abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 maart 2008 @ 15:01:09 #251
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_57476906
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 14:50 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Wat is de volgende stap dan? Moet elke schrijver, TV- of filmmaker die een potentieel controversieel onderwerp wil aansnijden zijn eindproduct nu eerst aan de AIVD tonen om zeker te stellen dat het niet een gevaar voor de samenleving zou-kunnen-opleveren? Klinkt mij redelijk fascistisch in de oren.
Een gekozen volksvertegenwoordiger zou toch op z'n minst iets meer verantwoordelijkeheid moeten tonen. Ik zou hem ook niet willen dwingen, maar eerder dringend aanraden om zijn film idd eerst in besloten kring aan bv. de AIVD te laten zien.
quote:
Ik ben van mening dat kunstenaars juist vrij moeten zijn om elk onderwerp te kiezen, en daar desnoods flink tegenaan moeten kunnen schoppen en provoceren, zonder angst. Anders verandert er nooit iets. Zo werkt dat nu eenmaal in een vrij land. Gerard Reve kon ook de Christelijke denkbeelden aan de kaak stellen zonder dat hij bang hoefde te zijn voor een mes in de rug.
Geert Wilders is toch echt geen kunstenaar.
pi_57477027
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 15:01 schreef Castor het volgende:

[..]

Een gekozen volksvertegenwoordiger zou toch op z'n minst iets meer verantwoordelijkeheid moeten tonen. Ik zou hem ook niet willen dwingen, maar eerder dringend aanraden om zijn film idd eerst in besloten kring aan bv. de AIVD te laten zien.
En ik geef Wilders groot gelijk dat hij Fitna niet van tevoren laat zien aan Tjibbe Joustra als deze niet garandeert dat hij aan de hand van deze voorvertoning de film niet zal verbieden.
[..]
quote:
Misschien niet wat betreft het bespelen van een viool ofzo, maar toch wel wat betreft het bespelen van de media, wat betreft het krijgen van aandacht dan.
pi_57477102
quote:

[..]

Het probleem is dan dat de overheid die voorvertoning zal aangrijpen om de film te laten verbieden. Of dat nu lukt of niet, het zal minstens tot uitstel leiden, en een oeverloos juridisch getouwtrek worden.

Balkenende heeft met z'n slappe knieen en z'n ruggegraatloos geschipper al duidelijk laten blijken dat de overheid er alles aan gelegen is om die film van tafel te krijgen. Alles om maar te voorkomen dat er echt eens een keer stelling genomen moet worden.

Dat Wilders geen zin heeft om dat over zich af te roepen kan ik me prima voorstellen.
quote:
Kunstenaar is geen beschermde titel. Iedereen mag zich kunstenaar noemen, dus ook Wilders.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  woensdag 19 maart 2008 @ 15:16:30 #254
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57477164
quote:
Misschien moeten we dan maar een nieuwe waarschuwingssticker bij de kijkwijzer introduceren. Een hoofddoekje als de inhoud beledigend voor moslims zou kunnen zijn.

quote:
Misschien is kunstenaar een overdreven term, maar hij creeërt wel iets. Wat dat betreft past de film van Wilders prima in het rijtje van De Grote Orgaandonor Show, Spuiten & Slikken, Deep Throat en Manhunt 2. Allemaal culturele uitingen die sommige politici liever hadden willen verbieden.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 19 maart 2008 @ 15:22:31 #255
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57477292
quote:
De rechtse Deense Volkspartij betreurt de uitlatingen van Rasmussen. ''Fogh zou blij moeten zijn dat hij als verdediger van de vrijheid van meningsuiting wordt gehuldigd. Ik heb er moeite mee dit te begrijpen. Het is pijnlijk'', aldus Sören Espersen van de Volkspartij. (ANP)
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_57477736
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 15:16 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Misschien moeten we dan maar een nieuwe waarschuwingssticker bij de kijkwijzer introduceren. Een hoofddoekje als de inhoud beledigend voor moslims zou kunnen zijn.

[ afbeelding ]
  woensdag 19 maart 2008 @ 16:08:11 #257
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_57478227
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 15:13 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Kunstenaar is geen beschermde titel. Iedereen mag zich kunstenaar noemen, dus ook Wilders.
Hij mag zich wat mij betreft noemen zoals hij wilt. Dat maakt hem in mijn ogen nog altijd geen kunstenaar. En das mijn mening.
pi_57479504
Wat een goede actie van Denemarken

Wilders wordt door niemand gesteund
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_57479727
quote:

[..]

Het probleem is dan dat de overheid die voorvertoning zal aangrijpen om de film te laten verbieden. Of dat nu lukt of niet, het zal minstens tot uitstel leiden, en een oeverloos juridisch getouwtrek worden.
Volgens Wilders is er niks aan de hand met die film, dus kan hij hem rustig laten zien. Blijkbaar is ie er toch niet gerust op. Ik vind het voorstelbaar dat hij hem niet laat zien van tevoren. Maar ook hier in neem je het weer voor hem op.
quote:
Balkenende heeft met z'n slappe knieen en z'n ruggegraatloos geschipper al duidelijk laten blijken dat de overheid er alles aan gelegen is om die film van tafel te krijgen. Alles om maar te voorkomen dat er echt eens een keer stelling genomen moet worden.
Wat bedoel je dan met 'echt stelling nemen'? Waarover, waartegen? Denk je dat er met die film zoveel meer stelling wordt genomen dan nu al gebeurt? Wat moet je nog meer stelling dannemen dan die voortdurende vergelijking met het fascisme en het willen verbieden van de Koran. Meer stelling nemen is nauwelijks mogelijk, hij kan alleen maar iets heftigers doen door in beeld iets met de koran of de profeet te doen dat shockerend is en dan zijn we het er denk ik wel over eens dat hij echt zijn eigen glazen ingooit.
pi_57479863
quote:

[..]

Dat Wilders geen zin heeft om dat over zich af te roepen kan ik me prima voorstellen.
[..]

Hoezo er is toch niks mis met die film toch .. waarom laat hij het niet zien aan de echte democratische mensen

Je laat hier echt zien wat Wilders voor je betekent. doe niet scheinheilig en zag maar gerust wat voor gevoelens je voor Wilders hebt

overal heb je tegenantwoord erop maar Wilders afkeuren ho maar
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_57479980
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 15:22 schreef damian5700 het volgende:

[..]
Ja lekker, de Volkspartij - gezellig extreem-rechts.
pi_57480007
quote:
Oh zeker, iedereen mag zich ook journalist noemen. So what?
  woensdag 19 maart 2008 @ 17:41:53 #263
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_57480224
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 17:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh zeker, iedereen mag zich ook journalist noemen. So what?
Iedereen mag zijn mening geven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 19 maart 2008 @ 18:30:05 #264
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57481325
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 17:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja lekker, de Volkspartij - gezellig extreem-rechts.
Over de politieke signature valt te steggelen, maar dat doe ik niet.
De DVP vertegenwoordigd een aanzienlijk deel van het Deense electoraat en helpt in het parlement de regeringscoalitie aan een meerderheid vormt daarmee mede het Deens overheidsbeleid.
pi_57481515
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 18:30 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Over de politieke signature valt te steggelen, maar dat doe ik niet.
De DVP vertegenwoordigd een aanzienlijk deel van het Deense electoraat en helpt in het parlement de regeringscoalitie aan een meerderheid vormt daarmee mede het Deens overheidsbeleid.
Ja, maar het blijft een extreemrechtse partij. Daar valt niks over te steggelen hoor.
  woensdag 19 maart 2008 @ 18:45:58 #266
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57481703
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 18:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, maar het blijft een extreemrechtse partij.
'Tja, dat is 1 geluid, weersproken door heel veel anderen'.
pi_57481774
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 18:45 schreef damian5700 het volgende:

[..]

'Tja, dat is 1 geluid, weersproken door heel veel anderen'.
Nee hoor, wie weerspreekt dat dan? NIemand met enige notie van de politiek zal dat weerspreken.
  woensdag 19 maart 2008 @ 19:16:05 #268
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57482461
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 18:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, wie weerspreekt dat dan? NIemand met enige notie van de politiek zal dat weerspreken.
Ik refereer hier aan jouw opmerking die suggereert dat de aanbeveling van Werdmölder geīsoleerd is en derhalve niet ter zake doende is (in het gunstigste geval, want ik kan me ook voorstellen dat je hem ook nog wel wat harder wilt diskwalificeren, vanwege zijn opvatting over het tijdelijk terugsturen van problematische Marokkaanse jongeren), terwijl hij de resultaten onderzocht van Marokkaanse vaders die het feitelijk al in praktijk brachten.

Zo goed was jouw notie van dit geheel.

Ik ga dus geen semantische discussie houden over de ideologische grondslag van een Deense partij.
Ieder willekeurige vertrekpunt op het politieke spectrum van waaruit je een beschouwing maakt en oordeelt kan een andere definitie opleveren.
  woensdag 19 maart 2008 @ 20:55:25 #269
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_57484963
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 12:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Zolang ze nog onder ad. 1 vallen, worden ze dus behandeld als zodanig.
Gaan ze radicaliseren zodat ze onder ad. 2 gaan vallen, dan kunnen ze het land uit.

Vind de post van Strolie echt wel duidelijk.
Goh, een partij die die een bepaalde religie middeleeuws noemt, grijpt als oplossing een methode uit de middeleuween(verbanning) aan om om het te proberen op te lossen, nee dat is wel westers...
pi_57485331
quote:
Je maakt hier een oorlogsverklaring van??
Thank Drunk I'm a Goddess!
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:14:50 #271
16874 creno
born this way
pi_57487608
in de panaroma van deze week staat een erg interessant artikel met betrekking tot de islam !
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:18:40 #272
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_57487767
Grappig ik sprak een iraanse buurman, die me vertelde dat de meeste iraniers de film juist enorm toejuichen!
Iran wordt erg onderdrukt door de islam, en de bevolking is er echt happy mee!
Diegene die het niet zijn, zijn de 'staphorsters' onder de bevolking zeg maar...
Weide, koeden, je weet wel, toch? Of het zijn hooggeplaatsten daar, die goed verdienen en dus maar meeblaten met wat hoort. Ik heb gevraagd of het verantwoord was om dit te plaatsen op dit forum en volgens hem was dat prima, dus bij deze...
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
pi_57489632
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 22:18 schreef Druuna het volgende:
Grappig ik sprak een iraanse buurman, die me vertelde dat de meeste iraniers de film juist enorm toejuichen!
Iran wordt erg onderdrukt door de islam, en de bevolking is er echt happy mee!
Diegene die het niet zijn, zijn de 'staphorsters' onder de bevolking zeg maar...
Weide, koeden, je weet wel, toch? Of het zijn hooggeplaatsten daar, die goed verdienen en dus maar meeblaten met wat hoort. Ik heb gevraagd of het verantwoord was om dit te plaatsen op dit forum en volgens hem was dat prima, dus bij deze...
En die mogen dat hier wel zeggen en vinden in dit klotelandje, maar ws als ze het doen in iran....wat zou dan de straf daarop zijn?
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_57489663
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 15:43 schreef FOKwa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
  woensdag 19 maart 2008 @ 23:12:16 #275
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_57489727
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 23:08 schreef prupke het volgende:

[..]

En die mogen dat hier wel zeggen en vinden in dit klotelandje, maar ws als ze het doen in iran....wat zou dan de straf daarop zijn?
Gevangenisstraf, slaag, steniging? Misschien wel onthoofding, daarom vluchten ze ook weg daar, omdat je daar niets mag zeggen tegen het geloof.
En als ze jou niet vinden moet je oppassen dat ze je familie niet te grazen nemen.
Ze vinden het daar ook alleen zeggen ze dit alleen tegen mensen die ze echt kunnen vertrouwen, omdat hierover praten gevaarlijk kan zijn.
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')