Geeft niks, kan gebeurenquote:
Stronkje gember vind ik over het algemeen ook duidelijk te veel werkquote:Ik hou niet zo van gember. Heb hier nog een stronkje liggen, is vast wortel aan het schieten.
De kruiden zijn daar inderdaad goedkoper, maar ik heb al een collectie van Silvo (de westerse kruiden). Oosterse kruiden gebruik ik eigenlijk niet, want dat is al koken voor gevorderden. Ik gebruik wel sojasaus en ketjap.
Nee, bij de visboer, is een soort zeewier, dus wat ziltig...quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:24 schreef wyccie het volgende:
Wat is zeekraal precies? Bij de toko te vinden?
Doet me een beetje denken aan de zeemonstersoep die ik op kerstdiner 2006 kreegquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kan niet koken, maar weet wel de recepten én wat lekker is (en ook nog voedzaam):
Maak een visbouilon aan (mag met een blokje of potje)
Gooi er wat grote garnalen in
Gooi er zeekraal in
Bloepje room op het eind erbij
Eventueel op smaak brengen met wat zout en kruiden
Voila, een heerlijke soep die gezond is en voedt...
Garnalen zijn niet goedkoop.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:26 schreef MadMaster het volgende:
Maar probeerde een goedkoop, lekker, gezond gerecht voor je neer te zetten...
In kwelders voelt zeekraal zich ook wel thuisquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:28 schreef Nembrionic het volgende:
Zeekraal at men vooral vroeger. Groeit aan zee(ja echt) voornamelijk in Zeeland. Ik ben het op Texel wel eens tegengekomen in de natuur.
Je hoeft er geen tientallen in te gooien (mag wel uiteraard) en bij de Lidl heb je goedkope, goede, grote garnalen in de diepvries...quote:
Ingevroren valt het dacht ik wel meequote:
quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:29 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
In kwelders voelt zeekraal zich ook wel thuis
Ik kan twee dingen verzinnen: beltegoed opwaarderen of mobiel bellen terwijl je bergopwaarts rijdtquote:
quote:
Whaha ja wij kregen het bij aardrijkskunde.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]* Hawaii_Tim heeft opgelet bij SchoolTV
Zag net bij de toko een pak voor 15 euro.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:30 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ingevroren valt het dacht ik wel mee
ZOMG een toko die open is om 23:00!quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:32 schreef wyccie het volgende:
[..]
Zag net bij de toko een pak voor 15 euro.
quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:* Hawaii_Tim heeft opgelet bij SchoolTV
Ik heb nooit geleerd wat kwelders zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:32 schreef Nembrionic het volgende:
Whaha ja wij kregen het bij aardrijkskunde.
Kwam op dit recept omdat ik zondag weer naar Den Oever ga en daar groeit het ook vlakbij in het wild.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:28 schreef Nembrionic het volgende:
Zeekraal at men vooral vroeger. Groeit aan zee(ja echt) voornamelijk in Zeeland. Ik ben het op Texel wel eens tegengekomen in de natuur.
Ja, vasteklantenavond.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:
ZOMG een toko die open is om 23:00!
Ik zou je ook vermoord hebbenquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:34 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Godver, nou heeft B.ertha me vermoord. STomme AKQSC-ers!
En nu ga ik echt slapen!
Kwelders zijn stukken land die zijn aangegroeid door het water. En de stukken die niet altijd bij iedere vloed onder water komen te staan zijn stukken waar zeekraal op kan groeien.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:34 schreef wyccie het volgende:
[..]
[..]
Ik heb nooit geleerd wat kwelders zijn.
Denk om je hart.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:34 schreef Puntenslijpsel het volgende:
En nu ga ik echt slapen!
In enthousiasme de Z ook induwen als je op de linker shift duwt voor de hoofdlettersquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:35 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ja, vasteklantenavond.![]()
Nou ja, vanmiddag dus. Rond een uur of half 1. Zo beter?
En waar staat die Z in ZOMG voor?
Alle tiijd om goed te gaan dromen dus...quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:34 schreef Puntenslijpsel het volgende:
En nu ga ik echt slapen!
Jij was melig in de AKQ, nu krijg je het terugquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:35 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ja, vasteklantenavond.![]()
Nou ja, vanmiddag dus. Rond een uur of half 1. Zo beter?
Chocola maakt niks meer goed vanaf dit puntquote:
Ja, maar achteraf best een leuke avondquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:35 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
wat moest het weer onverantwoord spannend gemaakt worden zeg vandaag
Uiteraardquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:35 schreef Nembrionic het volgende:
Of een uiterwaard?
Nee.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:35 schreef Nembrionic het volgende:
Dan weet je zeker ook niet want een zomerkade is?
Ohohquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:36 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Chocola maakt niks meer goed vanaf dit punt
Ik begrijp dat die lampen weer een ronde verder zijn...?quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:35 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
wat moest het weer onverantwoord spannend gemaakt worden zeg vandaag
Als je weet wat ene uiterwaard is dan ZOU je zomerkade (ook wel zomerdijk) ook moeten kennenquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Uiteraard
Zomerkade weet ik niet zeker
Ik had het ook opgezocht, zomerdijk had ik wel direct gewetenquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:38 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als je weet wat ene uiterwaard is dan ZOU je zomerkade (ook wel zomerdijk) ook moeten kennen
[ afbeelding ]
Hierzo in Nijmegen dus ook.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:39 schreef Nembrionic het volgende:
Voor de geinteresseerden: uiterwaarden zijn dus stukken land dat gebruikt wordt als overstromingsgebied. Het is dus heel dom om je huis daar te bouwen.
Iets wat in New Orleans en ook in Limburg nog wel eens gebeurde voordat het mis ging
Dan weet je het vanaf nu welquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:40 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik had het ook opgezocht, zomerdijk had ik wel direct geweten
Ja dat is dus niet handig. Maar het ligt er wel een beetje aan of het nog een actieve uiterwaard is en wat voor rivier/kanaal. Maar je weet maar nooit.quote:
quote:
De term ken ik wel maar ik heb het op moeten zoekenquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:41 schreef wyccie het volgende:
Weten jullie wat een vadermoordenaar is?
Zoiets vergeet je nooit meer!quote:
quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:41 schreef wyccie het volgende:
Weten jullie wat een vadermoordenaar is?
quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:43 schreef Hawaii_Tim het volgende:Boord op een overhemd, nogal groot en puntig
Ik lees net dat het dus vooral draait om het feit dat het COMPLEET gesteven is. Wat je dus vrijwel geen bewegingsvrijheid geeft.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:43 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]Boord op een overhemd, nogal groot en puntig
Ik dacht behulpzaam te zijn en post in dat topic een van mijn recepten en ik krijg als eerste reactiequote:Op woensdag 12 maart 2008 23:44 schreef Nembrionic het volgende:
Trouwens Wyc: Studentengerechten
Daar kun je natuurlijk ook vragen om gerechten met toko-produkten.
quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:07 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Dit klinkt echt Heel Erg Vies.
Ja soms zijn het hele gekke dingetjes die je onthoudt. Vooral gekke namen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:44 schreef wyccie het volgende:
[..]
![]()
Ooit op de basisschool geleerd met geschiedenis, heb het sindsdien altijd onthouden.
Welk recept poste je dan?quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:45 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik dacht behulpzaam te zijn en post in dat topic een van mijn recepten en ik krijg als eerste reactie
[..]
Ik durf niet.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:44 schreef Nembrionic het volgende:
Trouwens Wyc: Studentengerechten
Daar kun je natuurlijk ook vragen om gerechten met toko-produkten.
Weet je ook wat een wifebeater is?quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:44 schreef wyccie het volgende:
[..]
![]()
Ooit op de basisschool geleerd met geschiedenis, heb het sindsdien altijd onthouden.
Spinazie met tomatenpuree, salami en aardappelschijfjesquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:45 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Welk recept poste je dan?
Vis met slagroom?
Augurk met pindakaas?
Wth? Je durft niet?quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:45 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik durf niet.Kom niet zo graag buiten mijn vaste subforums. Maar ik heb wel in het theetopic gepost.....mmmm.
Ik begin de FOK-wereld buiten de AKQ (en de SC) ook maar langzaamaan te verkennen... CUL en GC vind ik wel leuk, TV ook zo nu en dan, maar voor de rest...quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:45 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik durf niet.Kom niet zo graag buiten mijn vaste subforums. Maar ik heb wel in het theetopic gepost.....mmmm.
Mja ik ben geen spinaziefan.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:47 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Spinazie met tomatenpuree, salami en aardappelschijfjes
Dat kan, maar degene die dat postte zette er niet bij wat er precies vies klonk. En dat vind ik vervelendquote:
quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:47 schreef Nembrionic het volgende:
Wth? Je durft niet?
Hebben we hier de eerst digitale pleinvreespatient te pakken?
De combinatie denk ik.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:49 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Dat kan, maar degene die dat postte zette er niet bij wat er precies vies klonk. En dat vind ik vervelend
De tomatenpuree lijkt me de boosdoener.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:49 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dat kan, maar degene die dat postte zette er niet bij wat er precies vies klonk. En dat vind ik vervelend
quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:52 schreef wyccie het volgende:
Eigenlijk zit jouw recept in een Aviko aardappelschotel, Tim. Zonder de tomatenpuree dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |