abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57731272
Hmmm Mikael gaat me nu ineens even lang uit slapen Zo komen we natuurlijk nooit in die zomertijd.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_57733162
Ik vraag me af welke hoeveelheid eten normaal is op de leeftijd van Damian (13 maanden.)
Want het lijkt of hij de laatste dagen echt veel honger heeft.

9.30 250 cc pap (melk + groeipap/rijstebloem) en soms nog een boterham/fruit
12.00 fruit + drinken (dat wil bij hem zeggen een paar slokken want dan is hij het zat)
13.30 200 cc pap + 1 of 2 boterhammen
18.00 groentehap 250 gram
19.00 toetje: 150/200 cc yoghurt

Tussendoor wil hij heel vaak nog 1 of 2 boterhammen.
Hij eet onderhand meer dan ik eet op een hele dag.

En heeft iemand tips om hem wat meer te laten drinken?
De fles wil hij al heel lang niet meer. Hij drinkt niet uit een tuitbeker, dat snapt hij niet.
Uit een gewone beker of glas dat wil hij wel maar dat is hij na een paar slokken weer zat. Drinken uit een beker gaat dus ook nog niet zo goed. Ik heb al een paar dagen geprobeerd om hem minder pap en fruit te geven, maar daar gaat hij dus echt niet meer van drinken.
pi_57733230
Ik zou gewoon wat extra waterige fruitpap geven dan.
Hier net het omgekeerde, hele glazen spa, veel aan de borst, maar eten...
  maandag 31 maart 2008 @ 11:35:57 #154
144006 chacama
Ondernemend!
pi_57733780
Vanochtend wakker om tien voor 8. Dus nog in het oude ritme....

verder is ze geen grote eter. Hoofdmaaltijden zijn nog steeds de 3-4 flessen die op drinkt op haar eigenwijze manier... maar goed. Ze groeit er goed op en de rest komt vanzelf. vanochtend wel 2 crackers op en de fles laten staan. Dus misschien begint er een ontbijt in te ztten.....
pi_57734724
Hier een meiske wat vorige week uit zichzelf besloten heeft om het zonder nutrilon verder te doen van de een op andere dag. Dus nu is het gewoon ontbijt met karnemelk en twee boterhammen met Optimel en fruit tussen de middag en 's avonds een prakkie met fruit en sap toe.

Hier hebben we trouwens de hele dag het tegenovergestelde probleem van Appelsap. Kaith drinkt echt 6 tot 8 flesjes/bekertjes van 125cc over de hele dag door. En iedere twee/drie uur hangt haar pamper op haar knietjes dus alles werkt wel maar ze drinkt echt zo enorm veel. Ik vind het niet erg maar in tegenstelling tot andere kindjes is het echt veel. Flesje leeg en dan een kwartiertje later komt ze inke dan (drinken dank) of ze gaat zelf naar de keuken en zet haar fles voor de koelkast (met andere woorden) hij moet gevuld worden. Zou ik daar nou iets aan moeten doen of het gewoon aan gezonde dorst toewijzen. Vraag het me al een poosje af. Die 6 tot 8 flesjes zijn buiten de melkflessen bij het eten om.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  maandag 31 maart 2008 @ 12:27:47 #156
108648 cattie
lieve moeder
pi_57734774
Appelsap, het lijkt mij wat veel pap. Maar helemaal zeker weet ik het niet, Ive had al snel een hekel aan melkproducten, vlak nadat hij 1 jaar was at hij geen pap meer. Met zoveel pap krijgt Damian wel voldoende vocht binnen lijkt me.

Ive eet van alles. Roggebrood met pindakaas en cranberrysap uit mijn beker bijvoorbeeld. Ive ontbijt rustig met 5 boterhammen, luncht met 4 boterhammen, tussen door een appel (of ander fruit) en een cracker en avondeten is wisselend. Afhankelijk van wat we eten en zijn humeur eet hij of niets, of een fatsoenlijk bordje vol. En toetje (als hij wil) danoontje.

De hele dag door drinkt Ive water, er staat altijd een bekertje klaar.

Ive zit nu alweer in zijn gewone ritme. Alleen gisteravond ging het even lastig.
pi_57734846
Appelsap als je nu eens de tussen de middag pap weghaalt en die dan vervangt voor een gewone broodmaaltijd met karnemelk/kwark/yoghurt of iets dus niet zo zwaar en desnoods babythee of iets dergelijks?
pi_57734901
Mikael eet ook nog steeds heel weinig en dat is ook nog steeds aan hem te zien. Nu heeft ie:
's morgens: 1 broodje smeerkaas (alleen het zachte), een beker 50/50 aangemaakt met water.
12 uur: 1 broodje en een beker waterige ranja en een toetje
half 3: stuk fruit en liga/ontbijtkoek en beker 50/50 aangemaakt met water
half 6: soms 3 aardapellen en 2 scheppen groente maar vaak 1 aardappel en 1 schep groente (vlees alleen als het gehakt is) en toetje
7 uur: appel, liga en beker drinken (ligt eraan wat ie hebben wil)

En dan krijgt ie 2 keer tussendoor ook nog 2 blokjes kaas ivm de melkproducten die ie anders niet binnenkrijgt.

Hmm als ik het zo opschrijf is het best nog wel veel

Oh en hier staat ook de hele dag een beker water voor hem!
Liefde
  maandag 31 maart 2008 @ 12:53:06 #159
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_57735238
Finn is echt een goede eter/drinker.
's Ochtends gaat er een fles melk (meestal nog bij ons in bed) en als we zijn opgestaan een boterham met beleg naar binnen.
Tussendoor fruit en een beker drinken (150 ml)
Tussen de middag 2 boterhammen met beleg en een beker melk (150 ml)
Tussendoor fruit of een biscuitje en een beker drinken (150 ml)
Avondeten in totaal 2/3 opscheplepels van wat we dan ook eten (hij lust echt alles, al heeft ie wel een voorkeur voor vlees en probeert ie sommige groenten over te slaan)
Goh, hoe zou het komen dat ie op de +1 BMI lijn zit. Hij eet geen rare dingen, maar wel ongewoon goed voor een bijna 2-jarige.

Appelsap, ik zou proberen meer waterig fruit te geven en misschien komkommer ofzo tussendoor. En proberen of er ander drinken is dat ie lekkerder vindt (andere smaken sap o.i.d.).

Finn werd trouwens vanochtend om 7 uur wakker, dus we zitten vanzelf weer in het goed ritme
Deze hele week is papa trouwens weg voor z'n werk en ik ben erg benieuwd of hij zich dat nu beter beseft dan de vorige keren (is een keer of 2-3 per jaar). Gisteren was het tandenpoetsen wel een drama, normaal doet papa dat 95% van de tijd
pi_57735365
Jojogirl hier werkt een tweede tandenborstel heel goed. Eentje om zelf mee te rommelen en eentje voor mij of mijn lief...
pi_57735456
Het gaat er niet om dat hij te weinig vocht binnen krijgt. Maar dat hij niet uit een beker wil drinken, dat is het probleem.
Ook niet als ik de pap weglaat. Dan lijkt het wel of hij nog liever dorst heeft dan dat hij uit een beker drinkt.
Tegenwoordig probeer ik tijdens het middageten eerst wat melk/diksap/thee te geven uit een beker voor hij zijn boterham krijgt (en dan dus ook nog geen pap) maar daar drinkt hij echt maar max 50cc van op. En de rest van de dag weigert hij 9 van de 10 keer gewoon een beker/drinken. Ik kan het voor hem neerzetten maar hij doet er niks mee. Ik heb ook al verschillende soorten bekers geprobeerd, verschillende soorten sappen. Maar na een paar slokken heeft hij er gewoon genoeg van. Misschien is hij er gewoon nog niet klaar voor, ik weet het ook niet.
pi_57735705
Misschien is Damian gewoon niet een kindje dat veel drinken nodig heeft. Is toch per kind verschillend. Mikael drinkt ook de ene dag 4 bekers terwijl ie ook dagen heeft van maar 1.
Liefde
  maandag 31 maart 2008 @ 13:29:03 #163
4177 Jojogirl
pi_57735844
Is hij ook niet te verleiden met een beker speciaal voor hem met glitters of teletubbies o.i.d erop?
pi_57735883
Rietjesbeker misschien Appelsap of anders nog gewoon een flesje want hij is tenslotte net dertien maanden.
pi_57736908
Fles weigert hij al vanaf een maand of 7 a 8, dus dat heeft ook geen zin!
Ik blijf gewoon lekker proberen. Hij zal ooit wel gaan drinken als hij zin heeft en voorlopig doet hij het maar met pap dan.
Glitterbeker kan ik wel eens proberen inderdaad!
  maandag 31 maart 2008 @ 14:51:14 #166
144006 chacama
Ondernemend!
pi_57737411
doe dat dan wel met water erin.... merkte ooit op dat de glitters leuker waren dan de inhoud... dat is met oploslimo net iets minder... plakt wat meer.

Kindjes die veel drinken is op zich niet erg, maar probeer het dan wel tot thee en water te beperken ivm 'sap diaree' om over de suikers nog maar te zwijgen (ook een teveveel aan fruitsuikers, fruitzuren zijn niet goed voor kleine kindjes). Of er nog een maximum geldt qua hoeveelheid..... is die liter niet nog steeds van toepassing ook bij dreumessen???

Begin trouwens steeds beter het gebrabbel te begrijpen, dankzij Fleur. Die heeft inmiddels de meeste grommen en kreunen weten te vertalen naar ons begrijpelijk Nederlandse taaltje..... nu maar wachten tot Maud die taal ook gaat spreken...
pi_57737484
Chaca gelukkig drinkt ze inmiddels ook water en kabouterthee dus niet alleen sap dat vind ik wel fijn. Maar ik heb een goede eter en een echt natnek... En op dit moment een slaapkop en dat zal wel van het uurtje verschil komen denk ik.
  maandag 31 maart 2008 @ 17:42:45 #168
108648 cattie
lieve moeder
pi_57740889
Vanmiddag heeft Ive een half uur zelf in de zandbak gespeeld, terwijl ik wat verder op in de zon zat. Heerlijk!

Ive zingt trouwens veel. Eigen deuntjes, maar ook poesje mauw, Nijntje en Barbapappa. Zo schattig!
  maandag 31 maart 2008 @ 18:03:10 #169
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_57741379
Lotte is een matige eter.
Ons schema is nu als volgt (maar er kan ook wat van worden afgeweken:
- 8 uur fles met echte melke gemixt met nutrilon (we zijn de nutrilon aan het afbouwen en haar aan het leren echte melk te drinken
boterham na
-10 uur fruit
- 11:30 1 a 2 boterhammen met thee en soms een danoontje/ontbijtkoek
- 15 uur drinken met iets lekkers
- 18 uur avondeten, of wat je daarvoor kunt aanzien.
Lotte weigert aardappels en groente te eten. Wat ik er een paar dagen wel in kreeg was macaroni met suiker en een klpntje boter.
Avondeten blijft erg moeizaam gaan. Geef je haar brood dan eet ze er weer 2 op.
Yoghurt als toetje toe.
  maandag 31 maart 2008 @ 19:57:35 #170
4177 Jojogirl
pi_57743918
Pff, Finn snapt er niks van vanavond. Eerst al geen twee gewone borden mogen tafeldekken omdat papa er niet is. Daarna geen toetje omdat ie gooide met z'n laatste wortels. Dan naar bed terwijl het nog licht is (gisteren was het net donker toen we thuiskwamen en hij naar z'n bed ging).
En nu is ie wakker, boos en rood aangelopen.

Hier geven we trouwens na 2 bekers (sterk verdund) diksap altijd water. Finn accepteert dat gelukkig ook gewoon.
pi_57744319
Ik krijg Mikael ook met geen moeglijkheid in bed. Hij was vanmorgen pas om half 10 wakker en vanmiddag wilde is pas om half 3 slapen. Dus word gezellig vanavond
Liefde
  maandag 31 maart 2008 @ 20:14:48 #172
4177 Jojogirl
pi_57744368
Fijn hè, zomertijd.
  maandag 31 maart 2008 @ 20:35:10 #173
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57744905
Waaaat??!! Eet Ive soms 9 boterhammen op een dag???
Dát is veeeeeel...!

Hier 's ochtends een flinke papfles met Brinta, 's middags 2 boterhammen, 's avonds een behoorlijk vol bord met de pot mee en wat yoghurt toe. Tussendoor een rijstewafel en fruit. Qua drinken, bij het brood jus d'orange (ivm opname ijzer, wij eten vnl vegetarisch) en verder vnl water. Voor het slapen gaan nog een klein flesje melk, voor de lekker.

En jaaaah! Heerlijk, die zomertijd!
Alleen gisteravond was het even lastig, maar dat is het wel eens vaker.
Vanavond ben ik na het eten nog een uur buiten gaan wandelen en eendjes voeren met mijn allerliefste menneke.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_57745378
Oh hij slaapt al
Ik was na het eten ook even met hem en de hond naar het park geweest. Was nog echt lekker buiten. De lente mag van mij goed doorkomen nu
Liefde
pi_57747021
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:35 schreef Moonah het volgende:
Waaaat??!! Eet Ive soms 9 boterhammen op een dag???
Dát is veeeeeel...!
Idd.
Als we hier aan een half schelleke komen was het een succes! Soms met een paar hapjes kaas of een craquotte.
Verder meestal een halve banaan, een paar stukjes appelsien of frambozen of zo en een minibeetje aardappels met groenten...
Dan is het dus een succesdag van eten...
  maandag 31 maart 2008 @ 21:48:33 #176
4177 Jojogirl
pi_57747050
Al? Om 20.51? Hoe laat gaat Mikael normaal slapen dan?

Hier lag Finn sinds 10 over 7 in bed en om 10 over 9 was het eindelijk echt stil. Pffff. Op naar morgenavond
pi_57747169
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:48 schreef Jojogirl het volgende:
Al? Om 20.51? Hoe laat gaat Mikael normaal slapen dan?

Hier lag Finn sinds 10 over 7 in bed en om 10 over 9 was het eindelijk echt stil. Pffff. Op naar morgenavond
Haha normaal ligt ie er om half 8 in. Maar nu was het een al omdat ik net daarvoor poste dat het een gezellige avond ging worden omdat meneer vanmiddag zo laat sliep.

Maar hij is ondertussen alweer wakker en zit op de bank teletubbies te kijken
Liefde
pi_57747210
Appelsap, hier ook een 13 maandertje he
Meike eet en drinkt:
sochtends als ze wakker wordt een fles pap, daarna een broodje
tussendoor fruit en sap (uit een flesje)
tussen de middag een broodje en een fles melk
tussendoor een koekje/cracotte oid (en sap als ze wil)
rond 17.00 uur warm eten en een toetje
voor het slapen gaan een fles melk

Meike is weer aan het opknappen, gister al een goeie dag gehad en vandaag ook weer flink veel praatjes. Ze kijkt nog wel erg waterig uit de oogjes en slaapt nog veel (vanmo tot half 10 en vanmi ook nog 2 uur)
En.......
ze loopt nu echt los!! Ineens loopt ze de hele kamer door, is zich er ook van bewust dat ze los loopt en vindt het leuk om te doen
Gekkie....gister moest en zou ze nog aan de hand lopen en nu ineens los!! Geweldig!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 31 maart 2008 @ 22:04:24 #179
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57747507
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:51 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Haha normaal ligt ie er om half 8 in. Maar nu was het een al omdat ik net daarvoor poste dat het een gezellige avond ging worden omdat meneer vanmiddag zo laat sliep.

Maar hij is ondertussen alweer wakker en zit op de bank teletubbies te kijken
Huh? Mag hij dan op de bank?

Overigens gaat Thies altijd pas om 20 uur naar bed. Meestal slaapt hij dan tot 7 á 8 uur 's ochtends. 's Middags slaapt hij nog anderhalf uur.
Ik zou eigenlijk best willen dat hij rond 19 uur naar bed gaat, maar dat lukt dus gewoon écht niet...
  maandag 31 maart 2008 @ 22:05:14 #180
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57747527
Jeuj Meike! Welkom bij de club!
pi_57747670
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:04 schreef Moonah het volgende:

[..]

Huh? Mag hij dan op de bank?
Ja hij heeft op zijn kamer geen tv

Maar normaal gebeurd dat ook nooit. Maar heb vanvond niet de fut om er een strijd van te maken.
Liefde
  maandag 31 maart 2008 @ 22:16:55 #182
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57747799
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:10 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ja hij heeft op zijn kamer geen tv
quote:
Maar normaal gebeurd dat ook nooit. Maar heb vanvond niet de fut om er een strijd van te maken.
Ik was al een beetje verbaasd. Maar dat had je vast al door...
  maandag 31 maart 2008 @ 22:19:23 #183
141023 ik80
pi_57747878
Vanavond maar weer macaroni gegeven, smullen was het voor madam! Had er deze keer een klein beetje brocoli door gedaan, kijken of ik haar op deze manier een beetje aan het eten ga krijgen. Erna heeft ze nog flink wat appel en peer gegeten, yoghurt hebben we maar overgeslagen hahaha
pi_57758653
Wat goed van Meike!
En fijn dat ze weer aan het opknappen is.

Damian loopt nu af en toe een paar pasjes los. Erg leuk om te zien.
Verder nog steeds heel erg druk met kletsen.
pi_57758728
Ik80 macaroni vult ook hoor moet je maar denken en at ze om de broccoli heen of at ze het ook op?

Hier hadden we vorige week zuurkoolstamp (normaal een favoriet) alleen vorige week even niet en madam viste netjes de Unox uit de stamp en verder weigerde ze iedere hap. Trouwens een nieuw stapje hier is zelf eten met een vorkje/lepeltje. Prakjes gaan makkelijk maar als papa van de antillen komt dan eet je ook wel eens rijst en dat konden we dus van het ramen afhalen en de vloer vegen/dweilen maar we hebben er wel om gelachen. Geen hap meer van iemand aannemen gewoon van het een op andere moment zelf doen. Net als los willen lopen geen handje meer.
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:10:26 #186
141023 ik80
pi_57759093
Zelf doen doet ze al een poosje!
Brocoli at ze ook op (maar ik had het dan ook aardig fijn gestampt, en er niet te veel van bijgedaan)
Ik kan haar toch ook niet elke avond macaroni geven?
vanavond eten we bami, dat heeft ze ook al eens eerder gegeten, kijken of ze dat vanavond dan ook wil.
Kan ze morgen weer macaroni krijgen hahaha
Worst vindt Lotte inderdaad ook erg lekker, zodra ze dat ziet wil ze meteen niks anders meer.

Leuk he al die kletsende en stappende dreumesjes!
Zijn er ook al dreumsjes die met een (houten) keukentje spelen?
pi_57759197
Hier is broccoli met aardappel en een half eitje grote favoriet net als boontjes. Kaith heeft echt heel lang geen aanstalten gemaakt om zelf te eten ook geen brood het leek wel of ze het erg vond om vieze vingers te krijgen. Nu heeft ze met vingerverf zitten klooien een week of zes terug en al een paar keer in de zandbak gespeeld en nu vind ze het leuk om zelf te eten. Vanaf een week of twee terug met de hand en sinds vorige week met een vorkje/lepeltje...

Lijkt me wel lastig hoor Ik80 want wij hebben hier een allesetertje. Zondag waren we op uitnodiging van mijn oma naar de chinees en rijst met tsa sieuw (schrijfwijze???) en een schaaltje vruchten en dergelijke ging er allemaal in...
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:32:25 #188
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57759529
Leuk Karin dat Meike nu ook loopt!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:57:32 #189
141023 ik80
pi_57760060
HEt schijnt dat mijn broer en ik ook niet van die makkelijke eters zijn geweest.
Gelukkig eet ze overdag heel goed, het gaat alleen maar om het avondeten...
  dinsdag 1 april 2008 @ 16:25:41 #190
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57762516
Pfff, mijn kind wil continu geamuseerd worden.
Zit ik even te Fok!ken, staat hij echt de hé-le tijd aan mijn broek te jengelen. Pakt mijn hand zodat ik hem over zijn bol moet aaien. Maar hij weigert alleen te spelen.
Hoe doen jullie dat? Kunnen die van jullie wél even zichzelf bezig houden? Is die van ons verwend door alle aandacht 24/7? Of is dit weer een fase....?
pi_57762825
definitely een fase moonah, maar uit ervaring kan ik je vertellen dat fok!ken wel een hoog jengel/hanggedraguitlokkend gehalte heeft. huishoudelijke klusjes vinden ze hier doorgaans een stuk acceptabeler als reden voor 'even geen tijd voor jou'. en terecht.
  dinsdag 1 april 2008 @ 16:49:09 #192
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57762885
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 16:45 schreef bixister het volgende:
definitely een fase moonah, maar uit ervaring kan ik je vertellen dat fok!ken wel een hoog jengel/hanggedraguitlokkend gehalte heeft. huishoudelijke klusjes vinden ze hier doorgaans een stuk acceptabeler als reden voor 'even geen tijd voor jou'. en terecht.
Nou, dan ga ik maar dweilen en nadenken over wat te koken straks.

een fase!
  dinsdag 1 april 2008 @ 20:11:46 #193
4177 Jojogirl
pi_57766069
Da's een fase die heel vaak terugkomt hier
  dinsdag 1 april 2008 @ 21:59:42 #194
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_57768007
Hoe zijn jullie dreumesjes eigenlijk als je even op de koffie gaat bij een vriendin ofzo?

Mijn zoontje (14 mnd) maakt het dan nooit makkelijk voor me. Vanmiddag was het ook weer 'hel'. Thuis hartstikke goed te spreken, daar ineens vreselijke driftbuien. Nou snapt ie daar de regels natuurlijk niet, allemaal nieuwe leuke dingen waar hij niet aan mag zitten. Gordijnen was favoriet. Als ik em daar dan weghaal kreeg ik steeds een vreselijke driftige huilbui, pfff. Moet ik me nu al schamen voor mn lieve schatje ?

Bij vertrouwde mensen (opa en oma enzo) gaan bezoekjes overigens wel goed hoor. Maar misschien omdat ik daar ook wat meer mezelf ben.

Gaan dat soort vriendinnen/kennisen bezoekjes samen met kind bij jullie ook vaak moeizaam?
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
pi_57768912
Tinka WAS altijd een goede eter (at alles en veel, maar kwam amper genoeg aan vreemd genoeg) maar is tegenwoordig ronduit een slechte eter (blijft desondanks de onderlijn volgen). Vooral brood is een crime! Vandaag heeft ze voor het ontbijt 2 vierkante cm. brood gegeten, rond 10.15 heb ik haar een kwart droog broodje (zonder beleg) weten op te dringen, tussen de middag heeft ze haar broodje met kroket bijna helemaal opgegeten en een kwart banaan, dus mocht ze als beloning nog een losse kroket! Vanmiddag een halve sinaasappel, met warm eten een klein stukkie vlees, ongeveer half gebakken aardappeltje en 2 toetjes! En dit was een goede dag! Drinken doet ze tegenwoordig -Goddank- wel goed, 3 flesjes aardbeienyoghurtdrink en 1 beker limonade per dag, en snachts nog een flesje water.

XXXKarin, los lopen is stoerrrrrr!

Mibos, je verhaal van de zuurkoolstamp doet me denken aan de tekst op de Unoxbordjes die je laatst kon krijgen bij aankoop van 3 worsten: "Als je het stampt, wordt het echt niet lekkerder, hoor!"

Ik80, hier wordt -van tijd tot tijd- wel volop gespeeld met speelgoedkookgerei. Er wordt van alles bereid, hoewel de ambities van grote broer destijds groter waren dan die van Tinka nu! Wij hebben voor haar een keukentje gekocht voor op haar 2e verjaardag (over 2,5 weken al! ).

Miffy, even iets meenemen waar ze niet zo vaak mee (mag) speelt, of kleurpotloodjes ofzo. Nog beter; iets uit het huis van de vriendin? Ook als ze geen speelgoed heeft; een lege doos of pollepel en vergiet zorgt vaak al voor veel speelplezier.
pi_57769198
Moonah, in het boekje Opvoeden is mensenwerk lazen wij de (voor ons) gouden tip: doe het huishouden waar je kind bij is en doe ook echt wat voor jezelf als je kind slaapt, ookal is er dan nog werk te doen.
Het huishouden samen doen heeft als voordeel dat je kind over het algemeen al tevreden is omdat het mee mag helpen en daarnaast doet het nabootsen hem/haar goed. En door ook echt even tijd voor jezelf in te plannen als je kind slaapt brand je niet zo snel op.
Voor ons werkt het in ieder geval heel goed, Ronja heeft nauwelijks nog de neiging om te gaan dreinen en als ze dat wel heeft dan kan ik het meestal wel herleiden naar eigenlijk een beetje te weinig aandacht voor haar en te veel voor de pc, of dat nou voor werk of vrije tijd is.

Sowieso is het boekje érg leuk. Korte schetsjes van bekende praktijksituaties met daarbij een mogelijke manier van oplossen. De schrijfster is verpleegkundige (van mijn CB , al heb ik met haar meer discussie dan overeenstemmig bereikt ) én psychotherapeut en in het boekje wordt dan ook aandacht besteed aan de kant van het kind maar ook die van de ouder.
pi_57775022
Moonah, Meike doet dat ook, maar dan vooral als ze niet helemaal lekker is.
Nu ze weer lekkerder in haar vel zit speelt ze ook weer meer alleen.

O ik lag in een deuk gister, echt wat een grapjas is mijn kind toch
Meike ging met vinger richting dvd-speler en mijn vriend roept: nee meike dat mag niet
Waarop Meike zich omdraait en met vingertje in de lucht het "denk erom" gebaar maakt
We lagen in een deuk!

Dreumesjes met een keukentje... Meike heeft het niet
Maar op mijn werk (kdv) vinden ze het wel erg leuk, maar spelen vooral de peuters ermee,
de derumesen vinden de pannetjes wel leuk maar meer om lawaai mee te maken.
  woensdag 2 april 2008 @ 10:33:42 #198
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57775173
Anna is ook erg hangerig. Vooral bij mij, niet bij J. Ze helpt inderdaad veel mee. Stoffen, wassen, was ophangen of afhalen, koken (aardappels en groenten in de pan gooien). Iets voor mezelf doen kan alleen als ze slaapt. Dat probeer ik dan wel, maar dingen als de administratie lukken me echt niet als ze wakker is. Ook niet als J. thuis is, dan hangt ze alsnog.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_57775506
Ik doe het huishouden ook met Damian erbij! Hij vindt het geweldig als hij mee mag helpen.
De was sorteren net zoals mama dat doet, alle was uit de machine en hup in de droger. Hij doet het allemaal na!
Stofzuigen is hier ook favoriet. Het leuke is dat hij het echt als spelen ziet.

Damian is de laatste tijd ook vrij hangerig maar op het moment meer bij mijn vriend. Die heeft geen moment rust zodra hij thuis is! Gelukkig laat Damian hem in het weekend wel af en toe even met rust.
  woensdag 2 april 2008 @ 13:41:00 #200
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57778705
Owlet, dat klinkt als een leuk boekje. Ik zal het eens bestellen.
Ik doe tegenwoordig ook het merendeel van het huishouden samen met mijn zoon hoor. Hij heeft een eigen dweil/zwabber/hoe heet zo'n ding, vindt hij fantastisch! Aardappels schillen en groenten snijden gaat ook goed samen. Koken in de keuken is erg leuk, ááááálles uit het kastje en daarna ááááálles van hot naar her slepen. Was opvouwen gaat ook fijn samen... Maar wél gezellig.
Trouwens wel grappig gisteren, wet van Fok.... net na ik mijn beklag had gedaan hier heeft hij zo'n 15 minuten heel intensief met de kralenspiraal gespeeld. Alleen!
pi_57784753
Als ik even wil FOKken als Mikael wakker is dan zeg ik dat ik de computer moet maken. Dan gaat ie netjes naast me zitten wachten totdat ie pc gemaakt is en daarna mag hij altijd even iets op youtube kijken
Liefde
  woensdag 2 april 2008 @ 20:15:23 #202
4177 Jojogirl
pi_57787536
Miffy, Finn is ook vaak ontzettend boevig als we ergens zijn waar hij het niet goed kent. Zeker bij mensen thuis, zijn vaak zoveel interessante spulletjes te vinden dat ie overal even aan moet zitten Zal wel een fase zijn Ooit blijkt vast dat we hem opgevoed hebben.
  donderdag 3 april 2008 @ 07:44:27 #203
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_57797411
quote:
Op woensdag 2 april 2008 18:23 schreef MeNicole het volgende:
Als ik even wil FOKken als Mikael wakker is dan zeg ik dat ik de computer moet maken. Dan gaat ie netjes naast me zitten wachten totdat ie pc gemaakt is en daarna mag hij altijd even iets op youtube kijken
Ken is meestal verontwaardigd als ik achter de pc kruip voor mijn studie ofzo. Dan zet hij hem ook gerust uit Niks geduldig wachten, hahahaha!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_57797448
quote:
Op donderdag 3 april 2008 07:44 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ken is meestal verontwaardigd als ik achter de pc kruip voor mijn studie ofzo. Dan zet hij hem ook gerust uit Niks geduldig wachten, hahahaha!
Daar had Mikael ook een handje van. Taotdat ik een keer goed boos werd omdat ie de pc uitdrukte midden en een verslag die bijna klaar was Toen kon ik ehct wel janken. Alles weg. Sindsdien wijst ie ze zegt ie: Mika mag niet, mama boos. Dus hij snapt het nu wel
Liefde
  vrijdag 4 april 2008 @ 09:34:28 #205
4177 Jojogirl
pi_57822914
Pfff, heeft er iemand nog ene rolletje behang over? Volgensmij wordt het tijd dat papa weer thuiskomt of hebben we hier een hele nare fase. Finn is echt baldadig tot en met; speeltjes recht in je gezicht gooien van een meter afstand; gooien met eten en borden. Ik word er even helemaal tureluurs van en ben blij dat we vanavond naar m'n ouders gaan voor 't weekend. Even niet in m'n eentje met m'n manneke.
pi_57829443
O o Finn....wat een klein bandietje!

Ben vanmorgen weer met Meike naar de huisarts geweest, even ter controle. De ontsteking was over, het oortje was nog wat dof (?) en er zat nog wat vocht achter het trommelvlies. Maar dat kon ook nog niet helemaal beter zijn volgens de arts. Wel die afspraak over een week of 5 aanhouden om de boel nog eens te checken.Heb nog ff over vitamine D gevraagd, aangezien hier iemand zei dat teveel schadelijk zou zijn. Dat is zo....maar dan moet je wel heel veel te veel geven. De druppeltjes moet je geven als de R in de maand is, in de andere maanden halen ze genoeg vitamines uit het zonlicht.
Meike hing weer mooi de koningin uit. Vooral niet meewerken natuurlijk. En toen de dokter "dag" zei en ik vroeg of Meike nog even ging zwaaien schudde ze NEE! hihi
"wel een dametje met pit he!" "succes met de opvoeding.." pffff
  vrijdag 4 april 2008 @ 14:56:11 #207
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57829797
Gelukkig gaat het met meikes oor de goede kant op Karin! Fijn!
Jojo, sterkte, meer kan ik je niet toewensen...

Mag ik even jubelen hier?
Mijn menneke heeft net voor het eerst van die regenbooglaarsjes aan...
Maat 22. Echt zooooo cute!
Hij liep net heel onwennig, alsof hij enorme schoenen aan had (hij is alleen van die leren slofjes gewend), maar nu gaat het al stukken beter!
We gaan zo dadelijk naar de beestjes en de speeltuin. Ik hoop dat er modder ligt!
  vrijdag 4 april 2008 @ 14:57:18 #208
94046 PM-girl
pi_57829828
Gelukkig dat Meike aan de beterende hand is Karin!
*
  vrijdag 4 april 2008 @ 14:58:28 #209
94046 PM-girl
pi_57829856
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 14:56 schreef Moonah het volgende:
Gelukkig gaat het met meikes oor de goede kant op Karin! Fijn!
Jojo, sterkte, meer kan ik je niet toewensen...

Mag ik even jubelen hier?
Mijn menneke heeft net voor het eerst van die regenbooglaarsjes aan...
Maat 22. Echt zooooo cute!
Hij liep net heel onwennig, alsof hij enorme schoenen aan had (hij is alleen van die leren slofjes gewend), maar nu gaat het al stukken beter!
We gaan zo dadelijk naar de beestjes en de speeltuin. Ik hoop dat er modder ligt!
Leuk he, die eerste laarsjes! Simon liep er in het begin ook zo grappig mee.
Maar het schil tussen met laarzen de plassen in, of met schoenen, dat is nog niet zo doorgedrongen!
*
pi_57830587
Jojogirl succes met Finn hopelijk is de fase snel voorbij!

Hier op het moment ook zo'n fase. Gewoon echt niet willen luisteren tot aan het vervelende toe.
Schreeuwen, huilen, slaan, met spullen gooien en zo gaat het al een paar dagen. Dan een boterham willen, 1 hap nemen, boterham op de grond. Fruit willen, 2 happen en dan weer weigeren. Niet willen slapen en dan een anderhalf uur lang echt krijsen omdat hij moe is. Gelukkig is het maar een fase, maar af en toe kan ik er wel moedeloos van worden.

Karin wat fijn dat het weer de goede kant op gaat met Meike! Klinkt precies als Damian met nee schudden!

Lief hoor Moonah, laarsjes!
pi_57830686
Laarsjes
Hier is het eerste paartje (maatje19) intussen al te klein. Ik moet dringend eens kijken voor nieuwe, want als je mee gaat zaaltjes opkuisen met mama en papa is het erg leuk om in het water te lopen pletsen.
  vrijdag 4 april 2008 @ 15:46:19 #212
94046 PM-girl
pi_57830835
We zijn hier overigens cold-turkey van de speen af.
Het kwam eigenlijk toevallig op, door een smetplekje dat te nat bleef met de speen erbij. Het gaat best aardig zonder, beter dan ik verwachtte.
*
  vrijdag 4 april 2008 @ 15:53:15 #213
94046 PM-girl
pi_57830962
Bass Miss, sinds afgelopen week hebben we deze hond:

Ik vond het ook echt iets voor jou en Fons!
*
pi_57831635
leuk he laarsjes, hier ook een paar staan, roze met bloemetjes
Moonah, lekker veel modder gescoord????
Meike vind op het moment vooral "grotemensenschoenen" erg leuk
Geinig, klein duimpje met de reuzenlaarzen aan
Ik zal er eens een keer een foto van maken

Tsja, Appelsap, het klinkt bekend, kleine driftkikkertjes he
pi_57832221
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 15:53 schreef PM-girl het volgende:
[ afbeelding ]

Ja, leuk!
Wij hebben er zo eentje van 1961!
pi_57836982
Hier ook (Hema)laarsjes voor Juliette
en een regentuinbroek geleend van een buurvrouw, met regenjas erover heeft ze zo een tijd met Myrthe met de waterbaan gespeeld vanmiddag. Knoeien met water is echt een aanrader.
  vrijdag 4 april 2008 @ 23:21:17 #217
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57840234
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 15:53 schreef PM-girl het volgende:
[ afbeelding ]

He die heb ik ook van toen ik klein was! Die staat nu bij mijn ouders, maar Anna zit steeds aan de staart te knagen, daar zit zo'n balletje op.

OK, een verkapte ik-kom-hier-vast-eens-neuzen-post...ik kruip weer stilletjes terug naar het babietjestopic...tot over 1,5 maand
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zaterdag 5 april 2008 @ 13:46:27 #218
94046 PM-girl
pi_57848621
Dat staartje is inderdaad erg grappig! Ikzelf vind vooral het geluidje grappig, wanneer het hondje 'loopt'.
*
pi_57876423
Hihi zo'n hondje had ik vroeger ook. Die zal mn moeder vast nog wel hebben, dus kan Kyllian er daar ook mee spelen
  zondag 6 april 2008 @ 21:38:53 #220
144006 chacama
Ondernemend!
pi_57877595
Ik had hem niet Ik had een kip..... Mijn zus had het hondje wel..... Ze staan nu beide bij mijn vader en zowel Fleur als Maud als ze kinderen van mijn zus spelen er met veel plezier mee.....

Hier alles goed trouwens. Maud begint inmiddels al wat voorzichtiger te lopen en ook meer te kijken waar ze loop. Op die manier worden de valpartijen minder veelvuldig en de blauwe plekken en bulten minder groot.
pi_57884301
Damian is al een dag of 4 aan de diarree en heeft nu ook wat luieruitslag. Zielig hoor want hij heeft er veel last van.
Maar ook wat positiefs, want sinds gister drinkt hij zomaar ineens uit een tuitbeker! Hij had gewoon in 1 keer door dat je er ook aan kan zuigen.
Ben zo benieuwd wanneer hij nou echt zal gaan lopen. Hij maakt steeds meer pasjes achter elkaar los. En hij probeert ook zelf over te lopen naar dingen die wat verder uit elkaar staan.
  † In Memoriam † maandag 7 april 2008 @ 12:53:54 #222
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_57887395
Dan kan het echte lopen niet ver meer verwijderd zijn appelsap. Wat leuk joh om ineens die grote stappen te zien bij Damian (zowel letterlijk als figuurlijk). Die luieruitslag is zo zielig. Probeer in ieder geval niet schoon te maken met billendoekjes, maar gewoon met een nat washandje met water en hem wat langer in zijn blote kontje te laten. Daarnaast werkt de sudocreme hier goed tegen luieruitslag. Diarree weet ik eigenlijk niet wat je daar aan zou kunnen doen behalve hem toch genoeg vocht binnen te laten krijgen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_57892720
Ik kom alvast even rondneuzen...

De meiden lijken alleen 's middags echt even lekker te slapen...'s Ochtends klein dutje. Of niet.
Vanaf wanneer gingen de kids van jullie naar 1 slaapje ?
  maandag 7 april 2008 @ 18:20:39 #224
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57893484
Foei K_P, nog een maand hoor....gauw terug jij!! (en ik ook).

Ben wel benieuwd naar de antwoorden, Anna doet ook nog maar 1 slaap (4 uur slaap op een middag zou ik geen dutje meer noemen...)
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_57895588
Kyllian ging vanaf ongeveer 1 jaar over naar 1 slaapje. Overgangsfase duurde ongeveer 2 maanden. In die periode was het wisselend, de ene dag 2 andere dag 1 slaapje. Nu slaap hij al een paar maanden ongeveer 2 uurtjes per dag (12.30-14.30).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')