quote:
Waarom jat iederen hier mijn tekstenquote:Iets anders. Ik heb het idee dat Thies een nogal korte aandachtsspanne heeft. Nu ben ik zelf ook erg snel afgeleid en moet ik veel moeite doen me te focussen, dus hij zou het van geen vreemde hebben. Maar als we samen spelen gaat hij echt van hot naar her. Stapelbakjes, mama moet een toren bouwen, ben ik ermee bezig, haalt hij een boekje. Ik ga zitten om voor te lezen, haalt hij de blokken. Ok, daar een toren van, maar dan wordt de vormenstoof erbij gepakt, vervolgens nog geen halve minuut met de kralenspiraal of Bumba moet erbij gehaald worden. Etcetc. Hoe gaat dat bij jullie? Ik merk dat alleen iets nieuws hem langer kan boeien. En dan echt soms bijna een half uur ofzo. Dus die spelotheektip van Poemojn ga ik deze week eens opvolgen! Nu moet ik erbij zeggen dat ik echt een beweegkind heb, want hij kan dus wél uuuuuren zoet zijn met lopen, klimmen, rondjes draaien etcetc.
Zo post ik steeds in het peutertopicquote:Op donderdag 27 maart 2008 19:47 schreef pinquit het volgende:
ohnee, ik hoor hier nietvind dit topic stiekum nog gezelliger
![]()
Als ik dat over Simon zeg, zegt zijn oma, nee inderdaad niet van jou, want jij hebt je verstand nogquote:Op donderdag 27 maart 2008 22:24 schreef YPPY het volgende:
Hoestdrankjes gaan hier goed naar binnen. Andere druppels krijgt ze niet. Het is zo leuk dat ze nu echt mens wordt, met een eigen mening en wil. En wat zijn ze stiekem verschrikkelijk slim. Ze heeft alles door. Heeft ze niet van mij.
Kipschnitzelquote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:00 schreef snoopy het volgende:Dean
![]()
En wat hebben jullie gegeten uiteindelijk?
Eerst leer je hem de poetsdoekjes kennen en nu leer je hem ook al boodschappen doen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:48 schreef Vivi het volgende:
Dean doet boodschappen en heeft meteen een flirt in de supermarkt
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik denk dat je vitamines bedoelt? Mag ik vragen waarom ze die niet krijgt?quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:24 schreef YPPY het volgende:
Andere druppels krijgt ze niet.
In de winter worden de uvb-stralen door de atmosfeer gefilterd, en in de lente/zomer smeer je je kindjes natuurlijk in.quote:- Vitamine D reguleert de niveaus van calcium en fosfor in het bloed door de absorptie ervan uit het voedsel in de darmen te beorderen, evenals de heropname ervan in nieren.
- Het bevordert de botvorming en de mineralisatie en is essentieel voor de ontwikkeling van een intact en sterk skelet.
- Het remt de vrijgifte van parathormoon uit de bijschildklier.
- Vitamine D beïnvloedt het immuunsysteem door immunosuppressie, fagocytose, en anti-tumor activiteit.
quote:Vrijwel alle vitamine D in ons lichaam is in de huid geproduceerd uit in het lichaam aanwezig cholesterol waaraan eerder door inwerking van enzymen een waterstofatoom is onttrokken (op de 7e positie, vandaar de naam van deze tussenvorm: 7-dehydrocholesterol). Vorming van vitamine D uit 7-dehydrocholesterol vindt in de huid plaats wanneer deze blootgesteld wordt aan ultraviolet licht met een golflengte tussen 270 en 300 nanometer (UV-B straling). De hoogste synthese vindt plaats tussen 295 en 297 nm[5][6]. Deze golflengtes zijn op zeeniveau in zonlicht aanwezig wanneer de zon meer dan 45° boven de horizon staat, of wanneer de zonkracht meer dan 3 is.[7] Bij deze invalshoek, die in de tropen dagelijks plaatsvindt, en in gematigde breedtegraden dagelijks tijdens voorjaar en zomer, en vrijwel nooit in de binnen de beide poolcirkels, worden adequate hoeveelheden vitamin D3 in de huid geproduceerd na ongeveer 10 tot 15 minuten blootstelling van tenminste het gezicht, de armen, handen en bij voorkeur ook bovenlichaam (zonder zonnebrandcrème[8]), tenminste tweemaal per week. Onder invloed van het licht van een zonnebank wordt nauwelijks of geen vitamine D3 geproduceerd, aangezien het UV-B licht (dat voor vitamine D3 productie verantwoordelijk is) er bij zonneapparatuur uit gefilterd wordt, omdat dat deel van het UV-spectrum eveneens roodkleuring, verbranding en huidkanker kan veroorzaken. Bij een hoogtezon vindt een dergelijke filtering van UV-B straling niet plaats en vindt dus wel vitamine D3 productie in de huid plaats.
Dat bevestigt volgens mij dat een kind dat in ieder geval in het voorjaar en in de zomer twee keer in de week tien tot vijftien minuten buiten komt alleen uit het zonlicht al voldoende vit. D. binnen krijgt. Daar komt daarnaast nog het voedsel bij.quote:Bij deze invalshoek, die in de tropen dagelijks plaatsvindt, en in gematigde breedtegraden dagelijks tijdens voorjaar en zomer, en vrijwel nooit in de binnen de beide poolcirkels, worden adequate hoeveelheden vitamin D3 in de huid geproduceerd na ongeveer 10 tot 15 minuten blootstelling van tenminste het gezicht, de armen, handen en bij voorkeur ook bovenlichaam (zonder zonnebrandcrème[8]), tenminste tweemaal per week.
Icicle tovallig dat ik me dat ook van de week afvroeg. wel fijn om te lezen dat ik me dus niet zo schuldig hoef te voellen omdat ik het al een week vergeten wasquote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:57 schreef lcicle het volgende:
[..]
Ik denk dat je vitamines bedoelt? Mag ik vragen waarom ze die niet krijgt?![]()
Ik vergeet de vitamine D voor mijn Dreumes heel vaak, en Baby krijgt af en toe vitamine K en nauwelijks vitamine D (om dezelfde reden). Vroeg me af of dat 'erg' is..
Jou kennende heb je daar vast een goede reden voor
iedere moeder is toch blij als je kind iets nieuws of leuks doetquote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:29 schreef snoopy het volgende:
Fijn dat het met Ive zo lekker gaat Cattie![]()
Ik moest echt lachen om jullie reacties op Lis. Ik was even in een beetje te overdreven-trotse-mama-modus geloof ik
Mikael lag er om half 9 in. In zijn ritme half 8 dus iets eerder dan normaal. Morgen gaan we weer een kwartiertje eerder en dan zijn we over een paar dagen weer goed met het uur mee!quote:Op zondag 30 maart 2008 20:18 schreef chacama het volgende:
Hoe slaan jullie dreumussen zich door de verzette klok heen? Maud heeft zich zojuist 1,5 uur lang verzet. Ze was doodmoe, maar dat maakte allemaal niet uit...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |