Er hoeft geen rekening gehouden te worden met wat moslims van de film gaan vinden. Dat is waar ik met die opmerking op doelde. Ze gaan zich ongetwijfeld beledigd voelen, maar nou en.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:44 schreef SCH het volgende:
Dus moslims hoeven voortaan ook nergens meer rekening mee te houden?![]()
Nu wordt ze namelijk voortdurend de mond gesnoerd. Als ze in een ziekenhuis maar durven vragen om halal eten dan zijn ze grof, niet aangepast en asociaal volgens de PVV.
Is het beledigend om te stellen dat de kerk het volk dom hield? Ik denk het niet. Het valt nog redelijkerwijs te beargumenteren. Je kunt als conclusie stellen dat de kerk het volk dom heeft gehouden. Maar je kunt weer niet stellen dat de kerk een kwaadaardig gezwel is. De conclusie dat de kerk het volk dom heeft gehouden is voldoende.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:18 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Maar je wil dus de vrijheid van meningsuiting nog verder beperken om te voorkomen dat mensen gekwetst worden? Maar hoe ver wil je dan gaan? "Het katholieke monopolie op scholing in de middeleeuwen was niets anders dat een propagandamethode van de kerk om (jonge) zieltjes te winnen en de vooruitgang van het denken te beperken en te beheersen." Beledigend? Ja, natuurlijk want met die stelling beweer ik eigenlijk dat de kerk ons eeuwen dom heeft gehouden en niets anders is dat een op macht belust instituut is.
Het lijkt mij sterk dat iemand hier redelijkerwijs aanstoot aan zal nemen. Maar wanneer het bekend is dat heel Urk hier aanstoot aan neemt en het vooraf heeft aangekondigd dat het een gevoelig onderwerp is dan ligt het anders. Dan zul je deze katholieken niet moeten afschilderen als mensen zonder verstand. Natuurlijk is dit een grensgeval en nog best een redelijk uitspraak. Wanneer hij enkel zou stellen dat Islamieten dwaze lammeren zijn dan betwijfel ik of dat zoveel ophef zal veroorzaken.quote:Nog naast het feit dat de gelovigen die daar eeuwen aan bij hebben gedragen dwaze lammeren zijn. Mag ik dat blijven beweren?
We zullen de film wel eerst moeten afwachten, ja. Een potentiele verkrachter is geen verkrachter en doet niets verkeerds.quote:Niemand heeft die film gezien en Wilders zelf beweert dat het een net werkje is. Omdat jij blijkbaar van overdreven vergelijkingen houdt, de volgende stelling: Ik heb nog nooit iemand verkracht maar toch zie ik regelmatig wel een sexy vrouw waarmee ik seks zou willen hebben die dat wellicht niet met mij wil. Moet ik nu de bak in omdat ik een potentiele verkrachter ben?
Ik gebruik dezelfde argumenten als de film-verbieders. Maar als het over religie gaat zijn die argumenten plotseling niet goed meer?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Grappig is de onverdraagzaamheid die hier uit spreekt. Je kan je meten met de allerergste fundamentalisten en de mensen die je bedoelt in je post.
Je plaatst jezelf op 1 lijn met die filmverbieders, dat is nou precies wat ik bedoeldequote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik gebruik dezelfde argumenten als de film-verbieders. Maar als het over religie gaat zijn die argumenten plotseling niet goed meer?
Ze?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:47 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er hoeft geen rekening gehouden te worden met wat moslims van de film gaan vinden. Dat is waar ik met die opmerking op doelde. Ze gaan zich ongetwijfeld beledigd voelen, maar nou en.
We hebben veel geleerd van religieuzen. Haat, onverdraagzaamheid, verbieden, censuur....quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:44 schreef gronk het volgende:
[..]
De onverdraagzaamheid van atheisten is een paar delen eerder ook al eens aan de orde geweest.
Nou ik niet hoor. Spreek voor jezelf.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We hebben veel geleerd van religieuzen. Haat, onverdraagzaamheid, verbieden, censuur....
Als religieuzen stoppen met zeuren over vrijheid van meningsuiting, stop ik met zeuren over religie. Deal?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Je plaatst jezelf op 1 lijn met die filmverbieders, dat is nou precies wat ik bedoelde
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben alleen bang dat velen het niet doorhebben hoezeer ze vaak op 1 lijn staan met gelovigen. Atheisme is ook nogal een heftige religie in mijn ogen.
Je begint een beetje op een kapotte langspeelplaat te lijken met je gedrein.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben alleen bang dat velen het niet doorhebben hoezeer ze vaak op 1 lijn staan met gelovigen. Atheisme is ook nogal een heftige religie in mijn ogen.
Wow, ben ik met een profeet getrouwd!!quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is er 20 maart? je bedoelt de geboortedag van de profeet ofzo?
Een religie die juist zo min mogelijk wil verbieden en die anderen ( in tegenstelling tot mensen die wel een religie aanhangen) alle vrijheid geeft om hun leven op hun manier te lijden.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh, maar daar mogen ze gerust om vragen!! Of ze het krijgen is vraag 2.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus moslims hoeven voortaan ook nergens meer rekening mee te houden?![]()
Nu wordt ze namelijk voortdurend de mond gesnoerd. Als ze in een ziekenhuis maar durven vragen om halal eten dan zijn ze grof, niet aangepast en asociaal volgens de PVV.
Hoezo? Moslims en Joden worden toch niet als atheïst geboren!! Hindoes en boedhisten volgens mij ook niet.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:29 schreef -scorpione- het volgende:
Iedereen wordt als atheist geboren, hoe kan dat nu extreem zijn?
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Vertel eens, waarom zou ik de islaam erkennen, is dat verplicht terwijl ik er geen flikker mee te maken heb?
[..]
Pleur lekker op met je respect voor een indoctrinerende waanzin.
[..]
Ik MOET niets, laat dat even duidelijk zijn.
[..]
Bull shit.
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:13 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Je begint een beetje op een kapotte langspeelplaat te lijken met je gedrein.
Atheisten willen juist heel veel verbieden, de vrijheid van godsdienst bv.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een religie die juist zo min mogelijk wil verbieden en die anderen ( in tegenstelling tot mensen die wel een religie aanhangen) alle vrijheid geeft om hun leven op hun manier te lijden.
Als je de vrijheid om zelf een mening te hebben en zelf te bepalen wat je met je leven wilt doen eng vind, dan is Atheïsme heftig.
Nee dat willen ze niet. Maar als gelovigen het op de spits drijven dan gaat vrijheid van meningsuiting voor de vrijheid van godsdienst.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Atheisten willen juist heel veel verbieden, de vrijheid van godsdienst bv.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |