abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57431590
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:52 schreef MarinusWA het volgende:

[..]

Voor zover ik het gelezen heb was dat op DAT moment ook de waarheid. Alleen naar aanleiding van het een of andere gerucht kreeg Bear Stearns een hoop margin calls over zich heen aan het einde van die week. En toen hadden ze opeens geen liquiditeit meer. Exit Bear Stearns.
Lijkt me nog sterk dat er helemaal niets aan het handje zou zijn. Vorig jaar zomer gingen er al twee hedgefunds van ze over de kop en eerder hebben ze ook al een helpende hand gehad (kapitaalinjectie).
  maandag 17 maart 2008 @ 14:05:59 #52
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_57431594
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:58 schreef henkway het volgende:
wat is de eerste Nederlandse Bank die omvalt??
Ik gok op Fortis en de DSB
Stel je hebt een lening lopen van 20k en de betreffende bank valt om.
Wat gebeurd er dan met het openstaande bedrag ?
pi_57431616
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:05 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Wat gebeurd er dan met het openstaande bedrag ? [afbeelding]
haha.. die vraag kwam vanochtend ook in me op. Zal wel een clausule zijn dat je die mag betalen aan de staat of zo..
  maandag 17 maart 2008 @ 14:19:14 #54
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_57431834
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:59 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
2 %.... schiet omhoog.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 17 maart 2008 @ 14:21:50 #55
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 17 maart 2008 @ 14:23:03 #56
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_57431914
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:05 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Wat gebeurd er dan met het openstaande bedrag ?
De schulden aan de bank worden bij failliesement gewoon verkocht aan biedende andere banken.
Het probleem in de VS is dat banken niet meer bereid zijn om veel schuldpapier over te nemen. Vooral vanwege toxic debt dat zelfs in AAA grade packages blijkt te zitten. En natuurlijk omdat in de VS niet gespaard wordt waardoor de banken weinig spaargeld hebben. Waarmee moeten ze dan kopen ?
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_57432020
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:23 schreef digitaLL het volgende:

[..]

De schulden aan de bank worden bij failliesement gewoon verkocht aan biedende andere banken.
Het probleem in de VS is dat banken niet meer bereid zijn om veel schuldpapier over te nemen. Vooral vanwege toxic debt dat zelfs in AAA grade packages blijkt te zitten. En natuurlijk omdat in de VS niet gespaard wordt waardoor de banken weinig spaargeld hebben. Waarmee moeten ze dan kopen ?
Schelpen uit Hawaii?
  maandag 17 maart 2008 @ 14:33:02 #58
38496 Perrin
pi_57432116
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:27 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Schelpen uit Hawaii?
IOU's?
pi_57432161
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:33 schreef Perrin het volgende:

[..]

IOU's?
dan maar gewoon papier bedrukken met groene inkt!
  maandag 17 maart 2008 @ 14:40:34 #60
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57432262
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57432429
quote:
Laat de dollar toch lekker vallen
Gezamenlijke actie om de val van de dollar tegen te gaan is bij voorbaat kansloos. Geen probleem: niets doen is beter dan ingrijpen om de dollarkoers te steunen

‘De dollar is onze munt, en jullie probleem.’ Dat is al sinds begin jaren zeventig het motto van de Amerikaanse monetaire autoriteiten. Een zwakke dollar heeft hen nooit veel zorgen gebaard – nu ook niet. President Ben Bernanke van de Amerikaanse centrale bank, de Fed, heeft genoeg andere zorgen: het overeind houden van het Amerikaanse bankwezen tijdens de ernstigste kredietcrisis sinds de jaren dertig van de vorige eeuw.

Onder druk
De Amerikaanse opstelling maakt een gecoördineerde actie van de centrale banken om de dollarkoers te steunen bij voorbaat kansloos. De Europese Centrale Bank (ECB) staat onder druk om te interveniëren, omdat de zwakke dollar exporterende bedrijven in de eurozone flink pijn begint te doen. Hun producten worden te duur voor de Amerikanen. Maar zonder hulp maakt de ECB weinig kans om de val van de sleutelvaluta te stuiten. De Japanse centrale bank heeft geen sterk motief om in te grijpen. Die heeft al 1.000 miljard dollar op de plank liggen. Nog meer dollars bijkopen, heeft weinig zin.

Overconsumptie
Ingrijpen is niet alleen weinig kansrijk zonder coördinatie, maar ook niet nodig. Dankzij de lage dollar verbetert de betalingsbalanspositie van de Verenigde Staten automatisch doordat de import (lees: de Amerikaanse overconsumptie) wordt afgeremd en de Amerikaanse export wordt gestimuleerd, omdat Amerikaanse producten buiten het eigen land goedkoper worden en daardoor beter kunnen concurreren.

Deze impuls voor de exportsector vermindert de kans op een diepe recessie in de Verenigde Staten. Bovendien zijn Amerikaanse ondernemingen nu spotgoedkoop geworden. Dat lokt vroeg of laat buitenlandse koopjesjagers, die met overnames een bodem gaan leggen onder de dollarkoers.
Bron: Elsevier.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 17 maart 2008 @ 14:51:53 #62
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57432467
*eens is*
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  FOK!fotograaf maandag 17 maart 2008 @ 15:05:28 #63
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57432719
Zie net Bush op RTL Z... Vroeg me af over welke economie hij het had toen hij zei dat hij vertrouwen had in de financiële instellingen. Hij bedankte de secretary of treasure dat hij in het weekend had gewerkt . WTF??!!! De economie stort in en dan moet je trots zjin dat je in het weekend hebt gewerkt?! WHAHAHAHA
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 17 maart 2008 @ 15:13:32 #64
38496 Perrin
pi_57432849
quote:
Op maandag 17 maart 2008 15:05 schreef freud het volgende:
Zie net Bush op RTL Z... Vroeg me af over welke economie hij het had toen hij zei dat hij vertrouwen had in de financiële instellingen. Hij bedankte de secretary of treasure dat hij in het weekend had gewerkt . WTF??!!! De economie stort in en dan moet je trots zjin dat je in het weekend hebt gewerkt?! WHAHAHAHA
Tja, wie weet wat die man voor belangrijke afspraken heeft moeten afzeggen hiervoor..
pi_57432898
quote:
Op maandag 17 maart 2008 15:05 schreef freud het volgende:
Bush was inderdaad tenenkrommend slecht, zag het op CNBC.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_57432937
quote:
Topman Bear Stearns zat te bridgen

Als je bank ten onder dreigt te gaan moet je prioriteiten stellen.

Bridgetoernooi
Toen Bear Stearns bijna ten onder ging, zat een van de topmannen van de zakenbank, James Cayne, te bridgen. Hij keerde zaterdag pas terug naar New York toen het bridgetoernooi in Detroit was afgelopen.

Commissaris
Dat meldde de zakenkrant The Wall Street Journal maandag. De Amerikaanse krant beriep zich op een bron rond de onderhandelingen over de redding van Bear Stearns. James Cayne was tot januari bestuursvoorzitter van Bear Stearns en bekleedt nu een positie die vergelijkbaar is met die van president-commissaris in Nederland.

Reddingspakket
Donderdag timmerde de top van Bear Stearns, minus Cayne, samen met de Federal Reserve, het stelsel van Amerikaanse centrale banken, en de bank JPMorgan Chase een reddingspakket voor de bank in elkaar. Bear Stearns had een noodkrediet nodig als gevolg van de zeer krappe kaspositie waarin de bank zich plotseling bevond.

2 dollar
Inmiddels is Bear Stearns voor 2 dollar per aandeel overgenomen door branchegenoot JP Morgan Chase.
Bron: RTLZ

En Bush zit zeker op z'n ranch.
  FOK!fotograaf maandag 17 maart 2008 @ 15:27:00 #67
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57433062
Of in een school, voor te lezen...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_57433063
Zoooooo de Dow wordt lekker omhooggekocht zeg. Tja wat moet je anders nog.
pi_57433115
quote:
Op maandag 17 maart 2008 15:16 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Bush was inderdaad tenenkrommend slecht, zag het op CNBC.
Iemand een filmpje?
pi_57433149
Welke landen binnen de Eurozone krijgen de meeste klappen van de lage dollar? Iemand een grafiekje? Dit kan belangrijk zijn voor de levensloop van het Groei en Stabiliteitspact
pi_57433208
Heel dat Amerikaanse systeem doet echt moeite om over te komen alsof alle toplui onder één dak spelen.

Hoe gigantisch veel geld moet er wel niet mee te verdienen zijn geweest als je op zoveel mogelijk stuks short gaat van BS ofzo.
  maandag 17 maart 2008 @ 15:48:56 #72
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_57433454
De VS mag nu wel even flink onderuit zeg. Europa heel zwaar de min in en daar zitten ze tegen de groene cijfers aan. Belachelijk.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_57433510
JP Morgan +11%
  maandag 17 maart 2008 @ 15:58:11 #74
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_57433623
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:44 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ach, de bijna-val van Ahold destijds werd ook heel handig op vrijdag 17:00 aangekondigd, zodat 5 banken het weekend door konden werken om op maandag een persbericht de deur uit te kunnen doen dat ze voor een paar miljard garant zouden staan voor het bedrijf.

Weekenden.
Alleen dat hielp dus helemaal niks omdat er nog meer side letters te voorschijn kwamen
  maandag 17 maart 2008 @ 16:12:10 #75
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57433911
Fed Watch, oftewel, wat gaat de FED morgen (of vandaag!) doen, en wat zijn de dingen waar ze rekening mee moeten houden?
quote:
At this point, I anticipate a cut larger than 50bp, with even odds on 75 and 100. The greater the cut, the more the Fed is willing to risk a Dollar collapse.
Oftewel, morgen weten we hoeveel de VS geeft om de waarde van de dollar.
  maandag 17 maart 2008 @ 16:25:09 #76
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57434190
quote:
Op maandag 17 maart 2008 16:12 schreef gronk het volgende:
Fed Watch, oftewel, wat gaat de FED morgen (of vandaag!) doen, en wat zijn de dingen waar ze rekening mee moeten houden?
[..]

Dat weten we al... verdomd weinig (zie citaat hierboven... Our currency, Your problem)
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_57434288
Net ff rtlz gekeken, als ik 't goed begrijp gaat de overheid (die volkomen op geleend geld draait) garanties geven aan de banken. Het was al bekend dat de staatsschuld van Amerika per seconde met een ijzingwekkend bedrag oploopt .

Omvallende gebakken luchtkastelen worden gefixed door 't grootste gebakken luchtkasteel . Bush gaat steeds meer op die minister uit Irak lijken .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 17 maart 2008 @ 16:38:32 #78
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57434446
quote:
Op maandag 17 maart 2008 16:25 schreef Xtreem het volgende:

Dat weten we al... verdomd weinig (zie citaat hierboven... Our currency, Your problem)
Eerlijk gezegd vind ik een elsevier-stuk tegenwoordig net zo relevant als pleepapier. Ik kan me niet herinneren dat ik de laatste tijd nog een artikel heb gelezen uit de elsevier waarbij ik dacht 'top, goede journalistiek'.
pi_57435273
quote:
Op maandag 17 maart 2008 15:36 schreef tony_clifton- het volgende:
Heel dat Amerikaanse systeem doet echt moeite om over te komen alsof alle toplui onder één dak spelen.

Hoe gigantisch veel geld moet er wel niet mee te verdienen zijn geweest als je op zoveel mogelijk stuks short gaat van BS ofzo.
Ik vind het echt fucking schandalig, de top banken die een enorme luchtbel maken, deze laten ontploffen en alle half-dode, zwakkere instellingen voor een paar miljoen dollar overnemen, terwijl ze een aantal maanden ervoor eerst vele miljarden waard waren.
pi_57435281
quote:
Op maandag 17 maart 2008 16:12 schreef gronk het volgende:
[..]

Die gaat door de 1,60 heen.
  maandag 17 maart 2008 @ 17:32:54 #81
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57435303
quote:
Op maandag 17 maart 2008 16:38 schreef gronk het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik een elsevier-stuk tegenwoordig net zo relevant als pleepapier. Ik kan me niet herinneren dat ik de laatste tijd nog een artikel heb gelezen uit de elsevier waarbij ik dacht 'top, goede journalistiek'.
Ik moet zeggen dat ik de Elsevier ook niet lees... Ik doelde echt alleen op dat subzinnetje: Our currency, your problem. Dat is een heel veel zeggend zinnetje...!
Thucydides
pi_57435643
quote:
Op maandag 17 maart 2008 17:30 schreef Xith het volgende:

Ik vind het echt fucking schandalig, de top banken die een enorme luchtbel maken, deze laten ontploffen en alle half-dode, zwakkere instellingen voor een paar miljoen dollar overnemen, terwijl ze een aantal maanden ervoor eerst vele miljarden waard waren.
Dan zal er dadelijk/straks wel een of ander topeconoom en/of bankier opstaan in ieder geval iemand die zogenaamd de vrije markt ideologie propageert. Deze persoon/personen zullen wel een
positief persbericht de wereld in slingeren waarin men verkondigd v dat het heel normaal is wat er nu gebeurd.

En hieruit moeten we maar concluderen dat we het als bevolking niet snappen en dat megabonussen in die sector er gewoon bij horen.
  † In Memoriam † maandag 17 maart 2008 @ 18:19:27 #83
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_57435999
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:42 schreef digitaLL het volgende:
Jim Rogers over de bailout van Bear

Filmpie
Rogers heeft gelijk. Een private Fed met een Bernanke die niet gekozen is en geen verantwoording hoeft af te leggen, geeft dollars (is uiteindelijk belastinggeld) uit als water om zijn vriendjes te redden.

De instelling van de fed in 1913 is simpelweg een coup geweest imo. De Russen zijn in 1917 verneukt door de bolsjewieken en de Amerikanen in 1913 door de internationale bankiers op Jekyll Island.

Maar de pludering kan nog wel eens verder gaan als Jim Rogers nu denkt.

"We can no longer exclude a partial nationalisation of the American banking system, modelled on the Nordic rescue in the early 1990s" - Former US Treasury secretary Lawrence Summers

Foreign investors veto Fed rescue

Tuurlijk. Laat de burgers de rekening betalen.
Zolang Summers en zijn vriendjes maar buiten schot blijven nietwaar. Weimar Republiek Part 2.
  † In Memoriam † maandag 17 maart 2008 @ 18:36:32 #84
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_57436343
"If the American people ever allow private banks to control the issue of their currency, first by inflation and then by deflation, the banks and corporations that will grow up around them will deprive the people of all property until their children wake up homeless on the continent their fathers conquered." ~Thomas Jefferson

http://www.youtube.com/watch?v=CnnOOo6tRs8
pi_57436526
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:58 schreef henkway het volgende:
wat is de eerste Nederlandse Bank die omvalt??
Ik gok op Fortis en de DSB
geen maar voor de rest, ik zit bij de rabo die kunnen praktisch niet vallen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_57436607
quote:
Op maandag 17 maart 2008 15:32 schreef De_Ananas het volgende:
Welke landen binnen de Eurozone krijgen de meeste klappen van de lage dollar? Iemand een grafiekje? Dit kan belangrijk zijn voor de levensloop van het Groei en Stabiliteitspact
de producerende en veel VS exporterende dat zullen dus vooral Duitsland, de UK en frankrijk zijn maar eigenlijk ook alle landen die daar tussen zitten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  maandag 17 maart 2008 @ 18:51:33 #87
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57436620
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

geen maar voor de rest, ik zit bij de rabo die kunnen praktisch niet vallen
Triple A zegt niets.... dat weet je toch?!
Thucydides
pi_57436623
quote:
Op maandag 17 maart 2008 15:51 schreef ItaloDancer het volgende:
JP Morgan +11%

doet bush goed
pi_57436660
quote:
Op maandag 17 maart 2008 17:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan zal er dadelijk/straks wel een of ander topeconoom en/of bankier opstaan in ieder geval iemand die zogenaamd de vrije markt ideologie propageert. Deze persoon/personen zullen wel een
positief persbericht de wereld in slingeren waarin men verkondigd v dat het heel normaal is wat er nu gebeurd.

En hieruit moeten we maar concluderen dat we het als bevolking niet snappen en dat megabonussen in die sector er gewoon bij horen.
vallen die niet terug te vorderen bij slecht beleid
pi_57436683
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:51 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Triple A zegt niets.... dat weet je toch?!
nee ik beoelde meer dat het een cooperatief geheel is die elkaar dekken.
Rabobank tilburg en omstreken beconcurreerd bv eindhoven en omstreken.
pi_57436791
http://www.nrc.nl/economi(...)s_is_terug_bij_begin
quote:
Dreigend bankroet VS is wereldzaak

De golven reiken inmiddels tot ver buiten het domein van de stroppen op een reeks van slechte hypotheken. De Amerikanen kampen met een huizencrisis, een dreigende of al actuele economische recessie, met kans op overslaan naar Europa, met een valutacrisis met de dollar en de euro in de hoofdrollen, met directe repercussies voor de olieprijs (scherp omhoog), voor grondstoffen (scherp omhoog) en voor de inflatie (ook scherp omhoog).

En doordat de financiële markten en de financiële instellingen via een mondiaal fijnmazig netwerk van financiële handel en verplichtingen met elkaar zijn verbonden, is een dreigend groot Amerikaanse bankroet ook direct een wereldzaak. De Duitsers moesten al twee lokale banken redden, de Britten konden met moeite een oplossing vinden voor ‘hun’ bankroete hypotheekbank Northern Rock. Meer dan een handvol Amerikaanse en Europese banken is gered door staatsinvesteringsfondsen uit het Verre Oosten en het Midden-Oosten.

Maar nu een paar maanden later paniek opnieuw toeslaat, moeten de Amerikanen zelf met de dollars op de proppen komen. Voor de Amerikaanse centrale bank en de regering is Bear Stearns te veel verweven met het financiële systeem om maar af te wachten. De angst voor de gevolgen van niet ingrijpen is te groot. Het is de angst dat markten nog verder ontwricht raken als Bear Stearns haar effectenportefeuilles van tientallen miljarden moet verkopen. En als haar klanten dat moeten doen. En de angst dat anderen daarop vooruitlopen en massaal gaan verkopen. De angst dat tientallen, nee honderen Amerikaanse, Europese en Japanse banken die geld hebben uitgeleend aan Bear Stearns op die leningen stroppen lijden.

De Amerikaanse oplossing is, in zijn omvang, zonder precedent. Vorig jaar hebben de Amerikaanse en Europese centrale banken feitelijk al de geldmarkten genationaliseerd, om centralebankpresident Nout Wellink te parafraseren. Door de semipermanente beschikbaarheid van geld, wilden zij het vertrouwen van banken in elkaar herstellen. De Amerikaanse rente gaat voortdurend omlaag. De reddingsactie voor Bear Stearns is een logische stap in dat proces van sluipende nationalisaties, waarvan niemand, inclusief topbankiers, centrale banken en ministers van Financiën, weet waar het straks zal eindigen.
Nationalisatie .
pi_57436841
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

de producerende en veel VS exporterende dat zullen dus vooral Duitsland, de UK en frankrijk zijn maar eigenlijk ook alle landen die daar tussen zitten
Ach, de export van EU land naar EU land is 10x de export van deze landen naar de USA.
  maandag 17 maart 2008 @ 19:08:19 #94
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57436926
quote:
Op maandag 17 maart 2008 10:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom zouden fondsen die echt iets produceren er ook eigenlijk last van moeten hebben. Alleen die financials die van lucht kastelen gemaakt hebben zouden logischerwijze toch de grootste klappen moet krijgen.
Dit was een reactie op mijn post over cyclische fondsen als ArcelorMittal.

De staalindustrie is erg cyclisch en als de vraag wat terugloopt heb je meteen overcapaciteit en gaan de marges eraan. Want iedereen kan tenslotte staal maken.

Als je geen lening meer kunt krijgen om een auto te kopen dan neemt ook de vraag naar staal af, om maar even een voorbeeld te noemen.

Het feit dat een fonds als ArcelorMittal nog steeds dicht bij een alltime high staat bewijst dat er wel veel geluld wordt over recessie, depressie etc maar dat men er eigenlijk niet echt in geloofd. Men handelt er in ieder geval niet naar.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_57437015
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

doet bush goed
Valt mee, Lehman vandaag -50% -> ook zware afschrijvingen en #2 in de pronostieken als opvolger van BS...

Bush lijkt zijn spelletje van zijn oorlogen net aan't herhalen te zijn met de financiële wereld. Alleen zie je aan zijn onzekerheid/body language net dat zijn specialiteit toch elders te zoeken is. Net 'tzelfde als toen met Katrina. Had nooit meer verantwoordelijkheid mogen krijgen dan minister van defensie ofzo...
  † In Memoriam † maandag 17 maart 2008 @ 19:15:37 #96
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_57437093
quote:
Op maandag 17 maart 2008 19:00 schreef pberends het volgende:
http://www.nrc.nl/economi(...)s_is_terug_bij_begin
[..]

Nationalisatie .
De winsten zijn voor mij, de verliezen voor ons allemaal.
pi_57437130
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

doet bush goed
Als wij toch eens wat meer info over de Working Group on Financial Markets/ het Plunge Protection Team konden krijgen. Vooral hoe deze club gefinancierd wordt.
  maandag 17 maart 2008 @ 19:26:38 #98
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57437302
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:19 schreef NorthernStar het volgende:

De instelling van de fed in 1913 is simpelweg een coup geweest imo. De Russen zijn in 1917 verneukt door de bolsjewieken en de Amerikanen in 1913 door de internationale bankiers op Jekyll Island.
Iets te veel en te lang BNW gelezen?

Serieus: ik denk niet dat er een 'vooropgezet plan' is om dit zo uit te koken. Wel denk ik dat dit een soort van cumulatie is geweest die min-of-meer veroorzaakt is door de manier waarop het amerikaanse bankwezen is opgezet. De ECB heeft het 'twee pilaren' beleid voor prijsstabiliteit; de FED heeft zich nooit uitgesproken over de vraag of de FED zich bezig moet houden met prijsstabiliteit.
pi_57437737
quote:
Op maandag 17 maart 2008 19:08 schreef SeLang het volgende:

Dit was een reactie op mijn post over cyclische fondsen als ArcelorMittal.

De staalindustrie is erg cyclisch en als de vraag wat terugloopt heb je meteen overcapaciteit en gaan de marges eraan. Want iedereen kan tenslotte staal maken.

Als je geen lening meer kunt krijgen om een auto te kopen dan neemt ook de vraag naar staal af, om maar even een voorbeeld te noemen.

Het feit dat een fonds als ArcelorMittal nog steeds dicht bij een alltime high staat bewijst dat er wel veel geluld wordt over recessie, depressie etc maar dat men er eigenlijk niet echt in geloofd. Men handelt er in ieder geval niet naar.
Zolang er alleen in de financiele markten van de VS een krimp plaats zou vinden en de rest van de wereld niet zo getroffen wordt, dan zal de vraag naar reele producten door de rest van de wereld toch wel door kunnen blijven stijgen. Deze krimp van maar enkele sectoren hoeft toch niet meteen invloed te hebben op de basis industrieen.

Door de val van de dollar kan het toch ook nog zo zijn dat vooral basis materialen een nieuwe prijsstelling krijgen voor dollars, maar zolang de rest van de wisselkoersen zich daar aan aanpassen blijft voor die andere landen de inflatie beperkt.

En niet alle staal is zomaar alle staal, daarom zijn de nederlands hoogovens ook zo uniek omdat ze veel speciale dingen kunnen produceren. Toch laatst opgekocht door een indias staalcolgomoraat? Dan zien we al waar het geld op dit moment zit.
pi_57437742
Nu is heteindelijk interessant om dit topic te volgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')