quote:
Op woensdag 19 maart 2008 10:27 schreef Madonna81 het volgende:Mijn ex en ik zijn nu 6 weken uit elkaar na een relatie te hebben gehad van 9 jaar (waarvan we er 4 hebben samengewoond). We willen allebei graag vrienden blijven maar ik heb het daar erg moeilijk mee. Ik kan namelijk nog niet op een normale manier met hem omgaan. Ik ben nog erg boos en verdrietig over het feit dat het uit is gegaan en heb ergens ook nog stiekem hoop dat het ooit goed komt. Denken jullie dat het na verloop van tijd mogelijk moet zijn om vrienden met je ex te zijn of is het een hopeloze zaak? Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn ex en ik waren een halfjaartje hele goeie vrienden voordat we een relatie kregen.. die relatie duurde 3 jaar.. eerst gingen we goed uit elkaar, hij kwam nog een paar x 'gezellig' langs enzo en deed gewoon heel lief als gewoonlijk.. maar toen kregen we ruzie aan de telefoon daarna en sindsdien spreek k m niet meer.. ik moet hem nog wel zien omdat hij zijn spullen nog moet komen ophalen, en ik hoop dan dat we alsnog goed afscheid kunnen nemen..
Maar goed, hij heeft wel aangegeven dat we in de toekomst wel weer gewoon normaal met elkaar om kunnen gaan als we er allebei overheen zijn.. hij zei ook van: k kom heus nog wel een x langs. dus ik ga ervanuit dat hij het wel wil.. ik wil het ook wel.. maar ik weet eigenlijk nu al hoe dat gaat.. als wij afspreken na een tijdje.. en we hebben allebei geen vriend of vriendin.. dan word het zo'n ex-afspraakje van hey hoe is het nou! heel lang gesprek heel gezellig gesprek -> draait uit tot weetje nog toen... gesprek -> draait uit tot intimiteit -> seks. want wij hebben die band zeg maar.. waardoor het zo uit kan lopen.. (het is namelijk al eerder zo gelopen toen kwamen we uiteindelijk weer bij elkaar) en ik weet niet of dat nou goed is....
Bij heel veel andere stelletjes, bij mijn vorige ex ook.. kon k gewoon geen vrienden meer zijn, ten 1st was hij enorm veranderd.. hij was echt van een romanticus naar de grootste eikel en player veranderd plus hij maakte mijn nieuwe vriend zwart.. en tjaa, dat helpt niet echt.. ik denk dat als je er beiden voor open staat, je elkaar geluk kan gunnen en er geen gevoelens meer bij komen spelen.. je best een vriendschap kan houden, maar een vriendschap met je ex is altijd een aparte vriendschap.. daar komen veel gevaren bij.. die je goed in de gaten moet houden.. ik hoop voor je dat het lukt maar spreek niet te gehaast weer met elkaar af..wanneer je nog gevoelens voor hem hebt en verdrietig bent om hem.. want ik denk dat je uiteindelijk dan weer bij af bent.

succes!