Het was prachtig weer in Leeuwarden, dus op naar Jelsum voor de stok! Bij het einde van de bebouwde kom van Leeuwarden begon het te druppelen, bij de vliegbasis goot het al en toen ik Jelsum binnenreed, hagelde het. Dat alles binnen drie kilometer.
Maar even gewacht tot het droog was, voor ik Stok ging pakken, die er nog braaf lag.
![]()
De sleutel lag inderdaad in het straatnaambordje, helaas hing dat bordje wel drie meter boven de grond (leuk, jongens

). Auto eronder gereden en staande op mijn bolide de sleutel kunnen pakken en Stok kunnen pakken.
Van tevoren had ik een piepklein gehucht in gedachten om Stok neer te leggen, wellicht wel het kleinste en meest geisoleerde plaatsje van Nederland. Helaas Breezanddijk zo klein dat het geen naambordje had, dus maar lekker doorgetuft op de Afsluitdijk en aan de andere kant van de dijk wat rondgedwaald. Uiteindelijk was het eerste gat met een naambordje dat ik tegenkwam Westerland en zie daar! Stok ligt in Westerland!
Stok ligt uiteraard aan het bebouwde-kom-bord. De sleutel ligt in het 30-zone-bordje aan de overkant van de straat. Het begon al wat te schemeren, dus de foto is helaas wat onduidelijk.
![]()
De omgevingsfoto (en kenners weten nu vast al meer dan genoeg):
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.