- Popcorn al?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:51 schreef remlof het volgende:
* remlof lacht en gaat naar de Albert Heijn om te zien of de stroopwafels inderdaad in de aanbieding zijn.
simpel, atheisten hebben geen machtsverlies te vrezenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:44 schreef Arcee het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk geen rellen geweest over bovenstaande cartoons?
Tuurlijk, want atheïsme is ook zuiver op gevoel gebaseerd en ieder spoor van bewijs ontbreekt.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:52 schreef SCH het volgende:
Atheisme is natuurlijk ook gewoon een religie.
Zo is het maar netquote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Tuurlijk, want atheïsme is ook zuiver op gevoel gebaseerd en ieder spoor van bewijs ontbreekt.
Ook zo kan je ze beledigen ja.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:52 schreef SCH het volgende:
Atheisten voelen zich veelvuldig achtergesteld. Ik vind het wat simpel om te doen alsof de reactie op cartoons meteen alles zegt.
Atheisten voelen zich over het algemeen net zo verheven als gelovigen of eigenlijk verhevener doorgaans, maar dat is een rare zin. Atheisme is natuurlijk ook gewoon een religie.
Nee, atheïsme is een geloof, maar geen religie.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:52 schreef SCH het volgende:
Idd buitengewoon aanstootgevend die lege pamflletten waar ze Zondag ochtend al heel vroeg niet mee langs de deuren gaan. Het moest verboden worden.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:52 schreef SCH het volgende:
Atheisten voelen zich over het algemeen net zo verheven als gelovigen of eigenlijk verhevener doorgaans, maar dat is een rare zin. Atheisme is natuurlijk ook gewoon een religie.
Deze cartoon geeft m.i. juist de essentie van het atheisme weer. Het atheisme heeft geen heilsleer, geen moraal, geen ethiek: het is louter en niets anders dan het afwijzen van de propositie 'Er is een God'. Wetenschappelijke ideeën en ethische posities maken dus geen deel uit van het atheisme, ze staan erbuiten.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:44 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Die laatste geeft wel goed weer hoe over atheïsten wordt gedacht door (sommige) gelovigen: ze hebben geen normen en waarden, staan nergens voor, want ze hebben geen heilig boek om die dingen uit te halen. Nou, prachtig. Dat geeft volgens mij juist de onwetendheid van de ander (de gelovige) weer.
* Djarum vraagt zich af of remlof het al weetquote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:51 schreef remlof het volgende:
* remlof lacht en gaat naar de Albert Heijn om te zien of de stroopwafels inderdaad in de aanbieding zijn.
Neequote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:52 schreef SCH het volgende:
Agnosticismequote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:10 schreef ThE_ED het volgende:
Wat voor theïsme is het eigenlijk als het je allemaal geen fuck kan boeien?
Nope.quote:
ff verbeterdquote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:01 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Nee, atheïsme is een ongeloof, maar en ook geen religie.
Ja, idd je doet een uitspraak over de "waarheid".quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:16 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Nope.
Dat is als je het simpelweg niet weet.
Je gelooft dan dat het onmogelijk is in het leven om te weten of er een god of afterlife is.
Probeer je me nu te beledigen?quote:Als het je geen flikker boeit ben je gewoon niks.
Ga maar snel iets in de fik steken.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:17 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, idd je doet een uitspraak over de "waarheid".
Sowieso lijtk agnosticisme iets dat alelen bestaat bij de gratie van mensen die iets geloven waarop je dan antwoordt dat wij niet kunnen weten hoe het zit.
[..]
Probeer je me nu te beledigen?
Ik zie het ja:quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:23 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ga maar snel iets in de fik steken.
Heb ik net ook gedaan naar aanleiding van de bovenstaande cartoons, netjes zoals het behoort bij een belediging heb ik een kerk in de fik gestoken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |