quote:Femi is “heel blij” dat hij FC’er wordt
Oluwafemi Ajilore werd donderdag aan het einde van de middag gepresenteerd aan de media, sponsors en medewerkers van FC Groningen. Hij tekende een contract voor vijf seizoenen en is de duurste aankoop in de clubgeschiedenis. “Ik wil iets winnen met Groningen,” aldus Femi.
Onder de voetbalnaam Femi staat de 23-jarige Nigeriaan bekend. Hij is afkomstig van de voetbalschool van FC Ebedei waarmee zijn huidige club FC Midtjylland uit Denemarken een samenwerkingsverband heeft. In de Deense competitie speelde hij in vier seizoenen 76 wedstrijden. Ook speelde de controlerende middenvelder Europees voetbal met de Deense club. “Met FC Groningen wil ik prijzen winnen. Ik wil bij de top-6 van Nederland spelen, ver komen in de beker en natuurlijk weer Europees voetbal spelen. Ik ben heel blij om hier te zijn en de indruk die ik van de club en de stad heb gekregen, hebben mijn verwachtingen overtroffen. Ik heb kennis gemaakt met de trainer en de technische staf en ben vereerd dat zij het vertrouwen in mij hebben uitgesproken. Ik hoop dat ik samen met mijn teamgenoten de verwachtingen kan waarmaken in de komende seizoenen.”
Technisch manager Henk Veldmate vertelde nog iets over de achtergrond: “Femi stond al langer op ons lijstje, maar we hadden tot afgelopen winter geen vacature. Een overgang direct na het vertrek van Rasmus Lindgren was voor zijn oude club onbespreekbaar. Zij hadden net twee bepalende spelers verkocht en wilden niet onderhandelen.”
“Hij komt uit de koker van de vorige week overleden Ole Fritsen. Die was meteen overtuigd van zijn kwaliteiten. Roy Beukenkamp, Grads Fühler en ikzelf hebben hem meermalen bekeken en steeds kwamen we met positieve en enthousiaste indrukken terug. Hij is een controleur, maar niet alleen het type balafpakker. Hij kan opbouwen ook goed uit de voeten. Hij heeft uitstraling en is fysiek sterk en sterk in de duels. Hij lijdt weinig balverlies, is rustig aan de bal en wil ook graag aan de bal komen. Natuurlijk zal hij tijd nodig hebben, maar ik heb er alle vertrouwen in dat hij zich snel zal aanpassen. Vijf jaar geleden heeft hij de overstap van Nigeria naar Denemarken goed doorstaan. Hij is aangepast aan het Europese voetbal. Nu krijgt hij van ons de tijd de overstap van Herning naar Groningen te maken. Hij is opnieuw een stap, maar ik verwacht dat hij die goed zal maken.”
Hoewel zijn club gisteravond (donderdag – red.) in actie kwam, had Femi toch tijd voor de persconferentie in Euroborg. Hij is namelijk al enkele weken geblesseerd aan de hamstring. Met het herstel zit hij in de eindfase en het is niet de verwachting dat hij nog in actie komt in de laatste twee competitieduels van FC Midtjylland dat gisteravond won en een nieuw UEFA-Cupavontuur nauwelijks nog kan ontgaan.
De kans bestaat dat de Nigeriaan, die nog een doorlopend contract had tot medio 2011, een deel van de voorbereiding zal moeten missen. Ajilore behoort namelijk tot de 40-koppige selectie van Nigeria, dat net als onder meer Nederland, Argentinië en België zal deelnemen aan de Olympische Spelen in Beijing
Bron: FC Groningen
Die jongen moet zooo blij zijn dat hij bij de FC heeft mogen spelenquote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:10 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Wat een gelul in de ruimte van Fledder.
quote:Berg vliegt vanmiddag naar Zweden
Marcus Berg behoort niet tot de EK-selectie van zijn land, maar vertrekt vanmiddag wel naar Zweden om zich te melden bij de selectie van Jong Zweden, dat als gastland automatisch is geplaatst voor het EK in 2009. Van 25 tot en met 31 mei speelt hij in eigen land een vierlandentoernooi.
Berg treft in eigen land niet zijn ploeggenoten Stefan Nijland en Tom Hiariej. Beiden zijn doorgeschoven naar het Nederlands Beloftenelftal dat deelneemt aan het achtlandentoernooi in Toulon (20 tot en met 29 mei).
Jong Zweden treft in het vierlandentoernooi - dat achtereenvolgens in Trelleborg, Malmö en Helsingborg wordt gespeeld - Portugal, Nederland en Frankrijk.
Andere internationals in de komende periode zijn:
- Sepp De Roover (Olympische voorselectie en geselecteerd voor België-Italië op 30 mei)
- Tim Matavz (geselecteerd voor Zweden-Slovenië op 26 mei)
- Shkodran Metaj (in de voorlopige selectie van het Nederlands Beloftenelftal voor Toulon)
- Matias Cahais (behoort tot de voorselectie van 56 spelers voor het Argentijns Olympisch Elftal)
- Oluwafemi Ajilore (behoort tot de voorselectie van 40 spelers voor het Nigeriaans Olympisch Elftal)
quote:De aanklager betaald voetbal heeft FC Groningen een schikkingsvoorstel gedaan van een onvoorwaardelijke boete van 15.000 euro en voorwaardelijk één thuiswedstrijd zonder publiek met een proeftijd van één jaar. De club gaat akkoord met deze straf.
Op zondag 13 april zorgde de rookontwikkeling na een papierbrand op de noordtribune ervoor dat het competitieduel FC Groningen – Ajax vlak voor de aftrap werd uitgesteld en drie kwartier later om medische redenen werd afgelast. Drie dagen later, op woensdag 16 april, werd de wedstrijd alsnog gespeeld in Euroborg.
FC Groningen had tot donderdag 22 mei de tijd om het schikkingsvoorstel te accepteren dan wel af te wijzen. Na intern beraad heeft de club besloten de straf te accepteren.
Het is vooral leuk voor Markus dat ie naar de club van zijn dromen gaat om Huntelaar op te volgen!quote:Op maandag 19 mei 2008 09:35 schreef Prosac het volgende:
Vinden jullie het ook zo leuk voor Bruno en Luis? (voor Rasmus vind ik het wel een beetje sneu)
Ik heb nog niet van interesse van een spaanse topclub gehoord hoor?quote:Op maandag 19 mei 2008 09:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Het is vooral leuk voor Markus dat ie naar de club van zijn dromen gaat om Huntelaar op te volgen!
Markus?? Och, laat die jongen maar naar de mythe gaan die Ajax heet..quote:
Typisch ajax om spelers weer terug te halen, kijk naar Lindgren.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:39 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Markus?? Och, laat die jongen maar naar de mythe gaan die Ajax heet..
Nooit van gehoord...
quote:Oekraïne met Levchenko tegen Oranje
Jevgeni Levchenko is door bondscoach Oleg Blochin opgenomen in de selectie van Oekraïne voor de oefenwedstrijd tegen Nederland, komende zaterdag in de Kuip. Naast de middenvelder van FC Groningen behoren ook onder meer Chelsea-spits Andrei Shevchenko en Anatoli Tymoschuk, de spelmaker van FC Zenit, tot de selectie.
De selectie van Oekraïne, kwartfinalist tijdens het afgelopen WK, bestaat uit 24 spelers. Landskampioen Shakhtar Donetsk is hofleverancier met zeven spelers.
De wedstrijd tegen Oekraïne is voor Oranje de eerste test richting het EK. Verder speelt de ploeg van coach Marco van Basten nog tegen Denemarken (donderdag 29 mei) en Wales (zondag 1 juni), voordat het naar Zwitserland afreist.
fcupdate
Voor Rasmus sneu?quote:Op maandag 19 mei 2008 09:35 schreef Prosac het volgende:
Vinden jullie het ook zo leuk voor Bruno en Luis? (voor Rasmus vind ik het wel een beetje sneu)
Omdat ik vind dat Rasmus het nog netjes heeft gespeeld. Daarom vind ik het een beetje sneuquote:Op maandag 19 mei 2008 12:12 schreef Grunner het volgende:
[..]
Voor Rasmus sneu?Voor alle drie is het prachtig
![]()
Rasmus heeft nooit lopen bitchen of verzaken dus hem gunde ik de transfer ook wel, maar ik had liever dat ie bleef. En vind het gewoon mega kut dat ie nu bij Ajax speelt. Maar jah aangezien dit het Groningen topic is, hoeven we het niet over Ajax te hebben.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:18 schreef Prosac het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat Rasmus het nog netjes heeft gespeeld. Daarom vind ik het een beetje sneu
Potatoe potato. We halen ze allemaal!quote:Op maandag 19 mei 2008 11:39 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Markus?? Och, laat die jongen maar naar de mythe gaan die Ajax heet..
Nooit van gehoord...
Even alle geruchten op een rijtje.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:48 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Rasmus heeft nooit lopen bitchen of verzaken dus hem gunde ik de transfer ook wel, maar ik had liever dat ie bleef. En vind het gewoon mega kut dat ie nu bij Ajax speelt. Maar jah aangezien dit het Groningen topic is, hoeven we het niet over Ajax te hebben.
Heeft Groningen nog meer versterkingen op het oog btw?
Dat zijn veel Scandinaviersquote:Op maandag 19 mei 2008 12:54 schreef Prosac het volgende:
[..]
Even alle geruchten op een rijtje.
1) Mattias Bjärsmyr, centrale verdediger van het Zweedse IFK Göteborg, bovendien een vriend van Marcus Berg
2) Peter Larsson, centrale verdediger van het Zweedse Halmstads BK
3) Stefan Ishizaki, middenvelder van het Zweedse IF Elfsborg, zoon van Japanse vader en Zweedse moeder
4) Thomas Kristensen, middenvelder bij het Deense FC Nordsjaelland
5) Tarik Elyounoussi, vleugelspits van het Noorse Fredrikstad FK
6) João Carlos, Braziliaanse centrale verdediger van het Belgische Lokeren
7) Lasse Schöne, middenvelder van De Graafschap
8) Johan Oremo, aanvaller van het Zweedse Gefle IF
9) Samuel Kaku Enzemoba, verdediger, jeugdinternational van Ghana, was op proef in Groningen
10) Seidu Yakubu, middenvelder, jeugdinternational van Ghana, was op proef in Groningen
11) Rogier Molhoek, middenvelder van AZ
12) Ronnie Stam, middenvelder van NAC
13) Sebastian Rajalakso, middelverder van Djurgarden.
quote:NIEUW:
Oluwafemi "Femi" Ajilore (FC Midtjylland)
Matias Cahais (Boca Juniors, gehuurd)
Danny Holla (FC Zwolle, was verhuurd)
Berry Powel (De Graafschap)
Sepp de Roover (Sparta Rotterdam)
WEG:
Mark-Jan Fledderus (n.n.b.)
Marnix Kolder (n.n.b.)
Arnold Kruiswijk (Anderlecht)
Martijn van der Laan (verhuur, n.n.b.)
Tim Matavz (verhuur, n.n.b.)
Ondrej Svejdik (n.n.b.)
Rasmus Lindgren (Ajax)
Erik Nevland (Fulham FC)
Bruno Silva (Ajax)
Goed ideequote:Op maandag 19 mei 2008 18:55 schreef The_Verve het volgende:
Vorige week hoorde ik dat Groningen weer bezig was met een talentvolle Uruguayaanse spits. Misschien dat het inmiddels is afgeketst of even op een lager pitje is gezet. Dit was al voordat ze met Femi in onderhandeling gingen. Maar ik denk dus dat er sowieso nog wel een spits bij zal komen.
Misschien handig om een overzichtje bij te houden voor in de OP de komende transferperiode?
[..]
En daarna weer weg te komenquote:Op maandag 19 mei 2008 22:10 schreef venomsnake het volgende:
Groningen begint zolangzamerhand wel een naam te krijgen als goede plek om je te ontwikkelen.
Die wilde men eerder ook al halen, maar toen kwam Suarez.. ben benieuwdquote:Op dinsdag 20 mei 2008 00:13 schreef latin_LiZzY het volgende:
Elias Figueroa wordt aangetrokken als nieuwe spits
quote:Selectie reist af naar Curaçao met Matavz
FC Groningen reist vandaag af naar Curaçao voor de seizoensafsluiting. De ploeg speelt woensdag en zaterdag nog wedstrijden in het kader van de Chippie Polar Cup. Tim Matavz heeft een uitnodiging voor het Sloveense nationale team naast zich neergelegd en reist ook af naar de Antilllen.
De selectie van trainer Ron Jans bestaat de komende week uit 21 spelers, waaronder de geblesseerden Danny Holla en Martijn Meerdink. Internationals Evgeniy Levchenko, Sepp De Roover, Marcus Berg, Stefan Nijland en Tom Hiariej hebben andere verplichtingen, net als keeperstrainer Ruud Hesp die zich bij de staf van het Nederlands Elftal heeft gevoegd en Koen van de Laak wiens zus gaat trouwen.
Tim Matavz maakt net als Gibril Sankoh geen gebruik van de mogelijkheid voor zijn vaderland uit te komen. Van de Beloften reizen Gijs Koopmans, Robert Pomstra en Graham Ramalho af naar Curaçao.
Naast spelers en staf reizen zo’n twintig sponsors mee naar het Caribisch gebied. Vier van de vijf leden van de Raad van Commissarissen maken ook deel uit van het gezelschap: Wim Entzinger, Ed Zijp, Edo Hut en Adri Hendrik. Daarnaast gaan financieel directeur Erik Mulder, commercieel Manager Robbert Klaver en accountmanager Koen Janssen mee.
Namens het Dagblad van het Noorden doet Henk Mulder verslag, Karel-Jan Buurke is de reporter van RTV Noord. Dinsdag aan het begin van de middag vliegt men vanaf Schiphol. Woensdag 28 mei volgt de terugreis naar Nederland.
INDquote:Van de Looi op cursus Coach Betaald Voetbal
“Erwin van de Looi heeft van de KNVB te horen gekregen dat hij is toegelaten tot de cursus Coach Betaald Voetbal. Als hij dit diploma haalt, kan Van de Looi aan de slag als hoofdtrainer in het betaalde voetbal. Hij zit in een interessante lichting met oud-spelers als onder anderen Dennis Bergkamp, Philip Cocu en Patrick Kluivert. Van de Looi heeft volgende week een eerste kennismaking in Zeist.”
Schrijnend geval
“Minder goed nieuws komt er uit de jeugdopleiding van FC Groningen. Er is namelijk sprake van een schrijnend geval bij de C1. Alexander Christovao M’futila is sinds 1 juni 2005 opgenomen in de jeugdopleiding van FC Groningen. Deze uit Angola afkomstige jeugdspeler heeft geen vaste verblijfsvergunning en dreigt door de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) te worden uitgezet omdat hij tien dagen buiten de regeling voor het generaal pardon valt.”
“Alexander is in de afgelopen drie jaar volledig deelgenoot geweest van alle activiteiten binnen de jeugdopleiding en van zijn team(s). Het voetballen en de inwoning bij het pleeggezin in Groningen, heeft Alexander meer stabiliteit gegeven. Alexander zal na dit seizoen uitstromen uit de jeugdopleiding van FC Groningen, maar wij voelen een morele verplichting daar waar mogelijk zijn strijd – samen met zijn pleegouder – tegen uitzetting te ondersteunen. Als de IND de regels zal volgen, wordt dit echter een lastig verhaal.”
Verbouwing Euroborg
“Inmiddels is in Euroborg volop gestart met de verbouwing voor de uitbreiding van het stadion met vier extra rijen stoelen. Het speelveld is met een rood-wit lint afgezet ter bescherming van de grasmat, maar daar omheen zijn graafmachines bezig de voorbereidingen te treffen voor het leggen van een extra stuk fundering onderaan de reeds bestaande tribunes.”
fc groningen
quote:FC Groningen weet scout Fühler te behouden
FC Groningen en Grads Fühler zijn een nieuwe verbintenis overeengekomen. De 45-jarige scout zal ook de komende drie jaar fulltime in dienst zijn van de Trots van het Noorden. De huidige overeenkomst met Fühler liep nog tot medio 2009, maar PSV wilde hem per direct naar Eindhoven halen als internationaal scout.
Twee weken geleden kreeg Fühler een concrete aanbieding van PSV. Hij meldde dit bij algemeen directeur Hans Nijland en manager technische zaken Henk Veldmate. “Natuurlijk is dit iets waarover je wilt nadenken”, kan Veldmate zich verplaatsen in het gevoel van zijn scout.
“Wij hebben daarop kenbaar gemaakt heel graag met Grads verder te gaan. Wij zijn uitermate tevreden over zijn functioneren. Na een aantal gesprekken is het ons gelukt hem langer aan ons te binden. Dat we hierin zijn geslaagd, stemt ons tot grote tevredenheid. Dat PSV bij Grads heeft aangeklopt, is een blijk van waardering voor de manier waarop wij bij FC Groningen bezig zijn. Het is al langer bekend dat de grote clubs soms met enige jalousie kijken naar de kwaliteit van de spelers die wij weten vast te leggen. De belangstelling van PSV is hiervan een bevestiging.”
Groot compliment
Fühler zelf is blij dat hij zich weer kan focussen op FC Groningen. “Het streelt je natuurlijk enorm als dé topclub van Nederland van de laatste jaren interesse toont. Ik heb dat als een groot compliment ervaren. Maar het is ook een blijk van waardering voor de manier waarop FC Groningen zich de laatste jaren heeft ontwikkeld. Ik heb diverse gesprekken gehad bij PSV en na een laatste onderhoud met directeur Jan Reker heb ik een concrete aanbieding gehad. Dit heb ik kenbaar gemaakt bij FC Groningen.”
“Al snel werd me duidelijk dat de club er alles aan wilde doen mij te behouden. En dat had niets met financiën te maken. Aan de gesprekken die ik met Nijland en Veldmate heb gevoerd, heb ik een heel goed gevoel overgehouden. FC Groningen is nog volop in ontwikkeling en maakt nog steeds stappen. Daar wil ik ook de komende jaren onderdeel van blijven uitmaken.”
Voormalige speler
De voormalige speler van PEC Zwolle, Go Ahead Eagles, FC Bocholt (Duitsland), FC Emmen, BV Veendam en Looisport (België) is sinds juli 2006 samen met Roy Beukenkamp verantwoordelijk voor de scouting rond de eerste selectie. Fühler is geen onbekende voor FC Groningen. Hij kwam als voetballer onder meer voor clubs in het noorden uit en na zijn actieve carrière verrichtte Fühler in toenemende mate scoutingwerkzaamheden voor FC Groningen.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:43 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
nog erger dan wat Ajax deed
Fuck PSV
110% anti Eindhoven
Generaliseren is ook een kunst.quote:Op donderdag 22 mei 2008 00:51 schreef DJ_Ryow het volgende:
jammer, dit bewijst maar weer de selectieve verontwaardiging. als Ajax dit had gedaan stond Groningen op z'n kop. al was m'n opmerking natuurlijk lichtelijk gekscherend.
quote:FC Groningen wint op Curacao
CURACAO - FC Groningen staat in de finale van de Polar Cup.
Op Curacao werd met 3-0 gewonnen van Flamingo Piaui uit Brazilie.
Een opvallende rol was er voor reserve-keeper Luciano da Silva. Hij scoorde uit een strafschop in de tweede helft. Bovendien kreeg Luciano vlak voor tijd de rode kaart voor het neerhalen van een doorgebroken speler.
Mark-Jan Fledderus en Berry Powell waren de andere doelpuntenmakers, in de eerste helft.
rtvnoord
quote:FC GRONINGEN OP CURACAO
Flitspalen
Met een klinkende barbecue op het strand opende de selectie van FC Groningen een week ’uitwaaien’ op het zonnige Caraïbische eiland Curaçao. Na een lange reisdag kon de inwendige mens bij de voetballers wel het een en ander gebruiken, zo bleek. En niet alleen bij hen trouwens, de meegereisde officials en sponsors deden zich eveneens tegoed aan al het lekkers.
We missen er wel een paar. Voetballers dan. Tom Hiariej en Stefan Nijland spannen zich in Toulon in voor Jong Oranje op het welbekende toernooi aldaar, Marcus Berg heeft zich gemeld voor de Zweedse olympische selectie, Koen van de Laak – herstellend van een zware enkelblessure – is in Nederland achtergebleven voor het huwelijk van zijn zuster, Sepp de Roover zit bij de Belgische ploeg voor Peking.
Desondanks willen de Groningers niet spreken van een gemankeerde selectie die in Willemstad gaat proberen voor de tweede keer de Polar Cup te winnen. Want dat moet, zo liet voorzitter Ed Zijp van de Raad van Commissarissen in zijn welkomstspeech voor de barbecue weten. Zijp was niet boos over het missen van een prijs dit seizoen. "Dat kan gebeuren". Maar de Polar Cup meenemen naar de Martinistad, dat moet dan weer wel. Even de boel op scherp zetten.
O ja. De buschauffeur die het gezelschap van het vliegveld Hato naar het hotel Lions Dive bracht wees ons op een noviteit op het eiland: flitspalen. "Kijk, kijk", sprak hij met het typische accent. "Daar staat er weer eentje. Doen het niet hoor. O, mooi voor het versieren!" (bron: Henk Mulder, DvhN)
Tjonge jonge, je bent al Ajacied en je maakt je nog belachelijker met dergelijke calimero opmerkingen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 00:51 schreef DJ_Ryow het volgende:
jammer, dit bewijst maar weer de selectieve verontwaardiging. als Ajax dit had gedaan stond Groningen op z'n kop. al was m'n opmerking natuurlijk lichtelijk gekscherend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |