abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 februari 2008 @ 13:13:41 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56882886
quote:
Blatter faces player quota veto

Fifa's plan to introduce a quota on foreign players has been struck a major blow by the European Commission.

Sepp Blatter, head of football's ruling body, was hoping to enforce his 6+5 rule that would stop clubs from playing more than five non-nationals in an XI.

"The implementation by Fifa of a 6+5 rule in the European Union would violate EU law," said an EC spokesman.

"The Commission is not considering any change to allow Fifa to push forward this idea. Fifa is aware of this fact."

A spokesman for football's governing body said they were not going to comment on the statements issued by the EC, who are the executive branch of the EU.

Despite the stance, Blatter is set to submit his idea to the Fifa Congress when it meets in Sydney on 29 and 30 May.

"Over the years and decades, by signing more and more foreign players, clubs have gradually lost their identity, first locally and regionally," said the Fifa president when explaining his proposal.

A Fifa statement said that Blatter "will not tackle supranational organisations such as the EU but rather convince them of Fifa's approach".

Blatter is holding out hope that the mention of the specificity of sport in a new European Treaty will give concession to his idea.

But the EC said that would not happen and that his plan would still be considered "illegal".

"It would appear that the wording of the new provision on sport in the Treaty is causing Mr Blatter and colleagues to conclude that the quota idea may yet see implementation because the new Treaty also mentions the 'specificity of sport'," continued the EC statement.

"It is extremely unlikely that the new Treaty provision on sport would lead to a new legal situation.

"Hence, a system of quotas based on nationality, as proposed by Blatter, is illegal under the current acquis and will remain illegal under the new Treaty."

Blatter's concept has already been met with concerns from Celtic chief executive Peter Lawwell, who said the club will "absolutely" oppose the plan.

"Within football at the moment there are already enough restrictions being imposed on clubs without further ones being applied," he added.

The Premier League also reiterated its opposition to the proposal during Tuesday's Culture, Media and Sport Committee meeting in London.

But Football Association chairman Lord Triesman hinted that the introduction of quotas should be given consideration.

"There now needs to be a very, very careful analysis of what the legal requirements are or are not about the employment of players but also what may be the regulations about how many start in games - which may not be the same," he stated.

Bron: BBC
De opvolger van: UEFA: Minder buitenlanders bij clubs
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_56882915
Was te verwachten natuurlijk.

Afrikaanse en Latijns Amerikaanse landen zouden het ook opblazen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 21 februari 2008 @ 13:19:02 #3
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56882969
De enige manier waarop je zo'n uitzondering er door kan krijgen is wanneer je echt politieke druk kan genereren. Petities, demonstraties, mailtjes naar Europarlementariers, dat soort dingen. Op deze manier krijgt de FIFA het er nooit doorheen en dat hadden ze vantevoren ook wel kunnen weten natuurlijk.
pi_56882987
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:19 schreef Hephaistos. het volgende:
De enige manier waarop je zo'n uitzondering er door kan krijgen is wanneer je echt politieke druk kan genereren. Petities, demonstraties, mailtjes naar Europarlementariers, dat soort dingen. Op deze manier krijgt de FIFA het er nooit doorheen en dat hadden ze vantevoren ook wel kunnen weten natuurlijk.
Alsof de EU daarvan gaat opkijken helaas
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_56883012
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Was te verwachten natuurlijk.

Afrikaanse en Latijns Amerikaanse landen zouden het ook opblazen
Dat valt denk ik nog wel mee, waarom doen ze dat dan niet met de in het vorige topic genoemde beperkingen in bijv. Engeland, Spanje en ItaliË voor niet EU-ers?
pi_56883027
Daar kunnen bepaalde clubs behoorlijk blij mee zijn.

Wij momenteel ook nog, al waait er momenteel wel een andere wind in Kerkrade.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  donderdag 21 februari 2008 @ 13:22:37 #7
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56883043
Ach, zo moeilijk is het toch niet? Gewoon als spelregel invoeren, dat kan de EU er niets over zeggen.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_56883058
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:22 schreef M0NTANA het volgende:
Ach, zo moeilijk is het toch niet? Gewoon als spelregel invoeren, dat kan de EU er niets over zeggen.
Jawel. Discriminatie op grond van afkomst.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
  donderdag 21 februari 2008 @ 13:23:34 #9
10710 gday
propria cures
pi_56883063
quote:
Ja precies, ik snap het probleem ook niet. Clubs zijn nog steeds vrij om 300 spelers van buiten de EU aan te nemen, alleen mogen ze die dan niet opstellen.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_56883071
Die hoerige kut-EU regels maken het voetbal dood. .
-
  donderdag 21 februari 2008 @ 13:26:21 #11
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56883125
quote:
Indirecte belemmeringen van het Vrije verkeer van arbeid, dus dat wordt ook afgeschoten. Logisch ook wel, want anders zou elke bedrijfstak dat soort interne regels kunnen opstellen om het vrije verkeer te belemmeren.
pi_56883174
Wel balen.

Het zou het voetbal een stuk spannender maken. Als je kijkt naar PSV of Arsenal met een team bestaande uit bijna alleen maar buitenlanders, hoe kan je hen nou gaan staan aanmoedigen. Daar kun je je toch neit mee identificeren?
pi_56883214
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:26 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Indirecte belemmeringen van het Vrije verkeer van arbeid, dus dat wordt ook afgeschoten. Logisch ook wel, want anders zou elke bedrijfstak dat soort interne regels kunnen opstellen om het vrije verkeer te belemmeren.
Ze zouden meer ans maken met een regeling aangaande regionale identiteit van clubs denk ik, maar goed, is ook niet makkelijk waarschijnlijk.
pi_56883253
Slecht nieuws..
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_56883422
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:28 schreef MrHayo het volgende:
Wel balen.

Het zou het voetbal een stuk spannender maken. Als je kijkt naar PSV of Arsenal met een team bestaande uit bijna alleen maar buitenlanders, hoe kan je hen nou gaan staan aanmoedigen. Daar kun je je toch neit mee identificeren?
Inderdaad die hoerige Nielsen, Lerby, Arnesen, Heintze, Romario, Simons, Gomes, Ronaldo, Alex, Farfan, Kezza, Salcido

Oprotten moeten ze
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 21 februari 2008 @ 13:44:26 #16
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56883455
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Inderdaad die hoerige Nielsen, Lerby, Arnesen, Heintze, Romario, Simons, Gomes, Ronaldo, Alex, Farfan, Kezza, Salcido

Oprotten moeten ze
Lijkt me erg sterk dat een Nederlandse club meer dan 5 van zulke toppers heeft in één seizoen.
pi_56883486
Het zal me echt aan me reet roesten van welk land ze een paspoort hebben, zo lang ze maar kunnen voetballen
  donderdag 21 februari 2008 @ 13:47:14 #18
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56883527
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het zal me echt aan me reet roesten van welk land ze een paspoort hebben, zo lang ze maar kunnen voetballen
En op deze manier blijven goede Nederlandse voetballers langer in ons land spelen. Voordelig toch?
pi_56883540
Arsenal was gisteren helemaal het toppunt
MOKUM XXX RATED
  donderdag 21 februari 2008 @ 13:51:12 #20
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56883637
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:26 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Precies en daarom gaat dit dus nooit komen. Die wetten zijn belangrijker dan één of ander spelletje.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_56883746
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:47 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

En op deze manier blijven goede Nederlandse voetballers langer in ons land spelen. Voordelig toch?
Dat blijven ze niet en ik heb liever een goede buitenlander dan een Nederlander die zuigt
pi_56883857
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat blijven ze niet en ik heb liever een goede buitenlander dan een Nederlander die zuigt
Maar de ellende is dat die goede buitenlandse spelers ook wel komen als je een beperking op stelt en dat je nu opgescheept zit met matige buitenlandse spelers die redelijke Nederlandse spelers vervangen die in bijv. Engeland voor veel geld bij een matige club gaan spelen.
pi_56883881
Sterker nog, doordat er veel buitenlandse clubs met minder buitenlanders mogen spelen dan ze nu in hun selectie hebben komen deze weer op de markt waardoor er meer keuze is voor Nederlandse clubs.
pi_56884039
Ik wens de clubs in de grensstreek in elk geval veel succes met het opleiden voor Duitse clubs en voor de mannshaft
pi_56884047
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:44 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Lijkt me erg sterk dat een Nederlandse club meer dan 5 van zulke toppers heeft in één seizoen.
idd. ga nou niet doen alsof er geen goede voetballers uit het buitenland meer in een team kunnen spelen na invoering van die regel. 5 buitenlandse toppers is perfect
  donderdag 21 februari 2008 @ 14:18:40 #26
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56884108
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Logisch dat PSV'ers dat zeggen, die weten ook dat als de 6+5-regel realiteit wordt, ze de hele organisatie moeten omgooien!
pi_56884142
Ja echt man, PSV zou in een keer een middenmotor worden
  donderdag 21 februari 2008 @ 14:23:09 #28
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56884190
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 14:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja echt man, PSV zou in een keer een middenmotor worden
Dat niet, maar PSV heeft nu al genoeg moeite om Nederlanders op te stellen, zes zou een hele opgave worden.
  donderdag 21 februari 2008 @ 14:28:09 #29
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56884284
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 14:23 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dat niet, maar PSV heeft nu al genoeg moeite om Nederlanders op te stellen, zes zou een hele opgave worden.
Gomes
Salcido
Marcellis
Kromkamp
Alcides
Simons
Dzsudzsák
Afellay
Bakkal
Farfán
Lazovic

Koevermans voor lazovic en een Nederlandse keeper op goal, en je zit er al aan!
pi_56884285
De 5 buitenlanders in de basis, de 3 op de bank, de 4 buitenlandse talenten in het 2e en de Nederlandse talenten zijn toch superieur aan die van de concurrentie

Ik zie het probleem niet
  donderdag 21 februari 2008 @ 14:30:55 #31
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56884327
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 14:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ik zie het probleem niet
Nu de EU nog...
pi_56896949
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:47 schreef dronkeykong het volgende:
Arsenal was gisteren helemaal het toppunt
Internazionale deed lekker mee hoor
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_56898935
Bijna heel het team heeft een Italiaans paspoort hoor
  vrijdag 22 februari 2008 @ 13:12:33 #34
10710 gday
propria cures
pi_56904234
Over het algemeen spant Arsenal idd de kroon, door maar af en toe een enkele Engelsman op te stellen.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
pi_56908198
En zo bevordert de UEFA de kloof tussen arm en rijk. Doen ze goed.

Met de verdeling van de CL-rechten ook, het verbod om eigen (internationale) competities te beginnen (zoals bijvoorbeeld een BeNeLiga)... Verbod voor clubs om te procederen tegen de UEFA... Lekker zuiver bedrijfje.
pi_56908253
De CL rechten zijn gewoon eerlijk verdeeld
pi_56910202
Erg jammer weer dit.

Zo'n team als Arsenal met twee Engelse reserves, das echt een beetje zielig. Dat discriminatie gezeik snap ik ook nooit zo. Zoals het nu is, dat is eigenlijk veel meer discriminatie, omdat nu in verschillende landen verschillende regels gelden.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
pi_56910245
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 16:07 schreef EnGCatjuh het volgende:
En zo bevordert de UEFA de kloof tussen arm en rijk. Doen ze goed.

Met de verdeling van de CL-rechten ook, het verbod om eigen (internationale) competities te beginnen (zoals bijvoorbeeld een BeNeLiga)... Verbod voor clubs om te procederen tegen de UEFA... Lekker zuiver bedrijfje.
De UEFA houdt niks tegen hoor, de Europese Unie.
  maandag 25 februari 2008 @ 22:09:51 #39
10710 gday
propria cures
pi_56974134
Het was nota bene nieuws dat voor het eerst sinds januari 2007 weer een Engelsman voor Arsenal heeft gescoord ...
pi_58129776
quote:
Blatter gokt op 'herenakkoord' voor '6+5'-regeling
Datum: 18-apr-2008 08:53

De UEFA en Europese Unie (EU) zijn fel gekant tegen een buitenlanderquotum, maar FIFA-president Sepp Blatter (foto) weigert zijn ‘6+5’-voorstel in te trekken. Deze regeling houdt dat een club ten minste zes spelers uit eigen land moet opstellen.

Blatter wil dat nationale bonden tijdens een FIFA-congres in mei een ‘herenakkoord’ sluiten. Om de huidige regelgeving te veranderen, moet 75 procent van de bonden zich achter het plan van de Zwitser scharen. Juridisch heeft Blatter geen poot om op te staan: de EU heeft er meermaals op gewezen dat een buitenlanderquotum botst met het recht van werknemers om zich overal binnen de gemeenschap te vestigen. UEFA-voorzitter Michel Platini vindt dat Blatter te ver doorschiet in zijn streven om het aantal buitenlanders terug te dringen.

‘Dit is een principepunt voor Blatter,’ legt een FIFA-official uit aan de BBC. ‘Toen hij tot voorzitter werd gekozen, maakte hij beloftes op dit punt. Hij ziet een regelgeving aangaande een maximum aantal buitenlanders als zijn erfenis.’ (MA)
pi_58130736
Kom maar op, ik ben er zeker voor !
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_58130944
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 17:52 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

De UEFA houdt niks tegen hoor, de Europese Unie.
Nee, dat is niet waar. In VI stond toentertijd een artikel waarin dat stond. De clubs hebben een contract ondertekend (moeten ondertekenen) dat ze oa geen eigen competities zouden beginnen, niet zouden procederen tegen de UEFA, etc.
  vrijdag 18 april 2008 @ 10:34:11 #43
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_58131031
quote:
Sepp Blatter lijkt de enige voorstander te zijn van het plan, maar toch wil hij het doorzetten: elke club moet ten minste zes spelers uit eigen land gaan opstellen. Tijdens de eerstvolgende FIFA-congres moet er een akkoord worden gesloten.

Om de nieuwe regelgeving in te voeren moeten minimaal 75 procent van de bonden instemmen met het plan, maar dat lijkt niet haalbaar te zijn. Daarnaast hangen er aan het plan ook een aantal juridische haken en ogen. Zo druist het buitenlandersquotom in tegen het recht van werknemers om zich overal binnen de Europese gemeenschap te vestigen.

"Het buitenlandersquotum is een principepunt voor Blatter," aldus een FIFA-woordvoerder. "Toen hij tot voorzitter werd gekozen, maakte hij beloftes op dit punt. Hij ziet een regelgeving aangaande een maximum aantal buitenlanders als zijn erfenis."
Ben benieuwd, maar die 75% is waarschijnlijk al de eerste horde waar ze niet overheen komen.
  vrijdag 18 april 2008 @ 10:35:36 #44
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_58131060
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:34 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ben benieuwd, maar die 75% is waarschijnlijk al de eerste horde waar ze niet overheen komen.
Engeland zegt sowieso nee. .
-
pi_58131223
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:35 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Engeland zegt sowieso nee. .
Daar zijn er best veel voor hoor, zeker na het debacle met het niet kwalificeren voor het EK.
pi_58131252
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:34 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ach, 75% van de leden zijn al landen waar geeneens buitenlanders willen komen en als dank krijgen ze een extra zakcentje van meneer Blatter. Zo flikt hij het elke keer, dus waarom nu niet?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_58131315
Het is natuurlijk wel lullig voor een club met veel goede buitenlanders, een paar van die spelers zullen verkocht worden omdat er door die nieuwe regel geen plaats meer voor ze is. Een aantal clubs krijgen dan te maken met een enorm waardeverlies, andere clubs hebben namelijk ook al veel buitenlanders en dus minder interesse in een buitenlander van een andere club.

Maar mocht de regel er ooit komen, dan ben ik er wel voor. Moet Heracles alleen wel snel een eigen jeugdopleiding beginnen.
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:06:38 #48
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_58131853
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:20 schreef _Mike_ het volgende:
Kom maar op, ik ben er zeker voor !
Ajax pakken ze er idd niet mee
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:27:23 #49
10710 gday
propria cures
pi_58132370
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:23 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Moet je dan ook zeggen dat ik gediscrimineerd word als ik niet aan een nationaal kampioenschap van Luxemburg mag meedoen?
pi_58132560
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:27 schreef gday het volgende:

[..]

Moet je dan ook zeggen dat ik gediscrimineerd word als ik niet aan een nationaal kampioenschap van Luxemburg mag meedoen?
Als je een arbeidscontract zou moeten tekenen om mee te doen, dan wel ja.

Het gaat namelijk om vrij verkeer van arbeiders. Spelers zijn hier arbeiders, dus maakt het voor de EU-regels niet uit of je uit Portugal, Nederland of Malta komt.
  vrijdag 18 april 2008 @ 12:28:23 #51
10710 gday
propria cures
pi_58133847
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:36 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Als je een arbeidscontract zou moeten tekenen om mee te doen, dan wel ja.

Het gaat namelijk om vrij verkeer van arbeiders. Spelers zijn hier arbeiders, dus maakt het voor de EU-regels niet uit of je uit Portugal, Nederland of Malta komt.
En ben je geen arbeider van een voetbalclub als je af en toe noodgedwongen buiten het basiselftal moet blijven?
pi_58532783
quote:
Blatter wil stokje steken voor snelle naturalisaties
07 mei 2008

Als het aan Joseph Blatter ligt, kunnen voetballers in de toekomst niet zo snel van nationaliteit veranderen. Momenteel kunnen voetballers die twee jaar in een bepaald land wonen, al een paspoort aanvragen en zodoende uitkomen in de nationale ploeg van hun 'nieuwe' land. Dat moet anders, vindt de Zwitserse voorzitter van de FIFA.

"Ik ben geen helderziende, maar op het WK in 2014 zou het zo maar kunnen dat de helft van de spelers oorspronkelijk uit Brazilië komt en dat moeten we voorkomen", stelt Blatter, die pleit voor een 'inburgeringsperiode' van minimaal vijf jaar. Zijn voorstel wordt behandeld tijdens het FIFA-congres in Sydney eind mei.

Blatter wil sowieso het aantal buitenlandse spelers in competities verminderen. In Sydney staat ook zijn 6+5-regel op het programma, wat betekent dat slechts vijf van de elf veldspelers buitenlanders mogen zijn. Volgens de Europese Unie is deze regel in strijd met de wet op vrij verkeer van werknemers in de EU. Het Europees Parlement ziet meer in de zogenoemde homegrownregel van de UEFA, die stelt dat van de 25 selectiespelers er acht uit eigen land moeten zijn.
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:49:54 #53
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_58534558
quote:
Het Europees Parlement ziet meer in de zogenoemde homegrownregel van de UEFA, die stelt dat van de 25 selectiespelers er acht uit eigen land moeten zijn.
Nee dat zet dooien in de zeik
Alsof dat zo moeilijk is.

Daarnaast zijn ze dan veel slechter bezig dan het voorstel van Blatter.

Het is helemaal niet zo dat dit tegen arbeidersklimaten indruist (of hoe je het ook noemt)
Een voetballer is niet arbeider op het moment dat hij in de basis 11 staat. Als hij alleen traint is hij ook al werknemer van de club. Hij kan echter niet gelijk worden opgesteld met 4 andere buitenlanders. Dat is totaal wat anders en heeft niets met de EU te maken.

De EU moet zich hier gewoon buiten houden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 7 mei 2008 @ 16:07:48 #54
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_58534964
Inderdaad, je kan beter regels opstellen ten aanzien van de opstelling, dan ten aanzien van het aantal nationaliteiten onder contract.
Ik snap ook niet waarom de EU niet inziet dat het voetbal gewoon in dit soort zaken een uitzonderingspositie zou moeten genieten. Het is moeilijk omdat men de tak als een normale bedrijfstak wil zien, maar dat is het niet.
pi_58535085
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:07 schreef Prosac het volgende:
Inderdaad, je kan beter regels opstellen ten aanzien van de opstelling, dan ten aanzien van het aantal nationaliteiten onder contract.
Ik snap ook niet waarom de EU niet inziet dat het voetbal gewoon in dit soort zaken een uitzonderingspositie zou moeten genieten. Het is moeilijk omdat men de tak als een normale bedrijfstak wil zien, maar dat is het niet.
Ben ik met je eens het heeft pas echt zin als bv bij arsenal 5 spelers van engeland in de basis moeten staan maar gelukkig kunnen deze regels niet door gaan dankzij de afspraken binnen de EU.
  woensdag 7 mei 2008 @ 16:50:23 #56
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_58535988
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:23 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Als dat hier discriminatie is, is het hele voetbal discriminatie, want de ene speler krijgt meer betaald als de ander (leeftijd hierbuiten gelaten) en toch doen ze allemaal hetzelfde werk: voetballen voor hun club.

Ik denk niet dat ik bij de Albert Heijn als kassamedewerker ooit meer zal verdienen als een andere kassamedewerker van mijn leeftijd
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
als de dag van gisteren.... 13 mei 2006...
  woensdag 7 mei 2008 @ 20:25:23 #57
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_58540109
quote:
EU vindt 6+5-regel van FIFA discriminatie

wo 07/05/08 - Het Europees Parlement gaat niet akkoord met de 6+5-regel van de wereldvoetbalbond FIFA, die bepaalt dat maximaal vijf buitenlanders in de ploeg mogen staan.
"Het voorstel is niet te rijmen met het vrij verkeer van werknemers in de EU", weet CD&V-Europarlementslid Ivo Belet.

"Discriminatie op basis van nationaliteit kan niet volgens het Europees Verdrag."

Belet (foto) staat wel achter de idee om clubs meer in de jeugd te laten investeren. "We stellen de FIFA de regel van de UEFA voor."

"Die bepaalt dat een 25-koppige kern uit minimaal acht spelers moet bestaan die opgeleid zijn in de eigen competitie: vier in de eigen club en vier bij andere clubs uit dat land", besluit Belet.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 7 mei 2008 @ 21:18:42 #58
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_58541269
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:49 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het is helemaal niet zo dat dit tegen arbeidersklimaten indruist (of hoe je het ook noemt)
Een voetballer is niet arbeider op het moment dat hij in de basis 11 staat. Als hij alleen traint is hij ook al werknemer van de club. Hij kan echter niet gelijk worden opgesteld met 4 andere buitenlanders. Dat is totaal wat anders en heeft niets met de EU te maken.

Dit is waar. Dan vraag ik me af waarom Blatter dit niet even zo aankaart, want je lult ze meteen klem.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 7 mei 2008 @ 21:37:44 #59
pi_58541677
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:49 schreef Komakie het volgende:

[..]

Uit het Arrest Bosman bleek net dat wat jij zegt niet zo is. En dat komt oa door wedstrijdpremies ed ook. Het gaat ook om kansen op de arbeidsmarkt ofzoiets ...
pi_58544482
Kunnen ze die home grown player regel dan niet aanscherpen? Of combineren met een regeling die "kindertransfers" tegen gaat?

Ben ook wel benieuwd wat er zou gebeuren als FIFA het toch in zou voeren
pi_58546225
Hier een leuke linkje, http://www.transfermarkt.(...)iter/startseite.html 65,3 % is dus buitenlander in de premier league
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_58546278
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 01:17 schreef _Mike_ het volgende:
Hier een leuke linkje, http://www.transfermarkt.(...)iter/startseite.html 65,3 % is dus buitenlander in de premier league
En portugal en rusland staan ook erg hoog met 51 en 57%. Daardoor gaan ze nederland dus voorbij voor uefa club coefficient.
pi_58546285
6+oneindig zou beter zijn imo.
pi_58546311
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 01:17 schreef _Mike_ het volgende:
Coole website is dat zeg
pi_58546341
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 01:22 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

En portugal en rusland staan ook erg hoog met 51 en 57%. Daardoor gaan ze nederland dus voorbij voor uefa club coefficient.
Spanje en Italie zijn erg netjes met 34,1% en 38,7%
pi_58546345
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 01:25 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Coole website is dat zeg
De enige moffen site die ik dagelijks check
pi_58546366
moet je eens bij transfers kijken. Totenham even 95 miljoen uitgegeven in 07/08 ajax 51 binnen gehaald.
pi_58546422
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 01:31 schreef Palmboom313 het volgende:
moet je eens bij transfers kijken. Totenham even 95 miljoen uitgegeven in 07/08 ajax 51 binnen gehaald.
Hopelijk houden ze zich volgend jaar wel aan het motto: Kapitaal hoort op het veld te staan en niet op een bankrekening.
pi_58549508
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 01:28 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Spanje en Italie zijn erg netjes met 34,1% en 38,7%
Precies, die zitten zelfs nog ruim onder het Championship. Dat daar ook nog voor bijna de helft buitenlanders in voetbalt had ik eigenlijk niet door, Premier League is wel duidelijk dat er erg veel zitten natuurlijk.

Rusland gaat overigens wel dalen, die hebben wel zo'n regeling voor een maximaal aantal buitenlanders die ook nog eens aangescherpt wordt.
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:25:00 #70
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58555572
quote:
Europees Parlement wijst '6+5'-plan af
Geschreven op donderdag, 8 mei om 15:22

Het Europees Parlement heeft de FIFA aangeraden om af te stappen van de omstreden '6+5'-regel. Het Parlement is van mening dat de tijd voor het Bosman-arrest voltooid verleden tijd is en roept de voetbalbond op om de 'home-grown'-regel te ondersteunen. Dit valt terug te lezen in het goedgekeurde rapport van het Parlement.

De '6+5'-regel is het stokpaardje van FIFA-voorzitter Joseph Blatter, die het aantal buitenlanders per team wil zien afnemen. Concreet betekent dit dat een club maximaal vijf buitenlanders mag opstellen. Blatter verwachtte medewerking te krijgen van het Europees Parlement, maar deze gaat niet akkoord met de regel.

"De FIFA wil de clubs verplichten om meer te investeren in eigen talent", zegt EP-lid Ivo Belet in de Vlaamse krant De Morgen. "Daar staan wij ook honderd procent achter. Maar helaas is dit '6+5'-voorstel niet te rijmen met het vrij verkeer van werknemers in de EU. Het Europees Verdrag stelt duidelijk dat discriminatie op basis van nationaliteit niet kan. Met deze regel gaat de FIFA terug naar de tijd vóór het Bosman-arrest. Maar dat is voltooid verleden tijd. De FIFA moet beseffen dat deze tijd niet meer terug kan komen."

Belet ziet meer toekomst in de zogenaamde 'home-grown'-regel. Deze regel bepaalt dat voetbalclubs een minimum aantal zelf opgeleide spelers in de eigen a-selectie moeten opnemen. "De 'home-grown'-regel is niet perfect en vrij bescheiden van opzet, maar het zet de clubs er wel toe aan om meer in te zetten op lokaal opgeleid talent en verdient daarom onze steun. De maatregel legt bovendien geen beperkingen op wat de nationaliteit van de spelers betreft", besluit Belet.
pi_58555772
Hulde, het EP ondersteunt kinderhandel.
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:40:10 #72
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58555847
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 15:36 schreef MaxPower het volgende:
Men (de FIFA, UEFA) kan toch ook een spelregel instellen dat er een beperkt aantal spelers van buiten de EU mag worden opgesteld?
pi_58799733
quote:
Platini steunt Blatter bij ‘6+5-regel'

MOSKOU - Voorzitter Michel Platini van de UEFA ondersteunt het plan van FIFA-voorzitter Joseph Blatter om de ‘6+5-regel’ in te voeren. Dat zei de Fransman dinsdag na een vergadering van de Europese voetbalbond. Wel heeft Platini vraagtekens bij de uitvoerbaarheid van het plan.

‘Het idee is uitstekend, maar illegaal’, doelt Platini op de EU-regels met betrekking tot het recht op bewegingsvrijheid. ‘Tijdens het FIFA-congres eind mei in Sydney hoop ik van Blatter te horen hoe hij het wil uitvoeren.’

Blatter wil dat vanaf het seizoen 2010/2011 bij elk Europees clubteam minimaal vier spelers uit het thuisland zelf komen. In 2011/2012 moet dat aantal worden verhoogd naar vijf en uiterlijk in het seizoen 2012/2013 naar zes spelers.
pi_58800815
Die 6+5 regel vind ik een uitstekende idee. Doorvoeren die handel.

De EU maakt overal uitzonderingen voor, waarom nu niet?
pi_58802775
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:50 schreef uitje4life het volgende:

[..]

Als dat hier discriminatie is, is het hele voetbal discriminatie, want de ene speler krijgt meer betaald als de ander (leeftijd hierbuiten gelaten) en toch doen ze allemaal hetzelfde werk: voetballen voor hun club.

Ik denk niet dat ik bij de Albert Heijn als kassamedewerker ooit meer zal verdienen als een andere kassamedewerker van mijn leeftijd
Zolang er geen algemene voetballers-CAO is, is dat volgens mij geen probleem.

Jammer dat de EU nog steeds die boomstam op het spoor heeft liggen. Het idee blijft geweldig.
pi_58802940
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 15:36 schreef MaxPower het volgende:
Had het niet beter kunnen zeggen.

De regel zou een zegen zijn voor het voetbal, maar helaas wordt voetbal net zo behandeld als andere bedrijfstakken.
  donderdag 22 mei 2008 @ 11:05:04 #77
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_58819669
Waarom niet gewoon een maximaal aantal niet EU spelers?

6+5 regeling zorgt voor oneerlijke concurrentie, bijvoorbeeld inter kan gewoon met het huidige team verderspelen, terwijl Arsenal wel een probleem heeft.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_58819844
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 11:05 schreef BlaZ het volgende:
Waarom niet gewoon een maximaal aantal niet EU spelers?

6+5 regeling zorgt voor oneerlijke concurrentie, bijvoorbeeld inter kan gewoon met het huidige team verderspelen, terwijl Arsenal wel een probleem heeft.
Inter wordt op deze manier beloond voor hun transferbeleid, zo kan je het ook stellen.
  donderdag 22 mei 2008 @ 11:48:55 #79
56749 BlaZ
pi_58820842
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 11:12 schreef pinow het volgende:

[..]

Inter wordt op deze manier beloond voor hun transferbeleid, zo kan je het ook stellen.
Tsja in Italie is het nou eenmaal makkelijk spelers te naturaliseren.
8 Europeanen + 3 non-Europeanen is gewoon veel praktischer. EU gaat zowieso geen uitzondering maken voor voetbal dus 6+5 komt er toch niet.
pi_58820954
8 EU + 3 vind ik ook wel een mooie oplossing. Helpt alleen niet tegen het leegkopen van de Nederlandse competitie.
pi_58964606
quote:
EC bestrijdt limiet op buitenlandse voetballers

BRUSSEL - Het FIFA-plan om profclubs te verplichten hooguit vijf buitenlanders op te stellen is strijdig met EU-regels, vindt de Europese Commissie. In de Europese Unie is immers een vrij verkeer van werknemers.

,,De plannen van de FIFA om de zogeheten 6+5 regel in te voeren is direct discriminerend en past dus niet in het Europees recht'', zei EU-commissaris Vladimir Spidla (Sociale Zaken) woensdag, nadat het Europees Parlement eerder ook had gewaarschuwd dat het FIFA-plan illegaal is.

De wereldvoetbalbond FIFA bespreekt het plan dezer dagen bij een congres in Australië. Het is nog onduidelijk of het tot een stemming komt.

Eigen opleiding

De Europese Commissie juicht wel een UEFA-alternatief toe. De Europese voetbalbond wil dat profclubs een minimumaantal spelers opstellen die in het betreffende land zijn opgeleid, ongeacht hun nationaliteit. Ze moeten er minstens drie jaar zijn opgeleid tussen hun 15e en 21e jaar. Voor het seizoen 2008/2009 gaat het om minimaal acht van de 25 spelers.

Het UEFA-beleid past wel in de EU-regels, zo blijkt uit een studie die Spidla woensdag presenteerde. De regel stimuleert profclubs om een eigen opleiding te houden, zo juicht EU-commissaris Jan Figel (Onderwijs) toe. ,,Maatregelen die vereisen dat Europese clubs hun opleidingen houden, lijken me nodig.''

De praktische gevolgen van de UEFA-regels zijn echter nog niet helder, omdat het minimum van de UEFA geleidelijk stijgt. De Europese Commissie durft ook niet helemaal te garanderen dat het EUFA-plan geen indirecte discriminatie oplevert. Jonge spelers die een voetbalopleiding volgen zijn namelijk meestal uit het eigen land en niet uit andere EU-landen.

dvhn
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 28 mei 2008 @ 14:57:14 #82
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58964761
Invoeren als spelregel, ik zie het probleem niet.
pi_58965095
Je kan het toch wel invoeren dat je een club uit Nederland verplicht om meer dan d ehelft nederlanders te hebben omdat ze anders uitgesloten worden van deelname aan een competitie. Je zegt nergens dat ze geen buitenlandse voetballers mogen aannemen alleen dat ze minimaal zoveel nederlanders moeten opstellen.
pi_58965182
Nee.
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:19:41 #85
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58965251
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:15 schreef Radegast het volgende:
Nee.
Als spelregel kan het toch wel? Daar is niets officieels aan.
pi_58965423
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:19 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Als het zo simpel zou zijn, was het allang ingevoerd hé?

Jij was trouwens toch diegene die tegen het veranderen van spelregels was?
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:34:25 #87
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58965561
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:28 schreef Radegast het volgende:

[..]

Als het zo simpel zou zijn, was het allang ingevoerd hé?

Jij was trouwens toch diegene die tegen het veranderen van spelregels was?
Klopt, ik baalde er dan ook van toen men ineens veranderde dat je een onbeperkt aantal buitenlanders mocht opstellen in plaats van maximaal twee of drie. In feite wil ik de spelregelverandering weer terugdraaien.

pi_58965805
Tja, dat waren nog eens tijden. Zou ook graag zien dat het werd zoals het was, maar dat gaat nooit meer gebeuren met de EU.
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:56:07 #89
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58966072
Niet de beursgang, niet de Amsterdam ArenA, maar het onbeperkt kunnen opstellen van buitenlandse spelers, heeft het verval van Ajax ingeleid. Ajax heeft het altijd moeten hebben van haar eigen jeugd, er zijn meer talenten doorgebroken dan toppers gescout. Het invoeren van de 6+5-, 7+4- of zelfs 8+3-regel, zou voor Ajax geweldig zijn.
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:05:14 #90
56749 BlaZ
pi_58966308
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:56 schreef M0NTANA het volgende:
Niet de beursgang, niet de Amsterdam ArenA, maar het onbeperkt kunnen opstellen van buitenlandse spelers, heeft het verval van Ajax ingeleid. Ajax heeft het altijd moeten hebben van haar eigen jeugd, er zijn meer talenten doorgebroken dan toppers gescout. Het invoeren van de 6+5-, 7+4- of zelfs 8+3-regel, zou voor Ajax geweldig zijn.
Dat het voor Ajax goed zou zijn is een goede reden het vooral niet te doen.
  donderdag 29 mei 2008 @ 09:03:56 #91
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58980916
quote:
'Den Haag' maakt zich sterk voor 6+5-regeling

door VALENTIJN DRIESSEN en JOB SLOK

DEN HAAG - Dick Advocaat heeft laten zien dat het kan. Zijn Zenit Sint-Petersburg won afgelopen seizoen de UEFA Cup met een team dat werkt met een door de Russische voetbalbond ingesteld quotum voor buitenlandse spelers. Er mogen er maximaal vier worden opgesteld. Intussen spint ook het Russische nationale elftal garen bij deze situatie, nu meer voetballers in staat worden gesteld om op een hoog niveau te acteren. Het is een model waar ook in UEFA-verband naar wordt gekeken, maar dan moet de Europese Commissie wel meewerken.

Staatssecretaris Frans Timmermans (Europese Zaken) is samen met Jet Bussemaker (Sport) en hun Franse evenknieën voortrekker van een regeling die moet voorkomen dat straks alleen nog Engelse en Spaanse clubs kans maken op een Europese titel plus dat de nationale teams worden uitgehold. "Want daar gaat het wel naartoe", meent Timmermans. Als alles blijft zoals het nu is maken over een paar jaar clubs als Manchester United, Chelsea en Real Madrid de dienst uit, simpelweg omdat zij het meeste geld hebben om spelers aan te trekken. Ze worden daarbij niet gehinderd door grenzen, omdat de Europese Unie een markt met vrije verkeer van personen kent. En daar willen Timmermans en de zijnen wat aan doen. "De regels van de interne markt zijn maar beperkt van invloed op de sport. De aard van competities is nationaal."

Door de nationale bonden de ruimte te geven om onderling, in UEFA-verband, afspraken te maken over de samenstelling van de teams, wordt het speelveld gelijk getrokken. Chelsea kan dan niet meer een compleet vreemdelingenlegioen het veld insturen maar wordt gedwongen om ten minste vijf of zes Engelse spelers of jongens uit de eigen kweek op te stellen. Het gaat dan tussen de zogeheten home grown-regeling, die uitgaat van een aantal verplichte spelers uit de eigen jeugdopleiding, en de 6+5-variant, die verordonneert dat er minimaal zes spelers van eigen bodem in de opstelling moeten staan. Overigens introduceerde Johan Cruijff in zijn wekelijkse column in TELESPORT als eerste de 6+5-regeling, mede om deelname van het Nederlands elftal aan toekomstige WK's en EK's beter te kunnen garanderen.

Timmermans oppert een nieuwe variant. "Het winnende voorstel is misschien wel én én. In de EU bestaat de neiging om te zeggen over 6+5: Dat kan helemaal niet, maar ik hou die deur open. Het heeft grote juridische risico's, omdat het discrimineert op nationaliteit. Maar als we in Europa afspreken dat het specifieke karakter van sport en de autonomie van de bonden moeten worden gerespecteerd, vinden we daar misschien een uitweg." Ook wil hij voorkomen dat clubs op zoek gaan naar steeds jongere spelertjes om hun opleiding mee te vullen. " Pas als een speler zijn opleiding heeft afgemaakt én een aantal jaren in het eerste heeft gespeeld is de opleiding echt afgerond."

De staatssecretaris heeft haast, want hij heeft het tij mee. " Het moet mogelijk zijn om het fundament te leggen in de tweede helft van 2008. Frankrijk heeft dan het voorzitterschap van de EU. In Engeland ondervinden ze de gevolgen die het huidige systeem heeft voor een nationaal elftal als nergens anders, nu ze niet naar het EK gaan. Die beweging moeten we gebruiken dit jaar. Het helpt dat oud-topvoetballer Michel Platini nu president van de UEFA is. We moeten het ijzer smeden als het heet is, en dat is het nu."

Bron: De Telegraaf
  vrijdag 30 mei 2008 @ 12:21:33 #92
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59009791
6+5-regel komt eraan!
pi_59010062
EU accepteert het toch niet...
pi_59010374
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 12:34 schreef xminator het volgende:
EU accepteert het toch niet...
Ik ben ben nieuwsgierig naar een rechterlijke uitspraak hieromtrent, dan kan soms verrassende inzichten geven.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zaterdag 31 mei 2008 @ 03:12:31 #95
pi_59026832
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:19 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Als spelregel moet je je ook aan wettelijke beperkingen houden. Stel dat je zou beslissen dat er geen negers meer mogen meespelen dan ben je ook in overtreding tov de anti racisme en discriminatiewetten ...
  zaterdag 31 mei 2008 @ 18:43:00 #96
pi_59035527
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 12:21 schreef M0NTANA het volgende:
6+5-regel komt eraan!
Vergeet het maar :

'FIFA zorgt voor tweede Bosman-arrest'

Met de beslissing van de wereldvoetbalbond FIFA vrijdag om in te stemmen met de zogenoemde 6+5-regel stevent de bond af op een tweede Bosman-arrest en haalt de bond zich een hoop problemen op de hals. Dat zeggen de Nederlandse Europarlementariërs Toine Manders en Emine Bozkurt in een reactie op de goedkeuring van de regel die bepaalt dat clubs ten minste zes spelers uit eigen land moeten opstellen.
Manders vindt dit een "niveau van denken uit de tijd van Lodewijk XIV". Hij verwacht dat spelers die op basis van deze regel worden gediscrimineerd naar het Europese Hof van Justitie zullen stappen. Volgens Emine Bozkurt gaat de FIFA nu willens en wetens in tegen Europese regelgeving voor het vrije verkeer van werknemers in Europa. Zij pleit nog steeds voor een systeem van 'homegrown-players', waarbij een minimum aantal spelers uit de eigen jeugdopleiding wordt gecontracteerd en opgeleid.

"Dit is het uitdagen van de wetgever", briest Manders. Hij verwacht dat elke speler of club die op basis van eventuele sancties van de FIFA naar het Europese Hof van Justitie stapt, steun krijgt vanuit Brussel.

Bozkurt: "De FIFA en Brussel zijn het eens over de filosofie van het eindresultaat, namelijk dat de supporters meer binding met de clubs krijgen als er meer spelers uit de eigen kweek of eigen land in spelen. Maar we zijn het erg oneens over de weg er naar toe.".
pi_59035863
Ook Van Basten pleit voor 6+5-regeling

De zogenaamde 6+5-regel blijft in het nieuws. Hoewel het Europees Parlement de regel al heeft afgekeurd blijven diverse kopstukken uit de voetbalwereld hopen op het stokpaardje van Joseph Blatter. Ook bondscoach Marco van Basten, volgend seizoen werkzaam bij Ajax, is een groot voorstander van de regel. De 6+5-regel houdt in dat de clubs tijdens de wedstrijden ten minste zes spelers uit eigen land moeten opstellen. Het Europees Parlement keurde het voorstel echter af, daar het in strijd met de wet zou zijn. In de wet is immers vrij verkeer van werknemers gegarandeerd.

"De politiek zit hiermee het voetbal in de weg'', zei Van Basten vandaag op het perspraatje. "Ik hoop dat de FIFA en de bonden zo sterk zijn dat ze dit toch kunnen realiseren.'' Op het jaarlijkse congres van de wereldvoetbalbond werd vrijdag ingestemd met het voorstel van Blatter.
pi_59037125
Ook Xminator pleit voor een 6.5 regeling
  zaterdag 31 mei 2008 @ 20:45:06 #99
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_59037692
Naja, er is op zich wel een manier om dit te omzeilen.
Want ik denk dat je als FIFA best mag instellen dat je minstens 6 zelf opgeleide spelers op het veld moet hebben. Dus los van afkomst. Daar kan de EU weinig tegen beginnen, je discrimineert immers niet.
Als je dan ook meteen een regel invoert die voorkomt dat clubs hele jonge kinderen overal vandaan plukken, bereik je ongeveer hetzelfde.
-
  zaterdag 31 mei 2008 @ 20:47:22 #100
10710 gday
propria cures
pi_59037742
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 03:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Als spelregel moet je je ook aan wettelijke beperkingen houden. Stel dat je zou beslissen dat er geen negers meer mogen meespelen dan ben je ook in overtreding tov de anti racisme en discriminatiewetten ...
En spelers die in een ander land zijn opgeleid kunnen blijkbaar niet gediscrimineerd worden dan, met die 'homegrown'-regel?
  zaterdag 31 mei 2008 @ 20:50:54 #101
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_59037806
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 20:47 schreef gday het volgende:

[..]

En spelers die in een ander land zijn opgeleid kunnen blijkbaar niet gediscrimineerd worden dan, met die 'homegrown'-regel?
Nee.
Het is immers niet zo dat hij niet mag spelen omdat hij uit een ander land komt.
-
  zondag 1 juni 2008 @ 13:04:32 #102
10710 gday
propria cures
pi_59046499
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 20:50 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Nee.
Het is immers niet zo dat hij niet mag spelen omdat hij uit een ander land komt.
Niet alleen 'mensen uit een ander land' kunnen gediscrimineerd worden, lijkt me.
  zondag 1 juni 2008 @ 13:15:33 #103
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59046684
Pas als een club helemaal geen buitenlanders mag opstellen, is er een probleem. Nu moet je als speler gewoon zorgen dat je bij de beste vijf buitenlanders van een club zit.
  zondag 1 juni 2008 @ 13:56:46 #104
90464 R4V3
Forza PSV
pi_59047449
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 20:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
Naja, er is op zich wel een manier om dit te omzeilen.
Want ik denk dat je als FIFA best mag instellen dat je minstens 6 zelf opgeleide spelers op het veld moet hebben. Dus los van afkomst. Daar kan de EU weinig tegen beginnen, je discrimineert immers niet.
Als je dan ook meteen een regel invoert die voorkomt dat clubs hele jonge kinderen overal vandaan plukken, bereik je ongeveer hetzelfde.
Dan beperk je effectief toch nog steeds de vrijheid van werknemers? De meeste jongeren die clubs opleiden zullen toch uit eigen land komen. Je zorgt ervoor dat clubs minder spelers kopen uit andere EU-landen omdat ze niet opgesteld mogen worden.
  zondag 1 juni 2008 @ 15:19:43 #105
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_59049142
quote:
Op zondag 1 juni 2008 13:56 schreef R4V3 het volgende:

[..]

Dan beperk je effectief toch nog steeds de vrijheid van werknemers? De meeste jongeren die clubs opleiden zullen toch uit eigen land komen. Je zorgt ervoor dat clubs minder spelers kopen uit andere EU-landen omdat ze niet opgesteld mogen worden.
En dat laatste is precies wat je wil bereiken.
En nee, je beperkt niemand. Je mag als club immers tig buitenlanders in dienst hebben. Ze mogen alleen niet allemaal tegelijk op het veld.
Niemand verbiedt je ze te kopen.
-
  zondag 1 juni 2008 @ 15:20:24 #106
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_59049159
quote:
Op zondag 1 juni 2008 13:04 schreef gday het volgende:

[..]

Niet alleen 'mensen uit een ander land' kunnen gediscrimineerd worden, lijkt me.
Maar je discrimineert niet niemand. Op geen manier.
-
  zondag 1 juni 2008 @ 15:32:23 #107
10710 gday
propria cures
pi_59049367
quote:
Op zondag 1 juni 2008 15:20 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Maar je discrimineert niet niemand. Op geen manier.
Ja, juridisch gezien zal dat inderdaad zo zijn, maar ik vind het gewoon dikke onzin. Als ik niet in een bepaald land mag gaan werken omdat ik mijn opleiding daar niet heb gevolgd, zou ik me net zo gediscrimineerd voelen.
  zondag 1 juni 2008 @ 15:37:17 #108
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_59049471
Het Europese Hof is nogal fel op dat soort vormen van indirecte discriminatie hoor. Ik zou er niet blind vanuit gaan dat zo'n systeem stand gaat houden als een club of speler naar de rechter stapt.
  zondag 1 juni 2008 @ 15:39:22 #109
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_59049541
quote:
Op zondag 1 juni 2008 15:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Het Europese Hof is nogal fel op dat soort vormen van indirecte discriminatie hoor. Ik zou er niet blind vanuit gaan dat zo'n systeem stand gaat houden als een club of speler naar de rechter stapt.
Hoezo? Spelers die niet uit de EU komen stappen nu toch ook niet naar de rechter aangezien je maar 3 niet-EU spelers mag opstellen?
-
pi_59049599
De 6+5 regel is ook geldig in Turkije en ik zie nog steeds geen verbetering in het nationaal elftal
pi_59049775
Ik geloof niet in "positieve" discriminatie. Als men in eigen land leert voetballen heb je geen buitenlanders nodig.
  zondag 1 juni 2008 @ 15:50:57 #112
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_59049848
quote:
Op zondag 1 juni 2008 15:39 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Hoezo? Spelers die niet uit de EU komen stappen nu toch ook niet naar de rechter aangezien je maar 3 niet-EU spelers mag opstellen?
Die hebben ook geen poot om op te staan, omdat het vrije verkeer van werknemers alleen geldt voor Europese staatsburgers.

Wanneer je een homegrown regel invoert zou je kunnen redeneren dat dat een indirecte vorm van discriminatie is, daarmee een beperking van het vrije verkeer van werknemers, en dan wordt het gegarandeerd afgeschoten. Maar ik ben geen grote kenner van Europees recht hoor, dus wellicht komt zo'n systeem er gewoon doorheen.
pi_59049905
quote:
Op zondag 1 juni 2008 15:41 schreef Devrim_ het volgende:
De 6+5 regel is ook geldig in Turkije en ik zie nog steeds geen verbetering in het nationaal elftal
In Turkije was het eerst een 6 regeling, daarna 6+1 en ongeveer een half jaar geleden is het 6+2 geworden.
Dus 6+5 regeling is het nog niet .
  zondag 1 juni 2008 @ 15:56:51 #114
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_59049973
quote:
Op zondag 1 juni 2008 15:50 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Die hebben ook geen poot om op te staan, omdat het vrije verkeer van werknemers alleen geldt voor Europese staatsburgers.

Wanneer je een homegrown regel invoert zou je kunnen redeneren dat dat een indirecte vorm van discriminatie is, daarmee een beperking van het vrije verkeer van werknemers, en dan wordt het gegarandeerd afgeschoten. Maar ik ben geen grote kenner van Europees recht hoor, dus wellicht komt zo'n systeem er gewoon doorheen.
Niet helemaal mee eens, je mag immers een speler kopen.
Hij krijgt dan gewoon betaald, je mag hem opstellen etc.
In principe belet je niemand om z'n geld te verdienen.
-
pi_59050025
quote:
Op zondag 1 juni 2008 15:53 schreef xminator het volgende:

[..]

In Turkije was het eerst een 6 regeling, daarna 6+1 en ongeveer een half jaar geleden is het 6+2 geworden.
Dus 6+5 regeling is het nog niet .
Hoe dan ook..Het werkt niet
  zondag 1 juni 2008 @ 16:44:01 #116
10710 gday
propria cures
pi_59050880
quote:
Op zondag 1 juni 2008 15:56 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens, je mag immers een speler kopen.
Hij krijgt dan gewoon betaald, je mag hem opstellen etc.
In principe belet je niemand om z'n geld te verdienen.
Maar een 6+5-regel gaat dat ook niet tegen. Er mogen 300 buitenlandse spelers worden gekocht, en ze mogen allemaal opgesteld worden, maar alleen niet tegelijkertijd.
  zondag 1 juni 2008 @ 21:10:59 #117
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_59055859
quote:
Op zondag 1 juni 2008 16:44 schreef gday het volgende:

[..]

Maar een 6+5-regel gaat dat ook niet tegen. Er mogen 300 buitenlandse spelers worden gekocht, en ze mogen allemaal opgesteld worden, maar alleen niet tegelijkertijd.
Ja, het nuanceverschil zit hem dat het niet aan de afkomst ligt, maar waar een speler z'n opleiding heeft genoten.
Stel dat Ajax 11 buitenlanders op wil stellen die al sinds hun 14de bij Ajax zitten, mag dat niet met die 6+5 regel. Zoals ik het voorstelde wel dus.
-
  zondag 1 juni 2008 @ 21:13:20 #118
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59055917
quote:
Op zondag 1 juni 2008 21:10 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ja, het nuanceverschil zit hem dat het niet aan de afkomst ligt, maar waar een speler z'n opleiding heeft genoten.
Stel dat Ajax 11 buitenlanders op wil stellen die al sinds hun 14de bij Ajax zitten, mag dat niet met die 6+5 regel. Zoals ik het voorstelde wel dus.
Wel als niet alleen de eerste nationaliteit telt.

Na een jaar of vijf neem je in de meeste landen ook die nationaliteit aan en kan je dus wel spelen.

Dat moet dus uitgesloten worden, anders wordt het nog meer kinderhandel.
pi_59056121
Je kan eisen dat een team wat zich in Nederland inschrijft bij de KNVB een bepaald percentage spelers uit eigen land heeft . Dat is buiten de EU om te regelen. Andere spelers mogen wel onder contract staan en je discrimineerd dan niet. Je mag er 40 uit het buitenland hebben als je er maar 6 opstelt uit het land waar je ingeschreven staat.
  zondag 1 juni 2008 @ 21:39:59 #120
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_59056530
Zolang dat maar niet gebeurt, dan word het echt een hopeloze zaak voor de Nederlandse clubs, als de rest van de competitie's het niet doet moeten wij het ook niet doen
pi_59056762
Maar dat kan je van elk land eisen als FIFA reglement. Dat gaat buiten de EU om. Het gaat om de competitie niet om het tegen houden van mensne uit land A in B te spelen binnen de EU. Je zegt alleen je bent een engels team bij de engelse bond en je mag je alleen daar ins chrijven als je zoveel engelsen in je team staan anders mag je je niet inschrijven voor die competitie in dat land.. dus puur op sportive motieven en niet op bedrijfsmatige motieven.
  zondag 1 juni 2008 @ 22:23:51 #122
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_59057313
quote:
Op zondag 1 juni 2008 21:13 schreef M0NTANA het volgende:

Dat moet dus uitgesloten worden, anders wordt het nog meer kinderhandel.
Zie mijn eerste post waar ik dit opper.
Naast deze regel gewoon een heel strenge regel mbt het aantrekken van jonge kinderen om handel in Afrikaantjes te voorkomen. .
-
  zondag 1 juni 2008 @ 22:54:32 #123
pi_59058115
quote:
Op zondag 1 juni 2008 21:51 schreef Chadi het volgende:
Maar dat kan je van elk land eisen als FIFA reglement. Dat gaat buiten de EU om. Het gaat om de competitie niet om het tegen houden van mensne uit land A in B te spelen binnen de EU. Je zegt alleen je bent een engels team bij de engelse bond en je mag je alleen daar ins chrijven als je zoveel engelsen in je team staan anders mag je je niet inschrijven voor die competitie in dat land.. dus puur op sportive motieven en niet op bedrijfsmatige motieven.
Dat is dus net het punt. Dat is illegaal in Europa. Als een team zich inschrijft en die regel naast zich neerlegt en mooi met 11 buitenlanders blijft spelen dan verliest de voetbalbond elk proces die tegen hen aangespannen wordt en mogen ze miljoenen aan schadevergoeding betalen aan die club als ze hen schorsen ...
pi_59058228
quote:
Op zondag 1 juni 2008 22:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat is dus net het punt. Dat is illegaal in Europa. Als een team zich inschrijft en die regel naast zich neerlegt en mooi met 11 buitenlanders blijft spelen dan verliest de voetbalbond elk proces die tegen hen aangespannen wordt en mogen ze miljoenen aan schadevergoeding betalen aan die club als ze hen schorsen ...
De EU heeft niks te zeggen over de competitie en de voorwaarden aan die competitie sportief gezein. Ze zeggen alleen dat er een vrij verkeer van diensten en goederen is en dan is dat recht niet eens absoluut.

je zegt dus niet dat je er geen 11 in dienst mag nemen maar dat je er geen 11 mag opstellen die niet uit dat land komen.
  zondag 1 juni 2008 @ 23:40:03 #125
pi_59059308
quote:
Op zondag 1 juni 2008 22:58 schreef Chadi het volgende:

[..]

De EU heeft niks te zeggen over de competitie en de voorwaarden aan die competitie sportief gezein. Ze zeggen alleen dat er een vrij verkeer van diensten en goederen is en dan is dat recht niet eens absoluut.

je zegt dus niet dat je er geen 11 in dienst mag nemen maar dat je er geen 11 mag opstellen die niet uit dat land komen.
En dat is dus discriminatie op de werkvloer. Het niet geven van gelijke kansen aan EU burgers en dus een inbreuk ...

En dan krijg je zonder twijfel advocaatjes die zoals bij het Bosman-arrest daar hun gelijk op gaan halen hoor ...
  maandag 2 juni 2008 @ 00:20:54 #126
10710 gday
propria cures
pi_59060093
Dus dan moet het ook verboden worden dat spelers bij de FIFA/UEFA, als ze al eens voor een bepaald nationaal elftal zijn uitgekomen, niet meer voor een ander nationaal elftal uit kunnen komen?
  maandag 2 juni 2008 @ 01:46:22 #127
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_59061041
quote:
Op zondag 1 juni 2008 23:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

En dat is dus discriminatie op de werkvloer. Het niet geven van gelijke kansen aan EU burgers en dus een inbreuk ...

En dan krijg je zonder twijfel advocaatjes die zoals bij het Bosman-arrest daar hun gelijk op gaan halen hoor ...
Dan is het nog maar de vraag. Als je dit goed kan uitleggen is het best te verkopen.
Desnoods bied je als land een soort korting op belasting voor clubs die een x aantal Nederlanders opstellen. Zo kan je dat ook motiveren. .
Maar is er niet een of andere vage EU regel die het toestaat werknemers uit eigen land te beschermen tegen een invasie van buitenlanders? .
-
  maandag 2 juni 2008 @ 17:45:59 #128
56749 BlaZ
pi_59073788
quote:
Op maandag 2 juni 2008 01:46 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dan is het nog maar de vraag. Als je dit goed kan uitleggen is het best te verkopen.
Desnoods bied je als land een soort korting op belasting voor clubs die een x aantal Nederlanders opstellen. Zo kan je dat ook motiveren. .
Maar is er niet een of andere vage EU regel die het toestaat werknemers uit eigen land te beschermen tegen een invasie van buitenlanders? .
Ja buitenlanders van buiten de EU.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 06:57:51 #129
121310 venomsnake
El Saltador
pi_59162921
quote:
'FIFA staat voor kansloze missie'

DEN HAAG - Het plan van de FIFA om de kwaliteit van nationale teams middels de door Johan Cruijff geïnitieerde en door politiek Den Haag gesteunde 6+5-regeling te waarborgen, is volgens het Europese recht nagenoeg onmogelijk. "Het Europese Hof van Justitie (EHJ) zou in dat geval het Bosman-arrest moeten herroepen. Als je beseft dat zij in haar vijftigjarig bestaan slechts vijf keer een arrest hebben herroepen én dat ze het Bosman-arrest in de top tien van belangrijkste besluiten hebben opgenomen, kunnen we stellen dat het eigenlijk een kansloze zaak is", stelt docent Europees recht Stefaan van den Bogaert.

De door de UEFA bedachte home grown-regeling, die een club verplicht om minimaal vier zelf opgeleide en vier in het eigen land klaargestoomde spelers in de selectie op te nemen, heeft volgens Conzelmann meer kans van slagen. "Het Europese recht staat in principe niet toe dat je met minimum quota's gaat werken, want je krijgt dan te maken met indirecte discriminatie. De Europese commissie en het parlement erkennen echter inmiddels het specifieke karakter van sport. Wellicht dat daar een opening te vinden is."

Dat de lidstaten van de FIFA vorige maand op een congres in Sidney massaal voor de 6+5-regeling stemden, heeft weinig indruk gemaakt op Van den Bogaert. "De EC stemt hier nooit mee in. Die regeling discrimineert namelijk op basis van nationaliteit en daar hebben we onder andere door het Bosman-arrest afscheid van genomen. Het advies van de EC is weliswaar niet bindend, maar het lijkt me sterk dat het EHJ anders redeneert en het eigen arrest herroept." De Belg, die zijn voornamelijk Amerikaanse (!) toehoorders nog even vertelde over de tien Ivorianen die een aantal jaren geleden in het eerste elftal van SK Beveren speelden, bracht zelf een mogelijk alternatief te berde. "Als je de clubs verplicht om een minimaal aantal spelers jonger dan bijvoorbeeld 21 of 23 jaar in de selectie op te nemen krijg je geen problemen met discriminatie op basis van nationaliteit en stimuleer je ze om te investeren in het zelf opleiden van spelers." Het EHJ in Luxemburg buigt zich op een nog nader te bepalen tijdstip over de plannen van de FIFA en de UEFA.

telesport
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_59524595
quote:
6+5 regel wordt 8 van de 25

FIFA-voorzitter Sepp Blatter pleit voor de invoering van een beperking van het aantal buitenlandse spelers in de nationale competities. Het Europees Parlement schoot die plannen stante pede af. Er lijkt wel een compromis in de maak.

Michel Platini, de Franse voorzitter van de UEFA, lobbyde tijdens het EK voor een betere bescherming van de jeugdopleiding. In een selectie van 25 spelers moeten er minimum 8 in eigen land zijn opgeleid. Met deze regel hoopt Platini de handel in jeugdspelers aan te kunnen pakken.

Het Europees Parlement zou het plan van de UEFA-voorzitter steunen en kan in augustus ter stemming worden voorgelegd. De zogenaamde Platini-norm kan in dat geval al vanaf het komende seizoen van toepassing zijn in de Champions League.

De 8 op 25-regel kijkt naar de opleidingsjaren en niet naar de nationaliteiten. Een speler als Cesc Fabregas zou bij Arsenal bij de eigen talenten horen.
Let's make things worse.
Gaan die Engelse ploegen straks nog eerder de jeugdopleidingen leegplunderen bij bijvoorbeeld Spaanse ploegen...
pi_59524845
als er een verbod komt op handel in spelers onder de 16 kan dit wel werken denk ik.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 20 juni 2008 @ 00:49:46 #132
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_59539048
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:21 schreef MaxPower het volgende:
als er een verbod komt op handel in spelers onder de 16 kan dit wel werken denk ik.
wat is handel?

Als een Nederlandse jongen van 14 een aanbieding krijgt om bij Chelsea te gaan spelen is dat toch geen handel aangezien hij geen contract heeft bij zijn Nederlandse club
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_59539691
Wat houd deze regel in?
  woensdag 25 juni 2008 @ 08:21:52 #134
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59668073
quote:
Rummenigge: EK bewijst onzin van ‘6+5'
ANP/AFP
gepubliceerd op 24 juni 2008 17:31, bijgewerkt op 17:31

GENEVE - De prestaties op het EK voetbal bewijzen volgens Karl-Heinz Rummenigge de onzin van de ‘6+5-regel’. ‘Het niveau op het EK is heel hoog. Dan is het toch niet nodig om het nationale voetbal te hervormen?’, stelde de Duitser dinsdag tijdens een persconferentie van de European Clubs Associaton (ECA), de opvolger van de G14.

De wereldvoetbalbond FIFA stemde onlangs in met de invoering van de omstreden regel, die inhoudt dat clubs tijdens wedstrijden ten minste zes spelers uit het eigen land moeten opstellen. ‘Het is belangrijk voor de ontwikkeling van landen als Tsjechië en Kroatië dat hun spelers in grote competities uitkomen. Ik zie geen reden iets te veranderen dat goed gaat’, aldus Rummenigge.

De ECA bestaat uit de ruim honderd ‘grote’ clubs uit Europa, waaronder Ajax, AZ, Feyenoord en PSV.
En die tyfushoer van een Karl-Heinz Rummenigge is nog voorzitter van de ECA ook.

[ Bericht 7% gewijzigd door M0NTANA op 25-06-2008 08:27:56 ]
  woensdag 25 juni 2008 @ 09:01:22 #135
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59668492
Die opgeleide spelers regels zijn zo ontiegelijk belachelijk en een doodsteek voor het voetbal. Blegh!
pi_59669104
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 09:01 schreef pfaf het volgende:
Die opgeleide spelers regels zijn zo ontiegelijk belachelijk en een doodsteek voor het voetbal. Blegh!
Het voetbal gaat nu niet kapot?
  woensdag 25 juni 2008 @ 09:38:13 #137
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59669150
Karl-Heinz Rummenigge zegt het ook alleen maar met eigen belang, als voorzitter van Bayern München zou de 6+5-regel een ramp zijn, zijn uitspraken zijn dan ook totaal niet serieus te nemen.
  woensdag 2 juli 2008 @ 18:09:13 #138
121310 venomsnake
El Saltador
pi_59846947
quote:
’FIFA-limiet buitenlanders hier niet haalbaar’

AMSTERDAM - Nederlandse voetbalclubs zien in dat het FIFA-plan voor maximaal vijf buitenlandse spelers per elftal niet haalbaar is in de Europese Unie. “Dat stuit gewoon op EU-regels voor vrij verkeer van werknemers. Daar hoeven we niet meer over te praten”, zei Maarten Fontein, directeur commerciële zaken van AZ Alkmaar woensdag bij een werkbezoek van Nederlandse voetbalvertegenwoordigers aan de Europese Commissie in Brussel.

Recentelijk had Johan Cruijff zich in een column nog hard gemaakt voor het FIFA-plan en gemeend dat de EU maar een uitzondering moest maken voor sport.

De clubs omarmen wel de UEFA-variant voor ten minste acht spelers per club uit de eigen of nationale opleiding. Ze vroegen de Europese Commissie woensdag wel medewerking om die variant te verbeteren. “We zien namelijk misbruik van een uitzonderingsregel”, zei Frank Rutten van Eredivisie NV. “Een jongere mag namelijk wel in een ander land spelen als zijn ouders emigreren voor een betere baan. Nu zien we plots ontzettend veel ouders die en goede baan krijgen rond Chelsea en andere Britse clubs.”

telegraaf
  woensdag 2 juli 2008 @ 18:15:18 #139
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59847083
Maarten Fontein.
  woensdag 2 juli 2008 @ 18:34:08 #140
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_59847488
Die aardappel is mediageil niet normaal
pi_59875554
Voor Italie en Spanje is te hopen dat deze regel er komt.

Kunnen ze komende 10 jaar het Europese voetbal domineren
  dinsdag 8 juli 2008 @ 21:19:11 #142
121310 venomsnake
El Saltador
pi_59981989
quote:
Europese clubs tegen ’6+5’

BERN - De 103 betaaldvoetbalclubs die zijn verenigd in de European Club Association (ECA), hebben zich dinsdag openlijk uitgesproken tegen het zogeheten ’6+5’-plan van de mondiale bond FIFA.

De ECA werd in januari opgericht als vervanger van de G14. Ajax, PSV, Feyenoord en AZ maken deel uit van de groep clubs, die dinsdag tijdens hun eerste congres de Duitse oud-topvoetballer Karl-Heinz Rummenigge officieel als voorzitter presenteerde.

Rummenigge trad de afgelopen maanden al op als voorman en had in die hoedanigheid zijn afkeur over de ’6+5’-regel al laten blijken. De ECA schaarde zich dinsdag unaniem achter het standpunt van Rummenigge. De associatie ziet veel meer in de UEFA-variant, die voorstelt dat iedere club ten minste acht spelers uit de eigen opleiding moet opnemen in de selectie.

telegraaf
pi_59987900
Komt er toch niet
pi_63621976
quote:
Brussel ziet niks in '6+5'-regel voetbal

BRUSSEL - De Europese Commissie verwerpt een oproep van ministers van Sport van de EU-landen om een beperking van het aantal buitenlandse profvoetballers te overwegen.

Een limiet op het aantal spelers van buiten het eigen land is een verboden discriminatie op basis van nationaliteit, stelden de EU-commissarissen Jan Figel (Sport) en Vladimir Spidla (Sociale Zaken).

De voetbalbranche en de Europese Commissie ruziën al tijden over de zogeheten '6+5'-regel van de wereldvoetbalbond FIFA. De regel dwingt voetbalclubs minimaal zes spelers uit het eigen land op te stellen en dus maximaal vijf buitenlandse voetballers.

Brussel verwerpt eveneens een idee voor een EU-verbod op transfers van spelers jonger dan achttien jaar. ,,Op het eerste gezicht lijkt dat een indirecte discriminatie van het vrije verkeer van werknemers en kan buitensporig zijn voor het doel.''

(ANP)
  zaterdag 29 november 2008 @ 17:47:46 #145
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_63622183
Discriminatie dit, discriminatie dat, vrij verkeer van werknemers... ze hebben er de mond wel vol van hè? Dat politiek-correcte zooitje met hun principes. Donder toch op, snappen ze dan echt niet dat de voetbalwereld niet te vergelijken valt met de normale arbeidsmarkt?

Brussel helpt gewoon mee aan de ondergang van het mondiale voetbal met hun starre regeltjesgemekker.

[ Bericht 15% gewijzigd door Kriegel op 29-11-2008 17:53:28 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_63622342
Zolang er jaarlijks, door de EC vastgesteld, 70 miljard aan ongeoorloofde staatssteun wordt uitgedeeld, waarvan 3 miljard naar het voetbal gaat, en de EU daar niks tegen wil doen, moeten ze echt gewoon hun corrupte muil houden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_63622355
Toch vind ik niet dat die 6+5 zo moreel verheven is, als sommigen doen geloven. Je zal maar ambities hebben met een club uit Estland. Ben je er mooi klaar mee. Je wordt wel erg afhankelijk van je plaatselijke aanbod zo.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  zaterdag 29 november 2008 @ 18:02:42 #148
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_63622398
Is dat zo erg dan? Zelf opleiden die hap, heb je ook nog eens iets om trots op te zijn.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_63622802
Ja, zelf opleiden, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. In de buurt van Heerenveen wonen wel wat minder mensen dan Munchen. En de helft van de scoutomtrek van een kustplaats zoals Sunderland ligt in de zee.

Plus des te meer reden als je PSV of Ajax heet het nieuwste Groningse talent op te pikken.

Bovendien vind ik juist het mooie van clubvoetbal, dat je daar de beste spelers tezamen kan zien, ongeacht hun nationaliteit. Maar dat is mijn persoonlijke mening maar.
pi_63623071
Mag bijvoorbeeld de KNVB eisen van de Nederlandse clubs dat 50% van de spelers uit Nederland komen?
Mag de KNVB eisen bijvoorbeeld maximaal 30 selectiespelers in de selectie?
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
pi_63624049
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 18:41 schreef Wilskracht het volgende:
Mag bijvoorbeeld de KNVB eisen van de Nederlandse clubs dat 50% van de spelers uit Nederland komen?
Mag de KNVB eisen bijvoorbeeld maximaal 30 selectiespelers in de selectie?
Ik denk nee en nee.
pi_65245400
quote:
Gevolgen '6+5-regel' in Europese topcompetities

Door Michel Abbink (Datum: 20-jan-2009 13:01)

Slechts vijf clubs in de belangrijke Europese voetbalcompetities stellen gemiddeld meer buitenlanders op dan FC Groningen (foto). Dat blijkt uit een inventarisatie van Sportweek.

In de eerste achttien speeldagen deed FC Groningen-coach Ron Jans gemiddeld een beroep op 8,78 buitenlanders. Internazionale gezelschappen ook bij AZ (7,00 buitenlanders), PSV (6,89) en Ajax (6,72). De minste expats (0,71) stonden op de elftalfoto van FC Volendam.

Negen clubs uit de eredivisie voldoen aan de zogeheten ‘6+5-regel’, die erin voorziet dat clubs maximaal vijf buitenlanders mogen opstellen, hét stokpaardje van FIFA-president Sepp Blatter. Veel bijval krijgt de Zwitser niet van de Europese Commissie. De voetballerij is een van de weinige sectoren waarnaar federalisten wijzen als succesverhaal van het vrije verkeer van werknemers, een van de vier pijlers van het in 1957 gesigneerde Verdrag van Rome.

Mocht Blatter van de nieuwe Europese Commissie, die dit najaar aantreedt, groen licht krijgen om zijn ‘rekensom’ op te leggen aan de clubs, dan is vooral de Spaanse competitie daar op toegerust. Liefst vijftien clubs uit La Liga stellen gemiddeld minder dan vijf buitenlanders op. Bij Athletic de Bilbao - Numancia kwamen er op 30 november louter Spanjaarden in actie.

In Engeland neemt het Euroscepticisme toe als Brussel zwicht voor Blatter: alleen Aston Villa en Bolton zijn ‘6+5’-proof.’ In Italië zijn veertien teams ‘Blatter-bestendig.’ Internazionale niet. Met een moyenne van 10,41 buitenlanders moet ze alleen aan Arsenal (10,50) voorrang verlenen op de lijst vreemdelingenlegioenen. FC Groningen bezet op deze rangschikking (met clubs uit Italië, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Engeland en Spanje) dus de zesde plaats, zie onderstaande tabel.

Spanje verrast me wel, dat er zoveel clubs Spanjaarden hebben, al hebben ze daar natuurlijk wel die transferregels. Engeland en Duitsland zijn echt schandalig zeg .

In Nederland lijkt het wel goed te zitten.
pi_65245498
Dat Arsenal en Inter
pi_65245506
Wat maakt het uit? Die regel komt er toch niet. De EU was hier al vrij duidelijk in.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:21:56 #155
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65246705
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:51 schreef sjimz het volgende:
Dat Arsenal en Inter
FC Groningen kan er anders ook wat van.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 januari 2009 @ 15:32:12 #156
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65247136
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:51 schreef ktnxbye het volgende:
Wat maakt het uit? Die regel komt er toch niet. De EU was hier al vrij duidelijk in.
ja ik vind het ook een beetje een achterhoede gevecht
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 26 februari 2009 @ 14:38:00 #157
10710 gday
propria cures
pi_66480763
quote:
6+5-regel FIFA niet verboden

Uitgegeven: 26 februari 2009 14:30
Laatst gewijzigd: 26 februari 2009 14:30

ZÜRICH - Bij de invoering van de zogenoemde 6+5-regel overtreedt de FIFA geen Europese wetten.

Dat is de conclusie van vijf deskundigen van INEA, het instituut voor Europese aangelegenheden.

''Ik ben blij met deze uitkomst'', aldus Sepp Blatter, voorzitter van de wereldvoetbalbond, tijdens een persconferentie donderdag in het Europees Parlement.

Zes spelers

De regel die de FIFA wil invoeren dwingt voetbalclubs minimaal zes spelers uit het eigen land op te stellen in de basiself en dus maximaal vijf buitenlandse voetballers.

Bestaande wetten schrijven echter vrij verkeer van werknemers voor in de landen van de Europese Unie. De uitkomst van het onderzoek dat de FIFA liet uitvoeren zegt echter dat wel grenzen mogen worden gesteld aan buitenlandse voetballers in clubverband.

Wetten

''Deze studie bevestigt dat wij geen Europese wetten overtreden'', zei Blatter. ''Wij willen graag de ontwikkeling van jonge spelers bevorderen, nationale teams beschermen en de sport eerlijk en onvoorspelbaar houden.

Het Internationaal Olympisch Comité steunt ons plan, net als andere sportbonden. Sporten als basketbal, handbal, ijshockey, rugby en volleybal hebben met dezelfde problemen te maken.'
bron
  donderdag 26 februari 2009 @ 14:41:41 #158
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 26 februari 2009 @ 14:42:54 #159
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66480958
Misschien moet ik m'n profvoetbalambities nu ook maar weer eens uit de vriezer halen.
pi_66481129
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:51 schreef ktnxbye het volgende:
pi_66481152
De UEFA heeft echt een plaat voor z'n kop
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:47 schreef sjimz het volgende:

[..]

Zo'n onderzoek zegt me echt drie keer niets.
pi_66481153
Gestuurd onderzoek door de FIFA. De FIFA is notabene partner van het onderzoeksbureau.

Eerst maar eens door de rechter laten toetsen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 februari 2009 @ 14:49:05 #163
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66481192
eerst is het jarenlang een probleem en nu ineens niet meer
DeLuna vindt me dik ;(
pi_66481199
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:21 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

FC Groningen kan er anders ook wat van.
Ajax:

Suarez
Dario
Sulejmani
Lindgren
Vermaelen
Vertonghen
Enoh
Gabri
Oleguer
Silva

Echt...
Ik ben gewoon tegen die regel, laat spelers lekker voetballen waar ze willen.
Maar goed, ik denk dat die regel er toch nooit komt. Veel clubs zijn er ook nog tegen.
pi_66481258
Het is en blijft disciminatie op basis van nationaliteit.
pi_66481309
Goede regel. Krijg je alleen denk ik dat de spelers van bijvoorbeeld arsenal een Engels paspoort nemen daar moet dan ook wat aan gedaan wordne.
pi_66481343
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:49 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Echt...
Maar goed, ik denk dat die regel er toch nooit komt. Veel clubs zijn er ook nog tegen.
Er is laatst toch een stemming geweest? Volgens mij was het meerendeel voor, alleen de clubs uit de grote competities niet.
pi_66481394
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:53 schreef Radegast het volgende:

[..]

Er is laatst toch een stemming geweest? Volgens mij was het meerendeel voor, alleen de clubs uit de grote competities niet.
Logisch de rijkste clubs hebben de meeste buitenlanders.
pi_66481495
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:53 schreef Radegast het volgende:

[..]

quote:
Europese clubs tegen '6+5'

BERN (ANP) - De 103 betaaldvoetbalclubs die zijn verenigd in de European Club Association (ECA), hebben zich dinsdag openlijk uitgesproken tegen het zogeheten '6+5'-plan van de mondiale bond FIFA. In dat voorstel mogen bij wedstrijden maximaal vijf buitenlanders in de opstelling staan.

De ECA werd in januari opgericht als vervanger van de G14. Ajax, PSV, Feyenoord en AZ maken deel uit van de groep clubs, die dinsdag tijdens hun eerste congres de Duitse oud-topvoetballer Karl-Heinz Rummenigge officieel als voorzitter presenteerde.

Rummenigge trad de afgelopen maanden al op als voorman en had in die hoedanigheid zijn afkeur over de '6+5'-regel al laten blijken. De ECA schaarde zich dinsdag unaniem achter het standpunt van Rummenigge. De associatie ziet veel meer in de UEFA-variant, die voorstelt dat iedere club ten minste acht spelers uit de eigen opleiding moet opnemen in de selectie.

Bron
pi_66481515
Clubs mogen toch zoveel buitenlanders als ze willen onder contract hebben? Ze mogen ze alleen niet opstellen. Trainen is ook werken. Ergo, geen probleem.
pi_66481579
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:58 schreef Sloggi het volgende:
Clubs mogen toch zoveel buitenlanders als ze willen onder contract hebben? Ze mogen ze alleen niet opstellen. Trainen is ook werken. Ergo, geen probleem.
Precies, dat was ook mijn argument eerder dit topic!
-
  donderdag 26 februari 2009 @ 15:00:16 #172
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_66481592
Handig voor Bilbao
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_66481607
quote:

[..]

Echt...
Helemaal met je eens.

Dat is toch het leuke van clubvoetbal? De beste spelers met verschillende achtergronden die samen spelen.

Als ik de beste spelers uit een bepaald land wil zien, kijk ik wel interlandvoetbal.
pi_66481630
quote:

[..]

Ajax:

Suarez
Dario
Sulejmani
Lindgren
Vermaelen
Vertonghen
Enoh
Gabri
Oleguer
Silva

Echt...
De 2 Belgen komen uit de Ajax-jeugd en hebben daar lang genoeg gespeeld om als "eigen jeugd" te kunnen bestempelen. Die vallen hier dan buiten. .
-
pi_66481644
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:00 schreef mcyodogg het volgende:

Als ik de beste spelers uit een bepaald land wil zien, kijk ik wel interlandvoetbal.
Afgezien van al die verdwaalde Brazilianen met nieuwe paspoorten dan.
pi_66481654
quote:

[..]

Helemaal met je eens.

Dat is toch het leuke van clubvoetbal? De beste spelers met verschillende achtergronden die samen spelen.

Ook niet zo gek dat een fan van chelski en psv dat zegt .
-
  donderdag 26 februari 2009 @ 15:02:24 #177
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_66481681
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:52 schreef Palmboom313 het volgende:
Goede regel. Krijg je alleen denk ik dat de spelers van bijvoorbeeld arsenal een Engels paspoort nemen daar moet dan ook wat aan gedaan wordne.
Ja dat vreemdelingenlegioen zouden ze eens wat aan moeten doen!
Where law ends, tyrrany begins.
pi_66481906
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:01 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

De 2 Belgen komen uit de Ajax-jeugd en hebben daar lang genoeg gespeeld om als "eigen jeugd" te kunnen bestempelen. Die vallen hier dan buiten. .
Volgens mij gaat het er gewoon om dat ze Nederlander moeten zijn. Een paspoort dus.
pi_66482006
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:01 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Afgezien van al die verdwaalde Brazilianen met nieuwe paspoorten dan.
En dat worden niet alleen verdwaalde Brazilianen als deze regel erdoor komt. Dan zullen er heel wat spelers zijn die een verloren opa, achterneef, of overgrootoma gaan opsporen.
pi_66482047
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:08 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het er gewoon om dat ze Nederlander moeten zijn. Een paspoort dus.
Denk het ook, anders krijg je weer een run om 14/15-jarigen. Dat lijkt me ook niet de bedoeling van de FIFA.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 februari 2009 @ 15:13:25 #181
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66482098
Er zijn toch ook een hele zwik Argentijnen met een Italiaans paspoort.
quote:

[..]

als je 5 jaar in Nederland woont kun je vrij probleemloos een Nederlands paspoort aanvragen.
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 26 februari 2009 @ 15:13:58 #182
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_66482125
Goede regel!!!

Ben alleen benieuwd naar de chaos die zal ontstaan als het word ingevoerd!!!
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_66482126
quote:

Dat verhaaltje gaat bij de absolute top wel op, maar bij het gros van de voetbalclubs dus niet.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_66482139
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:02 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja dat vreemdelingenlegioen zouden ze eens wat aan moeten doen!
Het was een voorbeeld he had ook inter ofzo kunnen zeggen
pi_66482181
quote:

[..]

Inderdaad
quote:
which basically provides that a club team must start a match with at least six players that would be eligible for the national team of the country in which the club is domiciled
Ik was in de war met het 8+3 plan van Rummenige.
-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 februari 2009 @ 15:16:33 #186
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66482235
Maargoed, vooralsnog is er volgens mij nog steeds neit meerdere betrouwbare bronnen dat de regel mag volgens de Europese wetgeving. Dus ik zie het er voorlopig niet van komen.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_66482318
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:16 schreef rubbereend het volgende:
Maargoed, vooralsnog is er volgens mij nog steeds neit meerdere betrouwbare bronnen dat de regel mag volgens de Europese wetgeving. Dus ik zie het er voorlopig niet van komen.
Nee, dit is alleen de uitkomst van een onderzoekje wat betaald werd door de FIFA. De kop van het artikel is dus behoorlijk misleidend.
pi_66482347
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:01 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dat denk ik niet Daggla. [edit: ah je zag het zelf al ]

Ben benieuwd hoe ze dat willen gaan doen dan. Maargoed, dan is het nog altijd 6+5 veldopstelling he. Je mag dus, zoals Sloggie al zegt, zoveel buitenlanders als je wilt onder contract hebben staan.

Zou zeer mooi zijn.
pi_66482382
Volgens mij krijg je dan ook van die verhuur praktijken..

Groningen gaan nu bijvoorbeeld samenwerken met Veendam. Zal je zien dat er 4 of 5 buitenlanders bij Veendam onder gebracht gaan worden totdat er weer een plekje vrij is bij de FC etc..
Je krijgt nog meer gezeik met paspoorten, jonge spelers die overal weggeplukt gaan worden, noem maar op.

Maar goed, ik geloof niet dat het er ooit van komt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 februari 2009 @ 15:20:20 #190
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66482393
Je mag zoveel buitenlanders onder contract hebben als je wil klinkt geinig maar is natuurlijk niet reeel
DeLuna vindt me dik ;(
pi_66482416
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:16 schreef rubbereend het volgende:
Dat is dus pertinent onzin. Zie ook de uitkomst van de FIFA
Je mag immers zoveel mensen uit het buitenland kopen en die salaris betalen (en dus laten werken).
De FIFA bepaalt de spelregels. Als zij als spelregel 6+5 willen invoeren, wat kan de EU daar dan aan doen?
Het werk van een voetballer kan ook zijn in het 2de spelen, of alleen meetrainen. Of op de bank zitten.
De EU kan een bedrijf toch ook niet verplichten om buitenlanders wel of niet in het topmanagement te stoppen.
Ze kunnen hoogstens regels maken die bepalen of een speler wel of niet onder contract mag staan, maar wat er uiteindelijk opgesteld wordt lijkt mij een zaak van de club/FIFA.
Die kut EU moet zich er eens lekker buiten houden.
-
pi_66482451
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:13 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dat verhaaltje gaat bij de absolute top wel op, maar bij het gros van de voetbalclubs dus niet.
Er zijn natuurlijk ook buitenlandse spelers die om onbegrijpelijke redenen de voorkeur krijgen boven hun collega's die wel dezelfde nationaliteit hebben als de club. Bijvoorbeeld Mendez die speelt ten koste van Bakkal. Maar je hebt dan toch niet zo'n regel nodig om dat tegen te houden?

Van mij part stellen ze 11 Nederlanders op, als ze maar goed zijn. Deze regel lijkt er puur op gericht om het Europese voetbal (lees: Engelse clubs) kunstmatig te nivelleren, maar of ze met de gevolgen rekening houden, is maar de vraag.
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:14 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Het was een voorbeeld he had ook inter ofzo kunnen zeggen
Die club heet dan ook niet voor niets Internazionale he
pi_66482509
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:21 schreef Dr.Daggla het volgende:

De FIFA bepaalt de spelregels. Als zij als spelregel 6+5 willen invoeren, wat kan de EU daar dan aan doen?
Blijkbaar heel veel anders had Blatter het toch al lang ingevoerd?
pi_66482537
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:19 schreef venomsnake het volgende:
Volgens mij krijg je dan ook van die verhuur praktijken..

Groningen gaan nu bijvoorbeeld samenwerken met Veendam. Zal je zien dat er 4 of 5 buitenlanders bij Veendam onder gebracht gaan worden totdat er weer een plekje vrij is bij de FC etc..
Dat gebeurt nu toch ook al? Net of Groningen zijn beste buitenlanders bij Veendam stalt. Nee, zijn vaak toch de spelers die nog moeten groeien enzo. Veendam is dan prima.
quote:
Je krijgt nog meer gezeik met paspoorten,
Strikte regels voor maken (wat nu eigenlijk al zou moeten, vind ik).
quote:
jonge spelers die overal weggeplukt gaan worden
Tja, die moet er ook maar meteen staan. Denk dat het wel meevalt en sowieso de club zelf nog 5 keer nadenkt om een vertrek van een speler met thuisnationaliteit. Wegplukken gebeurt nu ook al.
pi_66482592
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:23 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Blijkbaar heel veel anders had Blatter het toch al lang ingevoerd?
Ja, het was ook meer een retorische vraag hoor. Ik kan mij er gewoon onwijs over opwinden dat de EU regels de spelregels van het voetbal bepalen.
Als je maar 5 buitenlanders op mag stellen, maar zoveel als je wil contracteren zie ik niet in waarom dit het vrije verkeer van werknemers in de weg zou staan. Een club mag immers zoveel kopen als ze willen.
Waarom moet die kut EU dan ook gaan bepalen dat ze allemaal tegelijk mogen spelen? Dat is hun zaak toch niet? Als een spelers tekent, dan werkt hij voor een club. Ongeacht of hij speelt of niet. Dus beperk je een speler per definitie niet imo.
-
pi_66482612
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:21 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk ook buitenlandse spelers die om onbegrijpelijke redenen de voorkeur krijgen boven hun collega's die wel dezelfde nationaliteit hebben als de club. Bijvoorbeeld Mendez die speelt ten koste van Bakkal. Maar je hebt dan toch niet zo'n regel nodig om dat tegen te houden?
Nee hoor. Er mogen toch nog gewoon 5 buitenlanders spelen. Dit promoot mijns inziens alleen de keus voor eigen jeugd/Nederlander tov van een gelijkwaardige buitenlander.
quote:
Van mij part stellen ze 11 Nederlanders op, als ze maar goed zijn. Deze regel lijkt er puur op gericht om het Europese voetbal (lees: Engelse clubs) kunstmatig te nivelleren, maar of ze met de gevolgen rekening houden, is maar de vraag.
[..]
Die nivellering vind ik persoonlijk niet slecht. Het moet toch competatief blijven en door allerlei factoren (tv-gelden, Bosman arrest, rijke clubs die alleen maar rijker worden) is hiervan geen sprake meer mijns inziens.

Hoop wel dat de FIFA, mocht de plan erdoor komen, ook andere zaken durft aan te pakken. Zoals bijvoorbeeld de opzet van de Champions League. Door de huidige opzet maak je de rijke clubs alleen maar rijker, doordat bijvoorbeeld Engeland, Spanje en Italie met 4 clubs mogen deelnemen.
pi_66482658
Ja idd zo'n team als Arsenal hoe kan je je daar mee nou identificeren. Allemaal buitenlanders !
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 februari 2009 @ 15:29:00 #198
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66482685
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:21 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dat is dus pertinent onzin. Zie ook de uitkomst van de FIFA
Je mag immers zoveel mensen uit het buitenland kopen en die salaris betalen (en dus laten werken).
Het werk van een voetballer kan ook zijn in het 2de spelen, of alleen meetrainen. Of op de bank zitten.
De EU kan een bedrijf toch ook niet verplichten om buitenlanders wel of niet in het topmanagement te stoppen.
Ze kunnen hoogstens regels maken die bepalen of een speler wel of niet onder contract mag staan, maar wat er uiteindelijk opgesteld wordt lijkt mij een zaak van de club/FIFA.
Die kut EU moet zich er eens lekker buiten houden.
nogmaals als er meerdere onafhankelijke bronnen gaan melden dat de regel zo uitgelegd kan worden geloof ik het. Het is toch raar dat de Fifa al jaren lang een flinke lobby heeft lopen, zonder veel succes. En dat nu ineens blijkt dat het al die jaren gewoon wel mocht
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 26 februari 2009 @ 15:29:42 #199
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_66482709
Ik heb niet alles nog gelezen, maar ik verwacht een soort ruilhandel nu. Bijvoorbeeld; Een nederlander uit spanje terug naar NL. En een Spanjaard uit NL terug Naar Spanje.

Dit vooral omdat de buitenlanders nu de beste voetballers in de selectie worden. Net als vroeger bij bijvoorbeeld Barca met Koeman Stoichkov Laudrup Marradona etc.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_66482713
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:28 schreef MrHayo het volgende:
Wel balen.

Als je kijkt naar PSV of Arsenal met een team bestaande uit bijna alleen maar buitenlanders, hoe kan je hen nou gaan staan aanmoedigen. Daar kun je je toch neit mee identificeren?
Hier heb je er al 1 Hoezo niet? Als ze het shirt met trots dragen en voor de club vechten wat is dan het verschil tussen een buitenlander en een Engelse?
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_66482837
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:24 schreef Nashje het volgende:

[..]

Dat gebeurt nu toch ook al? Net of Groningen zijn beste buitenlanders bij Veendam stalt. Nee, zijn vaak toch de spelers die nog moeten groeien enzo. Veendam is dan prima.
[..]
Dat valt nu nog reuze mee, er wordt in ieder geval nog geen beleid op gemaakt mbt buitenlandse spelers.
quote:
Strikte regels voor maken (wat nu eigenlijk al zou moeten, vind ik).
Makkelijker gezegd dan gedaan. Ook hier heb je weer te maken met internationale wetgeving, en er blijven altijd wel weer manieren op bepaalde regels toch te omzeilen.
quote:
Tja, die moet er ook maar meteen staan. Denk dat het wel meevalt en sowieso de club zelf nog 5 keer nadenkt om een vertrek van een speler met thuisnationaliteit. Wegplukken gebeurt nu ook al.
Maar ik denk dat je dan steeds vaker zult zien dat clubs kinderen van 13 ect gaan wegplukken, want stel dat het wat wordt, dan kun je ze na 5 jaar mooi een paspoort geven. Nu doen alleen de hele grote clubs dat, maar met zo'n 6+5 regel zullen dat steeds meer clubs worden vrees ik.
pi_66482858
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:29 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

Hier heb je er al 1 Hoezo niet? Als ze het shirt met trots dragen en voor de club vechten wat is dan het verschil tussen een buitenlander en een Engelse?
Alleen dat trots zijn is bij de buitenlanders meestal niet het geval . (lazovic)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 februari 2009 @ 15:34:18 #203
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66482884
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:21 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Bakkal is zelfs een jongen uit de wijk vlakbij het PSV stadion. Er zou wel een regel tegen Mendez ingevoerd moeten worden
DeLuna vindt me dik ;(
pi_66482946
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:33 schreef venomsnake het volgende:

Maar ik denk dat je dan steeds vaker zult zien dat clubs kinderen van 13 ect gaan wegplukken, want stel dat het wat wordt, dan kun je ze na 5 jaar mooi een paspoort geven. Nu doen alleen de hele grote clubs dat, maar met zo'n 6+5 regel zullen dat steeds meer clubs worden vrees ik.
Dan voeg je toch toe aan de regel dat het geen genaturaliseerd persoon mag zijn. Simpel.
  donderdag 26 februari 2009 @ 15:40:13 #205
10710 gday
propria cures
pi_66483111
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:29 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

Zoiets moet je ook niet beargumenteren. Dat is puur sentiment. Als een buitenlander 10 jaar bij een club speelt is dat bijvoorbeeld ook weer anders dan een buitenlander die 2 seizoenen ergens speelt en dan weer voor een beter salaris naar een andere club verkast.
pi_66483269
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:40 schreef gday het volgende:

[..]

Zoiets moet je ook niet beargumenteren. Dat is puur sentiment. Als een buitenlander 10 jaar bij een club speelt is dat bijvoorbeeld ook weer anders dan een buitenlander die 2 seizoenen ergens speelt en dan weer voor een beter salaris naar een andere club verkast.
Ja dat is ook het verschil. Je hebt buitenlanders die niets om de club geven en snel weer naar een betere club willen maar je hebt ook het tegenovergestelde. Mensen als Toure, v. Persie, Clichy vind ik tot nu toe meer "Arsenal " dan een engelse als Walcott.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 februari 2009 @ 15:44:12 #207
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66483286
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:36 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dan voeg je toch toe aan de regel dat het geen genaturaliseerd persoon mag zijn. Simpel.
Ik heb ernstige twijfels of dat weer niet tegen de EU regels in gaat. Volgens mij moet je iemand die netjes een bepaald paspoort heeft erkennen als iemand met een dergelijke nationaliteit. Maar zo erg op de hoogte ben ik niet van de kilometers Europese wetgeving
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 februari 2009 @ 15:45:25 #208
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66483331
Kortom ik voorzie sowieso nog een hoop juridisch getouwtrek en rechtzaken dus over 4 jaar zien we wel wat de hoogste Europese rechters ervan vinden.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_66483375
Elk jaar een CL voor een Nederlandse ploeg dus.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_66484918
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:36 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Of je stelt in een maximum in aan het aantal spelers dat een club onder contract mag hebben, dan kunnen ze ook niet elke dertienjarige een contract aanbieden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 februari 2009 @ 16:40:13 #211
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66485623
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:23 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Of je stelt in een maximum in aan het aantal spelers dat een club onder contract mag hebben, dan kunnen ze ook niet elke dertienjarige een contract aanbieden.
nee dan geven ze de ouders een goede baan.......
DeLuna vindt me dik ;(
pi_66486080
Van mij mogen ze het morgen nog invoeren.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:53:13 #213
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_66486159
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:25 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ja, het was ook meer een retorische vraag hoor. Ik kan mij er gewoon onwijs over opwinden dat de EU regels de spelregels van het voetbal bepalen.
Als je maar 5 buitenlanders op mag stellen, maar zoveel als je wil contracteren zie ik niet in waarom dit het vrije verkeer van werknemers in de weg zou staan. Een club mag immers zoveel kopen als ze willen.
Waarom moet die kut EU dan ook gaan bepalen dat ze allemaal tegelijk mogen spelen? Dat is hun zaak toch niet? Als een spelers tekent, dan werkt hij voor een club. Ongeacht of hij speelt of niet. Dus beperk je een speler per definitie niet imo.
Dit klinkt leuk, maar er zit wel een adder onder het gras. De meeste spelers krijgen namelijk een basissalaris, met daarop dikke bonussen voor gewonnen wedstrijden, gescoorde doelpunten, etc. Als door die regel buitenlanders minder kans maken op die extra inkomsten, dan is er alsnog sprake van onderscheid op nationaliteit.

Maar goed, ik wel benieuwd naar de inhoud van dat INEA-rapport eigenlijk.
pi_66486173
:')
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 maart 2009 @ 11:56:31 #215
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67424500
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:38 schreef gday het volgende:

[..]

bron
Platini zegt gewoon dat het er niet komt omdat het niet kan vanwege de Europese regels stond gisteren in de krant, dus dat Fifa onderzoek begin ik steeds minder serieus te nemen
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:57:43 #216
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_67424545
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:56 schreef rubbereend het volgende:
dus dat Fifa onderzoek begin ik steeds minder serieus te nemen
Nu pas?

Platini maakt zich bijzonder ongeloofwaardig op deze manier, voor zover hij dat nog niet was. Marionet van Blatter
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:14:31 #217
224269 Jofol
Wat moet, dat moet...
pi_67425077
Ik ben eigenlijk een voorstander van het invoeren van een 'voetbalnationaliteit'. Spelers met een dubbele nationaliteit zou deze moeten kiezen op het moment dat het eerste profcontract wordt getekend. Deze nationaliteit bepaald dan uiteraard voor welk nationale team uitgekomen kan worden. Dit voorkomt een grote groep spelers, met name Zuid Amerikanen, gemakkelijk onbeperkt in Europa kunnen spelen.

Als je daarna een spelregel opneemt dat elke club team, minimaal (bijv) 6 spelers met eigen voetbalnationaliteit in het veld moet hebben staan, lijkt me dat geen inbreuk op Europese regels. Je mag als club zoveel buitenlanders in dienst hebben als je wilt, ze mogen alleen niet allemaal tegelijk in het veld staan. Net zo als je maar 1 doelman in het veld mag opstellen. Maar ik ben dan ook geen jurist.
Doe maar joh!
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:21:16 #218
56749 BlaZ
pi_67425318
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:14 schreef Jofol het volgende:

Als je daarna een spelregel opneemt dat elke club team, minimaal (bijv) 6 spelers met eigen voetbalnationaliteit in het veld moet hebben staan, lijkt me dat geen inbreuk op Europese regels. Je mag als club zoveel buitenlanders in dienst hebben als je wilt, ze mogen alleen niet allemaal tegelijk in het veld staan. Net zo als je maar 1 doelman in het veld mag opstellen. Maar ik ben dan ook geen jurist.
Zo werkt dat natuurlijk niet. Want je verhindert je werknemers zo normaal hun beroep uit te oefenen.

Dat idee van voetbal nationaliteit vind ik wel een goed voorstel.

Snap niet waarom ze door blijven hameren op dat 6+5 voorstel terwijl ze daar beter vanaf kunnen stappen omdat het er toch nooit van komt in een Europese markt.
Wat wel zou kunnen is minimaal aantal Europese spelers.....
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 maart 2009 @ 12:22:49 #219
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67425373
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:57 schreef Gunner het volgende:

[..]

Nu pas?
lees maar terug
quote:
Platini maakt zich bijzonder ongeloofwaardig op deze manier, voor zover hij dat nog niet was. Marionet van Blatter
Platini beweert het tegenovergestelde van Blatter
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:32:13 #220
224269 Jofol
Wat moet, dat moet...
pi_67425696
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:21 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Zo werkt dat natuurlijk niet. Want je verhindert je werknemers zo normaal hun beroep uit te oefenen.
Dat is natuurlijk een cruciaal punt. Als je het heel simpel bekijkt verhindert de spelregel dat er maar 11 spelers op het veld mogen staan ook werknemers hun beroep normaal uit te kunnen voeren. Ik weet het, het is enigszins appels met peren vergelijken, maar ik denk dat er wel overeenkomsten zijn in beide situaties.

Daarnaast, behoord het daadwerkelijk spelen op het veld tot het normaal uitoefenen van het beroep. Ik denk dat daar ook nog wel over valt te twisten. De spelers hebben gewoon een arbeidscontract, of ze op het veld mogen staan is echter afhankelijk van de spelregels.
Doe maar joh!
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:34:41 #221
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_67425785
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:32 schreef Jofol het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een cruciaal punt. Als je het heel simpel bekijkt verhindert de spelregel dat er maar 11 spelers op het veld mogen staan ook werknemers hun beroep normaal uit te kunnen voeren. Ik weet het, het is enigszins appels met peren vergelijken, maar ik denk dat er wel overeenkomsten zijn in beide situaties.

Daarnaast, behoord het daadwerkelijk spelen op het veld tot het normaal uitoefenen van het beroep. Ik denk dat daar ook nog wel over valt te twisten. De spelers hebben gewoon een arbeidscontract, of ze op het veld mogen staan is echter afhankelijk van de spelregels.
Indirecte beperkingen worden ook niet getolereerd door de EU. Zulke regels zullen uiteraard tot gevolg hebben dat het voor buitenlandse voetballers moeilijker is om een contract te krijgen bij een club, daar ligt de grens al...
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:38:14 #222
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_67425931
Met Van Praag komt het wel dichterbij.
#FreeHat
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:45:33 #223
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_67426203
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:22 schreef rubbereend het volgende:

Platini beweert het tegenovergestelde van Blatter
Ja omdat hij eindelijk tot inzicht is gekomen dat het niet gaat lukken. Daarvoor was hij altijd voorstander van het plan.
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:45:37 #224
56749 BlaZ
pi_67426206
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:32 schreef Jofol het volgende:

[..]

Als het om een Afrikaan gaat is het geen probleem. Als het om andere inwoners van binnen de EU gaat mogen er geen beperkingen gesteld worden.
  donderdag 26 maart 2009 @ 13:21:43 #225
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_67427528
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:53 schreef Pool het volgende:

[..]

Dit klinkt leuk, maar er zit wel een adder onder het gras. De meeste spelers krijgen namelijk een basissalaris, met daarop dikke bonussen voor gewonnen wedstrijden, gescoorde doelpunten, etc. Als door die regel buitenlanders minder kans maken op die extra inkomsten, dan is er alsnog sprake van onderscheid op nationaliteit.

Maar goed, ik wel benieuwd naar de inhoud van dat INEA-rapport eigenlijk.
Maar dat gebeurt nu ook met speler die buiten de EU vandaan komen?
-
pi_67440573
quote:
Premier League voelt niets voor 6+5-voorstel

In de optiek van Sepp Blatter is Engeland de meest geschikte kandidaat om het WK van 2018 te organiseren, maar de Premier League is voor de voorzitter van de FIFA een doorn in het oog. Nadat hij zich eerder reeds beklaagde over de onderlinge verschillen en de algemene aantrekkingskracht van de competitie, is de Zwitser ook van mening dat men in de top van Engeland alleen aan geld verdienen denkt.

Blatter had een gesprek met Richard Scudamore, technisch directeur van de Premier League, maar de spanning tussen beide partijen is niet afgenomen. Het verschil van inzicht inzake de financiën van de clubs en het aantal toegestane buitenlanders blijft bijzonder groot. "Hij denkt alleen maar geld verdienen en ik wil van voetbal juist een sociaal en cultureel evenement maken", citeert Bloomberg de voorzitter. "Ik wil dat het voetbal weer emotie's met zich meebrengt. Dat is het grote verschil."

Scudamore gaf maandag te kennen dat de Premier League geen voorstander is van het voorstel van Blatter om de 6 +5 regel te introduceren. Blatter wil een beperking van het aantal buitenlanders dat uitkomt in een elftal. Van de elf spelers die per ploeg op het veld staan, moeten er minimaal zes afkomstig zijn uit het land van de club. Vanaf het seizoen 2012/13 zou de omstreden regel in werking moeten treden.

"Met uitzondering van David Beckham komt elke speler van het Engelse elftal in de Engelse competitie uit", omschreef Blatter het weerwoord van Scudamore. "Naar zijn mening werd er nog voldoende Engels voetbal gespeeld in hun competitie, maar dat vind ik niet genoeg. Zeker niet als je maar één of twee Engelse spelers in je elftal hebt staan. Het lijkt me duidelijk dat een dergelijke regel juist in Engeland nodig is."

Eerder deze maand gaf Blatter aan dat te weinig ploegen daadwerkelijk mee kunnen strijden om de landstitel. "Ik maak me zorgen omdat de Premier League de sterkste competitie ter wereld is. Zó sterk, dat de andere competities zich er maar moeilijk mee kunnen meten. In een competitie waarin tweederde of drie vierde van de teams niet spelen om de titel, maar spelen om te vechten tegen degradatie, is iets aan de hand."
  donderdag 26 maart 2009 @ 20:01:58 #227
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_67441483
Waarom probeert Blatter dit koste wat het kost door te drukken als de EU zich er al duidelijk over uitgesproken heeft? Ik word zo moe van die man.
pi_67441766
Verrassend zeg, dat de PL tegen is.
pi_67441983
Tuurlijk voelt de PL niks voor een 6+5 regel. Waarom andere voetbal landen beter maken wanneer je eigen competitie kwalitatief gezien de beste is van de wereld dankzij al die buitenlanders.

De 6+5 regel zou een redding zijn voor het Nederlandse voetbal.
pi_67457221
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:01 schreef Gunner het volgende:
Waarom probeert Blatter dit koste wat het kost door te drukken als de EU zich er al duidelijk over uitgesproken heeft? Ik word zo moe van die man.
Tuurlijk word jij daar moe van. Jouw clubje zal als een baksteen in elkaar vallen .

Ik vind het wel mooi dat Blatter voorstander is van voetbal, en niet het geld. Fuck de PL, doorvoeren die hap.
pi_67457260
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:16 schreef toma het volgende:
Tuurlijk voelt de PL niks voor een 6+5 regel. Waarom andere voetbal landen beter maken wanneer je eigen competitie kwalitatief gezien de beste is van de wereld dankzij al die buitenlanders.

De 6+5 regel zou een redding zijn voor het Nederlandse voetbal.
Wat dat betreft is het spijtig dat Engeland best wel op koers ligt voor kwalificatie voor het WK 2010. Beter lopen er binnenkort wat grote landen kwalificatie mis (hoe klein die kans ook is voor een land als Spanje). Pas dan worden de ogen echt geopend.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  vrijdag 27 maart 2009 @ 11:21:26 #232
166976 DuvelDuvel
pi_67457355
De PL heeft echt een slecht nationaal elftal als je het vergelijkt met hun competitie. De PL is voor het grootste gedeelte gebouwd op buitenlanders. Toch mag het van mij zo blijven daar. Bijna elke wedstrijd is wel leuk om te kijken. Denk dat we ons beter kunnen richten op de opzet van de CL ipv naar alle nationale competities te kijken.
#FreeHat
pi_67457549
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 11:21 schreef DuvelDuvel het volgende:
De PL heeft echt een slecht nationaal elftal als je het vergelijkt met hun competitie. De PL is voor het grootste gedeelte gebouwd op buitenlanders. Toch mag het van mij zo blijven daar. Bijna elke wedstrijd is wel leuk om te kijken. Denk dat we ons beter kunnen richten op de opzet van de CL ipv naar alle nationale competities te kijken.
Ik zie liever het niveau van het Nederlands voetbal omhoog gaan dan dat de PL er met kop en schouders bovenuit steekt.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 11:29:50 #234
166976 DuvelDuvel
pi_67457617
Dat is nu eenmaal zo. De PL is gewoon groter. Net zoals Nederland groter is dan Belgie. Zolang het eerlijk verloopt valt daar niks tegen te doen.
#FreeHat
pi_67458157
quote:
Ze hebben een nationaal elftal dat goed is, maar ondermaats presteert. Spelers die bij hun club veel beter en gemakkelijker spelen dan bij hun land.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 16:02:31 #236
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_67465699
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 11:14 schreef Nashje het volgende:

[..]

Tuurlijk word jij daar moe van. Jouw clubje zal als een baksteen in elkaar vallen .
Pak eens een andere plaat. Deze blijft hangen

Met dat antwoord laat je duidelijk zien geen enkel idee hebt van de filosofie van de club. Kijk eens rond welke nationaliteiten er in de reserves/jeugd rondlopen en dan zal je zien dat het barst van het Engelse talent. Maar dat wil niemand zien want het is te makkelijk Arsenal te bashen.
pi_67466262
quote:
Manuel Almunia

Gavin Hoyte Kolo Touré William Gallas Kieran Gibbs

Jack Wilshere Cesc Fàbregas Mark Randall

Jay Simpson Robin van Persie Theo Walcott
Zoiets?

Als je Almunia dan laat nationaliseren, kan er nog 1 bij.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 16:19:55 #238
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_67466300
Je vergeet Aaron Ramsey. Dat is een Welshman. Of valt die niet in de 'regeling' ?

Overigens spelen in de jeugd een aantal engelslieden die ik goede kansen geef voor het eerste elftal. Emmanuel-Thomas bijvoorbeeld.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 27 maart 2009 @ 16:57:12 #239
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67467701
quote:
tja je kan het ook anders uitleggen, zo komen alleen de allergrootste Engelse talenten bovendrijven en die krijgen zo wel de kans om vanaf het begin op allerhoogste niveau te trainen.......
DeLuna vindt me dik ;(
pi_67540990
quote:
In de Premier League lijkt geen enkele club voorstander van het voorstel van FIFA-voorzitter Sepp Blatter om de 6+5-regel vanaf het seizoen 2012/13 toe te passen, maar Juventus-preses Giovanni Cobolli Gigli ziet het probleem niet. "We willen jongeren en kampioenen in ons elftal. Zes of zeven Italiaanse spelers is geen probleem voor ons. Op deze manier willen we Italië en Europa veroveren." (Corriere dello Sport)
Toch wel toevallig dat de competitie die dit moment in een dipje zit een voorstander is van de 6+5 regeling terwijl de beste competitie een tegenstander is.
  maandag 30 maart 2009 @ 13:01:02 #241
56749 BlaZ
pi_67543731
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:19 schreef toma het volgende:

[..]

Toch wel toevallig dat de competitie die dit moment in een dipje zit een voorstander is van de 6+5 regeling terwijl de beste competitie een tegenstander is.
Tuurlijk is Italie voorstander. Die kunnen alsnog makkelijk veel niet Italianen naturaliseren.. Veel Brazilianen, Uruguayen en Argentijnen kunnen ook een Italiaans paspoort aanvragen omdat hun voorouders afkomstig zijn uit Italie.
pi_68325070
Met de Europese verkiezingen in het vooruitzicht, is er een partij die voor de 6+5 regeling is?
  vrijdag 24 april 2009 @ 02:03:17 #243
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_68325249
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 01:41 schreef Radegast het volgende:
Met de Europese verkiezingen in het vooruitzicht, is er een partij die voor de 6+5 regeling is?
Ik denk hetbij geen enkele partij hoog op de agenda staat.
Ik ben inmiddels overleden
pi_68349203
quote:
Brussel gaat praten over ’6+5’-regel
ZÜRICH - Het Europees Parlement brengt de zogenoemde ’6+5’-regel bij het voetbal ter sprake bij de volgende vergadering, op 30 april.

Dat heeft Giuseppe Gargani, voorzitter van de commissie juridische zaken, vrijdag afgesproken met FIFA-voorzitter Sepp Blatter. Ook Mario Pescante van het Internationaal Olympisch Comité en Jerome Valcke en Jerome Champagna, beiden van de FIFA, waren aanwezig bij de bijeenkomst.

,,Ik ben erg te spreken over dit gesprek met Blatter,’’ aldus Gargani. ,,Dit zou de eerste stap kunnen zijn om samen met de FIFA een oplossing te bedenken voor politieke kwesties die direct betrekking hebben op voetbal. We zullen ons focussen op deze regel.’’

Blatter is groot voorstander van de invoering van de ’6+5’-regel in het voetbal. De regel dwingt voetbalclubs minimaal zes spelers uit het eigen land op te stellen in de basiself en dus maximaal vijf buitenlandse voetballers, maar stuit op de bestaande wetgeving. Die schrijft vrij verkeer van werknemers voor in de landen van de Europese Unie. De regel moet er onder meer voor zorgen dat de kwaliteitsverschillen tussen verschillende Europese competities afnemen. (ANP)
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:57:34 #245
121310 venomsnake
El Saltador
pi_68349229
pi_68349317
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:57 schreef VoreG het volgende:

[..]
pi_68349324
Wanneer flikkeren ze eens een keer op met die 6+5 de hele tijd?
pi_68349629
6+5 moet komen, spelers moeten 20 jaar worden alvorens ze een transfer krijgen. Etc

-neen-

[ Bericht 9% gewijzigd door Prosac op 24-04-2009 21:12:30 ]
pi_68349793
quote:
Zodra je de opzet van de CL aanpast valt dat hele PL gedoe in elkaar. Het aantal teams beperken tot maximaal 2 per land en je bent van la het gedoe af.
pi_68537495
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:59 schreef mcyodogg het volgende:
Wanneer flikkeren ze eens een keer op met die 6+5 de hele tijd?
Als Chelsea supporter kan ik begrijpen dat je er tegen bent
pi_68540721
quote:
Op donderdag 30 april 2009 19:52 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Als Chelsea supporter kan ik begrijpen dat je er tegen bent
Heeft er niks mee te maken. Er spelen al 4 Engelsen in de basis normaal gesproken, dus zo'n probleem zou dat niet zijn.

Ik ben er tegen uit principe. Bij clubvoetbal vind ik het mooi dat spelers uit allerlei landen samen komen om te spelen.
  donderdag 30 april 2009 @ 21:45:55 #252
67174 Dos37
Come on Twente
pi_68540835
Hij mag er van mij komen zolang ze maar Britten als uitgangspunt nemen en geen Engelsen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_68541935
quote:
Op donderdag 30 april 2009 21:42 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Heeft er niks mee te maken. Er spelen al 4 Engelsen in de basis normaal gesproken, dus zo'n probleem zou dat niet zijn.

Ik ben er tegen uit principe. Bij clubvoetbal vind ik het mooi dat spelers uit allerlei landen samen komen om te spelen.
Helemaal mee eens maar ik vind dat een Nederlandse club een meerderheid aan NEDERLANDERS moet opstellen.
pi_69143414
Is er eigenlijk een officieel FIFA document waarin staat hoe de regel daadwerkelijk in elkaar zit?

-edit-

Ik heb al een soortgelijk iets gevonden.
http://www.fifa.com/about(...)+supports+objectives

[ Bericht 57% gewijzigd door VoreG op 18-05-2009 10:53:07 ]
  maandag 18 mei 2009 @ 11:08:28 #255
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69144330
quote:
Op donderdag 30 april 2009 21:45 schreef Dos37 het volgende:
Hij mag er van mij komen zolang ze maar Britten als uitgangspunt nemen en geen Engelsen.
Engeland is inderdaad wel een bijzondere situatie wat dat betreft. Ik denk overigens dat het niet zo'n probleem is. Wat ga je dan missen eigenlijk? Alleen de Welshmen toch? Of ook de Noord-Ieren?
pi_69144568
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:08 schreef Prosac het volgende:

[..]

Engeland is inderdaad wel een bijzondere situatie wat dat betreft. Ik denk overigens dat het niet zo'n probleem is. Wat ga je dan missen eigenlijk? Alleen de Welshmen toch? Of ook de Noord-Ieren?
Dat is dan een soortgelijk iets met Nederlanders en Belgen vind ik.. Ookal is het niet zoals Engeland met Ierland en Schotland is
  maandag 18 mei 2009 @ 11:27:20 #257
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69144973
Nou.. Wales valt sowieso onder de regering van Londen, teams kunnen deelnemen aan beide competities. Ik denk dat je gewoon moet kijken naar de olympische indeling. Daar doet Groot Britannie mee en geen Wales, Schotland of Noord-Ierland. Echter zou ik het vreemder vinden om een Schot aan te merken als Brit dan een Welshmen.
  maandag 18 mei 2009 @ 13:21:01 #258
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_69148689
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:27 schreef Prosac het volgende:
Nou.. Wales valt sowieso onder de regering van Londen, teams kunnen deelnemen aan beide competities. Ik denk dat je gewoon moet kijken naar de olympische indeling. Daar doet Groot Britannie mee en geen Wales, Schotland of Noord-Ierland. Echter zou ik het vreemder vinden om een Schot aan te merken als Brit dan een Welshmen.
Bij een FIFA-regel moet je natuurlijk de FIFA-indeling als maatstaf nemen. En daarbij hebben Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland ieder een eigen nationaal elftal en eigen competitie (al spelen de drie beste clubs uit Wales in Engelse competities). Met de olympische indeling hebben we niets te maken. Giggs en Fletcher zijn dus gewoon buitenlanders bij Manchester United.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 mei 2009 @ 15:00:50 #259
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_69152076
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:21 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Bij een FIFA-regel moet je natuurlijk de FIFA-indeling als maatstaf nemen. En daarbij hebben Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland ieder een eigen nationaal elftal en eigen competitie (al spelen de drie beste clubs uit Wales in Engelse competities). Met de olympische indeling hebben we niets te maken. Giggs en Fletcher zijn dus gewoon buitenlanders bij Manchester United.
dat wordt dan een enorm geregel met paspoorten want daar zal vast wel een regel voor zijn bij die onderlinge verhoudingen.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_69180023
quote:
Europees lijsttrekker Van Baalen gelooft in 6+5-regeling
VVD lanceert eigen 6+5-regeling

"De Cruijff-variant was voor de VVD altijd een brug te ver. Europa weigert terecht een uitzonderingspositie voor sport te creëren, waardoor discriminatie op basis van nationaliteit - minimaal zes spelers uit eigen land - het nooit zal halen in Brussel", stelt Europees lijsttrekker Hans van Baalen. Hij maakt zich sterk voor een alternatieve 6+5-regeling, waarbij iedere club verplicht is zes Europese, zelf opgeleide spelers op te stellen.
meer in de bron

De oorspronkelelijke regeling komt er niet.
pi_69180348
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 09:56 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

meer in de bron

De oorspronkelelijke regeling komt er niet.
Daar schiet je weinig mee op
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 19 mei 2009 @ 14:24:19 #262
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_69188959
Dat werkt het jong weg plukken van talentvolle spelers alleen maar in de hand.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_69321323
quote:
Van Praag heeft oren naar plan Van Baalen
door Valentijn Driessen en Dennis Naaktgeboren

AMSTERDAM, zaterdag
Michael van Praag gaat in op de uitnodiging van Hans van Baalen, Europees lijsttrekker van de VVD, om te praten over zijn voorstel te komen tot een 6+5-regeling op basis van zelf opgeleide spelers. De bondsvoorzitter van de KNVB en bestuurslid van de UEFA omarmt het initiatief, maar wil graag wat meer armen en voeten zien van het VVD-idee.

„Liefst zo snel mogelijk, want dan kan ik het meenemen naar het FIFAcongres over tien dagen op de Bahama’s”, aldus Van Praag. Daar wil FIFA-president Sepp Blatter een tijdspad aannemen om de 6+5-regeling op basis van nationaliteit in te voeren. Voor de UEFA (Europese voetbalbond, red.) is dat onmogelijk, omdat het illegaal is. Kan ik op de Bahama’s een goed alternatief presenteren aan de UEFA-afgevaardigden en vervolgens bij de FIFA.”

De basis van het VVD-idee is dat iedere club bijvoorbeeld zes spelers op het veld moet hebben staan die minimaal drie jaar in de jeugdopleiding van de club hebben gezeten.

Staatssecretaris Timmermans (Europese Zaken) houdt vast aan de originele 6+5regeling. Hij noemt het VVD-plan weinig origineel. „Ik zie het verschil niet met de homegrownregeling. Ik blijf proberen zoveel mogelijk binnen te halen voor het voetbal”, aldus Timmermans, die laat weten Cruijff en Platini te blijven steunen. „De originele 6+5-regeling is niet kansloos. In et nieuwe verdrag van Lissabon staat dat er een uitzondering voor sport mogelijk is.”

Ook de SP en de PVV houden vast aan de originele variant. „Europa moet zich daar helemaal niet mee bemoeien”, aldus de Europese PVVlijsttrekker Barry Madlener, die niets voelt voor het VVD-plan. Oudvoetbalwerkgeversdirecteur Gerard Slager vindt dat het voorstel van de VVD getuigt van realiteitszin. „Omdat het binnen de wettelijke kaders van Europa blijft. Veel plannen gaan uit van een uitzonderingspositie voor de sport.”Volgens Slager zal het zeker niet gemakkelijk worden om veranderingen langs de clubs te loodsen.

„Omdat een aantal het belang er niet van inziet.”Maarten Fontein is vertegenwoordiger van de ECA (European Club Association) .„Onze prioriteit ligt bij het verbieden van internationale transfers onder 18 jaar. Met de KNVB, Eredivisie CV en topclubs hebben we een ander stappenplan opgezet dan waarmee Van Baalen nu komt. Een stappenplan waarbij ook zijn partijgenoot Manders betrokken is. Ik weet niet of Van Baalen de koers van Manders nu helemaal loslaat? Wel zal het mondiale probleem van verhandeling van kinderen op jonge leeftijd zich naar Europa verplaatsen volgens het nieuwe VVD-idee. Afhankelijk van de invulling van die 6+5-regeling zullen de Europese clubs talentvolle spelers op nog jongere leeftijd elders in Europa gaan ophalen.”
Apart dat hij het verschil niet ziet met 6+5 nationaal of 6+5 europees ... Het werkt inderdaad alleen maar transfers van onder de 18 in de hand, want juist de EU niet aanstaat.
pi_70132016
Gewoon alleen 25 spelers toestaan waarvan er 8 opgeleidt moeten zijn bij je club. Verder per geboortejaar van 10 tot 18 jaar maar toestaan dat er 10 spelers als eigen jeugd aangemerkt kunnen worden

Dan is er geen probleem meer en zorg je voor een eerlijker speelveld
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:08:42 #265
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_70132825
quote:
In et nieuwe verdrag van Lissabon staat dat er een uitzondering voor sport mogelijk is.”
Laten we hopen dat ie er komt.
6+5 = .
-
pi_70132901
waarom blijven ze roepen dat het illegaal is? Bestaat het INEA rapport niet meer?
pi_72763213
In de EPL is het er door .
quote:
Clubs agree to 'home-grown' quota

England's Premier League clubs have agreed new rules on the number of "home-grown" players in their squads. From next season, each club will, at the end of every transfer window, have to name at least eight "home-grown" players in a squad of 25. To qualify as home grown, a player will have had to be registered for at least three seasons at an English or Welsh club between the ages of 16 and 21.

In addition, clubs have been warned to adhere to new financial rules.

In agreeing to a quota on "home-grown" players from the beginning of the 2010-11 season, Premier League clubs have been guided by Uefa's interest in the development of young players.

"It will encourage youth development and the promotion of young players," said Premier League chief Richard Scudamore. "It's a rule which we think will give clubs an extra incentive to develop players, and to make a better return from their investment in youth. Make, rather than buy, is our intention."

Minister for Sport Gerry Sutcliffe welcomed the new rules. "These moves will encourage clubs to develop and bring through young talent and help ensure clubs are financially stable," he said. "I am pleased the Premier League intend to impose tough sanctions on clubs that take big financial risks that could threaten their future. Clubs must be sustainable for the long-term health of the game in this country."

According to a recent poll from the Professional Football Players' Observatory, English clubs employ the highest proportion of expatriate players, with 59.2% coming from abroad.

Liverpool have the highest percentage in Europe of expatriate players within their squad, measuring 90%. In addition, Chelsea were recently found guilty by Fifa of inducing Gael Kakuta to break his contract with Lens in 2007 when he was 16 which has opened up the debate on the tapping up of young talent.

Whilst Scudamore admits this ruling will not prevent clubs from recruiting young players from abroad, it will work towards reducing squad sizes and allow greater opportunities for young players to advance.

"The clubs will always go abroad and look," he commented. "The important thing is are they looked after and is it done properly and I don't think we will stop that happening any more or any less because of this rule. "I think it will reduce squad sizes, and stop the warehousing of players, if that is really what is going on."

Under the new measures, clubs will be able to boost their squads beyond the 25 limit but only by players under the age of 21.

The Premier League's new financial rules - which were brought in on Monday - are similar to Uefa's current licensing guidelines, but differ in that they are compulsory to clubs and punishment takes the form of sanctions as opposed to outright exclusion from competition. Each club will have to provide its annual accounts to the Premier League by 1 March every year, and show that it does not have outstanding tax debts, or debts to other clubs.

Clubs will also have to prove they can fulfil all fixtures and contractual obligations, and meet all payments due during a season. As well as denying clubs the right to acquire new players under a transfer ban, the Premier League can also prevent them improving contracts with current players.

"It is absolutely essential that these clubs are run as viable, going concerns," added Scudamore. "We would far rather intervene than risk a club going into administration. The whole purpose of this is to protect the viability and sustainability of the clubs."

Earlier this month, Portsmouth chief executive Peter Storrie admitted that the club almost went into administration, having lived "way outside its means". At the end of August, Sulaiman Al Fahim completed his takeover at Fratton Park but prior to that Pompey were forced to rely on other clubs, agents and the Inland Revenue agreeing to allow a delay on payments owed to them to keep the club afloat.

But the new rules do stop short of Uefa president Michel Platini's "Financial Fair Play" proposals, which are due to be approved by Uefa's Executive Committee this week. These seek to limit clubs to spend only what they earn from football-related income such as ticket sales and television deals and punishments could include the banning of clubs from European competition.

However, the new Premier League rules do not prevent clubs from amassing large amounts of debt, serviced by wealthy owners.

Last year, Football Association chairman Lord Triesman warned of the potential danger posed by what he cited at the time to be over £3bn worth of debt owed by English clubs, a third of which was accounted for by Liverpool, Chelsea, Arsenal and Manchester United.

Chelsea reported losses of £65.7m up to June last year, while Red Football, Manchester United's parent company which is owned by the Glazer family, recorded a £21m loss last year to increase their total debt to £575m. Liverpool's American owners recently renegotiated the club's debt with the Royal Bank of Scotland, believed to be £290m, and have extended it for another year. But Scudamore defended the Premier League clubs' financial health.

"Contrary to what many people think, the clubs from a financial point of view are well run," he said. "They all have qualified accountants running them. These clubs are extremely well regulated both in company law and certainly when you add our criteria and Uefa licensing on top."
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:02:40 #268
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72763331
Goed bezig..
even wat anders, de speler mag alleen homegrown aangemerkt worden als hij 3 jaar lang al bij die club speelt tussen zijn 16e en 21e.

Wat ik bedoel, een speler uit NL aantrekken op zijn 19e, betekent dat hij niet als homegrown aangemerkt kan worden omdat hij zijn 3e jaar al 22 is?
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:13:17 #269
10710 gday
propria cures
pi_72763615
Dat zal idd zo zijn.

Ik vrees echter dat het nu vaker voor zal komen dat jonge voetballers voor hun 16e al uit het buitenland worden weggeplukt. Tegen zulke 'transfers' zouden ze eigenlijk ook iets moeten doen imo.
pi_72763848
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:02 schreef Prosac het volgende:
Goed bezig..
even wat anders, de speler mag alleen homegrown aangemerkt worden als hij 3 jaar lang al bij die club speelt tussen zijn 16e en 21e.
Dat stukje klopt niet. Als hij maar ergens in Engeland/Wales voor drie jaar heeft gespeeld is hij home grown.
quote:
Wat ik bedoel, een speler uit NL aantrekken op zijn 19e, betekent dat hij niet als homegrown aangemerkt kan worden omdat hij zijn 3e jaar al 22 is?
Dit klopt inderdaad. Het komt neer op het CL systeem. In de praktijk zal het dus denk ik weinig invloed hebben, aangezien clubs als Inter, Liverpool en Arsenal weinig spelers uit eigen land hebben, maar toch eigenlijk altijd iedereen gewoon in kunnen schrijven voor de CL.
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:31:36 #271
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72764130
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:21 schreef DemonCleaner het volgende:

[..]

Dat stukje klopt niet. Als hij maar ergens in Engeland/Wales voor drie jaar heeft gespeeld is hij home grown.
[..]
'

Dus 3 jaar verdeelt over 3 clubs, maar in Wales/Engeland is al voldoende?
Feitelijk verandert er voor de clubs niet zo heel veel, die halen al op jonge leeftijd veel spelers uit het buitenland op.
  dinsdag 15 september 2009 @ 14:00:06 #272
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_72765048
Ik denk dat dat wel mee valt aangezien je maar plek hebt voor 8 spelers. Je kunt er dan wel 10 aantrekken maar dat betekent dat uiteindelijk 2 weg gegooid geld zijn aangezien je ze uiteindelijk niet kunt gebruiken. Dan wordt het financieel een groter risico dus zullen clubs er wel eerst over gaan nadenken. Tenminste... dat hoop ik.

In ieder geval blijft het een goede ontwikkeling dat jonge spelers uit moeten gaan maken van een selectie.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_72766928
Mogen clubs nu nog maar 25 spelers hebben of komt er ook een B-squad waar spelers klaargestoomd worden voor de home-grown status?
pi_72767337
quote:
clubs will be able to boost their squads beyond the 25 limit but only by players under the age of 21
pi_72767411
Dat wordt dan massaal spelers van 16 tot 18 in kopen

Zolang je daar geen limiet in stelt verandert er niks
pi_72767449
Is het overigens 4 home-grown bij de club en 4 in het land?
pi_72767906
MU

Homegrown bij de club

De Laet - onder 21
O´Shea
Gibson
Macheda - onder 21
Wellbeck - Onder 21
Brown
Neville
Scholes

Fletcher
Giggs
Evans

Homegrown in Engeland

Foster
Carrick
Rooney
Ferdinand
Owen

MU gaat geen probleem krijgen en die schrijven gewoon Macheda, Wellbeck en De Laet in bij de B squad

In de jeugdteams hebben ze ook nog Zieler, Eikrem, Massaccia, maar Zieler telt al als Home-grown, Eikrem over 2 seizoenen en Masacci over 3 seizoenen. Verder nog veel jeugdspelers die over 2,3 jaar de plek in kunnen nemen van Wellbeck en zo
pi_72768249
Spelers van boven de 21 en/of zonder home grown status

Fabio
Rafael
Anderson
Berbatov
Valencia
Evra
Obertan
Park
Van der Sar
Kuszczak
Nani
Hargreaves
Tosic
Vidic

Schat zo in dat als ze in de problemen komen dat ze Fabio en Rafael gewoon verhuren aan een EPL ploeg en hem dan per 2012 terughalen als onder 21 speler met home-grown status
  dinsdag 15 september 2009 @ 18:17:39 #279
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_72773783
Tuurlijk de EPL weer. Misschien een idee om meteen alle spelers onder de 19 in Nederland naar Londen en Manchester te sturen?

Erg slechte zaak dit.
pi_72774021
Zoals ik al zei gewoon het aantal jeugdspelers beperken.

Als ze maar 10 spelers van 1999,1998,1997,1996,1995,1994,1993,1992,1991,1990 mogen hebben dan gaan ze eerst zoeken in GB en sporadisch zal een groot talent uit een kleiner voetballand ook de stap maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')