wowquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:00 schreef ElizabethR het volgende:
Nu we het toch over foto's hebben, even mijn laatste spammen hoor
[ afbeelding ]
Mooie cameraquote:Op donderdag 13 maart 2008 14:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zie hier...
Mankeert niets aan, maar we zijn een tijdje geleden overgestapt naar een Nikon D-70...
Ah, gesnaptquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja nee absoluut. Maar als je moet kiezen tussen 8 en 10 dan zou ik voor 8 gaan.
Het punt is de chip die erin zit.
Als je een chip hebt van 5cm2 en je moet daar 8 miljoen puntjes op kwijt dan kunnen die puntjes ietsjes groter(en dus lichtgevoeliger=beter) zijn dan de 10 miljoen puntjes die op hetzelfde oppervlak zouden moeten.
Als er niet genoeg licht binnenvalt zal je camera zelf de missende pixels gaan berekenen. En dat is dus ruis en dat wil je dan niet
En telefooncamera die 8MP zegt voor mij dus geen reet want het chipje is enorm klein.
Ik heb dan liever een volledig kleinbeeld op 6MP dan een telefooncamera met 8MP.
Ligt een beetje aan de winkel. Meestal niet maar dat kun je zo opzoeken op www.dpreview.comquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:14 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ah, gesnapt![]()
Staat bij camera's de grootte van de chip doorgaans aangegeven?
Een ander merk dat je moet negeren (hoeveel MP ook) is Trust. Trust is namelijk zo naaierig om een chip er in te zetten met hogere capaciteit dan de lens, die gaat interpoleren. Als je dan narekent dan kan het best zijn dat je 4 MP camera eigenlijk een 1,3 is...quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:13 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Mooie camera![]()
Maar wel te weinig megapixels naar mijn smaak.... namelijk net zoveel als ik had.
Wat Nem zegt, staar je niet blind op de Megapixels.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:13 schreef LadyBlack het volgende:
Mooie camera![]()
Maar wel te weinig megapixels naar mijn smaak.... namelijk net zoveel als ik had.
Nice one...quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:00 schreef ElizabethR het volgende:
Nu we het toch over foto's hebben, even mijn laatste spammen hoor
[ afbeelding ]
Het contrast en de scherpte zijn wat hoog naar mijn smaak.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nice one...![]()
Maar gooi je er echt geen filters over heen naderhand c.q. doe je geen Photoshop aanpassingen?
Of fotografeer je met een bepaald filter voor de lens?
Ik vind je foto's over het algemeen zeer fraai, maar ik vind de kleuren soms wat onnatuurlijk aandoen en ik vraag me af waar dat door komt...
Mijn mond valt open van verbazing.quote:
Ik ben ook heel blij met mijn filterquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:30 schreef ElizabethR het volgende:
Deze foto is genomen met een polafilter, en ik heb inderdaad wat aan het contrast getrokken.
Hmmm, je bent zelf in Ierland geweest, en je weet dus ook dat het licht in Ierland heel apart is?? Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet in een ander land was waar de omstandigheden voor fotografie zo optimaal waren.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik vind je foto's over het algemeen zeer fraai, maar ik vind de kleuren soms wat onnatuurlijk aandoen en ik vraag me af waar dat door komt...
De truuk zit 'm vooral in de lens. Die is niet zo lichtgevoelig. Iets wat niet zo heel veel uitmaakt als je plafonds gaat fotograferen want je moet toch flitsen. En dan heb je genoeg licht.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:30 schreef wyccie het volgende:
[..]
Mijn mond valt open van verbazing.![]()
Tien keer optisch en 8MP voor minder dan 200? De verzendkosten zullen wel 200 euro zijn.
9 euro verzend- en transportkostenquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:30 schreef wyccie het volgende:
[..]
Mijn mond valt open van verbazing.![]()
Tien keer optisch en 8MP voor minder dan 200? De verzendkosten zullen wel 200 euro zijn.
Het licht is in Nederland ook heel apart hoorquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:33 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hmmm, je bent zelf in Ierland geweest, en je weet dus ook dat het licht in Ierland heel apart is?? Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet in een ander land was waar de omstandigheden voor fotografie zo optimaal waren.
Maar ik moet er wel bijzeggen dat ik inderdaad erg hou van contrastrijke foto's
Denkfoutquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De truuk zit 'm vooral in de lens. Die is niet zo lichtgevoelig. Iets wat niet zo heel veel uitmaakt als je plafonds gaat fotograferen want je moet toch flitsen. En dan heb je genoeg licht.
Kakkerlak City?quote:Op donderdag 13 maart 2008 14:49 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Te ver om te fietsen hoor
Bij Kakkerlak City
Gisteren die smeerpijpen nog meegemaakt, gadver gelijk gedoucht toen ik thuis kwam.quote:
Ja, ik ken Ierland, heb er ook gefotografeerd, maar mijn foto's zijn iets anders van kleur.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:33 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hmmm, je bent zelf in Ierland geweest, en je weet dus ook dat het licht in Ierland heel apart is?? Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet in een ander land was waar de omstandigheden voor fotografie zo optimaal waren.
Maar ik moet er wel bijzeggen dat ik inderdaad erg hou van contrastrijke foto's
Rotterdam. Ik zeg maar Kakkerlak City anders krijgt MM een rolberoerte.quote:
Dat valt op zich wel mee, ik gebruik de term Kakkerlak City op zich weinig.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:48 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Rotterdam. Ik zeg maar Kakkerlak City anders krijgt MM een rolberoerte.
Dat weet ik..maar het blijft ver fietsen voor een tostiquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:49 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ach op die manier.... Ik heb geen problemen met Rotterdam hoor
Ik weet het niet. Het is nieuw voor mij.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:52 schreef LadyBlack het volgende:
Zeg, die gezichtsherkenning, is dat een optie op al die nieuwe camera's of zit je daar aan vast?
Ik ben dol op contracten, vooral als ik ze afsluit!!quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:36 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het licht is in Nederland ook heel apart hoor
Ik hou ook wel van contract hoor maar je moet oppassen dat je niet doorschiet
Jemig, jaquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:52 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat weet ik..maar het blijft ver fietsen voor een tosti
Of je PRdV iets kunt ontlokken?? Die paranoļde, bikkelharde en zo-stijf-als-een-hark kerel???quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:04 schreef MadMaster het volgende:
Vanavond is Peter R. de Vries gastspreker bij een meeting waar ik heen ga.
Neem mijn opname-apparatuur mee en zal hem proberen wat vraagjes te stellen over de Holloway-zaak.
Eens kijken of ik hem met de verborgen microfoon iets kan ontlokken...
Ow leuk!!! En als ie mooi niks doorheeft dan weet je dat jouw oplossing voor het verbergen van de microfoon echt gewoon geweldig isquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:04 schreef MadMaster het volgende:
Vanavond is Peter R. de Vries gastspreker bij een meeting waar ik heen ga.
Neem mijn opname-apparatuur mee en zal hem proberen wat vraagjes te stellen over de Holloway-zaak.
Eens kijken of ik hem met de verborgen microfoon iets kan ontlokken...
Drachten? Waarom Drachten?quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:14 schreef Etcetera het volgende:
ik ben moe
en kan boven nu niet FOK!ken want heb m'n pc afgekoppeld omdat we naar Drachten gaan LANnen
Mijn UV zit er ook standaard op, al is het maar om mijn lens te beschermen tegen stoten en krassen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:58 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik ben dol op contracten, vooral als ik ze afsluit!!![]()
Maar zonder gekheid, mijn UV filter zit eigenlijk standaard op de camera, dan vaak een pola filter en ik ben eigenwijs, dus filters voor een analoge camera wil ik er ook wel eens opschroeven, zoals een KB kleur(correctie) filter.
Ik heb nog een analoge EOS5, en die maakt veel betere foto's dan mijn dSLR, maar het gemak van een dSLR vind ik vele malen belangrijker. Dus ik ben hooked aan mijn dSLR. Ik heb een maandje of twee geleden nog eens foto's gemaakt met mijn Lubitel Lomo, en dat viel verdomde niet mee als je eenmaal aan een dSLR gewend bent!!!
Mijn microfoons zijn nog nooit ontdekt, heb ze zelfs diverse keren 'op gehad' terwijl ik leden van de band of hun geluidstechnici persoonlijk sprak terwijl de opname gewoon liep. Maak me wat dat betreft geen zorgen, die microfoons ziet hij niet...quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:12 schreef ElizabethR het volgende:
Ow leuk!!! En als ie mooi niks doorheeft dan weet je dat jouw oplossing voor het verbergen van de microfoon echt gewoon geweldig is
Ik reken nergens op, maar misschien kan ik hem tijdens het informele after gedeelte iets ontlokken wat de moeite waard is...quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:05 schreef LadyBlack het volgende:
Of je PRdV iets kunt ontlokken?? Die paranoļde, bikkelharde en zo-stijf-als-een-hark kerel???
Zou er niet op rekenen
Wat een wansmaak die roze Testarossa!quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:21 schreef Etcetera het volgende:
omdat daar The Reality wordt gehouden
Op alle lenzen hebben we standaard een UV-filter.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:21 schreef Nembrionic het volgende:
Mijn UV zit er ook standaard op, al is het maar om mijn lens te beschermen tegen stoten en krassen.
Denk aan magie en illusies...quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:24 schreef Etcetera het volgende:
MM, ik begin echt nieuwsgierig te worden waar jij die microfoons wel niet verstopt
da's niet geschikt voor damesquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:24 schreef Etcetera het volgende:
MM, ik begin echt nieuwsgierig te worden waar jij die microfoons wel niet verstopt
aan de reacties te zien, zijn ze het met je eensquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:27 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Wat een wansmaak die roze Testarossa!
ik begin een vermoeden te krijgenquote:
Dat kan wel wezen, maar als jij die microfoon ergens onder je kleren verstopt, hoor je elke beweging!! En op de opnames die je me hebt gestuurd hebt hoor ik niets dergelijks, afgezien van wat kuchende mensen.quote:
Stof/vuil niet nee.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Op alle lenzen hebben we standaard een UV-filter.
Technisch vraagje aan Nem:
Wat kan de reden zijn dat het lijkt dat de foto's die we de laatste tijd nemen donkerder lijken dan voorheen terwijl de omstandigheden nagenoeg gelijk zijn? Onze laatste vakanties in Bali en Aruba/Curaēao leverde relatief donkere foto's op, terwijl er genoeg licht was.
Kan dat iets te maken hebben met stof/vuil of zo?
Dat is niet waar. Met (rubberen) afstandhouders kom je al een heel eind. Wij gebruikten zelfs paperclips als afstandhouder. Met een goede mic en goede isolatie hoef je geen bewegingsgeluiden te horen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:39 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat kan wel wezen, maar als jij die microfoon ergens onder je kleren verstopt, hoor je elke beweging!! En op de opnames die je me hebt gestuurd hebt hoor ik niets dergelijks, afgezien van wat kuchende mensen.
Zeker wel, het zit niet op plekken waar ik het bij een andere man eventueel niet zou durven aanraken...quote:
2008 naakte meiden op een grasveld die "2008" vormen en daar een foto van maken lijkt me een goed ideequote:Op donderdag 13 maart 2008 16:44 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik heb even de hulp nodig van jullie geniale geesten;
Voor het jaarlijkse klassentoernooi moeten we voor het onderdeel 'Themawerkstuk' iets doen met het thema 2080. Dat kun je op meerdere manieren interpeteren, jaartal, dingen whatever. Please, heb alsjeblieft een goed idee!?
Dank, ik stuur deze info even door naar huis, mw. MM is meer van de camera dan ik.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:39 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Stof/vuil niet nee.
Het kan aan je instellingen liggen. Dus wellicht dat je je Exposure Compensation aangepast hebt. Dat staat standaard niet op je LCD, dan moet je een ander knopje ingedrukt houden.
Verder maakt het nog uit waar je de zon hebt staan en hoe dicht je bij je voorwerp bent.
Heb je niet 2 voorbeedlfotos ofzo? Schiet je op auto of op manual?
2080 he schatquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:45 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
2008 naakte meiden op een grasveld die "2008" vormen en daar een foto van maken lijkt me een goed idee
Oh ik dacht dat je een typefout had gemaakt. Maar dat is niet zo moeilijk. Dan moet je alleen nog 72 maagden vinden om de rest aan te vullenquote:
20/80 is een verdeling die je ook nog wel es tegenkomt, dat bij communicatie maar 20% gaat over wat je zegt (verbaal) en 80% over hoe (non-verbaal)quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:44 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik heb even de hulp nodig van jullie geniale geesten;
Voor het jaarlijkse klassentoernooi moeten we voor het onderdeel 'Themawerkstuk' iets doen met het thema 2080. Dat kun je op meerdere manieren interpeteren, jaartal, dingen whatever. Please, heb alsjeblieft een goed idee!?
Ja maar daar kan je niet echt een werkstuk van maken; je moet aan een werkstuk denken in beeldende zin. Dus we hebben wel eens een waanzinnig houten bed gemaakt met daar in een enorme lepel en vork voor het thema 'Lust'quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:50 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
20/80 is een verdeling die je ook nog wel es tegenkomt, dat bij communicatie maar 20% gaat over wat je zegt (verbaal) en 80% over hoe (non-verbaal)
Dat zou je ook niet bij vrouwen moeten doen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:42 schreef MadMaster het volgende:
Zeker wel, het zit niet op plekken waar ik het bij een andere man eventueel niet zou durven aanraken...
Ah dat wist ik niet... je kan 20/80 nog steeds wel gebruiken maar dan moet je het wat anders verdelen. Bijvoorbeeld een doek 20% blauw schilderen en 80% zwartquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:54 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ja maar daar kan je niet echt een werkstuk van maken; je moet aan een werkstuk denken in beeldende zin. Dus we hebben wel eens een waanzinnig houten bed gemaakt met daar in een enorme lepel en vork voor het thema 'Lust'
Nee, maar daar zou mijn schroom v.w.b. die plekken misschien iets minder zijn gezien mijn sexuele geaardheid...quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:56 schreef wyccie het volgende:
Dat zou je ook niet bij vrouwen moeten doen.
Die richting zou je kunnen denken jaquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:56 schreef Nembrionic het volgende:
Oh dus zoiets als een kunstwerk gemaakt van 2080 lucifershoutjes enz....
Ah zoooo, ja weet ik veel!! Ik ben meer van de microfoontjes tijdens een optreden gewoon door je haar heen naar je voorhoofd, en dan zo'n kastje aan je broeksband. Verder heb ik de ballen verstand van geluid. Ik hoor alleen maar of iets mooi klinktquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:41 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Met (rubberen) afstandhouders kom je al een heel eind. Wij gebruikten zelfs paperclips als afstandhouder. Met een goede mic en goede isolatie hoef je geen bewegingsgeluiden te horen.
Hoe denk je dat ze het bij series als American Chopper, American HotRod etc doen? Die lopen allemaal met mics onder hun shirt.
Persoonlijk vind ik het knapper dat 'ie het konijn mee naar binnen krijgt.
Ik ben ook geen geluidsexpert maar dat weet ik dan toevallig gewoon uit ervaringquote:Op donderdag 13 maart 2008 17:05 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ah zoooo, ja weet ik veel!! Ik ben meer van de microfoontjes tijdens een optreden gewoon door je haar heen naar je voorhoofd, en dan zo'n kastje aan je broeksband. Verder heb ik de ballen verstand van geluid. Ik hoor alleen maar of iets mooi klinkt
Als ik de microfoons in mijn haar kon stoppen zou ik het doen, maar helaas is dat voor mij niet weggelegd...quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:05 schreef ElizabethR het volgende:
Ah zoooo, ja weet ik veel!! Ik ben meer van de microfoontjes tijdens een optreden gewoon door je haar heen naar je voorhoofd, en dan zo'n kastje aan je broeksband. Verder heb ik de ballen verstand van geluid. Ik hoor alleen maar of iets mooi klinkt
Wie heeft er in hemelsnaam 2080 bedacht?quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:22 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Zucht, ik ben wanhopig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |