abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56971046

Het vorige deel: <deeltje 130>

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door conleche op 25-02-2008 20:19:13 ]
pi_56971100
Had ik ff niet in de gaten En ik heb nog wel zo'n haast... M'n laatste bericht:

Freecell Feli met de spruit-to-be!!!

En ik ben nu ook vriendinnetje met Saskia
Ben net thuis en ik moet nu alweer rennen. Heb nl. geen boodschappen in huis en ik heb trek. Dit zijn de dagen waarop ik normaal gesproken het meeste afval: als ik van hot naar her ren en mezelf geen tijd gun om rustig te eten. (niet al te vaak doen natuurlijk )
pi_56971125
quote:
Op maandag 25 februari 2008 19:54 schreef Elwood1802 het volgende:
Zonder vlees overleef ik niet. Een lekker stuk vlees elke avond is echt een must.
Ik zeg toch ook niet dat ik vegetarisch ben? Ik houd ook van vlees . En vis . Maar ik vind het niet nodig elke avond vlees te eten. Een beetje afwisseling lijkt me gezond. Vis, vlees, ei, groente. Net zoals ik probeer elke ochtend met iets anders te ontbijten, en elke avond iets anders te eten.
pi_56971155
ja ik heb vriendinnetjes
pi_56971598
Freecell wit het nieuws zelf al wat langer natuurlijk, haha. Het is meer heugelijk nieuws óver Freecell

@ Miss-s Ik moet wel meer vlees dan normaal, mijn Hb was wat aan de lage kant. Verder moet ik sowieso meer eten dan normaal, omdat mijn energie-inname behoorlijk aan de lage kant was. Dat gaat trouwens ook wel automatisch hoor, véél meer honger dan normaal. En ik eet nu nóg meer fruit en groente dan normaal.

Tot nu toe 1,5 KG aangekomen en volgens de verloskundige was dat pefect op schema (tussen de 1 en 2 KG was ideaal nu ongeveer) Dus blijkbaar reguleert mijn lichaam het zelf uitstekend.
pi_56971643
Hoelang ben je dan al zwanger? of kom je in het begin ook meteen aan?

En wel goed dat je inderdaad ook niet moeilijk doet over meer gaan eten
pi_56971753
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:25 schreef Miss_S het volgende:
Hoelang ben je dan al zwanger? of kom je in het begin ook meteen aan?

En wel goed dat je inderdaad ook niet moeilijk doet over meer gaan eten
Je kan wel moeilijk gaan doen over meer eten, maar dat is niet bepaald goed voor de baby
Ik ben bijna 12 weken zwanger. De eerste maand kom je niet echt aan, maar daarna wel vrij snel. Je baarmoeder groeit, je gaat wat vocht vasthouden en je maakt meer bloed aan dan je normaal hebt.

In totaal kom je vaak zo'n 10-15 KG aan. Ergens daar tussenin is ideaal. En dan kom je in de eerste drie maanden vaak maar iets van 2 KG aan, de rest komt later.

Ik heb al wél een hele bolle buik trouwens, absoluut meer dan 1,5 KG buik, dus dat zal wel ergens anders vandaan komen Ik kan mijn broeken niet meer normaal dichtkrijgen. Nu maar een spijkerbroek maat groter uit de kast gehaald en die ónder mijn buik vastgeknoopt. Het staat niet
Binnenkort toch maar eens aan de positiekleding beginnen
pi_56971864
* Liejannuh kan de bolle buik van Freecell bevestigen!
pi_56971911
Oh, ik vind het echt heel leuk voor je ! Ik droom de laatste tijd steeds dat ik zwanger ben, maar dat zal wel komen door dat m'n buik toch al dik is . Maar dat zijn echt de fijnste dromen, lekker zwijmelen over een kindje, namen bedenken..
pi_56971919
hier ook nog even gefeliciteerd freecell en TARA ook natuurlijk

een kleine freecell schattig
Ja doei.
pi_56972175
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:23 schreef freecell het volgende:
Freecell wit het nieuws zelf al wat langer natuurlijk, haha. Het is meer heugelijk nieuws óver Freecell
Ach, toen je het nieuws 12 weken geleden kreeg was het toch ook voor jou heuglijk nieuws?!
pi_56972201
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:48 schreef conleche het volgende:

[..]

Ach, toen je het nieuws 12 weken geleden kreeg was het toch ook voor jou heuglijk nieuws?!
Check
pi_56972220
Freecell, gefeliciteerd!

Hier staat de ovenschotel met aardappelpartjes, veel ui, paprika, aubergine en gehakt in de oven, nog 20 minuutjes wachten
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_56972425
Gefeliciteerd met je zwangerschap freecell

Blegh, ik ben het niks doen nu al zat, en dan moet ik nog een tijdje, stilzitten is echt TE lastig gewoon

En Peter moet er nog aan wennen dat hij nou alles moet doen, en het niet allemaal vanzelf klaar is en gebeurd
pi_56972478
Ik eet amper iets omdat ik me zo ziek voel en ik ben aangekomen Stom lijf.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56972565
*knuf*
Ja doei.
pi_56972573
Isa: drink je ook minder dan normaal? Daar ga ik altijd spontaan vocht van vasthouden namelijk.
  maandag 25 februari 2008 @ 21:12:33 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56972687
Wat wat wat? . Krijgen Freecell en Tara een baby'tje? . Feli .
En nu ga ik weer verder kijken naar 'American Beauty' .
Niet meer actief op Fok!
pi_56972717
Ik begin me weer beter te voelen en ook weer meer te eten
Dus morgen maar weer eens een gewone dag doen
Ben benieuwd of ik woensdag wel ga dansen want voel me nu nog niet fit genoeg (wel voor school maar niet voor echt sporten)
  maandag 25 februari 2008 @ 21:47:37 #20
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_56973522
Mijn PMS-vreetweek is weer om. Ben nu weer in het gelid. Gegeten: 1 beker Optimel, een boterham met Slankie, tussen de middag 2 boterhammen met Becel light en kipfilet, een banaan. Stuk of 3 cappuccino's en verder muntthee (weinig koffie voor mijn doen). 's Avonds een rundvleesburger met wat uitjes op een kadetje en een grote bak ijsbergsla met komkommer, 'n paar stukjes geitenkaas, tomaat en honing-mosterddressing. Nu aan de thee. Eigenlijk is dit te weinig voor me...Maar ik wil er graag nog een kilootje af voor ik op wintersport ga.
pi_56973571
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:47 schreef Aventura het volgende:
Mijn PMS-vreetweek is weer om. Ben nu weer in het gelid. Gegeten: 1 beker Optimel, een boterham met Slankie, tussen de middag 2 boterhammen met Becel light en kipfilet, een banaan. Stuk of 3 cappuccino's en verder muntthee (weinig koffie voor mijn doen). 's Avonds een rundvleesburger met wat uitjes op een kadetje en een grote bak ijsbergsla met komkommer, 'n paar stukjes geitenkaas, tomaat en honing-mosterddressing. Nu aan de thee. Eigenlijk is dit te weinig voor me...Maar ik wil er graag nog een kilootje af voor ik op wintersport ga.
Raclette in het vooruitzicht?
  maandag 25 februari 2008 @ 21:52:05 #22
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_56973631
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:49 schreef conleche het volgende:

[..]

Raclette in het vooruitzicht?
Meer wijn en bier in het vooruitzicht
Maar nee, ik wil gewoon nog ietsjes slanker zijn. Dan pas ik beter in de skibroek. En het lijkt me sporttechnisch ook net even lekkerder.
pi_56973646
raclette?

kaas..

dank..

nu word ik er weer aan herinnerd dat we nog een fondu-pan hebben staan die uitgeprobeerd moet worden..
maar ik denk dat 't sushi wordt deze week (niet de kat, je weet wel, dat gedoe met rijst en vis ) als special treat zaterdagavond ofzo.. en dan zondag wil ik lekker een stoofpotje maken heb nog magere runderlappen in de vries liggen.. dus dat moet goedkomen!
Ja doei.
pi_56973707
ik ga woensdag ook maar weer eens langs de AH voor sushi
pi_56973796
sushi van de AH.. gétver...

zelf maken is zó simpel en zoveel lekkerder! Bij de Slegte hebben ze een super leuk boekje over sushi-maken, staat alles heel simpel in, en het is zoveel goedkoper en lekkerder en en en álles!

Vraag maar aan Isa (al moet ze misschien nu even niet aan eten denken ), die heb ik begin deze maand zelf sushi laten maken... kind kan de was doen
Ja doei.
pi_56974142
Ik vind de sushi van de AH wel lekker
en zelf gemaakte is natuurlijk lekkerder maar daar staat mijn hoofd nog niet naar

En zoveel goedkoper zal het toch niet zijn?
  maandag 25 februari 2008 @ 22:11:08 #27
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56974171
Sushi in het algemeen: gétver .
Ik ga maar eens lekker m'n nest in. Nog een beetje zappen. Morgen om 9:15 weer dat oersaaie college statistiek . Als ik er vóór de pauze al niets meer van snap, piep ik er ín de pauze tussenuit .

Trusten schattebouten van me! .
Niet meer actief op Fok!
pi_56974200
Slaap lekker Renske
Ik heb om 8.50 weer mijn eerste college
pi_56974276
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:10 schreef Miss_S het volgende:
Ik vind de sushi van de AH wel lekker
en zelf gemaakte is natuurlijk lekkerder maar daar staat mijn hoofd nog niet naar

En zoveel goedkoper zal het toch niet zijn?
het is héél veel goedkoper

een kilo rijst kost je 1,50 bij de toko.. daar kunnen wij ongeveer 3 keer sushi voor 2 personen van maken..

nori bladen zijn bij de toko ook goedkoop, voor 10 vellen betaal je de helft van wat je betaalt als je dat los bij de AH haalt. Geloof zo'n 2 euro? En deze zijn droog prima te bewaren als het pak geopend is.
Wat je erin doet is natuurlijk aan jezelf, maar Euroshopper/Aldi-gerookte zalm is niet zo duur, komkommer kost geen drol, en een eitje ook niet. Surimi (als je ervan houdt) kost je ook nog geen 1,50 en zo heb je een ontzettend leuke maaltijd voor ontzettend weinig én het is superleuk om te maken.. leuke kleurencombi's maken enzo..

uit één vel nori haal je 8 stukjes/rolletjes sushi, dus uit 10 vellen 80 voor een feestje is dit dan ook een ontzettend makkelijk en goedkope 'uitschieter', want iedereen denkt dat het duur is enzo!

tuurlijk, echte verse vis (rauwe zalm en tonijn) zijn niet heel goedkoop, maar dat doen we ook niet elke keer: met gerookte zalm is het ook lekker!
Ja doei.
pi_56974322
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

het is héél veel goedkoper

een kilo rijst kost je 1,50 bij de toko.. daar kunnen wij ongeveer 3 keer sushi voor 2 personen van maken..

nori bladen zijn bij de toko ook goedkoop, voor 10 vellen betaal je de helft van wat je betaalt als je dat los bij de AH haalt. Geloof zo'n 2 euro? En deze zijn droog prima te bewaren als het pak geopend is.
Wat je erin doet is natuurlijk aan jezelf, maar Euroshopper/Aldi-gerookte zalm is niet zo duur, komkommer kost geen drol, en een eitje ook niet. Surimi (als je ervan houdt) kost je ook nog geen 1,50 en zo heb je een ontzettend leuke maaltijd voor ontzettend weinig én het is superleuk om te maken.. leuke kleurencombi's maken enzo..

tuurlijk, echte verse vis (rauwe zalm en tonijn) zijn niet heel goedkoop, maar dat doen we ook niet elke keer: met gerookte zalm is het ook lekker!
Ja oke ik zou dan wel echte verse vis nemen
En jammer genoeg zit hier geen toko dus dan komen er ook nog eens reiskosten bij dus denk dat het voor mij niet speciaal goedkoper zou zijn, niet dat dat echt uit maakt
Ik ga zeker een keer zelf sushi maken, maar nu even niet
pi_56974346
In nijmegen zit een super-toko! Even de bus pakken naar het centrum en inslaan die handel!
Ja doei.
pi_56974444
en nu: naar bed
Ja doei.
pi_56974518
Sorry hoor, maar die van de AH is niet getver. Dat is heel fatsoenlijke sushi en het is wel degelijk goedkoper dan de zelfgemaakte versie als je tenminste 6 verschillende soorten "beleg" wil maken. En gerookte zalm vind ik dan weer helemaal niet kunnen. Tenminste; het kan wel, maar dan is het hele idee van sushi weg. Ik heb het ook weleens zelf gemaakt en het is dan best lekker, maar niet heel veel lekkerder. Dus sushi eet ik het liefst bij de Japanner, maar voor een doordeweekse lunch, voldoet die van de AH prima.
pi_56974552
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:23 schreef conleche het volgende:
Sorry hoor, maar die van de AH is niet getver. Dat is heel fatsoenlijke sushi en het is wel degelijk goedkoper dan de zelfgemaakte versie als je tenminste 6 verschillende soorten "beleg" wil maken. En gerookte zalm vind ik dan weer helemaal niet kunnen. Tenminste; het kan wel, maar dan is het hele idee van sushi weg. Ik heb het ook weleens zelf gemaakt en het is dan best lekker, maar niet heel veel lekkerder. Dus sushi eet ik het liefst bij de Japanner, maar voor een doordeweekse lunch, voldoet die van de AH prima.
pi_56974657
zélfs in de sushi-recept boeken die ik heb staat heel braaf gerookte zalm als vulling voor een sushi rol.. tussen de 'traditionele' ingrediënten... we hebben het vorige keer met Isa voor het eerst uitgeprobeerd, en dat was heel goed te doen, en ook fijn voor als je eens niet het geld hebt om 6 euro per 100 gram verse zalm te betalen

en ik heb die AH sushi een keer geprobeerd, en ik vond het kleffe smakeloze meuk, maar gelukkig is er een markt voor blijkbaar
Ja doei.
pi_56974743
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:29 schreef motorbloempje het volgende:
...............maar gelukkig is er een markt voor blijkbaar

Juist, je leert nog weleens te nuanceren!!
pi_56974750
Gefeliciteerd freecell

Vandaag wezen winkelen in Amsterdam Eerst van het centraal naar de Noordermarkt gelopen.. hele noordermarkt afgelopen tot aan de Nieuwmarkt? Koffie gedronken in een heel vies ouderwets tentje met hele vieze koffie en natuurlijk in de Jordaan bij alle rommelwinkeltjes e.d. naar binnen geweest.. Broodjes gehaald bij een bakkertje en een stukje verderop op de Rozengracht zat Pasta Panini met superlekkere broodjes... Heb een broodje met rozemarijn, zelfgemaakte pesto, gerookte kip en geroosterde aubergine genomen

Toen kris kras over de grachten gelopen... Zeepjes gehaald bij een winkeltje waar ze zelf zeep maken Nog even gekeken of ik conleche zag maar helaas
Uiteindelijk door de 9 straatjes gelopen.. Killerheels gehaald bij Episode Toen gelopen naar de kalverstraat, nieuwedijk en een ijsje gegeten bij van der Linde .. Weer gelopen naar het centraal station..daarna richting waterlooplein... nog langs de stopera e.d. uiteindelijk nog naar de Chinese buurt geweest en de warmoesstraat Nog koffie gedronken bij een biologisch zaakje en een bak fruit van de albert heyn buiten op een bankje gegeten (met flevosap )

Nog even gewinkelt op de nieuwe dijk, "leren" jasje gehaald voor 15 ekkies en uiteindelijk gegeten bij <La Tosca, echt een super lekker restaurantje met een hele leuke eigenaar ter hoogte van de Zara op de Nieuwezijdsevoorburgwal. Ik had vooraf parmaham, mozerella en tomaat met basilicum. Daarna vers gemaakte pasta met zalm en roomsaus en als dessert huisgemaakte tiramisu. Echt alles is versgemaakt en superlekker (kreeg een 8 van Johannes van Dam zag ik)

Nou dat was mijn dag. Wou veel van Amsterdam zien ipv altijd alleen maar die Kalverstraat en dat is behoorlijk gelukt
  Vis een optie? maandag 25 februari 2008 @ 22:33:03 #38
70532 loveli
N
pi_56974763
Gefeli, freecell! En wat zul jij snel afvallen over een maand of 6
crap in = crap out
  maandag 25 februari 2008 @ 22:35:17 #39
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56974818
Nou, deze jongen heeft afgelopen weekend eventjes flink de bloemetjes buiten gezet. Ik was zo lam dat ik zelfs het broodje doner over heb geslagen... die was er toch net zo hard weer uitgegaan
Verder weet ik niet meer zoveel.

Freecell trouwens gefeliciteerd
Bernie en ik zijn tof.
pi_56974833
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:32 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
....Dagje A'dam voor PF.....
Muts, dan had je even moeten zeggen dat je zou komen!! Heb je op de gracht dat huis met die 2 kerstboompjes met lichtjes gezien?? Daar zat ik!
pi_56974883
Ja ik had onthouden keizersgracht/spiegelgracht.. Heb bijna alle grachten gehad maar zag niet echt een gallerij waarvan ik dacht. Heuj. Das die van jou`!
pi_56974989
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:37 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ja ik had onthouden keizersgracht/spiegelgracht.. Heb bijna alle grachten gehad maar zag niet echt een gallerij waarvan ik dacht. Heuj. Das die van jou`!
Nee de galerie is altijd op maandag dicht. (die zit op de Spiegelgracht) Ik zat nu op de Leidsegracht, (woon ik tijdelijk tot de verbouwing bij mij thuis klaar is)
pi_56975149
Ik zag wel een gasllerie met een soort varken van allemaal stukken varken gemaakt zag er niet zo gezellig uit dus dacht die zal vast niet van jou zijn Ik kom nog wel vaker in Amsterdam en dan kom ik zeker een keer echt kijken als ik dan weet waar 't is en zo
pi_56975252
Nu is het ook tijd voor mij om naar bed te gaan
Hopelijk morgen weer fris op (en naar school)
pi_56975539
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:46 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik zag wel een gasllerie met een soort varken van allemaal stukken varken gemaakt zag er niet zo gezellig uit dus dacht die zal vast niet van jou zijn Ik kom nog wel vaker in Amsterdam en dan kom ik zeker een keer echt kijken als ik dan weet waar 't is en zo
Ik ben er maar 2 dagen in de week hè, dus dan moet je wel ff checken, of ik dan werk! Wij hebben ook varkentjes, maar die zijn niet van stukken varken gemaakt, maar gewoon geschilderd.
pi_56975787
Nogmaals, maar ik had het al live gedan: gefeliciteerd, freecell. Jij wordt vast zo'n hippe, snelle, strakke & slanke moeder
pi_56976425
Ik heb geen chips gepakt . Ik heb geen chocola gepakt .

Ik heb een appeltje met wat rozijntjes en een grote mok appeltaartthee.

Ik ben trots op mezelf .
pi_56976808
Ik heb al een halve zak dropjes op. En echt lekker vind ik dropjes niet. Maar mijn honing is op en dit verzacht mijn keel redelijk
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56976990
man, ik kan echt niet zonder chocola. takkespul. Ik hou het een week vol en dan moet ik echt de schade inhalen . en ik heb er nog een 'verslaving' bij: geitenkaas met honing en pijnboompitjes, op toastjes of geroosterd brood ofzo. Waarom raak ik niet verslaafd aan iets normaals?
Tap tap tap
pi_56977094
Chocolade en geitenkaas met honing vind ik heel normaal hoor
En chocolade met mate, lukt dat of eet je dan direct eenhele reep op oid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')