is toch 10% DALING van de economie dit terwijl men al begint te huilen wanneer de economie maar met 2% GROEITquote:Op maandag 17 maart 2008 19:03 schreef Xith het volgende:
[..]
Ach, de export van EU land naar EU land is 10x de export van deze landen naar de USA.
klpot veel chinees en amerikaans staal is bv inferieur aan Europees staal omdat die veel nieuwere technieken gebruiken.quote:Op maandag 17 maart 2008 19:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zolang er alleen in de financiele markten van de VS een krimp plaats zou vinden en de rest van de wereld niet zo getroffen wordt, dan zal de vraag naar reele producten door de rest van de wereld toch wel door kunnen blijven stijgen. Deze krimp van maar enkele sectoren hoeft toch niet meteen invloed te hebben op de basis industrieen.
Door de val van de dollar kan het toch ook nog zo zijn dat vooral basis materialen een nieuwe prijsstelling krijgen voor dollars, maar zolang de rest van de wisselkoersen zich daar aan aanpassen blijft voor die andere landen de inflatie beperkt.
En niet alle staal is zomaar alle staal, daarom zijn de nederlands hoogovens ook zo uniek omdat ze veel speciale dingen kunnen produceren. Toch laatst opgekocht door een indias staalcolgomoraat? Dan zien we al waar het geld op dit moment zit.
Dat is nu net mijn punt!quote:Op maandag 17 maart 2008 19:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zolang er alleen in de financiele markten van de VS een krimp plaats zou vinden en de rest van de wereld niet zo getroffen wordt, dan zal de vraag naar reele producten door de rest van de wereld toch wel door kunnen blijven stijgen. Deze krimp van maar enkele sectoren hoeft toch niet meteen invloed te hebben op de basis industrieen.
Begin jaren '90 hadden we ook even een dip. Het toenmalige Hoogovens (toen ook al beter dan veel concurrenten) ging toen van ~100 gulden naar onder de 20. Ik herinner me dat goed want een vriend van mij had de aandelen en ik had putoptiesquote:Door de val van de dollar kan het toch ook nog zo zijn dat vooral basis materialen een nieuwe prijsstelling krijgen voor dollars, maar zolang de rest van de wisselkoersen zich daar aan aanpassen blijft voor die andere landen de inflatie beperkt.
En niet alle staal is zomaar alle staal, daarom zijn de nederlands hoogovens ook zo uniek omdat ze veel speciale dingen kunnen produceren. Toch laatst opgekocht door een indias staalcolgomoraat? Dan zien we al waar het geld op dit moment zit.
Ik zou frankrijk ook platbombarderen. Damn frogs.quote:Op maandag 17 maart 2008 20:52 schreef freud het volgende:
En als jullie je afvragen waarom de amerikanen niet massaal de straat op gaan:
http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE
Hoe waren in 1929 de verhouding tussen financiele instellingen, en de basis industrieen? In de totale markt bestaat een bepaald percentage uit financials, als dit percentage op dit moment maar hoog genoeg is en we zouden in die branche in een grote krimp krijgen , dan zal het procentueel veel uitmaken natuurlijk.quote:Op maandag 17 maart 2008 20:12 schreef SeLang het volgende:
Dat is nu net mijn punt!
Enerzijds zie je overal horror verhalen over de grootste recessie sinds WO-II, anderzijds zie je dat mensen daar kennelijk niet in geloven en dat zij denken dat het beperkt blijft tot één sector. Die conclusie trek ik ook uit de k/w van aandelen. Daar zit nog steeds uitbundige groei ingeprijsd.
De discussies over wat er nu gebeurt stonden voorheen in TRU idd omdat het hier en elders werd weggehoond.quote:
Specifiek deze crisis? Dat weet ik niet. Dat is het probleem, je weet nooit of het een artificiele crisis is of niet. Dan wordt het inderdaad BNW. Maar als een kind kan bedenken wat er met een fiat currency gebeurt als je steeds weer grote hoeveelheden bijdrukt en in omloop brengt, dan wordt het wel moeilijker om niet in opzet te geloven. En dat is maar een voorbeeld.quote:Serieus: ik denk niet dat er een 'vooropgezet plan' is om dit zo uit te koken.
De financiele sector is nu veel groter dan toen (ook in verhouding).quote:Op maandag 17 maart 2008 21:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe waren in 1929 de verhouding tussen financiele instellingen, en de basis industrieen? In de totale markt bestaat een bepaald percentage uit financials, als dit percentage op dit moment maar hoog genoeg is en we zouden in die branche in een grote krimp krijgen , dan zal het procentueel veel uitmaken natuurlijk.
Ja de export wordt natuurlijk gestimuleerd door de lagere $. Maar de economie daar draait vooral op binnenlandse bestedingen. De huidige hoge k/w zijn m.i. niet gerechtvaardigd. Althans, voor mij zijn ze nog veel te hoog om interessant te zijn.quote:Zou het ook niet zo kunnen zijn dat de VS op dit moment naar een ander prijspeil zakt wat beter past bij de huidige globale markten. Door het zwakker worden van de dollar neemt automagisch hun handelstekort af, of juist niet? Ze moeten natuurlijk meer voor hun import gaan betalen. maar door hun lager prijspeil zouden hun meer moeten gaan exporteren maar zoveel hebben ze niet meer. Worden de diensten in de VS dadelijk zo goedkoop dat de callcenters vanuit india naar de VS gaan?
En het alternatief voor een 'fiat currency' is? Goud?quote:Op maandag 17 maart 2008 21:18 schreef NorthernStar het volgende:
Specifiek deze crisis? Dat weet ik niet. Dat is het probleem, je weet nooit of het een artificiele crisis is of niet. Dan wordt het inderdaad BNW. Maar als een kind kan bedenken wat er met een fiat currency gebeurt als je steeds weer grote hoeveelheden bijdrukt
Inderdaad, ik kon het ook al niet meer vinden. Ik vind de dag dat de dollar valt wel een betere titelquote:Op maandag 17 maart 2008 21:41 schreef Sigmund_Freud het volgende:
mooi topic dit ! Was iedereen al kwijt
De volgende keer moet je ons maar even laten omroepenquote:Op maandag 17 maart 2008 21:41 schreef Sigmund_Freud het volgende:
mooi topic dit ! Was iedereen al kwijt
Tja, dit topic gaat niet alleen over de dollarquote:Op maandag 17 maart 2008 21:49 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Inderdaad, ik kon het ook al niet meer vinden. Ik vind de dag dat de dollar valt wel een betere titel.
Ik denk dat 80% van de Amerikanen nog nooit van de kredietcrisis gehoord heeftquote:Op maandag 17 maart 2008 20:52 schreef freud het volgende:
En als jullie je afvragen waarom de amerikanen niet massaal de straat op gaan:
http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE
Het alternatief begint bij het opblazen van alle private centrale banken.quote:Op maandag 17 maart 2008 21:45 schreef gronk het volgende:
[..]
En het alternatief voor een 'fiat currency' is? Goud?
Ah, fight clubquote:Op maandag 17 maart 2008 22:00 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het alternatief begint bij het opblazen van alle private centrale banken.
disclaimer: figuurlijk dan, lettelijk mag ook maar hoeft niet per se.
Die denken dat er een KFC en Mac Donaldcrisis is.quote:Op maandag 17 maart 2008 21:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik denk dat 80% van de Amerikanen nog nooit van de kredietcrisis gehoord heeft.
quote:Op maandag 17 maart 2008 22:07 schreef henkway het volgende:
[..]
Die denken dat er een KFC en Mac Donaldcrisis is.
19:15. 100.quote:Op maandag 17 maart 2008 22:31 schreef pberends het volgende:
[..].
Ging de Fed nou morgen rates cutten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |