abonnement Unibet Coolblue
pi_56912475


Volg hier de verrichtingen van een rasvoetballer, een klasbak die als hij het vertrouwen krijgt nog voor veel kijkplezier kan gaan zorgen voor de voetballiefhebber. Een speler waarvoor je als supporter naar het stadion gaat.

Gonzalo Garcia Garcia | Balvirtuoos in Groningen

Gonzalo García García (Montevideo, 13 oktober 1983) is een Uruguayaans-Spaanse voetballer in Nederlandse dienst. De aanvaller speelt momenteel voor Eredivisionist Heracles Almelo.

Gonzalo, zoals zijn (huidige) voetbalnaam luidt, werd geboren in de Uruguayaanse hoofdstad Montevideo, maar verhuisde op zijn 14e naar Spanje, waar hij na enige tijd de Spaanse nationaliteit verkreeg. Hij gold als een groot talent en de Spaanse topclub Real Madrid haalde de aanvaller naar Madrid. Zijn debuut in de hoofdmacht van de Koninklijke zou nooit komen. Hij werd in het seizoen 2003/04, toen hij 20 jaar was, verhuurd aan UD Mérida. Het daarop volgende seizoen speelde hij voor CF Palencia, eveneens op huurbasis.

Zijn echte doorbraak kwam pas na zijn overstap naar AGOVV Apeldoorn. In juli 2005 haalde AGOVV-coach Stanley Menzo hem, na een stage van een week, naar de Eerste Divisionist. Vervolgens groeide hij uit tot smaakmaker van AGOVV en de sierlijkste voetballer van de Gouden Gids Divisie. Dat viel ook enkele Eredivisie-clubs op. Uiteindelijk koos de balgoochelaar voor sc Heerenveen, waar zijn doorbraak enige tijd op zich liet wachten. Vanwege verschillende blessures maakte hij pas na de winterstop van het seizoen 2006/07 zijn debuut en groeide hij vrijwel meteen uit tot basisspeler. In het seizoen 2007/08 komt hij weinig aan spelen toe. Daarom werd García García verhuurd aan Heracles Almelo.

García García speelde in Spanje nog onder de voetbalnaam Recoba. Om verwarring te voorkomen met zijn landgenoot en sterspeler Álvaro Recoba van Internazionale, besloot men hem in Apeldoorn Gonzalo te noemen.

Waarom is hij niet geslaagd in Friesland?

Hij praat liever niet over de eerste periode in Friesland. Garciá Garciá heeft nog een contract voor een jaar in het Abe Lenstra Stadion. "Laat ik het er op houden dat ik een aankoop was van de toenmalige voorzitter Riemer van der Velde en dat de trainer het nooit in mij heeft zien zitten. Ik ben niet zijn type speler en dat heeft hij vanaf de eerste dag ook laten merken."

Hij doet er verder het zwijgen toe, maar zijn ogen spuwen vuur. Hij voelt zich gekrenkt en in zijn eer aangetast. Al is hij ook kritisch op zichzelf. "Ik heb het ook niet goed gedaan. Viel van de ene blessure in de andere en wilde me toch bewijzen. Dan ga je dingen forceren en dat is funest. De komende maanden bij Heracles hoop ik wel te kunnen genieten van het voetbal."

''Ik weet dat er een beeld van mij bestaat dat ik soms wat lui ben en mijn taken verwaarloos. Daar ben ik het niet mee eens. Ik werk hard en vul mijn taak op mijn manier in. Noem het een verschil van inzicht.''

Hij kwam in anderhalf seizoen tot welgeteld acht duels. ,,De concurrentie was moordend en ik heb last gehad van blessures, maar ik weet voor mezelf dat ik het niveau aankan.

Hoe komt een jeugdspeler van Real Madrid in Nederland terecht?

"De verwachtingen zijn hoog gespannen, niet voor niets prijkt er op zijn erelijst de magische naam van Real Madrid. De in Uruguay geboren Garciá Garciá begrijpt wel dat die club hem z'n leven lang zal blijven achtervolgen. "Ik heb er drie jaar gespeeld, maar heb daar veel blessures en problemen gehad. Ik was nog jong en natuurlijk was het een droom om voor zo'n grote club te spelen. Ook in Uruguay is Real zeer populair." In de straten van zijn geboortestad Montevideo stond het leven in het teken van voetbal. "Ik heb nooit anders gedaan dan spelen op straat. Daar heb ik mijn techniek ook ontwikkeld, want de ondergrond was lang niet altijd vlak, waar we speelden."

Het gezin Garciá verhuisde naar Spanje en daar ging de kleine Gonzalo door met voetballen. Via Compostela belandde hij bij de Koninklijke uit Madrid. "Natuurlijk is dat een droom, maar als je er niet toekomt aan je eigen spel en je normale ontwikkeling, dan is de glans er snel af kan ik je verzekeren."

Dat zijn volgende club AGOVV uit Apeldoorn heette is opmerkelijk, maar Garciá Garciá heeft geen moment spijt gehad van zijn vertrek uit Madrid. "Via Juan Viedma, die een vriend van de familie is, kwam ik in aanraking met AGOVV. Een kleine, maar leuke club waar ik me weer voetballer begon te voelen. Zeker na de winterstop, toen ik bijna alles heb gespeeld en veel scoorde. Ik had weer een doel en kon weer lachen."

Zijn goede spel had diverse clubs uit Nederland wakker geschud, want ineens had Garciá Garciá vrijwel de voltallige subtop achter zich aan. Hij koos na een gesprek met Van der Velde voor Heerenveen, maar de afloop is bekend.

Wat waren zijn verwachtingen bij Heracles en hoe presteerde hij bij Heracles?

De verwachtingen en doelstellingen vooraf

''Het komende half jaar wil ik dat bij Heracles laten zien. Het zal een lastige klus worden. Heracles moet overleven en dan telt mooi voetbal niet. Ik ben wel een speler die het van voetbal moet hebben. Ik ben geen killer, maar pik toch makkelijk mijn goals mee. Mijn rol zal meer zijn om de spitsen te bedienen en in het belang van de ploeg spelen. Ik zal mee moeten in de strijd en daar voel ik me zeker niet te goed voor. Voor mij is het avontuur bij Heracles pas geslaagd als we in de eredivisie blijven. Dat verdient deze club en deze groep."

Het trainingskamp

Vooral moe, erg moe. Zijn eerste werkdagen als speler van Heracles Almelo zijn pittig. Niet omdat hij niet goed genoeg is, maar omdat Garciá Garciá de twee weken voor het trainingskamp ziek in bed heeft gelegen. "Ik zit nu denk ik op 80 procent, maar moet nog wel een stapje maken. Mijn benen zijn zo zwaar", zegt hij met een glimlach.

Ondanks de fysieke problemen, is hij in de eerste helft van de wedstrijd tegen AA Gent heel actief. Hij biedt zich aan, vraagt om de bal en als hij hem heeft, dan is het meestal een of twee keer raken om een medespeler te vinden. Niet alles gaat goed, maar duidelijk is wel dat Heracles er een echte voetballer bij heeft.

Hij is goed opgevangen in de selectie. De warmte van Heracles heeft hem omarmd.

Prestaties in competitie & beker

''Ik heb sinds mijn komst alles gespeeld. Zes (inmiddels 7) competitieduels en één bekerwedstrijd. Ik ben blij met Heracles en ik heb het idee dat ze hier ook wel blij zijn met mij.''

''Ik speel op nu op tien, mijn favoriete plek. Bij Heerenveen kreeg ik die kans niet. Op tien kom ik beter tot mijn recht en dat is te merken aan mijn spel. De resultaten in de competitie zijn aardig en in de beker hebben we Haarlem geloot. Dat is een loting met perspectief. Wie weet hoe ver we kunnen komen.''

Uiteindelijk strandde Heracles in de halve eindstrijd door na penalties te verliezen van Roda JC. Gonzalo zette Heracles nog wel op voorsprong, maar dat bleek helaas niet voldoende.

In de competitie had Heracles meer succes, mede dankzij een grote inbreng van Garcia wist de club uit Almelo zich wederom veilig te spelen en ontliep men de Play-Offs.

Volgend seizoen

García-García voor vier seizoenen naar Euroborg

Gonzalo García-García en FC Groningen zijn een contract overeengekomen voor de periode tot medio 2012. Eerder deze week kwam de FC met zijn voormalige club SC Heerenveen tot een akkoord over de transfersom. De 24-jarige Spaanse middenvelder moet komende week evenwel nog medisch gekeurd worden.

García-García werd op 13 oktober 1984 geboren in de Uruguayaanse hoofdstad Montevideo en groeide op in Spanje. Gonzalo, zoals zijn voetbalnaam luidt, genoot zijn opleiding bij het Spaanse Compostela, waar hij in 2002 werd ontdekt door Real Madrid. Die club verhuurde hem aan twee clubs op het derde Spaanse niveau, de ‘Segunda B’: CP Mérida en CP Palencia.

In 2005 werd García-García gecontracteerd door AGOVV Apeldoorn. Bij die club scoorde hij in de Gouden Gids Divisie zestien treffers in 35 gespeelde duels. In zomer van 2006 werd hij naar SC Heerenveen gehaald, waar hij in anderhalf seizoen tot dertien duels en één doelpunt kwam.

In de winterstop van afgelopen seizoen maakte hij op huurbasis de overstap naar Heracles Almelo. Voor die club speelde hij zestien duels in de Eredivisie, waarin hij driemaal tot scoren kwam. Hij stond nog tot medio 2009 onder contract bij de Friezen. De transfersom die FC Groningen aan SC Heerenveen betaalt, bedraagt ¤ 650.000.

Directeur Hans Nijland is content met de nieuwe aanwinst: “Wij zien in García-García een versterking voor onze selectie. Hij is een creatieve voetballer die een doelpunt kan maken en bovendien ook andere spelers in de gelegenheid kan stellen te scoren. Het is een voetballer die bij het publiek zal aanspreken.”

Gonzalo was nog niet lang geleden dichtbij een akkoord met Vitesse: “SC Heerenveen en Vitesse waren al tot een akkoord gekomen, maar op enig moment hebben wij ons bij de zaakwaarnemer van García-García gemeld. Afgelopen week zijn we met SC Heerenveen tot overeenstemming gekomen en nu zijn we dus ook rond met de speler in kwestie.”

Bron: FC Groningen

Zie hier de verrichten van Gonzalo in zijn tijd bij Heracles Almelo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Blawh op 21-06-2008 16:20:58 ]
pi_56912600
Hehe, toch maar een topic over hem gemaakt?
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_56912623
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 19:47 schreef Triptamine het volgende:
Hehe, toch maar een topic over hem gemaakt?
Kon het niet laten.

Zit me toch ziek thuis te vervelen.
pi_56912711
leuke speler om naar te kijken, enorme aanwinst voor Heracles. Zou zonde zijn als Heerenveen hem volgend seizoen weer terug haalt. Creatieve speler waar ik wel van kan genieten.

Ik ben fan.
Tot hij weer naar Heerenveen vertrekt.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_56912871
Heracles heeft al jarenlang een goed contact met Heerenveen (Riemer en onze voorzitter zijn vrienden), in de 1e divisie kreeg Heracles al spelers van Heerenveen die daar niet goed genoeg waren (Sluijter, Wooding, etc.) en ze gingen een (paar) keer samen op trainingskamp een aantal jaar geleden.

Toch vind ik het wel grappig om te zijn dat Sparta dat een samenwerkingsverband heeft met Heerenveen het moet doen met een paar talentjes voor het 2e en vorig seizoen Cecilio Lopes terwijl Heracles vorig seizoen handhaving voor een groot deel te danken had aan Rob Friend (destijds gehuurd van SCH). Dit seizoen is weer een speler van Heerenveen enorm belangrijk (Gonzalo), ik vraag me af hoe het komt dat deze 2 spelers niet bij Sparta terecht gekomen zijn.

Vooraf had ik er eigenlijk helemaal geen vertrouwen in, had gehoord dat hij goed kon voetballen, maar ik hoorde ook dat het vooral een individualist was met weinig rendement. Daar heb ik nog weinig van gezien, hij is niet overdreven egoïstisch, doet verdedigend wel degelijk zijn werk en heeft zeer zeker wel rendement (goals, assists en vaker spelers vrij voor de keeper zetten). Hopelijk kan hij het een tijdje volhouden. Verbeek zei trouwens dat hij voetbaltechnisch de beste speler van Heerenveen is, maar dat hij fysiek en mentaal (veel) tekort kwam.

[ Bericht 27% gewijzigd door Blawh op 22-02-2008 20:26:42 ]
pi_56913313
Volkomen terrecht topic. Dit is echt een geweldenaar.
8 wedstrijden, 4 goals en 2 assists.
Ik ben ook fan
pi_56913355
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 20:18 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Volkomen terrecht topic. Dit is echt een geweldenaar.
8 wedstrijden, 4 goals en 2 assists.
Ik ben ook fan
Misschien wel wat voor Ajax?
pi_56913395
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 20:19 schreef Blawh het volgende:

[..]

Misschien wel wat voor Ajax?
Absoluut. Type Perez, maar dan nog jonger en talentvoller.
pi_56914120
Goede voetballer, begreep in eerste instantie ook niet waarom ie naar Heracles vertrok, al is het op huurbasis.
Maar nu zie je ook wel dat Heerenveen wel erg goed staat te voetballen en dan komt zo'n jongen op de bank. Daar is ie te goed voor, maar het is nog afwachten hoe die het gaat doen als ie terug is bij Heerenveen. Bij een club die wat lager staat is het toch makkelijker om uit te blinken als je er al wat bovenuit steekt.
Schilder deed het vorig jaar volgens mij ook wel goed bij Heracles, maar dat betekende niet dat hij bij Ajax opeens veel meer aan spelen toekwam.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_56914185
Schilder kun je niet vergelijken met Garcia Garcia. Deze jongen heeft nog meer talent in zijn kleine teen dan Schilder in zijn hele lichaam.
pi_56914307
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 20:59 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Schilder kun je niet vergelijken met Garcia Garcia. Deze jongen heeft nog meer talent in zijn kleine teen dan Schilder in zijn hele lichaam.
Maar de situatie is wel vergelijkbaar, hij komt zo terug bij z'n club en dat hoeft dus niet altijd te betekenen dat je meer speeltijd krijgt dan voor je verhuur
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_56914357
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 21:06 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Maar de situatie is wel vergelijkbaar, hij komt zo terug bij z'n club en dat hoeft dus niet altijd te betekenen dat je meer speeltijd krijgt dan voor je verhuur
Wat mij betreft blijft hij lekker bij Heracles voetballen.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 21:12:03 #13
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_56914409
Ik hoop dat hij het nu waar maakt en volgend seizoen een serieuze kans krijgt in Heerenveen. Maar waar zet je hem neer als je al zoveel goeie aanvallende middenvelders aanvallers hebt...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_56916335
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 20:56 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Goede voetballer, begreep in eerste instantie ook niet waarom ie naar Heracles vertrok, al is het op huurbasis.
Maar nu zie je ook wel dat Heerenveen wel erg goed staat te voetballen en dan komt zo'n jongen op de bank. Daar is ie te goed voor, maar het is nog afwachten hoe die het gaat doen als ie terug is bij Heerenveen. Bij een club die wat lager staat is het toch makkelijker om uit te blinken als je er al wat bovenuit steekt.
Schilder deed het vorig jaar volgens mij ook wel goed bij Heracles, maar dat betekende niet dat hij bij Ajax opeens veel meer aan spelen toekwam.
Schilder vergelijken met Garcia

Schilder speelde vorig jaar gewoon erg wisselvallig, voor de winterstop gewoon matig. De laatste 12 wedstrijden ofzo speelde hij toen wel goed, maar blonk hij zeker niet zo uit als Garcia Garcia nu doet. Het feit dat hij niet eens direct een basisplaats kreeg zegt genoeg. Ik had hem er ook niet eens per se bij hoeven te hebben.
Zoals Heineken al zei, Garcia heeft in zijn rechterteen al meer talent dan Schilder. Verbeek zei niet voor niets dat hij voetbaltechnisch de beste is bij Heerenveen. Schilder scoorde vorige keer slechts 1x (blunder van RKC doelman) terwijl Garcia Garcia er nu al 4 heeft inliggen. Ook zet hij veel vaker medespelers vrij voor de goal

En ik ben het er ook niet mee eens dat het makkelijker is om uit te blinken bij een laagvlieger. Bij een topploeg zou een speler als Garcia Garcia nog vaker aan de bal zijn op de tegenstanders helft en daar is hij op zijn gevaarlijkst. Voetbaltechnisch kan Garcia Garcia als hij dit niveau vast blijft houden een topclub aan in Nederland. Sterker nog, als ik een topclub was dan zou ik hem (als hij tot het einde van het seizoen zo blijft spelen) proberen los te weken bij Heerenveen, hij heeft nog maar een 1jarig contract en kan dus niet een vermogen kosten.
pi_56916357
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 21:12 schreef One_conundrum het volgende:
Ik hoop dat hij het nu waar maakt en volgend seizoen een serieuze kans krijgt in Heerenveen. Maar waar zet je hem neer als je al zoveel goeie aanvallende middenvelders aanvallers hebt...
Het ligt vooral aan de nieuwe trainer denk ik, bij ons heeft hij alle vrijheid en controleurs als Maas en Quansah achter zich. De vraag is of Heerenveen hem ook zoveel vrijheid wil en moet geven.
pi_56916458
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 22:41 schreef Blawh het volgende:

[..]

Schilder vergelijken met Garcia

Schilder speelde vorig jaar gewoon erg wisselvallig, voor de winterstop gewoon matig. De laatste 12 wedstrijden ofzo speelde hij toen wel goed, maar blonk hij zeker niet zo uit als Garcia Garcia nu doet. Het feit dat hij niet eens direct een basisplaats kreeg zegt genoeg. Ik had hem er ook niet eens per se bij hoeven te hebben.
Zoals Heineken al zei, Garcia heeft in zijn rechterteen al meer talent dan Schilder. Verbeek zei niet voor niets dat hij voetbaltechnisch de beste is bij Heerenveen. Schilder scoorde vorige keer slechts 1x (blunder van RKC doelman) terwijl Garcia Garcia er nu al 4 heeft inliggen. Ook zet hij veel vaker medespelers vrij voor de goal

En ik ben het er ook niet mee eens dat het makkelijker is om uit te blinken bij een laagvlieger. Bij een topploeg zou een speler als Garcia Garcia nog vaker aan de bal zijn op de tegenstanders helft en daar is hij op zijn gevaarlijkst. Voetbaltechnisch kan Garcia Garcia als hij dit niveau vast blijft houden een topclub aan in Nederland. Sterker nog, als ik een topclub was dan zou ik hem (als hij tot het einde van het seizoen zo blijft spelen) proberen los te weken bij Heerenveen, hij heeft nog maar een 1jarig contract en kan dus niet een vermogen kosten.
Ok, wat dat eerste betreft heb ik dan ook te weinig wedstrijden van Heracles gezien. Ik probeerde alleen aan te geven dat het moeilijk is terug te keren bij een team dat zo goed draait als Heerenveen, hij moet zich wel bewijzen in de zomerstop als ie terug is.

Toch denk ik wel dat een Garcia Garcia, een Geert den Ouden, een Bas Sibum (die laatste twee doen het goed bij Excelsior en NEC, staan ook niet echt hoog) zich moeilijker onderscheiden bij een club die zich wat hoger in de ranglijst bevindt.

Ok, Den Ouden en Sibum staan op andere posities, maar het gaat erom dat ze goed presteren bij een 'laagvlieger'
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_56918835
fan reporting
pi_56938978
Vandaag niet echt geweldig gespeeld. Toch weer een paar belangrijke actie's. Het blijft een heerlijke speler om naar te kijken.
pi_56940485
quote:
Op zondag 24 februari 2008 00:09 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Vandaag niet echt geweldig gespeeld. Toch weer een paar belangrijke actie's. Het blijft een heerlijke speler om naar te kijken.
Matig vandaag, toch Penalty mee.

[ Bericht 6% gewijzigd door Blawh op 24-02-2008 15:24:09 ]
pi_57109267
Vandaag niet beslissend, maar wel vaak erg gevaarlijk en bij vlagen erg goed.
  zondag 2 maart 2008 @ 21:35:50 #21
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_57113609
Ik vond hem goed vandaag. Opvallende en gevaarlijke speler. Groningen gaf hem veel te veel ruimte.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_57124317
quote:
Het voetbalveld als speelplaats

GRONINGEN - Als je hem zonder bal ziet sjokken, geef je geen cent voor hem. Die handen wapperend achter zijn lichaam, dat loopje dat je een beetje verwijfd zou kunnen noemen; het ziet er niet bepaald soepel en uitdagend uit als Gonzalo Garcia-Garcia aan de wandel is. Maar geef hem de bal in de voet en je voelt geen enkele twijfel meer.

Dan trekt de opwinding, door het stadion, omdat het publiek weet dat die slome duikelaar opeens tot leven komt en in een flits voorbij trekt.

FC Groningen tegen Heracles is nog geen drie minuten oud als Garcia-Garcia de eerste individuele actie eruit gooit. Meteen is het alarmfase een achterin bij Groningen en dat zal de hele wedstrijd zo blijven als hij de toverstaf ter hand neemt.

De Spanjaard van Uruguayaanse afkomst is op deze middag bij vlagen onnavolgbaar. Achterin is Jan Wuytens opnieuw een baken van rust, op het middenveld speelt Robbert Schilder uitstekend en voorin is Everton voortdurend dreigend aanwezig. Maar de beste van allemaal is Garcia-Garcia, die dribbelt en soleert en om de haverklap prachtige steekpassjes van zijn voeten laat vertrekken.

Groningen-Heracles, de zeventiende minuut: met een heerlijke lichaamsbeweging gaat hij de ene en zijn tegenstander Danny Holla de andere kant op. Het daaropvolgende een-tweetje met Srdjan Lakic strandt vervolgens in schoonheid.

Wie hem in Euroborg ziet schitteren, weet dat dit eigenlijk geen jongen is voor de woeste steppe die de degradatiezone is. Deze Garcia-Garcia moet niet buffelen, niet vechten op dorre grond, maar excelleren in de zon.

Wat zal er door het hoofd van de in Groningen aanwezige Gertjan Verbeek spoken als hij zijn voormalige pupil zo bezig ziet? Verbeek had hem bij Heerenveen niet nodig, omdat de inbreng van Garcia-Garcia nou eenmaal ophoudt zo gauw hij de bal kwijt is. Dan vindt hij het best en moeten de overige dienaren het maar oplossen. Bij Heracles wordt dat geaccepteerd en krijgt hij alle ruimte, omdat iedereen weet dat hij de hele ploeg beter laat functioneren. De vraag is of ze dat offer ook bij de grotere clubs zullen accepteren. Daar lopen immers nog meer van zulke primadonna's rond, die vinden dat ze elke bal moeten hebben.

Als het in de laatste fase van de wedstrijd tegen Groningen op overleven en bikkelen aankomt, loopt Garcia-Garcia te trekkebenen. Hij heeft inmiddels zijn blauwe schoentjes erbij aangetrokken, maar de glans is er wel af. Garcia-Garcia is moe, voelt de pijn en vindt het best zo. Van Holla heeft hij al lang geen last meer. Die is een kwartier voor tijd gewisseld. Je zou ook kunnen stellen dat hij uit zijn lijden is verlost.

Garcia-Garcia zal het seizoen in Almelo afmaken en dan gaat hij weer, net als Rob Friend vorig jaar.

Natuurlijk willen ze hem bij Heracles dolgraag houden, maar dat zal niet mogelijk zijn. Te goed en te duur. Misschien dat hij een nieuwe kans krijgt onder een nieuwe trainer in Heerenveen. Maar misschien trekt hij ook wel verder. Op zoek naar een nieuwe speelplaats waar hij de beste mag zijn.

www.tctubantia.nl
  maandag 3 maart 2008 @ 14:11:43 #23
191712 Kingside
Draak van een wedstrijd
pi_57126245
Goede speler is het inderdaad. Had hem graag naar Willem II zien komen .
  maandag 3 maart 2008 @ 17:20:51 #24
159022 AminBen
El Maestro
pi_57130389
Je ziet erin dat hij van de Real Madrid cantera komt.
Bij Heerenveen zouden ze er goed aan doen Bradley voor nog aardig watg geld te verkopen deze zomer en hem de vrijgekomen positie in te laten nemen. Technisch is hij beter
  maandag 3 maart 2008 @ 17:55:10 #25
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_57131066
Zijn speelstijl doet me een beetje denken aan Diego van Werder Bremen. Niet voor niets hoopte ik in de zomerstop nog dat Groningen hem zou halen...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_57215565
quote:
Geluk is terug bij ‘Recoba’
Door EDDY VAN DER LEY

ALMELO - De flonkering is terug, op wreef én gelaat. Na bij SC Heerenveen op dood spoor te zijn beland, heeft Gonzalo Garcia-Garcia bij Heracles Almelo het plezier in voetbal hervonden. Vanavond hoopt de Latijnse dirigent zijn tijdelijke werkgever langs FC Utrecht te loodsen.

Gonzalo Garcia-Garcia straalt, van oor tot oor. De Spaanse Uruguayaan is de depressie voorbij. ,,De zon schijnt weer, zelfs als het regent,’’ lacht hij. Geen wonder, de artiest heeft zijn podium terug, het voetbalveld. Geef hem de bal en het grote genieten kan beginnen. Een subtiele steekbal, een sierlijke slalom, een no look-pass: Gonzalo Garcia-Garcia brengt iedere week een ode aan de schoonheid van het voetbal.

De primadonna op voetbalschoenen stamt nota bene uit Uruguay, land van beulen en bottenbrekers. ,,We staan bekend om de meedogenloze mandekkers, maar zelf heb ik altijd een zwak gehad voor Enzo Francescoli, de mooiste en grootste voetballer die ons land heeft voortgebracht. Mijn jongenskamer hing vol met zijn posters, hij was en is mijn idool. Meer nog dan ex-Inter-speler Alvaro Recoba.’’

À propos Alvaro Recoba: Garcia-Garcia gaat in Spanje, zijn tweede vaderland, door het leven als Recoba. ,,Nadat we waren verhuisd naar Spanje en ik bij Compostela kwam te spelen, noemde een speler me Recoba. Vanaf dat moment ging iedereen me zo noemen. Ook journalisten. Een krankzinnig mechanisme: ik ben Gonzalo, en niemand anders. Met alle respect voor Recoba.’’

Niettemin leek hij als Recoba in Spanje de hemel te bestormen. Real Madrid en AC Milan vochten om zijn gunsten. ,,Ik was zeventien en tekende een contract bij Milan, maar omdat Real mijn club meer betaalde ging ik naar Madrid. Ik had een dubbele nationaliteit en speelde in Jong Spanje, met Fernando Torres, Reyes en Iniesta. En geloof me, zíj keken tegen míj op.’’

Het kan verkeren in de voetballerij. Vijf jaar later heten zijn ploegmakkers Mark Looms en Jan Wuytens, maar Garcia-Garcia is de koning te rijk. Hij mag weer voetballen, dát is wat telt. ,,Bij Heerenveen heb ik anderhalf jaar van mijn voetballeven weggegooid,’’ stelt Garcia-Garcia. ,,Ik was gehaald door Riemer van der Velde, maar trainer Gertjan Verbeek zag het nooit in me zitten. Hoewel ik fit was, kwam ik niet verder dan de tribune of de bank. Er zijn rare spelletjes gespeeld. Erg frustrerend.’’

Gertjan Verbeek is duidelijk in zijn oordeel. ,,Gonzalo kan prachtig voetballen, maar schiet in mentale en fysieke zin tekort. Hij moet leren afzien, meer in zichzelf investeren.’’ Garcia-Garcia, op zijn beurt: ,,Ik heb geen moeite met kritiek, maar ik kreeg gewoon niet de kans om mezelf bij Heerenveen te bewijzen.’’

Bij Heracles Almelo is alles anders. In de wetenschap dat mannetjesputters als Rob Maas en Kwame Quansah het vuile werk opknappen, leeft Garcia-Garcia zich uit in een vrije rol. ,,Ik kan nu laten zien wat ik kan,’’ zegt hij. ,,Ik ben ervan overtuigd dat we in de eredivisie blijven.’’ En daarna? Terug naar SC Heerenveen? Garcia-Garcia: ,,Eerlijk? Ik heb er geen goed gevoel bij. Ik weet het, er komt een nieuwe trainer en ik sta er onder contract, maar ik luister het liefst naar mijn hart.’’
pi_57215622
Gewoon bij Heracles blijven jongen .
Helaas zal dat niet gebeuren.
pi_57216523
Hij wil niet terug naar Heerenveen, groot gelijk als hij daar echt zo behandeld is. Hij eigenlijk ook te goed voor Heerenveen. Ik hoop hem volgend jaar bij een (Nederlandse) topclub te zien, stapje voor stapje hogerop lijkt me gezien zijn leeftijd niet de beste manier meer.

Ik heb ook niet de illusie dat hij langer in Almelo blijft, ik geniet gewoon ieder weekend dat zo'n speler in Almelo voetbalt. Laat hem maar zoals hij in de VI zei te willen een onuitwisbare herinnering achterlaten in Almelo.

De smaakmakers van Almelo

Deel 2

[ Bericht 15% gewijzigd door Blawh op 07-03-2008 10:25:34 ]
pi_57216594
quote:
,,Ik was zeventien en tekende een contract bij Milan, maar omdat Real mijn club meer betaalde ging ik naar Madrid. Ik had een dubbele nationaliteit en speelde in Jong Spanje, met Fernando Torres, Reyes en Iniesta. En geloof me, zíj keken tegen míj op.’’
Tuurlijk jongen, als je het zelf maar gelooft.
pi_57216698
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:24 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen, als je het zelf maar gelooft.
Wat vind je er trouwens van dat hij het liefst niet meer bij Heerenveen terugkeert? Jammer of denk je dat hij het daar niet zou redden?
pi_57216738
Hij redt het niet bij ons. Het team moet om hem heen gebouwd worden en dat zou ten koste gaan van Pranjic, Roorda, Sulejmani etc. Of hij moet meer defensieve arbeid verrichten maar dat zie ik niet gebeuren.
pi_57216805
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:32 schreef MaxPower het volgende:
Hij redt het niet bij ons. Het team moet om hem heen gebouwd worden en dat zou ten koste gaan van Pranjic, Roorda, Sulejmani etc. Of hij moet meer defensieve arbeid verrichten maar dat zie ik niet gebeuren.
Toch vind ik het met zijn luiheid wel meevallen, hij sprint ook regelmatig meer naar de eigen 16 om mee te verdedigen hoor. Misschien dat hij vanwege het gebrek aan vertrouwen ook automatisch minder ging mee te verdedigen. En als je je goed voelt op een voetbalveld dan kun je ook altijd net een paar stappen meer zetten.
pi_57216814
Zou kunnen, bij ons heeft ie denk ik nooit op eigen helft gestaan.
pi_57216865
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:36 schreef MaxPower het volgende:
Zou kunnen, bij ons heeft ie denk ik nooit op eigen helft gestaan.
Feit is wel dat wij er weer voor zorgen dat de transferwaarde van een Heerenveenspeler flink is opgeschroefd. Wat zullen ze bij Sparta balen dat ze vorig jaar Friend niet kregen en nu Garcia bij Heracles zien schitteren. Voor Friend hadden ze ook interesse, voor Garcia dit jaar volgens mij niet.

Het zou een stunt zijn wanneer Jan een optie tot koop in het huurcontract heeft weten te regelen, maar die kans lijkt me nihil als ik de interviews lees.
pi_57216877
Waarvoor dank!
pi_57216891
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:39 schreef MaxPower het volgende:
Waarvoor dank!
De bekende win-win situatie. Ook dank richting Fryslan.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 10:47:34 #37
97934 ASroma
Flamboyant
pi_57217043
toch maar mooi door die oud technisch directeur van AGOVV naar Nederland gehaald. Altijd van genoten, een van de opvallende spelers in de jupiler league toen der tijd. Krijgt eindelijk zijn verdiende kans bij Heracles en laat weer zien waar die toe tot in staat is.

ondergewaardeerde speler.....
pi_57390253
Wordt het nog wat?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_57391150
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 02:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wordt het nog wat?
Kijk je nog voetbal?

Hij staat zo goed als iedere week aan de basis van minimaal 1 doelpunt bij Heracles. Vorige week was hij matig, maar toen had hij nog steeds een aantal prachtige passes, een assist en weinig balverlies ondanks dat hij niet zo opviel. 2 weken geleden tegen Groningen was hij echt een plaaggeest voor de defensie samen met Lakic en Everton. Het wordt zeker wel wat, hij schiet ons woensdag naar de kuip.
pi_57496996
Zijn mislukte hakbal veroorzaakte de 2e goal van Roda.
pi_57497152
Effectiever dan zijn jankende landgenoot in Amsterdam .
pi_57498742
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:47 schreef MaxPower het volgende:
Zijn mislukte hakbal veroorzaakte de 2e goal van Roda.
1 van zijn eerste fouten die een tegengoal veroorzaken, als je nog 3 tegengoals van Heracles sinds de winterstop kunt opnoemen waarbij hij in de fout ging dan is het veel.

Het is een held, gigantisch veel assists en doelpunten. Ik denk dat als je zijn assists en doelpunten bij elkaar optelt en daar het aantal beslissende fouten vanaf trekt het iets van 13-2 is. Hij is absoluut rijp voor een topclub.



PSV heeft Afellay al, Feyenoord heeft Bruins en de Guzman al. Ik zeg: 'Amsterdam, are you watching?'

Over die goal van gisteren. Ik dacht dat een corner het maximaal haalbare was, maar wat hij toen met zijn (slechte?) linkerbeen deed was magistraal. Hij stift hem niet over de keeper heen vanuit een moeilijke hoek, hij lepelt hem er gewoon overheen. En dan wordt er ook nog gezegd dat een minpunt van kunstgras is dat je moeilijker onder de bal komt, dat zag je in dat doelpunt niet terug.
  donderdag 20 maart 2008 @ 13:19:28 #43
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57499079
Meesterlijk doelpunt inderdaad.
Aan de ene kant is het ook wel goed dat hij vertrekt. Volgend seizoen kan hij alleen maar tegenvallen en nu vertrekt hij toch als verlosser. ( samen met Heerkens )
pi_57500499
Heb de goal helaas gemist
Waarom werd ie eigenlijk gewisseld, lijkt me iemand die toch wel een penalty zou kunnen benutten.
En Gluscevic nam er geloof ik geen.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_57505288
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 14:31 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Heb de goal helaas gemist
Waarom werd ie eigenlijk gewisseld, lijkt me iemand die toch wel een penalty zou kunnen benutten.
En Gluscevic nam er geloof ik geen.
Alstu.

Gonzalo Garcia Garcia [Heracles - Roda 1-0]

Of op Youtube.

Geen idee waarom hij in de laatste minuut gewisseld werd, dacht dat hij er ook wel 1 zou nemen ja.
pi_57505445
Wat een lekkere goal!
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_57505518
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 14:31 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Heb de goal helaas gemist
Waarom werd ie eigenlijk gewisseld, lijkt me iemand die toch wel een penalty zou kunnen benutten.
En Gluscevic nam er geloof ik geen.
Ik had ook wel verwacht dat hij een penalty zou nemen. Blijkbaar is hij toch niet zeker van 11 meter. Gluscevic zou de 5e penalty genomen hebben denk ik.

Geweldige goal ja
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:58:04 #48
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_57506906
Held ! wat mij betreft volgend jaar in de basis bij Heerenveen
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_57507074
quote:
Heracles wil magisch drietal behouden

Heracles Almelo gaat zijn uiterste best doen om Garcia-Garcia, Lakic en Schilder voor de club te behouden. Met de aankopen zijn miljoenen gemoeid, en daarom wil de club met 'creatieve oplossingen' extra inkomsten genereren.

De huidige begroting van 8,5 miljoen euro kan Heracles in het huidige Polman Stadion niet opkrikken naar de gewenste/ noodzakelijke tien tot twaalf miljoen. Daarvoor is uitbreiding of nieuwbouw nodig en dat is niet voor het volgend seizoen geregeld. Heracles Almelo studeert daarom op alternatieven. Gekeken wordt naar de mogelijkheid van een spelersfonds - zoals ooit ook Groningen instelde - en obligatieleningen. In het geval van een spelersfonds worden de transfersommen van de spelers bepaald en een deel van de rechten verkocht. In Groningen leverde het vijf miljoen euro op, waarvan onder meer Suarez werd gekocht. Obligatieleningen zijn vergelijkbaar met leningen die de club verstrekt aan derden, en waarvoor extra rente wordt uitgekeerd.

De zoektocht naar extra inkomsten zegt veel over hoe de club denkt over de drie 'huurlingen' van Ajax, Heerenveen en Hertha BSC. Hoogma is er ook duidelijk over. 'Eerst moeten we ons veilig spelen, anders hoeven we helemaal niet over het kopen van spelers te praten. Maar het mag duidelijk zijn dat we zeer tevreden over deze spelers zijn en dat we - binnen onze mogelijkheden - er alles aan zullen doen om ze te behouden.'

Typisch Almelo
pi_57507317
Knappe actie daarvoor, maar dat lobje is niet zo heel lastig als die keeper zo uitkomt.
Vind de slalom daardoor ook mooier dan het doelpunt zelf
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_57507892
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:15 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Knappe actie daarvoor, maar dat lobje is niet zo heel lastig als die keeper zo uitkomt.
Vind de slalom daardoor ook mooier dan het doelpunt zelf
Die slalom vind ik al niet meer bijzonder, dat doet hij een paar keer per wedstrijd. Maar zo'n bal letterlijk over de keeper heen lepelen met je verkeerde been vanuit zo'n hoek vind ik wel klasse hoor. Zeker als je bekijkt dat op welke manier hij achter de bal kwam, het lichaam stond niet recht achter de bal en dat maakte het ook nog een stuk moeilijker.

Maar ik bekijk natuurlijk alles door een zwart-witte bril.
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:52:38 #52
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_57508172
Eerder een roze bril
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_57508208
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:52 schreef One_conundrum het volgende:
Eerder een roze bril


Als je kijkt naar het aantal assists en doelpunten van Garcia en je zet daar zijn fouten die gevaarlijke situaties opleveren dan is het saldo gewoon veruit positief. Noem eens een aantal spelers op met zo'n rendement bij een degradatiekandidaat, denk dat je er niet veel kunt vinden. En dan heb ik het nog niet eens over de ruimte die hij voor medespelers creëert.

[ Bericht 17% gewijzigd door Blawh op 20-03-2008 21:04:12 ]
pi_57509325
speler naar mijn hart, technisch begaafd, inzicht en heerlijk arrogant
  donderdag 20 maart 2008 @ 21:44:41 #55
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_57509409
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:40 schreef Blawh het volgende:
Maar ik bekijk natuurlijk alles door een zwart-witte bril.
Het is gewoon een geweldige speler. Ook door een groen-witte bril...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  donderdag 20 maart 2008 @ 22:01:42 #56
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_57509767
Ik had net een Pm van DAM...

hebben meer mensen hier last van?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_57522999
Ik heb met je te doen. Wat schrijft ie dan? Een antwoord in een discussie ofzo?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 21 maart 2008 @ 17:09:16 #58
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_57523534
het heeft betrekking op de Sulejmani discussie. Denk ik... Ik zei dat ik boos was dat Sulejmani in eindhoven was woensdag, in het topic dus. Kreeg ik de volgende dag deze PM
quote:
Kut he?

Thu 20 March 2008 21:41u door DiegoArmandoMaradona

Als PSV de beste spelers wegkoopt en Ajax De Colin´s, Rommedahlen, Kennedy´s en Delorges van deze wereld krijgt he?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_57523576
Je bent dus Ajax-supporter volgens hem.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 21 maart 2008 @ 17:26:46 #60
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_57523799
Tjah, dat denk ik... Hij/zij zeikt ook zoveel mensen af zoekt ook zoveel discussies op dat het moeilijk bij te houden is voor hem/haar
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_57523834
Het is een hij. En wat voor één .
pi_57539826
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 21:44 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Het is gewoon een geweldige speler. Ook door een groen-witte bril...
Gelukkig maar, ik dacht al even dat ik al niet eens meer objectief kon zijn.

Toen ik dit filmpje van GGG in elkaar aan het flansen was wist ik het zeker, na Afellay de beste '10' in de eredivisie.

Wat betere kwaliteit.

Zijn rendement is denk ik zelfs (veel) beter dan Afellay.

[ Bericht 5% gewijzigd door Blawh op 22-03-2008 17:30:11 ]
  zaterdag 22 maart 2008 @ 15:01:31 #63
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_57539923
je 3e al
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_57540010
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 15:01 schreef One_conundrum het volgende:
je 3e al
Ja, is maar een kwartiertje werk ofzo. Paar stukjes er bij aan plakken en een nieuw muziekje als achtergrond geluid. Ik vind het gewoon een fantastische voetballer, de beste die ik live in het zwart-wit aan het werk heb gezien, maar daar waren jullie al achter denk ik.
quote:
Op maandag 3 maart 2008 14:11 schreef Kingside het volgende:
Goede speler is het inderdaad. Had hem graag naar Willem II zien komen .
Morgen komt hij naar Willem 2.

[ Bericht 26% gewijzigd door Blawh op 22-03-2008 18:07:20 ]
pi_57544563
hij is beter dan Affelay, rendement is hoger, team om hem heen is slechter, spel is vele malen beter, technisch sterker en fysiek sterker.
pi_57544911
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 19:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
hij is beter dan Affelay, rendement is hoger, team om hem heen is slechter, spel is vele malen beter, technisch sterker en fysiek sterker.
Ik wou het een beetje relativeren, uit mijn mond klinkt het niet zo geloofwaardig. Toch is een minpunt aan zijn spel dat hij de laatste 20 minuten vaak wat terugvalt. Hij blijft gewoon goed in de organisatie voetballen dan, maar echt beslissend is hij op het eind niet meer zo vaak. Maar je ziet zijn conditie met de week beter worden.

Hij heeft geloof ik al een stuk of 8 assists en 4 doelpunten. Ik mis helaas een paar beelden omdat mijn pc gecrasht is, kan dus niet de acties van hem in de wedstrijd tegen Excelsior laten zien. Daarin was hij ook een paar keer fenomenaal.
pi_57545807
Ja wat wil je, die jongen werkt als een paard, rent de hele wedstrijd heen en weer en is gewoon echt heel goed! Ik hoop dat hij Heracles gewoon snel veiligstelt, dat zou echt geweldig zijn!
pi_57550620
pi_57553455
Zonder twijfel de beste van Heracles. Maar op de een of andere manier wil het maar niet lukken bij SCH.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_57553923
quote:
Op zondag 23 maart 2008 00:43 schreef MaxPower het volgende:


Je kunt niet ontkennen dat zijn rendement ongekend hoog is, hij weinig keren beslissend balverlies heeft geleden en ook redelijk goed meeverdedigd.
pi_59062845
Volgens de Telegraaf is ie rond met Vitesse.
pi_59145605
quote:
Op maandag 2 juni 2008 09:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
Volgens de Telegraaf is ie rond met Vitesse.
quote:
Garcia Garcia weg bij Heracles

Gonzalo Garcia Garcia vertrekt definitief bij Heracles Almelo. De aanvaller kon geen overeenstemming bereiken met de Almelose eredivisionist en wil nu met andere clubs onderhandelen.

FC Groningen lijkt de beste papieren te hebben om de Uruguaan in te lijven. Ook Vitesse wil Garcia Garcia graag contracteren. De speler werd in de winterstop door Heracles gehuurd van Heerenveen.

www.rtvoost.nl
Hele mooie club voor hem.
pi_59145792
Hopelijk haalt ie het bij Groningen. De weinige dingen die ik van hem heb gezien waren erg goed. Leuke speler!
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  donderdag 5 juni 2008 @ 15:17:25 #74
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_59146370
Hm, ik weet dat Groningen hem wilde huren na het vertrek van Suarez. Maar Gonzalo wilde naar een club waar hij meer kans had op speelminuten.

Is RTV Oost een beetje betrouwbaar?
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_59146622
Hij is dus aan het shoppen voor het hoogste salaris.
pi_59146678
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 15:17 schreef The_Verve het volgende:
Is RTV Oost een beetje betrouwbaar?
Jawel, ze hebben er maar 1x naast gezeten voor zover ik me kan herinneren. Toen zeiden ze dat Everton voor 2 jaar zou tekenen, 2 dagen later kwam het echter pas rond en tekende hij voor 4 jaar.

Maar verder zijn ze altijd wel goed op de hoogte, zijn ook vaak op de club te vinden tijdens het seizoen bij trainingen.

En ik denk dat ze een beetje te voorbarig zijn geweest door te zeggen dat Schilder niet komt nu Fledderus is gehaald, maar dat is puur een gevoel en geen feit.
pi_59147692
Ik las eerst dat het al rond was met Vitesse, die Zuid-Amerikanen zijn ook allemaal hetzelfde
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_59155229
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 15:25 schreef MaxPower het volgende:
Hij is dus aan het shoppen voor het hoogste salaris.
Van een Heraclessupporter:
quote:
Ik ben gisteren bij de sponsoren bijeenkomst geweest en daar werd tekst en uitleg gegeven over de Garcia afwikkeling. Het is niet aan mij om jullie de details te vertellen maar feit is dat Garcia NIET meer zou verdienen bij Vitesse dan bij Heracles. Dus iedereen die nu dacht dat Vitesse meer kan en wil betalen als Heracles voor deze speler heeft het mis! Hij was deze week MONDELING rond met Heracles, hij heeft zijn woord gegeven a/d club. Maar hij en zijn zaakwaarnemer zijn met het voorstel van Heracles gaan shoppen en het was gisteren binnen Heracles bekend dat er een 3e club in beeld was. Welke was niet bekend. Toen heeft Heracles gezegd, zoek jij het maar lekker uit mijnheer Garcia!! Want een man een man een woord een woord en daar is geen speld tussen te krijgen, hierin heeft Heracles in mijn optiek op de juiste wijze gehandeld. Heracles is heel ver met hem gegaan, een uitstekend salaris geboden, maar mijnheer houdt zich niet aan de mondelinge afspraken. Er is maar een actie daartegen, opzouten met die man, hij past niet bij een club als Heracles. Het is jammer voor ons want ik had hem er graag bijgehouden maar de club heeft juist gehandeld.

Verder moet ik het nog zien of hij bij een subtopper zal slagen, want bij zo'n club lopen ook genoeg goede spelers rond. Meer egotrippers als bij Heracles, spelers die zichtzelf belangrijk vinden en geen stapje extra willen verzetten omdat mijnheer Garcia weer balverlies heeft geleden op het middenveld en niet gaat meeverdedigen!
pi_59155483
ALS dat waar zou zijn, dan is dat niet zo netjes van de heer GGG.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_59155522
De enige fout die hij maakt is die mondelinge overeenkomst. Verder shopt iedereen voor een hoger salaris natuurlijk.
pi_59155726
True, maar het is wel een lullige fout voor Heracles. Die denken dan een akkoord met een speler te hebben, om er vervolgens achter te komen dat hij druk aan het soliciteren is bij andere clubs. Het is natuurlijk niet gek dat GGG een club zoekt waar hij meer betaald kan krijgen en waar het niveau iets hoger zal zijn. Met die intensie is hij ook naar Heracles gegaan neem ik aan, om zich in de kijker te spelen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_59156737
Ach, dat soort dingen gebeuren (helaas) erg vaak in de voetballerij. Moet ook nog maar eerst zien of het waar is, dat zal in de voorbereiding snel genoeg duidelijk worden. Ik kijk naar afgelopen seizoen nergens meer van op, we zijn de afgelopen seizoenen vaak genoeg 'genaaid'. Ook een beetje het lot van een 'kleine' club.

Heracles is in ieder geval al bezig met een andere '10' en een centrale verdediger.
pi_59158510
Zaakwaarnemers van Zuid-Amerikaanse jongens, die zijn toch wel vaak achterbaks bezig en aan het leuren als ze een richtprijs hebben. G3 moet daar zelf niet teveel op afgerekend worden.
That's all folks!
pi_59217634
RTVoost is betrouwbaar.
Garcia gaat naar Groningen en niet naar Vitesse.
pi_59579213
Definitief naar FC Groningen .
pi_59579221
Voor ¤ 650.000.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_59579379
OP aangepast.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 16:48:21 #88
176521 Grulez
rasgroninger
pi_59580005
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 16:13 schreef venomsnake het volgende:
Voor ¤ 650.000.
pi_59580120
Gunstig voor Groningen, maar ik vind dat het toch allemaal een beetje raar is gelopen.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_59582078
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 16:13 schreef venomsnake het volgende:
Voor ¤ 650.000.
Das nog aardig wat , maar veel plezier ermee
  zaterdag 21 juni 2008 @ 18:27:14 #91
176521 Grulez
rasgroninger
pi_59582436
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 18:10 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

Das nog aardig wat , maar veel plezier ermee
Voor FC Groningen is dat tegewoordig een koopje
pi_59618820
Weet niet wat ik van hem moet vinden.
  maandag 23 juni 2008 @ 08:55:29 #93
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59618968
Hmm, benieuwd hoe Jans met z'n nukken om zal gaan. Hij is Gronignen natuurlijk niet meer per definitie de grote man, iets waar hij volgens mij niet zo goed mee om kan gaan...
pi_59634391
quote:
Op maandag 23 juni 2008 08:55 schreef pfaf het volgende:
Hmm, benieuwd hoe Jans met z'n nukken om zal gaan. Hij is Gronignen natuurlijk niet meer per definitie de grote man, iets waar hij volgens mij niet zo goed mee om kan gaan...
Ik denk dat dat stempel wat uitvergroot is door zijn periode bij Heerenveen. Ik denk dat als hij vertrouwen krijgt hij zeker niet te beroerd is om verdedigend ook zijn steentje bij te dragen (zoals in almelo).

Ik tip hem als de smaakmaker voor komend seizoen.
  Moderator dinsdag 24 juni 2008 @ 00:40:21 #95
138438 crew  Pizzakoppo
pi_59641907
Topper met hoofdletter T, dikke kans dat hij volgend jaar door Ajax gekocht wordt. Natuurlijk niet om het feit dat hij bij Groningen speelt.
pi_59648819
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 00:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Topper met hoofdletter T, dikke kans dat hij volgend jaar door Ajax gekocht wordt. Natuurlijk niet om het feit dat hij bij Groningen speelt.
Jawel, wel om het feit dat hij bij Groningen gaat spelen. Je zegt het namelijk na vrijwel iedere aankoop van Groningen
pi_59649472
smerige spelletjes van Groningen en Vitesse. hij had gewoon bij Heracles moeten zitten.
  Moderator dinsdag 24 juni 2008 @ 14:51:18 #98
138438 crew  Pizzakoppo
pi_59652348
Gaarne quotes grunner!
pi_59652463
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 12:59 schreef DJ_Ryow het volgende:
smerige spelletjes van Groningen en Vitesse. hij had gewoon bij Heracles moeten zitten.
Wie speelt er hier een spelletje nog altijd Garcia Garcia met als doel waar die het meeste kon verdienen , SC Heerenveen en Vitesse waren er namelijk al uit.
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 18:27 schreef Grulez het volgende:

Voor FC Groningen is dat tegewoordig een koopje
Toch vind ik het nog veel en vraag ik me af of SC Heerenveen er nog een schepje bovenop heeft gedaan nadat Groningen op bezoek kwam terwijl ze er met Vitesse al uit waren.

[ Bericht 0% gewijzigd door vitessezuid113 op 24-06-2008 15:06:09 ]
pi_59652553
Dat laatste geloof ik zeker.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 15:12:00 #101
176521 Grulez
rasgroninger
pi_59652842
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 14:55 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

Wie speelt er hier een spelletje nog altijd Garcia Garcia met als doel waar die het meeste kon verdienen , SC Heerenveen en Vitesse waren er namelijk al uit.
[..]

Toch vind ik het nog veel en vraag ik me af of SC Heerenveen er nog een schepje bovenop heeft gedaan nadat Groningen op bezoek kwam terwijl ze er met Vitesse al uit waren.
Wat had je een 'normaal' bedrag gevonden dan? Wat zal het budget zijn van Vitesse voor zo'n speler, 450.000?
pi_59653983
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 14:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
Gaarne quotes grunner!
Prima.
quote:
Op maandag 16 juni 2008 12:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ajax koopt volgend jaar GGG dus weest gewaarschuwd!
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 01:46 schreef Cyberia18 het volgende:
Klinkt goed. Volgend jaar in de zomer maar naar Amsterdam halen.
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 13:35 schreef TornadoDK het volgende:
Klinkt goed, wat moet dat kosten

Ik zal hem volgend jaar eens wat vaker gaan volgen, want ik hoop dat Huntelaar sowieso nog 1 jaar blijft.
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:35 schreef Prosac het volgende:
Welkom Femi, succes bij Ajax over 2 seizoenen.
quote:
Op maandag 19 mei 2008 09:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het is vooral leuk voor Markus dat ie naar de club van zijn dromen gaat om Huntelaar op te volgen!
Zomaar wat willekeurige berichten over aankopen van FCG. Begint een beetje afgezaagd te worden.
pi_59654021
Mm, ik zie nu dat ik 'je zegt' had gepost. Had 'jullie zeggen' moeten zijn Sorry.
  Moderator dinsdag 24 juni 2008 @ 16:02:28 #104
138438 crew  Pizzakoppo
pi_59654090
Als je dit topic door zou lezen had geweten dat ik hem vorig seizoen al wilde zien bij Ajax
pi_59657315
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 14:55 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

Wie speelt er hier een spelletje nog altijd Garcia Garcia met als doel waar die het meeste kon verdienen , SC Heerenveen en Vitesse waren er namelijk al uit.
Vitesse heeft hij niets misdaan hoor, hij is daarmee nooit tot een akkoord gekomen. Heracles was al mondeling akkoord met Garcia en ook rond met Heerenveen, wij zijn dus het enige echte slachtoffer van smerige spelletjes.

Ik baalde er goed van, maar ik had van tevoren al gerekend op het feit dat Garcia naar een mooie subtopper zou gaan. Hij is simpelweg te goed voor Heracles en Vitesse.
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 15:12 schreef Grulez het volgende:
Wat had je een 'normaal' bedrag gevonden dan? Wat zal het budget zijn van Vitesse voor zo'n speler, 450.000?
Ik denk dat Molhoek wel iets duurder was dan 450k.
pi_59657874
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:46 schreef Blawh het volgende:

[..]

Vitesse heeft hij niets misdaan hoor, hij is daarmee nooit tot een akkoord gekomen. Heracles was al mondeling akkoord met Garcia en ook rond met Heerenveen, wij zijn dus het enige echte slachtoffer van smerige spelletjes.

Ik baalde er goed van, maar ik had van tevoren al gerekend op het feit dat Garcia naar een mooie subtopper zou gaan. Hij is simpelweg te goed voor Heracles en Vitesse.
[..]

Ik denk dat Molhoek wel iets duurder was dan 450k.
Ik ben bang dat de zaak Vitesse wel eens heel erg veel zou kunnen lijken op die van Heracles. Hij mag van mij dan ook een slecht seizoen hebben bij Groningen.
pi_60035401
quote:
Garcia Garcia heet komend seizoen Garcia
11 juli 2008

Op het shirt van Gonzalo Garcia Garcia valt in het nieuwe seizoen slechts eenmaal de naam Garcia te lezen. De Uruguyaan heeft dit op advies van zijn nieuwe werkgever FC Groningen besloten.

"Zowel zijn vader als moeder heet van achteren Garcia en vandaar dat hij Garcia Garcia wordt genoemd. Maar één keer Garcia leek ons ook genoeg", aldus technisch manager Henk Veldmate. De aanvallende middenvelder, deze zomer overgenomen van SC Heerenveen, kon zich vinden in de wijziging.

Bron: FCUpdate.nl
  vrijdag 11 juli 2008 @ 14:37:20 #108
176521 Grulez
rasgroninger
pi_60041614
"Maar één keer Garcia leek ons ook genoeg" Dat zou idd te dol worden...
pi_60041758
Scheelt weer in de kosten van de bedrukking he.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 19:42:51 #110
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_60047670
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 14:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
Scheelt weer in de kosten van de bedrukking he.
Scheelt anders ook in de inkomsten van de shirtverkoop.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 13:51:06 #111
121310 venomsnake
El Saltador
pi_60341204
quote:
Garcia: "Groningen heeft meer potentie dan Vitesse"



Gonzalo Garcia Garcia had deze zomer de clubs voor het uitkiezen na zijn succesvolle verhuurperiode bij Heracles Almelo. Hoewel Vitesse de beste papieren leek te hebben, ging de Uruguayaan in op een aanbieding van FC Groningen. "Ik zei vooraf al tegen mijn zaakwaarnemer: als ik naar Groningen kan, dan grijp ik die kans."

De 24-jarige Garcia, die namens AGOVV debuteerde in het Nederlandse profvoetbal, stond de afgelopen twee jaar bij SC Heerenveen onder contract. In het Abe Lenstra Stadion had hij dit seizoen geen toekomst meer. Vitesse bereikte met de Friese club een akkoord over de transfersom van de aanvaller, maar FC Groningen trok uiteindelijk aan het langste eind. De Zuid-Amerikaan tekende in de Euroborg een verbintenis tot medio 2012.

"FC Groningen heeft altijd een zeer positieve indruk op mij gemaakt. Ik heb alleen maar goede verhalen over de club en de trainer gehoord. Zelfs toen ik voor Heerenveen uitkwam, had ik al een zwak voor FC Groningen", legt Garcia zijn keuze uit aan FCUpdate.nl. "Ik denk dat FC Groningen meer potentie heeft dan Vitesse. De club heeft een heldere toekomstvisie. Dat zie je onder meer terug in de goede spelers die worden aangetrokken."

"Ik heb ook met Vitesse gesproken, maar de berichten dat ik al een persoonlijk akkoord had bereikt, zijn uit de lucht gegrepen. Ik ga me natuurlijk niet aan FC Groningen verbinden als ik al rond ben met een andere club. Heerenveen was het wél eens geworden met Vitesse, maar ik niet. Met Groningen had ik weinig tijd nodig om een overeenkomst af te sluiten. Ik zei vooraf al tegen mijn zaakwaarnemer: als ik naar Groningen kan, dan grijp ik die kans."

De Uruguayaan voelt zich na drie jaar helemaal thuis in Nederland. "Ik ben een grote fan van het Nederlandse voetbal. De ploegen spelen over het algemeen aantrekkelijk voetbal en als speler krijg je voldoende ruimte om je kwaliteiten te laten zien. Ik kan op verschillende posities goed uit de voeten. Zowel in de aanval als op het middenveld. Dat hangt af van de speelwijze van het elftal. Ik mag bovendien graag in een vrije rol tussen de linies zwerven."

Garcia, die in de jeugopleiding van Real Madrid speelde, wil bij FC Groningen de volgende stap in zijn ontwikkeling zetten. "FC Groningen heeft de afgelopen seizoenen bewezen een stabiele subtopper te zijn. Dit jaar beschikt de club opnieuw over een goede selectie. Ik hoop me te kunnen bewijzen als een toegevoegde waarde. Met FC Groningen richt ik me op een plek bij de eerste vijf. Kwalificatie voor Europees voetbal is een realistisch doel."

fcupdate
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61601133
Powel al uit de basis gespeeld na 1 invalbeurt?
  zaterdag 13 september 2008 @ 15:38:40 #113
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_61601250
En 90 minuten en 2 doelpunten tegen KV Mechelen.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_62112970
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_62114110
Sympathieke gast, ik ben ondanks wat hij Heracles geflikt heeft fan.

Wel schrok ik van zijn spel tegen Heracles, wat was hij toen dramatisch zeg. In het zwart-wit was hij soms ook onopvallend, maar zo slecht had ik niet gezien. Misschien had het met de vroege rode kaart te maken.
pi_62114607
Hij zal het nog lastig krijgen nu Andersson een basisplek lijkt te hebben veroverd. Andersson heeft behoorlijk veel indruk op mij gemaakt. Ook Andersson kan net als GGG in de spits, op links en op 10 uit de voeten. En op 10 is er ook nog Lovre. Veel concurrentie dus, maar daar is niets mis mee.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 19 oktober 2008 @ 00:19:25 #117
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_62495971
Vandaag (zaterdag) buiten de selectie gelaten door Jans. Jammer, vandaag waren er wel mogelijkheden om Lovre uit het elftal te spelen.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_62496340
quote:
Ron Jans ontevreden over Garcia

GRONINGEN - FC Groningen trainer Ron Jans heeft Gonzalo Garcia buiten de selectie voor de wedstrijd tegen Ajax gelaten, omdat hij ontevreden is het over functioneren van de aanvaller.

Jans is niet tevreden over de inzet en drive van Garcia tijdens de trainingen en wedstrijden van de laatste weken. Afgelopen vrijdag hebben Jans en Garcia hierover een gesprek gehad en de trainer van FC Groningen heeft daarbij aangegeven dat de Uruguayaan maar eens goed na moet denken over wat hij verder wil bij FC Groningen.

Het is de tweede keer dat de techische staf ontevreden is over Garcia. In de voorbereiding op het nieuwe seizoen is het functioneren van Garcia ook al aan de orde geweest.

RTVNOORD
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_62496680
Geheel onverwacht is het ook weer niet, dat luie zal er gewoon uit moeten.
That's all folks!
pi_62499963
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 01:12 schreef -Vaduz- het volgende:
Geheel onverwacht is het ook weer niet, dat luie zal er gewoon uit moeten.
Dat zat hem bij Heerenveen ook al dwars inderdaad. En bij Heracles zal hij het ook wel gehad hebben, maar daar was hij gewoon (een van) de beste speler(s) van de selectie. Die zet je er dan niet zomaar uit.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:23:45 #121
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_62502946
Tegen Den Haag was wel duidelijk te zien dat het Gonzalo niet lekker zat dat Powel eerder mocht invallen dan hij. Ik vind dat op zich best begrijpelijk. Maar als hij Jans een beetje zou kennen zou hij ook weten dat hij zijn kans nog wel krijgt. Al kan dat even duren, zoals bij Luciano bijvoorbeeld.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_62507082
Dit is geen verrassing voor mij, dat moge duidelijk zijn.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 22:06:23 #123
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_62796049
Best een aardig goaltje vanavond...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_62799849
Zat er lekker in ja.
pi_62803448
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_63838355
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 22:26 schreef Kerol het volgende:
Het enige lichtpuntje was deze schitterende goal;


Hopelijk komt hij na de winterstop beter uit de verf, waar dat ook moge zijn.
pi_63838746
Hij blijft gewoon bij Grunn lijkt mij...
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  maandag 8 december 2008 @ 00:19:26 #128
97934 ASroma
Flamboyant
pi_63839742
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:47 schreef ASroma het volgende:
toch maar mooi door die oud technisch directeur van AGOVV naar Nederland gehaald. Altijd van genoten, een van de opvallende spelers in de jupiler league toen der tijd. Krijgt eindelijk zijn verdiende kans bij Heracles en laat weer zien waar die toe tot in staat is.

ondergewaardeerde speler.....
pi_63851868
quote:
Op maandag 8 december 2008 00:19 schreef ASroma het volgende:

[..]
Een speler met hele positieve punten, maar voor een coach ook hele negatieve punten. Bij Heracles nam men die negatieve punten voor lief, bij SCH en Grunn helaas voor hem niet.

Jammer, maar dat is vaak zo met zo'n speler.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_63852093
als er een kopie van Kenneth Perez bestaat, dan is het Gonzalo Garcia Garcia wel
pi_63852967
Prachtige actie.

Vond het destijds jammer dat hij niet naar Vitesse ging, al denk ik achteraf niet dat het zijn ontwikkeling goed had gedaan met dat Arnhemse gepruts. Hij is wel iemand die nogal snel mee gaat in de malaise.

Hopen dat hij het bij Groningen vaker mag laten zien.
  maandag 8 december 2008 @ 15:46:08 #132
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_63853027
Wat een actie
WOS'ser for life.
pi_63853914
Fenomenale actie bij die goal. Verder is ie gewoon verre van constant genoeg.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_63854854
Wat een actie
Verder valt hij me wel tegen bij Groningen
pi_63855474
quote:
Op maandag 8 december 2008 00:19 schreef ASroma het volgende:

[..]
niks ondergewaardeerd, groningen is echt zijn max.

Zijn actie bij die goal was fenomenaal, maar het merendeel van de wedstrijden haalt hij gewoon een heel laag niveau, veel te wisselvallig.
pi_63855750
quote:
Op maandag 8 december 2008 17:06 schreef Mindstate het volgende:

[..]

niks ondergewaardeerd, groningen is echt zijn max.

Zijn actie bij die goal was fenomenaal, maar het merendeel van de wedstrijden haalt hij gewoon een heel laag niveau, veel te wisselvallig.
Hoeveel kansen heeft hij bij Groningen gehad op zijn favoriete positie? Volgens mij nog niet echt veel, al heeft hij dat ook deels aan zichzelf te wijten door met een kutconditie op de club te komen bij aanvang van het seizoen en ook zijn trainingsarbeid schijnt niet echt voorbeeldig te zijn. Groningen is denk ik niet zijn max., maar het ligt er ook aan in welke rol je hem wilt gebruiken.
pi_63855881
Bij Heerenveen liet hij het, als hij in de basis stond, ook veel te vaak afweten. Hij heeft echt een geweldige techniek, maar je hebt meer nodig om te slagen.
pi_63856182
quote:
Op maandag 8 december 2008 17:22 schreef Mindstate het volgende:
Bij Heerenveen liet hij het, als hij in de basis stond, ook veel te vaak afweten. Hij heeft echt een geweldige techniek, maar je hebt meer nodig om te slagen.
Ook? Bij FC Groningen heeft hij nog niet zo vaak in de basis gestaan, bij Heracles wist hij wel een groot deel van de wedstrijden goed te voetballen. Natuurlijk is dat een lager niveau, maar het hangt ook van de coach af denk ik. Laat je zijn minpunten zwaarder tellen, dan stel je hem niet op. Laat je zijn pluspunten zwaarder tellen, dan heb je een goede nummer 10 die beslissend kan zijn.
  maandag 8 december 2008 @ 23:10:58 #139
97934 ASroma
Flamboyant
pi_63864896
wat zijn precies de minpunten dan? niet mee verdedigen? daar heb je bij groningen levchenko voor...
pi_63865162
quote:
Op maandag 8 december 2008 23:10 schreef ASroma het volgende:
wat zijn precies de minpunten dan? niet mee verdedigen? daar heb je bij groningen levchenko voor...
Dat niet mee verdedigen viel bij ons reuzemee. Het was eerder een probleem dat hij soms iets te mooi wou oplossen, maar dat deed hij dan wel op een plek waar het meestal niet verkeerd afliep, op de helft van de tegenstander. Bovendien lijkt het me wel iemand die redelijk veel vertrouwen nodig heeft, denk dat hij stukken minder rendeert als hij niet het gevoel krijgt belangrijk te zijn.

Met minpunten noem ik meer zijn trainingsarbeid, hij scheen ook met een matige conditie op de club te zijn gekomen deze zomer. Sommige trainers stellen spelers op die zich op de training bewijzen, bij anderen zijn trainingen minder belangrijk en draait het om de wedstrijden.
pi_65852823
Die aanname waarme hij gelijk zijn tegenstander uitspeelt.
Van hele hoge kwaliteit.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 8 februari 2009 @ 17:11:48 #142
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_65854207
Geniale klasbak!

De critici worden langzaamaan aardig de mond gesnoerd.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_65854364
Gonzalo Garcia voor zulke mensen kom je naar de stadion voor
  zondag 8 februari 2009 @ 20:00:13 #144
176521 Grulez
rasgroninger
pi_65859374
Ik ben definitief fan. Wat een geweldige voetballer.
pi_65859750
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65859835
Zo'n voetballer voor 650k, echt een fooi (Heracles was rond met Heerenveen en zou een kleine 500k betalen als het rond was gekomen met de speler zelf). Zet hem iets verder naar achteren en je zult hem nog beter zien spelen denk ik.
pi_65860141
Geniaal natuurlijk samen met Berg.
pi_65860599
Geweldige speler
pi_65860624
quote:
Op zondag 8 februari 2009 20:34 schreef Trystar het volgende:
Geweldige speler
  zondag 8 februari 2009 @ 20:43:49 #150
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_65860903
Supervoetballer. Geweldig dat hij bij ons speelt
  zondag 8 februari 2009 @ 21:29:10 #151
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_65862433
Dat ene stiftje was ook geweldig.. maar was ook dé kans voor FCG om te winnen.
pi_65866435
Hij had wel mogen scoren vandaag, maar hij speelde verder super met meerdere hoogtepuntjes


nieuwe pagina, even meenemen, ©venomsnake

Van bankzitter tot smaakmaker, de verdienste van Jans of heeft hij 'm in de eerste helft van het seizoen te weinig vertrouwen gegeven en opgesteld (in de pikorde achter Powel ) ?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zondag 8 februari 2009 @ 23:20:17 #153
231801 Sef
Karnemelk
pi_65866657
Geweldige voetballer, (nog) veel te weinig rendement. Zie hem straks graag op '10' als Pedersen weer fit is.
pi_65893400


"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 9 februari 2009 @ 21:10:34 #155
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_65893775
Hier zie je niet hoe hoog die bal gaat, maar wat een aanname is dat zeg
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_65894135
Geef hem maar een contract tot 2014. Kan hij uitgroeien tot de nieuwe (betere?) Hugo.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_65894343
Vorig jaar bij Heracles vond ik hem al geweldig. Mooi om te zien dat hij steeds beter wordt. Heerlijke voetballer om naar te kijken
pi_65895075
God, een wedstrijdje en iedereen is weer fan van hem hoor.
pi_65895189
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:40 schreef Mindstate het volgende:
God, een wedstrijdje en iedereen is weer fan van hem hoor.
Vorig jaar februari
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65897462
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:40 schreef Mindstate het volgende:
God, een wedstrijdje en iedereen is weer fan van hem hoor.
Sinds hij in de basis staat speelt hij steeds beter. Uit tegen PSV blonk hij meteen al uit trouwens.

Ik was sowieso al blij toen Groningen hem vastlegde.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  maandag 9 februari 2009 @ 22:46:27 #161
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_65897957
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:40 schreef Mindstate het volgende:
God, een wedstrijdje en iedereen is weer fan van hem hoor.
Al jaren...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  maandag 9 februari 2009 @ 22:49:53 #162
176521 Grulez
rasgroninger
pi_65898119
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:15 schreef Grulez het volgende:

[..]

Zou mooi zijn, maar waarom krijgt hij geen kans dan?
pi_65899213
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:31 schreef venomsnake het volgende:
Die aanname waarme hij gelijk zijn tegenstander uitspeelt.
Van hele hoge kwaliteit.
Dat kon ik vroeger trouwens ook hoor... jammer dat dat dan nooit op enig beeldmateriaal te bewonderen valt ..
pi_66089702


Had dan vorige week gescoord.
pi_66089742
Volgens mij had Pieckenhagen de bal van Garcia wel kunnen pakken..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_66089862
Hij schoot wel van aardig dichtbij binnen, lastig om te beoordelen of hij hem had kunnen hebben vind ik.
  zondag 15 februari 2009 @ 17:38:38 #167
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_66089901
Technisch geweldig, maar wil hem liever niet in de spits zien.
Als Jans slim is, zet hij hem op '10' achter Pedersen en Berg.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  zondag 15 februari 2009 @ 19:40:40 #168
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_66094157
Helaas is Jans niet slim...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_66506278

Klikbaar


Klikbaar
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_66506602
Is het dus toch wel een dromer. Soms meen ik dat op het veld ook te zien. Alsof hij net iets te lang nageniet van een bepaalde actie.
pi_68516924
quote:
Baltovenaar met penseelstreken
Door MARTIJN VAN BEETEN

GRONINGEN - Gonzalo Garcia is een dromer op het voetbalveld, met balcontacten als penseelstreken. Een artiest in het keurslijf van profvoetbal. Sinds Garcia ontbreekt met een bovenbeenblessure, mist FC Groningen nét dat beetje vernuft en brille. Niet voor niets is de aanvaller verantwoordelijk voor de mooiste actie van dit seizoen in de eredivisie. Uit bij PSV en voor de liefhebbers nog altijd te vinden op YouTube (zie onder dit verhaal).

Garcia vindt het heerlijk om rond te struinen in de nauwe straatjes van Santiago de Compostela. Om met zijn vriendin, die in Valencia architectuur studeert, te turen naar prachtige gebouwen of te slenteren door een museum. Hij verslindt de boeken van de Uruguayaanse schrijver Eduardo Galeano, een romanticus met een afwijkende kijk op het verleden van Zuid-Amerika.

Garcia is een kunstenaar in een wereld die artiesten nog weinig vrijheid gunt. Voor hem geen bruisende wereldstad, waar de creativiteit je omarmt, maar een appartementje in Haren. En ook geen elftal dat vlot combineert, maar het spierballenvoetbal van FC Groningen.

En toch is hij gelukkig in de groene kathedraal. Galeano schreef een boek over voetbal, met de titel El futbol a sol y sombra (Voetbal in zon en schaduw). Het zou op de cover van Garcia’s biografie kunnen staan.

Hij groeit op in de Uruguayaanse hoofdstad Montevideo, waar hij in parken voetbalt met vrienden en buurtgenoten. De balkunstenaar wil niets horen over pleintjesvoetbal, over de Nederlandse theorie dat daar de rasvoetballers opstaan. ,,Volgens mij heeft het alles te maken met persoonlijkheid. Je wordt geboren met talenten. De gemiddelde speler in Uruguay is keihard, dat zit verankerd in de cultuur en onze voetbaltraditie. Maar ook daar zijn mooie spelers als Francescoli, Recoba en Sosa opgestaan. Ik heb het geluk gehad dat de trainers in mijn jeugd me de ruimte hebben gegeven mijn creativiteit te ontwikkelen. Ik zie nu trainers die jongetjes van acht jaar al willen controleren. Dan wordt voetbal mechanisch.’’

Als hij de kans krijgt, zit de piepjonge Garcia op de tribune bij Nacional, de grote club in Montevideo. Om te kijken naar Alvaro Recoba. ,,Dat is met afstand de meest getalenteerde voetballer uit mijn land.’’ Al blijft Enzo Francescoli, die Uruguay driemaal aan de Copa America hielp, zijn grote held.

Als jongen van 14 jaar vertrekt hij met het gezin Garcia naar Spanje, naar bedevaartstad Santiago de Compostela. Ook daar valt hij op. Het grote talent wordt opgeroepen voor de Galicische selectie en wordt uitgenodigd voor de nationale jeugdploeg van Spanje. ,,Toen werd ik meteen gebeld door de voetbalbond in Uruguay. Of ik daar niet voor wilde kiezen. Mijn moeder vond het niets. Ze wilde dat ik zou aarden in Spanje, zag het niet zitten dat ik steeds zo ver weg zou zijn.’’

Dus wordt het Spanje. En de toekomst zal mooi zijn, zo lijkt het. Scouts uit Milaan en Barcelona schrijven lovende rapporten, maar tegen zijn zin en veel te vroeg vertrekt Garcia naar Real Madrid. ,,Compostela had geldproblemen en Real wilde veel voor mij betalen. In kranten was te lezen dat de club kapot zou gaan, als ik niet naar Madrid zou vertrekken. Mijn moeder wilde het niet, ik was 16 en zij vond dat ik eerst mijn school moest afmaken. Maar de druk werd te groot.’’

Ongeveer gelijktijdig met Zidane arriveert Garcia in de Spaanse hoofdstad en gaat spelen in het derde team. Het gaat één seizoen goed, daarna krijgt Garcia rugproblemen en begint een lijdensweg die hem leidt naar Mérida en Palencia en pas eindigt in Apeldoorn.

,,Ik heb in twee jaar tijd niet eenmaal een wedstrijd uit kunnen spelen,’’ zucht Garcia. ,,Dat begon op het EK onder 19. Steeds opnieuw moest ik worden gewisseld. Dat was een frustrerende tijd, te vaak was er een terugslag. Ik heb zeker gedacht aan stoppen.’’

Tot hij een telefoontje krijgt van de Spaanse Nederlander Juan Viedma, die in Compostela een vriend van de familie is geworden en op dat moment voetbalt bij RBC. ,,Hij stelde voor dat ik naar Nederland zou komen. ‘Er zijn hier goede doktoren’, zei Juan.’’

Zijn nieuwe voetballeven begint bij AGOVV in Apeldoorn. Een laagvlieger in de eerste divisie, met nauwelijks publiek op de tribunes. ,,Het voelde als een nieuwe start, maar ook als mijn laatste kans. Na vier maanden was ik fit, eindelijk. Het probleem in mijn rug bleek heel klein te zijn, maar in Spanje had niemand het kunnen vinden. Het was fantastisch om eindelijk pijnvrij te voetballen. Het was vreemd om in een klein stadion te moeten spelen, maar ik heb me altijd thuis gevoeld in Apeldoorn.’’

Het is het startpunt van een rondgang door de Nederlandse provincies. Heerenveen, Heracles en nu FC Groningen. Garcia trekt langs als een artiest met vele namen. Hij heet Gonzalo Garcia, daar kan geen misverstand over bestaan, zegt hij nu. Maar dat misverstand was er wel degelijk.

In Spanje krijgt hij bij Compostela de bijnaam Recoba, omdat hij al net zo creatief blijkt te zijn als zijn landgenoot. ,,Op een gegeven moment zei de trainer dat ik echt iets moest doen, anders zou ik alleen nog onder die naam bekend zijn in Spanje. In de kranten werd steeds gesproken over Recoba. Ik ben zelfs één keer samen met hem geïnterviewd voor de radio. Hij zat in Milaan in de studio, ik in Madrid. Zo verlegen als toen ben ik nooit meer geweest.’’

In Nederland neemt hij afstand van Recoba. Garcia is weer zichzelf. Maar de verwarring blijft. Is het nou Gonzalo, Garcia of Garcia-Garcia? ,,Mijn ouders hebben allebei dezelfde achternaam en volgens mij heeft Heerenveen voor Europa Cup-wedstrijden Garcia-Garcia op mijn shirt gezet. In Groningen is het weer gewoon Garcia.’’

In Groningen zou hij het publiek moeten verwennen met geniale acties. ,,Helaas lukt me dat vaker in uitwedstrijden,’’ biecht hij op.

In eigen stadion stropen de noorderlingen de mouwen op, gaat de lange bal voor de combinatie. Aan het begin van het seizoen vraagt Garcia zich zelfs af of hij wel past in dit elftal. Zeker als hij op de bank belandt. ,,Het spreekt voor zich dat ik het makkelijker zou hebben in een team dat vloeiend combineert. Ron Jans heeft verteld wat hij van me verwachtte, hoe ik van waarde kon zijn voor het elftal. Ik heb er geen moeite mee om arbeid te verrichten, maar natuurlijk hoop ik op de kans om mijn échte kwaliteiten te laten zien. In uitwedstrijden krijg ik daar meer de ruimte voor.’’

De ommekeer is de uitwedstrijd bij PSV, op 6 december 2008. Gonzalo krijgt een plek in de basis en dan komt die ene, schitterende actie. Aanname op de borst, een bal achter het standbeen langs tijdens een slalom langs drie PSV’ers, dan een een-twee en een pass achter het standbeen langs naar Marcus Berg, die de 1-0 scoort.

,,Er werd veel over me gepraat in die tijd en dat is mooi. Het is een groot compliment dat ik word gezien als een artiest op het voetbalveld. Al vind ik winnen ook belangrijker dan alleen het publiek vermaken.’’
  woensdag 29 april 2009 @ 23:56:29 #172
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_68517136
Enzo Francescoli een grote held al zeg ik het zelf, begrijpelijk dat het ook de held van garcia garcia is.

Was de enzo francescoli destijds ook gekozen in de wk voetbaldraft? Imo een ondergewaardeerde voetballer uit het verleden. Hij kan zich meten met een hoop grote namen uit het verleden.
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  donderdag 30 april 2009 @ 19:22:19 #173
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_68536516
Een paar mooie acties afgelopen seizoen (maar die had 'ie in het ALS ook al in de spaarzame minuten die hij kreeg). Rendement blijft echter ontbreken. De Nederlandse subtop zou wel eens zijn max kunnen blijken te zijn..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_68572399
quote:
Op donderdag 30 april 2009 19:22 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Een paar mooie acties afgelopen seizoen (maar die had 'ie in het ALS ook al in de spaarzame minuten die hij kreeg). Rendement blijft echter ontbreken. De Nederlandse subtop zou wel eens zijn max kunnen blijken te zijn..
Kan wel zijn, maar ik geniet van zo'n voetballer, rendement of niet. Het oog wil ook wat.
pi_68572887
Hij moet gewoon een keer echt op 10.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 11:30:53 #176
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_68586101
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 22:05 schreef Blawh het volgende:
Hij moet gewoon een keer echt op 10.
Dit...en als hij op deze positie ook niet slaagt, dan kan je Garcia beter weer verkopen. Heeft dit seizoen niks anders dan balletdansjes laten zien, maar verder was het helemaal niks.
pi_68586224
quote:
Op woensdag 29 april 2009 23:56 schreef Fortitudo het volgende:
Enzo Francescoli een grote held al zeg ik het zelf
Enzo, ben jij het?

  zaterdag 2 mei 2009 @ 11:43:02 #178
121310 venomsnake
El Saltador
pi_68586380
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 21:54 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Kan wel zijn, maar ik geniet van zo'n voetballer, rendement of niet. Het oog wil ook wat.
Inderdaad..
Hij is bovendien één van de weinige spelers met wat creativiteit in de selectie. Met 11 houten klazen red je het ook niet.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 2 mei 2009 @ 13:07:01 #179
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_68588263
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 11:30 schreef Garudo het volgende:

[..]

Dit...en als hij op deze positie ook niet slaagt, dan kan je Garcia beter weer verkopen. Heeft dit seizoen niks anders dan balletdansjes laten zien, maar verder was het helemaal niks.
Verkoop dan Lovre. Die speelt werkelijk dra-ma-tisch.

Garcia heeft het in de spits niet onaardig gedaan, hield veel ballen vast voor het middenveld. Als Jans hem volgend seizoen de kans op 10 geeft wordt Garcia de revelatie van de Eredivisie...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 13:36:05 #180
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_68588727
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:07 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Verkoop dan Lovre. Die speelt werkelijk dra-ma-tisch.

Garcia heeft het in de spits niet onaardig gedaan, hield veel ballen vast voor het middenveld. Als Jans hem volgend seizoen de kans op 10 geeft wordt Garcia de revelatie van de Eredivisie...
Dat Lovre dramatisch is, dat klopt...die mag van mij ook eerder weg dan Garcia.
We zullen zien...hij kan op 10 misschien de revelatie worden, maar hij kan ook kansloos falen en dan hebben we niks aan hem...maar dat is nu niet aan de orde...hij moet eerst de kans krijgen.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 19:37:07 #181
176521 Grulez
rasgroninger
pi_68598022
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:36 schreef Garudo het volgende:

[..]

maar hij kan ook kansloos falen
Neuh
  zaterdag 2 mei 2009 @ 21:00:08 #182
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_68601655
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 19:37 schreef Grulez het volgende:

[..]

Neuh
Jaah. De mogelijkheid is er dat hij faalt.
pi_68628421
Vandaag weer eens belangrijk voor Groningen.
  zondag 3 mei 2009 @ 21:20:17 #184
121310 venomsnake
El Saltador
pi_68634614


Was trouwens niet zijn enige geweldige steekbal. Direct toen hij erin kwam gaf hij er ook al één..



Jammer dat hij die er niet in ramde.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_68636518
Volgend seizoen wordt echt zijn seizoen.
  zondag 3 mei 2009 @ 22:10:15 #186
233746 Runselpink
Op snelheid wazig.
pi_68636709
Achter Berg en Pedersen

Dan komen we in de top 3.

En dan moet Granqvist nog blijven.........
Supersoep over tong:
]Op zaterdag 7 augustus 2010 20:17 schreef Supersoep het volgende:
47 jaar en daar zit je dan. Dag in dag uit van die kutgrapjes verzinnen op een forum.
  zondag 3 mei 2009 @ 22:53:17 #187
216022 Kerol
Coño
pi_68638385
Achter Pedersen en een nieuwe aankoop neem ik aan. Berg blijft echt niet
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  maandag 4 mei 2009 @ 00:17:00 #188
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_68641723
Ik moet toegeven...die acties van hem waren nu wel mooi en ook nog eens beslissend.
Misschien maar volgende week met Matavz en Berg in de aanval met Garcia daarachter...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')