quote:
En dit is dan alleen nog maar de áchterkant hequote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:58 schreef cattie het volgende:
Wat een leuke foto! Mooie ventjes!
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:08 schreef lcicle het volgende:
[..]
En dit is dan alleen nog maar de áchterkant he
Leuke foto ja!! En geweldig om ze zo met en bij elkaar bezig te zienIk vond het weer erg gezellig!
Bass-Miss, ver-weg is maar relatief
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:13 schreef PM-girl het volgende:
Hihi, er is ook een dreumes-met-mama's foto....! Daar staat vooral mijn dreumes heel schattig op
Jeutje!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:10 schreef lcicle het volgende:
meneer zat ineens in de stoel! Was hij er zelf in geklommen(het beugeltje zit er nog op, best link dus)
Die van de voorkantjes mag er wel opquote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:20 schreef Moonah het volgende:
Ik heb niet zo'n bezwaar tegen plaatsing van die foto, maar weet niet hoe Icicle erover denkt??
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:24 schreef owlet het volgende:
Aaahhhh wat een lieve mannetjes![]()
Ik ben een beetje verliefd op Simon, hij doet me een beetje aan een jongensronja denken soms, helemaal zo van de achterkant
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:38 schreef Bass-Miss het volgende:
Icicle mag haar vensters wassen zeker?
Wat een lieve foto's!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:06 schreef Moonah het volgende:
Fons zou er idd niet tussen misstaan. En Brent ook niet!
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:38 schreef Bass-Miss het volgende:
Icicle mag haar vensters wassen zeker?
Bij mij is bij de derde keer nee op de stoel. Danaatje is net zo'n driftkikkerquote:Op woensdag 19 maart 2008 00:19 schreef Vivi het volgende:
Leuke foto's
Fijn dat Meike weer beter is Karin!
Dean is ook een driftkopje aan het worden (erfelijk belast wrs).
Toen hij gisteren doorkreeg dat zijn drama theater niet meer werkte mbt uit bed mogen (eerst deden we dat wel eens, omdat ie krijste als een mager speenvarken en ik bang was dat hij blinde darmontsteking had of iets anders engs, waarna hij, eenmaal in de woonkamer, gezellig een tent ging bouwen van de kussens op de bank) en ik dus wél ging kijken, maar hem toch in zijn bedje liet, begon hij spontaan zijn woede af te reageren om de omscchuldige omstanders Bumba ( NonniE, NONNIE) en Ernie ( "Wil je me helpen met aankl...PAF!" ) door ze echt gerichte klappen te geven
.
Ik krijg ook wel eens klapjes van hem, zo heel giftig, als ik "Nee"zeg. Hij zegt dan ook "JA! (Jajajjajajajajajaja)".
Ik pak zijn handje dan maar even stevig vast en zeg "Nee." maar het werkt niet echt geloof ik.
Dat is rapquote:Op woensdag 19 maart 2008 18:27 schreef Bass-Miss het volgende:
Fonske kan helemaal zelf de trap af. Hij lijkt ineens zo groot!
Ik kijk of ik een foto via de PM kan versturenquote:Op woensdag 19 maart 2008 18:53 schreef Bass-Miss het volgende:
Ja, het geeft wel een iets veiliger gevoel. Ik had al een een sprintje naar de trap moeten trekken...![]()
Ben trouwens wel een beetje benieuwd naar jouw Dana.
quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:25 schreef Moonah het volgende:
En werkt dat nu al joh, 3x nee is op de stoel?
quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:18 schreef MeNicole het volgende:
Wat doen jullie tegen kindjes die kopstoten gevenIk krijg er letterlijk en figuurlijk hoofdpijn van. Slaan doet ie niet meer nee nu deelt ie kopstoten uit als er iets gebeurd wat niet mag. Ik blijf stug volhouden dat ie dat niet mag doen en soms word ik ook echt boos omdat het echt pijn doet. Als het zolang blijft duren voordat ie dat heeft afgeleerd als het slaan dan moet ik een helm denk ik.
Vanavond ging het hem al mis. Hij wilde weer een kopstoot uitdelen terwijl ik net naar voren ging om iets te pakken.Hij brullen natuurlijk want het ging echt heel hard. Maar heel misschien heeft ie ervan geleerd
![]()
Het werkt hier prima. Ze kan van de stoel af maar ze weet heel goed dat ze er niet vanaf mag. Ik moet moeite doen om niet te lachenquote:Op woensdag 19 maart 2008 20:25 schreef Moonah het volgende:
Hé, wat leuk Nikky om weer eens wat over Dana te lezen.
Een slimme tante zo te horen, met haar schapie!
En werkt dat nu al joh, 3x nee is op de stoel?
Doen wij hier ook.quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:50 schreef E.T. het volgende:
Een minuut per levensjaar als straf![]()
Saskia zat ook al vrij snel op de mat idd.. 1,5 minuut en het werkte beter dan ik van te voren had kunnen bedenken.![]()
Bij Tijn is het nog niet nodig geweest
Dat ligt er maar net aan wat de straf inhoudt en wat ik aan het doen benquote:Op donderdag 20 maart 2008 23:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Doen wij hier ook.Hoewel het voor mijn man dat ruime half uur wel eens te lang duurt hoor...
Kendahl is ook een tijdje steeds wakker geweest in de middag. Maar nu wil hij toch wel weer slapen in de middag. Gelukkig. Hij doet overigens wel wat spelletjes met me. Bal verstoppen en dan moet ik hem zoeken. Dan kan ik hem natuurlijk zo zien liggen, maar hee: ik ben een duffe mama, ik zie hem niet hoor! Puzzel maken, kan hij ook alquote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:12 schreef Vivi het volgende:
Vreselijk he...en echt spelletjes doen kan je ook nog niet met ze, en de hele middag blokken bouwen wordt je ook zovan...om maar te zwijgen over de nekpijn van de hele tijd stoeien en optillen en ondersteboven laten hangen (Dean's nieuwe favoriet). Iemand nog goede suggesties?
Mikael ookquote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:35 schreef PM-girl het volgende:
En hij is verliefd!Op de teletubbiezon, wanneer die lacht!
Dat koppie als het in beeld komt!
Mag ik alsjeblieft met je meequote:Op woensdag 26 maart 2008 11:39 schreef RockabeIIa het volgende:
Arme Meike...![]()
Ik denk dat ik dit topic maar ga verlaten. Ik heb nl. een gillend speenvarken ipv een kind.
quote:
Waarom jat iederen hier mijn tekstenquote:Iets anders. Ik heb het idee dat Thies een nogal korte aandachtsspanne heeft. Nu ben ik zelf ook erg snel afgeleid en moet ik veel moeite doen me te focussen, dus hij zou het van geen vreemde hebben. Maar als we samen spelen gaat hij echt van hot naar her. Stapelbakjes, mama moet een toren bouwen, ben ik ermee bezig, haalt hij een boekje. Ik ga zitten om voor te lezen, haalt hij de blokken. Ok, daar een toren van, maar dan wordt de vormenstoof erbij gepakt, vervolgens nog geen halve minuut met de kralenspiraal of Bumba moet erbij gehaald worden. Etcetc. Hoe gaat dat bij jullie? Ik merk dat alleen iets nieuws hem langer kan boeien. En dan echt soms bijna een half uur ofzo. Dus die spelotheektip van Poemojn ga ik deze week eens opvolgen! Nu moet ik erbij zeggen dat ik echt een beweegkind heb, want hij kan dus wél uuuuuren zoet zijn met lopen, klimmen, rondjes draaien etcetc.
Zo post ik steeds in het peutertopicquote:Op donderdag 27 maart 2008 19:47 schreef pinquit het volgende:
ohnee, ik hoor hier nietvind dit topic stiekum nog gezelliger
![]()
Als ik dat over Simon zeg, zegt zijn oma, nee inderdaad niet van jou, want jij hebt je verstand nogquote:Op donderdag 27 maart 2008 22:24 schreef YPPY het volgende:
Hoestdrankjes gaan hier goed naar binnen. Andere druppels krijgt ze niet. Het is zo leuk dat ze nu echt mens wordt, met een eigen mening en wil. En wat zijn ze stiekem verschrikkelijk slim. Ze heeft alles door. Heeft ze niet van mij.
Kipschnitzelquote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:00 schreef snoopy het volgende:Dean
![]()
En wat hebben jullie gegeten uiteindelijk?
Eerst leer je hem de poetsdoekjes kennen en nu leer je hem ook al boodschappen doen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:48 schreef Vivi het volgende:
Dean doet boodschappen en heeft meteen een flirt in de supermarkt
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik denk dat je vitamines bedoelt? Mag ik vragen waarom ze die niet krijgt?quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:24 schreef YPPY het volgende:
Andere druppels krijgt ze niet.
In de winter worden de uvb-stralen door de atmosfeer gefilterd, en in de lente/zomer smeer je je kindjes natuurlijk in.quote:- Vitamine D reguleert de niveaus van calcium en fosfor in het bloed door de absorptie ervan uit het voedsel in de darmen te beorderen, evenals de heropname ervan in nieren.
- Het bevordert de botvorming en de mineralisatie en is essentieel voor de ontwikkeling van een intact en sterk skelet.
- Het remt de vrijgifte van parathormoon uit de bijschildklier.
- Vitamine D beïnvloedt het immuunsysteem door immunosuppressie, fagocytose, en anti-tumor activiteit.
quote:Vrijwel alle vitamine D in ons lichaam is in de huid geproduceerd uit in het lichaam aanwezig cholesterol waaraan eerder door inwerking van enzymen een waterstofatoom is onttrokken (op de 7e positie, vandaar de naam van deze tussenvorm: 7-dehydrocholesterol). Vorming van vitamine D uit 7-dehydrocholesterol vindt in de huid plaats wanneer deze blootgesteld wordt aan ultraviolet licht met een golflengte tussen 270 en 300 nanometer (UV-B straling). De hoogste synthese vindt plaats tussen 295 en 297 nm[5][6]. Deze golflengtes zijn op zeeniveau in zonlicht aanwezig wanneer de zon meer dan 45° boven de horizon staat, of wanneer de zonkracht meer dan 3 is.[7] Bij deze invalshoek, die in de tropen dagelijks plaatsvindt, en in gematigde breedtegraden dagelijks tijdens voorjaar en zomer, en vrijwel nooit in de binnen de beide poolcirkels, worden adequate hoeveelheden vitamin D3 in de huid geproduceerd na ongeveer 10 tot 15 minuten blootstelling van tenminste het gezicht, de armen, handen en bij voorkeur ook bovenlichaam (zonder zonnebrandcrème[8]), tenminste tweemaal per week. Onder invloed van het licht van een zonnebank wordt nauwelijks of geen vitamine D3 geproduceerd, aangezien het UV-B licht (dat voor vitamine D3 productie verantwoordelijk is) er bij zonneapparatuur uit gefilterd wordt, omdat dat deel van het UV-spectrum eveneens roodkleuring, verbranding en huidkanker kan veroorzaken. Bij een hoogtezon vindt een dergelijke filtering van UV-B straling niet plaats en vindt dus wel vitamine D3 productie in de huid plaats.
Dat bevestigt volgens mij dat een kind dat in ieder geval in het voorjaar en in de zomer twee keer in de week tien tot vijftien minuten buiten komt alleen uit het zonlicht al voldoende vit. D. binnen krijgt. Daar komt daarnaast nog het voedsel bij.quote:Bij deze invalshoek, die in de tropen dagelijks plaatsvindt, en in gematigde breedtegraden dagelijks tijdens voorjaar en zomer, en vrijwel nooit in de binnen de beide poolcirkels, worden adequate hoeveelheden vitamin D3 in de huid geproduceerd na ongeveer 10 tot 15 minuten blootstelling van tenminste het gezicht, de armen, handen en bij voorkeur ook bovenlichaam (zonder zonnebrandcrème[8]), tenminste tweemaal per week.
Icicle tovallig dat ik me dat ook van de week afvroeg. wel fijn om te lezen dat ik me dus niet zo schuldig hoef te voellen omdat ik het al een week vergeten wasquote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:57 schreef lcicle het volgende:
[..]
Ik denk dat je vitamines bedoelt? Mag ik vragen waarom ze die niet krijgt?![]()
Ik vergeet de vitamine D voor mijn Dreumes heel vaak, en Baby krijgt af en toe vitamine K en nauwelijks vitamine D (om dezelfde reden). Vroeg me af of dat 'erg' is..
Jou kennende heb je daar vast een goede reden voor
iedere moeder is toch blij als je kind iets nieuws of leuks doetquote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:29 schreef snoopy het volgende:
Fijn dat het met Ive zo lekker gaat Cattie![]()
Ik moest echt lachen om jullie reacties op Lis. Ik was even in een beetje te overdreven-trotse-mama-modus geloof ik
Mikael lag er om half 9 in. In zijn ritme half 8 dus iets eerder dan normaal. Morgen gaan we weer een kwartiertje eerder en dan zijn we over een paar dagen weer goed met het uur mee!quote:Op zondag 30 maart 2008 20:18 schreef chacama het volgende:
Hoe slaan jullie dreumussen zich door de verzette klok heen? Maud heeft zich zojuist 1,5 uur lang verzet. Ze was doodmoe, maar dat maakte allemaal niet uit...
Idd.quote:Op maandag 31 maart 2008 20:35 schreef Moonah het volgende:
Waaaat??!! Eet Ive soms 9 boterhammen op een dag???![]()
![]()
Dát is veeeeeel...!
Haha normaal ligt ie er om half 8 in. Maar nu was het een al omdat ik net daarvoor poste dat het een gezellige avond ging worden omdat meneer vanmiddag zo laat sliep.quote:Op maandag 31 maart 2008 21:48 schreef Jojogirl het volgende:
Al? Om 20.51? Hoe laat gaat Mikael normaal slapen dan?
Hier lag Finn sinds 10 over 7 in bed en om 10 over 9 was het eindelijk echt stil. Pffff. Op naar morgenavond
Huh? Mag hij dan op de bank?quote:Op maandag 31 maart 2008 21:51 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Haha normaal ligt ie er om half 8 in. Maar nu was het een al omdat ik net daarvoor poste dat het een gezellige avond ging worden omdat meneer vanmiddag zo laat sliep.
Maar hij is ondertussen alweer wakker en zit op de bank teletubbies te kijken
Ja hij heeft op zijn kamer geen tvquote:
quote:
Ik was al een beetje verbaasd. Maar dat had je vast al door...quote:Maar normaal gebeurd dat ook nooit. Maar heb vanvond niet de fut om er een strijd van te maken.
Nou, dan ga ik maar dweilen en nadenken over wat te koken straks.quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:45 schreef bixister het volgende:
definitely een fase moonah, maar uit ervaring kan ik je vertellen dat fok!ken wel een hoog jengel/hanggedraguitlokkend gehalte heeft. huishoudelijke klusjes vinden ze hier doorgaans een stuk acceptabeler als reden voor 'even geen tijd voor jou'.en terecht.
![]()
Ken is meestal verontwaardigd als ik achter de pc kruip voor mijn studie ofzo. Dan zet hij hem ook gerust uitquote:Op woensdag 2 april 2008 18:23 schreef MeNicole het volgende:
Als ik even wil FOKken als Mikael wakker is dan zeg ik dat ik de computer moet maken. Dan gaat ie netjes naast me zitten wachten totdat ie pc gemaakt is en daarna mag hij altijd even iets op youtube kijken
Daar had Mikael ook een handje van. Taotdat ik een keer goed boos werd omdat ie de pc uitdrukte midden en een verslag die bijna klaar wasquote:Op donderdag 3 april 2008 07:44 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ken is meestal verontwaardigd als ik achter de pc kruip voor mijn studie ofzo. Dan zet hij hem ook gerust uitNiks geduldig wachten, hahahaha!
Leuk he, die eerste laarsjes! Simon liep er in het begin ook zo grappig mee.quote:Op vrijdag 4 april 2008 14:56 schreef Moonah het volgende:
Gelukkig gaat het met meikes oor de goede kant op Karin! Fijn!
Jojo, sterkte, meer kan ik je niet toewensen...
Mag ik even jubelen hier?
Mijn menneke heeft net voor het eerst van die regenbooglaarsjes aan...
Maat 22. Echt zooooo cute!
Hij liep net heel onwennig, alsof hij enorme schoenen aan had (hij is alleen van die leren slofjes gewend), maar nu gaat het al stukken beter!
We gaan zo dadelijk naar de beestjes en de speeltuin. Ik hoop dat er modder ligt!
Ja, leuk!quote:Op vrijdag 4 april 2008 15:53 schreef PM-girl het volgende:
Bass Miss, sinds afgelopen week hebben we deze hond:
[ afbeelding ]
Ik vond het ook echt iets voor jou en Fons!
He die heb ik ook van toen ik klein was! Die staat nu bij mijn ouders, maar Anna zit steeds aan de staart te knagen, daar zit zo'n balletje op.quote:Op vrijdag 4 april 2008 15:53 schreef PM-girl het volgende:
Bass Miss, sinds afgelopen week hebben we deze hond:
[ afbeelding ]
Ik vond het ook echt iets voor jou en Fons!
Heb je je bank wel schoon gekregen?quote:Op maandag 7 april 2008 12:53 schreef Slaapmeisje het volgende:
hem wat langer in zijn blote kontje te laten.
De nieuwe laarsjes zijn maat 21, maar die zitten wel nog erg ruim.quote:Op maandag 7 april 2008 20:14 schreef Jojogirl het volgende:
En las ik nou ergens maat 19 laasrjes voor Fons? Wat een minimaatje![]()
quote:Op maandag 7 april 2008 20:54 schreef Moonah het volgende:
[..]
Heb je je bank wel schoon gekregen?
Anders moeten we Vief even om advies vragen, hoe die dat doet met je kind in zijn blote billen laten lopen...![]()
Daarom probeer ik nu naar 1 slaap(je) te gaan omdat we anders echt nergens komenquote:Op maandag 7 april 2008 21:04 schreef Moonah het volgende:
Dat is lang Snoop!
Dan zit je dus echt de hele middag aan huis gebonden.
En Lis heeft het lang volgehouden, 2 slaapjes.
Hoe doe je dat eigenlijk, met die 2 verschilllende maten? Heeft ze altijd één te grote schoen?
Dat je dat nog kan herinnerenquote:
Wat een mazzelaar ben jij YPPY. Milo doet het al maanden met 1 slaapje op een dag en als ik geluk heb dan slaapt hij 2 uurtjes achterelkaar. Als ik minder geluk heb een uurtje. Vandaag heeft hij helemaal niet geslapen overdag. Ondanks de vele wandelingen in zijn comfortabele wandelwagen.quote:
Knap van je als je daarbij je gezicht in de plooi kan houden.quote:Op zondag 13 april 2008 20:50 schreef MeNicole het volgende:Denken jullie dat ie dat van mij heeft
![]()
Had er al extra bij gezet dat opa dat ook niet mag doen dacht dat dat wel duidelijk was![]()
Maar negeren dus. Heb ik vanavond ff geprobeert, met dit als gevolg:
Mikael: Vedomme
Mama:![]()
Mikael komt stukje dichterbij zitten: Vedomme
Mikael komt nog een stukje dichterbij: VEDOMME![]()
Mikael op mijn schoot: Ik zei DOMME![]()
![]()
Mikael loopt naar de hond: Vedomme he Jimmy![]()
Om daarna totdat ie naar bed moest tegen alles vedomme te zeggen![]()
En mama:
Eigenlijk kan dat ook niet. Maar ik wil gewoon niet hebben dat ie dat zegt. En als ik ga lachen dan vind hij het helemaal leuk. Heb er net al ff metquote:Op zondag 13 april 2008 21:16 schreef Verida het volgende:
[..]
Knap van je als je daarbij je gezicht in de plooi kan houden.
Ik ben ook helemaal verbaasd. Ronja zou vrolijk de gang gaan verkennen.quote:Op maandag 14 april 2008 09:03 schreef ik80 het volgende:
Wow, dat die traptrede al werkt.
Ik denk dat Lotte er hier gewoon vanaf gaat en de trap opklimt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |