Sorry voor de rest, maar Iggy begreep de vraag het beste, dit zijn namelijk echt Nederlandse bewoners, dus niet nagesynchroniseerd. Elmo, Grover en dergelijke komen gewoon uit Amerika. Pino oorspronkelijk ook, maar die is nu volledig Nederlands in doen en laten.quote:Op donderdag 6 maart 2008 16:37 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Tommy, Ienieminie, Aart, Frank, Pino, Rik, Gerda?
quote:is de naam van de hoofdpersoon van het boek
wonderbare reis van Selma Lagerlöf uit 1906. Het boek is bedoeld om kinderen op een speelse manier de aardrijkskunde van Zweden te leren. Het boek werd in veel talen vertaald. In 1911 verscheen de eerste Nederlandstalige uitgave (vertaling door Margaretha Meijboom). In 2000 verscheen de 23ste druk.
Yupquote:Op donderdag 6 maart 2008 17:01 schreef Mapani het volgende:
Ohhh, Niels Holgerson?
Jaja!quote:Op donderdag 6 maart 2008 17:13 schreef slaveloos het volgende:
wellington?
ChopperMick +1quote:Op donderdag 6 maart 2008 17:36 schreef ChopperMick het volgende:
Leiden
dat is de stam. Mijn ene bron zegt kakkerlakken de andere gaat in de weer met stammen en onderstammen en zo. beroerde vraag dus over een onderwerp waar ik ook niet zo in thuis ben, niet doen dus. MM krijgt het punt en mag een betere poging gaan wagen.quote:
ja idd, insecten zijn een soort geleedpotige, maar niet andersomquote:Op donderdag 6 maart 2008 17:56 schreef ChopperMick het volgende:
[..]
dat is de stam. Mijn ene bron zegt kakkerlakken de andere gaat in de weer met stammen en onderstammen en zo. beroerde vraag dus over een onderwerp waar ik ook niet zo in thuis ben, niet doen dus. MM krijgt het punt en mag een betere poging gaan wagen.
Termiet is een gevleugelde insect met onvolledige gedaantewisselingquote:# Pterygota (gevleugelde insecten)
# A. Exopterygota (Hemimetabola) (= met onvolledige gedaanteverwisseling)
* Ephemeroptera - Haften
* Plecoptera - Steenvliegen
* Odonata - Echte libellen en Juffers
* Embioptera - Webspinners
* Grylloblattodea (een zeer kleine orde van berginsecten)
* Orthoptera - (Rechtvleugeligen) Sprinkhanen en krekels
* Phasmatodea - Wandelende takken
* Mantophasmatodea - (Een onlangs (2002) ontdekte nieuwe orde!)
* Dermaptera - Oorwormen
* Dictyoptera (de twee onderorden hiervan worden door sommigen tot 'echte' orden gepromoveerd)
o Mantodea - Bidsprinkhanen
o Blattaria - Kakkerlakken
* Isoptera - Termieten
* Zoraptera (nog een zeer kleine orde, van hout- en bodeminsecten)
* Psocoptera - Stofluizen
* Mallophaga - Bijtende luizen
* Anoplura - Stekende luizen
* Thysanoptera - Thripsen
* Heteroptera - Wantsen (deze en de volgende orde worden door sommigen anders ingedeeld)
* Homoptera - Plantenluizen en Cicaden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |