Alles wat jij in je leven doet was een bewuste keuze? Achteraf is het altijd makkelijk om een situatie goed in te schatten.quote:Op donderdag 28 februari 2008 11:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ah, dus je wist waar je aan begon, maar je dacht em wel te kunnen veranderen ofzo? Toen er niets veranderde dacht je dat het wel verstandig was om kinderen te nemen?
Nee.quote:Op donderdag 28 februari 2008 11:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je zegt in een eerdere post dat jullie op een verkeerde manier ruzie maken. Sla jij hem bv ook? (niet dat ik daarmee wil goedpraten dat hij dat wel doet)
Dat niet alleen, maar ik was ook gewoon helemaal overdonderd door hem.quote:Op donderdag 28 februari 2008 11:57 schreef ioko het volgende:
[..]
Alles wat jij in je leven doet was een bewuste keuze? Achteraf is het altijd makkelijk om een situatie goed in te schatten.
Een beter milieu begint bij jezelf. Oftewel; je kunt andere mensen niet dwingen te veranderen, je kunt alleen jezelf veranderen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:40 schreef Rondje het volgende:
[..]
Kan best, hij moet gewoon willen
Eens.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 08:16 schreef sigme het volgende:
Wat stelt 'echt houden van' voor als je zulke zaken niet in de gaten hebt, en pogingen het aan de orde te stellen afwimpelt?
Dat is geen houden van *jou*, dat is houden van een idee. Waarbij het idee is dat jij een brave lieve vrouw bent die zich schikt naar zijn behoeften.
Ik hou van mijn vrouw, en ik snap niet wat die vorm van houden va zou kunnen voorstellen als ik niet in 1 oogopslag aan haar zag hoe ze zich voelde, en ik kan me geen vlaag van dronkenschap of woede voorstellen waarbij ik het zou kunnen negeren als ze huilt. Ongetwijfeld voel jij het echt zo dat ie va je houdt, maar dat is stiekem ook onderdeel van de wereld die je in tact wil laten he?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 08:12 schreef Rondje het volgende:
Hij heeft gewoon echt niet in de gaten hoe ik me nu voel.
En hij houdt wel echt van me...
Nou, sorry hoor. Dat verhaal kennen we nu wel. Je blijft daar nu al dagen op hangen. Als je het niet wil moet je het niet doen, maar dan moet je hier ook niet zitten te zeuren dat t allemaal zo erg is.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:09 schreef Rondje het volgende:
En als ik alleen ben, wat dan?
Dadelijk staat hij aan de deur en wil hij praten en dan is hij weer heel lief en wil ik weer bij hem zijn en niks liever dan hem kussen en vasthouden. Ik denk niet dat hij me met rust zal laten, ik weet ook niet of ik dat wil.
Ik wil gewoon op een normale manier ruzie kunnen maken met hem, zonder schreeuwen, schelden, slaan, of dreigen..
Ik wil zo graag bij hem zijn. Als het maar kan zonder dat gedoe. Maar dan zou hij dat wel moeten willen veranderen, ik weet niet hoe hij reageert als ik dat zeg. Ik weet niet of hij het wil proberen.
Ik denk dat hij zich beledigd zal voelen en zal zeggen dat ht helemaal niet zo erg is en dat ik me niet moet aanstellen.
Rondje, luister hier eens naar. Je blijft veel te veel hangen in wat-als constructies, en je bent veeeel te bang voor eventuele consequenties van je acties, die je nu nog niet eens kan inzien!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, sorry hoor. Dat verhaal kennen we nu wel. Je blijft daar nu al dagen op hangen. Als je het niet wil moet je het niet doen, maar dan moet je hier ook niet zitten te zeuren dat t allemaal zo erg is.
Natuurlijk zou die je terug gaan proberen te winnen met allerlei trucjes en pogingen. Hij houdt toch van je. (Hoewel daar natuurlijk ook over gediscusieerd kan worden.) Als die je niet terug zou proberen te winnen, zou er dus sowieso iets mis zijn.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:09 schreef Rondje het volgende:
En als ik alleen ben, wat dan?
Dadelijk staat hij aan de deur en wil hij praten en dan is hij weer heel lief en wil ik weer bij hem zijn en niks liever dan hem kussen en vasthouden. Ik denk niet dat hij me met rust zal laten, ik weet ook niet of ik dat wil.
Ik wil gewoon op een normale manier ruzie kunnen maken met hem, zonder schreeuwen, schelden, slaan, of dreigen..
Ik wil zo graag bij hem zijn. Als het maar kan zonder dat gedoe. Maar dan zou hij dat wel moeten willen veranderen, ik weet niet hoe hij reageert als ik dat zeg. Ik weet niet of hij het wil proberen.
Ik denk dat hij zich beledigd zal voelen en zal zeggen dat ht helemaal niet zo erg is en dat ik me niet moet aanstellen.
Je bent 29 en zit nu al 8 jaar in een relatie toch? En daarvoor zat je ook al in een relatie? Dan is het niet zo raar, dat je bang bent om alleen te zijn.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:20 schreef Rondje het volgende:
Misschien wil ik gewoon niet alleen zijn.
Aan de ene kant is het zo'n fijn idee dat ik niet perse gelijk alles op zal hoeven ruimen als hij er niet is, dat ik gewoon de was kan laten liggen en gewoon op de bank kan hangen en achter de computer kan zitten als ik daar zin in heb, of naar bed gaan als ik dat wil.
Aan de andere kant vind ik het gewoon heel eng en ondanks alles houd ik wel van hem. Ik heb zoveel leuke tijden met hem, veel meer dan dat het rot is.
Ze hebben me nog steeds niet gebeld, dus ik zal zo nog maar eens bellen.
Dat is zo moeilijk.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:37 schreef Copycat het volgende:
Ik vind het wel heel sterk van je dat je, ondanks je groeiende twijfel en toenemende bagatellisatie, toch belt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |