quote:The Toronto-based electronic collectivewas formed in 2004 by Graham Walsh and Brian Borcherdt. Described as "blip-hoppers" and "a shabbily dressed Kraftwerk,"
's lo-fi electronic noise music is created entirely with old analog musical and non-musical instruments — including a 35mm film synchronizer. Without the use of laptops and other conventional electronic instruments, the group strives to re-create their chaotic, Casio-driven live presence on their recorded output. The group released their eponymous debut album in 2005.
Opgezocht, regelmatig gehoord maar nog nooit van gehoordquote:Op woensdag 27 februari 2008 10:16 schreef schaap001 het volgende:
En de vraag was van bartrid:
Welke band?
[..]
Dan zal het wel Holy Fuck zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:21 schreef bartrid het volgende:
Ik gebruik de naam van de band ook regelmatig als scheldwoord
quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:28 schreef belsen het volgende:
* NU ONLINE:
De nieuwe stand...
[ afbeelding ]
Inderdaad. Lekkere plaat trouwens.quote:
quote:Vienna-based guitarist ... is one of the city's many artists associated with the noted Mego label, which releases mostly freeform ambient and experimental electronica. Similar in some respects to the work of Seefeel or Experimental Audio Research, ... 's six-string soundscapes are both darker than the former and more complex and intricate than the latter, combining dense, multilayered sheets of treated guitar and synth with thin, odd-metered electronic percussion and engaging sampler work
Ik sta boven DJ Kiwiquote:
deze?quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:51 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Ik sta boven DJ Kiwi![]()
Ki Wie?
quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:34 schreef Z het volgende:
Ik dacht dat dit een inkoppertje zou worden.
Nope, de naam lijkt op de naam van de stad in het engels uitgesproken.quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:53 schreef On het volgende:
venetian snares?
quote:David Crosby has referred toas "the best vocal group in the country and one of the best bands of any kind I have ever heard."
Mwah. Vind die uitspraak van Crosby alleen een tikkie over the top, da's alles: hij was zeker weer onder invloed van het één of het ander...quote:
quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:26 schreef ranja het volgende:
The Punkles?
Die kon niet ontbreken natuurlijk.quote:Op woensdag 27 februari 2008 14:32 schreef schaap001 het volgende:
The Monkees?
quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:51 schreef belsen het volgende:
Dat dacht je zeker toen je die plaat kocht.
Geef mij Beatallica maar.
Hey dude! De gelijkenis met James Hetfield is eng.....quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:51 schreef belsen het volgende:
Dat dacht je zeker toen je die plaat kocht.
Geef mij Beatallica maar.
Met een papieren zak over d'r hoofd gaat het best hoor.quote:Op woensdag 27 februari 2008 15:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Zij is eng.
Laura Lynnquote:Op woensdag 27 februari 2008 15:12 schreef schaap001 het volgende:
Frans Bauer ontkent affaire
Frans Bauer ontkent een affaire te hebben met de Belgische zangeres. Weekblad Story pakt deze week groot uit met het verhaal dat de Nederlandse zanger in het geheim een relatie heeft met
, maar Bauer ontkent dit stellig.
"Wat denk je nou zelf", zo reageerde de populaire zanger woensdagochtend in het radioprogramma van 538-dj Edwin Evers. "Ik ga over twee maanden trouwen met Mariska."
Story heeft op de cover van zijn blad een grote foto geplaatst van Bauer in innige omhelzing met. De foto's zijn gemaakt door de vaste fotograaf van het roddelblad, Edwin Smulders.
![]()
![]()
Lelijke vrouwen daar in Engeland he?quote:Op woensdag 27 februari 2008 15:13 schreef bartrid het volgende:
[..]
Met een papieren zak over d'r hoofd gaat het best hoor.
quote:
quote:Kijk... ze lacht zonder gevoel
Een onbereikbaar doel...wordt er toch naar gestreefd..
Ruik.. de geur van grootse moed..
het stroomt door haar bloed...maar waarom
quote:Op 25 November 1967 komt de 19-jarigeuit Wervershoof in Noord-Holland om
het leven bij een ernstig verkeersongeluk. Enige tijd later horendat
één van hun trouwste fans is overleden., de bassist van
,
weet het adres van de moeder vante achterhalen. Hij stuurt namens de groep
een brief met zijn condooleances. De moeder, die drie jaar eerder haar man heeft
verloren, is blij met deze reactie van. Zij laat weten dat zij Goodbye
Baby Baby Goodbye van de recentelijk uitgekomen eerste LP vanbeschouwt
als een afscheidslied voor haar dochter. Het plotselinge overlijden van![]()
maakt diepe indruk op de 23-jarige. Hij schrijft het liedje
.
De anderevinden dit prachtig. Zij willen het opnemen voor hun volgende
single.vindt dat de moeder van
eerst haar goedkeuring moet
geven. Met een recorder in de achterbak van zijn auto rijdtnaar
Wervershoof om de demo vante laten horen.
’s moeder is ontroerd. Op de
vraag of zij het aankan alsop de radio wordt gedraaid, zegt zij dit
moeilijk te vinden. Zij zal zich echter ook getroost voelen, als er maar geen
sensatieverhalen in de krant komen over.
belooft dat hij er
alles aan zal doen om dit te voorkomen.van
komt op 9 november 1968
binnen in de Nederlandse Top 40. Vanaf 23 november 1968 staat deze single twee
weken op de eerste plaats. Behalve een berichtje in een lokale krant in
Noord-Holland is dit verhaal overniet in de publiciteit gekomen. Pas in
1988, alsnaar de toedracht van
wordt gevraagd, vertelt hij
dat het liedje over de verongeluktegaat. Als de vrouw van
in
november 2001 overlijdt, komen de inmiddels bejaarde moeder en de zus van![]()
hem persoonlijk condoleren. De vrouw vertelt dat zij met de single van![]()
een levend monument voor haar dochter heeft gekregen.
K'rekt...quote:Op woensdag 27 februari 2008 15:45 schreef cafca het volgende:
Lea van the Cats
quote:Op woensdag 27 februari 2008 15:42 schreef MadMaster het volgende:
De plaat en z'n verhaal:
[..]
Over welk nummer van wie gaat dit?
Valt wel mee hoorquote:Op woensdag 27 februari 2008 15:15 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Lelijke vrouwen daar in Engeland he?
Toch niet weer Feist, he?quote:Op woensdag 27 februari 2008 15:51 schreef cafca het volgende:
En onder welke naam kennen we deze dame:
[ afbeelding ]
Nee hoor, tekst plakken in Kladblok en vervolgens 3 x 'zoek en vervang' doen...quote:Op woensdag 27 februari 2008 15:55 schreef schaap001 het volgende:
[..]
![]()
Het neerzetten van al die smilies kostte meer tijd dan het geven van het antwoord
quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:01 schreef ranja het volgende:
Lio?
Cleopatra?quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:27 schreef MadMaster het volgende:
Fonetisch klinkt haar naam wel als het auto-type dat Knars aangeeft...
Achternaam: Lainequote:Op woensdag 27 februari 2008 17:34 schreef Burnett het volgende:
cleo
Cleopatra t.o.v. Clio is fonetisch toch iets anders dan Cleo.quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:36 schreef Thealexfiles het volgende:
Meh al die bureaucratie hier ook
Het moet niet gekker worden.
Knoei +1quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:00 schreef Knoei het volgende:
herken die vrouw van caesar, dus dat is mijn antwoord.... die man ken ik zo niet maar misschien kijk ik niet goed.
dank uquote:Op woensdag 27 februari 2008 19:49 schreef ranja het volgende:
Ok, The Searchers? Die hebben "When You Walk in the Room" gedaan, net als de zanger van Mike & the Mechanics, Paul Carrack.
Ja, dat is wel goed.quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:20 schreef Knoei het volgende:
ik heb hem alleen nog van jacky DeShannon.... wist niet dat dat het origineel was... misschien ook wel niet goed.
IIG, ik moet gaan, iemand anders moet het overnemen als dit goed is
Toepasselijke titel...quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:45 schreef Burnett het volgende:
let the music play - shannon
TheSilentEnigma +1quote:Op woensdag 27 februari 2008 21:34 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Babylon Zoo - Spaceman?
Correct!quote:Op woensdag 27 februari 2008 21:43 schreef bartrid het volgende:
da's the Kovenant toch?
quote:is a Swedish electronic band signed to San Francisco's 21st Circuitry Records. Their music is built around deep, droning tones and thundering rhythms that support dark songs focusing on science fictional and cyberpunk themes, such as "Replicant"
Zou goed kunnen. Gok ik voor de vorm nog Emotional Rescue, van de stonesquote:Op donderdag 28 februari 2008 08:47 schreef schaap001 het volgende:
Rolling Stones - Your Majesty's Satanic Request?
schaap001 +1quote:Op donderdag 28 februari 2008 08:47 schreef schaap001 het volgende:
Rolling Stones - Your Majesty's Satanic Request?
Typisch gebaar, daar van onze brave Neil.quote:Op donderdag 28 februari 2008 09:06 schreef Burnett het volgende:
neil diamond - hot august night
Nou, ik weet dat deze een dubbel-LP is van Led Zeppelin, maar volgens mij heb ik de verkeerde titel.....quote:Op donderdag 28 februari 2008 09:19 schreef MadMaster het volgende:
Albumhoezen zijn de achilleshiel binnen mijn muziekkennis.
Vaak herken ik ze wel qua afbeelding (ook deze...), maar kan ik de relatie naar de artiest niet leggen (ook deze)...
quote:Op donderdag 28 februari 2008 09:17 schreef cafca het volgende:
Led Zeppelin - The song remains the same
nu kan cafca die leuke vervolgvraag nog niet stellen...quote:Op donderdag 28 februari 2008 09:25 schreef schaap001 het volgende:
Da's Physical Graffiti van Zeppelin!
Volgende keer een hoes van een vrouw met een gitaar...quote:Op donderdag 28 februari 2008 09:27 schreef ranja het volgende:
Ik weet best wat van album hoezen maar Stones, Diamnond en LedZep zijn nou niet echt mijn interesse gebieden zeg maar
quote:Op donderdag 28 februari 2008 09:29 schreef Burnett het volgende:
[..]
Volgende keer een hoes van een vrouw met een gitaar...
quote:Wij gaan de wapens op een sterrige nacht verzenden,
Exploderen hen omhoog boven de atmosfeer, klinkt het goed?
De gehele vervloekte wereld zal letten
Op de magische paddestoel in de heldere hemel
Ik wacht in spanning afquote:Op donderdag 28 februari 2008 09:29 schreef Burnett het volgende:
Cheap Trick was een hint; niet het antwoord.quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:11 schreef Mark het volgende:
Cheap trick. Gokje op Surrender?
Die wel ja!quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:34 schreef MadMaster het volgende:
Jon Anderson dan?
MadMaster + 1quote:We're going to send the weapons up on a stary night
Explode them above the atmosphere, it sounds right
The whole damn world will be watching
The magic mushroom in the bright sky
(Such a night of splendor
What a way to surrender)
Deze stem kan ik wel waarderen.quote:Lead singerbecame renowned for his dramatic vocal style, and he achieved a cult following, eventually becoming involved with Swiss avant garde outfit Yello. During his tenure with Yello he wrote the lyrics of the song "The Rhythm Divine" performed by Shirley Bassey on the album One Second, with
also doing backing vocals.
....
committed suicide in 1997 aged 39, after suffering from clinical depression. He was contemplating a comeback at the time with material co-written mostly with Scottish musician Steve Aungle.
Die niet...quote:Op donderdag 28 februari 2008 11:00 schreef slaveloos het volgende:
gokje hoor, maar is het Mark Amandel, van soft cell?
dan is het zeker die ander die orgelspeler op wiens naam ik nu echt niet meer kan komenquote:
Dave Ball, maar die zingt nietquote:Op donderdag 28 februari 2008 11:01 schreef slaveloos het volgende:
[..]
dan is het zeker die ander die orgelspeler op wiens naam ik nu echt niet meer kan komen
En die leeft nog, bij mijn weten...quote:
Qua stem past hij absoluut niet in het plaatje...quote:Kwa overlijden zou het Stuart Adamson van Big Country kunnen zijn, maar dat lijkt me sterk....
Ah, je legt op die manier natuurlijk de link met Shirley Bassey die ook 'Diamonds Are Forever' heeft gezongen, maar dat is niet juist...quote:Op donderdag 28 februari 2008 11:13 schreef slaveloos het volgende:
is het de zanger van PhD?
hmmmm jaja dat was t natuurlijkquote:Op donderdag 28 februari 2008 11:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ah, je legt op die manier natuurlijk de link met Shirley Bassey die ook 'Diamonds Are Forever' heeft gezongen, maar dat is niet juist...
Die associatie richtig Billy Mackenzie keur ik goed.quote:Op donderdag 28 februari 2008 11:31 schreef Berkery het volgende:
Ik ben zijn naam kwijt Zanger van The Associates?
Vaak wel, ja. Maar ik kan het (oude) Yes werk wel waarderen en met name 'In High Places' van Mike Oldfield (waarop Anderson dus zingt) vind ik toch erg mooi.quote:
quote:Life is a game that no one wins
But you deserve a headstart the way your life's goin'
So throw in the towel cause your life ain't shit
No take that towel and hang yourself with it
Life's short and hard like a body-building elf
So save the planet and kill yourself
Kijk, een fan!quote:
Jonny Greenwood om precies te zijn.quote:Op donderdag 28 februari 2008 14:12 schreef Burnett het volgende:
gitarist Radiohead heeft de soundtrack van oscarwinnende film There Will Be Blood gemaakt
Sterker nog..., het worden er 2!quote:Op donderdag 28 februari 2008 09:29 schreef Burnett het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 februari 2008 14:36 schreef ranja het volgende:
die onderste is trouwens dame met basgitaar
Ik denk dat U gelijk heeft...quote:Op donderdag 28 februari 2008 14:36 schreef ranja het volgende:
die onderste is trouwens dame met bas
ranja +1quote:Op donderdag 28 februari 2008 14:36 schreef ranja het volgende:
Lita Ford en Melissa Auf der Maur
Ah, ze zijn vaker langsgekomen?quote:Op donderdag 28 februari 2008 14:36 schreef MadMaster het volgende:
Lita Ford & Melissa Auf der Maur
Inmiddels ben ik met die dames geïndoctrineerd hier...![]()
Ik dacht dat het misschien deze 'dame' was:quote:Op donderdag 28 februari 2008 15:12 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
D'Arcy? neuh..
De voorgangster en opvolgster van Melissaquote:Op donderdag 28 februari 2008 15:00 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Allen Pumpkins-bassistes...
quote:Gonna be the witness to the ultimate test of cerebral fitness.
This grips me more than would a muddy old river or reclining Buddah.
Thank God I’m only watching the game – controlling it.
I don’t see you guys waging the kind of mate I’m contemplating.
I’d let you watch - I would invite you,
But the queens we use would not excite you.
Goed genoeg, hoor: inderdaad een moeilijke naam!quote:Op donderdag 28 februari 2008 17:40 schreef ranja het volgende:
Van Primus... moeilijk naam... iets met Debris?
quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:24 schreef ranja het volgende:
1987
en ik denk dat de meeste het album wel kennen
Burnett +1quote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:23 schreef Burnett het volgende:
sonic youth - sister
jij niet, maar de meeste wel.quote:
Ach, ik ga er van uit dat de meeste hier wel eens allertijdenlijsten bekijken enzo. De band is wel redelijk bekend en het album wordt door de meeste critici als hoogtpunt van de band beschouwd dus kom je het nogal eens in Oor-achtige lijsten tegen. Ook stond het niet in de top 100 maar wel in de top 200 van de Fok albumlijst van 2007.quote:
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:29 schreef MadMaster het volgende:
Carl Perkins, Elvis, Johnny Cash en Jerry Lee Lewis: The Million Dollar Quartet in de Sun Studio in Memphis...
Jas niet gezien en Sun nog niet bezocht maar dat gaat (beide) zeker een keer gebeuren.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:42 schreef MadMaster het volgende:
Heb je mijn jas gezien tijdens de Nationale Popquiz?![]()
Aangeschaft tijdens mijn bezoek aan de Sun Studio's, 4 jaar geleden en ik koester die jas als ware het mijn kindje.
Ze hebben me zowat de Studio's uit moeten slepen bij sluitingstijd, kippenvel en een bezoek daar is een must voor iedere muziekliefhebber, zeker voor jou met zo'n avatar...
Toch.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:54 schreef Z het volgende:
The Big Bopper.
quote:The song's melody was inspired by Pachelbel's Canon, a piece of chamber music composed during the Baroque period.
quote:After the success of her debut single "" in Australia,
traveled to London to work with
. They knew little of
and had forgotten that she was arriving; as a result, they wrote "
" in forty minutes while she waited outside the recording studio
En die zocht ikquote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:13 schreef ranja het volgende:
Kylie Minogue - I should be so lucky?
Mark Lanegan en Greg Dulliquote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:41 schreef ranja het volgende:
Wie zijn de 'Gutter Twins'?
moest even gebak eten
Ben er wel benieuwd naar, The Twilight Singers zijn ook wel ok namelijkquote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:50 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Mark Lanegan en Greg Dulli
nooit gehoord, wel gelezen
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:53 schreef ranja het volgende:
Ben er wel benieuwd naar, The Twilight Singers zijn ook wel ok namelijk
quote:I want to live with you
Want to sleep with you
In a house, in a peaceful world
They want to take you
They want to break you
Don't let them make you unhappy
Was een fantastisch concert, zaterdagquote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:53 schreef ranja het volgende:
[..]
Ben er wel benieuwd naar, The Twilight Singers zijn ook wel ok namelijk
Schaap +1
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:39 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Puur op de hints-gokje:
Stephen Tin Tin Duffy - Icing On The Cake
Die andere volgens mij, maar kom niet op de naam...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:33 schreef knars het volgende:
roxy music - country life reissue oid?
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:44 schreef knars het volgende:
Enige andere Roxy Music titel waar ik nu op kan komen is Avalon, en die is het zeker niet.
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:47 schreef cafca het volgende:
The Strand?
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:12 schreef belsen het volgende:
The Kinks - Arthur and or the rise decline and fall of the Brittish empire?
Currect.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:34 schreef ranja het volgende:
Peter Sellers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |