Tja, dat van al die publiciteit is ook hetgene wat ervoor zorgde dat ik toch bij hem bleef komen. Het probleem is dat idd elke huid anders is en je dus maar aanneemt dat het allemaal normaal zal zijn. We hebben het al vaker gezegd, het blijft jammer dat er niet een onafhankelijk orgaan is dat hier toezicht op houdt....quote:Op zondag 16 maart 2008 09:10 schreef WRH het volgende:
Inderdaad, Loman zelf heb ik totaal gehad.
vrnl omdat ik bij de 3de behandeling al geen goed antwoord kreeg. Toch redelijk kritische vragen gesteld waarom er niets te zien was, waarom die blaren er waren etc etc en gewoon geen goed antwoord krijgen, zeg dan gewoon eerlijk dat je het niet weet en maar wat raak kl#, die eerlijkheid zou ik meer respect voor hebben.
Ik geloof wel dat hij bij sommige tatoeages succes boekt, maar dat zal aan de tatoeage liggen. Hij had wel even mogen zeggen dat een gedeelte bij mij extra lang zal duren omdat het een stukje cover up is, maar niets van dat alles, waarschijnlijk omdat hij het zelf helemaal niet weet.
Blijft vreemd, ik was gewoon te naief hierin omdat ik (fout dus) aannam dat iemand die zo de publiciteit zoekt ook wel goed zal zijn, je zal toch niet continue in het middelpunt van de belangstelling willen staan als je eigenlijk gewoon niet weet waar je mee bezig bent? verkeerde aanname dus, onbegrijpelijk dat deze man zo door kan en mag gaan.
Als je geen zinvolle bijdrage hebt aan deze discussie kun je beter helemaal niets posten. Denk je nu echt dat we ons ditzelf niet realiseren? Mensen nemen nu eenmaal af en toe beslissingen waar ze later spijt van kunnen krijgen. Wel erg bijdehand om dit nog ns te benadrukken.quote:Op zondag 16 maart 2008 10:19 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Tjah eigenlijk is dit wel jullie eigen fout, met volle verstand een tatoeage laten zetten om het vervolgens na een x aantal maanden/jaren het weer weg te laten halen. Als je al niet zo zeker bent van je zaken waarom zet je er dan een.
Je had ook een sticker kunnen gebruiken
Zinvolle bijdrage? Dat is het toch alleen niet binnen de mate dat jij het waarschijnlijk zou willen zien. Het is straight on-topic gaat over het onderwerp verwijderen van tatoeage en ik geef me mening erover.quote:Op zondag 16 maart 2008 10:21 schreef Samson het volgende:
[..]
Als je geen zinvolle bijdrage hebt aan deze discussie kun je beter helemaal niets posten. Denk je nu echt dat we ons ditzelf niet realiseren? Mensen nemen nu eenmaal af en toe beslissingen waar ze later spijt van kunnen krijgen. Wel erg bijdehand om dit nog ns te benadrukken.
Ik voel het al, als we hiermee doorgaan wordt het een zinloze discussie. Net zoiets als vrijheid van meningsuiting. Je moet alles maar kunnen zeggen. Je zit hier in een topic waar mensen posten die natuurlijk spijt hebben van hun beslissing en nu bezig zijn om daar wat aan te doen. Natuurlijk mag jij posten wat je wil en zeggen dat je het maar stom vind dat we ooit het besluit hebben genomen om een tattoo te nemen en stom zijn om daar nu vanaf te willen. Je kan er echter ook voor kiezen om iets opbouwends te posten ipv een opmerking waar niemand hier iets aan heeft. Maar jij wil blijkbaar zoooo graag kwijt dat je het maar suf vind van ons zodat je dat maar snel hier post. Dat is jouw beslissing maar het voegt zo weinig toe behalve negatief doen.quote:Op zondag 16 maart 2008 10:26 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Zinvolle bijdrage? Dat is het toch alleen niet binnen de mate dat jij het waarschijnlijk zou willen zien. Het is straight on-topic gaat over het onderwerp verwijderen van tatoeage en ik geef me mening erover.
Forum wat is de eigenlijke betekenis ervan?
![]()
quote:Op zondag 16 maart 2008 10:40 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik voel het al, als we hiermee doorgaan wordt het een zinloze discussie. Net zoiets als vrijheid van meningsuiting. Je moet alles maar kunnen zeggen. Je zit hier in een topic waar mensen posten die natuurlijk spijt hebben van hun beslissing en nu bezig zijn om daar wat aan te doen. Natuurlijk mag jij posten wat je wil en zeggen dat je het maar stom vind dat we ooit het besluit hebben genomen om een tattoo te nemen en stom zijn om daar nu vanaf te willen. Je kan er echter ook voor kiezen om iets opbouwends te posten ipv een opmerking waar niemand hier iets aan heeft. Maar jij wil blijkbaar zoooo graag kwijt dat je het maar suf vind van ons zodat je dat maar snel hier post. Dat is jouw beslissing maar het voegt zo weinig toe behalve negatief doen.
quote:MisterJ.Lo schreef:
Tjah eigenlijk is dit wel jullie eigen fout
quote:met volle verstand een tatoeage laten zetten om het vervolgens na een x aantal maanden/jaren het weer weg te laten halen
quote:Als je al niet zo zeker bent van je zaken waarom zet je er dan een
Oké wat is hier niets opbouwend aan dan?quote:Je had ook een sticker kunnen gebruiken
In Maarssenbroek wisten ze ook meteen al wie hij was, dat zegt idd al genoeg....quote:Op zondag 16 maart 2008 10:03 schreef WRH het volgende:
absoluut.
ook wel interessant dat ze meneer loman / vossius bij de andere klniiek kenden, ik was bepaald niet het eerste 'geval' dat ontevrede was en zeer zeker ook niet de ergste die ze gezien hebben na behandeling in Amsterdam, toch ook wel zorgwekkend, man laat dus gewoon een aardig spoor na van beschadigde huid.
jij morgen weer, spannend!
Jij zegt het, 99,999999% van de mensen denkt hetquote:Op zondag 16 maart 2008 10:19 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Tjah eigenlijk is dit wel jullie eigen fout, met volle verstand een tatoeage laten zetten om het vervolgens na een x aantal maanden/jaren het weer weg te laten halen. Als je al niet zo zeker bent van je zaken waarom zet je er dan een.
Je had ook een sticker kunnen gebruiken
haha, hou op schei uit, verhalen over die boerderij heb ik ook tot in den treure moeten horenquote:Op zondag 16 maart 2008 11:29 schreef WRH het volgende:
mr JLo, jammer dat je er pas bij deeltje zoveel achterkomt dat dit topic bestaat en daarom denkt het goed te weten.
reden dat je bijdrage weinig zinvol genoemd wordt is dat je overduidelijk voorgaande deeltjes niet gelezen hebt anders zou je wel met een wel zinvollge bijdrage komen.
en daarmee lijkt me dat deze mensen (die nu eenmaal zo af en toe zodra ze dit topic bovenaan zien staan plotseling ook denken dat de wereld op hun briljante mening zit te wachten) weer voldoende aandacht hebben gehad hier.
OT: Raantje, ja, zit bij dezelfde in Veldhoven. Lange tijd gezocht naar een kliniek die mij een goed (beter) gevoel gaf en met deze een afspraak gemaakt.
Veel betere uitleg, begeleiding en behandeling.
Werd een beetje moe ook van dhr Loman bij Vossius die maar doorging over zijn eigen nieuwe boerderij, inmiddels is het erg duidelijk hoe hij dat gefinancieerd heeft, nl met het niet kundig behandelen van mensen en veroorzaken van brandwonden.
ja, idd, geeft wel aan waar zn prioriteiten liggenquote:Op zondag 16 maart 2008 11:36 schreef WRH het volgende:
lol, erg he, kreeg je ook elke behandeling weer de google map foto's te zien?
Oei, sterkte WRH! Dat is echt klote. Ik vraag me eigenlijk af of je hier iets tegen kunt doen, ik bedoel, als deze man bekendstaat om deze huidmishandelingen!quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:03 schreef WRH het volgende:
Zal van de week even kijken voor foto's plakken, maar eerst even een update:
Vandaag mijn behandeling gehad in Veldhoven. de 4de behandeling, voor de eerste keer in Veldhoven.
Wat een verschil met Vossius!
Wél uitleg, wél iemand die weet waar hij het over heeft, wél persoonlijke goede aandacht, gewoon iemand met kennis van zaken.
Al direct was duidelijk dat ik wel degelijk al een klein stukje littekenvorming heb en dat de laser waarmee in de Vossius gewerkt wordt gewoon totaal nergens op slaat om tatoeages goed weg te krijgen.
Witte lasersnow, wtf, zoveel wit spul als ik had bij Vossius (een complete laag, leek wel kerst) was simpelweg een teken dat de boel zwaar verbrand werd.
Bij Vossius werd bij het aanzien van die witte sneeuw nog vrolijk uitgeroepen; prachtig die reactie, dan kun je zien dat de inkt echt goed is en de behandeling goed aanslaat.
prutser dus, werd zo kwaad vandaag toen ik de goede en uitgebreide uitleg kreeg en het duidelijk werd dat mijn huid gewoon mishandeld is, niet leuk.
Je hebt constructieve (opbouwend, toegevoegde waarde) feedback, en destructieve (lekker er in wrijven en afkraken, niet echt toegevoegde waarde) feedback. Wat jij zegt is niet zo opbouwend vind ik eigenlijk, snap eigenlijk ook niet echt hoe je dat als opbouwend kan zien. Maar goed zoals Samson al zei, inderdaad zinloze discussie..quote:Op zondag 16 maart 2008 10:46 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Oké wat is hier niets opbouwend aan dan?
Ja ik snap dat ook werkelijk niet!quote:Op maandag 17 maart 2008 13:18 schreef WRH het volgende:
Ik begrijp ook niet goed hoe zulke mensen dit zelf kunnen, voor hun eigen geweten.
geld verdienen ok, maar moedwillig met iemands lijf kl #, dat begrijp ik echt niet.
Die witte lasersnow ziet er niet uit als een echte 'sneeuw' of een soort haar-roos of iets dergelijks, dat doen sommige behandelaars je geloven dat het erzo uitziet, maar het is gewoon een soort van waasje op je huid direct na de behandeling en is ook heel snel weer weg, na een kwartiertje al.
als je denkt dat er echt een laagje op ligt, een hoopje stof of het ziet eruit als roos (uit je haar, even ter vergelijking om het te beschrijven) dan is dat eigenlijk alleen maar een teken dat de huid van binnen verbrand is en de laser er te hoog danwel te lang op heeft gestaan, laat je dus niets wijsmaken door sommige behandelaars en neem desnoods je camera mee om ter plekke een foto te maken, dan kunnen mensen hier je wel vertellen of het normaal is of niet. (en of je naar deze behandelaar terug moet of niet)
Inderdaad..quote:Op maandag 17 maart 2008 21:28 schreef Samson het volgende:
Zo zie je dat de apparatuur valt of staat met de gebruiker.
Ja inderdaad.. erg jammer. Ben daarom inderdaad erg blij dat ik dit topic heb gevonden hier, en hoop dat dit topic ook voor anderen net zo nuttig zal zijn!quote:Op maandag 17 maart 2008 21:41 schreef Empathologica het volgende:
Opzich is het vrij klote dat er zo weinig bekend is over het verwijderen van tattooages, want fouten zoals bij Magnetron hadden dan voorkomen kunnen worden. Maar misschien daarom ook goed dat iedereen z'n ervaringen met de verschillende klinieken en lasers hier post dan. Voor zover mijn ehh tvp nuttige bijdrage
Plaatje gevonden, zoiets bedoel je toch WRH?quote:Op maandag 17 maart 2008 13:18 schreef WRH het volgende:
Die witte lasersnow ziet er niet uit als een echte 'sneeuw' of een soort haar-roos of iets dergelijks, dat doen sommige behandelaars je geloven dat het erzo uitziet, maar het is gewoon een soort van waasje op je huid direct na de behandeling en is ook heel snel weer weg, na een kwartiertje al.
als je denkt dat er echt een laagje op ligt, een hoopje stof of het ziet eruit als roos (uit je haar, even ter vergelijking om het te beschrijven) dan is dat eigenlijk alleen maar een teken dat de huid van binnen verbrand is en de laser er te hoog danwel te lang op heeft gestaan, laat je dus niets wijsmaken door sommige behandelaars en neem desnoods je camera mee om ter plekke een foto te maken, dan kunnen mensen hier je wel vertellen of het normaal is of niet. (en of je naar deze behandelaar terug moet of niet)
Klopt, maar ze zijn dus ook verhuisd en het was wel even zoeken gisteren, er staan daar nog geen straatnamen, maar op zich is het wel te vinden hoor.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 09:35 schreef magnetron het volgende:
[..]
Inderdaad..Heerlijk dat je er toch wel bijna van af bent, Samson! Ben heel benieuwd, ik kan haast niet wachten om naar SE te gaan. (ze hebben trouwens een vernieuwde website zie ik!!
)
[..]
Ja precies! Toen ik op die dag m'n vraagtekens zette bij aanzien van mijn vieze loszittende vel en flink opgezwollen tattoo zei mijn behandelaar inderdaad ongeveer hetzelfde!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:24 schreef WRH het volgende:
Maarja, als onervaren persoon geloof je het meteen als dan een 'ervaren' behandelaar zegt dat het juist goed is als je zoveel ziet, omdat het dan 'duidelijk effect heeft ' Yeah right, nu weet ik beter, eigenlijk is het gewoon pure stoom omdat je onderhuids in brand staat.
Oei, ik was van plan met de trein te gaan. Oh well zal wel goed komen, ik moet toch nog even wachtenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:24 schreef Samson het volgende:
[..]
Klopt, maar ze zijn dus ook verhuisd en het was wel even zoeken gisteren, er staan daar nog geen straatnamen, maar op zich is het wel te vinden hoor.
Oh goed man, ben benieuwd naar je foto's!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:55 schreef imoan1 het volgende:
Hallo!
Ik ben vandaag voor het eerst geweest in de nieuwe locatie van een kliniek in Utrecht. Dezelfde als Samson denk ik!
Ik ben erg benieuwd, het is nu 3 uur geleden en het ziet er rood en wat gezwollen uit. Ik ga foto's nemen om de zoveel dagen en dan hoop ik er een stijgende (of moet ikz eggen vervagende) lijn te zien!
Keep you posted!
Mmm, dan zou ik goed checken hoe je er komt, het is namelijk een wijk in aanbouw, de straten zijn nog niet eens helemaal af, dus ik betwijfel het of je daar vervolgens met het OV wel kunt komen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:24 schreef magnetron het volgende:
Oei, ik was van plan met de trein te gaan. Oh well zal wel goed komen, ik moet toch nog even wachtenhopelijk hebben ze dan misschien wel straatnaambordjes
[..]
Oh hmm....quote:Op woensdag 19 maart 2008 18:02 schreef Samson het volgende:
[..]
Mmm, dan zou ik goed checken hoe je er komt, het is namelijk een wijk in aanbouw, de straten zijn nog niet eens helemaal af, dus ik betwijfel het of je daar vervolgens met het OV wel kunt komen.
Je hebt gelijk, ik zie nu ook de route met de trein staan, dan komt het vast goedquote:Op woensdag 19 maart 2008 21:00 schreef magnetron het volgende:
[..]
Oh hmm....ik heb op hun site wel een routebeschrijving met de trein gelezen, hoop dat als ik die gewoon opvolg er wel kom... Of misschien inderdaad met de auto, als ik durf...
(heb nog niet zo veel rij ervaring, ook niet zo lang m'n rijbewijs)..
Moeilijk, toen ik in t begin werd behandeld had ik ook flinke blaren met vocht erin, meer een soort van wondvocht dan echt bloed trouwens. Maar die heb je zowiezo niet meteen na de behandeling, het duurt ff voordat die opkomen, en misschien duurt dat bij jou wat langer. Het is voor mij heel lastig om het te vergelijken. Nu wordt je volgens mij met de yag behandeld? Ik had het alleen maar in de tijd van mn robijn laserbehandelingen en vooral in het begin. Met mn andere yag behandelingen werd alles een beetje rood maar niet noemenswaard en dit trok redelijk snel weer weg. De behandeling die ik nu maandag heb gehad was weer met robijn en dat geeft een heftiger resultaat. Geen blaren hoor, maar gewoon roder en langer rood, meer soort van bloeduitstorting idee. Wat ik wil zeggen, in de tijd dat ik met de yag behandeld ben was mijn tatoeage best al wel licht, dus ik denk dat je huidreactie dan ook minder wordt. Bij jou moet er natuurlijk nog meer inkt verwijderd worden. Ik zou het gewoon aan je nieuwe behandelaar voorleggen. Dit lijkt me een betrouwbaar gerenommeerd adres dus die zullen het zeker weten. Sterkt met het herstel, ben benieuwd naar het resultaat van deze behandeling.quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:36 schreef WRH het volgende:
toch weer even een vraag, Samson misschien weet jij er iets over.
De eerste keer had ik na de behandeling flinke (bloed-)blaren, daarna niet of althans niet noemenswaardig.
Dit keer bij de ander behandelaar had ik de eerste dag ook niets, wel rood en opgezet maar verder nog niet veel.
Een dag later begon er toch weer een blaar op te komen, nu is inmiddels bijna de volledige tatoeage een soort van blaren gebied, de tatoeage ligt ook op de huid zeg maar.
De behandeling was afgelopen zaterdag, dus bijna een week geleden.
Volgens mij duurde de blaren bij de eerste behandeling bijna 2 weken maar moet eerlijk zeggen dat ik het niet meer helemaal goed weet.
Twijfel nu of dit wel een goede reactie is, volgens mij dus niet maar tegelijkertijd; die van Vossius heeft best zitten kl#, dus misschien dat dit een soort van allergische reactie is op de laatste behandeling?
Het lijkt ook eigenlijk of er ín de blaren inkt zit, of het er aan beide kanten uitkomt nl naar binnen toe afvloeien maar blijkbaar ook naar boven toe.
(volgens mij klinkt dit echt heel goor als je niet zelf behandelt wordt)
Wauw! Dus als dat rode is genezen, zie je gewone normale huid, met nog minieme restjes? Het meerendeel van de tatoeage is inderdaad al zo goed als wegquote:Op donderdag 20 maart 2008 19:14 schreef Samson het volgende:
Het zal vast ok zijn WRH. Ik post alvast ff fotootje, zoals je ziet nog wel rood, maar als je goed kijkt zul je zien dat daarbuiten het merendeel van de tatoeage al zo goed als weg isMaar ja, ben maandag geweest dus het is ook nog niet echt lang geleden. Als dit uiteindelijk weer helemaal genezen is zou ik er bijna al tevreden mee zijn als ik eerlijk ben, het gaat nu echt om de minieme laatste restjes.
![]()
[ afbeelding ]
Zoals het er nu uitziet iig wel, ik denk er momenteel ook over om de behandelingen voorlopig te laten voor wat ze zijn en pas komende herfst/winter de laatste behandelingen te ondergaan (zo nodig). Ik kan namelijk al een eeuwigheid (aantal jaren) niet echt met die arm in de zon (zonder sunblock op de tattoo iig) en het zou wel heerlijk zijn om deze zomer wel lekker in de zon te kunnen. Nu is die huid al heel lang bleker dan bleek en dan vallen de restjes meer op dan als je weer wat gekleurd bent. Maar misschien verander ik nog van mening en maak ik ook eerst die laatste behandelingen nog af. We gaan het zien.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:11 schreef magnetron het volgende:
[..]
Wauw! Dus als dat rode is genezen, zie je gewone normale huid, met nog minieme restjes? Het meerendeel van de tatoeage is inderdaad al zo goed als wegmooi man.
Gewoon goed blijven smeren, dan komt het wel goedquote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:28 schreef WRH het volgende:
Hoop het ook!
en nu sinds vandaag begint het écht moeiljke gedeelte; loszittende velletjes en korstjes waar je niet aan mag komen![]()
moeilijk moeilijk
Lees ff de vorige topics terug, hebben we het al uitgebreid over gehadquote:Op donderdag 27 maart 2008 19:07 schreef Bootje84 het volgende:
mag ik vragen wat jullie voor tattoo hadden, en wat de reden is geweest waarom hij nu weg moet?
Ik ben sowieso een tegenstander van tattoo's, maar ik laat me er verder niet over uit, omdat het niet echt nuttig is hier.
foto's zijn ook welkom
Weet niet of je de moeite hebt genomen om eea terug te lezen in dit en vorige topics, maar medeleven is het laatste waar we hiervoor rondhangen. Het gaat ons om het proces van verwijderen, waar je dat het beste kunt laten doen, en de ervaringen tijdens het verwijderen. Ik kijk trouwens af en toe ook wel eens met verbazing in het tattoo topic, maar ja, iedereen moet zn eigen beslissing nemen. Het is wel zo dat uit winstoogmerk sommige tatoeerders eerder met iets aparts aan de slag zullen gaan dan anderen die misschien wel waarschuwen. Ik kan me idd ook moeilijk voorstellen dat je je hele leven blij zult zijn met een voetbalstadion op je rug.quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:02 schreef Sakura het volgende:
En toch blijft ik me echt rot lachen. Hier hele zielige verhalen van mensen die hun "jeugdzondes" weg willen halen, en maar proberen om medeleven te krijgen![]()
Hi WRH, wat bedoel je met na 2 dagen al stoppen met smeren? In het begin smeerde ik altijd 10 dagen met de creme, en nu heb ik dat zelfs uitgebreid naar 3 weken na de behandeling. En dan smeer ik ook nog met littekencreme tussen de behandelingen in trouwens. De huid blijft volgens mij ook wel herstellen als je gewoon doorsmeert, maar misschien bedoel je het anders. Of raden ze dit aan bij je nieuwe behandelaar? Ik ben trouwens iets minder euforisch dan ik was in de week na de behandeling. Als al het rood weer weg is is de tattoo toch nog aanweziger dan ik dacht en kan ik me wel voorstellen dat het nog een aantal behandelingen moet duren. Het is niet anders.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:05 schreef WRH het volgende:
EMLA creme is trouwens een creme die zonder recept verkrijgbaar is, ik krijg bij mijn huidige kliniek een andere creme ter verdoving die alleen voor artsen verkrijgbaar is, hecht ik persoonlijk toch meer waarde aan eerlijk gezegd.
Na anderhalf, 2 dagen moet je trouwens stoppen met smeren van wat dan ook, dan kun je de huid beter laten 'drogen'.
Ik merkte bij mijn vorige behandelaar ook niet zo veel van die EMLA creme, het deed niet echt veel eigenlijk.
Ach, het valt misschien wel mee, meteen na de behandeling ben ik steeds erg enthousiast omdat dan op een of andere manier meer weg lijkt te zijn dan ik denk. Als het dan allemaal wat genezen is valt het me meestal tegen. Was eigenlijk na elke behandeling, maar als je het dan vervolgens weer de tijd geeft om inkt af te laten voeren zie je vervolgens na een aantal weken toch wel weer de impact van de behandeling . Het is gewoon waar wat ze over de laatste loodjes zeggen. Hij is nl al een hele tijd "bijna weg"quote:Op zaterdag 29 maart 2008 08:22 schreef WRH het volgende:
Ontzettend balen als je toch nog meer dan 1 enkele behandeling nodig zal hebben, nu leek het er toch echt op dat het zo goed als weg was, behoorlijke tegenvaller dan.
Goed dat je het weer hebt gevondenquote:Op zondag 30 maart 2008 10:46 schreef deedeetee het volgende:
Ik was het topic kwijt
Samson, bijna helemaal klaar wat goed !Kan me best voorstellen dat je het behoorlijk zat bent en niet zo'n zin hebt in nog een paar behandelingen.
![]()
En magnetron hoe is het nu met je huid ? Ben je nog eens bij de dokter geweest en zo ja wat vond die ervan ?
Hi, welkom in het topicquote:Op dinsdag 1 april 2008 23:37 schreef Hilde76 het volgende:
Verhaal van Hilde
Goed dat je al redelijk verschil ziet. Als je op tatoeageverwijderen zoekt via google vind je echt overal hoe lang je moet wachten ivm zonnen en zonnebank. Schat in dat het iets van 6 weken a 2 maanden is. En misschien kun je de tatoeage goed afplakken in het begin?quote:Op vrijdag 4 april 2008 10:52 schreef Miekie08 het volgende:
Nou bij mij is de behandeling morgen alweer 2 weken geleden.
Voor mijn gevoel is de huid al heel goed hersteld. Het is al helemaal verveld en de oneffenheden zijn ook al helemaal weggetrokken. Tis nu al duidelijk zichtbaar wat de 1e behandeling bij mij heeft gedaan.
Dit was vorige week nog niet zo goed te zien als nu! Moet over 6 weken voor de 2e behandeling. Wou dat het alweer zover was!!
Ik zal dit weekend eens proberen een foto te plaatsen. Weet niet zo goed hoe dat moet maar ik zal eens kijken of het me lukt.
Mis nu wel mijn zonnebank! Weet iemand van jullie hoelang het duurt voordat ik er weer onder mag?
Je hebt het weer gevonden gelukkigquote:Op zondag 30 maart 2008 10:46 schreef deedeetee het volgende:
Ik was het topic kwijt
En magnetron hoe is het nu met je huid ? Ben je nog eens bij de dokter geweest en zo ja wat vond die ervan ?
je foto's zijn niet te zienquote:Op zondag 6 april 2008 11:51 schreef imoan1 het volgende:
Na een uur moeilijk doen, krijg ik de foto's er dan eindelijk op! Bovenstaande eerste foto is dus voor de behandeling, hoe ik er dus ruim 10 jaar heb bijgelopen
Tweede foto is ruim drie weken later. Zoals je ziet, geen blaren meer en de lijnen vervagen al wat. Vrienden zie je fronsen als ik trots laat zien hoe 'ver' het al is, maar als ik zeg dat het pas na plm 10x pas weg is, ziet men toch wel progressie.
One down, nine to go!!
Thanks voor je behulpzaamheid, deedeetee!!quote:Op zondag 6 april 2008 11:03 schreef deedeetee het volgende:
@ magnetron : Nog iets gevonden ! hier even kijken onder het kopje * zijn er bijwerkingen * de tekst laat zich niet kopiëren.
http://www.studio-esthetique.nl/index.php?page=tattoo-verwijderen
Bedankt voor de naam WRH. Ik ben gewoon toe aan een tijdje lekker weer zonder rekening te hoeven houden met al die behandelingen, extreem uit de zon met de tattoo ivm de volgende behandeling etc, etc. En wat ik al zeg, de huid mag ook wel eens een flink aantal maanden zonder laserbombardementenquote:Op dinsdag 29 april 2008 20:02 schreef WRH het volgende:
Zit zelf bij aestheticclinics.com, een plastisch chirurgische kliniek.
voor mij ook een aardig eind, ik woon in flevopolder. zeker in vergelijking met Vossius te Amsterdam, aangezien ik erg vaak in Amsterdam werk, dus ik ging gewoon eind van een werkdag.
Nu moet ik wel op zaterdag, maar ach, het is maar om de maand (ruim) dus dat stuk rijden heb ik er wel voor over.
(en ik hoop natuurlijk niet zo vaak meer te hoeven :-)!)
Kan het mij helemaal voorstellen, laser-moe is iets waar mijn huidige behandelaar het ook over had, schijnt erg vaak voor te komen bij de laatste loodjes en soms betekent het ook gewoon; stoppen omdat het resultaat het maximaal haalbare bereikt heeft.
ik moet het even bekijken, gister wegens omstandigheden maar weer even weggewerkt met make up en dan baal ik wel weer behoorlijk, kan niet wachten tot ik over een maand weer mag.
Hier nog 1... wist het ook niet.quote:Op dinsdag 29 april 2008 17:32 schreef WRH het volgende:
Goed dat je dat meldt Samson; geen inkt geen laser reactie, ik wist het nl niet.
ja dat klopt wel...quote:Op maandag 5 mei 2008 21:04 schreef WRH het volgende:
echt verbranding van de huid dus, vreselijk.
moet ook behoorlijk pijnlijk geweest zijn voor je die behandeling / periode erna.
Welke van de 2 ga je naar toe?quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:50 schreef NeoGenic1982 het volgende:
Ik heb 19 Mei een aanspraak bij de laser kliniek veldhoven, ik kom uit Limburg wou eigenlijk in Heerlen maar de wachtrij was daar erg lang, het gesprek kon ik gewoon in Veldhoven doen.
Meer mensen ervaring met deze kliniek?, vind het al fijn dat ze het erg druk hebben, dus niet zo ene waar je nu zaterdag al terecht kon![]()
Heb een nogal mislukte tattoo op me arm, al jaran zitten, heb geluk dat hij pas 1x gedaan is, heb hem nog niet fatsoenlijk laten inkleuren dus zitten redelijk wat open plekken in en is maar 1x over de huid heen gegaan, hoop dat dat het resultaat wat fijner maakt.
Neequote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:21 schreef deedeetee het volgende:
Goed plan om eerst even een specialist naar je huid te laten kijken. Die donkere plekjes zijn dat nog korstjes ? Na zoveel tijd kan ik me dat niet voorstellen
Die klootzak is er vaker overgegaanquote:Snel gaat dit trouwens niet. Elk getatoeëerd lijntje mag per behandeling maar een keer aangestipt worden en er worden per ‘pulse’ maar hele kleine hoeveelheden inkt vrijgemaakt.
quote:Op donderdag 8 mei 2008 07:13 schreef WRH het volgende:
als je geen rechtsbijstand hebt, anders gewoon een keer een open spreekuur van een advocaat binnenlopen en de situatie uitleggen. (incl foto's).
vaak (niet altijd) is een eerste consult gratis en kan een advocaat meteen aangeven wat je kans is op bv schadevergoeding / terugbetaling van de kosten.
zoals ik het zie: er is betaald voor een prestatie, ok, op het eindresultaat kan geen garantie gegeven worden, maar aangezien de boel schandalig verbrand is door onkunde is er sprake van een wanprestatie.
in zo'n geval moet in eerste instantie de wanpresterende partij de kans krijgen om de boel recht te zetten, maar dat kan in dit geval niet omdat de man niet capabel is, dus moet iemand anders de boel herstellen.
in theorie zou je dan dus die kosten kunnen verhalen op de eerste behandelaar, een andere kliniek moet straks zijn prutswerk gaan herstellen, zou toch mooi zijn als je dan een financiele tegemoetkoming krijgt, we weten allemaal dat tatoeage verwijdering een langdurig iets is, dus elke vergoeding die je daarvoor krijgt is mooi meegenomen.
Bedankt, Samson! Ja inderdaad, daar dacht ik ook aan, ik ga toch daarheen eind deze maand dus ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 8 mei 2008 18:21 schreef Samson het volgende:
Volgens mij kun je altijd ook via het buro voor rechtshulp iets proberen. Die hebben volgens mij ook atlijd een soort van spreekuur Magnetron.
Maar ik zou eerst wel dan volledig uitsluitsel van een dermatoloog oid willen hebben. Dan heb je tenminste hard bewijs. Ik vraag me af wat die mensen ooit in die uitzending van Radar hebben gedaan. Die waren tenminste fiks verminkt na op verschillende plekken foutief te zijn behandeld.
http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&itemUid=611
http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&itemUid=578
Ja, ik zag dat ook steeds voorbij komen op mn zoektocht, maar je vind er zo weinig informatie over dat ik heel erg twijfel of het wel een succesvol iets is. Kan natuurlijk best wel, maar waarom vind je dan bijna nergens plekken waar ze dit aanbieden? Op zich lijkt het een aannemlijk verhaal en als het werkt...quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:15 schreef deedeetee het volgende:
Heeft iemand ervaring hier mee :![]()
http://www.tattooerase.nl/
Andere info als eigen ervaring is óók welkom
Niet goed gekeken dan, want de vraag over het waarom verwijderen heb ik een aantal posts hierboven gesteldquote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:39 schreef zebra87 het volgende:
Misschien een nutteloze post dit, maar ik zat te lezen over tattoos en tattoo verwijdering, omdat ik zelf van plan ben een tattoeage te nemen. (niet van plan hem later te laten weghalen, maar je weet het natuurlijk nooit, dus wil ik graag ook de gevolgen weten ALS ik er spijt van krijg.)
ik heb de vraag of een tatoeage verwijdering wordt vergoed door je verzekering? of is dat per persoon en verzekering verschillend? want ik lees in boeken dat de verwijdering weleens 15 keer zoveel kan kosten dan de tattoo laten zetten.
en wat is de rede dat jullie je tattoo willen laten verwijderen? (als het niet te persoonlijk is...)
ik heb gekeken of het niet al ergens anders stond, beide vragen, maar kon het niet vinden.
ik zie het, maar er is niet veel antwoord op gegeven.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:41 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Niet goed gekeken dan, want de vraag over het waarom verwijderen heb ik een aantal posts hierboven gesteld
Graag, thanks Deedeeteequote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:01 schreef deedeetee het volgende:
Ik ken iemand die er wel belangstelling voor heeft en gemaild heeft om wat meer info en prijzen te vragen. Mja die durft er niet goed aan te beginnen zonder dat ze weet of het ook echt effect heeft.
Dus misschien is er iemand anders hier die er wel ervaring heeft met deze methode ?
Als ik wat meer weet Samson dan meld ik dat hier wel even.
Ik zal de andere topics dan nog eens gaan lezen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:03 schreef WRH het volgende:
We zitten inmiddels in deel 3, de redenen van het verwijderen zijn in voorgaande deeltjes nog wel te achterhalen.
.
Interessant wel, maar inderdaad, zoals hierboven al ergens gezegd is, als het zo goed is en alles, waarom is het dan nog steeds niet zal ik maar zeggen 'populair'..quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:15 schreef deedeetee het volgende:
Heeft iemand ervaring hier mee :![]()
http://www.tattooerase.nl/
Andere info als eigen ervaring is óók welkom
Dit is zeker een aanrader, ik heb nl ook Veldhoven benaderd en gemeld dat het voor mij wel ver reizen zou zijn en die verwezen me ook naar Utrecht op de Biltstraat. Werken blijkbaar idd met dezelfde apparatuur.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:38 schreef Raantje het volgende:
In Veldhoven komt in elk geval geen trein, dan zou je vanuit Eindhoven de bus moeten pakken en die doet er ongeveer een half uur over.
Maar er zullen inderdaad vast meer betrouwbare klinieken zijn die voor jou misschien makkelijker te bereiken zijn.
Ik heb even voor je gekeken, er zit een lasercentrum op de Biltstraat in Utrecht, en die maakt o.a. gebruik van de Yag-laser. Kijk anders even op www punt lasercentrumbiltstraat punt nl.
Succes!
Hi Samson,quote:Dit is zeker een aanrader, ik heb nl ook Veldhoven benaderd en gemeld dat het voor mij wel ver reizen zou zijn en die verwezen me ook naar Utrecht op de Biltstraat. Werken blijkbaar idd met dezelfde apparatuur.
af en toe lees ik dit topic eens, gewoon omdat ik nieuwsgierig ben. Ik heb zelf ook een tattoo, maar die wil ik niet weg laten halenquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:53 schreef WRH het volgende:
Ik denk ook dat de keuze voor een goede behandelaar een hele persoonlijke keuze is, afhankelijk van je type tatoeage maar ook je eigen persoonlijkheid.
Wat voor de 1 een goede behandelaar is, hoeft dat voor de ander niet te zijn, dingen als de persoon die de laser hanteert lijkt mij ook best van belang (maar ik ben dan ook een meid :-).) want misschien klikt het wel totaal niet met een persoon en moet je er niet aan denken om die persoon 2 jaar lang om de maand te zien.
De 1 vindt een mooie omgeving van groot belang, de ander maakt een achteraf kamer niet uit, het is al een vervelende behandeling en langdurig, dat kun je maar beter ergens doen waar je een goed gevoel bij hebt.
Reden dat ik van alle aanwezige goede behandelaars voor mijn huidige gekozen heb, is dat het een kliniek is voor plastische chirurgie, dus ook chirurgen aanwezig (je weet maar nooit hoever de laser werkt) maar ook dat er meerdere mensen werken, dus als het met de 1 niet klikt, dan misschien wel met de ander, misschien hebben ze onderling overleg als het bij mij niet goed aanslaat of er iets raars gebeurt, niet een kliniek dat een eenmanszaak is die volledig op zichzelf is aangewezen.
dat zijn persoonlijke overwegingen die voor een ieder in meer of mindere mate meewegen.
Misschien moet je gewoon een aantal behandelaren afgaan en kijken welke aan jouw persoonlijke criteria voldoen en dan op basis van het gevoel dat een kennismakingsbezoek je geeft een keuze maken?
ga in ieder geval niet naar een slechte behandelaar en kies meteen uit de goede plekken die in dit topic (en in de voorgaande deeltjes) zijn genoemd, want ik weet nu uit ervaring dat je jezelf schade berokkent als je bij een verkeerde behandelaar terechtkomt.
Hi Martijn, mijn plannen zijn nogal drastisch veranderd, hetgeen ik ook al eerder heb gemeld. ik laat de laserbehandelingen voor wat ze zijn en laat het restant chirurgisch verwijderen. Al met al ben ik namelijk 2.5 jaar bezig geweest met veel behandelingen voor veel geld en is het toch niet echt geworden wat ik voor ogen had. Misschien goed om te weten voor degenen die al in het laserproces zitten of er aan gaan beginnen. Wat ik ook al van de plastisch chirurg hoorde is dat je echt altijd iets zal blijven zien. Hetzij een vaag beeld van je originele tatoeage, hetzij littekenweefsel en restpigment. Totale verwijdering schijnt gewoonweg bijna niet voor te komen. Als de tatoeage wordt gezet vormt er zich namelijk ook al vaak littekenweefsel dat je dus zult ontdekken als je aan het verwijderen bent. Door het verwijderen wordt dit vaak ook erger. Dat is bij mij dus ook zeker gebeurd. Nu had ik de keus tussen littekenweefsel in de vorm van mn tatoeage of gewoon een recht llitteken door de operatie en ik heb voor het laatste gekozen. Ik kan me voorstellen dat anderen hier weer niet voor kiezen. Met "staged excision" wat ik nu laat doe ben je nl ook nog een paar behandelingen zoet. Waarschijnlijk kan het bij mij in 2, danwel 3 behandelingen maar dan weet ik tenmiste zeker dat alles wel weg isquote:Op maandag 16 juni 2008 10:44 schreef MartijnJ het volgende:
[..]
Hi Samson,
Ben nieuw hier en wil ook een tattoo verwijderen. Ben je al bij het lasercentrum op de Bilstraat geweest en zo ja, beviel het?
Thanks
OK, veel succes, ik hoop dat het bij jou allemaal tot tevredenheid gaat verlopen!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:33 schreef MartijnJ het volgende:
Samson,
Ik heb je verhaal idd gelezen. Enorm balen dat het begin zo dramatisch was en je nu aangewezen bent op operatief verwijderen. Ga idd maar eens op de bilstraat kijken en hoop dat het bij mij beter gaat vanaf het begin en de juiste laser wordt gebruikt. Gaat bij mij ook om een volledig zwarte tattoo. Vind het op zich niet erg dat er een vaag beeld te zien blijft. Als het maar nagenoeg verdwenen is.
Voor het eerst dat ik nu een voordeel zie in mijn huidtype 1-2![]()
Je kunt bijna niet geloven hoe blij ik hiermee ben. 2.5 jaar aan het hopen op een goede verwijdering is wel erg lang kan ik je vertellen. En dan ook nog niet het resultaat krijgen dat je wil. Deze behandeling kostte iets van 450 eur, volgende (laatste) zal echter niet zoveel meer zijn omdat het een kleine rest is die nog moet. Niet bepaald goedkoop (opgeteld bij alles wat ik voor het laseren al heb moeten dokken) maar het wordt wel erg netjes gedaan. En nu wil ik het gewoon zo goed mogelijk laten doen. Ook al zit er nu nog verband op (smal) is het wel heel fijn om te zien dat het verband een veel kleiner deel beslaat dan de grootte van hoe de tatoeage was dus het grootste deel is gewoon echt weg en al dat onderhuidse littekenweefsel ookquote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:34 schreef Raantje het volgende:
Gelukkig dat het zo is meegevallen Samson!! Blij voor je dat het einde nu toch wel echt in zicht is. En mag ik vragen wat dit je nu kost?
Hi Deedeetee, leuk dat je mn belevenissen met het verwijderen nog volgtquote:Op zaterdag 5 juli 2008 15:17 schreef deedeetee het volgende:
@ Samson, nou na al die tijd is het wel in 1 x snel opschieten zeg ! In 2 behandelingen alles weg ? Mij lijkt deze methode dan toch echt dé manier dan.
Zowel in tijd als in geld het * goedkoopste * want hoe lang ben je wel niet bezig geweest met dat laseren ? Jaren toch ? En dat was vast niet goedkoop.....![]()
En maakt het wat uit of er al een deel is weggelaserd of kun je gewoon meteen je tattoo op die manier laten verwijderen ?
Ik ben reuze benieuwd naar het eindresultaat
Zo ziet het er momenteel uit, nog maar 1 xtje dus, wat je dus aan die incisie overhoud valt me reuze mee en het gaat er nog beter uit zien. Het wordt een soort van potloodstreepje omdat ze het niet extern meer hechten maar onderhuids.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:24 schreef deedeetee het volgende:
Klinkt goed, in 2 behandelingen alles weg !![]()
Pffffffffff 2 1/2 jaaren dan nu in pakweg een half jaar opeens van alles af
Haha, dat is gewoon een korstje hoor, maar de foto is van zo dichtbij dat het heel wat lijkt, het is echt ieniminiequote:Op zondag 13 juli 2008 23:28 schreef deedeetee het volgende:
Hmmmm is idd erg smal geworden en het lidteken ziet er goed uit.Maarre wat zie ik daar in het midden zitten ?
Het valt mij idd ook reuze mee. Ik had eerlijk gezegd erger verwacht. Ik vind het natuurlijk ook jammer dat het nodig is. En ik was uiteindelijk ook niet ontevreden geweest met een vage rest. Maar bij mij heeft het laseren helaas niet goed uitgepakt, wat niet wil zeggen dat het voor een hoop anderen wel goed kan uitpakken trouwens. Ik ben hier niet om het snijden te promoten natuurlijkquote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:59 schreef 22 het volgende:
@WRH, ik ken het gevoel van de tatoeage weg willen kijken. En dan heb ik pas 1 behandeling gehad. Bij mij gaat het 8 tot 15 behandelingen duren zeiden ze. In ieder geval niet meer. Dus het is even afwachten hoe mijn lichaam erop reageert. Dat lasersnow weet ik niet precies. Ik hou wel in de gaten of er harde plekken ontstaan onder mijn tatoeage (littekenweefsel), maar verder ben ik ook overgeleverd aan de mensen daar. Ik zal volgende keer een foto maken als het mogelijk is.
@Samson, je litteken valt reuze mee. Dat hebben ze netjes gedaan. Wel jammer dat het nodig is. Ik heb inderdaad niet de illusie dat mijn tatoeage straks helemaal verdwenen zal zijn. Dat hebben ze me ook gezegd, maar het beetje dat je blijft zien valt voor mensen die het niet weten niet op. En dat is voor mij voldoende.
Wees iig niet te drastisch en te snel. Snijden kan idd altijd nog. Vergeet niet dat ik het uiteindelijk pas na 21! behandelingen heb laten doen, dus op zich zou het bij jou met laseren natuurlijk wel kunnen werken. Wat je echter ook zegt is wel hoe ik er zelf over denk qua litteken. Ik heb echt liever gewoon een litteken dan een vage tatoeage. Kan me ook voorstellen dat anderen dat weer niet hebben. Ik heb trouwens pas weer in october een controle en als dan alles ok is kan ik direct afspreken voor de laatste behandeling. En dan volgt er nog een traject met siliconenpleisters om het nog mooier te laten worden.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:33 schreef WRH het volgende:
Moeten gewoon een meet & greet regelen als we allemaal weer een paar behandelingen verder zijn :-)
serieus overweeg ik wel om na nog een x aantal laser behandelingen de mogelijkheden voor snijden te bespreken.
Ik heb sowieso al niet zo veel moeite met littekens omdat ik op mijn andere enkel ook al een royaal litteken heb staan van een auto ongeluk, op elke enkel een streepje brengt het weer in evenwicht zeg maar :-)
maar ik ben echt van mening (voor mijn eigen lijf, laat dat voorop staan) dat littekens bij mij nog altijd de voorkeur hebben boven deze tatoeage, hoe licht zichtbaar ook.
# Siliconenpleister:quote:Op vrijdag 25 juli 2008 08:40 schreef WRH het volgende:
Siliconen pleisters?
dat ken ik niet, is dat om littekenweefsel glad te strijken?
Als dat zo is klinkt het wel ok, nog even de laatste dingen wegwerken, een echte finishing touch!
Doe zelf alles in overleg met de kliniek, voorlopig zit ik nog wel even aan de behandelingen, medio augustus de volgende, hiephoi :-)
hoop toch echt zo dat ik dan eindelijk eens echt een verschil ga zien.
Dit is niet waar. EMLA-creme is niet zonder recept verkrijgbaar. Als ze het wel zo verkopen zijn ze strafbaar. Ik werk in een apotheek en weet dus waar ik het over heb. Op de verpakking staat U.R. wat betekent Uitsluitend Recept, je hebt dus wel degelijk een recept nodig hiervoorquote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:05 schreef WRH het volgende:
EMLA creme is trouwens een creme die zonder recept verkrijgbaar is
Hopelijk weer een stap verder richting tatoeagevrij (op die plek dan iig). Ik had me eigenlijk niet gerealiseerd dat snijden dus niet altijd een optie is. Het is idd belangrijk dat er wat elasticiteit/huid/vet zit om natuurlijk wat speling te hebben. Grote zou op zich denk ik nog wel gaan omdat ze het dan in meer stappen doen. Ik ben nu bijna 2 maanden verder. Zelfs een week in erg heet en zonnig zuid Europa geweest. Voor dat deel een sun block factor 50 gebruikt en dat is allemaal goed gegaan. Heel waarschijnlijk eind October de laatste behandeliing en dan zorgen voor een goed/mooi herstel. Blijft toch wel spannendquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:33 schreef WRH het volgende:
Vandaag behandeling 6 gehad, behandelaar werd zelf ook niet vrolijk van de foto's van de enorme blaar van vorige keer, was absoluut niet de bedoeling en niet goed.
vandaag super lang gekoeld na de behandeling, steriele naalden en gaasjes meegekregen voor het geval het nu opnieuw zou gebeuren.
het hoort echt niet, maar ja, de huid blijft een apart iets.
Dit keer overigens was de pijn (hoewel flink) toch weer minder dan de vorige keer, het blijft een raar iets.
Nog steeds lasersnow te zien, dus nog steeds een echte reactie op de laser, gezien het aantal behandelingen zou dat inmiddels eigenlijk niet meer moeten, maar ja, die # behandelingen bij Vossius kunnen we beter beschouwen als vernaggelen van de huid ipv weghalen van inkt, dus telt gewoon niet mee.
Kort gesproken over eventueel wegsnijden, maar gezien de locatie (enkel, geen vet / nauwelijks huid en elasticiteit) en de grootte (te groot) geen optie.
Nog een lange lange weg te gaan dus.
en de eerste life meet & greet met een mede fokker / tatoeage verwijderingsslachtoffer misgelopen!
Met Raantje afspraak gemaakt voor na afloop maar door mijn eigen domme schuld de verkeerde telefoon mee en dus misgelopen.
Wordt vervolgd!
Tja, als je hem écht weg wil hebben, zou ik niet naar de prijs kijken, maar naar een goede kliniek... En voor 100 euro gaat je dat niet lukken hoor! Ik betaal voor ongeveer 20 cm² al 125 per behandeling. Jij hebt 240 cm² dus reken maar uit... Nu wordt het natuurlijk wel goedkoper naarmate je een groter oppervlakte laat laseren, maar met 100 euro kom je er echt niet.quote:Op woensdag 17 september 2008 14:50 schreef Jamelai het volgende:
Ik ben mezelf aan het orrienteren voor tatoeage verwijdering.
Weet iemand of een tatoeage van ongeveer 12 bij 20 cm voor zo'n 100 euro te behandelen is?
Ik ben bij Helon geweest, maar deze gaven me een prijs van 200 euro per behandeling.
En heeft iemand ervaring met Kliniek Kampen?
Het moet juist steeds minder op iets beginnen te lijkenquote:Op zondag 28 september 2008 17:24 schreef Raantje het volgende:
Ik heb goeie hoop, het begint al ergens op te lijken!
Mijn huid heelt best snel, na 2 weken is het gewoon weer normaal, voelt goed aan. In het begin van de behandeling merk ik wel dat de tattoo dik is, maar ik blijf dan masseren dat werkt best goed.quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:38 schreef 22 het volgende:
@WRH: Waarom zit er zo lang tussen twee behandelingen bij jou? Of lijkt dat maar zo?
Ik ben vrijdag weer aan de beurt. Dit wordt de derde behandeling. De tatoeage is nog duidelijk zichtbaar, maar ziet eruit of hij er al 40 jaar op zit. Ik hoop op iets minder pijn deze keer, maar vrees het ergste.
Soms voelt de tattoo dik aan en andere keren ook helemaal niet. Er zit nu 8 weken tussen de behandelingen in omdat mijn huid er wat langer over doet om te genezen dan de gemiddelde huid geloof ik. Na een behandeling heb ik nog wel tot vier weken tot het helemaal genezen is. Hebben jullie dat ook?
Nou tot zover de update. Allemaal weer succes met de volgende behandeling, vooral WRH, want volgens mij heb jij echt een lijdensweg met jouw tattoo verwijdering.
Ik laat de tatoeage wegsnijden, dat doen ze in mijn geval in 2 stappen, anders kan het niet. Ze hebben een deel weggesneden in juni, dat is nu hersteld (ze hechten onderhuids) en volgende week krijg ik de laatste behandeling. Dan snijden ze de rest weg, weer hechtingen erin en dan goed herstellen. Komt dan later een siliconenpleister op om het goed te laten herstellen en als je geluk hebt blijft er uiteindelijk een soort van potloodstreep van een litteken over. Ik ben door al het gedoe helemaal klaar met het laseren en heb dus hiervoor gekozen. Als het zo heelt als het nu gedaan heeft ga ik heel tevreden zijnquote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:22 schreef 22 het volgende:
@Samson: Jij doet toch geen laseren meer, maar opereren? Wat gaan ze volgende week dan doen? Lijkt met toch ook geen pretje.
Ik heb net even teruggezocht en kwam erachter dat ik in januari 2006 begonnen ben met dit "avontuur" Dus iets van 2 jaar en 9 maanden, dus het werd ook wel tijd om er echt ns vanaf te zijnquote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:29 schreef 22 het volgende:
@Samson: Gefeliciteerd! Hoe lang ben je nu in totaal bezig geweest met laseren en al?
Mijn tatoeage jeukt momenteel verschrikkelijk. Er hebben zich geen grote blaren gevormd gelukkig, maar naast mijn tattoeage is de huid ook aangetast. Dat vind ik wel raar, maar dit was de eerste keer ook. De tatoeage ligt nu ook dik op mijn huid, maar mijn ervaring is dat dit de komende weken weer minder zal worden.
Tot zover mijn update.
Ik ben inderdaad superblijquote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:14 schreef deedeetee het volgende:
Klaar !!!!!!!!!!!!!!! Samson wat goed !!!!!!!!!!!!!!![]()
Wat zul jij blij zijn
Haha, je was me al voor, ik plaats zeker een foto en laat die zomer nu maar komenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:16 schreef deedeetee het volgende:
Krijgen we ook een foto van het eind resultaat over een paar maandjes als alles tot rust is gekomen ? Ben erg benieuwd !![]()
Volgend jaar kun jij lekker de zon in !
Gewoon een sunblock met een hoge factor (50+) gebruiken kan ook.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:48 schreef Jamelai het volgende:
Even een kleine vraag tussendoor
Mijn behandelaar had me verteld dat als ik wel op vakantie zou gaan (wat ik begin januari ga), dat ik even geen behandeling ervoor zou moeten nemen, of zorgen dat mijn tattoo is afgeplakt, zodat hij niet aan zonlicht wordt bloodgesteld.
Heeft iemand tips waarmee ik hem af kan plakken? En ik neem aan dat ik de eerste weken geen plak op de tattoo mag krijgen toch? Als ik op vakantie ga, is het 4 weken na de tattoo behandling.
Thanks, dat was uiteindelijk ook precies mijn overweging. Ik wilde gewoon pertinent van de beeltenis af. Nu kan ik stoer zeggen dat ik een granaatscherf heb laten verwijderen, hahaquote:Op zondag 16 november 2008 19:07 schreef WRH het volgende:
yeah, dat ziet er goed uit!
natuurlijk zie je de kleur nog wel maar dat dit ooit een tatoeage was is totaal onzichtbaar, ziet er uit als een verwonding of een schouder operatie die aan het helen is.
ik begrijp weer helemaal waarom ik het voor mijzelf acceptabel zou vinden om een litteken te hebben ipv die tatoeage daar.
natuurlijk gaat dit ook nog veel verder wegtrekken maar ik vind dit al een prachtig resultaat.
Ik ben heel benieuwd, in Amerika gebruiken ze deze methode volgens mij al langer en met succes. Het lijkt me een effectievere en "fijnere" behandeling dan met de laser.quote:Op zondag 7 december 2008 18:27 schreef -predator- het volgende:
ik ga in januari wat verwijderen doormiddel van rejuvi, ik laat nog wel van me horen in deze forum.
me zusje heeft het pas geleden laten doen, tattoo is weg, je ziet als je goed kijkt wel waar de tattoo heeft gezeten, een beetje pigment verschil maar dat schijnt met de loop van de tijd weer bij te trekkenquote:Op zondag 7 december 2008 19:18 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd, in Amerika gebruiken ze deze methode volgens mij al langer en met succes. Het lijkt me een effectievere en "fijnere" behandeling dan met de laser.
oh thanks voor de tip!! wat doe jij trouwens als je het koude gaasje er dan afhaalt, gewoon in de open lucht laten of weer bedekken net als dat de blaar eerst het gebied bedekte?quote:Op vrijdag 5 december 2008 18:00 schreef WRH het volgende:
ohja, vergat ik nog mbt blaren doorprikken;
als het een echt grote blaar is moet je er wel even op letten dat je de functie van de blaar overneemt en dat is de huid koelen.
dus beste bv een verbandgaasje gedompelt (echt zeiknat) in koud water er tijdje op leggen.
hi 22! ah okquote:Op zaterdag 6 december 2008 09:53 schreef 22 het volgende:
@Magnetron: hoi magnetron, ik ga sinds juli dit jaar ook bij Medisch centrum Biltstraat in Utrecht. Ik heb nu 3 behandelingen gehad en volgende week ga ik voor de vierde. Ik ben erg tevreden over het laseren tot nu toe.Alleen net als WRH erg veel jeuk in de weken erna.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar!! Ik zat nog te twijfelen hier over (ze doen dit bv. op de praktijk van Schumacher in Scheveningen las ik eens op hun website) en heb nog de importeur van Rejuvi gesproken Irma Hulscher, op zo'n beurs, maar ik heb nooit echt mensen kunnen spreken die zoiets zeg maar echt zelf op hun eigen lijf hebben ondergaan helaas dus daarom niet voor gekozen..quote:Op zondag 7 december 2008 18:27 schreef -predator- het volgende:
ik ga in januari wat verwijderen doormiddel van rejuvi, ik laat nog wel van me horen in deze forum.
Hoeveel behandelingen had ze nodig? (ik had gehoord dat 1 genoeg was??) Mag ik vragen waar ze het heeft laten doen?quote:Op zondag 7 december 2008 19:26 schreef -predator- het volgende:
[..]
me zusje heeft het pas geleden laten doen, tattoo is weg, je ziet als je goed kijkt wel waar de tattoo heeft gezeten, een beetje pigment verschil maar dat schijnt met de loop van de tijd weer bij te trekken
Heb het gisteravond gedaan! (nou ja, ik heb het m'n vriend laten doen..quote:Op vrijdag 5 december 2008 18:00 schreef WRH het volgende:
ohja, vergat ik nog mbt blaren doorprikken;
als het een echt grote blaar is moet je er wel even op letten dat je de functie van de blaar overneemt en dat is de huid koelen.
dus beste bv een verbandgaasje gedompelt (echt zeiknat) in koud water er tijdje op leggen.
Ik stuur je wel ff een PM zometeenquote:Op maandag 8 december 2008 22:46 schreef zuske het volgende:
Sorry dat ik even inbreek op dit forum, ik volg deze discussie al een tijdje.
Dit omdat ik zelf al lange tijd op zoek ben naar de beste methode om mijn tatoeage te laten verwijderen.
Ik zoek al enige tijd naar info over rejuvi, opvallend vind ik dat hier wel het een en ander aan info over te vinden is maar dat er zeer weinig ervaringen te vinden zijn.
Ook ik heb naar Irma Hulscher gemaild, haar antwoord op mijn vragen vond ik niet echt geruststellend, zij was heel eerlijk maar kon mij daarmee niet overtuigen dat dit nu DE oplossing zou zijn.
(bij interess wil ik deze antwoorden op het forum plaatsen)
Ik hoop dat er nog iemand is die hier zijn ervaring met rejuvi met ons wil delen.
Eerlijk gezegd lijkt het rejuvi verhaal ,wat je op internet tegen komt, iets te mooi om waar te zijn.
Nu ik het resultaat bij samson heb gezien heb ik weer nieuwe hoop.
Dat ziet er helemaal niet slecht uit! Dit litteken zou ik zonder twijfel inruilen voor mijn tatoeage.
Samson kun je mij alsjeblieft het volgende vertellen:
Waar heb je dit laten doen, hoeveel behandelingen waren hiervoor nodig, hoe groot was je tatoeage en wat heeft dit gekost?
Ik hoop dat je mij deze antwoorden wil geven want het ziet er goed uit!
na 1 behandeling was inderdaad het grootste gedeelte weg, daarna nog wat plekjes opnieuw gedaan en daarna nog 1 keer dus 3 behandelingen in totaal.quote:Op maandag 8 december 2008 13:32 schreef magnetron het volgende:
[..]
oh thanks voor de tip!! wat doe jij trouwens als je het koude gaasje er dan afhaalt, gewoon in de open lucht laten of weer bedekken net als dat de blaar eerst het gebied bedekte?
ik heb het nog niet gedaan want ik euh.. durfde het nog niet![]()
![]()
en nou lijkt het wel alsof hij een stukje is 'leeggelopen' trouwens! .. maar je zei dat het sneller zou zijn als je hem gewoon doorprikte he,
dus misschien moet ik me er maar even over de angst heenzetten en het laatste 'restje' wegprikken..!
[..]
hi 22! ah okfijn om te horen dat je ook tevreden bent over het laseren!! ik heb ook een beetje jeuk, maar jeuk betekent genezing heb ik eens gehoord dus das goed denk ik
ben benieuwd naar je volgende behandeling!
[..]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar!! Ik zat nog te twijfelen hier over (ze doen dit bv. op de praktijk van Schumacher in Scheveningen las ik eens op hun website) en heb nog de importeur van Rejuvi gesproken Irma Hulscher, op zo'n beurs, maar ik heb nooit echt mensen kunnen spreken die zoiets zeg maar echt zelf op hun eigen lijf hebben ondergaan helaas dus daarom niet voor gekozen..maar de methode op zich klinkt echt miraculeus! maar ik durfde dus niet..
[..]
Hoeveel behandelingen had ze nodig? (ik had gehoord dat 1 genoeg was??) Mag ik vragen waar ze het heeft laten doen?
ik heb het met me eigen ogen gezien, de tattoo was weg door rejuvi maar het schijnt wel weer per persoon te verschillen hoeveel behandelingen er nodig zijn, al ben wel goedkoper denk ik uit dan met laseren.quote:Op maandag 8 december 2008 22:46 schreef zuske het volgende:
Sorry dat ik even inbreek op dit forum, ik volg deze discussie al een tijdje.
Dit omdat ik zelf al lange tijd op zoek ben naar de beste methode om mijn tatoeage te laten verwijderen.
Ik zoek al enige tijd naar info over rejuvi, opvallend vind ik dat hier wel het een en ander aan info over te vinden is maar dat er zeer weinig ervaringen te vinden zijn.
Ook ik heb naar Irma Hulscher gemaild, haar antwoord op mijn vragen vond ik niet echt geruststellend, zij was heel eerlijk maar kon mij daarmee niet overtuigen dat dit nu DE oplossing zou zijn.
(bij interess wil ik deze antwoorden op het forum plaatsen)
Ik hoop dat er nog iemand is die hier zijn ervaring met rejuvi met ons wil delen.
Eerlijk gezegd lijkt het rejuvi verhaal ,wat je op internet tegen komt, iets te mooi om waar te zijn.
Nu ik het resultaat bij samson heb gezien heb ik weer nieuwe hoop.
Dat ziet er helemaal niet slecht uit! Dit litteken zou ik zonder twijfel inruilen voor mijn tatoeage.
Samson kun je mij alsjeblieft het volgende vertellen:
Waar heb je dit laten doen, hoeveel behandelingen waren hiervoor nodig, hoe groot was je tatoeage en wat heeft dit gekost?
Ik hoop dat je mij deze antwoorden wil geven want het ziet er goed uit!
Hallo allemaal, ik heb dit topic gisteren gevonden en ben al uren aan het lezen (en dan heb ik de eerste 2 deeltjes nog niet gehad). Ik zal mijn verhaal ook snel uit de doeken doen, maar wil in eerste instantie iedereen afraden om met ze in de weer te gaan. Daar ben ik zelf ook mee begonnen en ik heb er nu een groot litteken aan over gehouden, midden op mijn schouder (rechterbovenarm). De inkt is daarnaast nog niet eens voor de helft verdwenen en ik ben al héél veel geld kwijt. Ik weet niet waar je tattoo zit, maar als het een oudere tattoo is (zoals de mijne: 19 jaaar oud) en deze zit op je schouder of borst (= littekengevoeliger) dan zou ik het niet doen met ze. Ik heb inmiddels, na mijn huisarts, twee dermatologen gezien, een laserspecialist en een huidtherapeut en ben nu bij laatstgenoemde onder behandeling voor de littekens (met silliconenpleisters). Toevallig heb ik afgelopen vrijdag mijn eerste laserbehandeling gehad, want de resterende inkt moet er tenslotte toch nog een keer uit. Maar mijn arm ziet er echt niet uit met die littekens en ik heb spijt als haren op mijn hoofd van die behandelingquote:Op zondag 7 december 2008 18:27 schreef -predator- het volgende:
Samson, kun je die PM dan ook even aan mij forwarden, want ik wilde deze vragen ook allemaal aan jou stellenquote:Op dinsdag 9 december 2008 20:47 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik stuur je wel ff een PM zometeenOh, je box is niet geactiveerd?
Ben benieuwd naar je verdere verhaal, ik had gehoopt dat rejuvi de oplossing zou zijn voor veel mensen, maar blijkbaar is dat dus toch niet zo. Ik heb je de PM geforward iigquote:Op zondag 4 januari 2009 10:48 schreef Ladysusy het volgende:
[..]
Samson, kun je die PM dan ook even aan mij forwarden, want ik wilde deze vragen ook allemaal aan jou stellenThanks! Want het is toch fijn om te weten dat mochten mijn littekens nou niet verdwijnen, er nog een optie is, namelijk die van jou. Mijn tattoo zit op dezelfde plek (nouja iets hoger) dan de jouwe. Maar ik zit er geenszins op te wachten dat je de contouren voor altijd blijft zien in de vorm van littekenweefsel. Dan nog liever een recht litteken. Maar voor mij is het nog te vroeg om zo te denken, ik moet eerst afwachten of mijn littekens nog zullen verbeteren en daar staat toch wel een jaaar of 2 voor zeggen de artsen.
Misschien dat deze methode werkt voor een podloodstreepje permanente makeup dat verkeerd is gezet, maar zodra het om een iets grotere tattoo gaat (de mijne is 5 x 7 cm) BEGIN ER ALSJEBLIEFT NIET AAN!
Ik zou eerst eens de vorige topics doorlezen, daar wordt echt een hoop besproken over het laseren en alle reacties daarop. Daar kun je 90% van de info die je nodig hebt wel uithalen schat ik zo inquote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:23 schreef Ladysusy het volgende:
Jeetje wat wordt er hier weinig gelezen in dit topicJammer! Ik las trouwens iets van iemand anders over laseren waar ik mijzelf wel in herkende. Nu de roodheid aan het weggaan en de zwelling aan het slinken is, zie ik toch weer wat meer inkt zitten dan hiervoor. Vlak na het laseren leek het wel of hij in een keer weg was en dat heeft toch dagenlang aangehouden. Maar nu zie ik toch de inkt er weer doorheen piepen. Nouja had niet anders verwacht, maar toch. Een meevallertje had ook weleens leuk geweest nietwaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |