abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57471151
Mijn ex en ik zijn nu 6 weken uit elkaar na een relatie te hebben gehad van 9 jaar (waarvan we er 4 hebben samengewoond). We willen allebei graag vrienden blijven maar ik heb het daar erg moeilijk mee. Ik kan namelijk nog niet op een normale manier met hem omgaan. Ik ben nog erg boos en verdrietig over het feit dat het uit is gegaan en heb ergens ook nog stiekem hoop dat het ooit goed komt. Denken jullie dat het na verloop van tijd mogelijk moet zijn om vrienden met je ex te zijn of is het een hopeloze zaak? Wat zijn jullie ervaringen?
Nothing really matters Love is all we need
  woensdag 19 maart 2008 @ 10:28:30 #2
170835 Muncky
Ondertitel?
pi_57471168
Hoe denkt hij erover dan?
pi_57471179
Ja dat kan.
Een goeie vriendin van mij is ook mijn ex maar dat ging niet binnen 6 weken en zeker niet als je nog gevoelens hebt.
Je moet er beide vrede mee hebben en de ander al het gelukkig wensen ook met een nieuwe relatie.
  woensdag 19 maart 2008 @ 10:29:55 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_57471203
Na verloop van tijd is het mogelijk. Maar dan moeten wel alle wonden geheeld zijn en er geen hidden agenda's als in 'hoop op een hereniging' meer zijn. En dan nog lukt het negen van de tien keer niet om vrienden te blijven.
Met het merendeel van mijn exen heb ik een goed, zij het sporadisch, contact. Maar om nu te zeggen dat we hartsvrienden zijn, voert te ver.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_57471251
Mijn ex wil dat ook, en het is al bijna een jaar uit en ik kan het nog steeds niet.
Dus het is niet raar. En persoonlijk denk ik ook niet dat het me ooit gaat lukken om weer op een normale "vriendschappelijke" manier met haar om te gaan. Wil niet zeggen dat niemand het kan, dus succes.
I am the Alpha and the Omega
  woensdag 19 maart 2008 @ 10:45:41 #6
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_57471492
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 10:29 schreef Copycat het volgende:
Na verloop van tijd is het mogelijk. Maar dan moeten wel alle wonden geheeld zijn en er geen hidden agenda's als in 'hoop op een hereniging' meer zijn. En dan nog lukt het negen van de tien keer niet om vrienden te blijven.
Met het merendeel van mijn exen heb ik een goed, zij het sporadisch, contact. Maar om nu te zeggen dat we hartsvrienden zijn, voert te ver.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_57471503
Dat hangt van verschillende factoren af denk ik. Sowieso 'hoe' je uit elkaar bent gegaan.
Maar goed, dikke vrienden zou ik niet met een ex kunnen zijn.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_57471547
ik probeer het niet eens meer. het zal best mogelijk zijn, maar makkelijk is het niet. en mijn ervaring is dat het uiteindelijk toch niet lukt, dus kun je je beter de moeite besparen. move on (ik weet, dat klinkt een stuk makkelijker dan het is).
pi_57471866
Sowieso de eerste tijd niet. Daarbij, zonder contact helen de wonden sneller is mijn ervaring.
pi_57472495
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 10:29 schreef Copycat het volgende:

Als je het eens bent dat je eigenlijk al een lange tijd goede vrienden bent, kan het zelfs zonder 'verloop van tijd'.

Één ex is nu getrouwd met een meisje dat ik hem gun, wij zijn nog goede vrienden. Een andere ex woont samen met een meisje, je ziet gewoon dat die twee bij elkaar horen. We zijn gewone vrienden. Andere exen zeg ik gewoon gedag als ik ze tegenkom, of wissel af en toe een mailtje.
And the druids turn to stone...
  woensdag 19 maart 2008 @ 11:48:19 #11
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_57472890
het zal misschien best kunnen, maar na een hele lange tijd zoals meerderen hierboven al zeggen, en heel vaak hoeft het dan niet meer zo nodig.

Volgens mij is die vurige wens om maar vrienden te blijven er alleen omdat vlak na het uitgaan een soort van paniek toeslaat: we hebben toch zoveel gedeeld, zo dicht naar elkaar toegegroeid. Nu dreigt dat ineens allemaal te verdwijnen en dat wil je niet dus met de moed der wanhoop wil je er dan maar een vriendschap aan overhouden. Als echter het volledige verwerken geweest is, dan is die noodzaak tot vriendschap er vaak ook niet meer.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  woensdag 19 maart 2008 @ 11:49:18 #12
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57472908
Ja, Totdat ze één of ander dom nieuw vriendje kreeg die dingen ging verbieden...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_57473459
Uiteindelijk moet het wel kunnen. Ik geloof niet dat het meteen in het begin kan, dan is het vaak nog veel te "vers". Vooral als een van de "betrokkenen" nog veel moeite heeft met de breakup.
2 van mijn exen zie ik eigenlijk nooit (meer), maar zou ik best wat mee kunnen drinken en gezellig kletsen: no hard feelings. Een andere ex zie ik wel wat vaker (wel eens met uitgaan enzo, woont bij mij in de buurt) en kan ik het ook prima mee vinden Vind het altijd wel gezellig als we elkaar tegenkomen, even bijkletsen Maar misschien komt dat ook wel omdat we nu beiden wel gelukkig zijn in de liefde
  woensdag 19 maart 2008 @ 12:25:31 #14
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_57473660
Ik geloof er niet in. Ik ben meestal blij dat ik er vanaf ben... het is niet voor niks mijn ex. Dus nee liever niet. Ik geloof zowiezo niet dat mannen en vrouwen die aangetrokken zijn/waren tot elkaar "vrienden" kunnen zijn. Ik zeg dus nee, heb gewoon de ballen om verder te gaan, alleen, zonder haar/hem.
  woensdag 19 maart 2008 @ 12:27:19 #15
207651 hinatahyuuga
Time will heal all wounds...
pi_57473708
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 10:27 schreef Madonna81 het volgende:
Mijn ex en ik zijn nu 6 weken uit elkaar na een relatie te hebben gehad van 9 jaar (waarvan we er 4 hebben samengewoond). We willen allebei graag vrienden blijven maar ik heb het daar erg moeilijk mee. Ik kan namelijk nog niet op een normale manier met hem omgaan. Ik ben nog erg boos en verdrietig over het feit dat het uit is gegaan en heb ergens ook nog stiekem hoop dat het ooit goed komt. Denken jullie dat het na verloop van tijd mogelijk moet zijn om vrienden met je ex te zijn of is het een hopeloze zaak? Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn ex en ik waren een halfjaartje hele goeie vrienden voordat we een relatie kregen.. die relatie duurde 3 jaar.. eerst gingen we goed uit elkaar, hij kwam nog een paar x 'gezellig' langs enzo en deed gewoon heel lief als gewoonlijk.. maar toen kregen we ruzie aan de telefoon daarna en sindsdien spreek k m niet meer.. ik moet hem nog wel zien omdat hij zijn spullen nog moet komen ophalen, en ik hoop dan dat we alsnog goed afscheid kunnen nemen..

Maar goed, hij heeft wel aangegeven dat we in de toekomst wel weer gewoon normaal met elkaar om kunnen gaan als we er allebei overheen zijn.. hij zei ook van: k kom heus nog wel een x langs. dus ik ga ervanuit dat hij het wel wil.. ik wil het ook wel.. maar ik weet eigenlijk nu al hoe dat gaat.. als wij afspreken na een tijdje.. en we hebben allebei geen vriend of vriendin.. dan word het zo'n ex-afspraakje van hey hoe is het nou! heel lang gesprek heel gezellig gesprek -> draait uit tot weetje nog toen... gesprek -> draait uit tot intimiteit -> seks. want wij hebben die band zeg maar.. waardoor het zo uit kan lopen.. (het is namelijk al eerder zo gelopen toen kwamen we uiteindelijk weer bij elkaar) en ik weet niet of dat nou goed is....
Bij heel veel andere stelletjes, bij mijn vorige ex ook.. kon k gewoon geen vrienden meer zijn, ten 1st was hij enorm veranderd.. hij was echt van een romanticus naar de grootste eikel en player veranderd plus hij maakte mijn nieuwe vriend zwart.. en tjaa, dat helpt niet echt.. ik denk dat als je er beiden voor open staat, je elkaar geluk kan gunnen en er geen gevoelens meer bij komen spelen.. je best een vriendschap kan houden, maar een vriendschap met je ex is altijd een aparte vriendschap.. daar komen veel gevaren bij.. die je goed in de gaten moet houden.. ik hoop voor je dat het lukt maar spreek niet te gehaast weer met elkaar af..wanneer je nog gevoelens voor hem hebt en verdrietig bent om hem.. want ik denk dat je uiteindelijk dan weer bij af bent. succes!
The one who's worth your tears won't make you cry.
pi_57473834
Ik ben met geen 1 van mijn exen vrienden, simpelweg omdat het gewoon niet ging. Erg jammer, sommige waren echt goede gozers, maar helaas kan dat gewoon niet. Dingen zijn te persoonlijk, te ingewikkeld.... te over .... En als je nog hoop heb dat het goed gaat komen, had ik het zeker niet gedaan, want hiermee maak je jezelf helemaal gek! Wat als hij een ander meisje tegen komt?!!!

Succes
Don't blame me, it's a hardware problem
pi_57475059
Een van mijn exen is nu een van mijn beste vrienden.
Het heeft wel even geduurd hoor, maar uiteindelijk kan het dus ja
pi_57475282
nee is onmogelijk, exen zijn hoeren
pi_57475465
Wordt wel vaak uitgesproken maar komt in de praktijk weinig van terecht.
Dat soort beloftes kun je het beste uitspreken op 1 januari, met de rest van de goede voornemens.
pi_57475549
Ja het kan, maar eerst een half jaar tot anderhalf jaar bijna niet afspreken.
Als je dat niet doet loopt het fout en wordt hjet te moeilijk voor 1 van jullie 2en.
Azwethinkweiz
  woensdag 19 maart 2008 @ 13:58:19 #21
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_57475595
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 13:44 schreef lolMARKlol het volgende:
nee is onmogelijk, exen zijn hoeren
Dat dus
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_57475619
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 13:56 schreef El.Wulfo het volgende:
Ja het kan, maar eerst een half jaar tot anderhalf jaar bijna niet afspreken.
Als je dat niet doet loopt het fout en wordt hjet te moeilijk voor 1 van jullie 2en.
en wat doe je dan als je samen kinderen hebt?
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  woensdag 19 maart 2008 @ 14:13:38 #23
207651 hinatahyuuga
Time will heal all wounds...
pi_57475907
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 13:59 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

dan leveren jullie de kinderen op een bepaald tijdstip af op een bepaalde plaats, en laat je de kinderen de andere ouder bellen om te zeggen dat ze opgehaald kunnen worden
The one who's worth your tears won't make you cry.
pi_57476457
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 10:27 schreef Madonna81 het volgende:
[..] en en heb ergens ook nog stiekem hoop dat het ooit goed komt.
In dat geval: nee.
pi_57477336
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 13:59 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Dan een regeling treffen, en een goede gezamelijke vriend ( of mij, voor 250¤ per week) als tussenpersoon laten fungeren waar de kids gedropt en opgehaald worden.
Azwethinkweiz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')