Jij bent degene die dit soort zaken stelt:quote:Ja en? Ik ontken dit toch niet.
quote:Alleen wat ik begreep was dat dat onderzoek er vanuit gaat dat de chimpansee en de mens dezelfde hiv virus hadden en die daarna is gemuteerd zodat hij de menselijke imuumsysteem heeft kunnen omzeilen. Ik lees alleen nergens waar die veronderstelling vandaan komt?
Nee. De oorsprong van HIV is aardig te traceren. Lees je maar eerst weer even in.quote:Micro evolutie waar ik het over had weet je nog? Maar is deze voorbeeld genoeg voor de sprong naar macro evolutie? Is dit niet zo een soort Miller experiment conclusie?
Dat beweer je wel degelijk als je via iets van abiogenese op die manier iets over evolutie probeert te zeggen.quote:Op maandag 17 maart 2008 22:48 schreef kazakx het volgende:
[..]
Beweer ik ook niet. Als je de discussie met monolith had gevolgd samen met een ander topic had je het begrepen. Lees je jezelf s in voordat je overal op moet reageren zonder inhoud.
Ochja dat had ik natuurlijk kunnen weten. Je hebt een probleem met flexibel zijn van wetenschap. Mis je de Absolute Waarheden?quote:Dat mag je lekker zelf uitzoeken. Probeer je in te lezen in de geschiedenis van de evolutietheorie. Dan zie je hoe vaak er van standpunt is veranderd.
Wat dacht je van praktijkvoorbeelden?quote:Wat is je motivatie?
Waarom zouden het zinnen moeten zijn?quote:Kan je ook andere zinnen in elkaar fratsen
Als je een goed argument hebt mag je best een poging wagen.quote:
Die illusie heb ik zelf eigenlijk ook nooit. Het blijft vaak wel grappig om te zien hoe creationisten zich in allerlei bochten blijven wringen om maar aan hun wereldbeeld te kunnen vasthouden. Op een ander forum was er bijvoorbeeld een die beweerde dat evolutie onwaarschijnlijk was omdat bepaalde soorten nauwelijks morfologische veranderingen hebben ondergaan in de afgelopen miljoenen jaren en dat terwijl hij zelf continu beweert dat de aarde maar 6.000 jaar oud is.quote:
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die illusie heb ik zelf eigenlijk ook nooit. Het blijft vaak wel grappig om te zien hoe creationisten zich in allerlei bochten blijven wringen om maar aan hun wereldbeeld te kunnen vasthouden. Op een ander forum was er bijvoorbeeld een die beweerde dat evolutie onwaarschijnlijk was omdat bepaalde soorten nauwelijks morfologische veranderingen hebben ondergaan in de afgelopen miljoenen jaren en dat terwijl hij zelf continu beweert dat de aarde maar 6.000 jaar oud is.
quote:There is no 'Complete Idiots Guide to Creationism,' but perhaps one is not.v.p. needed.
Waarom? Alle antwoorden staan toch in de koran?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:06 schreef Bensel het volgende:
TVP. (en ik hoop dat kazakx zich nu aan het inlezen is over wetenschap, chemie, natuurkunde, en evolutie)
Nou, het idee van het creationisme-topic is/was niet zozeer om te zeiken over de evolutietheorie of wetenschap in het algemeen, maar positieve argumenten vóór creationisme te bespreken. Dus NIET: creationisme is waar omdat evolutie niet waar is (hetgeen niet volgt), maar WEL: dit-en-dat zijn valide argumenten voor creationisme als op zichzelf staand fenomeen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:21 schreef Byte_Me het volgende:
ah leuk, een creationisme - evolutie topic. misschien gaat hier eindelijk een wonder plaatsvinden: een creationist die overtuigd raakt van evolutie, of een darwinist die gaat geloven in creationisme
mja, het moet wel van beide kanten komen. Wij komen met (bewijsbare) tegenargumenten. Om dan te horen krijgen dat die niet waar zijn, omdat iemand niet in wetenschap gelooft, doet nogal pijn. (vooral ook omdat voor wetenschappelijke kennis zoveel moeite gedaan word)quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:23 schreef Doffy het volgende:
[..]
Nou, het idee van het creationisme-topic is/was niet zozeer om te zeiken over de evolutietheorie of wetenschap in het algemeen, maar positieve argumenten vóór creationisme te bespreken. Dus NIET: creationisme is waar omdat evolutie niet waar is (hetgeen niet volgt), maar WEL: dit-en-dat zijn valide argumenten voor creationisme als op zichzelf staand fenomeen.
Ik stel voor dat we ons in dit topic danook daartoe beperken, in plaats van mensen als kazakx pogen bij te brengen wat wetenschap is.
Creationisme claimt ook een wetenschap te zijn, dus, laat maar zien. Bewijslast ligt bij diegenen die dat claimen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:28 schreef Bensel het volgende:
[..]
mja, het moet wel van beide kanten komen. Wij komen met (bewijsbare) tegenargumenten. Om dan te horen krijgen dat die niet waar zijn, omdat iemand niet in wetenschap gelooft, doet nogal pijn. (vooral ook omdat voor wetenschappelijke kennis zoveel moeite gedaan word)
mja, creationisme claimt wetenschappelijk te zijn. Dan dienen ze zich ook aan wetenschappelijke regels te houden. En laat daar nou net een hiaat in de kennis zitten van creationistenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:31 schreef Doffy het volgende:
[..]
Creationisme claimt ook een wetenschap te zijn, dus, laat maar zien. Bewijslast ligt bij diegenen die dat claimen.
Maar om nu in een 'creationisme'-topic mensen les te gaan geven in wat wetenschap is, dat is de wereld op z'n kop. Doe dat dan in een separaat opvoedingstopic, of negeer het volledig.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:50 schreef wijsneus het volgende:
Stel je nou eens voor dat het lukt om evolutie te ontkrachten, dan zegt dat nog steeds niets over de validiteit van creationisme. Dus, ik ben vooralsnog nog steeds op zoek naar;
- De hypothese van het creationisme
- De voorspellingen die aan de hand van deze hypothese kunnen worden gedaan
- De mogelijke falsificaties van deze hypothese.
Hij praat hier over evolutie alsof het een marginaal ideetje is dat alleen aangehangen wordt door simpele zielen. Zien creationisten dat echt zo?quote:Op dinsdag 5 februari 2008 12:02 schreef kazakx het volgende:
Ff tussendoor, maar wel serieus. Geloven jullie echt in die evolutie? Of mag ik dit niet in deze topic aan de orde brengen? Ik zie die ali kannibali topic ook niet meer.
Ja, met op z'n hoogst begrip van de biologie op middelbare school niveau wordt met grootste stelligheid beweert dat het een volstrekt onzinnige theorie is. Kazakx laat het ook zien in het 'falsificeer evolutie' topic door genetica voor te stellen als simpelweg het continu combineren van een vaststaande verzameling alleles.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:00 schreef Rasing het volgende:
Ik weet niet in welk topic dit t beste past, maar ik wil het wel weten. Ik zag een oude post van kazakx uit het evolutietopic:
[..]
Hij praat hier over evolutie alsof het een marginaal ideetje is dat alleen aangehangen wordt door simpele zielen. Zien creationisten dat echt zo?
quote:What is an evolutionary revival? It is an opportunity for folks to gather together to sing, celebrate, and learn about evolution in a salvific way, such that many are moved to respond to a “call to commitment” to the future: to the ongoing evolutionary journey.
This first evolutionary revival was hosted by the First Unitarian Universalist Church of San Diego. It was the brainchild of UU member Keith Mesecher (photo above), a musician with a knack for composing songs that are simple enough for everyone to sing and understand, yet profoundly inspiring. Beginning last September, Keith and his band have been providing the musical frame for a monthly, Friday-night “Cosmos” service at the church. For the revival, Keith ramped up the scale of his usual program and moved it from the chapel to the sanctuary.
My wife and I happily produced core components of this special event. Connie used her techie skills to compose digital slides, verse by verse, for all the songs. She chose beautiful photos of space and Earth to provide the background on which the text appeared. Projecting these slides onto a big screen made it possible for all 150 participants to join in the singing of praise — to Cosmic Creativity, to God, to whatever one feels is drawing us into gratitude, reverence, and celebration.
Connie also narrated the “evolutionary parable”, working with 3 volunteers who acted out the parts to “Startull: The Story of an Average Yellow Star”. Because this parable draws upon the scientific understanding of how the atoms in our bodies came into being inside giant, ancestor stars, Connie needed to deliver a mini-science lesson first. This she chose to accomplish not by lecture but through song.
Het heilige evolutie geloof!quote:Op donderdag 10 april 2008 12:15 schreef Monolith het volgende:
Bang dat evolutie niet verenigbaar is met je geloof? Lees Thank God for evolution van dominee Michael Dowd. Vroeger fervent jonge aarde creationist, tegenwoordig pleitbezorger van het evolutionair evangelie!
[..]
Worden ze bedreigd door de wetenschappelijke consensus?quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:39 schreef Monolith het volgende:
Er is overigens iemand op het idee gekomen om eens wat kritischer naar het zogenaamde 'wetenschappers die niet in evolutie geloven' lijstje van het Discovery Institute te kijken (Youtube). Van de 35 mensen die bereikt konden worden reageerden er 16, waarvan 14 aangaven dat ze niet op dat lijstje thuishoorden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |