Die dietiste had er niets over te klagen, ik heb het wel nog gevraagd. Daarbij is het ook alleen voor een glaasje in het weekend 's avonds, gewoon voor de lekker, niet voor de dagelijkse behoefte (ik drink zelf geen alcohol of koffie, dus dat enkele glaasje cola light in het weekend kan ik me dan wel veroorloven gok ikquote:Op donderdag 21 februari 2008 21:21 schreef Moonah het volgende:
[..]
Llewella, in cola light zit toch een hoop zooi als aspartaam of andere kunstmatige zoetstoffen? dat is toch schijngezond?
Ik denk idd dat ik het voor kinderen anders vind. Voor volwassenen is het al moeilijk om die lekkere maar slechte dingen te laten staan. Voor een kind lijkt me dat echt een kwellingquote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:35 schreef lily het volgende:
Ja maar tex, voor volwassenen geldt dat toch ook?
Mijn man kan bijvoorbeeld meer eten dan ik (in verband met dik worden). Hij gaat dan echt niet "stiekem" eten of iets lekkers nemen als ik niet thuis ben.
Of vindt je dat voor kinderen anders?
Ik vind dat kinderen best al vroeg kunnen leren dat nu eenmaal niet iedereen hetzelfde is..mits je eea maar goed uitlegt.
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:46 schreef miss_dynastie het volgende:
En wanneer leert een kind dan dat er verschil is tussen mensen en ze niet altijd gelijk op kunnen gaan qua eten?
En jij denkt dat als een kind altijd het snoepen heeft moeten laten staan, maar wel broertjes en zusjes heeft zien snoepen, het als het op kamers gaat zich dan niet vol gaan vreten?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:46 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En wanneer leert een kind dan dat er verschil is tussen mensen en ze niet altijd gelijk op kunnen gaan qua eten? Als ze op kamers wonen, meedoen met de rest en binnen een jaar heel dik worden?
Ik denk juist andersom.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:49 schreef texelonia het volgende:
Ik denk idd dat ik het voor kinderen anders vind. Voor volwassenen is het al moeilijk om die lekkere maar slechte dingen te laten staan. Voor een kind lijkt me dat echt een kwelling![]()
En tuurlijk kunnen ze dat op zekere hoogte wel leren, maar ik denk ook dat eten daardoor heel makkelijk een soort obsessie kan worden. .
Bij een kind dat vaak en regelmatig buiten speelt, hoef je ook helemaal niet zo lichtpanisch te doen om suiker in aardappels, brood en fruit. (En dat kind kun je dus idd ook gewoon roomboter geven want qua margarine heb je absoluut gelijk...)quote:Op vrijdag 22 februari 2008 11:00 schreef SHE het volgende:
Vitamine D haalt elk gezond kind uit de zon ( buiten spelen )
ha, dat is dus gewoon zoals we hier eten. Alleen dan zonder dat vreselijke suikervrije snoep en met af en toe een makkelijke dag.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:43 schreef SHE het volgende:
- vis ( en dan geen vissticks natuurlijk , maar onbewerkte )
- vlees, matig en mager
- groenten ( zowel rauw als gekookt )
- fruit ( met mate ivm suikers ) 2 x per dag is echt de max
- goed hele granenbrood
- gewoon roomboter op brood en geen margarine. Roomboter heeft goede vetten, die voor een kind veel beter zijn dan de verzadigde vetten in margarines ( becel of light producten zijn echt uit den boze )
- eieren! je kunt ze onbeperkt geven, en vooral eigeel is een belangrijke groeibron voor kinderen
-noten, de beste bron die er is. Voor kinderen echt een fantastisch tussendoortje. Alleen niet geschikt voor peuters ivm stikgevaar
- pasta
- rijst
het is alweer enkele jaren bekend dat cholesterol en eieren dus helemaal geen issue is.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 11:08 schreef Suzanna het volgende:
Oh even tussendoor... eieren onbeperkt geven?? ik heb altijd geleerd dat je helemaal niet zoveel eieren moet eten, dat dat helemaal niet zo gezond is. Hoe zit dat nou??
Waarom moet je dit steeds erbij halen? Ik begrijp dat echt niet...quote:Op vrijdag 22 februari 2008 11:00 schreef SHE het volgende:
Met zoetstoffen is niets mis. Matig gebruik van zoetstoffen hebben geen enkel nadelig effect op de gezondheid. Dat is bewezen en daar kan niemand aan toornen, ook in OUD niet.
Sowieso hoor je snoep matig te geven, en als je dan toch een bewuste keuze wilt maken, begrijp ik echt niet waarom je een kind geraffineerde suikers wil toestoppen.
Vitamine D haalt elk gezond kind uit de zon ( buiten spelen ) en uit vis, vis en nog eens vis. En je vergeet de ei; de allerbeste en grootste vit. D bron. Hoeveel D wil je dat kind geven?
In die fantastische blue band, wat jij je kind voert elke dag zitten zoveel verzadigde vetten dat het wat mij betreft uit de handel zou moeten worden genomen. Zoiets geef je een kind niet.
Maar nogmaals; doet wat u blieft. Ik heb antwoord gegeven op een herhaaldelijk gestelde vraag.
Nou, de link ADHD en suiker is ook zwaar betwist. Je brengt sommige onderzoeken leuk als feiten, maar dat zijn ze allerminst.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 11:10 schreef SHE het volgende:
[..]
het is alweer enkele jaren bekend dat cholesterol en eieren dus helemaal geen issue is.
mijn mams lette daar enorm opquote:Op vrijdag 22 februari 2008 11:15 schreef Maneki.Neko het volgende:
Als we dan toch helemaal door aan het slaan zijn hier..:P letten jullie ook op de hoeveelheid E-nummers en dingen als gemodificeerd zetmeel? Ik probeer de eerste zoveel mogelijk te beperken en de tweede absoluut te vermijden.
En ik geef ook liever (beperkt!) suiker dan zoetstoffen.
Ja, wij zijn dom. Vast. Dįt zal het zijn. Volgens mij heb jij nog geen twee letters op pubmed gelezen in je hele leven, maar nu ga je vast het compleet tegenovergestelde beweren, of dat je doctorandus in de voedologie bent. Je boodschap is op zich niet verkeerd, het komt er alleen nogal rot uit. En dan maakt het echt niet uit of je in OUD of PTA post, voordat je daar weer mee komt.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 11:16 schreef SHE het volgende:
Gaan we weer
Zoek het lekker uit, echt.
Mocht je wel in staat zijn te lezen, en dan met name wetenschappelijke publicaties, dan verwijs ik je even door naar Pubmed. U zult er een keur aan bewijsmateriaal vinden inzake eieren , zoetsoffen en suiker.
Dan ga ik nu iets zinnigers met mijn tijd doen.
Matig gebruik van suiker heeft ook geen tot zeer zeer weinig effect op de gezondheid. Het gaat met alles gewoon om het matige gebruik. Voor mijn kind dus liever een kleur/geur/smaakstof vrij snoepje MET suiker dan een snoepje bomvol zoet- en andere hulpstoffen - niet in de laatste plaats omdat hulpstoffen in het algemeen enorme allergenen zijn.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 11:00 schreef SHE het volgende:
Met zoetstoffen is niets mis. Matig gebruik van zoetstoffen hebben geen enkel nadelig effect op de gezondheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |