Alles wat jij in je leven doet was een bewuste keuze? Achteraf is het altijd makkelijk om een situatie goed in te schatten.quote:Op donderdag 28 februari 2008 11:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ah, dus je wist waar je aan begon, maar je dacht em wel te kunnen veranderen ofzo? Toen er niets veranderde dacht je dat het wel verstandig was om kinderen te nemen?
Nee.quote:Op donderdag 28 februari 2008 11:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je zegt in een eerdere post dat jullie op een verkeerde manier ruzie maken. Sla jij hem bv ook? (niet dat ik daarmee wil goedpraten dat hij dat wel doet)
Dat niet alleen, maar ik was ook gewoon helemaal overdonderd door hem.quote:Op donderdag 28 februari 2008 11:57 schreef ioko het volgende:
[..]
Alles wat jij in je leven doet was een bewuste keuze? Achteraf is het altijd makkelijk om een situatie goed in te schatten.
Een beter milieu begint bij jezelf. Oftewel; je kunt andere mensen niet dwingen te veranderen, je kunt alleen jezelf veranderen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:40 schreef Rondje het volgende:
[..]
Kan best, hij moet gewoon willen
Eens.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 08:16 schreef sigme het volgende:
Wat stelt 'echt houden van' voor als je zulke zaken niet in de gaten hebt, en pogingen het aan de orde te stellen afwimpelt?
Dat is geen houden van *jou*, dat is houden van een idee. Waarbij het idee is dat jij een brave lieve vrouw bent die zich schikt naar zijn behoeften.
Ik hou van mijn vrouw, en ik snap niet wat die vorm van houden va zou kunnen voorstellen als ik niet in 1 oogopslag aan haar zag hoe ze zich voelde, en ik kan me geen vlaag van dronkenschap of woede voorstellen waarbij ik het zou kunnen negeren als ze huilt. Ongetwijfeld voel jij het echt zo dat ie va je houdt, maar dat is stiekem ook onderdeel van de wereld die je in tact wil laten he?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 08:12 schreef Rondje het volgende:
Hij heeft gewoon echt niet in de gaten hoe ik me nu voel.
En hij houdt wel echt van me...
Nou, sorry hoor. Dat verhaal kennen we nu wel. Je blijft daar nu al dagen op hangen. Als je het niet wil moet je het niet doen, maar dan moet je hier ook niet zitten te zeuren dat t allemaal zo erg is.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:09 schreef Rondje het volgende:
En als ik alleen ben, wat dan?
Dadelijk staat hij aan de deur en wil hij praten en dan is hij weer heel lief en wil ik weer bij hem zijn en niks liever dan hem kussen en vasthouden. Ik denk niet dat hij me met rust zal laten, ik weet ook niet of ik dat wil.
Ik wil gewoon op een normale manier ruzie kunnen maken met hem, zonder schreeuwen, schelden, slaan, of dreigen..
Ik wil zo graag bij hem zijn. Als het maar kan zonder dat gedoe. Maar dan zou hij dat wel moeten willen veranderen, ik weet niet hoe hij reageert als ik dat zeg. Ik weet niet of hij het wil proberen.
Ik denk dat hij zich beledigd zal voelen en zal zeggen dat ht helemaal niet zo erg is en dat ik me niet moet aanstellen.
Rondje, luister hier eens naar. Je blijft veel te veel hangen in wat-als constructies, en je bent veeeel te bang voor eventuele consequenties van je acties, die je nu nog niet eens kan inzien!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, sorry hoor. Dat verhaal kennen we nu wel. Je blijft daar nu al dagen op hangen. Als je het niet wil moet je het niet doen, maar dan moet je hier ook niet zitten te zeuren dat t allemaal zo erg is.
Natuurlijk zou die je terug gaan proberen te winnen met allerlei trucjes en pogingen. Hij houdt toch van je. (Hoewel daar natuurlijk ook over gediscusieerd kan worden.) Als die je niet terug zou proberen te winnen, zou er dus sowieso iets mis zijn.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:09 schreef Rondje het volgende:
En als ik alleen ben, wat dan?
Dadelijk staat hij aan de deur en wil hij praten en dan is hij weer heel lief en wil ik weer bij hem zijn en niks liever dan hem kussen en vasthouden. Ik denk niet dat hij me met rust zal laten, ik weet ook niet of ik dat wil.
Ik wil gewoon op een normale manier ruzie kunnen maken met hem, zonder schreeuwen, schelden, slaan, of dreigen..
Ik wil zo graag bij hem zijn. Als het maar kan zonder dat gedoe. Maar dan zou hij dat wel moeten willen veranderen, ik weet niet hoe hij reageert als ik dat zeg. Ik weet niet of hij het wil proberen.
Ik denk dat hij zich beledigd zal voelen en zal zeggen dat ht helemaal niet zo erg is en dat ik me niet moet aanstellen.
Je bent 29 en zit nu al 8 jaar in een relatie toch? En daarvoor zat je ook al in een relatie? Dan is het niet zo raar, dat je bang bent om alleen te zijn.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:20 schreef Rondje het volgende:
Misschien wil ik gewoon niet alleen zijn.
Aan de ene kant is het zo'n fijn idee dat ik niet perse gelijk alles op zal hoeven ruimen als hij er niet is, dat ik gewoon de was kan laten liggen en gewoon op de bank kan hangen en achter de computer kan zitten als ik daar zin in heb, of naar bed gaan als ik dat wil.
Aan de andere kant vind ik het gewoon heel eng en ondanks alles houd ik wel van hem. Ik heb zoveel leuke tijden met hem, veel meer dan dat het rot is.
Ze hebben me nog steeds niet gebeld, dus ik zal zo nog maar eens bellen.
Dat is zo moeilijk.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:37 schreef Copycat het volgende:
Ik vind het wel heel sterk van je dat je, ondanks je groeiende twijfel en toenemende bagatellisatie, toch belt!
En als je internet er een week uitligt... wat dan?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:42 schreef Rondje het volgende:
[..]
Dat is zo moeilijk.
Dat doe ik alleen omdat ik hier lees, dat herinnert me eraan dat ik dit gewoon niet wil. Echt niet meer.
Ik hoop dat er tegen die tijd iemand gebeld heeft en dat ik dan een afspraak hebquote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:44 schreef Re het volgende:
[..]
En als je internet er een week uitligt... wat dan?
Daarom zou ik toch ook steun proberen te zoeken bij een echte vriendin. Want om alleen afhankelijk te zijn van steun van internet is niet heel oké imo. En met Fok! en zijn servers weet je het nooit,natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:47 schreef Rondje het volgende:
[..]
Ik hoop dat er tegen die tijd iemand gebeld heeft en dat ik dan een afspraak heb
Ik vind het wel heel moeilijk om mezelf te blijven overtuigen.
Maar wel het gemakkelijkst, want hier kent niemand me.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Daarom zou ik toch ook steun proberen te zoeken bij een echte vriendin. Want om alleen afhankelijk te zijn van steun van internet is niet heel oké imo.
Dat is ook mijn vrees. Dit is veels te gemakkelijk. Hier kijk je als je zelf zin hebt en dat vergt discipline. Maar als het straks allemaal (weer) moeilijker wordt, is het heel makkelijk om je struisvogel politiek weer op te pakken, je afspraken met de hulp af te bellen met slechte smoezen etc.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:52 schreef Rondje het volgende:
[..]
Maar wel het gemakkelijkst, want hier kent niemand me.
Rare vrienden heb jij dan.quote:Ik heb een vriend die me steeds SMSt![]()
In het begin viel het op en toen was er ook niet echt iemand die ik in vertrouwen nam.
Nou ja, ze wisten het wel, maar er was niemand die me zei dat ik weg moest gaan ofzo.
Niet echt iig, iedereen bleef lief en aardig.
Hier niet, dat helpt.
Ik zou toch niet geluisterd hebben.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat is ook mijn vrees. Dit is veels te gemakkelijk. Hier kijk je als je zelf zin hebt en dat vergt discipline. Maar als het straks allemaal (weer) moeilijker wordt, is het heel makkelijk om je struisvogel politiek weer op te pakken, je afspraken met de hulp af te bellen met slechte smoezen etc.
Een echte vriend(in) zou je veel meer met sociale controle in de gaten houden. En je door die donkere periodes helpen. Iemand die je naar die gesprekken schopt zo nodig als je niet wilt gaan.
[..]
Rare vrienden heb jij dan.
En dat vind je lèkker hè.quote:
Tot dat je vriend je met beide handen weer hardhandig uit die grond trekt zeker...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:05 schreef Rondje het volgende:
[..]
Ik zou toch niet geluisterd hebben.
Het is juist gemakkelijker als het niet lekker loopt, dan WIL ik weg en dan zie ik ook dat het niet werkt zo.
Als het goed is, zoals nu, wil ik eigenlijk het liefst mijn kop in het zand steken en doen of er niets aan de hand is.
Ik zie mezelf niet zo neuken "voor de leuk"quote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:10 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
En dat vind je lèkker hè..
Ik denk dat je je er geestelijk op zult moeten voorbereiden dat je zometeen alleen bent. Probeer dat onder ogen te zien en er langzaam aan te gaan wennen, het zou een slechte zaak zijn als je je beslissing wat betreft vriend zou laten afhangen van "Maar wat dan?". Je gaat dan niet dood hoor, sterker nog, je krijgt je vrijheid terug, géén gezeik, gescheld, gedwongen sex en moeilijk moeilijk meer; je neemt af en toe voor de leuk een fijn neukertje mee naar huis en als er dan eentje écht goed bevalt hou je die.
.
Ik denk steeds: zal ik eens gewoon wat dingetjes neerzetten die hij gedaan heeft?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:12 schreef Semisane het volgende:
[..]
Tot dat je vriend je met beide handen weer hardhandig uit die grond trekt zeker...
We blijven gewoon door gaan met de boodschap.
Och, je kan toch gewoon voor jezelf een lijstje maken met wat er allemaal is gebeurt, dat hoef je heus hier niet neer te knallen, maar dat maakt het allemaal wel wat helderder voor je, lijkt me...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:16 schreef Rondje het volgende:
[..]
Ik denk steeds: zal ik eens gewoon wat dingetjes neerzetten die hij gedaan heeft?
Maar dat voelt verkeerd.
Als je het hele verhaal aan een vriendin vertelt, denk ik dat een goede vriendin je ook wel afzeikt als je er over denkt het allemaal maar te laten zittenquote:
Met moeilijkere tijden doelde ik juist op die tijden, dat het goed lijkt te gaan en je moeite hebt om het te verlaten (of alleen te blijven) en niet als die weer je misbruikt.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:05 schreef Rondje het volgende:
[..]
Ik zou toch niet geluisterd hebben.
Het is juist gemakkelijker als het niet lekker loopt, dan WIL ik weg en dan zie ik ook dat het niet werkt zo.
Als het goed is, zoals nu, wil ik eigenlijk het liefst mijn kop in het zand steken en doen of er niets aan de hand is.
Euhm, dat is het voorrecht van elke volwassene, toch?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:20 schreef Rondje het volgende:
Misschien wil ik gewoon niet alleen zijn.
Aan de ene kant is het zo'n fijn idee dat ik niet perse gelijk alles op zal hoeven ruimen als hij er niet is, dat ik gewoon de was kan laten liggen en gewoon op de bank kan hangen en achter de computer kan zitten als ik daar zin in heb, of naar bed gaan als ik dat wil.
...
Ik hoop ook voor je dat je vriend als donderslag bij heldere hemel opeens verandert in een gozer die wel rekening met je houdt. Maar dat is ongeveer even realistisch als verwachten dat morgen de zon niet meer opkomt. Mensen veranderen niet of maar heel weinig én dan moeten ze dat ook nog eens koste wat kost zelf willen. Dat is in 99% van de gevallen een illusie. Jouw illusie op het moment helaas. Hoe vaak heb je hem er al niet op aangesproken, degene die hem het meest dierbaar in de wereld zou moeten zijn, en dat heeft nog altijd geen greintje resultaat opgeleverd!!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:14 schreef Rondje het volgende:
[..]
Ik zie mezelf niet zo neuken "voor de leuk"ik moet iemand toch wel echt aantrekkelijk vinden, wil er iets gebeuren.
En "wat dan?" is niet de enige overweging, ik hoop gewoon dat we er uit kunnen komen, samen.
En dat is misschien niet slim...
En -soms- terecht. Je bent zo wisselvallig als de pest. De spreekwoordelijke pest natuurlijk, niet de echte... Als je óók nog de pest had, waren de poppen aan het dansen. Dat wil zeggen, geen echte poppen, maar de spreekwoordelijke poppen natuurlijk. Enfin....quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een serieuze tip, op dit forum wil / kan je niet alles neerkwakken wat er gebeurt. Kan je daarom niet op papier bijhouden wat er van dag tot dag speelt & wat je bezighoudt? Als je af en toe dingen terugleest helpt dat mss ook bij het vasthouden van eeen consequente denklijn. Is veel minder afhankelijk van stemmingswisseling enzo
Wel goed verstoppen natuurlijk....Gone.... :')
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:13 schreef Flatline____ het volgende:
[..]
En -soms- terecht. Je bent zo wisselvallig als de pest. De spreekwoordelijke pest natuurlijk, niet de echte... Als je óók nog de pest had, waren de poppen aan het dansen. Dat wil zeggen, geen echte poppen, maar de spreekwoordelijke poppen natuurlijk. Enfin....Ik vind het ook niet erg, juist wel prettig eigenlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een serieuze tip, op dit forum wil / kan je niet alles neerkwakken wat er gebeurt. Kan je daarom niet op papier bijhouden wat er van dag tot dag speelt & wat je bezighoudt? Als je af en toe dingen terugleest helpt dat mss ook bij het vasthouden van eeen consequente denklijn. Is veel minder afhankelijk van stemmingswisseling enzo
Wel goed verstoppen natuurlijk....
De harde aanpak werkt bij mij het best![]()
Ik heb een tijdje dingen bijgehouden, maar toen wilde ik niet weg en werd ik er alleen moedeloos van.
uiteindelijk was ik bang dat hij het zou vinden en heb ik het weggegooid.
Als ik het voor mezelf zeg, klinkt het zoo onwaarschijnlijk, dat kan toch helemaal niet!? Van zijn kant niet(ik wil hem immers als een goede vent zien) en van mijn kant niet, want dat zou ik toch noooit toelaten?!ook geen andere vorm
Dan moet hij wel heel narcistisch zijn als hij niet merkt dat jij bent aangeslagen door stelselmatige verkrachtigen en intimidatie.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 08:12 schreef Rondje het volgende:
Hij heeft gewoon echt niet in de gaten hoe ik me nu voel.
Narcisten houden alleen van zichzelf.quote:En hij houdt wel echt van me...
Hij zegt hier dus bijna letterlijk dat hij het heel gewoon vindt om je tot seks te dwingen. Hij wil neuken als het hem uitkomt, wat jij wilt kan hem geen ene donder schelen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 08:58 schreef Rondje het volgende:
Hij zegt: als DAT al niet eens meer kan, kan ik beter iemand anders gaan zoeken of naar de hoeren gaan.
Ik weet het, hij is niet zo lief.
Toevallig heb ik dat boek ook gelezen. En ik denk dat Rondje zich toch ook in een heleboel níet zou herkennen. Teneur van het boek is m.i. dat de mensen uit die laag van de bevolking niet willen en niet kunnen veranderen omdat de maatschappij zelf ze bijna dwingt om te blijven hangen in de slechte omstandigheden waarin ze zitten. Rondje en haar vriend komen volgens mij níet uit zo'n milieu, wat je zelf ook al zegt. Dus ik denk dat het in dat opzicht wel bij hen anders werkt. Maar enfin.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:45 schreef Xtreem het volgende:
Even een leesvoer tip...
Theodore Dalrymple - Leven aan de onderkant.
Dit boek beschrijft de ervaringen van de auteur, die als psychiater in een achterstandswijk in UK gewerkt heeft. Ik wil niet insinueren dat jij uit zo'n achtergrond komt
Mocht je het idee hebben dat je vriend kan veranderen: LEES dit boek. Schetst ook meteen een mogelijk scenario wanneer je niets doet.
Oh, en Kreator is een botte lul, maar hij bedoelt het goed.
Eigenlijk snap ik niet adt ik op een post als deze reageer, maar ik doe het toch.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:50 schreef SHE het volgende:
Gatverdamme.
Ik vind het waardeloos dat zoveel mensen nog de moeite nemen jou een bloedsimpel gegeven aan het verstand te peuteren. Want laten we eerlijk zijn; je bent geen domme vrouw. Integendeel.
Maar dit continue gejammer doet mij geloven dat je kickt op deze collectieve empathie. Een aandachtshoer, naast de hoer van je vent.
Weet je wat jij gewoon moet doen; het leven lekker nemen zoals het komt. Je tien keer wentelen in zelfmedelijden en vooral zuigen tot je erbij neervalt.
Je hebt het tot een absolute kunst verheven jezelf in de prooi positie te plaatsen en wat een enkeling hier helemaal vergeet is dat je die positie nog fijn vind ook. Je drijft erop.
Het is misschien niet het meest realistische scenario, maar het is niet heel belachelijk om de insteek te laten zijn dat je de relatie met de vader van je kinderen wil redden.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:14 schreef Rondje het volgende:
En "wat dan?" is niet de enige overweging, ik hoop gewoon dat we er uit kunnen komen, samen.
En dat is misschien niet slim...
Al zou je er alleen heen gaan om een luisterend oor te hebben en te praten over je zelfvertrouwen, dan zijn ze op de hoogte en mocht het dan weer een keer misgaan dan kun je meteen bellen, dan ben je daar al bekend, je hebt A gezegd, nu ook B zeggen hoor. Sterkte.quote:Op maandag 3 maart 2008 10:05 schreef Rondje het volgende:
Vandaag moet ik gebeld worden door Maatschappelijk werk.
Ik zie er heel erg tegenop en ben al zenuwachtig vanaf dat ik wakker ben.
Ik zit ook serieus te denken om te zeggen dat het niet nodig is, want het is nu goed tussen ons, hij probeert het wel.
Hij zegt het wel niet tegen mij, maar weet dat ie fout zit
Dat dus. Waag het niet om terug te krabbelen mevrouw Rondjequote:Op maandag 3 maart 2008 10:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Al zou je er alleen heen gaan om een luisterend oor te hebben en te praten over je zelfvertrouwen, dan zijn ze op de hoogte en mocht het dan weer een keer misgaan dan kun je meteen bellen, dan ben je daar al bekend, je hebt A gezegd, nu ook B zeggen hoor. Sterkte.
je hebt toch gewoon het recht om met iemand te praten over wat je dwars zit? Jij hebt een probleem, daar kun je iets aan doen of het op z'n beloop laten, ik denk dat het slimmer is om er iig een keer een gesprek aan te wagen, en het is nodig, je weet waar hij toe in staat is en je maakt mij niet wijs dat hij zomaar 180 graden is omgedraaid, daar is meer voor nodig.quote:Op maandag 3 maart 2008 10:15 schreef Rondje het volgende:
Dat doe ik ook niet...
Maar ik voel me heel schuldig dat ik dit doe achter zijn rug om en ik zit nu weer te twijfelen of het wel echt nodig is.
Als je dit zo laat doorgaan, is de enige weg een weg naar beneden. Deze weg gaat niet meer naar boven, en dat weet je zelf ook wel...quote:Op maandag 3 maart 2008 10:15 schreef Rondje het volgende:
Dat doe ik ook niet...
Maar ik voel me heel schuldig dat ik dit doe achter zijn rug om en ik zit nu weer te twijfelen of het wel echt nodig is.
Eens. Alweer. Maar ja, als je dit zegt dan ben je een ongevoelige klootzak/bitch volgens de rest, dus veel effect zal het niet hebben.quote:
wat klinkt daat stom aan dan?quote:Op maandag 3 maart 2008 10:50 schreef Rondje het volgende:
Volgende week woensdag heb ik een gesprek.
Dat kan ik op mijn werk regelen en dan kan ik komende vrijdag een uurtje langer werken.
Ze vroeg of ik momenteel 'in gevaar' was...
Dat klinkt zo stom.
Dat is toch een hele reeele vraag? Het klinkt misschien stom, maar je moet eens gaan beseffen dat het in jouw situatie echt geen rare vraag is hoor!quote:Op maandag 3 maart 2008 10:50 schreef Rondje het volgende:
Dat kan ik op mijn werk regelen en dan kan ik komende vrijdag een uurtje langer werken.
Dat klinkt zo stom.
Zelfs als het waar zou zijn, als ik hier een kick van krijg en het prettig vind me te wentelen in zelfmedelijden.quote:Op maandag 3 maart 2008 10:35 schreef Kreator het volgende:
[..]
Eens. Alweer. Maar ja, als je dit zegt dan ben je een ongevoelige klootzak/bitch volgens de rest, dus veel effect zal het niet hebben.
Dat is het probleem, ik zie mezelf helemaal niet 'in die situatie'quote:Op maandag 3 maart 2008 10:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is toch een hele reeele vraag? Het klinkt misschien stom, maar je moet eens gaan beseffen dat het in jouw situatie echt geen rare vraag is hoor!
Omdat mensen (ja, bewust algemeen en niet persoonlijk richting jou) daarmee zichzelf als slachtoffer gaan zien, en niet het heft in handen nemen om de situatie te veranderen. Iets dat jij wel lijkt te doen trouwens.quote:Waarom is het precies erg dat ik mezelf zo zielig vind
Dat ging ook niet over mij.quote:Op maandag 3 maart 2008 10:58 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Omdat mensen (ja, bewust algemeen en niet persoonlijk richting jou) daarmee zichzelf als slachtoffer gaan zien, en niet het heft in handen nemen om de situatie te veranderen. Iets dat jij wel lijkt te doen trouwens.
We gaan toch niet nog 3 topics krijgen met hoezeer je allemaal twijfelt he...?quote:Op maandag 3 maart 2008 10:57 schreef Rondje het volgende:
[..]
Dat is het probleem, ik zie mezelf helemaal niet 'in die situatie'
Ik vind volgende week ook nog behoorlijk ver weg moet ik zeggen, maar het kon niet eerder.
Ik wil nu al afbellen
Misschien wel.quote:Op maandag 3 maart 2008 11:09 schreef avotar het volgende:
[..]
We gaan toch niet nog 3 topics krijgen met hoezeer je allemaal twijfelt he...?
C'mon....
Ten eerste: JIJ plaatst dit topic op fok, ik niet. Dús is het gevolg dat je ook reacties krijgt die je misschien niet aanstaan. Dat is niet een gevalletje 'moet ik maar verder kijken'. Nee, dat is 'moet JIJ maar geen topic openen als je niet tegen kritiek/andere mening kunt.' Je draait de zaken om en plaatst jezelf in een slachtofferrol. Verrassend is dat overigens niet..quote:Op maandag 3 maart 2008 10:54 schreef Rondje het volgende:
Leg me dat eens uit, want ik snap het werkelijk niet.
Lees het gewoon niet als je er last van hebt.
TS heeft gebeld en heeft een afspraak....quote:Op maandag 3 maart 2008 11:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ten eerste: JIJ plaatst dit topic op fok, ik niet. Dús is het gevolg dat je ook reacties krijgt die je misschien niet aanstaan. Dat is niet een gevalletje 'moet ik maar verder kijken'. Nee, dat is 'moet JIJ maar geen topic openen als je niet tegen kritiek/andere mening kunt.' Je draait de zaken om en plaatst jezelf in een slachtofferrol. Verrassend is dat overigens niet..
Uitleg: Het lijkt erop dat je heel erg weinig doet met kritiek/tips/hulp hier. Het enige dat je doet is downplayen, zeiken, huilen en klagen dat mensen kritisch zijn. Continue plaats je posts met 'maar ik doe dit achter z'n rug om' en 'maar hij is nu zo lief'. Dat staat veel mensen tegen, vooral omdat je daarmee zoveel bagitaliseert dat het gewoon pijnlijk en lachwekkend is om te lezen.
Dat las ik. En voor de rest twijfelt ze al 300 posts of ze dat wel zal doorzetten, want het is zo'n schatje en hij doet niemand kwaad.quote:Op maandag 3 maart 2008 11:30 schreef Re het volgende:
TS heeft gebeld en heeft een afspraak....
omdat het niet het makkelijkste materiaal is natuurlijk, er speelt toch een relatie van 8 jaar met kinderen mee, familie omstandigheden en vast nog wel meer... sommige mensen kunnen dat niet binnen een dag oplossen, andere welquote:Op maandag 3 maart 2008 11:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat las ik. En voor de rest twijfelt ze al 300 posts of ze dat wel zal doorzetten, want het is zo'n schatje en hij doet niemand kwaad.
Dit heeft niks te maken met een andere mening hebben, wat jij zegt over me heeft niks met een mening te maken en alles met vooroordelen die je heel graag bevestigd wil zien. (een mening is: ik vind dat je zielig doet, niet: je zit jezelf heel zielig voor te doen en wil gewoon aandacht)quote:Op maandag 3 maart 2008 11:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ten eerste: JIJ plaatst dit topic op fok, ik niet. Dús is het gevolg dat je ook reacties krijgt die je misschien niet aanstaan. Dat is niet een gevalletje 'moet ik maar verder kijken'. Nee, dat is 'moet JIJ maar geen topic openen als je niet tegen kritiek/andere mening kunt.' Je draait de zaken om en plaatst jezelf in een slachtofferrol. Verrassend is dat overigens niet..
Dit is WEL een fatsoenlijke opmerking van je.quote:Uitleg: Het lijkt erop dat je heel erg weinig doet met kritiek/tips/hulp hier. Het enige dat je doet is downplayen, zeiken, huilen en klagen dat mensen kritisch zijn. Continue plaats je posts met 'maar ik doe dit achter z'n rug om' en 'maar hij is nu zo lief'. Dat staat veel mensen tegen, vooral omdat je daarmee zoveel bagitaliseert dat het gewoon pijnlijk en lachwekkend is om te lezen.
En omdat het niet makkelijk is verlies je al je verstand in één keer en is het normaal dat je alle kritiek van je aflhuilt, alleen de meehuilposts wil zien en op elk mogelijk moment in de slachtofferrol kruipt??? Kom toch eens op zeg...quote:Op maandag 3 maart 2008 11:36 schreef Re het volgende:
omdat het niet het makkelijkste materiaal is natuurlijk...
nee hoor, er is een middenweg natuurlijk...quote:Op maandag 3 maart 2008 11:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
En omdat het niet makkelijk is verlies je al je verstand in één keer en is het normaal dat je alle kritiek van je aflhuilt, alleen de meehuilposts wil zien en op elk mogelijk moment in de slachtofferrol kruipt??? Kom toch eens op zeg...
Ik vind dat Rondje zeer redelijk is in haar reacties en op beide kanten reageert. Maar ben het wel met haar eens dat jij meestal niet echt creatief post, maar met een paar simpele one-liners haar probeert af te schilderen als één of ander zielig geval wat deze topics niet verdiend.quote:Op maandag 3 maart 2008 11:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
En omdat het niet makkelijk is verlies je al je verstand in één keer en is het normaal dat je alle kritiek van je aflhuilt, alleen de meehuilposts wil zien en op elk mogelijk moment in de slachtofferrol kruipt??? Kom toch eens op zeg...
Ze zwelgt in zelfmedelijden. IK vraag me dan ook af in hoeverre ze de waarheid spreekt, puur en alleen om het feit dat ze in dit topic het vermogen al mist om zichzelf van een afstandje te bekijken, laat staan IRL.quote:Op maandag 3 maart 2008 11:44 schreef Copycat het volgende:
Dus dat TS contact heeft gelegd met allerlei instanties weegt absoluut niet op tegen het feit dat ze hier van zich af 'klaagt en zeurt'?
Dat gevoel is wederzijds lijkt me zo.quote:Op maandag 3 maart 2008 11:48 schreef Kreator het volgende:
En voor de rest ga ik mezelf niet 23 keer herhalen, CC. Als je het nu nog niet snapt, dan kan ik daar toch niets meer aan veranderen.
Ik vind mezelf niet echt een slachtofferrol aannemen en als jij leest dat ik alleen reageer op meehuilposts, lees je verkeerd.quote:Op maandag 3 maart 2008 11:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat vind ik wel.quote:Op maandag 3 maart 2008 11:53 schreef Rondje het volgende:
Ik vind mezelf niet echt een slachtofferrol aannemen
Dat geef ik zelf ook al aan.quote:Op maandag 3 maart 2008 11:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat vind ik wel.
En voor de rest was je antwoord wel duidelijk, al vind ik wel dat je jezelf nogal vaak tegenspreekt. Ik heb overigens geen vooroordelen, ik heb een oordeel en dat is dacht ik toch echt mijn goed recht (zie post boven waarin ik zeg dat ik mag vinden wat ik wil als jij hierover een topic opent).
Ik vroeg me af of ik hierop zou reageren, maar doe het toch maar.quote:Op maandag 3 maart 2008 11:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ze zwelgt in zelfmedelijden. IK vraag me dan ook af in hoeverre ze de waarheid spreekt, puur en alleen om het feit dat ze in dit topic het vermogen al mist om zichzelf van een afstandje te bekijken, laat staan IRL.
What The Fuck. Dit in combinatie met dat feitje over verkrachting van jou, doen mij ineens een beeld geven, dat rechtstreeks uit een of andere film komt...quote:Hij slaat wel, niet heel vaak, maar het gebeurt, soms wist ik niet eens waarom. Of ik dacht dat we het goedgemaakt hadden en dan sloeg hij me ineens met zijn volle vuist in mijn gezicht, zo hard dat het zwart voor mijn ogen werd.
Ja, nee. Dán is het wel goed.quote:Op maandag 3 maart 2008 15:22 schreef Rondje het volgende:
Bovendien denk ik dat het er meer aan ligt dat ik nu beter weet hoe ik moet zorgen dat hij mijn gezicht niet raakt en dat ik het nu beter aan zie komen dan aan het feit dat hij nu minder hard slaat ofzo
Ik zat te denken om er eenquote:
Veel triester rondje, veel triesterquote:Op maandag 3 maart 2008 15:27 schreef Rondje het volgende:
[..]
Ik zat te denken om er eenbij te zetten, maar het is helemaal niet grappig eigenlijk.
Ik kan het beter ontwijken en daarom zijn de gevolgen minder erg. Natuurlijk maakt dat het niet minder erg, misschien nog wel triester zelfs.
Nee, alleen in het weekend tochquote:Op maandag 3 maart 2008 10:50 schreef Rondje het volgende:
Dat klinkt zo stom.
WTFquote:Op maandag 3 maart 2008 15:27 schreef Rondje het volgende:
[..]
Ik zat te denken om er eenbij te zetten, maar het is helemaal niet grappig eigenlijk.
Ik kan het beter ontwijken en daarom zijn de gevolgen minder erg. Natuurlijk maakt dat het niet minder erg, misschien nog wel triester zelfs.
Sjees. Tijd dat je daar als de sodemieter weggaat meid.quote:Op maandag 3 maart 2008 15:38 schreef Rondje het volgende:
[..]
Nou ja, ik hoef in elk geval niet meer zoveel uit te leggen !
Ik ben de koningin van het relativeren.quote:Op maandag 3 maart 2008 15:44 schreef Flatline____ het volgende:
[..]
![]()
Je kunt nog wel relativeren gelukkig.
Met bovenstaand verhaal bevestig je precies wat SHE zegt...heerlijk doorzagen over hoe naar het allemaal is om erover door te zagen en voorts zaag je verder, want het levert precies dat op wat je wil, aandacht.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 08:06 schreef Rondje het volgende:
[..]
Eigenlijk snap ik niet adt ik op een post als deze reageer, maar ik doe het toch.
Het is voor mij NIET fijn om te lezen hoe mensen hierover denken, het is ook niet fijn om steeds herinnerd te worden aan deze hele kutzooi. Ik zou het liefste net doen of er niets aan de hand is, want dan kan ik normaal zijn. Nu ben ik een zielig stom wezen dat niet eens het lef kan opbrengen (of de intelligentie heeft) om hem gewoon aan de kant te zetten.
Het probleem is dat ik dat eerste doe als er niet iemand is die me eraan herinnert dat het zo niet kan. Daar heb ik fok voor uitgekozen, om me eraan te herinneren dat het niet werkt zo, om me aan op te trekken als ik twijfel. (want ja, dat heb ik echt nodig)
En bovendien, als ik niet ga (waar mijn kop toch het meeste naar staat) word ik hier voor gek verklaard, dat is niet echt een leuk vooruitzicht.
Maar he, als jij wilt denken dat ik dit doe omdat ik geil op de aandacht of het prettig vind me in een slachtofferrol te wentelen: be my guest en veel plezier ermee.
quote:Op maandag 3 maart 2008 15:50 schreef milagro het volgende:
[..]
Met bovenstaand verhaal bevestig je precies wat SHE zegt...heerlijk doorzagen over hoe naar het allemaal is om erover door te zagen en voorts zaag je verder, want het levert precies dat op wat je wil, aandacht.
ik wil zelfs nog wel een stapje verder gaan dan SHE, ik geloof je hele verhaal niet. ik geloof jou niet, je personage niet, je bent volgens mij weer eens een van zoveel aandachtstrekkers die een verhaal verzint, een verkrachting verzint, een bizarre kutrelatie verzint, omdat het zo lekker veel reacties produceert.
ik denk dat je , als je al een relatie hebt, het een doodsaaie is, met een doodgoeie vent, maar wel een saaie vent, en dit soort drama datgene is waar je op draait, omdat er verder nergens op te draaien valt.
je rek de boel, met cliffhangers om het zo het weekend over te hevelen, je doet heerlijk besluiteloos, je valt in herhaling, je buit je slachtofferrol ten volle uit, en ja, er zijn altijd users met de behoefte anderen te redden, te helpen, mee te leven, als een soort van interactieve real life soap, die zo lekker wegleest bij een bak koffie op je saaie werk...
Dagboek van een deurmat, deel drie al weer inmiddels.
Hulde![]()
Daar is niet genoeg animo voor ben ik bang.quote:
Ik wacht wel op het boekquote:Op maandag 3 maart 2008 15:50 schreef milagro het volgende:
Dagboek van een deurmat, deel drie al weer inmiddels.
Hulde![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |