aardige hart onder de riemquote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:20 schreef vintrax het volgende:
Er is altijd hoop en je bent absoluut niet hopeloos!
quote:In de groep 12- tot en met 18-jarigen is het percentage jongeren met ervaring met
geslachtsgemeenschap gestegen van 24% naar 31% in vergelijking met 1995. Met betrekking
tot tongzoenen is er een stijging te zien van 64% naar 68 %. Afgelopen 10 jaar blijken meer
jongeren seksueel actief, maar de leeftijd dat jongeren voor het eerst geslachtsgemeenschap
hebben, is niet verder gedaald. Voor de groep 12- tot en met 18-jarigen is de gemiddelde
leeftijd 15,1 jaar bij de eerste keer geslachtsgemeenschap. Deze gemiddelde leeftijd kwam ook
in het onderzoek van 1995 naar voren. De gemiddelde leeftijd van de eerste keer voor alle
jongeren tussen de 12 en 25 jaar is 16,6 jaar (zie tabellen 1a en 1b).
lol de havo/vwoers en hbo/woers hebben de meerderheid in percentage handkarren en klaarcirkelen tov de vmbo'ersquote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:36 schreef F04 het volgende:
Even ter informatie, een interessant onderzoekje in PDF.
www.soaaids.nl/documenten/seksonderje25efs.pdf
jij laat je altijd versieren in de supermarkt?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:47 schreef Bladergroen het volgende:
Het begint allemaal bij je uitstraling. Je blik, je houding.
Onderstaande acties dienen te worden uitgevoerd op straat / bij AH, Aldi of een supermarkt naar keuze. (er van uitgaande dat je wel eens boodschappen doet)
Uitstapje 1: Ga bewust rechtop lopen, schouders achteruit, hoofd omhoog. Je moet zelf het gevoel hebben dat je een arrogante houding aanneemt. Voor de buitenwereld zie je er dan nl. gewoon uit als een zelfbewust iemand en daar houden we van. Gewoon doen en vooral volhouden. Het effect is verbazingwekkend, alleen al voor jezelf.
Uitstapje 2: Doe hetzelfde als bij 1. Blijf vooral oefenen.
Uitstapje 3: Doe hetzelfde als bij 1 en 2, maar kijk nu bewust rond. Probeer leuke mensen te ontdekken. Meer niet.
Uitstapje 4: Doe hetzelfde als bij 1 t/m 3 en kijk daarbij bewust en nu ook vriendelijk in het rond. Je moet dus je normale depressieve blik uitschakelen. Kwestie van veel oefenen.
Uitstapje 5: Alleen als je stap 1 t/m 4 ten volle beheerst: Probeer oogcontact te krijgen met het meisje achter de kassa. Het maakt (nog) niet uit of je haar aantrekkelijk vindt. Dit is slechts een oefening in uitstraling. Als ze vraagt: "heb je een bonuskaart?/wil je zegeltjes/spaar je airmiles / smurfen / actiemunten / andere troep?" mompel je niet chagrijnig terug zoals je gewend was, maar kijk je haar in de ogen en zegt vriendelijk: "ja graag" of: "nee dankje" Maar Kijk Haar Aan! Ook al vind je haar maar zozo, kijk haar vriendelijk aan.
Mochten er in Delft uitsluitend jongens achter de kassa zitten: doe hetzelfde. We zijn nog lang niet in het versierstadium.
Uitstapje 6: Als je stap 1 t/m 5 voldoende hebt geoefend: Zoek oogcontact met de medeboodschappende mens (vrouw). Als ze terugkijken, wend je niet meteen je blik af, zoals je gewend was, maar lach je ze vriendelijk toe. Meer niet.
Oefen hier eerst eens mee.
Voor je het weet heb je opeens oogcontact met Een Leuk Meisje zonder dat je blozend wegrent. Daar begint het mee. (Of je bent in de AH-koffiecorner verstrikt geraakt in de netten van een dementerende bejaarde. Begin dan opnieuw bij stap 3)
Succes
Nee nee dit zijn basisoefeningen. Het daadwerkelijke versieren kan daarna op andere plaatsen gebeuren.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:55 schreef Godshand het volgende:
[..]
jij laat je altijd versieren in de supermarkt?
ok aardig idee, maar wat moeten we met zo'n blije eikel die iedereen vrolijk aankijkt?
had ik ook niet..quote:Op dinsdag 18 maart 2008 01:05 schreef F04 het volgende:
Maargoed, ik ben 18, en heb ook nog nooit een meid aangeraakt, of gezoent etc,,,
Jammer genoeg lukt het nooit
Met zo'n mentaliteit red je het dus nooit. Vind je het gek dat je geen vrouwen aantrekt? Je gaat er bij voorbaat al vanuit dat het toch niet zal lukken en je past je hele gedrag erop aan. Het is heerlijk makkelijk om zo'n pessimistische houding aan te nemen; dan hoef je helemaal niets te doen behalve medelijden met jezelf te hebben. Durf eens positief te zijn en tegen jezelf te zeggen dat het mogelijk is. Als je eens begint met een positieve mindset aan te nemen ben je al een héél stuk verder.quote:Op zondag 16 maart 2008 23:18 schreef user_68910102 het volgende:
Ik zie het zelf niet zo snel gebeuren dat er een relatie uit voort zal komen.
Dit zou zomaar de conclusie van dit topic kunnen zijn: erg goede opmerking!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 04:21 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Met zo'n mentaliteit red je het dus nooit. Vind je het gek dat je geen vrouwen aantrekt? Je gaat er bij voorbaat al vanuit dat het toch niet zal lukken en je past je hele gedrag erop aan. Het is heerlijk makkelijk om zo'n pessimistische houding aan te nemen; dan hoef je helemaal niets te doen behalve medelijden met jezelf te hebben. Durf eens positief te zijn en tegen jezelf te zeggen dat het mogelijk is. Als je eens begint met een positieve mindset aan te nemen ben je al een héél stuk verder.
Daarnaast zit je ook nogal op een valse aanname te zoeken. Je trekt vrouwen aan als je leven al compleet is, niet door te denken dat ze jouw leven compleet maken. Precies andersom dus. Je moet eerst je eigen leven leuk vinden voordat anderen dat ook (kunnen) vinden. Begin daar eerst maar eens aan.
Yep. Of het biologisch is, of dat Nederlandse vrouwen gewoon heel traditioneel ingesteld zijn, een vrouw heeft meestal het liefst een man die zelfverzekerd is en waarvan ze verwacht dat hij het groot gaat maken. Kan zij de golddigger zijn die op de kinderen past. Vervelend maar waar. Als je dus niet je eigen leven op de rails hebt en een duidelijk punt op de horizon waar je naartoe werkt, zullen weinig vrouwen geinteresseerd zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 04:21 schreef Friek_ het volgende:
Daarnaast zit je ook nogal op een valse aanname te zoeken. Je trekt vrouwen aan als je leven al compleet is, niet door te denken dat ze jouw leven compleet maken. Precies andersom dus. Je moet eerst je eigen leven leuk vinden voordat anderen dat ook (kunnen) vinden. Begin daar eerst maar eens aan.
Voor jou is er zeker idd nog hoop!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:20 schreef vintrax het volgende:
Er is altijd hoop en je bent absoluut niet hopeloos!
Mwah... je kunt ook overdrijven.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 10:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Yep. Of het biologisch is, of dat Nederlandse vrouwen gewoon heel traditioneel ingesteld zijn, een vrouw heeft meestal het liefst een man die zelfverzekerd is en waarvan ze verwacht dat hij het groot gaat maken. Kan zij de golddigger zijn die op de kinderen past. Vervelend maar waar.
Kun je wat meer vertellen hoe je dit aangepakt hebt?quote:Op zondag 16 maart 2008 22:22 schreef Wei_Jun het volgende:
hmmmm TS....
Wat jij nu meemaakt, heb ik ook meegemaakt..
Toen ik 20 was had ik nog nooit gezoend of een relatie gehad. Ik dacht regelmatig dat ik nooit aan een meid zou komen. En met die gedachte had ik geen vrede mee. Dus wat ging ik doen.. aan mezelf werken... uiterlijk en communicatieve vaardigheden. Ik was erg onzeker en verlegen en dus nam ik deze stappen om die onzekerheid en verlegenheid weg te werken. Het was vallen en opstaan, de eerste blauwtjes waren "erg" naar mijn mening. Maar dat hield mij niet tegen, want je kunt meestal niet in 1x keer slagen. Uiteindelijk na veel oefenen/proberen is het me toch gelukt om een relatie te krijgen en dat dankzij doorzettingsvermogen en geduld. En het was een meisje die ik echt leuk vond
Zoek een fatsoenlijke kapper uit en vraag tips aan vrouwelijke collega's, vrienden of klasgenoten omtrent je haar, en ga bij een call center of iets ander sociaals werken waarbij je veel praat (winkel ofzo).quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:06 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Kun je wat meer vertellen hoe je dit aangepakt hebt?
Wat heb je precies gedaan om aan jezelf te werken?
Om je uiterlijk te verbeteren?
Om je communicatieve vaardigheden te verbeteren?
Ik vraag dit omdat dat voor mij ook wel nuttig is om te gaan doen.
Delete je WoW account....quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:06 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Gezien er WoW in je naam staat, inderdaad @ die andere gozert hier "Uninstall WoW".quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:06 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Nee absoluut niet mee eens. TS is gewoon onbekend met het fenomeen dat Vrouw heet.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:03 schreef Dsquared2 het volgende:
Het komt hier op neer..
Je bent gewoon een fucking pussy.
Net zoals al die andere kerels.
Je zit smoesjes te bedenken, redenen om je eigen 'falen' goed te praten. Maar het ligt allemaal aan jezelf en ook niemand anders zal je hiermee kunnen helpen. ZELFVERTOUWEN.
Je hoeft geen leonardo dicaprio te zijn, zo knap zijn die vrouwen nou ook weer niet. Je hoeft ook helemaal niet te fitnessen, de meeste vrouwen houden daar niet eens van. Je moet normaal zijn, jezelf, en zelfverzekerd overkomen. Niet jezelf op vreten, denken dat je niets kan, dat elke vrouw je afwijst. Stap gewoon op die vrouwen af. Als je eenmaal succes hebt, zal je zien dat het steeds makkelijker wordt. Shit man, je praat toch ook met je moeder, met je oma of buurvrouw. Dat zijn ook vrouwen. Je moet jezelf gewoon vermannen en over die drempel heen stappen.
De meeste vrouwen vinden aandacht alleen maar leuk, op welke manier dan ook. Kijk na ze, lach met ze praten, etc.. je geeft ze een compliment, dat doe je niet omdat je ze zo lelijk vind....
Ja maar jij bent een zielig, triest, negatief en egocentrisch ingesteld persoon. Jij zult heel je leven maagd blijven, zelfs mannen willen je niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 01:05 schreef F04 het volgende:
Maargoed, ik ben 18, en heb ook nog nooit een meid aangeraakt, of gezoent etc,,,
Jammer genoeg lukt het nooit
praat je dan ook niet met je moeder en buurvrouw? en het kassameisje?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:16 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
[..]
Nee absoluut niet mee eens. TS is gewoon onbekend met het fenomeen dat Vrouw heet.
Tip voor TS: neem een KAT in huis. Die beesten zorgen ervoor dat je je aandacht op hun moet richten en niet zo geobsedeerd raakt in vrouwen.
Dat zijn geen vrouwen ... waar je sex mee wil hebben.quote:
je moeder, ok liever geen sex mee neequote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:40 schreef -MyLove- het volgende:
[..]
Dat zijn geen vrouwen ... waar je sex mee wil hebben.
Knap staaltje zelfreflectie THS.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:19 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
[..]
Ja maar jij bent een zielig, triest, negatief en egocentrisch ingesteld persoon. Jij zult heel je leven maagd blijven, zelfs mannen willen je niet.
Nou... wat ik allemaal gedaan heb zal ik even vertellen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:06 schreef dyna18 het volgende:
[..]
god-ver-domme zegquote:Op zondag 16 maart 2008 23:53 schreef zquing het volgende:
Ga geen dansles nemen, hou iig een beetje van je waardigheid.....
Ookal gaan die 3 vrouwen bij je op de studie meer richting de man dan de vrouw, 't blijft 't andere geslacht. Het gaat erom dat je went aan de omgang met 't andere geslacht en vergeet niet een vrouw heeft altijd leuke vriendinnen hoe lelijk ze ook zijn mag.
Bouw een vriendschappelijke relatie met ze op, vraag er 1tje een keertje uit eten als je niks te doen heb. Wil je een film in de bios zien, vraag dan aan een van hun of ze mee wil(niet te vaak natuurlijk). Zorg ervoor dat je in hun persoonlijke sfeer komt, dan kan je doorstromen naar 1 van haar vriendinnen. Stel voor om met een groepje te gaan leren oid, leer je ook weer mensen kennen
kom op zeg...... Je kon zo zien dat de gozers op de salsavereningen er op de eersteplaats waren gekomen voor de vrouwlijke aandacht die ze daar kregen...... Dat ze 't later leuk zijn gaan vinden is iets anders. Echt 't grootste deel van de gozers die zoiets gaat doen doet 't voor 't vrouwljike schoon daarquote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:32 schreef de_priester het volgende:
[..]
god-ver-domme zegmoet nog gekker worden
![]()
Het zou alleen onwaardig zijn als je dat zou doen juist voor de relatie. Ik heb er anders donders veel plezier an. (niet just les, maar het als sport zien. wedstrijden draaien is dus echt topsport.)
Anyway, je kunt het wel een keer doen natuurlijk om te kijken of je et leuk vindt, want qua mannen is er altijd een tekort.
*mededelftenaar is op wb
zou kunnen bij salsa. heb nog nooit eigenlijk zoiets gezien bij latin/ballroom.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:27 schreef zquing het volgende:
[..]
kom op zeg...... Je kon zo zien dat de gozers op de salsavereningen er op de eersteplaats waren gekomen voor de vrouwlijke aandacht die ze daar kregen...... Dat ze 't later leuk zijn gaan vinden is iets anders. Echt 't grootste deel van de gozers die zoiets gaat doen doet 't voor 't vrouwljike schoon daar
Wil je nou dat wij allemaal in koor gaan roepen: Ja inderdaad het is echt enorm lastig en moeilijk allemaal? Kom op man, doe er wat aan. Jezus, genoeg tips hier. Laat de afwas en de strijk staan en hup de kroeg in. Niets of juist teveel drinken, fuck het, gewoon op wat meiden afstappen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:14 schreef user_68910102 het volgende:
Bedankt voor alle reacties.
Op zich denk ik dat uiterlijk wel ok is. Verder loop ik ook wel recht op, heb een redelijk sportief lichaam e.d. Dat rondkijken vind ik moeilijk, maar ik probeer er altijd wel op te letten. Hoe m'n uitstraling verder is, weet ik eigenlijk niet echt (hoe kom ik daar achter?). Als ik ergens heen ga of uitga, dan ben ik absoluut niet depressief en ik denk niet dat ik depressief overkom. Ik vind uitgaan nog steeds leuk en ben ook echt niet wanhopig opzoek, eerder te weinig dan te veel, heeft ws ook weer met dan rondkijken te maken.
M'n zelfvertrouwen moet idd wel wat omhoog, maar dan zouden er ook eens dingen goed moeten gaan. Verder wil m'n zelfvertrouwen nog weleens flink wisselen. Ergens ben ik ook wel weer een beetje arrogant en vind ik mezelf weer beter dan anderen (ja slechte eigenschap, ik weet het).
Verder blijft het probleem dat ik gewoon weinig contact heb met vrouwen. Er zijn al aardig wat suggesties gedaan om dit te verbeteren, waarvoor dank overigens. Toch is het een stuk moeilijker dan het misschien lijkt. Ik probeer de kleine dingen die genoemd zijn echt wel mee te nemen, maar om zomaar even een nieuwe hobby te vinden is wel een stuk moeilijker. Ik zou zelf al niet weten wat ik wil, en qua tijd is het al helemaal lastig.![]()
En vrouwen versieren tijdens uitgaan, wat voorals nog een van de weinige plekken is waar ik met vrouwen in contact kan komen, is voor mij gewoon ontzettend lastig. Misschien dat ik me een keer over overheen moet proberen te zetten en gewoon eens proberen, maar dat blijft wel heel eng. Alcohol maakt me ook niet veel losser, wil ik losser worden moet ik wel heel veel drinken, en dan ben ik al weer te zat om ook maar iets voor elkaar te krijgen.
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:14 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
Totaaaaaaaal nutteloos aangezien de TS toch niets doet met alle tips![]()
thnx !quote:
Haha het was ook voor Dyna18 bedoeld, want hij vroeg mij iets...quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:14 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
Dat kan dus wel!!! En met welke kleine, makkelijk toepasbare tips moeten wij dan komen? Je geeft zelf al aan, niet echt onaantrekkelijk te zijn, sportieve bouw te hebben, enz enz. Dus een makkelijk toepasbare tip als "ga sporten" of "koop modieuze kleding" hoeven we niet mee aan te komen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:25 schreef user_68910102 het volgende:
Dit slaat werkelijk nergens op. Ik lees alle reacties en probeer echt wel op dingen te letten. Tja ik kan niet opeens m'n hele leven gaan omgooien. En reacties met gewoon wat kleine tips, die makkelijk toepasbaar zijn kunnen me misschien echt wel helpen. Ik kan alleen niet zomaar ff bij een willekeurige vereniging, wat het ook moge zijn, aanmelden e.d.
quote:Op maandag 17 maart 2008 16:58 schreef user_68910102 het volgende:
OK jullie hebben gelijk, ws doe ik er niets mee. Maar misschien moeten jullie ook snappen dat het gewoon niet makkelijk is om even je hele leven je hele persoonlijk om te gooien, ook al is dat maar even op een moment.
Maargoed, ws wordt het de rest van mn leven idd gewoon wachten tot ik eindelijk dood ga.
Mja klopt misschien wel. Maar ik doel ik op post die wat dingen aangeven waar ik op zou moeten letten. Maar even een vraagje aan jou: Zou jij dan zo makkelijk even vanalles gaan omgooien? Ik denk toch dat maar weinig mensen dat kunnen hoor.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:31 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
Dat kan dus wel!!! En met welke kleine, makkelijk toepasbare tips moeten wij dan komen? Je geeft zelf al aan, niet echt onaantrekkelijk te zijn, sportieve bouw te hebben, enz enz. Dus een makkelijk toepasbare tip als "ga sporten" of "koop modieuze kleding" hoeven we niet mee aan te komen.
Met dat weinig tijd hebben in het weekend bedoel ik, dat ik ook moet studeren, en allerlei huishuidelijk dingen, tja moet toch echt gebeuren hoor.quote:Je geeft aan dat je weinig tijd hebt. Maar als ik dan lees dat je in het weekend geen tijd hebt vanwege "strijken" tja...dan moet je ook niet zeiken. Je moet voor iets als dit tijd vrijmaken. En dat je studie vaak voorrang krijgt, prima! Maar dat je strijken opvoert als "weinig tijd" excuus zegt mij genoeg. Jij wilt gewoon een kant en klaar perfecte vrouw die netjes aanbelt, maar die is er niet. Je zult moeite moeten doen en veel "moeilijk" toepasbare tips moeten opvolgen.
Niet totaal nutteloos. Jullie moesten eens weten hoeveel ik geholpen ben door dit topicquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:14 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
Er is iemand uit de hemel komen vallen?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:43 schreef Tomm90 het volgende:
[..]
Niet totaal nutteloos. Jullie moesten eens weten hoeveel ik geholpen ben door dit topic![]()
Sommige mensen geven voorkeur aan lezen ipv altijd maar reageren in topicsquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:46 schreef -MyLove- het volgende:
[..]
Er is iemand uit de hemel komen vallen?
Wat heb jij daarmee te maken? Wat maakt het uit hoeveel mensen dat makkelijk of moeilijk vinden, het moet toch gebeuren of niet dan? Of wil jij zo blijven zitten tot je 80e omdat volgens jou "maar weinig mensen het hadden kunnen omgooien hoor"?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:43 schreef user_68910102 het volgende:
Mja klopt misschien wel. Maar ik doel ik op post die wat dingen aangeven waar ik op zou moeten letten. Maar even een vraagje aan jou: Zou jij dan zo makkelijk even vanalles gaan omgooien? Ik denk toch dat maar weinig mensen dat kunnen hoor.
Kleine wasjes, plan het in, kom op, je doet alsof het een onoverkomelijk obstakel is. Dat is het niet. Je zoekt wanhopig naar excuses. Houdt daar mee opquote:Met dat weinig tijd hebben in het weekend bedoel ik, dat ik ook moet studeren, en allerlei huishuidelijk dingen, tja moet toch echt gebeuren hoor.Ik zou ook liever wat anders doen, maar de was e.d. gebeurt nou eenmaal niet vanzelf.
Veel huisgenoten, maar niet alle, mooi dan kun je vast met de overgebleven die-hards wat sociaals gaan doenquote:En verder gaan nog steeds veel huisgenoten en vrienden in het weekend naar hun ouders, waardoor ik ook meestal niemand heb om mee uit te gaan.
waarom denk je alleen iemand te kunnen ontmoeten tijdens het uitgaan? dat lijkt me zowat de moeilijkste methode... wat dacht je van studie, werk, verenigingen, internet,...? daar krijg je ten minste de kans om iemand op een rustige manier te leren kennen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:43 schreef user_68910102 het volgende:
En verder gaan nog steeds veel huisgenoten en vrienden in het weekend naar hun ouders, waardoor ik ook meestal niemand heb om mee uit te gaan.
Dat denk niet, het halve topic gaat hier zo'n beetje over. Man-vrouw verhouding op m'n studie is ongelooflijk scheef. Werk heb ik geen tijd voor door m'n studie, internet heb ik zelf niet zo'n vertrouwen in. Blijft er over vereniging, mar dan moet ik wel iets leuks vinden. Als je doelt op een gewone studentenvereniging, dan is het daar al te laat voor. Verder zou ik het gewoon echt niet weten.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:51 schreef maaike78 het volgende:
[..]
waarom denk je alleen iemand te kunnen ontmoeten tijdens het uitgaan? dat lijkt me zowat de moeilijkste methode... wat dacht je van studie, werk, verenigingen, internet,...? daar krijg je ten minste de kans om iemand op een rustige manier te leren kennen.
dan is het hopeloosquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:57 schreef user_68910102 het volgende:
Dat denk niet, het halve topic gaat hier zo'n beetje over. Man-vrouw verhouding op m'n studie is ongelooflijk scheef. Werk heb ik geen tijd voor door m'n studie, internet heb ik zelf niet zo'n vertrouwen in. Blijft er over vereniging, mar dan moet ik wel iets leuks vinden. Als je doelt op een gewone studentenvereniging, dan is het daar al te laat voor. Verder zou ik het gewoon echt niet weten.
Denk ik ook.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:51 schreef maaike78 het volgende:
waarom denk je alleen iemand te kunnen ontmoeten tijdens het uitgaan? dat lijkt me zowat de moeilijkste methode... wat dacht je van studie, werk, verenigingen, internet,...? daar krijg je ten minste de kans om iemand op een rustige manier te leren kennen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |