incompleet....quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:01 schreef Mark het volgende:
Ronflonfon
niet te laat want helemaal goed, met Jacques Plafond hoort er namelijk bij.quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:02 schreef avotar het volgende:
ronflonflon... met jacques plafond!
maar goed.. ik zal wel weer te laat zijn..
en Wilhelmina Kuttje jr. Legendarisch!quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:06 schreef RoofingBurner het volgende:
met Jacques PlafondNou weet ik het ook weer.
Ik had je wel kunnen vertellen dat dit in VWS is, maar heb nooit goed gekeken wat er op staat, (ben er ook al jaren niet meer geweest.)quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:29 schreef ChopperMick het volgende:
stond oorspronkelijk in de hal van het ministerie van VWS, is van Wim T. Schippers in samenwerking met TU Delft. Het NRC meldde in 2006 dat het beeld met de zwevende steen onderdak krijgt in het Museum Boijmans Van Beuningen te Rotterdam.
dit komt me opeens eng bekend voorquote:Op donderdag 6 maart 2008 15:43 schreef Mark het volgende:
Wat is dat nou?
PR +1quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:48 schreef PhysicsRules het volgende:
Het is me wat?
En die andere is ook goedquote:
de molen van Uppel en de watertoren van Breukelenquote:Op donderdag 6 maart 2008 16:10 schreef DeeBee het volgende:
Noem twee plekken / dingen in Nederland die op de Werelderfgoedlijst staan.
Rietveld-Schröderhuis is goed in ieder geval.quote:Op donderdag 6 maart 2008 16:15 schreef pulletje het volgende:
da huis van rietveld in utrecht... (schreuderhuis ofzo?)
Vooruit, reken ik goed, want precieze namen zijn best lastig.quote:Op donderdag 6 maart 2008 16:22 schreef Mark het volgende:
De drooggemalen gebieden?
Sorry, had je reply nog niet gezien toen ik al bezig was met het punt te tellen, helaas, anders had jij hem wel verdiend.quote:Op donderdag 6 maart 2008 16:26 schreef PhysicsRules het volgende:
De Beemster
je kan het nog aanpassenquote:Op donderdag 6 maart 2008 16:31 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Sorry, had je reply nog niet gezien toen ik al bezig was met het punt te tellen, helaas, anders had jij hem wel verdiend.
Sorry voor de rest, maar Iggy begreep de vraag het beste, dit zijn namelijk echt Nederlandse bewoners, dus niet nagesynchroniseerd. Elmo, Grover en dergelijke komen gewoon uit Amerika. Pino oorspronkelijk ook, maar die is nu volledig Nederlands in doen en laten.quote:Op donderdag 6 maart 2008 16:37 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Tommy, Ienieminie, Aart, Frank, Pino, Rik, Gerda?
quote:is de naam van de hoofdpersoon van het boek
wonderbare reis van Selma Lagerlöf uit 1906. Het boek is bedoeld om kinderen op een speelse manier de aardrijkskunde van Zweden te leren. Het boek werd in veel talen vertaald. In 1911 verscheen de eerste Nederlandstalige uitgave (vertaling door Margaretha Meijboom). In 2000 verscheen de 23ste druk.
Yupquote:Op donderdag 6 maart 2008 17:01 schreef Mapani het volgende:
Ohhh, Niels Holgerson?
Jaja!quote:Op donderdag 6 maart 2008 17:13 schreef slaveloos het volgende:
wellington?
ChopperMick +1quote:Op donderdag 6 maart 2008 17:36 schreef ChopperMick het volgende:
Leiden
dat is de stam. Mijn ene bron zegt kakkerlakken de andere gaat in de weer met stammen en onderstammen en zo. beroerde vraag dus over een onderwerp waar ik ook niet zo in thuis ben, niet doen dus. MM krijgt het punt en mag een betere poging gaan wagen.quote:
ja idd, insecten zijn een soort geleedpotige, maar niet andersomquote:Op donderdag 6 maart 2008 17:56 schreef ChopperMick het volgende:
[..]
dat is de stam. Mijn ene bron zegt kakkerlakken de andere gaat in de weer met stammen en onderstammen en zo. beroerde vraag dus over een onderwerp waar ik ook niet zo in thuis ben, niet doen dus. MM krijgt het punt en mag een betere poging gaan wagen.
Termiet is een gevleugelde insect met onvolledige gedaantewisselingquote:# Pterygota (gevleugelde insecten)
# A. Exopterygota (Hemimetabola) (= met onvolledige gedaanteverwisseling)
* Ephemeroptera - Haften
* Plecoptera - Steenvliegen
* Odonata - Echte libellen en Juffers
* Embioptera - Webspinners
* Grylloblattodea (een zeer kleine orde van berginsecten)
* Orthoptera - (Rechtvleugeligen) Sprinkhanen en krekels
* Phasmatodea - Wandelende takken
* Mantophasmatodea - (Een onlangs (2002) ontdekte nieuwe orde!)
* Dermaptera - Oorwormen
* Dictyoptera (de twee onderorden hiervan worden door sommigen tot 'echte' orden gepromoveerd)
o Mantodea - Bidsprinkhanen
o Blattaria - Kakkerlakken
* Isoptera - Termieten
* Zoraptera (nog een zeer kleine orde, van hout- en bodeminsecten)
* Psocoptera - Stofluizen
* Mallophaga - Bijtende luizen
* Anoplura - Stekende luizen
* Thysanoptera - Thripsen
* Heteroptera - Wantsen (deze en de volgende orde worden door sommigen anders ingedeeld)
* Homoptera - Plantenluizen en Cicaden
Niet al te lastig...quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:05 schreef ChopperMick het volgende:
sitar?
sorry Nem, zal mijn leven beterenquote:Op donderdag 6 maart 2008 18:07 schreef Nembrionic het volgende:
Wat een rare bedoening. Punten geven voor een betere(was het overigens niet eens)gok. Beter stel je een nieuwe vraag.
Dan mag je hem zelf weer toevoegen...quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:12 schreef ChopperMick het volgende:
nee hoor, laat maar staan. Uiteindelijk bepaal ik wie het punt krijgt.
Ik gun je je punt wel hoorquote:Op donderdag 6 maart 2008 18:11 schreef MadMaster het volgende:
Ik haal mijn punt wel weg, interesseert me niet...
starla +1quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:14 schreef starla het volgende:
apocalypse now
quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:42 schreef erkel het volgende:
Grijze Mamba?
quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:54 schreef erkel het volgende:
De zwarte dan? Zou mijn eerste gok worden, maar vond 'm niet zwart genoeg.
Nog 2 te gaan. En één daarvan is de stad alleen voldoende.quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:07 schreef Neleos het volgende:
Burj Dubai
El Burj
Taipei 101
Petronas Towers
Empire State Building
quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:13 schreef erkel het volgende:
Sears Tower is goed. CN Tower is een toren, geen gebouw. Nog één
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |