abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 maart 2008 @ 16:45:58 #281
862 Arcee
Look closer
pi_57396936
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Donald Duck held zaterdag 15 maart 2008 @ 16:47:26 #282
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57396961
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:44 schreef SCH het volgende:
Dus moslims hoeven voortaan ook nergens meer rekening mee te houden?

Nu wordt ze namelijk voortdurend de mond gesnoerd. Als ze in een ziekenhuis maar durven vragen om halal eten dan zijn ze grof, niet aangepast en asociaal volgens de PVV.
Er hoeft geen rekening gehouden te worden met wat moslims van de film gaan vinden. Dat is waar ik met die opmerking op doelde. Ze gaan zich ongetwijfeld beledigd voelen, maar nou en.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_57396988
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:18 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Maar je wil dus de vrijheid van meningsuiting nog verder beperken om te voorkomen dat mensen gekwetst worden? Maar hoe ver wil je dan gaan? "Het katholieke monopolie op scholing in de middeleeuwen was niets anders dat een propagandamethode van de kerk om (jonge) zieltjes te winnen en de vooruitgang van het denken te beperken en te beheersen." Beledigend? Ja, natuurlijk want met die stelling beweer ik eigenlijk dat de kerk ons eeuwen dom heeft gehouden en niets anders is dat een op macht belust instituut is.
Is het beledigend om te stellen dat de kerk het volk dom hield? Ik denk het niet. Het valt nog redelijkerwijs te beargumenteren. Je kunt als conclusie stellen dat de kerk het volk dom heeft gehouden. Maar je kunt weer niet stellen dat de kerk een kwaadaardig gezwel is. De conclusie dat de kerk het volk dom heeft gehouden is voldoende.
quote:
Nog naast het feit dat de gelovigen die daar eeuwen aan bij hebben gedragen dwaze lammeren zijn. Mag ik dat blijven beweren?
Het lijkt mij sterk dat iemand hier redelijkerwijs aanstoot aan zal nemen. Maar wanneer het bekend is dat heel Urk hier aanstoot aan neemt en het vooraf heeft aangekondigd dat het een gevoelig onderwerp is dan ligt het anders. Dan zul je deze katholieken niet moeten afschilderen als mensen zonder verstand. Natuurlijk is dit een grensgeval en nog best een redelijk uitspraak. Wanneer hij enkel zou stellen dat Islamieten dwaze lammeren zijn dan betwijfel ik of dat zoveel ophef zal veroorzaken.

Maar als fitna beproeving betekent, dan spreekt dat voor het feit hij mensen aan het uittesten is. Mensen testen gaat weer iets verder. In het geval van de Wildersfilm gaat het om het gehele plaatje en niet zozeer om de uitspraken los van elkaar gezien.
quote:
Niemand heeft die film gezien en Wilders zelf beweert dat het een net werkje is. Omdat jij blijkbaar van overdreven vergelijkingen houdt, de volgende stelling: Ik heb nog nooit iemand verkracht maar toch zie ik regelmatig wel een sexy vrouw waarmee ik seks zou willen hebben die dat wellicht niet met mij wil. Moet ik nu de bak in omdat ik een potentiele verkrachter ben?
We zullen de film wel eerst moeten afwachten, ja. Een potentiele verkrachter is geen verkrachter en doet niets verkeerds.

[ Bericht 0% gewijzigd door Picchia op 15-03-2008 16:56:16 ]
  zaterdag 15 maart 2008 @ 16:51:16 #284
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57397034
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Grappig is de onverdraagzaamheid die hier uit spreekt. Je kan je meten met de allerergste fundamentalisten en de mensen die je bedoelt in je post.
Ik gebruik dezelfde argumenten als de film-verbieders. Maar als het over religie gaat zijn die argumenten plotseling niet goed meer?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57397068
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik gebruik dezelfde argumenten als de film-verbieders. Maar als het over religie gaat zijn die argumenten plotseling niet goed meer?
Je plaatst jezelf op 1 lijn met die filmverbieders, dat is nou precies wat ik bedoelde
pi_57397119
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:47 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Er hoeft geen rekening gehouden te worden met wat moslims van de film gaan vinden. Dat is waar ik met die opmerking op doelde. Ze gaan zich ongetwijfeld beledigd voelen, maar nou en.
Ze?
  zaterdag 15 maart 2008 @ 16:56:10 #287
pi_57397131
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:44 schreef gronk het volgende:

[..]

De onverdraagzaamheid van atheisten is een paar delen eerder ook al eens aan de orde geweest.
We hebben veel geleerd van religieuzen. Haat, onverdraagzaamheid, verbieden, censuur....
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_57397158
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

We hebben veel geleerd van religieuzen. Haat, onverdraagzaamheid, verbieden, censuur....
Nou ik niet hoor. Spreek voor jezelf.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 17:01:53 #289
pi_57397227
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Je plaatst jezelf op 1 lijn met die filmverbieders, dat is nou precies wat ik bedoelde
Als religieuzen stoppen met zeuren over vrijheid van meningsuiting, stop ik met zeuren over religie. Deal?
  zaterdag 15 maart 2008 @ 17:08:54 #290
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57397335
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben alleen bang dat velen het niet doorhebben hoezeer ze vaak op 1 lijn staan met gelovigen. Atheisme is ook nogal een heftige religie in mijn ogen.

Dat was heul niet waar. Volgens de atheisten dan.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57397411
quote:

[..]

Ik ben alleen bang dat velen het niet doorhebben hoezeer ze vaak op 1 lijn staan met gelovigen. Atheisme is ook nogal een heftige religie in mijn ogen.
Je begint een beetje op een kapotte langspeelplaat te lijken met je gedrein.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 17:26:37 #292
3542 Gia
User under construction
pi_57397648
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is er 20 maart? je bedoelt de geboortedag van de profeet ofzo?
Wow, ben ik met een profeet getrouwd!!
  zaterdag 15 maart 2008 @ 17:28:45 #293
pi_57397691
quote:

[..]

Een religie die juist zo min mogelijk wil verbieden en die anderen ( in tegenstelling tot mensen die wel een religie aanhangen) alle vrijheid geeft om hun leven op hun manier te lijden.

Als je de vrijheid om zelf een mening te hebben en zelf te bepalen wat je met je leven wilt doen eng vind, dan is Atheïsme heftig.
pi_57397699
Iedereen wordt als atheist geboren, hoe kan dat nu extreem zijn?
  zaterdag 15 maart 2008 @ 17:30:10 #295
3542 Gia
User under construction
pi_57397717
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus moslims hoeven voortaan ook nergens meer rekening mee te houden?

Nu wordt ze namelijk voortdurend de mond gesnoerd. Als ze in een ziekenhuis maar durven vragen om halal eten dan zijn ze grof, niet aangepast en asociaal volgens de PVV.
Oh, maar daar mogen ze gerust om vragen!! Of ze het krijgen is vraag 2.

Wilders kan wel willen dat de koran verboden wordt, gebeurt ook niet.

Oftewel: Vragen staat vrij. Nee heb je, ja kun je krijgen.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 17:34:03 #296
3542 Gia
User under construction
pi_57397798
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 17:29 schreef -scorpione- het volgende:
Iedereen wordt als atheist geboren, hoe kan dat nu extreem zijn?
Hoezo? Moslims en Joden worden toch niet als atheïst geboren!! Hindoes en boedhisten volgens mij ook niet.

Eigenlijk worden alleen Christenen van alle gelovigen als onbeschreven blad geboren. Sommigen worden vrij kort daarna gedoopt, anderen pas als ze ouder zijn en zelf de keuze kunnen bepalen.

Verder zijn er nog een heleboel mensen die zonder geloof worden geboren en er nooit aan willen. Ook goed. Moet iedereen zelf weten.

Ik vind alleen dat je vanwege een geloof niet bepaalde rechten mag hebben, die iemand zonder geloof niet heeft.
Als moslims een hoofddoekje mogen dragen op school, moeten anderen een petje mogen dragen, met de klep naar achteren, maar het zou wel moeten mogen.
pi_57398071
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 14:32 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Vertel eens, waarom zou ik de islaam erkennen, is dat verplicht terwijl ik er geen flikker mee te maken heb?
[..]

Pleur lekker op met je respect voor een indoctrinerende waanzin.
[..]

Ik MOET niets, laat dat even duidelijk zijn.
[..]

Bull shit.

je hebt geen normen en waarden . je woont niet in Nederland, de normen die Nederland kent beheers jij niet
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_57400243
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 17:13 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Je begint een beetje op een kapotte langspeelplaat te lijken met je gedrein.
Moet jij zeggen met je anti-religie geflame, fanatiekeling die je bent
pi_57400328
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 17:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een religie die juist zo min mogelijk wil verbieden en die anderen ( in tegenstelling tot mensen die wel een religie aanhangen) alle vrijheid geeft om hun leven op hun manier te lijden.

Als je de vrijheid om zelf een mening te hebben en zelf te bepalen wat je met je leven wilt doen eng vind, dan is Atheïsme heftig.
Atheisten willen juist heel veel verbieden, de vrijheid van godsdienst bv.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 20:14:41 #300
pi_57400557
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 20:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Atheisten willen juist heel veel verbieden, de vrijheid van godsdienst bv.
Nee dat willen ze niet. Maar als gelovigen het op de spits drijven dan gaat vrijheid van meningsuiting voor de vrijheid van godsdienst.

Wat dat betreft moeten gelovigen goed beseffen dat hun vrijheid afhankelijk is van de vrijheid van anderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')