Maar je haat! En haat is een foute emotie, als je zegt dat je voor liefde bent en vrede, want dat zeg je nu wel, maar dat jok je.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Je bent bij de verkeerde adres .. WIlders wilt discriminatie toelaten weer.
Ik heb altijd gezegd dat ik tegen provocatie ben en geweld en ik ben voor vrede en liefde
de beste manier is om het over hem te hebben en hem verder te negeren .....quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:22 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Geloof je zelf dat hij dit onderwerp ooit anders gaat zien? Ik snap niet dat iedereen op 'm blijft reageren.
Ik haat mensen die oorlogen willen of moet ik van hun houdenquote:Op woensdag 19 maart 2008 00:25 schreef Druuna het volgende:
[..]
Maar je haat! En haat is een foute emotie, als je zegt dat je voor liefde bent en vrede, want dat zeg je nu wel, maar dat jok je.
Je bent niet bijster slim. Dat blijkt wel uit je reacties. Jammer, dat zul je ook vast niet meer worden.
mijn standpunten over de moslimsquote:Op woensdag 19 maart 2008 00:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik ga slapen niet wakker worden
Maar is het duidelijk mijn standpunten tegenover Nederland
VOOR vrede en liefde
TEGEN wilders haat en geweld en oorlog
quote:De hoogste commandant van de Navo maakt zich zorgen over de eventuele gevolgen van het uitzenden van de antikoranfilm van Geert Wilders. "Het probleem is de extremisten; die willen hier hun voordeel mee doen, of dat nu redelijk is of niet", zei de Amerikaanse generaal John Craddock.
Craddock zei ook dat commandanten in Afghanistan er bij plaatselijke leiders op hebben aangedrongen de buitenlandse troepen niet voor het uitzenden van de film verantwoordelijk te stellen.
Navo-functionarissen vrezen vooral dat Nederlanders vaker het doelwit zullen worden van aanslagen als de omstreden film wordt uitgezonden. "Het zou jammer zijn als soldaten met die nationaliteit verantwoordelijk worden gehouden voor iets waar ze niets mee te maken hebben", zei Craddock.
Wilders heeft gezegd de vijftien minuten durende film, 'Fitna', nog deze maand uit te brengen. Het is de bedoeling de koran in de film af te schilderen als een fascistisch boek.
quote:PVV-leider Geert Wilders vindt het onterecht dat programmamaker Harry de Winter hem beschuldigt van racisme. Een advertentie op de voorpagina van de Volkskrant waarin de producent dat maandag deed, is volgens Wilders een ‘weinig smaakvolle, goedkope steek onder de gordel die kant noch wal raakt’.
Het Tweede Kamerlid zei dat dinsdag in een reactie. De Winter plaatste de tekst mede namens de Stichting de Initiatieven en Een Ander Joods Geluid, waarvan hij een van de oprichters is. ‘Als Wilders hetzelfde over Joden (en het Oude Testament) gezegd zou hebben als wat hij nu over moslims (en de Koran) uitkraamt, dan was hij allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme’, luidde de tekst van de advertentie.
‘Totale lariekoek’ en ‘complete onzin’, aldus Wilders. Hij benadrukte dat hij een probleem heeft met de islam en niet met moslims. Om de problemen met de islam in Nederland aan te pakken, is volgens Wilders een immigratiestop voor mensen uit moslimlanden nodig. Dat wil niet zeggen dat alle moslims niet deugen, voegde hij eraan toe.
Wilders was maandag in Denemarken, waar hij enkele interviews heeft gegeven die deze week worden uitgezonden. Hij omschreef zijn bezoek als een ‘warm bad’ en gaf aan dat hij in Denemarken op meer begrip kon rekenen dan hij in Nederland krijgt.
quote:Premier Jan Peter Balkenende wordt op de aftiteling van de antikoranfilm Fitna van PVV-leider Geert Wilders bedankt voor de geboden pr en marketing. Dat 'gerucht' haalde PVV-partijgenoot Raymond de Roon dinsdag aan tijdens een debat met de premier over de Europese top.
Op de top van vorige week vroeg Balkenende steun van de andere Europese regeringsleiders mocht het tot ongeregeldheden komen als de film van Wilders uitkomt. Die steun kreeg hij toegezegd.
De Roon verweet Balkenende in zijn bijdrage politiek slecht geopereerd te hebben. Het Kamerlid stelt dat de plannen voor de film van Wilders uitgelekt zijn via ambtenaren van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding. "De pers heeft dat verder opgeblazen en de regering heeft dat niet tegengehouden." Volgens De Roon heeft dat geleid tot demonstraties in Arabische landen. "Erkent de regering die verantwoordelijkheid?"
Nog één nachtje slapen?quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:09 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Met Moslims als Meki heb je geen Fitna nodig om een punt te maken...
quote:Duizenden betogers verwacht bij demonstratie tegen Wilders
Van onze verslaggeefsters Janny Groen, Annieke Kranenberg
DEN HAAG - Nederland Bekent Kleur slijpt de messen: steeds meer Nederlanders zijn Wilders zat. En dat moet zaterdag klinken op de Dam, uit duizenden kelen.
Een ‘omslagpunt’ in het politieke klimaat in Nederland, dat wordt gekenmerkt door ‘angst en haat’. Zo betitelt de organisator Nederland Bekent Kleur de manifestatie zaterdag tegen racisme op de Dam in Amsterdam. Sinds de felle protesten van midden jaren negentig, onder andere tegen de Centrum Democraten, heeft de organisatie niet meer zo’n massale betoging tegen ‘een racistische politieke partij’ georganiseerd.
Het protest vindt plaats in het kader van de wereldwijde VN-dag tegen racisme op vrijdag, maar richt zich in het bijzonder tegen de ‘discriminerende’ uitspraken van de PVV-fractievoorzitter. Dat het draagvlak voor de manifestatie groot is, meet de organisator af aan de gevarieerde lijst bekende Nederlanders die zitting hebben genomen in het comité van aanbeveling. ‘Een dwarsdoorsnee van de Nederlandse bevolking’, aldus René Danen, voorzitter van Nederland Bekent Kleur.
Op de aanbevelingslijst staan BN’ers als rabbijn Abraham Soetendorp, oud-presentator Ad Visser van Toppop, oud-burgemeester van Amsterdam Ed van Thijn, commissaris der koningin Ed Nijpels, dominee Visser van de Rotterdamse Pauluskerk, dj wereldmuziek Kareem Raihani, zanger Huub van der Lubbe van De Dijk, acteur en schilder Jeroen Krabbé en de cabaretiers Youp van ’t Hek, Dolf Jansen en Vincent Bijlo.
Danen verwacht ‘enkele duizenden betogers’. Steeds meer Nederlanders laten horen: ‘genoeg is genoeg’. De politiek houdt zich opmerkelijk stil, het Openbaar Ministerie treuzelt met de juridische aanpak van de PVV-leider, constateert Danen. ‘Zaterdag is de kans massaal je stem te laten horen.’
Hij refereert aan Harry de Winter, die zich maandag op de voorpagina van de Volkskrant verzette tegen het racisme van Wilders. En aan Doekle Terpstra, voorzitter van de hbo-raad, die een initiatief begon tegen ‘de Verwildering’.
Mohamed Rabbae, voorzitter van het Landelijk Beraad Marokkanen (LBM), voegde toe dat de demonstratie weliswaar is gekoppeld aan de VN-dag tegen racisme en is gericht tegen alle vormen van discriminatie. ‘Maar we spelen geen kiekeboe met elkaar. Wilders is de aanvoerder van het racisme. En racisme is het betonrot van de samenleving.’
Je begint steeds meer de Femke Halsema van FOK! te worden.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:41 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Nou, bij deze dan. Maak je even een notitie, voor het geval je het 'vergeet'?
Ik ben het niet eens met zijn voorstel de Koran te verbieden. Ik ben het niet eens met zijn voorstel om Islamitische immigranten te weigeren.
Ik verdedig alleen zijn recht om die voorstellen uit te spreken.
Doe jij dan even een linkje naar die 'oorlogsverklaring'?
Gaan ze het winkelend publiek weer meetellen om aan die "duizenden" demonstranten te komen?quote:
Wat is je probleem eigenlijk? Demonstreren mag toch gewoon?quote:Op woensdag 19 maart 2008 08:21 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Gaan ze het winkelend publiek weer meetellen om aan die "duizenden" demonstranten te komen?
Als je om de goede redenen demonstreert wel. Maar tegen vermeend racisme en tegen een film die nog niemand heeft gezien is zo sneu. En liegen over de opkomst zijn dit soort samenraapsels van professionele boe-roepers altijd goed in.quote:Op woensdag 19 maart 2008 08:40 schreef SCH het volgende:
Wat is je probleem eigenlijk? Demonstreren mag toch gewoon?
Wat je nu dus doet is feitelijk wat je anderen verwijt. Over iets oordelen wat nog niet is geweest en wat dingen roepen op basis van aanname. Gewoon omdat je die demonstratie niet steunt. Laat die mensen lekker. Je bent nogal selectief in wie je wel en niet de vrijheid gunt en dit soort posts halen alles onderuit wat je over Wilders e.d. zegt.quote:Op woensdag 19 maart 2008 08:44 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Als je om de goede redenen demonstreert wel. Maar tegen vermeend racisme en tegen een film die nog niemand heeft gezien is zo sneu. En liegen over de opkomst zijn dit soort samenraapsels van professionele boe-roepers altijd goed in.
welke oorlogsverklaring? ik heb gehoord dat wilders een film gaat maken, nergens iets gelezen over een oorlogsverklaring. Als er moslims zijn die een FILM als een oorlogsverklaring opvatten zegt dat meer over hun dan over wilders. 'k heb niets met die man, maar nog minder met die radicale baarden die nu een hoop kabaal om niets maken.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:24 schreef Meki het volgende:
[..]
hohoho , zo makkelijk kom je er niet af.
reageer eens nou op oorlogsverklaring van Wilders
Dwarsdoorsnee, uhhuh, allemaal linksekerkgangers.quote:het draagvlak voor de manifestatie groot is, meet de organisator af aan de gevarieerde lijst bekende Nederlanders die zitting hebben genomen in het comité van aanbeveling. ‘Een dwarsdoorsnee van de Nederlandse bevolking’, aldus René Danen, voorzitter van Nederland Bekent Kleur.
Van z'n wiki-pagina: "Tijdens de campagne verscheen een interview met Rabbae in NRC Handelsblad, waarin hij verklaarde begrip te hebben voor mensen die het boek De Duivelsverzen van Salman Rushdie wilden laten verbieden. Ondanks zijn uitleg van die uitspraak wekte hij de indruk begrip te hebben voor de fatwa die ayatollah Khomeiny over Rushdie had uitgesproken."quote:Mohamed Rabbae, voorzitter van het Landelijk Beraad Marokkanen (LBM), voegde toe dat de demonstratie weliswaar is gekoppeld aan de VN-dag tegen racisme en is gericht tegen alle vormen van discriminatie. ‘Maar we spelen geen kiekeboe met elkaar. Wilders is de aanvoerder van het racisme. En racisme is het betonrot van de samenleving.’
Het is je ontgaan dat Wilders meer doet dan dat .. dat die eigenlijk wil dat iedere moslim die niet op z'n minst de helft uit de Koran scheurt op moet rotten uit Nederland ?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ook al zou Wilders expliciet uitspreken niet dol te zijn op moslims is dat nog geen oorlogsverklaring, hè?!
Ach. Wilders heeft gezegd dat de koude oorlog tegen de islam, die Fortuyn wilde, inmiddels is geworden tot een warme oorlog. Lijkt mij - zo na alle bedreigingen en de moord op Theo van Gogh - een goede analyse. Maar Meki ziet zich zichzelf na zo'n uitspraak al binnenkort naast een potje Zyklon B staanquote:Op woensdag 19 maart 2008 09:11 schreef Sora het volgende:
[..]
welke oorlogsverklaring? ik heb gehoord dat wilders een film gaat maken, nergens iets gelezen over een oorlogsverklaring. Als er moslims zijn die een FILM als een oorlogsverklaring opvatten zegt dat meer over hun dan over wilders. 'k heb niets met die man, maar nog minder met die radicale baarden die nu een hoop kabaal om niets maken.
Nee hoor, van mij mogen ze gerust demonstreren. Maar ik baseer mijn mening dat een sneue bedoeling is op eerdere demonstratie van die, en soortgelijke clubs. Wilders heeft nog niet eerder een film gemaakt, dus ik heb geen referentiepunten om daar een mening over te hebben. Maar bovenal, ik ontzeg niemand zijn vrijheid. Als ze voor lul willen lopen in de hoofdstad, moeten ze dat vooral doen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 08:46 schreef SCH het volgende:
Wat je nu dus doet is feitelijk wat je anderen verwijt. Over iets oordelen wat nog niet is geweest en wat dingen roepen op basis van aanname. Gewoon omdat je die demonstratie niet steunt. Laat die mensen lekker. Je bent nogal selectief in wie je wel en niet de vrijheid gunt en dit soort posts halen alles onderuit wat je over Wilders e.d. zegt.
Hoe zie je dat voor je?quote:Op woensdag 19 maart 2008 09:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is je ontgaan dat Wilders meer doet dan dat .. dat die eigenlijk wil dat iedere moslim die niet op z'n minst de helft uit de Koran scheurt op moet rotten uit Nederland ?
Imho is dat wel een oorlogsverklaring .. het is een stap in de psychologische oorlog die vaak/meestal vooraf gaat aan een fysieke oorlog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |