Hangt van je definitie van geweld af. Ik vind Wilders erg gewelddadig.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar hij gebruikt geen geweld.
oorlog uitroepen is een meervoud van geweldquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar hij gebruikt geen geweld.
Nee, jij bent lekker gevarieerdquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:16 schreef GewoneMan het volgende:
al jouw posts in ELK wilders topic (en dat zijn er nogal wat) komen op exact hetzelfde neer.
Je snapt zelf het verschil hopelijk wel tussen '(bij lange na) niet dol zijn op', en een'oorlogsverklaring'?quote:
minstens zo gevarieerd als jijquote:
Mijn punt is dat jihad ook word gebruikt als een geestelijke oorlog binnen in jezelf. Dat heeft dus niets te maken met het toepassen van geweld. Zo kennen we in Nederland intellectuele en politieke oorlogen waar ook geen geweld word toegepast. Door met het woord oorlog te schermen bewijs je dus niet dat Wilders oproept tot het gebruik van geweld.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een oorlog kan je alleen Jihad noemen als je vecht voor het gebied waar je uit verdreven bent, dus vechten tegen de agressor ter zelfverdediging, rest van de intenties heeft niets met Jihad te maken, weten de extremisten net zo goed, daarom gebruiken ze ook bezetting van Irak, Afghanistan en Palestina als voorbeeld. Als je strijd tegen een bezetting weet ik niet wie de oorlog heeft verklaard.
was dat een opzettelijke typfout??quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:18 schreef Meki het volgende:
[..]
oorlog uitroepen is een meervoud van geweld
je brengt andere extreminsten ( dit keer rechtse skinheads etc. ) op hele verkeerde gedachten
blijven ontkennen, Ik wou dat het ook niet zo was, maar het is zo hij heeft het gezegd dus niet blijven ontkennen en doordraaien
Het is niet hoe je hem vindt.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:17 schreef prupke het volgende:
[..]
Hoe weet jij zo zeker dat het geen grootspraak is?? en dat hij het wel meent??
ik bedoel : de film is niet uit, en ik ben van mening dat je pas mag beoordelen als je hem gezien hebt.
Ik vind wilders meestal een misselijke man , maar hij heeft wel een aantal goede punten.
Je mist de meeste van zijn uitspraken over moslims? Wat is het anders dan een oorlogsverklaring? Hij wil de islam verbieden, hoe noem jij dat dan?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:19 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Je snapt zelf het verschil hopelijk wel tussen '(bij lange na) niet dol zijn op', en een'oorlogsverklaring'?
Ik niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Hangt van je definitie van geweld af. Ik vind Wilders erg gewelddadig.
Ik was inderdaad op hoogte van je voorbeeld van Jihad als spirituele strijd, maar als vechten wordt geacht als kleine/simpele Jihad, dan snap ik niet echt waarom je reageert met 'Jihad mag wel?'quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mijn punt is dat jihad ook word gebruikt als een geestelijke oorlog binnen in jezelf. Dat heeft dus niets te maken met het toepassen van geweld. Zo kennen we in Nederland intellectuele en politieke oorlogen waar ook geen geweld word toegepast. Door met het woord oorlog te schermen bewijs je dus niet dat Wilders oproept tot het gebruik van geweld.
Beetje laffe tactiek, al dat gemekker op Meki dat op jezelf terugkaatst. Maar dat vinden meer users hier wel prettig geloof ik.quote:
luister lieve meki : hij kan wel aankondigen .... maar dat wil niet zeggen dat hem lukt!!!!!! (lukt hem toch niet)quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is niet hoe je hem vindt.
leer eens te kijken naar de feiten
Ik heb gezegd dat Wilders een oorlog heeft aangekondigd aan de Moslims en jij noemt het grootspraak
Hier meet je absoluut met 2 matenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mijn punt is dat jihad ook word gebruikt als een geestelijke oorlog binnen in jezelf. Dat heeft dus niets te maken met het toepassen van geweld. Zo kennen we in Nederland intellectuele en politieke oorlogen waar ook geen geweld word toegepast. Door met het woord oorlog te schermen bewijs je dus niet dat Wilders oproept tot het gebruik van geweld.
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:21 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ik niet.
Ik heb de heer Wilders nog nooit geweld zien gebruiken en nodig je bij deze uit mij van het tegendeel te bewijzen.
Een fan!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:15 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Jazeker, maar deze dagen werken dit soort uitspraken erg op mijn lachspieren.
En for the record: ik vind Versnipperaar een werelds forumgebruiker/man/vrouw/mens, wat ie ook is, top persoon.
Een 'intellectuele' oorlog voeren tegen onderdrukking, geweld en middeleeuws gedachtengoed heeft geen moer te maken met 'geweld'.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:18 schreef Meki het volgende:
[..]
oorlog uitroepen is een meervoud van geweld
Je vergeet radicale moslims en gewetenloze machthebbers die mensen onderdrukken onder de vlag van 'religie'.quote:je brengt andere extreminsten ( dit keer rechtse skinheads etc. ) op hele verkeerde gedachten
Ja, vooral blijven volhouden dat een meningsuiting een excuus is voor geweld. En niet eens geweld tegen diegene die die mening uitte, maar ook tegen mensen die er niets mee te maken hebben...quote:blijven ontkennen, Ik wou dat het ook niet zo was, maar het is zo hij heeft het gezegd dus niet blijven ontkennen en doordraaien
Geweld uitroepen is strafbaar toch of niet ?? Waar is de OM ?? Waar is de OM die hier kan uitleggen wat oorlogsverklaring is.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:23 schreef prupke het volgende:
[..]
luister lieve meki : hij kan wel aankondigen .... maar dat wil niet zeggen dat hem lukt!!!!!! (lukt hem toch niet)
daarom is het grootspraak...
(of de inhoud van de film moet dusdanig zijn dat ik mijn mening moet gaan herzien )
Ik neem het op voor zijn (en mijn) vrijheid om over een religie te zeggen wat ik er van vind, zonder dat hij (of ik) slachtoffer wordt van fysiek geweld. Daar is niets NSB-achtigs aan.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Beetje laffe tactiek, al dat gemekker op Meki dat op jezelf terugkaatst. Maar dat vinden meer users hier wel prettig geloof ik.
Ik walg van die users die het voortdurend voor Wilders opnemen maar ondertussen wel heel hard roepen dat ze 'niks met Wilders hebben'. De NSB is er niks bij.
We hebben het nu over Wilders en niet over de radicale moslimsquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Een 'intellectuele' oorlog voeren tegen onderdrukking, geweld en middeleeuws gedachtengoed heeft geen moer te maken met 'geweld'.
[..]
Je vergeet radicale moslims en gewetenloze machthebbers die mensen onderdrukken onder de vlag van 'religie'.
[..]
Ja, vooral blijven volhouden dat een meningsuiting een excuus is voor geweld. En niet eens geweld tegen diegene die die mening uitte, maar ook tegen mensen die er niets mee te maken hebben...
Intellectueelquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Een 'intellectuele' oorlog voeren tegen onderdrukking, geweld en middeleeuws gedachtengoed heeft geen moer te maken met 'geweld'.
Ik probeerde het op een simpele stap-voor-stap manier aan meki uit te leggen, maar ik wil om 12 uur slapen, dus ik denk dat dat niet gaat lukken.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik was inderdaad op hoogte van je voorbeeld van Jihad als spirituele strijd, maar als vechten wordt geacht als kleine/simpele Jihad, dan snap ik niet echt waarom je reageert met 'Jihad mag wel?'
Erg vredelievend, waarschijnlijk niet, maar dat zijn we lang genoeg geweest..quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:23 schreef SCH het volgende:
[..]Je hebt nog nooit van verbaal geweld gehoord? Van gewelddadige voorstellen. De koran verbieden, geen moslims meer het land in etcetera etcetera. Erg vredelievend inderdaad
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik probeerde het op een simpele stap-voor-stap manier aan meki uit te leggen, maar ik wil om 12 uur slapen, dus ik denk dat dat niet gaat lukken.
Joden beledigen is strafbaarquote:AMSTERDAM - Een oud-columnist van Havana, het blad van de Hogeschool van Amsterdam, moet op 27 maart in Amsterdam voor de rechter verschijnen. Hij zou in zijn column in september 2006 joden hebben beledigd.
Nope, sorry, maar ik mag je manier van schrijven wel.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een fan!![]()
Als je een vrouw was...
Dan snap je echt niets van vrijheid. Hoe durf je dat woord in de mond te nemen als je helemaal niet weet wat het inhoudt.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:26 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ik neem het op voor zijn (en mijn) vrijheid om over een religie te zeggen wat ik er van vind, zonder dat hij (of ik) slachtoffer worden van fysiek geweld. Daar is niets NSB-achtigs aan.
Kijk, dit is nou die zogenaamde intellectuele discussie JMG. Jij je zinquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:27 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Erg vredelievend, waarschijnlijk niet, maar dat zijn we lang genoeg geweest..
En de heer Wilders wil alle moslims niet het land uit hij wil de relschopper, de criminelen, de gelukszoekers hier niet hebben en gelijk heeft hij.
En als er nou nog slimme moslims waren kozen ze de kant van de heer Wilders, NL zal er een stuk beter uitzien, een stuk prettiger zijn om in te leven en dan kunnen we eindelijk in pais en vree naast en met elkaar leven zonder ellende.
Jij neemt hier telkens alles op voor Wildersquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:26 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ik neem het op voor zijn (en mijn) vrijheid om over een religie te zeggen wat ik er van vind, zonder dat hij (of ik) slachtoffer wordt van fysiek geweld. Daar is niets NSB-achtigs aan.
Wees maar blij met zulke fansquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een fan!![]()
Als je een vrouw was...
ik heb geen idee. echt niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Geweld uitroepen is strafbaar toch of niet ?? Waar is de OM ?? Waar is de OM die hier kan uitleggen wat oorlogsverklaring is.
Nee joh, dat bedoelt ie niet zo. Hij heeft natuurlijk niks met Wilders, zoals iedereen telkens beweert.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij neemt hier telkens alles op voor Wilders
Wat weet jij toch goed wat ik allemaal wel of niet doe. En wat ben je fantastisch op de hoogte van wat ik allemaal wel en niet weet.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:27 schreef SCH het volgende:
[..]
IntellectueelGelukkig zet je het tussen aanhalingstekens.
Maar je oprispingen over middeleeuws en onderdrukking e.d. zijn walgelijk en stigmatiserend en vooral oer en oerdom. Al die gratuite statements over een religie die je alleen maar uit de krant kent. Zo arrogant en dom om op deze manier te reageren. Je diskwalificeert jezelf er vooral zo mee, en je hebt het waarschijnlijk niet eens door.
Praat eens met de moslims in je stad in plaats van ze middeleeuws, gewelddadig en onderdrukkers te noemen.
Gelukkig, blij voor je dat je je zo verheven voelt, kun je mooi alles vanuit de hoogte bekijken, pas je op dat je niet valt?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Kijk, dit is nou die zogenaamde intellectuele discussie JMG. Jij je zin
Op zo'n laag en dom niveau wordt het gesprek gevoerd
Ik heb liever vrede en liefde,quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:30 schreef prupke het volgende:
[..]
ik heb geen idee. echt niet.
peroonlijk heb ik liever dat ze het roepen ipv uitvoeren
Maar wil/kan je mij eens een plezier doen?
Ja, zo'n ad hominem argument, dat is pas een echt fatsoenlijke discussiequote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee joh, dat bedoelt ie niet zo. Hij heeft natuurlijk niks met Wilders, zoals iedereen telkens beweert.
Jaloers?quote:
ik ben voor de vrede en liefde net als jijquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik heb liever vrede en liefde,
jij hebt blijkbaar dat ze het roepen of doen .
welke plezier
Voor zo'n verheven persoon als jij had ik wel een iets diepzinniger antwoord verwacht, of ben je stiekum toch gewoon een werkloze, kraakpand bewonende uitkeringtrekker?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee joh, dat bedoelt ie niet zo. Hij heeft natuurlijk niks met Wilders, zoals iedereen telkens beweert.
Ik heb hem geen enkele afkeuring zien doen aan Wilders of aan de Oorlogsverklaringquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:30 schreef SCH het volgende:
[..]
het gaat mij enkel en alleen om de islam (eigenlijk alle religies boedhisme uitgezonderd) de islam past (in de huidige vorm) simpelweg niet in de westerse wereld. zie je dat niet ben je echt stekeblind. voor het geval je het nog niet wist wij leven in een rechtsstaat en als je dus een probleem hebt stap je naar de rechter maar de moslims hebben niets met onze wetten (kijk naar de misdaad cijfers onder moslims je schrikt je kapot) en alles wat ze niet aanstaat dreigen met terreur.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Beetje laffe tactiek, al dat gemekker op Meki dat op jezelf terugkaatst. Maar dat vinden meer users hier wel prettig geloof ik.
Ik walg van die users die het voortdurend voor Wilders opnemen maar ondertussen wel heel hard roepen dat ze 'niks met Wilders hebben'. De NSB is er niks bij.
Nee uitroepen dus ook niet, Want Osama Bin Laden die roept ook alleen, en dat doet wel pijn neem ik aanquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:35 schreef prupke het volgende:
[..]
ik ben voor de vrede en liefde net als jij
indien geweld : laat ze het maar roepen (schelden doet geen pijn ) in plaats van doen (dus niet uitvoeren )
ik wil ff weten inhoeverre jij moslim bent
doe je aan de ramadan?
wat doe je als iemand zich daar niet aan houd in je familie?
Ook al zou Wilders expliciet uitspreken niet dol te zijn op moslims is dat nog geen oorlogsverklaring, hè?!quote:
Nou, bij deze dan. Maak je even een notitie, voor het geval je het 'vergeet'?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik heb hem geen enkele afkeuring zien doen aan Wilders of aan de Oorlogsverklaring
Wat osama roept ...doet mij niets....quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:37 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee uitroepen dus ook niet, Want Osama Bin Laden die roept ook alleen, en dat doet wel pijn neem ik aan
Ik doe mee aan de ramadan
als zij daar niet aanhouden, we hebben Altijd Allah die altijd toekijkt .
Racisten kunnen geen rechten hebbenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:41 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Nou, bij deze dan. Maak je even een notitie, voor het geval je het 'vergeet'?
Ik ben het niet eens met zijn voorstel de Koran te verbieden. Ik ben het niet eens met zijn voorstel om Islamitische immigranten te weigeren.
Ik verdedig alleen zijn recht om die voorstellen uit te spreken.
Doe jij dan even een linkje naar die 'oorlogsverklaring'?
Gelukkig ben jij niet tegenstrijdig bezig door hier te posten.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:42 schreef PastorOfMuppets het volgende:
Tzal me echt aan me reet roesten.
Ik kan me niet de mensen voorstellen die zich hier zo mee bezig houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |