abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57653163
Als je het hele proces bij iemand anders wil volgen is dit een leuke link. Ik mail hem ook wel eens voor een update van mn eigen behandeling:

http://www.piggysmacks.com/tattooremoval/
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  donderdag 27 maart 2008 @ 19:07:59 #52
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_57653486
mag ik vragen wat jullie voor tattoo hadden, en wat de reden is geweest waarom hij nu weg moet?

Ik ben sowieso een tegenstander van tattoo's, maar ik laat me er verder niet over uit, omdat het niet echt nuttig is hier.

foto's zijn ook welkom
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_57653767
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 19:07 schreef Bootje84 het volgende:
mag ik vragen wat jullie voor tattoo hadden, en wat de reden is geweest waarom hij nu weg moet?

Ik ben sowieso een tegenstander van tattoo's, maar ik laat me er verder niet over uit, omdat het niet echt nuttig is hier.

foto's zijn ook welkom
Lees ff de vorige topics terug, hebben we het al uitgebreid over gehad
  donderdag 27 maart 2008 @ 19:22:09 #54
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_57653866
ik ben lui

zie het als een soort terugspiegeling om het zelf goed te kunnen verwerken..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_57659325
En toch blijft ik me echt rot lachen. Hier hele zielige verhalen van mensen die hun "jeugdzondes" weg willen halen, en maar proberen om medeleven te krijgen

En ff verderop een topic van allemaal stoere verhalen van gasten die over een paar jaar pas in dit topic gaan verschijnen, en nu nog hele stoere verhalen ophangen over nieuwe tatoes. Tot en met debiele tokkies met complete voetbal stadions op hun rug

Misschien dat wat mensen van dit topic toch eens in dat andere topic moeten gaan posten.

En om er toch nog even serieus te zijn, ik snap dus echt niet dat er van die tatoo bobs rondhangen die dit soort inrichting rijp volk van een tatoo voorzien in plaats van ze gelijk naar de psych te sturen.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_57666254
Goeie link Samson, altijd leuk om te zien die foto's.

Wie vroeg ook alweer over het vervellen?
Ja (maar ik spreek alleen voor mijzelf) dat vervellen ziet er hetzelfde uit als een gewone droge huid.
Wat ik wel grappig vind, is dat het bij mij vooral de randjes van de tatoeage zijn, alsof de tatoeage een zwart met wit randje is nu.
Moeilijk om er niet aan te komen, daarom heb ik 'm na de laatste behandeling nog een paar dagen afgedekt, ik was ook gewoon bang dat de huid misschien tijdens mijn slaap zou stukscheuren vanwege het vervellen en de korstjes.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_57666286
EMLA creme is trouwens een creme die zonder recept verkrijgbaar is, ik krijg bij mijn huidige kliniek een andere creme ter verdoving die alleen voor artsen verkrijgbaar is, hecht ik persoonlijk toch meer waarde aan eerlijk gezegd.

Na anderhalf, 2 dagen moet je trouwens stoppen met smeren van wat dan ook, dan kun je de huid beter laten 'drogen'.
Ik merkte bij mijn vorige behandelaar ook niet zo veel van die EMLA creme, het deed niet echt veel eigenlijk.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:30:20 #58
205133 magnetron
do the microwave!
pi_57671895
Thanks WRH, ja dat was ik weer.. Je had zoiets inderdaad al eens eerder gezegd hele tijd geleden, maar omdat je het over korstjes en zo had dacht ik dat het nu misschien anders zou zijn ofzo...

En inderdaad nuttige link, Samson!
do the microwave!
pi_57672042
Had inderdaad wel flinke korstjes de laatste keer, gelukkig zijn deze nu weg.
Wat ik wel doe als de huid heel erg droog is, is gewoon simpele uierzalf of iets dergelijks (als er maar geen parfum inzit en weinig schadelijke middelen) erin smeren en dan goed masseren, om de huid soepel te houden.
Ik ben sinds het debacle bij Vossius erg allert op verhardingen en doe er alles aan om zo'n huidreactie te voorkomen.
Zolang er een blaar op zit gaat dat natuurlijk niet, maar zodra de blaren indrogen (gelukkig nu ook gebeurd, al twijfelde ik wel even of het wel goed ging) gelijk masseren het hele gedeelte.
Heb zelf het idee (maar dat kan ook gewoon inbeelding zijn natuurlijk) dat het de bloedtoevoer goed op gang houdt en daarmee dus ook lekker vlot stoffen afvoert.
pi_57677082
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 22:02 schreef Sakura het volgende:
En toch blijft ik me echt rot lachen. Hier hele zielige verhalen van mensen die hun "jeugdzondes" weg willen halen, en maar proberen om medeleven te krijgen
Weet niet of je de moeite hebt genomen om eea terug te lezen in dit en vorige topics, maar medeleven is het laatste waar we hiervoor rondhangen. Het gaat ons om het proces van verwijderen, waar je dat het beste kunt laten doen, en de ervaringen tijdens het verwijderen. Ik kijk trouwens af en toe ook wel eens met verbazing in het tattoo topic, maar ja, iedereen moet zn eigen beslissing nemen. Het is wel zo dat uit winstoogmerk sommige tatoeerders eerder met iets aparts aan de slag zullen gaan dan anderen die misschien wel waarschuwen. Ik kan me idd ook moeilijk voorstellen dat je je hele leven blij zult zijn met een voetbalstadion op je rug.
pi_57677152
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 08:05 schreef WRH het volgende:
EMLA creme is trouwens een creme die zonder recept verkrijgbaar is, ik krijg bij mijn huidige kliniek een andere creme ter verdoving die alleen voor artsen verkrijgbaar is, hecht ik persoonlijk toch meer waarde aan eerlijk gezegd.

Na anderhalf, 2 dagen moet je trouwens stoppen met smeren van wat dan ook, dan kun je de huid beter laten 'drogen'.
Ik merkte bij mijn vorige behandelaar ook niet zo veel van die EMLA creme, het deed niet echt veel eigenlijk.
Hi WRH, wat bedoel je met na 2 dagen al stoppen met smeren? In het begin smeerde ik altijd 10 dagen met de creme, en nu heb ik dat zelfs uitgebreid naar 3 weken na de behandeling. En dan smeer ik ook nog met littekencreme tussen de behandelingen in trouwens. De huid blijft volgens mij ook wel herstellen als je gewoon doorsmeert, maar misschien bedoel je het anders. Of raden ze dit aan bij je nieuwe behandelaar? Ik ben trouwens iets minder euforisch dan ik was in de week na de behandeling. Als al het rood weer weg is is de tattoo toch nog aanweziger dan ik dacht en kan ik me wel voorstellen dat het nog een aantal behandelingen moet duren. Het is niet anders.
pi_57691115
Lekker laten gaan Samson

Dat smeren is inderdaad van de huidige behandelaar, ik merk ook dat het langer duurde als ik het 'vochtig' hield dmv cremes en zalfjes.
Wat de nieuwe behandelaar letterlijk zei was; 2 dagen de zalf en daarna alles vergeten.
Dat heb ik netjes gedaan.
Wel toen de blaren waren ingedroogd merkte ik dat de huid echt enorm ruw was en ben ik uierzalf gaan smeren, maar dat is voor mij meer iets dat ik ook doe op andere plekken zodra ik ruwe plekjes krijg, dus het masseren en smeren zeg maar als de huid behoorlijk geheeld is en nog erg droog en ruw.
pi_57691120
Ontzettend balen als je toch nog meer dan 1 enkele behandeling nodig zal hebben, nu leek het er toch echt op dat het zo goed als weg was, behoorlijke tegenvaller dan.
pi_57691276
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 08:22 schreef WRH het volgende:
Ontzettend balen als je toch nog meer dan 1 enkele behandeling nodig zal hebben, nu leek het er toch echt op dat het zo goed als weg was, behoorlijke tegenvaller dan.
Ach, het valt misschien wel mee, meteen na de behandeling ben ik steeds erg enthousiast omdat dan op een of andere manier meer weg lijkt te zijn dan ik denk. Als het dan allemaal wat genezen is valt het me meestal tegen. Was eigenlijk na elke behandeling, maar als je het dan vervolgens weer de tijd geeft om inkt af te laten voeren zie je vervolgens na een aantal weken toch wel weer de impact van de behandeling . Het is gewoon waar wat ze over de laatste loodjes zeggen. Hij is nl al een hele tijd "bijna weg"
pi_57693163
Ja dat herken ik!
De eerste paar dagen natuurlijk niets te zien, huid heeft nogal een opdonder gehad, dan daarna absoluut lichter dat ik echt denk; hiha, dat gaat goed!
en dan gaan de laatste droge velletjes eraf en dan zit er ( zo lijkt het) gewoon weer zwarte huid onder...
Toch weer beetje teleurgesteld dan eigenlijk, ik kan het er wel vanaf kíjken maar helaas..
Maar ik merk inderdaad ook wel dat het dan na een paar weken toch echt wel weer lichter is, dus ondanks dat het niet van die enorme stappen zijn merk je dan dat het toch echt wel degelijk wat doet, onderhuids.
  zondag 30 maart 2008 @ 10:46:35 #66
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_57711219
Ik was het topic kwijt

Samson, bijna helemaal klaar wat goed ! Kan me best voorstellen dat je het behoorlijk zat bent en niet zo'n zin hebt in nog een paar behandelingen.

En magnetron hoe is het nu met je huid ? Ben je nog eens bij de dokter geweest en zo ja wat vond die ervan ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_57711470
quote:
Op zondag 30 maart 2008 10:46 schreef deedeetee het volgende:
Ik was het topic kwijt

Samson, bijna helemaal klaar wat goed ! Kan me best voorstellen dat je het behoorlijk zat bent en niet zo'n zin hebt in nog een paar behandelingen.

En magnetron hoe is het nu met je huid ? Ben je nog eens bij de dokter geweest en zo ja wat vond die ervan ?
Goed dat je het weer hebt gevonden Ach, idd nog eventjes doorbijten die laatste behandelingen, zie nu toch wel weer wat verbetering sinds de vorige behandeling trouwens, het blijft een kwestie van veel geduld en een lange adem.
pi_57754383
(even voor de anderen onder behandeling een update, makkelijk voor later om te vergelijken)

inmiddels 2,5 week geleden en de tatoeage ligt er nog steeds op.
Geen blaren, die waren een week geleden ingedroogd, vrijwel geen korstjes meer, wel hele droge huid, dus veel vervellen.
Maar de hele tatoegae ligt nog een beetje 'naar boven' zeg maar, overal waar inkt zit is de huid iets verdikt.
Wel zie ik nu heel duidelijk de ronde punten van de laserstraal en op sommige punten is het echt flink lichter.

De tatoeage zelf is absoluut niet zwart meer, maar echt grijs.
Wat mij wel opvalt is dat het overal ongeveer dezelfde teint grijs is, volgens mij moet er binnenkort echt verschil komen omdat het middelste gedeelte over een oudere tatoeage heen zit en de buitenrand het laatste gezet is. (middelste gedeelte dus meerdere lagen inkt, zou dus donkerder moeten zijn en langer duren)

zal vandaag wat foto's maken en plaatsen en even op zoek gaan naar wat oudere foto's.

nu maar hopen dat het niet een zelfde zomer wordt als vorig jaar waarbij alle warmte en zonnigheid in het begin van de zomer zit, want ik heb eind mei mijn volgende behandeling!
pi_57770211
Na alle deeltjes van het topic gelezen te hebben kom ik toch mee praten. Ik ben afgelopen donderdag voor mijn eerste behandeling geweest in Utrecht (jawel bij diegene die nog geen straatnaam bordjes heeft, en je zelfs met tom tom de modder ingestuurd wordt haha). Ik heb een middelgrote tattoo op mijn bovenarm. Laten zetten toen ik net 18 was, als verzet tegen alles, ook tegen mezelf. Om een lang verhaal kort te maken ben ik nu op het punt dat deze tat niet meer bij mij past, ik vind hem lelijk en ik ging me er zelfs aan ergeren. Spagettibandjes enz vergeet het maar ik deed alles om deze herinnering te verbergen. Na een jaar lezen, forums en foto's bekijken ben ik in Utrecht beland. Waar ik de eerste keer erg goed werd begeleid. Nu een paar dagen verder is de schaduwlijnen bijna weg (ik had een penta met bokhoofd, jawel...). De kop bestond alleen maar uit schaduw, de lijnen van de ster zijn donkergrijs (kan je allang geen zwart meer noemen na 14 jaar). De ster zelf is ook aan het vervagen. De lijnen waar de bloedpuntjes op zitten zijn donkerder, maar ik vermoed dat het korstjes zijn (die drogen ook het snelst uit na het smeren). Ik moet zeggen dat de pijn me wel mee viel. Ja het deed pijn maar als je je concentreert op het geluid dan kan je je van de pijn distancieren. Daarna had ik geen centje pijn. Er zit wel een grote blauwe plek, die langzaam geel wordt (zoals een normale bloeduitstorting), maar dat trekt wel weg. Ik heb een vrij dunne en fijne huid (ben ook erg wit en verbrand erg snel), dus ik mag pas over 8 weken terug komen (21-5). Ik hoop dat de vaste mensen die hier nu zitten mee blijven schrijven

Als jullie het niet erg vinden doe ik dan gezellig mee
  woensdag 2 april 2008 @ 09:34:55 #70
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_57774271
Tuurlijk iedereen is welkom

Fijn dat de eerste keer je zo goed bevallen is. Maak je ook foto's zodat het te zien is hoe goed de behandeling uitpakt ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_57784863
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 23:37 schreef Hilde76 het volgende:
Verhaal van Hilde
Hi, welkom in het topic Gelukkig viel voor jou de pijn mee. Ik beschouw het een beetje hetzelfde, gewoon je ervan distantieren, dan "voel" je het niet zo erg. Die blauwe plekken/verkleuringen had ik ook in het begin, waarschijnlijk omdat er dan ook nog meer inkt aanwezig is in de tatoeage. Nu ben ik op een punt dat dat niet meer gebeurt. Wel goed dat ze rekening met je huidtype houden, zodat je een lange interval tussen je behandelingen moet houden. Het voordeel van die schaduwen is idd dat je ze snel kwijt bent. Ik ben ook heel erg benieuwd naar je foto's. Wat ik wel een nadeel vind in Utrecht is dat ze niet bij elke behandeling een foto maken, maar ja, die maak ik zelf ook altijd wel thuis.
pi_57787572
Dank jullie wel, ik zal vanavond even een foto maken, maar ik heb geen voor foto bijdehand. Ja vast wel ergens... moet ik wel heel goed gaan zoeken, en anders dan vraag ik het de volgende keer bij de studio of ze me de foto even willen mailen.

Het gaat nu alweer stukken beter met de huid, je ziet het per dag verbeteren. En ik weet ook bijna zeker dat je als je veel water drinkt (2 liter op een dag hebben ze aangeraden) dat het afbreken en afvoeren van de inkt ook sneller gaat. Dat doe ik dan ook netjes, veel limo en thee (water op zich vind ik dus niet lekker). Tot zover de update van vandaag.. oh ja en het JEUKT!! lol

Hoe is het met jullie??
pi_57824431
Nou bij mij is de behandeling morgen alweer 2 weken geleden.
Voor mijn gevoel is de huid al heel goed hersteld. Het is al helemaal verveld en de oneffenheden zijn ook al helemaal weggetrokken. Tis nu al duidelijk zichtbaar wat de 1e behandeling bij mij heeft gedaan.
Dit was vorige week nog niet zo goed te zien als nu! Moet over 6 weken voor de 2e behandeling. Wou dat het alweer zover was!!

Ik zal dit weekend eens proberen een foto te plaatsen. Weet niet zo goed hoe dat moet maar ik zal eens kijken of het me lukt.

Mis nu wel mijn zonnebank! Weet iemand van jullie hoelang het duurt voordat ik er weer onder mag?
pi_57838370
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 10:52 schreef Miekie08 het volgende:
Nou bij mij is de behandeling morgen alweer 2 weken geleden.
Voor mijn gevoel is de huid al heel goed hersteld. Het is al helemaal verveld en de oneffenheden zijn ook al helemaal weggetrokken. Tis nu al duidelijk zichtbaar wat de 1e behandeling bij mij heeft gedaan.
Dit was vorige week nog niet zo goed te zien als nu! Moet over 6 weken voor de 2e behandeling. Wou dat het alweer zover was!!

Ik zal dit weekend eens proberen een foto te plaatsen. Weet niet zo goed hoe dat moet maar ik zal eens kijken of het me lukt.

Mis nu wel mijn zonnebank! Weet iemand van jullie hoelang het duurt voordat ik er weer onder mag?
Goed dat je al redelijk verschil ziet. Als je op tatoeageverwijderen zoekt via google vind je echt overal hoe lang je moet wachten ivm zonnen en zonnebank. Schat in dat het iets van 6 weken a 2 maanden is. En misschien kun je de tatoeage goed afplakken in het begin?
  zondag 6 april 2008 @ 10:07:17 #75
205133 magnetron
do the microwave!
pi_57864213
quote:
Op zondag 30 maart 2008 10:46 schreef deedeetee het volgende:
Ik was het topic kwijt

Je hebt het weer gevonden gelukkig

Ik was vorige week een weekje op vakantie, maar daarvoor zei de dokter dus dat de huid op zich verder wel goed geneest, ik moet alleen nog erg veel geduld hebben , en dus voorlopig verder laten genezen en met rust laten nog... baal er echt van. Ohja en als ik wil, kan de dokter me ook naar de dermatoloog verwijzen. Hij is namelijk een beetje huiverig voor laser bij gekleurde mensen (waardoor hij mij ook bang maakt trouwens!!!! )...

Op vakantie heb ik trouwens ineens gemerkt dat ik 2 witte voelbare puntjes op de tattoo heb, ter grootte van een zandkorrel Weet iemand toevallig wat dit zou kunnen zijn? Het voelt ook echt alsof ik 2 onderhuidse zandkorrels heb, heel vreemd.
do the microwave!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')