Dit is niet waar. EMLA-creme is niet zonder recept verkrijgbaar. Als ze het wel zo verkopen zijn ze strafbaar. Ik werk in een apotheek en weet dus waar ik het over heb. Op de verpakking staat U.R. wat betekent Uitsluitend Recept, je hebt dus wel degelijk een recept nodig hiervoorquote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:05 schreef WRH het volgende:
EMLA creme is trouwens een creme die zonder recept verkrijgbaar is
Hopelijk weer een stap verder richting tatoeagevrij (op die plek dan iig). Ik had me eigenlijk niet gerealiseerd dat snijden dus niet altijd een optie is. Het is idd belangrijk dat er wat elasticiteit/huid/vet zit om natuurlijk wat speling te hebben. Grote zou op zich denk ik nog wel gaan omdat ze het dan in meer stappen doen. Ik ben nu bijna 2 maanden verder. Zelfs een week in erg heet en zonnig zuid Europa geweest. Voor dat deel een sun block factor 50 gebruikt en dat is allemaal goed gegaan. Heel waarschijnlijk eind October de laatste behandeliing en dan zorgen voor een goed/mooi herstel. Blijft toch wel spannendquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:33 schreef WRH het volgende:
Vandaag behandeling 6 gehad, behandelaar werd zelf ook niet vrolijk van de foto's van de enorme blaar van vorige keer, was absoluut niet de bedoeling en niet goed.
vandaag super lang gekoeld na de behandeling, steriele naalden en gaasjes meegekregen voor het geval het nu opnieuw zou gebeuren.
het hoort echt niet, maar ja, de huid blijft een apart iets.
Dit keer overigens was de pijn (hoewel flink) toch weer minder dan de vorige keer, het blijft een raar iets.
Nog steeds lasersnow te zien, dus nog steeds een echte reactie op de laser, gezien het aantal behandelingen zou dat inmiddels eigenlijk niet meer moeten, maar ja, die # behandelingen bij Vossius kunnen we beter beschouwen als vernaggelen van de huid ipv weghalen van inkt, dus telt gewoon niet mee.
Kort gesproken over eventueel wegsnijden, maar gezien de locatie (enkel, geen vet / nauwelijks huid en elasticiteit) en de grootte (te groot) geen optie.
Nog een lange lange weg te gaan dus.
en de eerste life meet & greet met een mede fokker / tatoeage verwijderingsslachtoffer misgelopen!
Met Raantje afspraak gemaakt voor na afloop maar door mijn eigen domme schuld de verkeerde telefoon mee en dus misgelopen.
Wordt vervolgd!
Tja, als je hem écht weg wil hebben, zou ik niet naar de prijs kijken, maar naar een goede kliniek... En voor 100 euro gaat je dat niet lukken hoor! Ik betaal voor ongeveer 20 cm² al 125 per behandeling. Jij hebt 240 cm² dus reken maar uit... Nu wordt het natuurlijk wel goedkoper naarmate je een groter oppervlakte laat laseren, maar met 100 euro kom je er echt niet.quote:Op woensdag 17 september 2008 14:50 schreef Jamelai het volgende:
Ik ben mezelf aan het orrienteren voor tatoeage verwijdering.
Weet iemand of een tatoeage van ongeveer 12 bij 20 cm voor zo'n 100 euro te behandelen is?
Ik ben bij Helon geweest, maar deze gaven me een prijs van 200 euro per behandeling.
En heeft iemand ervaring met Kliniek Kampen?
Het moet juist steeds minder op iets beginnen te lijkenquote:Op zondag 28 september 2008 17:24 schreef Raantje het volgende:
Ik heb goeie hoop, het begint al ergens op te lijken!
Mijn huid heelt best snel, na 2 weken is het gewoon weer normaal, voelt goed aan. In het begin van de behandeling merk ik wel dat de tattoo dik is, maar ik blijf dan masseren dat werkt best goed.quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:38 schreef 22 het volgende:
@WRH: Waarom zit er zo lang tussen twee behandelingen bij jou? Of lijkt dat maar zo?
Ik ben vrijdag weer aan de beurt. Dit wordt de derde behandeling. De tatoeage is nog duidelijk zichtbaar, maar ziet eruit of hij er al 40 jaar op zit. Ik hoop op iets minder pijn deze keer, maar vrees het ergste.
Soms voelt de tattoo dik aan en andere keren ook helemaal niet. Er zit nu 8 weken tussen de behandelingen in omdat mijn huid er wat langer over doet om te genezen dan de gemiddelde huid geloof ik. Na een behandeling heb ik nog wel tot vier weken tot het helemaal genezen is. Hebben jullie dat ook?
Nou tot zover de update. Allemaal weer succes met de volgende behandeling, vooral WRH, want volgens mij heb jij echt een lijdensweg met jouw tattoo verwijdering.
Ik laat de tatoeage wegsnijden, dat doen ze in mijn geval in 2 stappen, anders kan het niet. Ze hebben een deel weggesneden in juni, dat is nu hersteld (ze hechten onderhuids) en volgende week krijg ik de laatste behandeling. Dan snijden ze de rest weg, weer hechtingen erin en dan goed herstellen. Komt dan later een siliconenpleister op om het goed te laten herstellen en als je geluk hebt blijft er uiteindelijk een soort van potloodstreep van een litteken over. Ik ben door al het gedoe helemaal klaar met het laseren en heb dus hiervoor gekozen. Als het zo heelt als het nu gedaan heeft ga ik heel tevreden zijnquote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:22 schreef 22 het volgende:
@Samson: Jij doet toch geen laseren meer, maar opereren? Wat gaan ze volgende week dan doen? Lijkt met toch ook geen pretje.
Ik heb net even teruggezocht en kwam erachter dat ik in januari 2006 begonnen ben met dit "avontuur" Dus iets van 2 jaar en 9 maanden, dus het werd ook wel tijd om er echt ns vanaf te zijnquote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:29 schreef 22 het volgende:
@Samson: Gefeliciteerd! Hoe lang ben je nu in totaal bezig geweest met laseren en al?
Mijn tatoeage jeukt momenteel verschrikkelijk. Er hebben zich geen grote blaren gevormd gelukkig, maar naast mijn tattoeage is de huid ook aangetast. Dat vind ik wel raar, maar dit was de eerste keer ook. De tatoeage ligt nu ook dik op mijn huid, maar mijn ervaring is dat dit de komende weken weer minder zal worden.
Tot zover mijn update.
Ik ben inderdaad superblijquote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:14 schreef deedeetee het volgende:
Klaar !!!!!!!!!!!!!!! Samson wat goed !!!!!!!!!!!!!!![]()
Wat zul jij blij zijn
Haha, je was me al voor, ik plaats zeker een foto en laat die zomer nu maar komenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:16 schreef deedeetee het volgende:
Krijgen we ook een foto van het eind resultaat over een paar maandjes als alles tot rust is gekomen ? Ben erg benieuwd !![]()
Volgend jaar kun jij lekker de zon in !
Gewoon een sunblock met een hoge factor (50+) gebruiken kan ook.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:48 schreef Jamelai het volgende:
Even een kleine vraag tussendoor
Mijn behandelaar had me verteld dat als ik wel op vakantie zou gaan (wat ik begin januari ga), dat ik even geen behandeling ervoor zou moeten nemen, of zorgen dat mijn tattoo is afgeplakt, zodat hij niet aan zonlicht wordt bloodgesteld.
Heeft iemand tips waarmee ik hem af kan plakken? En ik neem aan dat ik de eerste weken geen plak op de tattoo mag krijgen toch? Als ik op vakantie ga, is het 4 weken na de tattoo behandling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |