.. al zowel het feit dat ik dacht dat alles mijn schuld was..terwijl k nu langzaam begin in te zien dat hij er juist een groot aandeel aan heeft van het feit hoe alles is gelopen.. ik was ook aanhankelijk en er werd bij mij ook onbewust misbruik gemaakt van mijn naiviteit.
Dat duurt ook maar hoogstens een paar maanden.quote:voor mijn part blijf k nu de komende 10 jaar vrijgezel
Geloof me dat je geen flauw idee hebt waar je het over hebt.quote:Op zondag 23 maart 2008 22:38 schreef hollander172 het volgende:
Wat doe je daar onder dan?Lees het gewoon nog eens opnieuw over een tijdje.
![]()
Bullshit, je weet prima wat er aan schort alleen wil je er zelf nog niet aan. De slachtofferrol bevalt ook maar heel even hoor.(ik snap overigens niet dat je jezelf graag in die rol plaatst maar goed)
JA dat kan, of dat op termijn ook gaat lukken blijft de vraag, wat wel zekers is dat er altijd eerst verwijdering zal moeten zijn. dat schijnt nodig te zijn voor zaken als verwerking, accpetatie e.d.quote:Op woensdag 19 maart 2008 10:27 schreef Madonna81 het volgende:
.......We willen allebei graag vrienden blijven maar ik heb het daar erg moeilijk mee. Ik kan namelijk nog niet op een normale manier met hem omgaan.....
Ik neem alles terug. Kreeg deze week een mailtje (ja meneer kon niet eens de moeite nemen om het me persoonlijk te zeggen) dat hij het toch nog allemaal te vroeg vond en dat hij het beter vond om voorlopig nog afstand te nemen. Kan ik me iets bij voorstellen maar zeg dat dan meteen en niet achteraf. Hij laat me eerst de afgrond uit klauteren om me vervolgens met een schop weer terug te stampen! Ik heb nadat ik dat mailtje gelezen heb opgebeld en natuurlijk liepen de emoties weer hoog op en hebben we uiteindelijk een uur ruzie zitten maken via de telefoon. Ik ben bang dat vriendschap tussen ons nog heel moeilijk gaat worden...quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:54 schreef Madonna81 het volgende:
[..]
Deze post heeft me echt aan het denken gezet... Ik ben er inderdaad eens goed over na gaan denken en kwam tot de conclusie dat een van de redenen dat m'n ex en ik uit elkaar zijn gegaan is dat we eigenlijk meer gewoon goede vrienden waren dan geliefden. Dat gevoel dat ik hem wanhopig terug wou kwam vooral voort uit het feit dat ik bang ben om bekende dingen los te laten. Ik ben vandaag bij hem langs geweest en we hebben nu dan ook gewoon als vrienden met elkaar kunnen praten zonder dat er emoties en irritaties naar boven kwamen. Ik mis hem echt heel erg maar kwam tot de conclusie dat dat wat ik echt mis vooral onze vriendschap is (ik heb niet de behoefte om sex ofzo met hem te hebben) en deze hoef ik eigenlijk helemaal niet te missen... Raar hoe je soms ineens bepaalde inzichten krijgt! Ik voel me sinds lange tijd eindelijk weer happy
knap van jequote:Op woensdag 9 april 2008 20:11 schreef Suzziieee het volgende:
Hier gaat het goed! De keuze om uit elkaar te gaan was eenzijdig en het liefdesverdriet heeft bij mij heeeeeeel lang geduurd.
Inmiddels zijn we hele goede vrienden,hij zit ff niet goed in zijn vel en bepraat dat oa met mij...en ik vraag zijn advies hoe ik iets aan moet pakken met een gozer die ik leuk vind... Dus het kan!!
Hoezo niet, als het aangetrokken in de verleden tijd is?quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:25 schreef AcidBurner het volgende:
Ik geloof er niet in. Ik ben meestal blij dat ik er vanaf ben... het is niet voor niks mijn ex. Dus nee liever niet. Ik geloof zowiezo niet dat mannen en vrouwen die aangetrokken zijn/waren tot elkaar "vrienden" kunnen zijn. Ik zeg dus nee, heb gewoon de ballen om verder te gaan, alleen, zonder haar/hem.
Grappig, heb hier toevallig vandaag nog een gesprek over gehad met mijn ex..quote:Op woensdag 19 maart 2008 10:27 schreef Madonna81 het volgende:
Mijn ex en ik zijn nu 6 weken uit elkaar na een relatie te hebben gehad van 9 jaar (waarvan we er 4 hebben samengewoond). We willen allebei graag vrienden blijven maar ik heb het daar erg moeilijk mee. Ik kan namelijk nog niet op een normale manier met hem omgaan. Ik ben nog erg boos en verdrietig over het feit dat het uit is gegaan en heb ergens ook nog stiekem hoop dat het ooit goed komt. Denken jullie dat het na verloop van tijd mogelijk moet zijn om vrienden met je ex te zijn of is het een hopeloze zaak? Wat zijn jullie ervaringen?
Mwoa... waarheid wil ik niet zeggen. Er staan hier ook veel "succes"-verhalen. 't Ligt helemaal aan de situatie en personen.quote:Op vrijdag 11 april 2008 02:29 schreef Red_Cat het volgende:
[..]
Grappig, heb hier toevallig vandaag nog een gesprek over gehad met mijn ex..
Mijn ex heeft daar namelijk het volste vertrouwen in dat wij vrienden kunnen blijven, maar ik weet uit ervaring dat hoe hard je het ook probeert het niet gaat lukken. Ook al zou het in het begin wel lukken, uiteindelijk krijgt de ander een relatie en dat gaat steken. Het word dan zo moeilijk om nog met elkaar om te gaan.
Ook als het gevoel nog heel erg sterk is van 1 kant houd het op, want je bent verplicht afstand te nemen.
Het is kut, maar helaas is het de waarheid..
Ok, scratch that.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:07 schreef dikkedorus het volgende:
Ik spreek mijn ex nog dagelijks. Goed mogelijk, mits je het dumpen goed aanpakt.
Nadeel is dat mijn ex nog steeds stikjaloers is, en ik dus niet uitgebreid moet staan gaan kletsen over een prille liefde ofzo. Dat is wel vervelend, maar dat slijt wel met de tijd (hoewel, het is nu aardig wat maanden geleden).
Edit: helpt ook wel als iig één van de partijen echt geen romantische gevoelens meer heeft (in dit geval ikzelf) zodat je geen raar slepend gerotzooi krijgt.
Hier ongeveer hetzelfde, maar dan andersom: Ik ben degene die de ander terug wil. Op dit moment denk ik er daarom ook over om maar het contact (weer) helemaal te verbreken omdat ik langzaam gek word. Gister heb ik gesmst dat ze nog één kans had om me terug te nemen die ze uiteraard niet aannam. Woedend was ik, onterecht natuurlijk, want het moet van twee kanten komen. Ik kan haar niet dwingen om me terug te nemen, al wil ik niets liever.quote:Op maandag 14 april 2008 13:52 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Ok, scratch that.
Gisteren een vermoeiend gesprek met m'n ex-vriendin (huilen-smeken-schreeuwen-repeat) gehad. Zij trok het niet meer dat ik alleen vrienden wilde zijn; zij wilde weer een relatie en ik absoluut niet.
Uiteindelijk zat er niets anders op dan alle contact te verbreken, anders komt ze er nooit overheen.
Best kut, want nu ben ik na dik vier jaar plotsklaps m'n beste maatje kwijt
Ik heb nu al medelijden met m'n vrienden, want daar ga ik natuurlijk nu tegenaan lullen totdat mijn beoogde toekomstige vriendin eindelijk eens door heeft wat een enorm tof vriendje ik kan zijn.
Quoted for truth! Mooi gezegd Twiggy!quote:Op woensdag 16 april 2008 17:31 schreef Twiggy het volgende:
Vrienden zijn met je ex kan best maar niet direct nadat het uit is. Ipv 'vrienden blijven' spreek ik liever van 'weer vrienden worden'. Je hebt beiden tijd nodig om de break up te verwerken en pas als je beiden geen oud zeer meer voelt kun je weer vrienden worden.
Dat is mijn ervaring met mijn ex. We hebben 5 jaar een relatie gehad en na ongeveer 2 jaar was de tijd rijp om een vriendschap op te bouwen. Inmiddels zijn we alweer 6 jaar dikke vrienden.
Volgens mijzelf wat minder.quote:
Na al je verhalen gelezen te hebben:quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:01 schreef undercovaM het volgende:
alles wat je zegt kan ik me volledig in vinden. Ik vraag mezelf altijd alleen af.. hoe kan je zo genaamd zo gek zijn op iemand terwijl ik nog gevoelig lig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |