Dezzzperado | dinsdag 26 februari 2008 @ 10:40 |
Ok. Moet je zien. Er zijn al heel wat ideeen geopperd zoals meer asfalt, auto'tje nog harder pesten door de benzine prijs maar omhoog te gooien, part-time werken proberen op te leggen, gaan werken op uren dat er geen files zijn (midden in de nacht ofzo), car-poolen, nog meer auto'tje pesten door rekeningrijden in te voeren en zo heb ik geloof ik bijna alles wel gehad. Maar nu kwam ik ineens hierop....lees mee. Je hebt Annie, Annie woont in Utrecht en heeft een baan in Amsterdam als typemiep. dus elke dag op de ring A10 in de file, zoals zoveel andere gevallen. Nu is er ook Truus. Truus woont in Amsterdam en werkt als typmiep voor een bedrijf in Utrecht, zij schuift dus ook elke dag gezellig aan in de rij op de ring. Zet een website op, zoals monsterboard.nl o.i.d. Waarop mensen hun profiel kunnen invoeren. Gegevens die van belang zijn zijn: Soort baan, salaris, woonplaats, werkplaats. Ga daar op zoeken, en voila, typemiep Annie vindt typemiep Truus. Ze verdienen als typemiep ongeveer evenveel, de functieomschrijving is ongeveer hetzelfde dus ze kunnen allebij het typemiepwerk aan. Dus moeten ze gewoon kunnen swappen met elkaar. Gewoon hetzelfde contract maar dan gewoon even de namen omwisselen, en voila, Annie en Truus hoeven nog maar 5 km te rijden ipv 20 km stapvoets in de file rijden. Zelfde geldt natuurlijk voor Kantoorpik Jan en Pennelikker Kees, de ene woont in Den Haag, de ander Rotterdam, switch ze om en ze werken in de stad waar ze wonen. En zo zijn er wel meerdere combinaties mogelijk waardoor mensen iig. dichter bij hun woonplaats gaan werken. Dat opzich is al een verbetering. Wie is het met me eens | |
FlyingFox | dinsdag 26 februari 2008 @ 10:46 |
![]() Ik zie 't nog niet gebeuren. ![]() | |
RemcoDelft | dinsdag 26 februari 2008 @ 10:57 |
Leuk. En dan zit je bij een baan met allemaal nieuwe collega's..... Truus had toch ook gewoon een baan in d'r omgeving kunnen zoeken? En 20 km is nou niet bepaald veel, de overheid zou z'n taak eens moeten doen en het de burgers naar de zin maken, zorg voor voldoende asfalt als mensen behoefte hebben aan verplaatsing! | |
#ANONIEM | dinsdag 26 februari 2008 @ 10:58 |
quote:Niet om het een of ander maar dit idee bestaat al. http://www.werkdichterbijhuis.nl/ [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2008 10:58:48 ] | |
Schokbreker | dinsdag 26 februari 2008 @ 11:10 |
quote:het kwam me al zo bekend voor ![]() | |
nerd4sale | dinsdag 26 februari 2008 @ 11:13 |
Het probleem lost zich vanzelf wel op. Als de files maar lang genoeg worden, gaan mensen zelf wel werk dichterbij huis zoeken. Zolang ze nog in de file staan, is de drukte en reistijd blijkbaar acceptabel. | |
BlaZ | dinsdag 26 februari 2008 @ 11:13 |
Simpel idee, maar zal nooit werken. | |
Tim_G | dinsdag 26 februari 2008 @ 11:22 |
quote:Acceptabel? of je hebt geen andere keus? Dan ga jij natuurlijk roepen dat je altijd keus hebt maar dit werkt in de praktijk nooit natuurlijk ![]() | |
novel | dinsdag 26 februari 2008 @ 11:30 |
Een, al oud, milieu-idee is om woon en werkgebieden meer te mengen. Wonen en werken. Dat houdt er ook geen rekening mee dat het werk in jouw buurt niet jouw werk hoeft te zijn. Maar de laatste berichten zijn dat er tegenwoordig iets meer gezocht wordt naar werk in de buurt, omdat de reistijden te lang worden. | |
AlphaOmega | dinsdag 26 februari 2008 @ 11:39 |
Het idee bestaat al, en daarbij wordt er al de vinger aan gehouden door reiskosten maximaal tot 30 kilometer afstand te vergoeden. Verder is het ook de bedoeling dat we nog een beetje vrij blijven in dit land. Dus we moeten ook vrij blijven in de keuze waar we willen werken en wonen. Als dat niet kan, dan is de volgende vraag, welke vrijheden moeten we nog meer opgeven? Er zijn nog voldoende andere alternatieven. | |
nerd4sale | dinsdag 26 februari 2008 @ 11:40 |
quote:<roep-mode> Je hebt altijd keus. </roep-mode> Ik zou niet weten waarom het in de praktijk nooit werkt. Ik zeg niet dat iedereen werk kan vinden dat dicht(er) bij zijn huis is (of omgekeerd, een huis dicht(er) bij het werk). Maar ik denk dat zeker de helft van de dagelijkse file-rijders dat wel zou kunnen. Als het woon-werk verkeer met slechts een klein deel af zou nemen, zijn de meeste files weg of beduidend korter. | |
Floripas | dinsdag 26 februari 2008 @ 11:41 |
quote:Ik heb helemaal geen "behoefte aan verplaatsing", ik word er strontziek van. Als ik die chagrijnige koppen naast mij in de spits zie ben ik niet de enige. | |
oinkoink12 | dinsdag 26 februari 2008 @ 11:42 |
Dubbele laag asfalt, gewoon een extra verdieping op de drukste snelwegen | |
Dr.Nikita | dinsdag 26 februari 2008 @ 11:47 |
@TS Onmogelijk en niet realistisch, mensen zijn geen dingen die je 1 op 1 tegen elkaar kan inwisselen. | |
Gizmo112 | dinsdag 26 februari 2008 @ 12:00 |
quote:De meeste vrouwen wel ![]() | |
Croga | dinsdag 26 februari 2008 @ 12:12 |
quote:waarom doe je het dan? waarom denk jij dat je geen keus hebt? waar haal je het idee vandaan dat het werk wat je nu doet zo enorm bijzonder is dat je het niet dichter bij huis kunt doen? Iedereen die zegt "ik heb geen keus" is een slaaf van zijn eigen illusie geworden. Ik heb wel een keus. Ik heb de keus om tegen mijn baas te zeggen "zo ver ga ik niet rijden". Ik heb de keus om tegen mijn opdrachtgever te zeggen "ik begin wel om 6 uur, dat scheelt files en reistijd". En als mijn baas of mijn opdrachtgever dat niet aan staat dan zoeken ze maar iemand die, net als zovelen, slaaf is van zijn eigen illusie. | |
ElectricEye | dinsdag 26 februari 2008 @ 12:20 |
Ga telewerken ........ ![]() | |
Tim_G | dinsdag 26 februari 2008 @ 12:23 |
quote:Bikkel ![]() Wanneer je in een supermarkt werkt kun je bovenstaand best doen ja. In de detachering gaat dat net iets lastiger. | |
pfaf | dinsdag 26 februari 2008 @ 12:59 |
Blijkbaar wilde Annie in Amsterdam werken. Dan moet ze de file's er maar bij nemen. | |
Fastmatti | dinsdag 26 februari 2008 @ 13:00 |
Wat is er nu concreet aan dit plan? Zijn er al websites opgericht, zijn er al werkgevers die mee willen werken, etc. | |
#ANONIEM | dinsdag 26 februari 2008 @ 13:06 |
quote:Het concrete aan dit plan was dat het al enkele jaren bestaat. ![]() Hoe succesvol het is geen idee | |
Floripas | dinsdag 26 februari 2008 @ 13:14 |
quote:Ik doe specialistisch werk in Amsterdam, en ik kan het voorlopig niet betalen om daar een beetje leuk en veilig te wonen. Ik ga overigens met de trein, en ik pak meestal de eerste, maar die zit ook al vaak tjokvol. | |
Lord_Vetinari | dinsdag 26 februari 2008 @ 13:16 |
Overigens bestaat er al zo'n site als de TS oppert. www.werkenindebuurt.nl of zoiets. daar kun je je baan ter ruil aanbieden voor een baan bij jou in de buurt. | |
nerd4sale | dinsdag 26 februari 2008 @ 13:40 |
quote:Juist in de detachering is het vaak geen enkel probleem om werktijden aan te passen. Alleen durven de meeste gedetacheerden en detacheerders dat niet aan te kaarten bij de opdrachtgever, omdat ze er automatisch van uit gaan dat het toch niet kan. | |
JohnDope | dinsdag 26 februari 2008 @ 13:41 |
Leuke collega's zijn belangrijk en als je van baan switched heb je misschien geen leuke collega's meer. Dus dit gaat niet werken. asfalt is de enige oplossing. | |
ethiraseth | dinsdag 26 februari 2008 @ 13:47 |
quote:Ik durf te stellen dat zelfs met een verdubbeling van het aantal wegen ze nog net zo vast staan als nu. Wat er nodig is is een mentaliteitsverandering. Schijnbaar vinden mensen het prima om in de file te staan, en zo niet ga je maar verhuizen of een andere baan zoeken. Of je werktijden aanpassen bij de baas. of thuiswerken. laat mensen eerst zelf eens wat doen aan het probleem voor ze meteen naar de overheid rennen. | |
Croga | dinsdag 26 februari 2008 @ 13:48 |
quote:Sinds 1998 in de detachering. Nog nooit moeite mee gehad om het zo te doen. Nog nooit een opdrachtgever tegen gekomen die er moeilijk over deed. In de meeste gevallen zelfs met de opdracht gever kunnen regelen dat een groot deel van het werk van huis uit gedaan kan worden. Zoals al gezegd: Mensen zijn slaaf van hun eigen illusie. Mensen houden zichzelf voor dat het voor hen niet mogelijk is zonder op zoek te gaan naar oplossingen. Zolang je niet zelf op zoek gaat naar oplossingen ben je je eigen grootste probleem. Nederland heeft geen file probleem. Nederland heeft een inwoner probleem. De meeste Nederlanders zijn simpelweg niet bereid te zoeken naar een oplossingen voor files. | |
Floripas | dinsdag 26 februari 2008 @ 13:48 |
Heel snelle en frequente openbaar vervoersverbindingen in de randstad is de beste oplossing. Meer asfalt hier aanleggen is als meer asfalt in New York aanleggen, absoluut zinloos. Mass Transit is het devies. | |
JohnDope | dinsdag 26 februari 2008 @ 13:48 |
quote:De Burger past zich al veel te veel aan dat politieke geboefte. Het wordt nu tijd dat de politiek eens een keer wat terug doet voor de Burger. En meer wegen, voorkomt uiteraard een hoop files. En het openbaar vervoer is niet efficiënt, want ze zijn altijd te laat (waardoor je ook weer aansluitingen mist), het is vies in het openbaar vervoer, het is superdruk in het openbaar vervoer, als je wilt roken in het openbaar vervoer moet je altijd moeilijk doen en goed opletten dat er geen condo aankomt en werken met verborgen asbakken om zo bewijs tegen je te voorkomen (zeker als er getuigen tegen je zijn), en ze leveren je nooit direct op de bestemming af, etc etc. | |
ethiraseth | dinsdag 26 februari 2008 @ 13:55 |
quote:Mensen die over "De Burger" praten zijn niet echt serieus te nemen. ![]() En wat jij wilt is mensen een nog grotere slaaf van de overheid maken. Want waarom zou je zelf wat doen als de overheid het wel voor je gaat oplossen hè. | |
JohnDope | dinsdag 26 februari 2008 @ 13:57 |
quote:Dat zeiden de politici ook jaren, vandaar dat het nu zo'n ongekend zooitje is in Nederland en de onvrede onder het Volk uit de hand begint te lopen. ![]() quote:De overheid maakt juist van ons slaven en maakt juist problemen waar er geen problemen zijn, want dan kunnen er weer meer ambtenaren aan het werk gezet worden. | |
Monolith | dinsdag 26 februari 2008 @ 14:00 |
quote:Er was onlangs nog een privaat initiatief / voorstel om een zweeftrein te laten rijden in de randstad. Met een maximumsnelheid van 430 km/u schiet dat bovendien wat meer op. Ik weet alleen niet in hoeverre dit voorstel daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden. | |
ijsbrekertje | dinsdag 26 februari 2008 @ 14:02 |
quote:Ja, de file/reistijd is voor veel mensen blijkbaar nog acceptabel, want anders zouden ze wel een andere keuze maken. Die andere keuze is kennelijk nog minder aantrekkelijk dan altijd in de file staan, maar hij is er natuurlijk wel. Je kunt altijd proberen om een woning dichterbij je werk te vinden (en als je eisen maar laag genoeg zijn, lukt dat ook altijd). Of een andere baan zoeken dichterbij je huis. (Ook hier geldt hoe lager je eisen, hoe groter je kans van slagen). Ik denk niet dat file's op deze manier op te lossen zijn, maar wel dat ze op een bepaald moment niet meer verder zullen groeien. Twee eeuwen geleden was er niemand die bij wijze van spreken in Groningen woonde en in Amsterdam werkte, want het was een dagreis. Door de sterk verkortte reistijd (trein, auto) is het nu mogelijk en zijn er mensen die het doen. Stel dat de reistijd door file oploopt tot 5 uur voor een enkele reis, dan houdt het forensen vanzelf op. Het nadeel is alleen dat dit met zo veel ergernis gepaard zal gaan dat we het maar beter niet zo ver kunnen laten komen. ![]() | |
JohnDope | dinsdag 26 februari 2008 @ 14:02 |
quote:Als de Mr Beans (zoals het geval is bij de NS) de scepter zwaaien over de zweeftrein, is het een kwestie van tijd voordat die trein met 430 km/h van de baan af zweeft ![]() | |
Monolith | dinsdag 26 februari 2008 @ 14:07 |
quote:Wat begreep je precies niet aan het idee van een privaat initiatief? | |
Croga | dinsdag 26 februari 2008 @ 14:08 |
quote:Openbaar vervoer slecht dit, openbaar vervoer slecht dat, maar je bent ook niet bereid te betalen voor beter. Dan is de file dus, zoals al eerder gezegd, blijkbaar nog niet erg genoeg.... | |
Floripas | dinsdag 26 februari 2008 @ 14:09 |
quote: ![]() | |
raptorix | dinsdag 26 februari 2008 @ 14:16 |
Gewoon alle wegen privatiseren, ben je in 1 klap van het probleem af. | |
JohnDope | dinsdag 26 februari 2008 @ 14:17 |
quote:Het openbaar vervoer is al super duur. Als ze het nog duurder maken, is het zelfs rendabel om met de Hummert H1 het hele land door te cruisen. ![]() | |
Floripas | dinsdag 26 februari 2008 @ 14:20 |
quote:Ja, meteen voor altijd. Tolpoort op elke straathoek! | |
JohnDope | dinsdag 26 februari 2008 @ 14:21 |
quote:Volgens mij heb je wat gemist, want de tolpoort is allang achterhaald dmv het (kilometerheffing) BigBrotherSystem van de | |
raptorix | dinsdag 26 februari 2008 @ 14:22 |
quote:En waarom niet? Je betaald nu ongeveer 3 keer zoveel als noodzakelijk. | |
Tim_G | dinsdag 26 februari 2008 @ 14:31 |
quote:Wat nou als ik voorheen prima kon rijden en een prima baan had en een fijn huis, en nu door de files de baan nog steeds wel prima is, het huis ook maar het rijden niet meer gaat? Dan is voor mij de enige logische oplossing om die schijtfiles eens op te lossen. Als de overheid nu eerst een beseft dat het fileprobleem oplossen geld kost ipv dat het geld oplevert zijn wel al een hele stap verder. en eisen laag genoeg zijn?! Ja..... dan zou ik wel in een kartonnen doos voor het kantoorpand blijven liggen. Of beter nog.........werk gewoon 24 uur per dag door. Als je nog meer van die domme oplossingen hebt? | |
ijsbrekertje | dinsdag 26 februari 2008 @ 15:32 |
quote:Natuurlijk is dat heel erg vervelend, vooral ook omdat je er zelf zo weinig aan kunt doen. Ik begrijp heel goed dat je in zo'n geval oplossen van de file's erg belangrijk vindt. Zeker omdat je gezien hebt dat het vroeger beter kon (toen waren er minder files), dus dat geeft je het (waarschijnlijk volledig terechte) idee dat het probleem verkleind kan worden. Ik denk dat politiek eens moet beslissen hoeveel hen aan het oplossen van de file's gelegen is. Hoeveel geld wil de overheid hieraan uitgeven en hoeveel ruimte/luchtvervuiling mag hieraan worden opgeofferd. Als we er niet genoeg voor over hebben om de files te stoppen, dan zit er niets anders op dan ze te accepteren of te verhuizen/van baan te veranderen. quote:Ik heb toch helemaal niet gezegd dat dit een tevredenstellende oplossing van het probleem is. Het punt is dat mensen altijd een afweging maken. Wegen de pluspunten van de baan en het huis op tegen de negatieve kanten van de reis of niet. Zo ja, dan accepteer je (vloekend) de files. Het alternatief is op zoek gaan naar een andere baan/werktijden/werkplek of huis. Een afschrikwekkend alternatief wellicht, maar dat is ook een alternatief. | |
Croga | dinsdag 26 februari 2008 @ 16:36 |
quote:Ik zou eens beginnen met na te denken over: - Van baan veranderen - Werktijden aanpassen - Thuis werken want files oplossen gaat zowieso nooit gebeuren. Dat leert het verleden ons: Hoeveel asphalt je er ook bij legt, er komen niet minder files. quote:Nog zo iemand die op een ander gaat zitten wachten om zijn probleem op te lossen. Wat heb je zelf al gedaan om het op te lossen? Nou, niets dus. De overheid is niet het probleem. De files zijn niet het probleem. JIJ bent het probleem (of eigenlijk: jij bent een symptoom van het probleem) quote:Tsja, als je het in het absurde wilt trekken kom je ook nergens. | |
Kees22 | vrijdag 29 februari 2008 @ 01:36 |
quote:Inderdaad! En dan stemmen ze op Verdomd, die belooft de files voor hen op te lossen. En Verdomd vraagt de mensen in het land dan om ideeën aan te dragen om de files op te lossen. Dat zal waarachtig wel helpen. | |
Biancavia | vrijdag 29 februari 2008 @ 01:43 |
Ik woon 700 meter bij mijn werk vandaan. Sta nooit in de file! | |
Kees22 | vrijdag 29 februari 2008 @ 01:44 |
quote:Je eerste alinea is wat cynisch. Enige tijd geleden las ik een artikel in de Gelderlander over dit probleem. De ene geïnterviewde zat twee uur in de auto om een heel speciale klus te doen. De ander had zijn bedrijf van Utrecht naar Arnhem verhuisd, zodat zijn medewerkers tegen de file in reisden en dus geen probleem hadden. Niks lagere eisen, gewoon creatief zijn. Waarom kunnen we het nu maar beter niet zo ver laten komen? Is onze ergernis groter of belangrijker dan die van twee eeuwen geleden? | |
Kees22 | vrijdag 29 februari 2008 @ 01:47 |
quote:Ik kan me toch zo ergeren aan die auto's op die voorrangsweg! Dan moet ik wel twee minuten wachten voor ik over kan steken er verder kan fietsen. Overigens leerde ik onlangs, dat de Sociale Dienst als norm 1,5 uur reistijd hanteert voor passend werk. Dus ofwel ik fiets 1,5 uur, ofwel ik bus en trein 1,5 uur ofwel ik file 1,5 uur. Per keer, dus terug ook nog eens. | |
Kees22 | vrijdag 29 februari 2008 @ 01:49 |
Overigens aan de orde: het is natuurlijk wel absurd dat busjes vol werknemers elkaar op de snelweg tegenkomen. Daar moet toch eenvoudig wat aan te doen zijn. | |
elcastel | vrijdag 29 februari 2008 @ 01:57 |
quote:Wat wil je eraan doen dan ? Die busjes zitten immers vol werknemers lees ik net. | |
Kees22 | vrijdag 29 februari 2008 @ 02:40 |
quote:Daar spreekt TS juist over, als ik me goed herinner. Metselaars die van A naar B reizen en metselaars die van B naar A reizen, kunnen die niet beter op hun plaats blijven? | |
ijsbrekertje | vrijdag 29 februari 2008 @ 10:44 |
quote:Ik ben het met je eens dat de mogelijkheden om lange reistijden voor werknemers te beperken nog lang niet zijn uitgeput. Je voorbeeld toont aan dat er uit overleg tussen werkgever en werknemer in een deel van de gevallen nog veel te halen is. Ik wilde met de post waar je op reageert vooral aangeven dat, in tegenstelling tot wat sommigen beweren, mensen altijd een alternatief hebben voor lang in de file staan. Soms zullen ze hiervoor een achteruitgang in baan of woongenot op de koop toe moeten nemen, soms zal dat niet nodig zijn. Maar niemand is (op termijn) verplicht om dagelijks lang in de file te staan. quote:Ik denk dat het fileleed nog heel veel erger moet worden voordat de files afnemen doordat mensen ertoe overgaan om een baan dichterbij huis zoeken of voor een ander vervoersmiddel kiezen. De files zijn de afgelopen 15 jaar immers sterk toegenomen en dit heeft er alleen toe geleid dat er meer mensen langer in de file staan. Zowel de ochtend als de avondspits zijn veel langer geworden. Als we wachten tot de wal het schip keert, dan zal er geen filevrije periode meer zijn (niet tussen de middag en niet 's avonds laat). Dan heb je dus ook last van files als je 's avonds nog vrienden of familie wilt bezoeken. Op een gegeven moment zit je dan langer in de auto, dan dat je daadwerkelijk op de plaats van bestemming bent. Is onze ergenis dan groter of belangrijker dan die van twee eeuwen geleden? Ik zou niet durven beweren dat onze ergernis nu belangrijker is dan die van vroeger, maar hij zal wel groter zijn. Het is namelijk veel vervelender als iets niet meer kan (in anderhalf uur van Amsterdam naar Drenthe rijden), dan als het nooit gekund heeft. | |
Napalm | vrijdag 29 februari 2008 @ 10:56 |
quote:^^ gemiddeld genomen vinden mensen 1 uur reistijd acceptabel. Dat is al jarenlang een constante. Meer asfalt of snellere verbindingen zorgen na een korte dip in reistijd enkel voor een hogere reisafstand bij gelijke reistijd. | |
elcastel | vrijdag 29 februari 2008 @ 11:52 |
quote:Denkt ie nogsteeds dat dat gaat werken dan ? | |
elcastel | vrijdag 29 februari 2008 @ 11:55 |
Mensen moeten gewoon wat flexibeler omgaan met hun werktijden. ga op kantoor ook maar ploegendienst lopen ofzo, kantooruren van 8 tot 20. | |
Croga | vrijdag 29 februari 2008 @ 12:36 |
quote:8 uur is al veel te laat. Begin dan gewoon om een uur of 6, mischien zelfs eerder. Want als ik om 8 uur in Utrecht moet zijn vanuit Eindhoven dan is dat al niet meer in een uur te halen. Ikzelf begin op zijn laatst om een uur of 7, liever nog een half uurtje eerder, en zelfs dan is de A2 al niet prettig meer om te rijden. Dus overleggen over thuis werken, wel zo handig. Vooral op Vrijdag.... En zo nu en dan niet naar Utrecht maar naar Tilburg kantoor. Ook dat scheelt heel wat in reistijd. | |
Kees22 | vrijdag 7 maart 2008 @ 00:18 |
quote:Oh, maar dan zijn we het helemaal eens. Inclusief je laatste zin. Alleen wil ik daar dan aan toevoegen, dat die ergernis om iets wat nu niet meer kan, (of om iets wat een ander wel en ik niet kan) de vermijdbare oorzaak is van veel ellende. Maar wel begrijpelijk, inderdaad. | |
LXIV | vrijdag 7 maart 2008 @ 08:23 |
Ze kunnen ook de overdrachtsbelasting afschaffen. Dan wordt verhuizen veel aantrekkelijker. Wanneer iemand met een modale woning nu verhuist betaalt hij 25.000 euro belasting. Dat verdien je niet in vier, vijf jaar netto terug. Dus gaan mensen forenzen, zeker als hij na vijf jaar wéér wordt overgeplaatst. | |
Revolution-NL | vrijdag 7 maart 2008 @ 09:34 |
quote: Het is alleen een beetje jammer dat een eengezinswoning in de randstad niet meer te betalen. Om die reden pendel ik ook iedere dag van Zeewolde naar Utrecht en terug. Ik wil best in Nieuwegein gaan wonen oid... maar ik ga niet krom liggen voor een klein kut appartement in een pauperwijk. Dan maar wat langer in de auto zitten,. | |
Revolution-NL | vrijdag 7 maart 2008 @ 09:36 |
quote:Hierdoor zou er inderdaad veel meer doorstroming komen op de huizenmarkt. Ik zie het echter niet gebeuren dat dit graai kabinet een belasting afschaft ![]() | |
Shreyas | zaterdag 8 maart 2008 @ 03:57 |
Nederland is een van de meest dichtbevolkte landen ter wereld. Alleen een dwaas haalt het in zijn hoofd om 11 miljoen mensen tussen 07:00 - 09:00 en 16:30 - 19:00 allemaal tegelijkertijd de straat op te sturen. Ook al verbreed je alle wegen in Nederland, het fileprobleem blijft bestaan op deze manier. Enige oplossing is extreem flexibele begin en eindtijden voor het werk. Dus beginnen tussen 07:00 en 12:00 en stoppen tussen 16:00 en 21:00. Of mensen gewoon niet meer elke dag naar het werk laten komen, veel werk kan volgens mij ook gewoon thuis gedaan worden, zeker met de nieuwe ICT-technologie. |