abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57470249
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 09:27 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Nee hoor, van mij mogen ze gerust demonstreren. Maar ik baseer mijn mening dat een sneue bedoeling is op eerdere demonstratie van die, en soortgelijke clubs. Wilders heeft nog niet eerder een film gemaakt, dus ik heb geen referentiepunten om daar een mening over te hebben. Maar bovenal, ik ontzeg niemand zijn vrijheid. Als ze voor lul willen lopen in de hoofdstad, moeten ze dat vooral doen.
Maar iedereen die zaterdag oproept tot geweld tegen Wilders zou opgepakt moeten worden.
Maar ja, dat zal onze overheid wel weer niet doen, om geen olie op het vuur te gooien.
  woensdag 19 maart 2008 @ 09:34:40 #202
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57470296
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 09:23 schreef FOKwa het volgende:
Ach. Wilders heeft gezegd dat de koude oorlog tegen de islam, die Fortuyn wilde, inmiddels is geworden tot een warme oorlog. Lijkt mij - zo na alle bedreigingen en de moord op Theo van Gogh - een goede analyse. Maar Meki ziet zich zichzelf na zo'n uitspraak al binnenkort naast een potje Zyklon B staan

Het enige dat ik tot nu toe heb gezien dat wat weg had van een oorlogsverklaring waren brandende vlaggen...
Wilders zegt niks anders dan Fortuyn, alleen verwoord hij het harder (ongelukkiger?).

Immigratiestop zodat we de integratieproblemen met de huidige allochtonen structureel kunnen oplossen. Criminelen moslims die zich niet kunnen gedragen, en Fundamentalisten die zich weigeren neer te leggen bij onze vrijheden, normen en waarden het land uit. En bij dit laatste hoort kritiek op de Islam. Een godsdienst die elke integratie en assimilatie bij voorbaat al tegenwerkt. Dit samengevat in een boek, de Koran, die niet zoals de Bijbel in context wordt geplaatst met de tijd waarin deze geschreven is, maar letterlijk wordt opgevat. Koran verbieden gaat me overigens te ver. Maar de invloed moet wel ingekaderd worden. O.a. door de inhoud kritisch tegen het daglicht te houden, bijvoorbeeld middels een film.

Ik kan me er persoonlijk wel in vinden. Maar racistisch is het absoluut niet.

Probleem van die linkse clubjes is dat ze van mening zijn dat het negatief beeld van moslims door onderbuikgevoelens ontstaan, terwijl de meeste mensen die Wilders steunen zich baseren op rationele argumenten en een redelijke kennis van de opvattingen van de Islam. Daar kunnen we namelijk elke dag kennis van nemen via het Journaal.

Als je dat wilt weg nemen moet je met tegen-argumenten komen waarom de Islam wel een verrijking van onze cultuur is, en niet op de dam "ies discriminatie" gaan blèren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Strolie75 op 19-03-2008 09:40:53 ]
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 19 maart 2008 @ 10:05:40 #203
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57470801
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 09:34 schreef Strolie75 het volgende:

Probleem van die linkse clubjes is dat ze van mening zijn dat het negatief beeld van moslims door onderbuikgevoelens ontstaan, terwijl de meeste mensen die Wilders steunen zich baseren op rationele argumenten en een redelijke kennis van de opvattingen van de Islam. Daar kunnen we namelijk elke dag kennis van nemen via het Journaal.

Het probleem van die 'linkse clubjes' is dat ze bereid zijn om beroerd gedrag van allochtonen door de vingers te zien, omdat ze weten dat het aanpakken van dat gedrag niet zo triviaal is, plus dat al te prominent in de krant zetten dat een kutmarokkaan weer eens heeft lopen rellen op alle allochtonen terug kan slaan.

Zolang d'r niet al te gek veel kutmarokkanen zijn, een prima strategie. Zodra d'r teveel beroerd opgevoede kutjeugd is: een strategie die als een boemerang terugslaat. De partij die dat probleem op weet te lossen, berooft wilders ook meteen van z'n electoraat, want het zal de gemiddelde wilders-stemmer worst wezen of de kutmarokkanen in zijn buurt nou moslim, christen, atheist of spaghettimonsteraanbidders zijn.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57470814
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 09:28 schreef FOKwa het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je?
Dat hij vindt dat moslims niet achter de gewelddadige en discriminerende koranteksten horen te staan, en dat het om een fascistisch boek gaat volgens hem, verwordt in de praktijk als hij aan de macht komt tot een razzia van deur tot deur om de dikte van de koran met een meetlat op te nemen?
het heet niet voor niets psychologische oorlogsvoering .. je halfslachtige poging om het belachelijk te maken door het in het extreme te trekken is daar ook een onderdeel van
pleased to meet you
pi_57471011
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 09:27 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Nee hoor, van mij mogen ze gerust demonstreren. Maar ik baseer mijn mening dat een sneue bedoeling is op eerdere demonstratie van die, en soortgelijke clubs. Wilders heeft nog niet eerder een film gemaakt, dus ik heb geen referentiepunten om daar een mening over te hebben. Maar bovenal, ik ontzeg niemand zijn vrijheid. Als ze voor lul willen lopen in de hoofdstad, moeten ze dat vooral doen.
Je doet net of Wilders nog niet eerder iets over de islam heeft gepubliceerd of gezegd en dat we helemaal niet weten wat we zouden mogen verwqachten.
  woensdag 19 maart 2008 @ 10:21:34 #206
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57471050
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 10:05 schreef gronk het volgende:

Het probleem van die 'linkse clubjes' is dat ze bereid zijn om beroerd gedrag van allochtonen door de vingers te zien, omdat ze weten dat het aanpakken van dat gedrag niet zo triviaal is, plus dat al te prominent in de krant zetten dat een kutmarokkaan weer eens heeft lopen rellen op alle allochtonen terug kan slaan.

Zolang d'r niet al te gek veel kutmarokkanen zijn, een prima strategie. Zodra d'r teveel beroerd opgevoede kutjeugd is: een strategie die als een boemerang terugslaat. De partij die dat probleem op weet te lossen, berooft wilders ook meteen van z'n electoraat, want het zal de gemiddelde wilders-stemmer worst wezen of de kutmarokkanen in zijn buurt nou moslim, christen, atheist of spaghettimonsteraanbidders zijn.
Er is ondertussen een hele industrie van linkse politici, professionele boe-roepers, gesubsidieerde hulpverleners en belangengroepen rond die kutjeugd en asielzoekers ontstaan. Mensen die voor hun inkomen afhankelijk zijn van het voortbestaan van de huidige situatie. Die laten zich echt niet zomaar het beleg van de boterham afnemen.

We zouden wel twee groepen gescheiden moeten houden:

1. Kutjeugd, veelal met een Islamitische achtergrond die zich verschuilen achter hun afkomst of geloof. Ze meten zich graag een slachtofferrol aan. Die moet gewoon keihard aangepakt worden. Zware straffen, heropvoedingskampen, verplicht opleiding volgen, etc. Ophouden met alles maar goedpraten of de schuld geven aan hun achtergrond of maatschappelijke positie (die ze voor een groot deel aan zichzelf te danken hebben). Allah, de Islam en Wilders is voor hun gewoon een excuus om te rellen en rotzooi te trappen. In een echte Islamitische staat zouden ze het geen 5 minuten volhouden zonder dat hun handjes eraf gehakt werden.

2. Fundamentalisten die de Koran echt letterlijk nemen en het Westen verfoeien. Ongelovigen zijn varkens, Homo’s moeten dood, vrouwen zijn minderwaardig, etc.Vrijheid van meningsuiting is wel handig om zelf haat verspreiden, maar kritiek op de Islam wordt niet geaccepteerd. Deze middeleeuwse haatverspreiders en potentiele terroristen moeten gewoon het land uit. Als je niet met de Westerse tolerantie, vrijheid van meningsuiting en scheiding tussen kerk en staat kunt omgaan moet je gewoon oprotten.

Deze twee groepen worden vaak in de discussie vermengd met elkaar. En dat zou niet moeten. Daarmee versimpel je de problematiek of leg je de problemen bij de verkeerde groep neer. Als je de Koran verbied en alle radicale Iman’s het land uittrapt zit je nog steeds met die kutjeugd. En omgekeerd.
  woensdag 19 maart 2008 @ 10:24:42 #207
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57471102
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 10:18 schreef SCH het volgende:
Je doet net of Wilders nog niet eerder iets over de islam heeft gepubliceerd of gezegd en dat we helemaal niet weten wat we zouden mogen verwqachten.
Ik had ook liever een fatsoenlijk alternatief. Maar de manier waarop Wilders politiek bedrijft is niet anders dan de SP. Alleen de onderwerpen verschillen. Schreeuwen en schoppen om je boodschap over te brengen.
  woensdag 19 maart 2008 @ 10:29:29 #208
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57471189
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 10:21 schreef Strolie75 het volgende:

Er is ondertussen een hele industrie van linkse politici, professionele boe-roepers, gesubsidieerde hulpverleners en belangengroepen rond die kutjeugd en asielzoekers ontstaan. Mensen die voor hun inkomen afhankelijk zijn van het voortbestaan van de huidige situatie. Die laten zich echt niet zomaar het beleg van de boterham afnemen.
Klopt; aan de andere kant, het stadium dat doen alsof je neus bloedt de 'nette' manier was om hiermee om te gaan hebben wel een paar jaar achter ons gelaten. Afgezien van een paar PvdA-fossielen.
quote:
Deze twee groepen worden vaak in de discussie vermengd met elkaar. En dat zou niet moeten. Daarmee versimpel je de problematiek of leg je de problemen bij de verkeerde groep neer. Als je de Koran verbied en alle radicale Iman’s het land uittrapt zit je nog steeds met die kutjeugd. En omgekeerd.

Het risico zit 'm erin dat 'kutjeugd' zich laat omlullen door fundamendalisten, zoals dat in extreem-rechtse kringen ook wel gebeurt met blanke, autochtone 'kansenjongeren'. Je kunt natuurlijk stellen dat zo'n verschijnsel eigenlijk een zwaktebod is van je eigen maatschappij; blijkbaar krijgen zij wel voorelkaar wat wij niet kunnen: die kinders iets geven om voor te leven.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 19 maart 2008 @ 10:30:40 #209
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57471219
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 10:24 schreef Strolie75 het volgende:

Ik had ook liever een fatsoenlijk alternatief. Maar de manier waarop Wilders politiek bedrijft is niet anders dan de SP. Alleen de onderwerpen verschillen. Schreeuwen en schoppen om je boodschap over te brengen.
Ik zie de SP nog niet zover gaan dat ze alle rijken het land willen uitzetten. Of dat ze stellen dat mensen met een huis in belgie gewaterboard mogen worden.
pi_57472043
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 10:24 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Wilders gaat wel iets verder maar het is inderdaad voor een groot deel geschreeuw.
pi_57472574
quote:
Deense premier niet gediend van steun Wilders

FILM WILDERS

KOPENHAGEN (ANP) - De Deense premier Anders Fogh Rasmussen heeft op ongekend harde wijze kenbaar gemaakt niet gediend te zijn van de steunbetuiging van Geert Wilders aan zijn adres. De regeringsleider liet weten scherp afstand te nemen van de visie van de Nederlandse politicus.

,,Ik neem afstand van Geert Wilders' opvattingen en wil duidelijk zijn poging afwijzen om de Deense regering ervoor te winnen. De regering staat voor vrijheid van meningsuiting, maar ik wil opnieuw onderstrepen dat wij de waarden en zienswijze waar Wilders voor staat niet delen'', aldus Rasmussen.

Wilders had zich in een vraaggesprek maandag met de Deense radio en televisie lovend uitgelaten over de premier. Die heeft in tegenstelling tot zijn Nederlandse collega wel de vrijheid van mensingsuiting verdedigd, stelde het PVV-Tweede Kamerlid.

woensdag 19 maart 2008 @ 11:51:23 #212
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57472961
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 19 maart 2008 @ 12:00:14 #213
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_57473151
27 topics over een film die nog niet eens uitgezonden is.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  woensdag 19 maart 2008 @ 12:18:47 #214
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_57473518
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 09:34 schreef Strolie75 het volgende:

-knip-

Criminelen moslims die zich niet kunnen gedragen... het land uit.
Dat slaat nergens op. Moeten dan ook de criminele christenen, joden, hindoeisten, etc het land uit?
  woensdag 19 maart 2008 @ 12:40:26 #215
3542 Gia
User under construction
pi_57474004
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 10:29 schreef gronk het volgende:

Het risico zit 'm erin dat 'kutjeugd' zich laat omlullen door fundamendalisten, zoals dat in extreem-rechtse kringen ook wel gebeurt met blanke, autochtone 'kansenjongeren'. Je kunt natuurlijk stellen dat zo'n verschijnsel eigenlijk een zwaktebod is van je eigen maatschappij; blijkbaar krijgen zij wel voorelkaar wat wij niet kunnen: die kinders iets geven om voor te leven.
Zolang ze nog onder ad. 1 vallen, worden ze dus behandeld als zodanig.
Gaan ze radicaliseren zodat ze onder ad. 2 gaan vallen, dan kunnen ze het land uit.

Vind de post van Strolie echt wel duidelijk.
  woensdag 19 maart 2008 @ 12:43:51 #216
3542 Gia
User under construction
pi_57474064
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 08:21 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Gaan ze het winkelend publiek weer meetellen om aan die "duizenden" demonstranten te komen?
Uiteraard, daarom doen ze het ook op een zaterdag. Dan is het altijd al lekker druk.

Ze hebben het lef niet om het op een zondagmorgen te doen, wanneer er niets te doen is, want dan zie je de werkelijke opkomst.

Maar ik verwacht dat het net zoiets zal zijn als die demonstraties in die moslimlanden. Een klein groepje dat zich druk maakt en een aantal meelopers die niet weten wat er aan de hand is, maar gewoon toekijken.
pi_57474159
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 12:18 schreef Castor het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op. Moeten dan ook de criminele christenen, joden, hindoeisten, etc het land uit?
Van mij mag een verblijfsvergunning in z'n algemeenheid best gekoppeld worden aan een strafblad. Strafblad -> exit verblijfsvergunning -> wieberen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  woensdag 19 maart 2008 @ 12:58:08 #218
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_57474358
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 12:49 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Van mij mag een verblijfsvergunning in z'n algemeenheid best gekoppeld worden aan een strafblad. Strafblad -> exit verblijfsvergunning -> wieberen.
Hierbij ga je er vanuit dat deze criminelen een verblijfsvergunning hebben, terwijl ze net zo goed in Nederland geboren kunnen zijn en/of een Nederlandse nationaliteit hebben.

Van mij mag er ook best een koppeling komen tussen strafblad en verblijfsvergunning. Mijn punt was dat je Nederlanders niet zo maar kunt uitzetten, ongeacht religie/strafblad.
pi_57474407
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 12:58 schreef Castor het volgende:

[..]

Hierbij ga je er vanuit dat deze criminelen een verblijfsvergunning hebben, terwijl ze net zo goed in Nederland geboren kunnen zijn en/of een Nederlandse nationaliteit hebben.

Van mij mag er ook best een koppeling komen tussen strafblad en verblijfsvergunning. Mijn punt was dat je Nederlanders niet zo maar kunt uitzetten, ongeacht religie/strafblad.
Ja, duh. Nederlanders uitzetten gaat uiteraard niet, dat lijkt me evident. Maar verblijfsvergunningen kun je intrekken, en als er sprake is van een dubbele nationaliteit neem je de Nederlandse nationaliteit af.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_57474473
'Site van Wilders' Fitna zal snel plat gaan'
quote:
Volgens internetdeskundige Henk van Ess, die onder andere internetresearch en digitale journalistiek doceert aan de Universiteit van Amsterdam, zal de website waarop Geert Wilders zijn antiKoranfilm Fitna wil presenteren, snel plat gaan als de film eenmaal online staat. Wilders zou namelijk niet over het geld beschikken dat nodig is om voldoende servercapaciteit te huren. Tevens wijst Van Ess er op dat de site vermoedelijk getroffen zal worden door een zogenoemde DDoS-attack. ''Mijn inschatting is dat de eerste twee, drie uur na het verschijnen op internet de film niet te zien zal zijn'', zo zegt hij vandaag in het Parool.

De site die Wilders heeft, Fitnathemovie.com, is ondergebracht bij een zogenoemd webhotel in Toronto. Van Ess: ''Als je bedenkt dat er nog ruim tweehonderdduizend anderen gebruik maken van dat webhotel, is het nagenoeg onmogelijk dat de server alle aandacht aankan.'' Volgens de internetdeskundige kost het al snel veertig- tot vijftigduizend euro om het goed te kunnen regelen. Overigens bestaat er ook een site die Fitnathemovie.co.uk heet en waarop staat dat de film 23 maart online wordt gezet. Maar die site is geregistreerd door ene 'Los Bol' en heeft vermoedelijk weinig met Wilders van doen.

Van Ess denkt dat Wilders het vooral moet hebben van mensen die op hun websites Fitna willen mirroren (een kopie online zetten). Hij is verder benieuwd of Google toestaat dat de film via YouTube verspreid wordt. Daar worden namelijk dagelijks filmpjes met beladen inhoud verwijderd.

De stichting Mediamatic.net, die onder meer een intercultureel netmagazine maakt en ook achter El Hema zat, wil verspreiding van Fitna bemoeilijken door allerlei nepfilmpjes met dezelfde naam online te zetten. Mediametic roept iedereen op filmpjes maken waarin de makers excuses aanbieden aan de rest van de wereld en die Fitna te noemen. Mensen die op internet naar Fitna zoeken, krijgen dan een sorry-filmpje te zien in plaats van de echte, zo hoopt de stichting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')