quote:Op woensdag 19 maart 2008 09:34 schreef Strolie75 het volgende:
Probleem van die linkse clubjes is dat ze van mening zijn dat het negatief beeld van moslims door onderbuikgevoelens ontstaan, terwijl de meeste mensen die Wilders steunen zich baseren op rationele argumenten en een redelijke kennis van de opvattingen van de Islam. Daar kunnen we namelijk elke dag kennis van nemen via het Journaal.
het heet niet voor niets psychologische oorlogsvoering .. je halfslachtige poging om het belachelijk te maken door het in het extreme te trekken is daar ook een onderdeel vanquote:Op woensdag 19 maart 2008 09:28 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je?
Dat hij vindt dat moslims niet achter de gewelddadige en discriminerende koranteksten horen te staan, en dat het om een fascistisch boek gaat volgens hem, verwordt in de praktijk als hij aan de macht komt tot een razzia van deur tot deur om de dikte van de koran met een meetlat op te nemen?
Je doet net of Wilders nog niet eerder iets over de islam heeft gepubliceerd of gezegd en dat we helemaal niet weten wat we zouden mogen verwqachten.quote:Op woensdag 19 maart 2008 09:27 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Nee hoor, van mij mogen ze gerust demonstreren. Maar ik baseer mijn mening dat een sneue bedoeling is op eerdere demonstratie van die, en soortgelijke clubs. Wilders heeft nog niet eerder een film gemaakt, dus ik heb geen referentiepunten om daar een mening over te hebben. Maar bovenal, ik ontzeg niemand zijn vrijheid. Als ze voor lul willen lopen in de hoofdstad, moeten ze dat vooral doen.
Er is ondertussen een hele industrie van linkse politici, professionele boe-roepers, gesubsidieerde hulpverleners en belangengroepen rond die kutjeugd en asielzoekers ontstaan. Mensen die voor hun inkomen afhankelijk zijn van het voortbestaan van de huidige situatie. Die laten zich echt niet zomaar het beleg van de boterham afnemen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 10:05 schreef gronk het volgende:
Het probleem van die 'linkse clubjes' is dat ze bereid zijn om beroerd gedrag van allochtonen door de vingers te zien, omdat ze weten dat het aanpakken van dat gedrag niet zo triviaal is, plus dat al te prominent in de krant zetten dat een kutmarokkaan weer eens heeft lopen rellen op alle allochtonen terug kan slaan.
Zolang d'r niet al te gek veel kutmarokkanen zijn, een prima strategie. Zodra d'r teveel beroerd opgevoede kutjeugd is: een strategie die als een boemerang terugslaat. De partij die dat probleem op weet te lossen, berooft wilders ook meteen van z'n electoraat, want het zal de gemiddelde wilders-stemmer worst wezen of de kutmarokkanen in zijn buurt nou moslim, christen, atheist of spaghettimonsteraanbidders zijn.
Ik had ook liever een fatsoenlijk alternatief. Maar de manier waarop Wilders politiek bedrijft is niet anders dan de SP. Alleen de onderwerpen verschillen. Schreeuwen en schoppen om je boodschap over te brengen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 10:18 schreef SCH het volgende:
Je doet net of Wilders nog niet eerder iets over de islam heeft gepubliceerd of gezegd en dat we helemaal niet weten wat we zouden mogen verwqachten.
Klopt; aan de andere kant, het stadium dat doen alsof je neus bloedt de 'nette' manier was om hiermee om te gaan hebben wel een paar jaar achter ons gelaten. Afgezien van een paar PvdA-fossielen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 10:21 schreef Strolie75 het volgende:
Er is ondertussen een hele industrie van linkse politici, professionele boe-roepers, gesubsidieerde hulpverleners en belangengroepen rond die kutjeugd en asielzoekers ontstaan. Mensen die voor hun inkomen afhankelijk zijn van het voortbestaan van de huidige situatie. Die laten zich echt niet zomaar het beleg van de boterham afnemen.
quote:Deze twee groepen worden vaak in de discussie vermengd met elkaar. En dat zou niet moeten. Daarmee versimpel je de problematiek of leg je de problemen bij de verkeerde groep neer. Als je de Koran verbied en alle radicale Iman’s het land uittrapt zit je nog steeds met die kutjeugd. En omgekeerd.
Ik zie de SP nog niet zover gaan dat ze alle rijken het land willen uitzetten. Of dat ze stellen dat mensen met een huis in belgie gewaterboard mogen worden.quote:Op woensdag 19 maart 2008 10:24 schreef Strolie75 het volgende:
Ik had ook liever een fatsoenlijk alternatief. Maar de manier waarop Wilders politiek bedrijft is niet anders dan de SP. Alleen de onderwerpen verschillen. Schreeuwen en schoppen om je boodschap over te brengen.
Wilders gaat wel iets verder maar het is inderdaad voor een groot deel geschreeuw.quote:Op woensdag 19 maart 2008 10:24 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik had ook liever een fatsoenlijk alternatief. Maar de manier waarop Wilders politiek bedrijft is niet anders dan de SP. Alleen de onderwerpen verschillen. Schreeuwen en schoppen om je boodschap over te brengen.
quote:Deense premier niet gediend van steun Wilders
FILM WILDERS
KOPENHAGEN (ANP) - De Deense premier Anders Fogh Rasmussen heeft op ongekend harde wijze kenbaar gemaakt niet gediend te zijn van de steunbetuiging van Geert Wilders aan zijn adres. De regeringsleider liet weten scherp afstand te nemen van de visie van de Nederlandse politicus.
,,Ik neem afstand van Geert Wilders' opvattingen en wil duidelijk zijn poging afwijzen om de Deense regering ervoor te winnen. De regering staat voor vrijheid van meningsuiting, maar ik wil opnieuw onderstrepen dat wij de waarden en zienswijze waar Wilders voor staat niet delen'', aldus Rasmussen.
Wilders had zich in een vraaggesprek maandag met de Deense radio en televisie lovend uitgelaten over de premier. Die heeft in tegenstelling tot zijn Nederlandse collega wel de vrijheid van mensingsuiting verdedigd, stelde het PVV-Tweede Kamerlid.
Dat slaat nergens op. Moeten dan ook de criminele christenen, joden, hindoeisten, etc het land uit?quote:Op woensdag 19 maart 2008 09:34 schreef Strolie75 het volgende:
-knip-
Criminelen moslims die zich niet kunnen gedragen... het land uit.
Zolang ze nog onder ad. 1 vallen, worden ze dus behandeld als zodanig.quote:Op woensdag 19 maart 2008 10:29 schreef gronk het volgende:
Het risico zit 'm erin dat 'kutjeugd' zich laat omlullen door fundamendalisten, zoals dat in extreem-rechtse kringen ook wel gebeurt met blanke, autochtone 'kansenjongeren'. Je kunt natuurlijk stellen dat zo'n verschijnsel eigenlijk een zwaktebod is van je eigen maatschappij; blijkbaar krijgen zij wel voorelkaar wat wij niet kunnen: die kinders iets geven om voor te leven.
Uiteraard, daarom doen ze het ook op een zaterdag. Dan is het altijd al lekker druk.quote:Op woensdag 19 maart 2008 08:21 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Gaan ze het winkelend publiek weer meetellen om aan die "duizenden" demonstranten te komen?
Van mij mag een verblijfsvergunning in z'n algemeenheid best gekoppeld worden aan een strafblad. Strafblad -> exit verblijfsvergunning -> wieberen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:18 schreef Castor het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op. Moeten dan ook de criminele christenen, joden, hindoeisten, etc het land uit?
Hierbij ga je er vanuit dat deze criminelen een verblijfsvergunning hebben, terwijl ze net zo goed in Nederland geboren kunnen zijn en/of een Nederlandse nationaliteit hebben.quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:49 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Van mij mag een verblijfsvergunning in z'n algemeenheid best gekoppeld worden aan een strafblad. Strafblad -> exit verblijfsvergunning -> wieberen.
Ja, duh. Nederlanders uitzetten gaat uiteraard niet, dat lijkt me evident. Maar verblijfsvergunningen kun je intrekken, en als er sprake is van een dubbele nationaliteit neem je de Nederlandse nationaliteit af.quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:58 schreef Castor het volgende:
[..]
Hierbij ga je er vanuit dat deze criminelen een verblijfsvergunning hebben, terwijl ze net zo goed in Nederland geboren kunnen zijn en/of een Nederlandse nationaliteit hebben.
Van mij mag er ook best een koppeling komen tussen strafblad en verblijfsvergunning. Mijn punt was dat je Nederlanders niet zo maar kunt uitzetten, ongeacht religie/strafblad.
quote:Volgens internetdeskundige Henk van Ess, die onder andere internetresearch en digitale journalistiek doceert aan de Universiteit van Amsterdam, zal de website waarop Geert Wilders zijn antiKoranfilm Fitna wil presenteren, snel plat gaan als de film eenmaal online staat. Wilders zou namelijk niet over het geld beschikken dat nodig is om voldoende servercapaciteit te huren. Tevens wijst Van Ess er op dat de site vermoedelijk getroffen zal worden door een zogenoemde DDoS-attack. ''Mijn inschatting is dat de eerste twee, drie uur na het verschijnen op internet de film niet te zien zal zijn'', zo zegt hij vandaag in het Parool.
De site die Wilders heeft, Fitnathemovie.com, is ondergebracht bij een zogenoemd webhotel in Toronto. Van Ess: ''Als je bedenkt dat er nog ruim tweehonderdduizend anderen gebruik maken van dat webhotel, is het nagenoeg onmogelijk dat de server alle aandacht aankan.'' Volgens de internetdeskundige kost het al snel veertig- tot vijftigduizend euro om het goed te kunnen regelen. Overigens bestaat er ook een site die Fitnathemovie.co.uk heet en waarop staat dat de film 23 maart online wordt gezet. Maar die site is geregistreerd door ene 'Los Bol' en heeft vermoedelijk weinig met Wilders van doen.
Van Ess denkt dat Wilders het vooral moet hebben van mensen die op hun websites Fitna willen mirroren (een kopie online zetten). Hij is verder benieuwd of Google toestaat dat de film via YouTube verspreid wordt. Daar worden namelijk dagelijks filmpjes met beladen inhoud verwijderd.
De stichting Mediamatic.net, die onder meer een intercultureel netmagazine maakt en ook achter El Hema zat, wil verspreiding van Fitna bemoeilijken door allerlei nepfilmpjes met dezelfde naam online te zetten. Mediametic roept iedereen op filmpjes maken waarin de makers excuses aanbieden aan de rest van de wereld en die Fitna te noemen. Mensen die op internet naar Fitna zoeken, krijgen dan een sorry-filmpje te zien in plaats van de echte, zo hoopt de stichting.
Waarbij je even vergeet dat kutjeugd die hier geboren is alleen een nederlands paspoort heeft.quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:40 schreef Gia het volgende:
Zolang ze nog onder ad. 1 vallen, worden ze dus behandeld als zodanig.
Gaan ze radicaliseren zodat ze onder ad. 2 gaan vallen, dan kunnen ze het land uit.
Zal wel de schuld van links zijnquote:Op woensdag 19 maart 2008 13:05 schreef FOKwa het volgende:
'Site van Wilders' Fitna zal snel plat gaan'
[..]
Hans Werdmölder heeft al ruim drie jaar geleden aanbevolen problematische Marokkaanse jongeren tijdelijk terug te sturen om criminaliteit en radicalisering te tackelen en integratie te bevorderen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:09 schreef gronk het volgende:
[..]
Waarbij je even vergeet dat kutjeugd die hier geboren is alleen een nederlands paspoort heeft.
het is zondags in Amsterdam anders net zo druk als op zaterdag hoor, bij lekker weer soms zelfs drukkerquote:Op woensdag 19 maart 2008 12:43 schreef Gia het volgende:
Uiteraard, daarom doen ze het ook op een zaterdag. Dan is het altijd al lekker druk.
Ze hebben het lef niet om het op een zondagmorgen te doen, wanneer er niets te doen is, want dan zie je de werkelijke opkomst.
ja natuurlijk Gia, de meeste Nederlanders leven dan ook onder een steen en hebben nog nooit van Wilders of zijn film gehoord .. ..quote:Maar ik verwacht dat het net zoiets zal zijn als die demonstraties in die moslimlanden. Een klein groepje dat zich druk maakt en een aantal meelopers die niet weten wat er aan de hand is, maar gewoon toekijken.
Tja, dat is 1 geluid, weersproken door heel veel anderen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hans Werdmölder heeft al ruim drie jaar geleden aanbevolen problematische Marokkaanse jongeren tijdelijk terug te sturen om criminaliteit en radicalisering te tackelen en integratie te bevorderen.
Zo vreemd is het terugsturen nu ook weer niet.
Ze hebben in ieder geval die film nog niet gezien..... alhoewel, misschien komend weekend wel al.quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:27 schreef moussie het volgende:
[..]
ja natuurlijk Gia, de meeste Nederlanders leven dan ook onder een steen en hebben nog nooit van Wilders of zijn film gehoord .. ..
Je kunt ze niet terug sturen als ze er niet vandaan komen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hans Werdmölder heeft al ruim drie jaar geleden aanbevolen problematische Marokkaanse jongeren tijdelijk terug te sturen om criminaliteit en radicalisering te tackelen en integratie te bevorderen.
Zo vreemd is het terugsturen nu ook weer niet.
Jawel, theoretisch wel, Marokkaanse emigranten blijven ten alle tijden Marokkaans, ze kunnen niet afstand doen van hun Marokkaanse nationaliteit. Men heeft alleen een wetswijziging en samenwerking van Marokko nodig.quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:42 schreef Castor het volgende:
[..]
Je kunt ze niet terug sturen als ze er niet vandaan komen.
Jaja, van tevoren de inhoud willen weten, en dan eens kijken of je aan de hand daarvan de publicatie kunt verbieden.quote:PVV-leider Geert Wilders bemoeilijkt het werk van de veiligheidsdiensten door de inhoud van zijn anti-Koranfilm en het moment van publicatie geheim te houden.
Dat heeft minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) woensdag gezegd in een overleg met de Tweede Kamer over de bestrijding van terrorisme.
Inhoud
Om de risico's goed te kunnen inschatten en de juiste maatregelen te kunnen nemen, zou het volgens de bewindsman beter zijn de inhoud van de film te kennen en het tijdstip waarop die verschijnt.
"Dan zou ons werk minder moeilijk zijn", zei hij. Hirsch Ballin stelde ook dat de verantwoordelijkheid die al op Wilders rust, groter wordt als hij de regering hiervan niet van tevoren op de hoogte brengt.
... of dreigementen om onze zakken geld die die kant opgaan tegen te houden, om zo samenwerking af te dwingen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jawel, theoretisch wel, Marokkaanse emigranten blijven ten alle tijden Marokkaans, ze kunnen niet afstand doen van hun Marokkaanse nationaliteit. Men heeft alleen een wetswijziging en samenwerking van Marokko nodig.
Bron?quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:51 schreef FOKwa het volgende:
[..]
... of dreigementen om onze zakken geld die die kant opgaan tegen te houden, om zo samenwerking af te dwingen.
Om iemands paspoort af te pakken aan hand van een misdaad heb je wel een wetswijziging nodig.quote:En een wetswijziging is volgens mij niet nodig. Je mag iemand niet statenloos maken, maar dat doe je ook niet als je een van de twee paspoorten van iemand afpakt.
Emigranten komen er wel vandaan. Ik heb het over de in Nederland geboren 2e/3e/4e generatie.quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jawel, theoretisch wel, Marokkaanse emigranten blijven ten alle tijden Marokkaans, ze kunnen niet afstand doen van hun Marokkaanse nationaliteit. Men heeft alleen een wetswijziging en samenwerking van Marokko nodig.
quote:Waarbij je even vergeet dat kutjeugd die hier geboren is alleen een nederlands paspoort heeft.
Ook kinderen van Emigranten erven Marokkaanse nationaliteit aka Qanoen Assasi Malikat Al-Magrabiyah.quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:58 schreef Castor het volgende:
[..]
Emigranten komen er wel vandaan. Ik heb het over de in Nederland geboren 2e/3e/4e generatie.
[..]
o.a. mijn portemonneequote:
Weet ik zo net nog niet, of dat meer om wetten of meer om richtlijnen gaat. Het is vooral moeilijk i.h.k.v. gelijke behandeling van gelijke gevallen (Nederlandse misdadigers). Maar je kunt ook zeggen dat het hier niet om gelijke gevallen gaat (want je hebt misdadigers met 1 paspoort en misdadigers met 2 paspoorten).quote:Om iemands paspoort af te pakken aan hand van een misdaad heb je wel een wetswijziging nodig.
Mits gestolen wel uitgegeven in een disco en ben je niet echt in toestand om te 'dreigen', als je het hebt over belasting, kan net zo goed aan wapens uitgegeven zijn, als je hebt het over donatie aan Marokko, geloof jij jezelf?quote:
Dat maakt absoluut niet uit hoe een crimineel momenteel wordt beschuldigd, al heb je 3 paspoorten.quote:Weet ik zo net nog niet, of dat meer om wetten of meer om richtlijnen gaat. Het is vooral moeilijk i.h.k.v. gelijke behandeling van gelijke gevallen (Nederlandse misdadigers). Maar je kunt ook zeggen dat het hier niet om gelijke gevallen gaat (want je hebt misdadigers met 1 paspoort en misdadigers met 2 paspoorten).
Wat een trieste taktiek. En zo laf om bij voorbaat al verontschuldigingsfilmpjes maken terwijl je de film van Wilders nog niet eens hebt gezien. En ze zullen nog wel subsidie ontvangen ook.quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:05 schreef FOKwa het volgende:
'Site van Wilders' Fitna zal snel plat gaan'
De stichting Mediamatic.net, die onder meer een intercultureel netmagazine maakt en ook achter El Hema zat, wil verspreiding van Fitna bemoeilijken door allerlei nepfilmpjes met dezelfde naam online te zetten. Mediametic roept iedereen op filmpjes maken waarin de makers excuses aanbieden aan de rest van de wereld en die Fitna te noemen. Mensen die op internet naar Fitna zoeken, krijgen dan een sorry-filmpje te zien in plaats van de echte, zo hoopt de stichting.
Als ze zo bezorgd zijn om onze veiligheid, waarom geven ze Wilders dan niet de garantie dat de film niet verboden wordt? Stelletje laffe hypocriete lamlullen ook dat ze zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:48 schreef FOKwa het volgende:
'Wilders bemoeilijkt werk veiligheidsdiensten'
[..]
Jaja, van tevoren de inhoud willen weten, en dan eens kijken of je aan de hand daarvan de publicatie kunt verbieden.
quote:Op woensdag 19 maart 2008 14:10 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Als ze zo bezorgd zijn om onze veiligheid, waarom geven ze Wilders dan niet de garantie dat de film niet verboden wordt? Stelletje laffe hypocriete lamlullen ook dat ze zijn.
Is toch ook vrijheid van meningsuiting?quote:Op woensdag 19 maart 2008 14:07 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Wat een trieste taktiek. En zo laf om bij voorbaat al verontschuldigingsfilmpjes maken terwijl je de film van Wilders nog niet eens hebt gezien. En ze zullen nog wel subsidie ontvangen ook.
Als dit uitgevoerd wordt lijkt het me wel interessant om te kijken hoe effectief desinformatie kan zijn...quote:Op woensdag 19 maart 2008 14:07 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Wat een trieste taktiek. En zo laf om bij voorbaat al verontschuldigingsfilmpjes maken terwijl je de film van Wilders nog niet eens hebt gezien. En ze zullen nog wel subsidie ontvangen ook.
Is toch ook vrijheid van meningsuiting?quote:Op woensdag 19 maart 2008 14:14 schreef SCH het volgende:
Alles wat jou niet bevalt noem je triest en sneu enz.
Volgens mij doen platenmaatschappijen het al jarenlang met mp3's.quote:Op woensdag 19 maart 2008 14:14 schreef Castor het volgende:
Als dit uitgevoerd wordt lijkt het me wel interessant om te kijken hoe effectief desinformatie kan zijn...
En nog steeds wordt er volop gedownload.... niet echt effectief dus.quote:Op woensdag 19 maart 2008 14:16 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Volgens mij doen platenmaatschappijen het al jarenlang met mp3's.
Werdmölder kwam tot die conclusie, omdat sommige Marokkaanse vaders allang zelf voor die oplossing kozen hun kinderen een tijdlang bij familie te laten logeren.quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, dat is 1 geluid, weersproken door heel veel anderen.
Natuurlijk kan dat wel, maar je moet het niet zo zien dat er en masse gedeporteerd gaat worden.quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:42 schreef Castor het volgende:
[..]
Je kunt ze niet terug sturen als ze er niet vandaan komen.
wat heeft de inhoud van die film te maken met het hebben van een mening over Wilders .. ?quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:37 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval die film nog niet gezien..... alhoewel, misschien komend weekend wel al.
Nou, veel plezier dan. Ik hoop dat het hard regent.quote:Op woensdag 19 maart 2008 14:25 schreef moussie het volgende:
[..]
wat heeft de inhoud van die film te maken met het hebben van een mening over Wilders .. ?
hoe Wilders denkt over moslims is inmiddels meer dan bekend, wat dat aangaat zal die film geen verrassingen bevatten en is derhalve totaal irrelevant voor die demonstratie, waar het om gaat is hoe die man zijn mening ventileert ..
Nou, dat lijkt me toch niet zo heel moeilijk te begrijpen? Stel dat Geert in een flauwe bui de profeet Mohammed achterop Prinses Amalia gemonteerd heeft? Oi. Dat kan niet hč.quote:Op woensdag 19 maart 2008 14:10 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Als ze zo bezorgd zijn om onze veiligheid, waarom geven ze Wilders dan niet de garantie dat de film niet verboden wordt? Stelletje laffe hypocriete lamlullen ook dat ze zijn.
Deze discussie gaat natuurlijk allang over meer dan sčc deze film.quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:00 schreef Kadesh het volgende:
27 topics over een film die nog niet eens uitgezonden is.
Wat is de volgende stap dan? Moet elke schrijver, TV- of filmmaker die een potentieel controversieel onderwerp wil aansnijden zijn eindproduct nu eerst aan de AIVD tonen om zeker te stellen dat het niet een gevaar voor de samenleving zou-kunnen-opleveren? Klinkt mij redelijk fascistisch in de oren.quote:Op woensdag 19 maart 2008 14:42 schreef robh het volgende:
Nou, dat lijkt me toch niet zo heel moeilijk te begrijpen? Stel dat Geert in een flauwe bui de profeet Mohammed achterop Prinses Amalia gemonteerd heeft? Oi. Dat kan niet hč.
Misschien moet je het even omdraaien. Als Geert écht begaan is met de veiligheid van Nederland en haar burgers dan moet hij gewoon die film in de sneak preview op het hoofdkantoor van de AIVD laten zien. Dan kan de AIVD de risico's inschatten en haar werk doen. Wat is daar mis mee? Ik neem toch aan dat Geert slim genoeg is om niets strafbaars te doen in zijn 15 minutes of fame.
Een grote egotrip, die Wilders.
Een gekozen volksvertegenwoordiger zou toch op z'n minst iets meer verantwoordelijkeheid moeten tonen. Ik zou hem ook niet willen dwingen, maar eerder dringend aanraden om zijn film idd eerst in besloten kring aan bv. de AIVD te laten zien.quote:Op woensdag 19 maart 2008 14:50 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Wat is de volgende stap dan? Moet elke schrijver, TV- of filmmaker die een potentieel controversieel onderwerp wil aansnijden zijn eindproduct nu eerst aan de AIVD tonen om zeker te stellen dat het niet een gevaar voor de samenleving zou-kunnen-opleveren? Klinkt mij redelijk fascistisch in de oren.
Geert Wilders is toch echt geen kunstenaar.quote:Ik ben van mening dat kunstenaars juist vrij moeten zijn om elk onderwerp te kiezen, en daar desnoods flink tegenaan moeten kunnen schoppen en provoceren, zonder angst. Anders verandert er nooit iets. Zo werkt dat nu eenmaal in een vrij land. Gerard Reve kon ook de Christelijke denkbeelden aan de kaak stellen zonder dat hij bang hoefde te zijn voor een mes in de rug.
En ik geef Wilders groot gelijk dat hij Fitna niet van tevoren laat zien aan Tjibbe Joustra als deze niet garandeert dat hij aan de hand van deze voorvertoning de film niet zal verbieden.quote:Op woensdag 19 maart 2008 15:01 schreef Castor het volgende:
[..]
Een gekozen volksvertegenwoordiger zou toch op z'n minst iets meer verantwoordelijkeheid moeten tonen. Ik zou hem ook niet willen dwingen, maar eerder dringend aanraden om zijn film idd eerst in besloten kring aan bv. de AIVD te laten zien.
Misschien niet wat betreft het bespelen van een viool ofzo, maar toch wel wat betreft het bespelen van de media, wat betreft het krijgen van aandacht dan.quote:Geert Wilders is toch echt geen kunstenaar.
Het probleem is dan dat de overheid die voorvertoning zal aangrijpen om de film te laten verbieden. Of dat nu lukt of niet, het zal minstens tot uitstel leiden, en een oeverloos juridisch getouwtrek worden.quote:Op woensdag 19 maart 2008 15:01 schreef Castor het volgende:
[..]
Een gekozen volksvertegenwoordiger zou toch op z'n minst iets meer verantwoordelijkeheid moeten tonen. Ik zou hem ook niet willen dwingen, maar eerder dringend aanraden om zijn film idd eerst in besloten kring aan bv. de AIVD te laten zien.
Kunstenaar is geen beschermde titel. Iedereen mag zich kunstenaar noemen, dus ook Wilders.quote:Geert Wilders is toch echt geen kunstenaar.
Misschien moeten we dan maar een nieuwe waarschuwingssticker bij de kijkwijzer introduceren. Een hoofddoekje als de inhoud beledigend voor moslims zou kunnen zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2008 15:01 schreef Castor het volgende:
Misschien is kunstenaar een overdreven term, maar hij creeërt wel iets. Wat dat betreft past de film van Wilders prima in het rijtje van De Grote Orgaandonor Show, Spuiten & Slikken, Deep Throat en Manhunt 2. Allemaal culturele uitingen die sommige politici liever hadden willen verbieden.quote:Geert Wilders is toch echt geen kunstenaar.
quote:De rechtse Deense Volkspartij betreurt de uitlatingen van Rasmussen. ''Fogh zou blij moeten zijn dat hij als verdediger van de vrijheid van meningsuiting wordt gehuldigd. Ik heb er moeite mee dit te begrijpen. Het is pijnlijk'', aldus Sören Espersen van de Volkspartij. (ANP)
quote:Op woensdag 19 maart 2008 15:16 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Misschien moeten we dan maar een nieuwe waarschuwingssticker bij de kijkwijzer introduceren. Een hoofddoekje als de inhoud beledigend voor moslims zou kunnen zijn.
[ afbeelding ]
Hij mag zich wat mij betreft noemen zoals hij wilt. Dat maakt hem in mijn ogen nog altijd geen kunstenaar. En das mijn mening.quote:Op woensdag 19 maart 2008 15:13 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Kunstenaar is geen beschermde titel. Iedereen mag zich kunstenaar noemen, dus ook Wilders.
Volgens Wilders is er niks aan de hand met die film, dus kan hij hem rustig laten zien. Blijkbaar is ie er toch niet gerust op. Ik vind het voorstelbaar dat hij hem niet laat zien van tevoren. Maar ook hier in neem je het weer voor hem op.quote:Op woensdag 19 maart 2008 15:13 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Het probleem is dan dat de overheid die voorvertoning zal aangrijpen om de film te laten verbieden. Of dat nu lukt of niet, het zal minstens tot uitstel leiden, en een oeverloos juridisch getouwtrek worden.
Wat bedoel je dan met 'echt stelling nemen'? Waarover, waartegen? Denk je dat er met die film zoveel meer stelling wordt genomen dan nu al gebeurt? Wat moet je nog meer stelling dannemen dan die voortdurende vergelijking met het fascisme en het willen verbieden van de Koran. Meer stelling nemen is nauwelijks mogelijk, hij kan alleen maar iets heftigers doen door in beeld iets met de koran of de profeet te doen dat shockerend is en dan zijn we het er denk ik wel over eens dat hij echt zijn eigen glazen ingooit.quote:Balkenende heeft met z'n slappe knieen en z'n ruggegraatloos geschipper al duidelijk laten blijken dat de overheid er alles aan gelegen is om die film van tafel te krijgen. Alles om maar te voorkomen dat er echt eens een keer stelling genomen moet worden.
Hoezo er is toch niks mis met die film toch .. waarom laat hij het niet zien aan de echte democratische mensenquote:Op woensdag 19 maart 2008 15:13 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Het probleem is dan dat de overheid die voorvertoning zal aangrijpen om de film te laten verbieden. Of dat nu lukt of niet, het zal minstens tot uitstel leiden, en een oeverloos juridisch getouwtrek worden.
Balkenende heeft met z'n slappe knieen en z'n ruggegraatloos geschipper al duidelijk laten blijken dat de overheid er alles aan gelegen is om die film van tafel te krijgen. Alles om maar te voorkomen dat er echt eens een keer stelling genomen moet worden.
Dat Wilders geen zin heeft om dat over zich af te roepen kan ik me prima voorstellen.
[..]
Kunstenaar is geen beschermde titel. Iedereen mag zich kunstenaar noemen, dus ook Wilders.
Oh zeker, iedereen mag zich ook journalist noemen. So what?quote:Op woensdag 19 maart 2008 15:13 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Iedereen mag zijn mening geven.quote:Op woensdag 19 maart 2008 17:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh zeker, iedereen mag zich ook journalist noemen. So what?
Over de politieke signature valt te steggelen, maar dat doe ik niet.quote:Op woensdag 19 maart 2008 17:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja lekker, de Volkspartij - gezellig extreem-rechts.
Ja, maar het blijft een extreemrechtse partij. Daar valt niks over te steggelen hoor.quote:Op woensdag 19 maart 2008 18:30 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Over de politieke signature valt te steggelen, maar dat doe ik niet.
De DVP vertegenwoordigd een aanzienlijk deel van het Deense electoraat en helpt in het parlement de regeringscoalitie aan een meerderheid vormt daarmee mede het Deens overheidsbeleid.
'Tja, dat is 1 geluid, weersproken door heel veel anderen'.quote:Op woensdag 19 maart 2008 18:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, maar het blijft een extreemrechtse partij.
Nee hoor, wie weerspreekt dat dan? NIemand met enige notie van de politiek zal dat weerspreken.quote:Op woensdag 19 maart 2008 18:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
'Tja, dat is 1 geluid, weersproken door heel veel anderen'.
Ik refereer hier aan jouw opmerking die suggereert dat de aanbeveling van Werdmölder geīsoleerd is en derhalve niet ter zake doende is (in het gunstigste geval, want ik kan me ook voorstellen dat je hem ook nog wel wat harder wilt diskwalificeren, vanwege zijn opvatting over het tijdelijk terugsturen van problematische Marokkaanse jongeren), terwijl hij de resultaten onderzocht van Marokkaanse vaders die het feitelijk al in praktijk brachten.quote:Op woensdag 19 maart 2008 18:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, wie weerspreekt dat dan? NIemand met enige notie van de politiek zal dat weerspreken.
Goh, een partij die die een bepaalde religie middeleeuws noemt, grijpt als oplossing een methode uit de middeleuween(verbanning) aan om om het te proberen op te lossen, nee dat is wel westers...quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Zolang ze nog onder ad. 1 vallen, worden ze dus behandeld als zodanig.
Gaan ze radicaliseren zodat ze onder ad. 2 gaan vallen, dan kunnen ze het land uit.
Vind de post van Strolie echt wel duidelijk.
Je maakt hier een oorlogsverklaring van??quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:45 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=37&Itemid=11
En die mogen dat hier wel zeggen en vindenquote:Op woensdag 19 maart 2008 22:18 schreef Druuna het volgende:
Grappig ik sprak een iraanse buurman, die me vertelde dat de meeste iraniers de film juist enorm toejuichen!
Iran wordt erg onderdrukt door de islam, en de bevolking is er echt happy mee!
Diegene die het niet zijn, zijn de 'staphorsters' onder de bevolking zeg maar...
Weide, koeden, je weet wel, toch? Of het zijn hooggeplaatsten daar, die goed verdienen en dus maar meeblaten met wat hoort. Ik heb gevraagd of het verantwoord was om dit te plaatsen op dit forum en volgens hem was dat prima, dus bij deze...
Gevangenisstraf, slaag, steniging? Misschien wel onthoofding, daarom vluchten ze ook weg daar, omdat je daar niets mag zeggen tegen het geloof.quote:Op woensdag 19 maart 2008 23:08 schreef prupke het volgende:
[..]
En die mogen dat hier wel zeggen en vindenin dit klotelandje, maar ws als ze het doen in iran....wat zou dan de straf daarop zijn?
Dat bedoel ikquote:Op woensdag 19 maart 2008 23:12 schreef Druuna het volgende:
[..]
Gevangenisstraf, slaag, steniging? Misschien wel onthoofding, daarom vluchten ze ook weg daar, omdat je daar niets mag zeggen tegen het geloof.
En als ze jou niet vinden moet je oppassen dat ze je familie niet te grazen nemen.
![]()
Ze vinden het daar ook alleen zeggen ze dit alleen tegen mensen die ze echt kunnen vertrouwen, omdat hierover praten gevaarlijk kan zijn.
ontkennen doe je maar bij Wildersquote:Op woensdag 19 maart 2008 21:08 schreef prupke het volgende:
[..]
Je maakt hier een oorlogsverklaring van??
HUH?quote:
quote:Op donderdag 20 maart 2008 00:34 schreef prupke het volgende:
[..]
HUH?
Ik stel toch echt een vraag aan jou...
als jij deze vraag niet kan beantwoorden ....dan heb je voor mij afgedaan, en geloof ik ook niets van wat je nou wil vertellen....
er komen in dat stuk 3 maal het woord oorlog voor.... geen van allen bedreigend naar de islam...
dus : of je reageerd nu eens een keer van wat jij zelf denkt , zonder je te verschuilen achter je geloof of iemand anders..
ik ben katholiek (volgens mijn papiertjes ) maar godverdomme wat heb ik een hekel aan scheinheilig en verschuildend gedrag!!!
laatste poging ...anders ga je zwaar op ignore,,,,, en ws niet alleen bij mijquote:Op donderdag 20 maart 2008 00:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat kan ik eraan doen als jij niet weet wat oorlog betekent.
oorlog uitroepen is dergelijk een oorlogsverklaring.
waarmee jij dus bevestigt dat het plaatje dat Wilders probeert te schilderen van 'de moslim' niet klopt .. de meeste moslims zijn geen equivalent van de 'staphorsters'quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:18 schreef Druuna het volgende:
Grappig ik sprak een iraanse buurman, die me vertelde dat de meeste iraniers de film juist enorm toejuichen!
Diegene die het niet zijn, zijn de 'staphorsters' onder de bevolking zeg maar...
Weide, koeden, je weet wel, toch? Of het zijn hooggeplaatsten daar, die goed verdienen en dus maar meeblaten met wat hoort. Ik heb gevraagd of het verantwoord was om dit te plaatsen op dit forum en volgens hem was dat prima, dus bij deze...
Je buurman is hoogstwaarschijnlijk een van die randdebielen die gelijk de islam haat omdat de mullah's in Iran misbruik maken van hun macht onder de banner v/d islam. Je kan hem vergelijken met de Wilders-sletjes in NL die ook gelijk beginnen te generaliseren.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:18 schreef Druuna het volgende:
wie weet is zijn buurman wel ex-savak .. er zijn in de loop van de decennia Iraniërs van divers pluimage gevlucht uit het land ..quote:Op donderdag 20 maart 2008 01:01 schreef Jestrovic het volgende:
[..]
Je buurman is hoogstwaarschijnlijk een van die randdebielen die gelijk de islam haat omdat de mullah's in Iran misbruik maken van hun macht onder de banner v/d islam. Je kan hem vergelijken met de Wilders-sletjes in NL die ook gelijk beginnen te generaliseren.
en dat is en blijft dan ook het kwalijke aan Wilders .. dat generaliseren op basis van uitvergroten van incidenten ..quote:Iran wordt niet onderdrukt door de islam. De meerderheid van de mensen in Iran zijn en blijven moslims. Ze worden onderdrukt door extremisten. Iraniërs blijven moslim lang nadat de huidige machthebbers zijn verdreven dus ga niet blij doen dat je gelijk nu is bewezen omdat je buurman nonsens verkondigt.
Je hebt gelijk. Wilders generaliseert ook al ontkennen zijn aanhangers dat. (quote:Op donderdag 20 maart 2008 01:40 schreef moussie het volgende:
en dat is en blijft dan ook het kwalijke aan Wilders .. dat generaliseren op basis van uitvergroten van incidenten ..
en het lullige voor 'de moslim' in deze is, hoe kan je tegengas geven aan extremisten in je land als je land tegelijkertijd platgewalst wordt buitenlandse indringers ?
Wil je uiteenzetten het plaatje dat WIlders wil schilderen over 'de moslim'? Hoe zit het plaatje van 'de moslim' eruit door de bril van Wilders?quote:Op donderdag 20 maart 2008 00:39 schreef moussie het volgende:
[..]
waarmee jij dus bevestigt dat het plaatje dat Wilders probeert te schilderen van 'de moslim' niet klopt .. de meeste moslims zijn geen equivalent van de 'staphorsters'
Denk het wel. Als Wilders ervan afziet, dan zijn er genoeg andere amateur cineasten op een idee gebracht.quote:
Klein voorbeeldje. In het stuk op de website van de PVV staat:quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wil je uiteenzetten het plaatje dat WIlders wil schilderen over 'de moslim'? Hoe zit het plaatje van 'de moslim' eruit door de bril van Wilders?
Terwijl takiyya een islamitische traditie is van slechts enkele stromingen. De meerderheid van de Moslims (als ze het al kennen) beschouwt het als 'not done' of een zonde.quote:In landen waar de islam nog niet domineert, mogen moslims dat verbergen. Er is een speciale term voor, takiyya. Dat betekent dat je als moslim in een niet-moslimland je ware moslimgezicht verbergt om vervolging te voorkomen, terwijl de strijd tegen niet-moslims wel heimelijk wordt gevoerd.
quote:Takiyya geldt in de islamitische traditie van sjiieten, ismaëlieten en Druzen als een toegestane gedragsregel om het geloof onder bedreiging of dwang te verbergen. Het begrip werd oorspronkelijk als een praktisch principe in de Koran geīntroduceerd en baseert zich op de verzen (ayaat) uit (Soera Het Geslacht van Imraan 28) en (Soera De Bijen 106), op Hadith, tafsir-literatuur en juridische geschriften.
Binnen de islam bestaat onenigheid over de interpretatie en het gebruik van het principe, omdat het als gedragsregel aanleiding zou kunnen geven tot hypocrisie, veinzen en liegen. De overige belangrijke stromingen binnen de islam (die de overgrote meerderheid vertegenwoordigen) geven geen mandaat voor de toepassing ervan en verwijzen naar verschillende overleveringen waarin het veinzen wordt afgewezen en zelfs als shirk worden aangemerkt. Volgens veiligheidsdiensten zijn er nieuwe ontwikkelingen in (ultra)extremistische kring die erop wijzen dat daar voor eigen doeleinden - ongeacht de oorspronkelijke context - op wordt teruggegrepen.
Bron: wikipedia
Dan nog heeft Wilders het in beginsel over de koran en de islam, omdat het stuk dat jij aanhaalt direct betrekking heeft op de vraag 'waarom is de islam voor u het kwaad'.quote:Op donderdag 20 maart 2008 13:30 schreef Castor het volgende:
[..]
Klein voorbeeldje. In het stuk op de website van de PVV staat:
[..]
Terwijl takiyya een islamitische traditie is van slechts enkele stromingen. De meerderheid van de Moslims (als ze het al kennen) beschouwt het als 'not done' of een zonde.
[..]
quote:Kamerleden weigeren anti-PVV-petitie
DEN HAAG - Tweede Kamerleden van het CDA, PvdA en GroenLinks willen zaterdag geen petitie in ontvangst nemen tegen politicus Geert Wilders (PVV) tijdens een demonstratie op de Amsterdamse Dam. De fracties komen niet naar Amsterdam omdat de bijeenkomst tegen racisme uit dreigt te draaien op een bijeenkomst tegen Wilders.
Dan is dat toch onderdeel van het plaatje dat Wilders schildert over 'de moslim'...?quote:Op donderdag 20 maart 2008 14:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dan nog heeft Wilders het in beginsel over de koran en de islam, omdat het stuk dat jij aanhaalt direct betrekking heeft op de vraag 'waarom is de islam voor u het kwaad'.
Ik zie het als het schetsen van een beeld over de islam en koran.quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:16 schreef Castor het volgende:
[..]
Dan is dat toch onderdeel van het plaatje dat Wilders schildert over 'de moslim'...?
Dat de moslims het een en ander mogen verbergen komt door de koran en de islam die, zoals hij zegt, alles domineert.quote:De islam domineert alles. Het gaat van vermogensrecht tot personenrecht, van familierecht tot maatschappelijke en politieke vraagstukken. De islam is bovendien in essentie imperialistisch ingesteld. En als het nou nog iets zou zijn van engelen. Maar het is eerder iets van duivels. Ik heb de Koran wel honderd keer gelezen: de intolerantie, de haat, het geweld, het zit er op alle mogelijke manieren ingebakken. In landen waar de islam nog niet domineert, mogen moslims dat verbergen.
quote:PVV-leider Geert Wilders staat op het lijstje met kandidaten voor het presidentschap van Europa. De goksite Unibet.net noteerde hem donderdag met de kans van 200 tegen 1.
Premier Jan Peter Balkenende is met 25 tegen 1 een kanshebber. De functie van Europees president ontstaat januari 2009, als het nieuwe EU-verdrag in alle 27 EU-landen wordt aangenomen.
Grootste kanshebber volgens de gokkers is de Deense premier Anders Fogh Rasmussen (kans 1 op 3). Andere kanshebbers zijn Tony Blair (4,5 tegen 1), Gerhard Schröder (15 tegen 1) en Nicolas Sarkozy (65 tegen 1).
De moslim hangt volgens Wilders een fascistische leer aan, leest een fascistisch boek en is daarmee dus een fascist.quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wil je uiteenzetten het plaatje dat WIlders wil schilderen over 'de moslim'? Hoe zit het plaatje van 'de moslim' eruit door de bril van Wilders?
Jij weet blijkbaar meer over de inhoud dan de restquote:Op donderdag 20 maart 2008 15:36 schreef venomsnake het volgende:
gelukkig wil geen tv station die bagger van Wilders uitzenden.
Wil je nou beweren dat er nog niks over de inhoud te zeggen is? Wat vreemd, alsof Wilders daar nog niks over gezegd heeft en alsof dat in grote lijnen niet al lang duidelijk is. Of is het ineens een heel ander verhaal dan hij de afgelopen jaren heeft gehouden???quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij weet blijkbaar meer over de inhoud dan de rest?
Ik wil in ieder geval eerst de film gezien hebben voordat ik een oordeel vel over de hele situatie. Dat is nou net het mooie aan dit land: censuur hoort niet thuis in Nederland.quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Wil je nou beweren dat er nog niks over de inhoud te zeggen is? Wat vreemd, alsof Wilders daar nog niks over gezegd heeft en alsof dat in grote lijnen niet al lang duidelijk is. Of is het ineens een heel ander verhaal dan hij de afgelopen jaren heeft gehouden???
Dat is wat anders, je doet alleen alsof er nu nog niks over de film te zeggen is, dat is natuurlijk niet waar.quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:22 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik wil in ieder geval eerst de film gezien hebben voordat ik een oordeel vel over de hele situatie. Dat is nou net het mooie aan dit land: censuur hoort niet thuis in Nederland.
Als iedereen toch weet wat er in die film zit, waarom moet je hem dan verbieden?quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Wil je nou beweren dat er nog niks over de inhoud te zeggen is? Wat vreemd, alsof Wilders daar nog niks over gezegd heeft en alsof dat in grote lijnen niet al lang duidelijk is. Of is het ineens een heel ander verhaal dan hij de afgelopen jaren heeft gehouden???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |