En als je internet er een week uitligt... wat dan?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:42 schreef Rondje het volgende:
[..]
Dat is zo moeilijk.
Dat doe ik alleen omdat ik hier lees, dat herinnert me eraan dat ik dit gewoon niet wil. Echt niet meer.
Ik hoop dat er tegen die tijd iemand gebeld heeft en dat ik dan een afspraak hebquote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:44 schreef Re het volgende:
[..]
En als je internet er een week uitligt... wat dan?
Daarom zou ik toch ook steun proberen te zoeken bij een echte vriendin. Want om alleen afhankelijk te zijn van steun van internet is niet heel oké imo. En met Fok! en zijn servers weet je het nooit,natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:47 schreef Rondje het volgende:
[..]
Ik hoop dat er tegen die tijd iemand gebeld heeft en dat ik dan een afspraak heb
Ik vind het wel heel moeilijk om mezelf te blijven overtuigen.
Maar wel het gemakkelijkst, want hier kent niemand me.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Daarom zou ik toch ook steun proberen te zoeken bij een echte vriendin. Want om alleen afhankelijk te zijn van steun van internet is niet heel oké imo.
Dat is ook mijn vrees. Dit is veels te gemakkelijk. Hier kijk je als je zelf zin hebt en dat vergt discipline. Maar als het straks allemaal (weer) moeilijker wordt, is het heel makkelijk om je struisvogel politiek weer op te pakken, je afspraken met de hulp af te bellen met slechte smoezen etc.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:52 schreef Rondje het volgende:
[..]
Maar wel het gemakkelijkst, want hier kent niemand me.
Rare vrienden heb jij dan.quote:Ik heb een vriend die me steeds SMSt![]()
In het begin viel het op en toen was er ook niet echt iemand die ik in vertrouwen nam.
Nou ja, ze wisten het wel, maar er was niemand die me zei dat ik weg moest gaan ofzo.
Niet echt iig, iedereen bleef lief en aardig.
Hier niet, dat helpt.
Ik zou toch niet geluisterd hebben.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat is ook mijn vrees. Dit is veels te gemakkelijk. Hier kijk je als je zelf zin hebt en dat vergt discipline. Maar als het straks allemaal (weer) moeilijker wordt, is het heel makkelijk om je struisvogel politiek weer op te pakken, je afspraken met de hulp af te bellen met slechte smoezen etc.
Een echte vriend(in) zou je veel meer met sociale controle in de gaten houden. En je door die donkere periodes helpen. Iemand die je naar die gesprekken schopt zo nodig als je niet wilt gaan.
[..]
Rare vrienden heb jij dan.
En dat vind je lèkker hè.quote:
Tot dat je vriend je met beide handen weer hardhandig uit die grond trekt zeker...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:05 schreef Rondje het volgende:
[..]
Ik zou toch niet geluisterd hebben.
Het is juist gemakkelijker als het niet lekker loopt, dan WIL ik weg en dan zie ik ook dat het niet werkt zo.
Als het goed is, zoals nu, wil ik eigenlijk het liefst mijn kop in het zand steken en doen of er niets aan de hand is.
Ik zie mezelf niet zo neuken "voor de leuk"quote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:10 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
En dat vind je lèkker hè..
Ik denk dat je je er geestelijk op zult moeten voorbereiden dat je zometeen alleen bent. Probeer dat onder ogen te zien en er langzaam aan te gaan wennen, het zou een slechte zaak zijn als je je beslissing wat betreft vriend zou laten afhangen van "Maar wat dan?". Je gaat dan niet dood hoor, sterker nog, je krijgt je vrijheid terug, géén gezeik, gescheld, gedwongen sex en moeilijk moeilijk meer; je neemt af en toe voor de leuk een fijn neukertje mee naar huis en als er dan eentje écht goed bevalt hou je die.
.
Ik denk steeds: zal ik eens gewoon wat dingetjes neerzetten die hij gedaan heeft?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:12 schreef Semisane het volgende:
[..]
Tot dat je vriend je met beide handen weer hardhandig uit die grond trekt zeker...
We blijven gewoon door gaan met de boodschap.
Och, je kan toch gewoon voor jezelf een lijstje maken met wat er allemaal is gebeurt, dat hoef je heus hier niet neer te knallen, maar dat maakt het allemaal wel wat helderder voor je, lijkt me...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:16 schreef Rondje het volgende:
[..]
Ik denk steeds: zal ik eens gewoon wat dingetjes neerzetten die hij gedaan heeft?
Maar dat voelt verkeerd.
Als je het hele verhaal aan een vriendin vertelt, denk ik dat een goede vriendin je ook wel afzeikt als je er over denkt het allemaal maar te laten zittenquote:
Met moeilijkere tijden doelde ik juist op die tijden, dat het goed lijkt te gaan en je moeite hebt om het te verlaten (of alleen te blijven) en niet als die weer je misbruikt.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:05 schreef Rondje het volgende:
[..]
Ik zou toch niet geluisterd hebben.
Het is juist gemakkelijker als het niet lekker loopt, dan WIL ik weg en dan zie ik ook dat het niet werkt zo.
Als het goed is, zoals nu, wil ik eigenlijk het liefst mijn kop in het zand steken en doen of er niets aan de hand is.
Euhm, dat is het voorrecht van elke volwassene, toch?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:20 schreef Rondje het volgende:
Misschien wil ik gewoon niet alleen zijn.
Aan de ene kant is het zo'n fijn idee dat ik niet perse gelijk alles op zal hoeven ruimen als hij er niet is, dat ik gewoon de was kan laten liggen en gewoon op de bank kan hangen en achter de computer kan zitten als ik daar zin in heb, of naar bed gaan als ik dat wil.
...
Ik hoop ook voor je dat je vriend als donderslag bij heldere hemel opeens verandert in een gozer die wel rekening met je houdt. Maar dat is ongeveer even realistisch als verwachten dat morgen de zon niet meer opkomt. Mensen veranderen niet of maar heel weinig én dan moeten ze dat ook nog eens koste wat kost zelf willen. Dat is in 99% van de gevallen een illusie. Jouw illusie op het moment helaas. Hoe vaak heb je hem er al niet op aangesproken, degene die hem het meest dierbaar in de wereld zou moeten zijn, en dat heeft nog altijd geen greintje resultaat opgeleverd!!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:14 schreef Rondje het volgende:
[..]
Ik zie mezelf niet zo neuken "voor de leuk"ik moet iemand toch wel echt aantrekkelijk vinden, wil er iets gebeuren.
En "wat dan?" is niet de enige overweging, ik hoop gewoon dat we er uit kunnen komen, samen.
En dat is misschien niet slim...
En -soms- terecht. Je bent zo wisselvallig als de pest. De spreekwoordelijke pest natuurlijk, niet de echte... Als je óók nog de pest had, waren de poppen aan het dansen. Dat wil zeggen, geen echte poppen, maar de spreekwoordelijke poppen natuurlijk. Enfin....quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een serieuze tip, op dit forum wil / kan je niet alles neerkwakken wat er gebeurt. Kan je daarom niet op papier bijhouden wat er van dag tot dag speelt & wat je bezighoudt? Als je af en toe dingen terugleest helpt dat mss ook bij het vasthouden van eeen consequente denklijn. Is veel minder afhankelijk van stemmingswisseling enzo
Wel goed verstoppen natuurlijk....Gone.... :')
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:13 schreef Flatline____ het volgende:
[..]
En -soms- terecht. Je bent zo wisselvallig als de pest. De spreekwoordelijke pest natuurlijk, niet de echte... Als je óók nog de pest had, waren de poppen aan het dansen. Dat wil zeggen, geen echte poppen, maar de spreekwoordelijke poppen natuurlijk. Enfin....Ik vind het ook niet erg, juist wel prettig eigenlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een serieuze tip, op dit forum wil / kan je niet alles neerkwakken wat er gebeurt. Kan je daarom niet op papier bijhouden wat er van dag tot dag speelt & wat je bezighoudt? Als je af en toe dingen terugleest helpt dat mss ook bij het vasthouden van eeen consequente denklijn. Is veel minder afhankelijk van stemmingswisseling enzo
Wel goed verstoppen natuurlijk....
De harde aanpak werkt bij mij het best![]()
Ik heb een tijdje dingen bijgehouden, maar toen wilde ik niet weg en werd ik er alleen moedeloos van.
uiteindelijk was ik bang dat hij het zou vinden en heb ik het weggegooid.
Als ik het voor mezelf zeg, klinkt het zoo onwaarschijnlijk, dat kan toch helemaal niet!? Van zijn kant niet(ik wil hem immers als een goede vent zien) en van mijn kant niet, want dat zou ik toch noooit toelaten?!ook geen andere vorm
Dan moet hij wel heel narcistisch zijn als hij niet merkt dat jij bent aangeslagen door stelselmatige verkrachtigen en intimidatie.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 08:12 schreef Rondje het volgende:
Hij heeft gewoon echt niet in de gaten hoe ik me nu voel.
Narcisten houden alleen van zichzelf.quote:En hij houdt wel echt van me...
Hij zegt hier dus bijna letterlijk dat hij het heel gewoon vindt om je tot seks te dwingen. Hij wil neuken als het hem uitkomt, wat jij wilt kan hem geen ene donder schelen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 08:58 schreef Rondje het volgende:
Hij zegt: als DAT al niet eens meer kan, kan ik beter iemand anders gaan zoeken of naar de hoeren gaan.
Ik weet het, hij is niet zo lief.
Toevallig heb ik dat boek ook gelezen. En ik denk dat Rondje zich toch ook in een heleboel níet zou herkennen. Teneur van het boek is m.i. dat de mensen uit die laag van de bevolking niet willen en niet kunnen veranderen omdat de maatschappij zelf ze bijna dwingt om te blijven hangen in de slechte omstandigheden waarin ze zitten. Rondje en haar vriend komen volgens mij níet uit zo'n milieu, wat je zelf ook al zegt. Dus ik denk dat het in dat opzicht wel bij hen anders werkt. Maar enfin.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:45 schreef Xtreem het volgende:
Even een leesvoer tip...
Theodore Dalrymple - Leven aan de onderkant.
Dit boek beschrijft de ervaringen van de auteur, die als psychiater in een achterstandswijk in UK gewerkt heeft. Ik wil niet insinueren dat jij uit zo'n achtergrond komt
Mocht je het idee hebben dat je vriend kan veranderen: LEES dit boek. Schetst ook meteen een mogelijk scenario wanneer je niets doet.
Oh, en Kreator is een botte lul, maar hij bedoelt het goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |