abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57210095

Selectie PSV 2007/2008

Technische staf:
Sef Vergoossen (Hoofdcoach)
Jan Wouters (Assistent-trainer)
Dwight Lodewegs ( Assistent-trainer)
Mart van den Heuvel (Masseur/verzorger)
Joop Hiele (Keeperstrainer)
Luc van Agt (Inspanningsfysioloog)
Ferd van Odenhoven (Fysiotherapeut)

Doelverdedigers:
01. Heurelho Gomes
21. Bas Roorda
31. Cássio Ramos

Verdedigers:
02. Jan Kromkamp
03. Carlos Salcido
04. Manuel Da Costa
05. Mike Zonneveld
13. Alcides
14. Slobodan Rajkovic
18. Eric Addo
23. Fagner Conserva Lemos
24. Dirk Marcellis

Middenvelders:
06. Timmy Simons
07. Mika Väyrynen
08. Edison Mendez
15. Jason Culina
16. Ismail Aissati
20. Ibrahim Afellay
22. Balász Dzsudzsák
25. John de Jong
26. Tommie van der Leegte
28. Otman Bakkal

Aanvallers:
09. Danko Lazovic
10. Danny Koevermans
17. Jefferson Farfán
19. Jonathan Reis
29. Género Zeefuik

Laatstgespeelde wedstrijd: Tottenham Hotspur - PSV (UEFA CUP)

Tottenham Hotspur - PSV (UEFA CUP)
Donderdag 6 maart
Tijd: 21:05

Karakteristieken

Uitslag: 0-1 (0-1)

Scoreverloop:
0-1 Jefferson Farfán ('34)

Arbiter: Lannoy (Fra)

Toeschouwers: 35000

Geel:
PSV: Jefferson Farfán ('53)
Tottenham Hotspur: Gilberto ('26), Chimbonda ('44), Berbatov ('70)

Geel:
PSV: Alcides ('31), Danko Lazovic ('40), Balázs Dzsudzsák ('51), Ibrahim Afellay ('68)
FC Utrecht: Schut ('26)

Komende wedstrijden:

PSV - Ajax
Zondag 9 maart
Tijd: 14:30

PSV - Tottenham Hotspur (UEFA CUP)
Woensdag 12 maart
Tijd: 20:45

Roda JC - PSV
Zondag 16 maart
Tijd: 14:30

Voor de laatste goals, samenvattingen en filmpjes kijk je op http://www.psv.tv/ of http://nl.youtube.com/user/psveindhoven of http://www.freewebs.com/phoolie84/

OP PSV Topic
pi_57210107
Ik wist geen betere TT

PSV
  donderdag 6 maart 2008 @ 23:10:43 #3
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_57210117
PSV Eindhoven

Farfan
Marcellis
A little knowledge is a dangerous thing.
  donderdag 6 maart 2008 @ 23:11:06 #4
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_57210129
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:10 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ik wist geen betere TT

PSV
Bijvoorbeeld : PSV - Joden 1-0

A little knowledge is a dangerous thing.
pi_57210153
gefeliciteerd hoor, ik heb genoten.

En een winnende coach heeft altijd gelijk.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 6 maart 2008 @ 23:12:23 #6
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_57210175
Degelijk gespeeld door PSV. Klasse tegen zo'n Tottenham. Nu afwachten voor zondag.
pi_57210194
Gefeliciteerd, de aanpassing is niet iets waar ik van houd, maar toch.

Afellay is wel een voetballer naar mijn hart, wat een klasbak.
pi_57210236
Er waren hier mensen die er geen vertrouwen in hadden voor PSV.
Wat waren ze weer fucking goed zeg, de Spurs waren gvd helemaal nergens.

PSV
Nothing to see here, carry on
pi_57210242
Zo zie je maar weer dat Joden ons meestal goed liggen

Zeer goed gespeeld vandaag, jammer dat het geen 0-2 geworden is. Totaal onverwacht dat het zo lekker liep, heerlijke combinaties zaten erbij. Farfan lijkt weer helemaal de oude na die misschien bevrijdende goal

Vergoossen heeft dus uiteindelijk helemaal gelijk gehad en de meeste mensen hier (waaronder ikzelf) hardstikke ongelijk....

Puike wedstrijd die vertrouwen geeft in de toekomst
Patat Friet
  donderdag 6 maart 2008 @ 23:16:07 #10
108558 Messenga
pi_57210288
Jammer van die mogelijke 0-2 ja. Ik telde em al bijna.
pi_57210303
pi_57210321
Oja, Marcellis moet in oranje. Dat lijkt me wel weer duidelijk na vandaag
Patat Friet
pi_57210325
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:14 schreef ganzenherder het volgende:
Vergoossen heeft dus uiteindelijk helemaal gelijk gehad en de meeste mensen hier (waaronder ikzelf) hardstikke ongelijk....
Ongelijk wil ik niet zeggen, misschien was het op een andere manier zeker zo goed gegaan. Maar er leiden meer wegen naar Rome.
pi_57210332
pi_57210347
Winnende coach heeft idd gelijk, bij aanvang vond ik het niets, maar het stond uitstekend.

Jammer dat die tweede goal niet viel, de mogelijkheden waren er. Ibi erg sterk vanaf de flanken, toch eens overwegen hem daar neer te zetten met Aissati centraal. En Jeff, zo kennen hem weer! Zet hem maar gewoon in de punt.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_57210360
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:17 schreef ganzenherder het volgende:
Na het EK pas
pi_57210414
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:18 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Na het EK pas
Ik zie niet in waarom hij minder zou moeten zijn dan een Mathijssen en wat andere halve verdedigers. Selecteer hem dan op zijn minst
Patat Friet
pi_57210440
Farfán doet goede zaken voor een transfer. Verder ook Marcellis een geruststelling. Nu Afellay nog laten trainen op het schieten van een bal. Dan hoeft ie ook niet meer zoveel passes te geven, what a waste of energy.
pi_57210456
Goedzo PSV!

Kut THFC!
  donderdag 6 maart 2008 @ 23:23:13 #20
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57210485
Is er nog geen farfanfantopic?
pi_57210498
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_57210499
Farfan speelde volgens mij sinds dit jaar in een andere rol, hij was eerst een bepalende speler, dat is nu lazovic geworden.

Vandaag kreeg hij weer dezelfde rol als 2jaar trug met VoH, maar nu met Koevermans.
Zonder lazovic zie je dat hij veel belangrijker wordt.

of zie ik het nu helemaal verkeerd?
Nothing to see here, carry on
  donderdag 6 maart 2008 @ 23:23:37 #23
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_57210500
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:17 schreef ganzenherder het volgende:
Oranje vind ik een beetje te vroeg maar hij is zeker op de goede weg.
Marcellis heeft een dijk van een wedstrijd gespeeld en verdiend alle respect.
Het is niet niks om tegen grootheden zoals Berbatov en Keane te spelen, ik heb mij eigen alleen groen en geel geërgerd aan Alcides.
Ik zeg dat ze Lee maar beter terug moeten halen, die zit toch bij de Spurs op de bank te verpieteren.
pi_57210542
Het begin van de wedstrijd was wel saai, geen actie, niet van PSV en niet van Tottenham. Maar na de goal heb ik alleen maar zitten genieten
Fantastische wedstrijd gezien, en Afellay met zijn passes
Sowieso deed de rechterflank het leuk in de tweede helft, een paar aanvallen opgezet die zomaar een goal konden zijn, met iets meer geluk

Wel jammer dat we Lee niet te zien kregen vanavond
pi_57210558
Weer een gedenkwaardige Europese-avond erbij
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_57210614
Het was een puike wedstrijd alleen die laatste paar minuten had ik het idee dat ze het nog gingen weggeven ook, maar gelukkig was dit niet het geval.. Enige minpunten van vandaag was dat de 0 - 2 niet viel..
  donderdag 6 maart 2008 @ 23:28:18 #27
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_57210624
Farfán
Simons
Marcellis
Afellay
Gomes

Wat een geweldige wedstrijd. Zondag hopelijk ook zo goed
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_57210626
sowieso, altijd leuk om wat punten te sprokkelen
pi_57210680
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:28 schreef Frey het volgende:
Farfán
Simons
Marcellis
Afellay
Gomes

je vergeet Kromkamp.. Die speelde voor het eerst sinds jaren echt weer een beestachtige pot..
pi_57210682
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:28 schreef Frey het volgende:
Farfán
Simons
Marcellis
Afellay
Gomes

Die niet alleen zelfs Kromkamp was goed vandaag, niet normaal meer
Patat Friet
pi_57210684

pi_57210814
Wat een hééééérlijke pot!!
Heb nu echt zin in de return, alleen afwachten wat de politie er zondag van denkt...

PSV
pi_57210918
tvp, wordt een gedenkwaardig topique, dun deze.
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_57210977
PSV

Misschien toch maar eens Rajokovic proberen op de linksachter-positie
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_57210999
Farfan
Je speelde weer goed

Alcides is de zwakke schakel voor PSV duss daar moeten we mee uitkijken
pi_57211060
We waren vooral briljant in het omschakelen. Hebben we ook wel de spelers voor, en dan deed Dzsudzsak nog geeneens mee.
  donderdag 6 maart 2008 @ 23:44:24 #37
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_57211072
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:30 schreef Wurdsje het volgende:
je vergeet Kromkamp.. Die speelde voor het eerst sinds jaren echt weer een beestachtige pot..
Ja het is ook een tijdje geleden dat er zoveel mensen goed speelden
pi_57211112
Hopelijk spelen we tegen Ajax ook weer een puike partij
pi_57211113
Jeff
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_57211140

Via de radio gevolgd, we hebben er volgens meneer ten Napel weer twee nieuwe spelers bij, Alcido en Salcides
Was wel spannend, maar wel vet blij
Heb alleen de laaste 5 minuten gezien, die waren best spannend!

pi_57211207
Geniet er maar van, tegen Ajax gaan jullie onderuit!
pi_57211212
Dirk roeleert grote tijd.
pi_57211238
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:49 schreef Brammie het volgende:
Geniet er maar van, tegen Ajax gaan jullie onderuit!
Daar ben ik na vandaag ook van overtuigd ja
Patat Friet
pi_57211333
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:50 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Daar ben ik na vandaag ook van overtuigd ja
Kijk naar de wisselvalligheid dit seizoen (van bijna alle eredivisieploegen overigens). Af en toe een goede pot om daarna weer dramatisch voor de dag te komen.

Gezien het geluk van PSV en de kracht die dit geintje kostte heb ik er wel vertrouwen in
pi_57211380
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:53 schreef Brammie het volgende:

[..]

Kijk naar de wisselvalligheid dit seizoen (van bijna alle eredivisieploegen overigens). Af en toe een goede pot om daarna weer dramatisch voor de dag te komen.

Gezien het geluk van PSV en de kracht die dit geintje kostte heb ik er wel vertrouwen in
Ligt ook aan de tegenstanders, PSV houdt van ruimtes. Die krijg je normaal gesproken ook tegen een Ajax, Feyenoord of Tottenham Hotspur. Tegen zon clubs speelt PSV heel aardig dit seizoen.

En ja de overwinning van PSV was puur geluk dat moet ik toegeven...
Patat Friet
pi_57211406
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:40 schreef dndiek het volgende:
PSV

Misschien toch maar eens Rajokovic proberen op de linksachter-positie
Voetballend is Alcides PSV onwaardig, dat is maar eens bewezen inderdaad. Maar Rajko mist startsnelheid, of valt dat mee?
That's all folks!
pi_57211423
Congrats jongens. Verdiende overwinning.

Wenger zat ongetwijfeld op tribune trouwens
pi_57211435
quote:

[..]

PSV pakt na een EUropees duel meestal juist wel de punten !
pi_57211451
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:56 schreef Cyberia18 het volgende:
Congrats jongens. Verdiende overwinning.

Wenger zat ongetwijfeld op tribune trouwens
Ibi naar Arsenal zou mij niets verbazen

Ik zei laatste nog tegen een kameraad dat Ibi naar Arsenal gaat in de toekomst
pi_57211459
en oh ja, dat ze nu PSV maar eens leegkopen, wat doet Gomes nog bij jullie?
pi_57211472
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:55 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Voetballend is Alcides PSV onwaardig, dat is maar eens bewezen inderdaad. Maar Rajko mist startsnelheid, of valt dat mee?
Rajkovic is erg wisselvallig als ie speelt helaas
Patat Friet
pi_57211540
quote:

[..]

In de grote wedstrijden staat PSV er telkens tot nu toe dit seizoen. Althans tegen tegenstanders die PSV aankan, dus Fenerbahce en Inter uitgezonderd.
pi_57211583
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:57 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

PSV pakt na een EUropees duel meestal juist wel de punten !
Statistieken zeggen me niks, zal een spannende wedstrijd worden dat weet ik wel!
Laten we hopen dat de politie niet gaat staken.
pi_57211606
quote:
Jefferson Farfan pounced on an error from Tottenham debutant Gilberto to hand PSV Eindhoven a crucial first-leg lead in their Uefa Cup last-16 match.

The Peruvian took the ball off the Brazilian 25 yards from goal, drove into the box and then fired past Paul Robinson brilliantly on 33 minutes.

It rewarded a fine display from PSV, who could have won by more had Farfan not wasted three other great chances.

Robbie Keane had Spurs' best effort, but keeper Heurelho Gomes saved well.

The defeat was only Tottenham's third in 59 European matches at White Hart Lane, and leaves them with an uphill struggle when they visit the Eredivisie leaders in a week's time.

Spurs began the night by parading the Carling Cup trophy in front of the home fans.

And Juande Ramos provided them another fillip with his team selection - Ledley King, Jonathan Woodgate, Jermaine Jenas, Aaron Lennon, Robbie Keane all returning to the starting XI following Saturday's 4-1 drubbing to Birmingham.

However, PSV have been involved in European competition far more than Tottenham in recent years and their greater experience was evident throughout the first half.

The Dutch side, who are leading the Eredivisie by six points, were happy to sit and soak up Tottenham pressure and attempt to hit their opponents on the break - and it worked a treat.

Despite dominating possession, Spurs failed to really trouble Gomes in the PSV goal until the 38th minute - and by that stage they were already a goal down.

Gilberto was at fault, needlessly gifting Farfan possession 25 yards out as PSV broke and the striker strode on and finished brilliantly past Robinson.

It capped a nervous first half from the Brazilian, who had only prevented an earlier Farfan charge on goal with a cynical foul that deservedly earned him a yellow card.

Farfan slams home the only goal of the game at White Hart Lane

The goal did at least spark some attacking fervour from Tottenham, with Steed Malbranque seeing a firm shot deflected wide and then a volley minutes later palmed wide by Gomes.

And Keane almost brought the hosts level with a sublime piece of skill, controlling Robinson's long punt and holding off two defenders only to see his left-foot shot palmed away.

But the second half followed much the same pattern as the first, and Ibrahim Afellay should have made it 2-0 when he sliced wide from 20 yards.

It was proving a thoroughly professional European display from the Dutch giants and matters took a turn for the worse for the hosts when Jermaine Jenas was stretchered off with a twisted ankle.

Spurs boss Ramos mixed things up with 20 minutes left, replacing King with Adel Taarabt, but the hosts were indebted to a brilliant Robinson save on the stretch from Farfan's drive to keep them at least in touching distance.

In fact, the visitors were the only team that looked like scoring in the closing stages and Farfan and then Timmy Simons wasted half-chances in the box.

Jamie O'Hara almost brought Tottenham a late reward, volleying Taarabt's deep cross narrowly wide from the angle, and Dimitar Berbatov forced a neat save with a drive, but it would have been ill-deserved after an uninspired display.

BBC Sport Player Rater man of the match: PSV's Jefferson Farfan 7.92 (on 90 minutes
Toch leuk om te lezen
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 00:11:49 #55
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_57211805
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:23 schreef RijstNatie het volgende:
Farfan speelde volgens mij sinds dit jaar in een andere rol, hij was eerst een bepalende speler, dat is nu lazovic geworden.

Vandaag kreeg hij weer dezelfde rol als 2jaar trug met VoH, maar nu met Koevermans.
Zonder lazovic zie je dat hij veel belangrijker wordt.

of zie ik het nu helemaal verkeerd?
Zeker weten!
Farfán speelde ( zeker de 2e helft ) meer dan goed
Ik hoop dat die slaapkoppen in Eindhoven nu zien dat Farfán prima excelleert wanneer er een balvaste spits voorin loopt ( á la Koevermans en Vennegoor of Hesselink ) en hij daar om heen kan spelen.

Van mij mag Farfán nog heel lang in Eindhoven blijven, en voorlopig kan Amrabat nog niet tippen aan Farfán.

Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  vrijdag 7 maart 2008 @ 00:19:08 #56
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_57211969
Please win zondag! Ik durf me maandag niet te vertonen na een nederlaag eigenlijk.

Mn vriendin heeft trouwens via der werk een gesigneerd AZ-shirt van Matthijssen gekregen. Was nog over van tijd geleden. Hopen dat AZ ooit nog eens wint van Ajax. Dan trek ik dat shirt mooi aan naar de VU.
pi_57212401
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 00:19 schreef Zwansen het volgende:
Please win zondag! Ik durf me maandag niet te vertonen na een nederlaag eigenlijk.

Mn vriendin heeft trouwens via der werk een gesigneerd AZ-shirt van Matthijssen gekregen. Was nog over van tijd geleden. Hopen dat AZ ooit nog eens wint van Ajax. Dan trek ik dat shirt mooi aan naar de VU.
Al wint AZ met 600-0 van psv, dan ga ik toch niet in een AZ shirt rondlopen?
Koning.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 00:48:07 #58
68638 Zwansen
pi_57212500
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 00:41 schreef tha_dark het volgende:

[..]

Al wint AZ met 600-0 van psv, dan ga ik toch niet in een AZ shirt rondlopen?
Ik woon in Amsterdam en wordt op dit moment elke dag geconfronteerd met die arrogante joden.

En iedereen van onze studie heeft een tyfushekel aan AZ.
pi_57212682
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 00:48 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik woon in Amsterdam en wordt op dit moment elke dag geconfronteerd met die arrogante joden.

En iedereen van onze studie heeft een tyfushekel aan AZ.
Ja en ik woon zo ongeveer in Eindhoven normaal maar ik ga nog voor geen 1000 euro in het shirt van az, psv of feyenoord rondlopen...
Koning.
pi_57212733
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 7 maart 2008 @ 01:07:33 #62
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57212749
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 20:35 schreef djnospinzone het volgende:
Sorry doe ik mee in deze wedstrijd? Een echte PSV-er hoopt dat Mendez en Culina nooit meer een bal zullen trappen in het shirt van ons mooi klupje
ga je diep schamend at je PSV fan bent Culina heeft to zijn blessure hele goede en belangrijke wedstrijden voor PSV gespeeld. En toch fijn dat Vergoosen het gelijk voor vanavond aan zijn kant had als ik zo terug lees

Van mij mag er best wat defensiever en fysieker gespeeld worden tegen een club die wekelijks gewend is in een hogere versnelling te spelen!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 7 maart 2008 @ 01:26:07 #63
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_57212936
http://www.rtl.nl/sport/rtlvoetbal/home/

Zie de poll onderaan. Enkele uren geleden stond er nog: "van het zwalkende PSV".
Hebben ze maar snel veranderd
pi_57213091
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 01:06 schreef mcyodogg het volgende:
hier van een Spurs forum: http://www.glory-glory.co.uk/forums/thread/325865.aspx
Ze willen Gomes allemaal erg graag hebben .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 7 maart 2008 @ 01:47:59 #65
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57213135
niet verrassend natuurlijk
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_57213174
En wij willen Gomes allemaal niet kwijt
hmmmm....WAT???
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 7 maart 2008 @ 01:54:28 #67
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57213207
en Gomes wil bij ons blijven
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57213427
van een brits voetbal fan:

"...how poor the 'also runs' of the premiership really are. Unable to live with pretty mediocre euro sides - Arsenal would make mincemeat of both PSV and Fiorentina. Us and Everton are HOPELESS compared to the top 4 - absolutely hopless."

...mediocre euro sides - Arsenal would make mincemeat of both PSV and Fiorentina... <- wat vinden jullie hiervan?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 7 maart 2008 @ 02:20:23 #69
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57213455
als het Arsenal van nu tegen PSV speelt denk ik niet dat we de betere ploeg zullen zijn Maarja daarom zitten wij in de UEFAcup en niet in de CL.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57213557
Dat zou Arsneal normaal gesproken moeten winnen, maar 'mincemeat' is ook weer overdreven. Recentelijk konden Birmingham en Villa punten tegen ze pakken.

Maar goed, die vraag is totaal irrelevant. De Engelse pers is iig vol lof over dit PSV van vanavond!
  vrijdag 7 maart 2008 @ 02:44:49 #71
68638 Zwansen
pi_57213607
A very well-organized CL side came in to defend and we gifted them a goal

they played very well in muting keane and berbs and i was amazed how they

controled the first 10 minutes of the second half

we were taught a footballing lesson there by psv, simple as really
pi_57213810
Wat denken jullie van de eventuele spelersmutaties voor komend seizoen?

Ik vermoed dat Afellay, Salcido, Farfán, Väyrynen, Alcides, Culina en Koevermans gaan vertrekken:

- Afellay is na dit seizoen waarschijnlijk niet meer te houden en staat nadrukkelijk in de belangstelling van clubs als Arsenal en Valencia.

- Salcido heeft al eerder aangegeven te willen vertrekken naar een grotere competitie en heeft weliswaar verlengd, maar vermoedelijk ook een relatief laag transferclausule-bedrag afgedwongen.

- Farfán wordt gevolgd door West Ham, HSV, Blackburn Rovers, Fiorentina, Sevilla en Tottenham Hotspur en heeft nog een contract tot 2010. Dit jaar kan men dus nog de hoofdprijs (meer dan 10 miljoen euro) voor hem vangen. Bovendien heeft hij zelf aangegeven klaar te zijn voor een stap hogerop.

- Väyrynen speelt nooit en heeft nog een contract tot medio 2009. Hij zal best wel naar clubs in Engeland, Duitsland, Frankrijk, Schotland en Italië kunnen vertrekken. Met name de degradatiekandidaten en middenmoters zullen in hem een goedkope gok zien, die nooit verkeerd uit kan pakken omdat hij toch aardig wat voetbal aan een ploeg toe kan voegen. Hij heeft alleen de pech dat we in Eindhoven jongens als Aissati (die dit seizoen ook weinig speelt), Afellay, Dzsudzsák en Bakkal hebben voetballen.

- Alcides lijkt me een duidelijke zaak: hij zou zelf best nog wel even in Eindhoven willen blijven (mede omdat hij met z'n Cadillac Escalade en stoere, nogal poenerige verschijning indruk maakt op veel Brabantse blondines van rond de 20), maar hij zal echt geen bergen salaris inleveren om persé bij PSV te kunnen blijven voetballen. Zal dus wel naar Moskou, Portugal, Oekraďne of Turkije vertrekken om nog even geld te scheppen.

- Culina heeft nog een contract tot 2009 en heeft ook z'n ambities. Hij heeft nooit onder stoelen of banken geschoven dat hij droomt van de Premier League en er zullen ongetwijfeld clubs aan de poort rammelen om Culina voor 2 miljoen euro over te nemen.

- Koevermans wil op zijn leeftijd graag basiskracht zijn en is dat bij PSV nooit geweest. Is beduidend minder op topniveau dan VOH en zal wel eieren voor zijn geld kiezen. Er zijn een paar scenario's mogelijk: hij gaat naar Feyenoord/AZ, óf hij kiest voor een club in Schotland/Duitsland. Hopelijk is hij nog goed te slijten (d.w.z. voor meer dan 4 miljoen euro), zodat we een echt aanspeelpunt er voor terug kunnen halen.

Uiteindelijk heb je dan 7 spelers die je hoogstwaarschijnlijk moet vervangen en wellicht ook Rajkovic waarvan onduidelijk is wat Chelsea volgend seizoen met hem wil. Ik vermoed echter dat hij nog wel een jaartje in Eindhoven mag blijven.

Dit lijken mij goede oplossingen:

Afellay is intern op te vangen door Aissati, maar voor de breedte (de huidige positie van Aissati dus) zou ik wel een middenvelder aantrekken, het liefst niet al te duur: Bradley is een utopie, want diverse Europese subtoppers lonken naar zijn handtekening (transfervrij, jong en erg talentvol). Daarom lijkt Lasse Schöne mij een erg leuke optie: kost geen drol (ik geloof 1 miljoen euro), heeft een aardige traptechniek en beschikt over een aardig overzicht.

Ik vermoed dat Afellay 15 miljoen euro op gaat leveren.

Voor Salcido moet in ieder geval een ervaren kracht in de plaats komen, want Marcellis en bijvoorbeeld Van Eijden is te onervaren voor het topniveau dat PSV nastreeft.
Boulahrouz lijkt mij een uitstekende aankoop, maar de vraag is of hij tegen een PSV-salaris wil voetballen in Eindhoven; ik denk van niet, gezien zijn exorbitante levensstijl. In Nederland lopen eigenlijk alleen talentvolle verdedigers rond: goede ervaren krachten kun je beter uit het buitenland halen. Ik denk hierbij aan Jonathan Bottinelli (aflopend contract in de zomer van 2008 als ik me niet vergis), Daniel van Buyten (lastig wellicht, maar moet weg bij Bayern en staat vooralsnog enkel in de belangstelling van Dortmund) of Alex Silva.

Salcido schijnt voor 6 miljoen euro te kunnen vertrekken en ik denk dat ie uiteindelijk 5 miljoen euro oplevert.

Farfán is eigenlijk al opgevangen door het aantrekken van Manco en Amrabat.

Ik denk dat Farfán 10 miljoen euro op gaat leveren.

Väyrynen is vrij simpel op te vangen: gewoon een redelijke middenvelder in de Eredivisie zoeken met een eenvoudig af te kopen contract, die zowel kan controleren als vooruit voetballen: leuke opties zijn Kees Luijckx (heeft nog een klein contract bij AZ) en Ruud Vormer (aflopen contract en nog steeds niet verlengd). Beide spelers hebben nog volop doorgroeimogelijkheden, zijn Nederlands en kunnen zeker het niveau aan dat PSV van breedte-spelers eist.

Väyrynen levert 1 miljoen euro op.

Alcides lijkt op dit moment vrij simpel te vervangen: ons aller clubheld Lee wil graag terug naar Eindhoven en dat lijkt me een uitstekende vervanging van Alcides. Is tevens vrij goedkoop af te kopen.

Alcides levert niets op; hooguit een forse salarisbesparing (ondanks dat PSV niet z'n hele salaris betaalt, zijn ze ongetwijfeld meer dan een miljoen kwijt als bijdrage)

Culina zou ik laten vervangen door Kivuvu: een jonge, fysiek enorm indrukwekkende verdedigende middenvelder die nu nog vrij goedkoop te halen is. Heeft de potentie om Oranje te halen en doet af en toe aan een jonge Vieira denken. Hij is m.i. voor minder dan 3 miljoen euro op te halen in Nijmegen.

Culina levert nog wel 2 of 3 miljoen euro op.

Tenslotte Koevermans: zijn perfecte vervanger is Amr Zaki, die zowel 2 jaar geleden als dit jaar enorme indruk op me maakte in de Africa Cup. Hij is niet alleen een paar klasses beter dan Koevermans, maar is ook veel meer een aanspeelpunt dan de Koef (zowel in de lucht als over de grond). Zaki voetbalt nu nog in de zandbak en heeft een contract tot 2009. Voor 2 á 3 miljoen euro is hij op te halen uit Egypte. Een andere optie is VOH terughalen, al schijnt die het voorlopig nog wel naar z'n zin te hebben in Glasgow.

Ik vermoed dat Koef voor 4 miljoen euro naar een andere club verkast.

Voor onze vertrekkende spelers moeten we (naar mijn schatting) dus ongeveer 35 miljoen euro kunnen vangen.

Amrabat schijnt 2,3 miljoen euro te hebben gekost, Manco heeft 1,5 miljoen euro gekost, Schöne kost ongeveer 1 miljoen euro (clausule). Bottinelli is vrijwel gratis, Van Buyten zal toch wel 6 miljoen euro kosten en Alex Silva gaat richting de 8 á 9 miljoen euro. PSV kennende zullen ze best in een ervaren verdediger (want essentieel voor de organisatie van achteruit en tactische slimheid tijdens Europese duels) willen investeren, maar veel verder dan 5 á 6 miljoen euro gaan ze niet. Voor de optelsom ga ik dus maar even uit van een bedrag van 5 miljoen euro.
Vormer is gratis, Luijckx zal niet meer dan een miljoen euro kosten, Kivuvu schat ik in op 1.5 miljoen euro, Lee op ongeveer 2 miljoen euro.

Voor ongeveer 15 miljoen euro heb je die 7 spelers dan vervangen, 14 miljoen euro zal op gaan aan afschrijvingen (Farfán 1.5 miljoen, Koevermans 6,9 miljoen, Väyrynen 2 miljoen, Culina 1,2 miljoen, Salcido 2,5 miljoen). 35 - 14 - 15 = 6 miljoen. PSV zou via deze handel en wandel de selectie op peil kunnen houden (en op sommige posities sterk verbeteren) en nog aan de balans werken ook.

De volgende basis lijkt mij erg aantrekkelijk:

-----------------------Gomes-----------------------

Kromkamp-----Marcellis----Bottinelli-----Lee---

------------------Simons-----Bakkal--------------

-------Aissati----------------------Dzsudzsák---

---------------Amrabat----Lazovic---------------

breedte: Roorda, Manco, Amr Zaki, Schöne, Vormer, Zonneveld, Rajkovic, Kivuvu, Addo, Reis, Fagner, Van Eijden, Méndez, Ramos en Van der Leegte.

Wellicht nog een behoorlijke fantasie-opstelling, maar budgettair gezien zeker niet onhaalbaar (ook niet als de verkopen tegen zouden vallen).
pi_57214840
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 03:33 schreef cultheld het volgende:
Transferverhaal
Opvallend dat je Mendez in de selectie voor volgend seizoen houdt, je was in het verleden toch over het algemeen niet zo positief over hem.

Verder zou Achenteh, als hij er klaar voor is, aan de a-selectie toegevoegd kunnen worden, scheelt weer een transfer.

En heeft Alcides serieus een Escalade?

Over de wedstrijd van gisteren, prima gespeeld, met name Farfan, Afellay, Marcellis, Simons én Mendez.

Van die djspinazie trouwens niks meer vernomen sinds het begin van de wedstrijd?
  vrijdag 7 maart 2008 @ 08:54:05 #74
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_57215154
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 01:43 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ze willen Gomes allemaal erg graag hebben .
als die nog een paar wedstrijden zo keept in de UEFA cup zullen er aan het eind van een seizoen wel een paar serieus geintresseeren teams klaar staan (maja, dit denken we al ieder jaar natuurlijk..)
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
  vrijdag 7 maart 2008 @ 08:57:12 #75
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_57215195
Hoe vreemd voetbal soms kan wezen
verliezen we vet tegen Utrecht..... ik heb er geen hoop meer in... we winnen tegen de spurs... en nu denk ik zelf dat we de cup ook kunnen pakken.....
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_57215209
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 08:22 schreef ruud.nl het volgende:

[..]
En heeft Alcides serieus een Escalade?
Jip

Maar ik heb eindelijk weer eens genoten terwijl ik PSV keek gister. En niet alleen omdat ze wonnen maar omdat ze ook eindelijk weer eens fatsoenlijk voetbalden.
pi_57215340
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 08:54 schreef KELDER het volgende:

[..]

als die nog een paar wedstrijden zo keept in de UEFA cup zullen er aan het eind van een seizoen wel een paar serieus geintresseeren teams klaar staan (maja, dit denken we al ieder jaar natuurlijk..)
Onbegrijpelijk dat die nog in Nederland keept en dat 'ie waarschijnlijk ook wel in NL wil blijven.

Maar verder puik gedaan gisteren!
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_57215346
Volgens mij is het maar goed dat jij niet over het transferbeleid bij PSV gaat.
pi_57215818
Heb genoten gisteren!
  vrijdag 7 maart 2008 @ 09:40:02 #80
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_57215829
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 09:07 schreef Suijk het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk dat die nog in Nederland keept en dat 'ie waarschijnlijk ook wel in NL wil blijven.

Maar verder puik gedaan gisteren!
Ach ons hoor je niet klagen
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_57216145
Tering ik moest gister de laatste 5 minuten van de eerste helft missen, dus ik ons pap bellen op de fiets hij viel bijna van z'n stoel, kreeg bijna een hartaanval en ik moest alles letterlijk 5x zeggen voordat hij eindelijk wat verstond en ik verongelukte bijna omdat ik totaal niet meer op het verkeer lette na die schijnbaar kans van keane

Maar het relaxte van een nachtdienst is dat ik daarna languit op de bank tegen een mega tv aan lag te kijken tijdens de tweede helft en nog betaald kreeg ook
pi_57216191
Kutstaking!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_57216232
ja idd als de politie gaat staken zul je zien dat de wedstrijd pas wordt ingehaald als ik weg ben, nou dan baal ik echt heeeeeeeeeeeeul hard. Moeten ze maar weer op een woensdag spelen, 26e ofzo, na volgende week ligt het europees voetbal toch 3 weken stil
  Moderator vrijdag 7 maart 2008 @ 10:06:35 #84
138438 crew  Pizzakoppo
pi_57216278
Farfan was echt goed gisteren, was mooim om te zien hoe hij eindelijk weer eens goed gebruik maakte van zijn snelheid, en natuurlijk een super scherpe goal van hem!

Affelay had een mooie diepte pass maar hij kan niet scoren.
pi_57216397
die pass op kromkamp idd
pi_57216413
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:04 schreef WooZ het volgende:
ja idd als de politie gaat staken zul je zien dat de wedstrijd pas wordt ingehaald als ik weg ben, nou dan baal ik echt heeeeeeeeeeeeul hard. Moeten ze maar weer op een woensdag spelen, 26e ofzo, na volgende week ligt het europees voetbal toch 3 weken stil
Het is maar de vraag óf die wedstrijd ingehaald wordt, reglementaire nederlaag wil ik niet op voorhand uitsluiten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_57216531
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het is maar de vraag óf die wedstrijd ingehaald wordt, reglementaire nederlaag wil ik niet op voorhand uitsluiten.
er gebeurde toch hetzelfde in 020?

Wordt ingehaald dus

http://mysoccermedia.com/index.php?module=detail&video_id=671&lang_id=1
pi_57216566
Knappe overwinning
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_57216587
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:20 schreef WooZ het volgende:

[..]

er gebeurde toch hetzelfde in 020?

Wordt ingehaald dus

http://mysoccermedia.com/index.php?module=detail&video_id=671&lang_id=1
Er moet wel een mogelijkheid zijn om in te halen, en niemand kan voorspellen hoe lang de minister en de politie nog overhoop liggen.
pi_57216866
quote:
PSV heeft de selectie en technische staf van VVV uitgenodigd om de thuiswedstrijd tegen Tottenham Hotspur bij te wonen. De Eindhovenaren willen met dit gebaar laten blijken dat ze zeer tevreden zijn over de manier van onderhandelen over de transfer van Nordin Amrabat. (L1)
Leuk gebaar van PSV
pi_57217029
Ik heb volgens mij nog niemand gehoord over het bijzonder matige spel van Koevermans gisteren. Die is écht geen moment in de wedstrijd geweest. Misschien geeft dat wel aan dat hij een wedstrijd van zo'n niveau, en vooral, tempo niet aankan.

Ik vond Culina ook weer goed. Hier en daar nog niet scherp, maar hij heeft dan ook totaal geen wedstrijdritme. Ik zie hem liever dan Mendez die altijd zo onbesuist inkomt. Culina = goede speler.
pi_57217086
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Er moet wel een mogelijkheid zijn om in te halen, en niemand kan voorspellen hoe lang de minister en de politie nog overhoop liggen.
Hmm, moet wel lukken, zowel PSV als Ajax ligt uit de beker, dan zou het op één van die speeldagen kunnen.
pi_57217146
de eerste 2 weken van april is weer europees, dus dan hoop ik toch echt dat het daarvoor wordt ingehaald, anders is de competitie ook alweer bijna afgelopen
pi_57217256
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:52 schreef WooZ het volgende:
de eerste 2 weken van april is weer europees, dus dan hoop ik toch echt dat het daarvoor wordt ingehaald, anders is de competitie ook alweer bijna afgelopen
Wat ik al eerder zei: stel dat Ajax die wedstrijd hoe dan ook zou winnen, als de wedstrijd zondag gewoon doorgaat, wordt de competitie spannend. Als hij verplaatst wordt naar na de laatste speelronde is het goed mogelijk dat hij nergens meer om gaat.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 10:57:50 #95
108558 Messenga
pi_57217258
Hoe lang moet Gomes nog blijven trouwens? Het blijft toch ongelooflijk, die man is waarschijnlijk 1 van de beste keepers van de wereld, maar geen enkele topclub pikt em op.

Hoe zit het met de transferprijs van Gomes? En 't contract?
pi_57217275
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:57 schreef Messenga het volgende:
Hoe lang moet Gomes nog blijven trouwens? Het blijft toch ongelooflijk, die man is waarschijnlijk 1 van de beste keepers van de wereld, maar geen enkele topclub pikt em op.

Hoe zit het met de transferprijs van Gomes? En 't contract?
Naar eigen zeggen blijft hij tot 2013 bij PSV, waarna hij teruggaat naar Brazilië.
pi_57217308
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dan nog zou het klassejustitie zijn als ze nu ineens een reglementaire overwinning voor Ajax noteren. Dat doet de KNVB echt niet. Die vinden heus wel een datum.

Mooie wedstrijd gisteren
We sure are cute for two ugly people.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 11:00:42 #98
108558 Messenga
pi_57217312
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:58 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Naar eigen zeggen blijft hij tot 2013 bij PSV, waarna hij teruggaat naar Brazilië.
Ik zie hem ervoor aan. Maar bij een topclub als Real, Barcelona, AC Milan, Inter, Arsenal, Liverpool, Machester etc zal hij toch wel gaan?
pi_57217363
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:57 schreef Messenga het volgende:
Zit niet zo te trollen. PSV behoort vrijwel tot de beste tien clubs ter wereld. Hoe klein wil je top zien?
pi_57217370
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:00 schreef Messenga het volgende:

[..]

Ik zie hem ervoor aan. Maar bij een topclub als Real, Barcelona, AC Milan, Inter, Arsenal, Liverpool, Machester etc zal hij toch wel gaan?
Tja, wie zou dat niet doen? Hij heeft te kennen gegeven het super naar zijn zin te hebben in Eindhoven, maar als zo'n club komt, zal hij vast geen nee zeggen.
Ook PSV zal wel happig zijn op die flinke zak geld die hij op zou leveren verwacht ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')