abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 februari 2008 @ 14:25:43 #101
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57010868
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:20 schreef Xith het volgende:

Ik zou waarschijnlijk ook zoiets posten in het NWS-topic, maar ik zou niet de straat op gaan, of brieven naar de Metro sturen, of wachten tot Pauw en Witteman mij uitnodigen; oftewel, maar een heel klein deel van nederland zal mijn mening zien, en dat is maar goed ook - verwachten we nou echt 700,000 posts met 'ik ben het niet eens met Osama'?
En dat ook nog eens keer op keer opnieuw?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57010870
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:26 schreef Xith het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij ook altijd de straat op gaat als christenen of atheisten ergens de fout in gaan of iemand vermoorden? Stel je voor dat je op dezelfde hoop wordt gegooid als die Ajax hooligans, daar moet je natuurlijk tegen protesteren!
ikke niet, maar ik voel me dan ook niet persoonlijk aangevallen als er ergens op de wereld een gelijkdenkende onjuist bejegend wordt, iets wat moslims wel doen, zodra het een broeder of zuster betreft, waaaaaaar dan ook, voelen ze verwantschap, puur en enkel omdat dezelfde god aanbeden wordt.

Berbers hier in Rotjeknor voelen zich verwant aan Arabieren in Gaza, roepen broederschap, wij moslims dit , wij moslims dat.... maar als er ergens andersdenkenden naar het leven gestaan wordt, danis het ineens weer "wat heb ik te maken daarmee?"

Ja niets, idd, maar als het geloof zo'n bindende factor is dat je verwantschap voelt met hen tig kilometers van je vandaan, puur en alleen omdat het OOK moslims zijn, waarom voel je die verwantschap dan ineens niet als diezelfsoortige lieden uit naam van jouw geloof de boel aan het verrampeneren zijn?

of is die verwantschap er enkel met geloofsgenoten in den vreemde wanneer de vermeend onjuiste bejegeging van andersdenkenden komt, joden of zo, om maar eens een bij moslims geliefde dader te noemen.
want dat er duizenden en duizenden moslims over de kling gejaagd worden door nog radicalere moslims , daar horen we de sympathisanten niet over, nee, enkel als het door de grote of kleine Satan gebeurt, direct of indirect, en het is nog altijd zo dat moslims het meest te vrezen hebben van moslims, niet van andersgelovigen, en al helemaal niet van meneer Wilders of adepten.

het moment dat moslims niet puur op basis van geloof partij kiezen voor moslims waar dan ook en wat dan ook, dat is de dag dat het geroep op 'openlijke afwijzing' zal ophouden.

als een atheist in Zweden onjuist bejegend wordt, zal me dat aan mijn reet roesten over het algemeen, ik voel geen band met iemand enkel omdat we een levensovertuiging delen.
bij moslims is dat nog wel eens anders, en nee, Mutant, JIJ bent uiteraard niet zo, maar menig moslim hoor je toch echt wel anders zeggen "voor een broeder kom je op, hij is ook een moslim , dus..."

nou, voer die DUS dan ook door , door eenopenlijke afwijzing te uiten, en niet enkel als er medeleven, mededogen in het kader van slachtofferisme gebezigd moet worden.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_57010879
En keer op keer bewijst Geert, dat hij gelijk heeft. Wat nou de Islam is vredelievend?
Zijn ze bang voor waarheid, die vertoont gaat worden ? Er is nog geen sec. beeldmateriaal
laten zien, en nu al word Geert met de dood bedreigt. Ik vind het misselijk makend en ziek en ik weet
één ding heel zeker als de moord op Geert Wilders lukt, breekt hier de hel los en zijn alle moslims
hun leven niet meer zeker, als ik de bronnen van extreem rechts in Nederland mag geloven.

Zie hier de reacties, van de bevolking. Waar gaan we heen ? Is dit nou dat geloof dat zich doet voorkomen als vredelievend ? Het is een moordlustig geloof, niks meer en niks minder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_57010898
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:26 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
En keer op keer bewijst Geert, dat hij gelijk heeft. Wat nou de Islam is vredelievend?
Dat zou misschien gelden als over het algemeen beweerd wordt dat Al-Kaida vredelievend is; het is niet De Islam die met de uitspraken en veroordelingen komt.
pi_57010937
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 09:19 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat doen? Vrijheid van meningsuiting moet ergens stoppen, wilders gaat daar duidelijk overheen.
Dus met andere woorden, vind jij het niet erg, sterker nog keur jij het goed dat zij Geert willen vermoorden.

Ik zal mijn mening hier over jou maar niet plaatsen want ik weet zeker dat ik regelrecht FOK word afgekicked.
pi_57010986
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:27 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat zou misschien gelden als over het algemeen beweerd wordt dat Al-Kaida vredelievend is; het is niet De Islam die met de uitspraken en veroordelingen komt.
Zij moorden uit naam van....En dat is toevallig de stichter van dat geloof...
  woensdag 27 februari 2008 @ 14:36:47 #107
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57011077
Leuk al die heisa om niks.

Of heeft iedereen die Postbus 55 spot al gezien?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_57011085
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:32 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Zij moorden uit naam van....En dat is toevallig de stichter van dat geloof...
Ik kan ook moorden in naam van sesamstraat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57011087
Er wordt een cartoon getekent, de halve moslim wereld op z'n kop.
Er worden zéér verkeerde uitspraken/akties gedaan, wat de islam in een héél slecht beeld zet, de moslim wereld houdt hun mond.

Ze moeten eens leren wat prioriteiten zijn.
pi_57011153
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:29 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Dus met andere woorden, vind jij het niet erg, sterker nog keur jij het goed dat zij Geert willen vermoorden.

Ik zal mijn mening hier over jou maar niet plaatsen want ik weet zeker dat ik regelrecht FOK word afgekicked.
Wat heeft dat ermee te maken.
Als je vind dat Wilders over de grens gaat met zijn uitspraken vind je het dus gelijk goed dat hij word vermoord?
pi_57011172
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:37 schreef ReplaR het volgende:
Er worden zéér verkeerde uitspraken/akties gedaan, wat de islam in een héél slecht beeld zet, de moslim wereld houdt hun mond.

"de moslim wereld op z'n kop"
Jij hebt 1.4 miljard mensen zien rellen?
pi_57011217
Een simpel voorbeeld, er is ooit een aflevering geweest van South Park
dat jezus in een homobar komt, en met homo's gaat staan bekken, heb je toen ook maar 1 iemand horen roepen: De makers van South Park moeten dood!!! ... ??? Nee, je hebt hooguit kunnen horen dat men het een schande vond.
pi_57011225
Overigens Milagro, leuk betoog maar er is iets wat het compleet onderuit haalt. Zolang het Westen niets geeft om moslimslachtoffers in Islamitische landen, zullen moslims zich ook geen reet roesten over wat er met westerlingen gebeurd. Its as simple as that, en natuurlijk is dat vice versa. Hoe vaak zie jij je medeautochtonen denigrerend over moslims, marokkanen etc praten? 100x? 1000x? Hoeveel mensen zie jij dat dagelijks doen op fora? Hoeveel oproepen tot massamoorden van moslims kom je tegen? Of ben ik slechts degene die ze tegenkomt, of lees jij er bewust overheen? Ik zou zeggen lees eens de reacties bij de Telegraaf, bij Geenstijl, bij Nieuwnieuws of wellicht bij Fok. Of ga je nu die sporadische demonstraties tegen de oorlogen in Irak aanhalen? Want dan kom net zo goed met een voorbeeld van demonstraties tegen Al-Quada in diverse moslimlanden. Zijn die er dan geweest, hoor ik je zeggen... DUH.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57011256
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:37 schreef ReplaR het volgende:

Wilders doet zeer foute uitspraken, Nederland houd zijn mond. Joran van der Sloot doet zeer foute dingen, Nederland houd zijn mond. De VS valt allerlei landen binnen en Nederland helpt daarbij, de helft van Nederland blijft stil.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57011276
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:27 schreef Monidique het volgende:

[..]

de eeuwige dooddoener, ja, maar al het geweld, al de bedreigingen, al het onrecht naar vrouwen toe, die inspiratie halen ze wel allemaal uit hetzelfde boek, niet een enkele gek, nee, een hele zooi gekken.. en hoe komen ze tot die interpretatie? juist, omdat ze de teksten van toen, uit de kontext van de tijd rukken, en letterlijk nemen.

De Islam is wel degelijk intolerant, net als het OT dat ook was, maar daar is het NT tegenover gezet, en een met de tijd ontwikkelde verlichte geest, vrijdenkers, die los van welk heilig boek dan ook, hun leven net zo deugdzaam leiden en zin weten te geven.

zijn de moslims nog niet zover in die ontwikkeling, heeft dat tijd nodig? prima, hoor, maar ontwikkel je richting die verlichting dan lekker op gelijkliggend terrein, en ga dat niet in reeds verlichte landen zitten wrikken en pushen om dan te merken dat het niet past, en vervolgens om aanpassing, aparte behandeling te roepen, alles onder het mom van respect.

als het tijd nodig heeft, dan moet het niet zo zijn dat de rest tot die tijd maar een paar stappen terug zet, omdat anders tegen het hoofd gestoten wordt.

wil jij je als vrouw in een onderdrukte positie manouvreren, doe dat lekker, maar vraag niet aan ons om daarin mee te gaan, door achterlijkheden als een burkini te accepteren, maagdenvliesherstellingsoperaties, handenschudweigering, vrouwelijke artsen voor moslima's etc etc etc.

neem je tijd, maar in je eigen tijd, en maak de rest geen deelgenoot door te eisen dat zij dan maar even een pas op de plaats moeten maken om meteen RESPECTheisa te gaan maken als dat niet gebeurt.
pi_57011280
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:41 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Wat heeft dat ermee te maken.
Als je vind dat Wilders over de grens gaat met zijn uitspraken vind je het dus gelijk goed dat hij word vermoord?
Ik vind absoluut niet dat Wilders de grens passeert. Maar diegene die ik qyote, zegt met andere woorden dat hij het niet erg zal vinden als Geert vermoord word.
pi_57011348
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:46 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Ik vind absoluut niet dat Wilders de grens passeert. Maar diegene die ik qyote, zegt met andere woorden dat hij het niet erg zal vinden als Geert vermoord word.
So what, dat zeggen mensen dagelijks over moslims.. waar ben jij dan op dat moment?
Allah Al Watan Al Malik
pi_57011423
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:44 schreef Mutant01 het volgende:
[quote]Zolang het Westen niets geeft om moslimslachtoffers
Bron a.u.b.
quote:
Hoe vaak zie jij je medeautochtonen denigrerend over moslims, marokkanen etc praten? 100x? 1000x?
Wederom een bron a.u.b.
quote:
Hoeveel oproepen tot massamoorden van moslims kom je tegen?
Volg het nieuws, en gij zult zien.
Oh en hoe weet jij zo zeker dat allochtonen niet denigrerend over ons praten ? Je hebt idd gelijk zo blijft het een vice versa.
pi_57011480
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:53 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Bron a.u.b.
Zoals ik al eerder zei, surf eens een beetje rond.
quote:
Wederom een bron a.u.b.
Zie hierboven, ik heb als ex-moderator de meest smerige zaken zien staan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57011492
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

So what, dat zeggen mensen dagelijks over moslims.. waar ben jij dan op dat moment?
Ik wil bronnen zien waar jij dat allemaal vandaan haalt. Waar ik op dat soort moment ben ?
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Maar goed om toch maar antwoord te geven op jouw vraag: Ik ben er nooit bij. Dus ik zal zeer waarschijnlijk met andere activiteiten bezig zijn.
pi_57011506
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:56 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Ik wil bronnen zien waar jij dat allemaal vandaan haalt. Waar ik op dat soort moment ben ?
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Maar goed om toch maar antwoord te geven op jouw vraag: Ik ben er nooit bij. Dus ik zal zeer waarschijnlijk met andere activiteiten bezig zijn.
Ik noem dat vaak selectief geheugen. Of gewoon hypocrisie, de bronnen staan opgesomt in de post. Ik kan er trouwens nog wel wat sites aan toevoegen HetVrijeVolk bijv.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57011562
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:44 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens Milagro, leuk betoog maar er is iets wat het compleet onderuit haalt. Zolang het Westen niets geeft om moslimslachtoffers in Islamitische landen, zullen moslims zich ook geen reet roesten over wat er met westerlingen gebeurd. Its as simple as that, en natuurlijk is dat vice versa. Hoe vaak zie jij je medeautochtonen denigrerend over moslims, marokkanen etc praten? 100x? 1000x? Hoeveel mensen zie jij dat dagelijks doen op fora? Hoeveel oproepen tot massamoorden van moslims kom je tegen? Of ben ik slechts degene die ze tegenkomt, of lees jij er bewust overheen? Ik zou zeggen lees eens de reacties bij de Telegraaf, bij Geenstijl, bij Nieuwnieuws of wellicht bij Fok. Of ga je nu die sporadische demonstraties tegen de oorlogen in Irak aanhalen? Want dan kom net zo goed met een voorbeeld van demonstraties tegen Al-Quada in diverse moslimlanden. Zijn die er dan geweest, hoor ik je zeggen... DUH.
Volgens mij heeft ze toch iets echt gezegd over moslims die altijd moslims backen enzovoort. Het 'geen reet roesten' gebabel van jou geeft daar toch weer blijk van.
pi_57011577
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:00 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Volgens mij heeft ze toch iets echt gezegd over moslims die altijd moslims backen enzovoort. Het 'geen reet roesten' gebabel van jou geeft daar toch weer blijk van.
In de zin van dat het bij iedereen voorkomt, jazeker, maar dat lees ik niet terug in haar betoog. Het zijn natuurlijk alleen de moslims die moslims backen, hou toch op. Het is die hypocrisie die mij een doorn in het oog is, so what dat zij zelf geen reet kan schelen wat een Zweed moet doormaken in Zweden, kennelijk denken vele andere Westerlingen daar anders over. Als er in Madrid 300 doden vallen door een bomexplosie is dat veel erger dan 200.000 doden in de oorlog in Irak, wellicht denkt zij niet zo maar vele anderen wel. Die voelen zich meer verwant met de Spanjaarden dan met de Irakezen, want ja ze hebben immers dezelfde cultuur, achtergrond, religie. Een Somalier die ergens in timboektoe dood wordt geschoten, daar haalt menig hollander zijn schouders voor op... en dat is helemaal niet gek. Als een Nederlander vermoord word dan is dat naar beleving veel "erger", veel meer verwantschap.

[ Bericht 22% gewijzigd door Mutant01 op 27-02-2008 15:06:33 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_57011706
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wilders doet zeer foute uitspraken, Nederland houd zijn mond.
... wetende dat er zoiets is als vrijheid van meningsuiting en we daar blij mee zijn en zo houden willen. Hij zegt 'dit', maar dan kan ik iig ook 'dat' zeggen. Nederlanders discussieren er al een maanden over, via overheidssubsidie is er al een tegenfilm geweest en bepaalde belangengroepen hebben felle kritiek geuit.
quote:
Joran van der Sloot doet zeer foute dingen, Nederland houd zijn mond.
... niet, het houdt het hele land lang in de greep.
quote:
De VS valt allerlei landen binnen en Nederland helpt daarbij, de helft van Nederland blijft stil.
... de andere helft niet.

Een helft denkt:
- Saddam is toch een vervelend ventje en het is beter voor de mensen daar dat ie oppleurt
- Ik heb me nooit bezig gehouden met al die oorlogen, waarom een uitzondering maken bij deze.
- Amerika is groot en machtig en ik wil toch mn TDÍ'tje blijven gebruiken
- Ik als moslim ben er wel fel tegen maar ik klaag niet over het feit dat Amerika indirect mijn portemonnaie spekt
- Irak? Waar ligt dat?
pi_57011721
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In de zin van dat het bij iedereen voorkomt, jazeker, maar dat lees ik niet terug in haar betoog. Het zijn natuurlijk alleen de moslims die moslims backen, hou toch op. Het is die hypocrisie die mij een doorn in het oog is, so what dat zij zelf geen reet kan schelen wat een Zweed moet doormaken in Zweden, kennelijk denken vele andere Westerlingen daar anders over. Als er in Madrid 300 doden vallen door een bomexplosie is dat veel erger dan 200.000 doden in de oorlog in Irak, wellicht denkt zij niet zo maar vele anderen wel. Die voelen zich meer verwant met de Spanjaarden dan met de Irakezen, want ja ze hebben immers dezelfde cultuur, achtergrond, religie. Een Somalier die ergens in timboektoe dood wordt geschoten, daar haalt menig hollander zijn schouders voor op... en dat is helemaal niet gek. Als een Nederlander vermoord word dan is dat naar beleving veel "erger", veel meer verwantschap.
Dus jij zal net zo rouwen om de dood van een Somalier als dat van een Nederlander.
Wat ik zal doen ? Ik zal over beide het zelfde zeggen: Vreselijk dat zoiets moet gebeuren
pi_57011758
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:09 schreef alex4allofyou het volgende:
... wetende dat er zoiets is als vrijheid van meningsuiting en we daar blij mee zijn en zo houden willen. Hij zegt 'dit', maar dan kan ik iig ook 'dat' zeggen. Nederlanders discussieren er al een maanden over, via overheidssubsidie is er al een tegenfilm geweest en bepaalde belangengroepen hebben felle kritiek geuit.
Dat gebeurd evenwel in menig islamitisch land bij een daad van een extremist aldaar.
quote:
... niet, het houdt het hele land lang in de greep.
Nou en of, met ringtones enzo.
quote:
... de andere helft niet.
Wat ook weer geldt bij menig islamitisch land, de ene helft denkt zo en zo, de ander helft niet.
quote:
Een helft denkt:
- Saddam is toch een vervelend ventje en het is beter voor de mensen daar dat ie oppleurt
- Ik heb me nooit bezig gehouden met al die oorlogen, waarom een uitzondering maken bij deze.
- Amerika is groot en machtig en ik wil toch mn TDÍ'tje blijven gebruiken
- Ik als moslim ben er wel fel tegen maar ik klaag niet over het feit dat Amerika indirect mijn portemonnaie spekt
- Irak? Waar ligt dat?
Idem. Maar toch vinden mensen als Milagro dat moslims niet genoeg doen... hmmm vreemd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57011801
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:10 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Dus jij zal net zo rouwen om de dood van een Somalier als dat van een Nederlander.
Wat ik zal doen ? Ik zal over beide het zelfde zeggen: Vreselijk dat zoiets moet gebeuren
Ik zou zeggen dat het in beide vreselijk is, maar ik voel me eerder verwant met een Nederlander dan met een Somalier. Alleen ben ik niet zo dom om dat achter me te houden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57011907
Wat misschien nog wel meer zeer doet is dat er 100.000 én moslims dagelijks vechten tegen deze extremisten. Duizenden doden zijn er al gevallen, talloze slachtoffers. Maar nee "moslims doen te weinig". De afghaanse politie en soldaten, Iraakse politie en soldaten, Pakistaanse politie en soldaten, dagelijks sneuvelen er moslims in de strijd tegen extremisten. Ze moesten eens weten dat er hier in Nederland mensen lopen te huilen dat "moslims te weinig doen".
Allah Al Watan Al Malik
pi_57011910
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat gebeurd evenwel in menig islamitisch land bij een daad van een extremist aldaar.
[..]
LOL, dan zijn we er snel uit waar het probleem ligt:

Laat maar opblazen, wetende dat als iemand anders over mij iets zegt ik de nek door kan snijden.
quote:
Nou en of, met ringtones enzo.
[..]
Volgens mij heeft vdSloot toch heel wat shit over zich heengekregen en heeft het OM het onderzoek opnieuw opgevoerd.
quote:
Wat ook weer geldt bij menig islamitisch land, de ene helft denkt zo en zo, de ander helft niet.
[..]
Ik meen me onderzoeken te herinneren waar 90% van de bevolking Joden/Amerikanen als zeer slecht zag, martelaren als helden gezien werden en doodstraf op blasfemie prima geaccepteerd werd.
pi_57011944
Ik meen onderzoek te zien van een dag geleden nog waarin 7% de aanslagen in Amerika goedkeurde... amazing Mike. En nee Amerikanen zien ze niet echt als verlossers nee, is dat raar?
Allah Al Watan Al Malik
pi_57012069
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:20 schreef Mutant01 het volgende:
Ik meen onderzoek te zien van een dag geleden nog waarin 7% de aanslagen in Amerika goedkeurde... amazing Mike. En nee Amerikanen zien ze niet echt als verlossers nee, is dat raar?
Niet als je met jaloerse ogen kijkt naar het machtige Amerika nee.
pi_57012083
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:26 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Niet als je met jaloerse ogen kijkt naar het machtige Amerika nee.
Of als de bommen op je dak vallen en 90% van je familie niet meer leeft. Of als je overheid die allerlei onderdrukkende maatregelen neemt, gesteunt wordt door de VS door leveranties van wapens e.d.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57012118
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Of de bommen op je dak vallen en 90% van je familie niet meer leeft.
Waarbij de overgrote meerderheid van die bommen danwel afgeschoten zijn door terroristen, danwel als verdediging tegen die terroristen.
pi_57012160
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:28 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Waarbij de overgrote meerderheid van die bommen danwel afgeschoten zijn door terroristen, danwel als verdediging tegen die terroristen.
Terroristen beschikken niet over straaljagers of bommen die 1000kg wegen. Heb je de eerste bommenregen gezien? Of niet? Die "prachtige" beelden in de nacht. Had ooit eens gelezen dat er in die nacht evenveel bommen gedropt werden als in de gehele Vietnam oorlog.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57012222
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Terroristen beschikken niet over straaljagers of bommen die 1000kg wegen. Heb je de eerste bommenregen gezien? Of niet? Die "prachtige" beelden in de nacht.
Dat hoeft ook niet, dodelijk is het toch wel.

En ja, de Shock and Awe beelden staan me nog wel bij, alleen was dat het begin van de oorlog. Dacht je dat Saddam dmv klapperpistolen uit zn paleis gejaagd zou worden?

En stop eens met editten: lijkt me niet.
pi_57012305
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:32 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet, dodelijk is het toch wel.

En ja, de Shock and Awe beelden staan me nog wel bij, alleen was dat het begin van de oorlog. Dacht je dat Saddam dmv klapperpistolen uit zn paleis gejaagd zou worden?

En stop eens met editten: lijkt me niet.
En die Shock and Awe, daar waren die mensen op de grond echt happy mee.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57012337
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:19 schreef alex4allofyou het volgende:

Ik meen me onderzoeken te herinneren waar 90% van de bevolking Joden/Amerikanen als zeer slecht zag, martelaren als helden gezien werden en doodstraf op blasfemie prima geaccepteerd werd.
Jij gelooft al die onderzoeken uit landen die door dictatortjes geregeerd worden en waar niemand echt voor zijn mening durft uit te komen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_57012386
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En die Shock and Awe, daar waren die mensen op de grond echt happy mee.
Als je je in een overheidsgebouw begaf of in winderige gebieden leefde niet nee. Iig was het niet de intentie om burgers te raken. Zo was het ook niet fijn dat onze stad in WO2 door Engelsen en Amerikanen gebombardeerd werd omdat ze dachten boven DLD te zitten. Maar ja, dat is oorlog en het zij ze vergeven na al die jaren want we hebben er veel voor teruggekregen.
pi_57012390
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Terroristen beschikken niet over straaljagers of bommen die 1000kg wegen. Heb je de eerste bommenregen gezien? Of niet? Die "prachtige" beelden in de nacht. Had ooit eens gelezen dat er in die nacht evenveel bommen gedropt werden als in de gehele Vietnam oorlog.
Het blijft anders wel lekker dom dat Amerika tijdens de opmars door Irak het naliet om de wapen opslagplaatsen die ze op hun weg in bezit namen te voorzien van afdoende bewaking om er enkele weken later achter te komen dat ze stuk voor stuk leeg gehaald waren.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_57012406
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:43 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Een simpel voorbeeld, er is ooit een aflevering geweest van South Park
dat jezus in een homobar komt, en met homo's gaat staan bekken, heb je toen ook maar 1 iemand horen roepen: De makers van South Park moeten dood!!! ... ??? Nee, je hebt hooguit kunnen horen dat men het een schande vond.
Dan wil ik weleens weten welke aflevering dat was.
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_57012411
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:38 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jij gelooft al die onderzoeken uit landen die door dictatortjes geregeerd worden en waar niemand echt voor zijn mening durft uit te komen?
Ik geloof niet, ik ben atheist, ik neem waar.
pi_57012745
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:40 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Als je je in een overheidsgebouw begaf of in winderige gebieden leefde niet nee. Iig was het niet de intentie om burgers te raken. Zo was het ook niet fijn dat onze stad in WO2 door Engelsen en Amerikanen gebombardeerd werd omdat ze dachten boven DLD te zitten. Maar ja, dat is oorlog en het zij ze vergeven na al die jaren want we hebben er veel voor teruggekregen.
Nederland was al bezet door een ander land, Irak was dat niet. Slecht voorbeeld dus. Daar kon je nog tenminste spreken over een bevrijding onder het juk van een andere bezettende macht die al moordend door Nederland heen trok. Zouden de Nederlanders ook zo blij zijn als dat net als in Irak, slechts tot doel had een regime omver te werpen (op basis van leugens). Dat denk ik niet. Bovendien, als je slachtoffer bent en je familie dood is dan zal de intentie van een dergelijk bombardement je een reet roesten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57012945
Ach, dood gaan ze toch wel in dat soort landen. Of dit nou komt door een bommentapijt van Amerika of door onderlinge ruzies. Het enige wat ze daar kennen is rellen. Hun bestaansrecht, hun levensdoel. Het barst daar van vage geloofsfanaten die je nog beter onzinverhalen kunnen verkopen dan Leen van de DSB.

Die gasten krijgen iets te horen van hun Verhevene, roepen 'Gammele Gammele Gammele' en blazen zichzelf op.

Hier maken we ons liever druk om onze tweede auto, luxe hd tv en een nog groter huis en bijbehorende hypotheek. Ook niet altijd goed, maar gewoonlijk vallen er geen slachtoffers bij. Misschien als je buurman zijn 105 cm breedbeeld van 2 hoog op jouw hoofd laat vallen.

En wie hier aan de macht is interesseert ons toch niet zo. Of de grootste partij nou een katholieke achtergrond heeft of rechtstreeks gebasseerd is op de NSDAP, zij zitten daar om ons een oor aan te naaien en dat accepteren we zonder morren. Een glas water of een taart in het gezicht daargelaten.
pi_57013062
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:46 schreef milagro het volgende:
de eeuwige dooddoener
Helaas, dat is het niet. Ik reageer duidelijk op die post.
pi_57013296
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:06 schreef xFriendx het volgende:
Ach, dood gaan ze toch wel in dat soort landen. Of dit nou komt door een bommentapijt van Amerika of door onderlinge ruzies. Het enige wat ze daar kennen is rellen. Hun bestaansrecht, hun levensdoel. Het barst daar van vage geloofsfanaten die je nog beter onzinverhalen kunnen verkopen dan Leen van de DSB.

Die gasten krijgen iets te horen van hun Verhevene, roepen 'Gammele Gammele Gammele' en blazen zichzelf op.

Hier maken we ons liever druk om onze tweede auto, luxe hd tv en een nog groter huis en bijbehorende hypotheek. Ook niet altijd goed, maar gewoonlijk vallen er geen slachtoffers bij. Misschien als je buurman zijn 105 cm breedbeeld van 2 hoog op jouw hoofd laat vallen.
Heel heel misschien zit daar ook een kern van het probleem. Zodra die mensen ook wat meer economische vooruitgang, zodat ze zich ook druk gaan maken om hun tweede auto en waar ze heen gaan op vakantie, zullen ze ook minder snel geneigd zijn zich zelf op te blazen. Zolang die mensen niets hebben, en ook geen vooruitzicht hebben op iets, zullen ze zich vastklampen aan hun geloof. dat deden wij in het verleden ook. En daar zijn weer handige mensen die daar gebruik van maken. Economiische vooruitgang en ontgeloven gaan hand in hand. Maar zolang in de meeste islaamitische landen sprake is van dictators die allen naar zich toe trekken blijf je dit soort misstanden houden.
pi_57013362
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:06 schreef xFriendx het volgende:

En wie hier aan de macht is interesseert ons toch niet zo. Of de grootste partij nou een katholieke achtergrond heeft of rechtstreeks gebasseerd is op de NSDAP, zij zitten daar om ons een oor aan te naaien en dat accepteren we zonder morren. Een glas water of een taart in het gezicht daargelaten.
Moet toch wel heerlijk zijn, om met zo'n kleine wereldkennis door het leven te gaan.
pi_57013366
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:20 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Heel heel misschien zit daar ook een kern van het probleem. Zodra die mensen ook wat meer economische vooruitgang, zodat ze zich ook druk gaan maken om hun tweede auto en waar ze heen gaan op vakantie, zullen ze ook minder snel geneigd zijn zich zelf op te blazen. Zolang die mensen niets hebben, en ook geen vooruitzicht hebben op iets, zullen ze zich vastklampen aan hun geloof. dat deden wij in het verleden ook. En daar zijn weer handige mensen die daar gebruik van maken. Economiische vooruitgang en ontgeloven gaan hand in hand. Maar zolang in de meeste islaamitische landen sprake is van dictators die allen naar zich toe trekken blijf je dit soort misstanden houden.
en daarbij is een strenge wraakzuchtige straffende met hel en verdoemenis dreigende god ook nog eens het toppunt van dictatorschap
pi_57013881
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nederland was al bezet door een ander land, Irak was dat niet. Slecht voorbeeld dus. Daar kon je nog tenminste spreken over een bevrijding onder het juk van een andere bezettende macht die al moordend door Nederland heen trok. Zouden de Nederlanders ook zo blij zijn als dat net als in Irak, slechts tot doel had een regime omver te werpen (op basis van leugens). Dat denk ik niet. Bovendien, als je slachtoffer bent en je familie dood is dan zal de intentie van een dergelijk bombardement je een reet roesten.
Irak was ook bezet door een minderheid. Irak heeft zijn eigen regering democratisch gekozen. Zo zijn wij ook begonnen.

Kijkende naar het aantal doden van de Irak-Iran oorlog en alle doden onder het regime van Saddam zijn er toch wel flink wat meer doden gevallen onder Saddam dan Amerika, dus per saldo zou de meerderheid tevreden moeten zijn.
pi_57013957
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:20 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Heel heel misschien zit daar ook een kern van het probleem. Zodra die mensen ook wat meer economische vooruitgang, zodat ze zich ook druk gaan maken om hun tweede auto en waar ze heen gaan op vakantie, zullen ze ook minder snel geneigd zijn zich zelf op te blazen.
Economische vooruitgang komt niet vanzelf, als het dat is wat ze zoeken laat dan Amerika hun werk daar doen. Tuurlijk zal Amerika er een slaatje uithalen maar je kan ervan vanuitgaan dat het een win-win situatie wordt voor beiden.

Verreiste is wel dat de terroristen aangepakt dienen te worden, en daar zijn ze nu nog mee bezig.
quote:
Zolang die mensen niets hebben, en ook geen vooruitzicht hebben op iets, zullen ze zich vastklampen aan hun geloof. dat deden wij in het verleden ook. En daar zijn weer handige mensen die daar gebruik van maken. Economiische vooruitgang en ontgeloven gaan hand in hand.
Amerika = zwaar gelovig, gaat dus niet altijd op.
pi_57013982
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:24 schreef milagro het volgende:

[..]

en daarbij is een strenge wraakzuchtige straffende met hel en verdoemenis dreigende god ook nog eens het toppunt van dictatorschap
In middeleeuws Europa werkte dat anders ook prima. Zolang het werkt moet je ergebruik van maken toch. Eigenlijk is het gewoon weg triest dat in onze huidige maatschappij nog mensen te vinden zijn die je zo makelijk om de tuin kunt leiden
pi_57014025
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:49 schreef alex4allofyou het volgende:
Amerika = zwaar gelovig, gaat dus niet altijd op.
Jawel, de armste delen (midwest) in Amerika zijn nog altijd het gelovigst. De rijkste delen (de beide kusten) het ongelovigst. Tuurlijk zijn daar weer gradaties in. En natuurlijk zal er altijd een deel blijven dat ongeacht economische vooruitgang niet van hun waanideeen is te genezen, maar voor de meerderheid van de mensen gaat het wel op.
pi_57014028
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:45 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Irak was ook bezet door een minderheid. Irak heeft zijn eigen regering democratisch gekozen. Zo zijn wij ook begonnen.

Kijkende naar het aantal doden van de Irak-Iran oorlog en alle doden onder het regime van Saddam zijn er toch wel flink wat meer doden gevallen onder Saddam dan Amerika, dus per saldo zou de meerderheid tevreden moeten zijn.
In de 4 jaar na de oorlog zijn er meer irakeezen gestorven dan de 4 jaar ervoor, of 8 jaar, 12 jaar zelfs - pas als je de iran-irak oorlog erbij gaat nemen van 20 jaar geleden kom je op hetzelfde niveau.
  woensdag 27 februari 2008 @ 16:58:31 #153
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57014134
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:53 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jawel, de armste delen (midwest) in Amerika zijn nog altijd het gelovigst. De rijkste delen (de beide kusten) het ongelovigst. Tuurlijk zijn daar weer gradaties in. En natuurlijk zal er altijd een deel blijven dat ongeacht economische vooruitgang niet van hun waanideeen is te genezen, maar voor de meerderheid van de mensen gaat het wel op.
Ik wist niet dat de Midwest arm was, hmmm, da's nieuw. De 'bible belt' ziet voornamelijk in het zuiden trouwens.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_57014201
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:50 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

In middeleeuws Europa werkte dat anders ook prima. Zolang het werkt moet je ergebruik van maken toch. Eigenlijk is het gewoon weg triest dat in onze huidige maatschappij nog mensen te vinden zijn die je zo makelijk om de tuin kunt leiden
Oh ja? Waarom heette het de MIDDELeeuwen?
pi_57014202
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 09:14 schreef TimmyAsd het volgende:

http://www.telegraaf.nl/b(...)Wilders__.html?p=4,2

Mja, vragen is krijgen.
Je hebt gelijk. Een kritische film maken over de Koran is vragen om je keel door te laten snijden. Jep. Je bent helemaal gezond en in orde. Ga zo door.
pi_57014590
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:53 schreef Xith het volgende:

[..]

In de 4 jaar na de oorlog zijn er meer irakeezen gestorven dan de 4 jaar ervoor, of 8 jaar, 12 jaar zelfs - pas als je de iran-irak oorlog erbij gaat nemen van 20 jaar geleden kom je op hetzelfde niveau.
Daar lopen de meningen heel erg over uiteen. Ga je uit van de hoogste schatting, een miljoen, dan kom je uit op dezelfde hoeveelheid als de Iran-Irak oorlog. Maar Saddam wist wel van wanten en legde heel veel mensen om p/jaar.

Die hoogste schatting vermeldt ook nog eens dat 6% van die doden natuurlijk gestorven waren, 20% door een autobom (rara van wie), 48% van een gunshotwound (en dan heb je t dus echt niet alleen over Amerikaanse vergrijpen) en 20% van een blast (laten we dat houden op 50-50).

Hoogste schatting dus, andere (mijns inziens) redelijkere schattingen liggen veel lager. Hoeveel mensen wonen daar, 20miljoen? 1/20 van de bevolking door een relatief klein aantal soldaten, gecentreerd voornamelijk bij de grote plaatsen, gedood? Lijkt me sterk. Je doet net alsof Amerika troepen erheen heeft gestuurd om doelbewust de bevolking uit te roeien.
  woensdag 27 februari 2008 @ 17:22:34 #157
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_57014639
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:01 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Oh ja? Waarom heette het de MIDDELeeuwen?
Omdat het MIDDEN tussen het Romeinse Rijk en de Renaissance in lag, misschien?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_57014821
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:19 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Daar lopen de meningen heel erg over uiteen. Ga je uit van de hoogste schatting, een miljoen, dan kom je uit op dezelfde hoeveelheid als de Iran-Irak oorlog. Maar Saddam wist wel van wanten en legde heel veel mensen om p/jaar.

Die hoogste schatting vermeldt ook nog eens dat 6% van die doden natuurlijk gestorven waren, 20% door een autobom (rara van wie), 48% van een gunshotwound (en dan heb je t dus echt niet alleen over Amerikaanse vergrijpen) en 20% van een blast (laten we dat houden op 50-50).

Hoogste schatting dus, andere (mijns inziens) redelijkere schattingen liggen veel lager. Hoeveel mensen wonen daar, 20miljoen? 1/20 van de bevolking door een relatief klein aantal soldaten, gecentreerd voornamelijk bij de grote plaatsen, gedood? Lijkt me sterk. Je doet net alsof Amerika troepen erheen heeft gestuurd om doelbewust de bevolking uit te roeien.
Dat extremistische groeperinen de kans krijgen bomaanslagen te plegen komt omdat er geen Saddam meer is die de boel stabiel kon houden, dus door Amerikaans(en z'n mede illegale oorlogsvoerders) toedoen. Verder was de situatie in Irak sinds begin jaren negentig (na DS en z'n aanval op de rebellen) tot 2003 uitest rustig, natuurlijk werden er mensen gedood door de regering, maar dit lag (volgens de rapporten van Amnesty, die volgens 'rechts' altijd overdrijft) rond de 500-1000. Dit waren dan prostituees, dieven, criminelen etc. Als je 'normaal' deed kwam overleefde je. Je had natuurlijk geen rechten, maar je had wel leven. Nu sterven er 10-,100-duizenden mensen per jaar - juist omdat ze 'normaal' doen.

Ik wil niet voor de irakezen praten, en dat zou niemand van ons moeten doen (wat we weten echt niet hoe het voelt om zulke regimes te leven), maar ik denk dat ik liever onder saddam zou willen leven dan de anarchie van nu.
pi_57014845
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:53 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Is dat omdat zwaar gelovigen niet geloven in kapitalisme en geld de duivel is, of is dat omdat deze steden aan het water liggen en dus (net zoals in ons land) daar door handel automatisch de rijkste steden/gebieden komen?
pi_57014992
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Eh, ja, dat bedoelde ik, bedankt.
  woensdag 27 februari 2008 @ 17:43:41 #161
8369 speknek
Another day another slay
pi_57015038
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:32 schreef Xith het volgende:
Dat extremistische groeperinen de kans krijgen bomaanslagen te plegen komt omdat er geen Saddam meer is die de boel stabiel kon houden, dus door Amerikaans(en z'n mede illegale oorlogsvoerders) toedoen.
Ja hoor, moslimterroristen waren bang voor de ijzeren hand van Saddam .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_57015112
Ik krijg altijd van die associaties bij de Jihad

pi_57015135
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:32 schreef Xith het volgende:

[..]

Dat extremistische groeperinen de kans krijgen bomaanslagen te plegen komt omdat er geen Saddam meer is die de boel stabiel kon houden, dus door Amerikaans(en z'n mede illegale oorlogsvoerders) toedoen. Verder was de situatie in Irak sinds begin jaren negentig (na DS en z'n aanval op de rebellen) tot 2003 uitest rustig, natuurlijk werden er mensen gedood door de regering, maar dit lag (volgens de rapporten van Amnesty, die volgens 'rechts' altijd overdrijft) rond de 500-1000. Dit waren dan prostituees, dieven, criminelen etc. Als je 'normaal' deed kwam overleefde je. Je had natuurlijk geen rechten, maar je had wel leven. Nu sterven er 10-,100-duizenden mensen per jaar - juist omdat ze 'normaal' doen.

Ik wil niet voor de irakezen praten, en dat zou niemand van ons moeten doen (wat we weten echt niet hoe het voelt om zulke regimes te leven), maar ik denk dat ik liever onder saddam zou willen leven dan de anarchie van nu.
Onder Hussein vielen tussen de 70/125 doden p/dag in zn 24 (!) jarig bewind. Buiten de oorlog tussen Iran om heeft ie in een zeer korte tijd 100.000 Koerden vermoord om maar eens iets te noemen.

Je moet niet de boel gaan omdraaien door te zeggen 'omdat de Amerikanen Irak binnenvielen kregen de terroristen de bovenhand', dat is de verantwoordelijkheid afschuiven op een ander. Als je al overheden de schuld wilt toeschuiven mag je ook Iran en Syrie erbij betrekken daar er vanaf die landen heel veel wapens en terroristen het land binnengekomen zijn (doelbewust). Op dit moment beveiligd Amerika de grensgebieden en dit heeft de situatie enorm verbetert.

En had jij willen leven onder een bewind? Of had je er wat aan willen doen, wetende dat het risicovol was?
pi_57015184
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:48 schreef SCH het volgende:

[ afbeelding ]
Komt door je geestelijke vermogens.
pi_57015240
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:51 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Komt door je geestelijke vermogens.
Is ie nu al uit de kast?
  woensdag 27 februari 2008 @ 18:03:51 #166
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57015386
het zal me nog een warm feestje worden

kan ik al ergens wedden op de uitslag?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_57016967
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja hoor, moslimterroristen waren bang voor de ijzeren hand van Saddam .
Feit is wel dat deze er niet waren in het irak van saddam.
pi_57017102
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:13 schreef Xith het volgende:

[..]

Feit is wel dat deze er niet waren in het irak van saddam.
Nee, toen heette dat de Ba'ath partij.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_57017210
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:18 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, toen heette dat de Ba'ath partij.
Ba'ath partij islamitisch noemen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57017246
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:33 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Is dat omdat zwaar gelovigen niet geloven in kapitalisme en geld de duivel is, of is dat omdat deze steden aan het water liggen en dus (net zoals in ons land) daar door handel automatisch de rijkste steden/gebieden komen?
Er zijn zwaar kapitalistische terroristen te vinden, volgens mij is Osama daar 1 van.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57017247
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:49 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Onder Hussein vielen tussen de 70/125 doden p/dag in zn 24 (!) jarig bewind. Buiten de oorlog tussen Iran om heeft ie in een zeer korte tijd 100.000 Koerden vermoord om maar eens iets te noemen.

Je moet niet de boel gaan omdraaien door te zeggen 'omdat de Amerikanen Irak binnenvielen kregen de terroristen de bovenhand', dat is de verantwoordelijkheid afschuiven op een ander. Als je al overheden de schuld wilt toeschuiven mag je ook Iran en Syrie erbij betrekken daar er vanaf die landen heel veel wapens en terroristen het land binnengekomen zijn (doelbewust). Op dit moment beveiligd Amerika de grensgebieden en dit heeft de situatie enorm verbetert.

En had jij willen leven onder een bewind? Of had je er wat aan willen doen, wetende dat het risicovol was?
Ik zeg niet voor niets na de periode van de iran/irak oorlog en DS (dessert storm, die de koerdische opstand inluidde). Als je kunt aantonen dat er meer doden per jaar vielen in de relatief stabiele periode van '93-'03 dan in de chaos van '03-nu dan geef ik je gelijk.

Over het afschuiven van schuld ben ik het echt niet met je eens, als de minister van justitie besluit alle agenten te ontslaan en daardoor wordt het land overspoeld voor criminaliteit - dan houd ik toch echt wel de minister verantwoordelijk en zou ik hem niet aan de macht willen zien. Natuurlijk zijn de 'echte'criminelen direct schuldig, maar alleen omdat de minister ze de kans gaf.

En als ik onder zo'n bewind zou leven en ik had de keuze; of een relatieve veiligheid zolang ik maar normaal zou doen (kinderen naar school, werken, boodschappen - maar niet mogen zeggen wat ik wil) of onveiligheid (kinderen niet naar school, niet werken, geen boodschappen want de markt is gevaarlijk, en nog steeds mag ik niet zeggen wat ik wil want dan schieten ze mij lek)... dan koos ik toch echt wel voor het eerste hoor. Ik ben geen rebel/martelaar... geef mij maar een veilig leven voor m'n kinderen. Natuurlijk zullen er vast wel che types zijn (hehe, tegen het zere been van rechts ) maar ik niet hoor.

Ik kan ook niets verzinnen wat er nu beter is in Irak; meer doden per jaar, nog steeds geen vrije meningsuiting, nog steeds martelingen, verkrachtigen en executies maar nu op een grotere schaal, eten is nog schaarster, scholen zijn dicht, eventjes om de hoek boodschappen doen is levensgevaarlijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door Xith op 27-02-2008 19:32:13 ]
pi_57017296
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er zijn zwaar kapitalistische terroristen te vinden, volgens mij is Osama daar 1 van.
Hij was idd miljardair in USD tot de USA z'n geld bevroor.
pi_57017309
Volgens mij bulkt ie nogsteeds van het geld.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57017479
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ba'ath partij islamitisch noemen.
Dat stel ik niet. Wel dat de 'moslimterroristen' nu in het tijdperk Saddam de Ba'ath bevolkte.
pi_57017747
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:23 schreef Xith het volgende:

[..]

Ik zeg niet voor niets na de periode van de iran/irak oorlog en DS (dessert storm, die de koerdische opstand inluidde). Als je kunt aantonen dat er meer doden per jaar vielen in de relatief stabiele periode van '93-'03 dan in de chaos van '03-nu dan geef ik je gelijk.
Dat Saddam niet meer veel deed heeft te maken met het feit dat alles al behoorlijk 'recht' getrokken was in de voorgaande jaren (allemaal 'gelijk'denkenden/ criticasters mond gesnoerd) en omdat Amerika sancties heeft genomen (geldkraan dicht/ inspecties).

Neemt niet weg dat zijn zoon nog een gradatie erger was, je wil niet denken aan een Irak onder zijn bewind
pi_57017818
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:40 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Dat Saddam niet meer veel deed heeft te maken met het feit dat alles al behoorlijk 'recht' getrokken was in de voorgaande jaren (allemaal 'gelijk'denkenden/ criticasters mond gesnoerd) en omdat Amerika sancties heeft genomen (geldkraan dicht/ inspecties).
En de inval heeft ervoor gezorgd dat alles weer 'krom' kwam te liggen... en nog steeds worden andersdenkenden vermoordt.
quote:
Neemt niet weg dat zijn zoon nog een gradatie erger was, je wil niet denken aan een Irak onder zijn bewind
Dat klopt ja
pi_57017866
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Die uitdrukking werkt inderdaad beter in het Engels...
pi_57017888
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:48 schreef SCH het volgende:

[ afbeelding ]
Zeg eens eerlijk, denk jij niet constant aan cowboys?
pi_57017925
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:46 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

The Middle Ages? Het Engelse Dark Ages slaat niet op de Middeleeuwen en is een term die ook in Nederland wordt gebruikt.
pi_57017987
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

The Middle Ages? Het Engelse Dark Ages slaat niet op de Middeleeuwen en is een term die ook in Nederland wordt gebruikt.
I stand corrected, ik dacht dat de termen uitwisselbaar waren.
pi_57017999
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:46 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:47 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Zeg eens eerlijk, denk jij niet constant aan cowboys?
pi_57018099
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

ook weer wat geleerd!
pi_57018104
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:51 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

I stand corrected, ik dacht dat de termen uitwisselbaar waren.
Och, in de praktijk kom je ermee weg, .
pi_57018436
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat stel ik niet. Wel dat de 'moslimterroristen' nu in het tijdperk Saddam de Ba'ath bevolkte.
Dat waren geen "moslimterrorristen", gooi ze daar dan ook niet onder.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57019085
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat waren geen "moslimterrorristen", gooi ze daar dan ook niet onder.
Ook dat stelde ik niet. Wel stelde ik, dat de Ba'ath partij de terreur in de periode Saddam verzorgde.
pi_57019167
Weetje wat ik echt tof zou vinden als Geert Wilders nu een
tegen dreigement doet:P
pi_57019487
moslims willen weer eens bewijzen hoe vredig hun geloof wel is
-
pi_57020084
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:52 schreef concac het volgende:
moslims willen weer eens bewijzen hoe vredig hun geloof wel is
Ja maar dat is het toch ook ....? Zó liefdevol, en tegen geweld ?
Want zoiets doen zij toch niet ?

¬_¬
pi_57021828
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:44 schreef Xith het volgende:

[..]

En de inval heeft ervoor gezorgd dat alles weer 'krom' kwam te liggen... en nog steeds worden andersdenkenden vermoordt.
[..]
Het lag al krom, denk je nou echt dat de Hussein Dynastie nog honderd jaar stand zou houden? Ooit zou er sowieso een moment komen dat de vlam in de pan zou slaan. Wees blij dat dit gebeurt is onder toezicht van het sterkste leger aller tijden. Dat andersdenkenden vermoord worden in het MO is niets nieuws onder de zon, Irak heeft de mogelijkheid een democratie te worden, onder toezicht van de VS. Dat heeft ons ook geen windeieren gelegd.
pi_57024796
nm
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 28 februari 2008 @ 16:52:57 #191
163650 Greys
pi_57038810
Crosspost uit andere topic over waarschuwingen aan Wilders:
quote:
Taliban dreigen met aanvallen wegens Wilders-film
Uitgegeven: 28 februari 2008 15:20
Laatst gewijzigd: 28 februari 2008 16:04

KABUL - De Taliban hebben donderdag gedreigd hun aanvallen op Nederlandse militairen in Afghanistan op te voeren als de "beledigende" anti-islamfilm van Geert Wilders wordt uitgezonden.

De film van de PVV-parlementariër is "een belediging voor de islam", aldus Zabihullah Mujahid, een woordvoerder van de Taliban, in een telefonisch interview vanaf een onbekende locatie.

"Wij in Afghanistan zullen de aanvallen tegen de Nederlandse troepen opvoeren als de film wordt uitgezonden". Hij voegde eraan toe dat de Taliban de Verenigde Naties oproepen dergelijke acties te stoppen om een scheuring tussen de islam en de rest van de wereld te voorkomen.

De ministers Ernst Hirsch Ballin (Justitie) en Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken hebben woensdagmiddag nog gesproken met Wilders over zijn film.

Het was een vervolg op een gesprek van vorig jaar waarin het kabinet al zorgen uitte over de gevolgen van de film in binnen- en buitenland.
Wat is het toch een vréédzaam volk
Man maakt filmpje over Koran van tien minuten --> Taliban zal wel even wat Nederlandse militairen afschieten.

Oh trouwens: bron nu.nl

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 28-02-2008 17:03:07 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57038908
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 16:52 schreef Greys het volgende:
[..]

Je begrijpt toch hopelijk dat de Taliban geen volk is. Of bedoel je de moslims. In dat geval wil ik je er op wijzen dat niet elke moslim zich aan heeft gesloten bij de Taliban.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 28 februari 2008 @ 17:01:14 #193
163650 Greys
pi_57039007
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 16:56 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Je begrijpt toch hopelijk dat de Taliban geen volk is. Of bedoel je de moslims. In dat geval wil ik je er op wijzen dat niet elke moslim zich aan heeft gesloten bij de Taliban.
Het woord volk is ongelukkig gekozen van mij idd. Maar ja 'zwikkie kloothommels' stond ook zo lullig.
Je snapt best wat ik bedoel, de Taliban dus. En bedankt voor de
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57039979
quote:
[..]

Man maakt filmpje over Koran van tien minuten --> Taliban zal wel even wat Nederlandse militairen afschieten.

Je begrijpt dat de Taliban de vijand is van het afgaanse volk, welke ook moslim is?

ih ik had je laatste post nog niet gezien
pi_57040044
quote:
[..]

De Westerse wereld daarentegen, die weten hoe je met mensen omgaat, toch?
Oh nee, toch niet. . Nieuwe Abu Ghraib foto's.... Oh oh
-
pi_57040091
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 21:19 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Ja maar dat is het toch ook ....? Zó liefdevol, en tegen geweld ?
Want zoiets doen zij toch niet ?

¬_¬
Nieuwe Abu Ghraib foto's.... Oh oh
Voor jou al helemaal, fucking xenofoob.
Zo westers, zo tegen geweld.. Foei, foei. Maar ondertussen...... Wel eens van het verdrag van Geneve gehoord? Nee? Amerikanen ook niet, kennelijk.
-
pi_57040224
Wat als die hele film er nou niet komt en het alleen was om de vrijheid van meningsuiting te peilen en ophef te veroorzaken hierover, net zoals BNN deed met de donorshow. Dan heeft hij wel een punt dat het allemaal geen zak voorstelt, zelfs de regering heeft kenbaar gemaakt het beter te vinden als hij niet uitkomt.

Hij is wel echt heel erg moedig, want het kan gewoon zijn dood worden. Als Al Qaida en de taliban met al die mafkezen over heel de wereld, waarvan iedereen weet dat ze ook in Nederland zitten, hem dood willen hebben... Ik zou niet willen ruilen.
pi_57040262
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 22:28 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Het lag al krom, denk je nou echt dat de Hussein Dynastie nog honderd jaar stand zou houden? Ooit zou er sowieso een moment komen dat de vlam in de pan zou slaan. Wees blij dat dit gebeurt is onder toezicht van het sterkste leger aller tijden. Dat andersdenkenden vermoord worden in het MO is niets nieuws onder de zon, Irak heeft de mogelijkheid een democratie te worden, onder toezicht van de VS. Dat heeft ons ook geen windeieren gelegd.
.
pi_57040428
Verplaats je eens in Geert. Als jouw leven zo totaal verneukt is dat je nooit meer normaal over straat kan, hell yeah, dan zou ik ook echt geen blad meer voor de mond nemen. Ik zou dan ook echt totaal alles zeggen.

Jammer dat er hier nogal wat linkse rukkers rondlopen want Milagro heeft het toch echt bij het rechte eind hoor, dikke pluim voor haar zienswijze.

Ik heb ze inmiddels via een website gevonden, de toiletrollen bedrukt met koranteksten. Ik heb meteen 2 pakken besteld en ik zal daar met groot genoegen mijn "ongelovige" westerse onreine haram billen mee afvegen.
Gaap Goals rulezzz!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 28 februari 2008 @ 17:59:14 #200
163650 Greys
pi_57040434
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:45 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

De Westerse wereld daarentegen, die weten hoe je met mensen omgaat, toch?
Oh nee, toch niet. . Nieuwe Abu Ghraib foto's.... Oh oh
Had je ook mijn post daar onder gelezen?
Ik zeg toch helemaal niet dat de Westerse wereld het allemaal zo goed doet? Jemig
Je legt me woorden in de mond. Foei! Ik mag de Taliban best een stel hufters vinden.
Jij vindt toch ook hoop ik dat dreigingen om de Nederlanders om te leggen daar niet opwegen tegen een lullig filmpje van tien minuten? Ja? Toch?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')