Het is iig nooit saai als Ajax supporterquote:Op maandag 18 februari 2008 09:38 schreef PizzaSalami het volgende:
Was me het weekendje wel weer.
Kloptquote:Op maandag 18 februari 2008 09:39 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Het is iig nooit saai als Ajax supporter
quote:Op maandag 18 februari 2008 09:38 schreef PizzaSalami het volgende:
Was me het weekendje wel weer.
Vermeer had gewoon moeten keepenquote:
Amen. Als deze twee apen nu blijven zitten, dan breekt echt de pleuris uitquote:Op maandag 18 februari 2008 09:38 schreef Triptamine het volgende:
Jaakke & van Geel rot op!
Dus dat word een miljoentje of 50/60?quote:Wat de kosten van de beursexit zullen zijn, is nog niet exact bekend. Als Ajax de bijna vijf miljoen aandelen die op de beurs worden verhandeld inkoopt tegen de huidige koers van EUR 7,50, kost dat de club EUR 37,5 miljoen. Maar de kans is aanwezig dat niet alle aandeelhouders hun aandeel willen verkopen tegen de huidige prijs. Voor degene die het aandeel bij de beursgang in 1998 kochten zou dat een verlies per aandeel van EUR 3,84 betekenen.
thxquote:
Je bedoelt de persconferentie van g'middag? Nee.quote:Op maandag 18 februari 2008 10:09 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Was dat filmpje van de presentatie hier al geplaatst ?
Offtopic: Die Reggea versie van Nobody's Wife is chillquote:Op maandag 18 februari 2008 10:09 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
thx![]()
Was dat filmpje van de presentatie hier al geplaatst ?
Hebben ze al een mooi excuus om Huntelaar, Heitinga en Stekelenburg te verkopenquote:Op maandag 18 februari 2008 10:08 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Dus dat word een miljoentje of 50/60?
Kunnen we Jaakke niet gewoon verkopen aan een of andere rijke Amsterdammer die graag jaagt op mensen?quote:Op maandag 18 februari 2008 10:14 schreef jna het volgende:
[..]
Hebben ze al een mooi excuus om Huntelaar, Heitinga en Stekelenburg te verkopen
Terwijl hij juist degene is die het hardst faalt imoquote:Op maandag 18 februari 2008 10:15 schreef StarGazer het volgende:
Van Geel blijft dus buiten schot.......
Nee dat is toch wel Jaakke, Geel kan er ook niet altijd wat aan doen dat hij in die positie zit...quote:Op maandag 18 februari 2008 10:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Terwijl hij juist degene is die het hardst faalt imo
Maar als je dan in die situatie zit, dan nog maak je er het beste van. Dan ga je niet spelers halen zonder scoutingsrapport, of ga je spelers terug halen die je vlak ervoor verkocht hebt...quote:Op maandag 18 februari 2008 10:19 schreef Longmen het volgende:
[..]
Nee dat is toch wel Jaakke, Geel kan er ook niet altijd wat aan doen dat hij in die positie zit...
Deze vond ik:quote:Op maandag 18 februari 2008 10:12 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Je bedoelt de persconferentie van g'middag? Nee.
quote:Op maandag 18 februari 2008 10:14 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Offtopic: Die Reggea versie van Nobody's Wife is chill
Nou, hij word toch verscheidene keren afgeschilderd als een incompetente sulquote:Op maandag 18 februari 2008 10:15 schreef StarGazer het volgende:
Van Geel blijft dus buiten schot.......
Ik ook, leesvoer voor in de bus.quote:Op maandag 18 februari 2008 10:21 schreef Aanvoerder het volgende:
Rapportje dalijk ff uitprinten. Interessant leesvoer.
Nog veel erger dat Jaakke dat allemaal maar laat gebeuren.quote:Op maandag 18 februari 2008 10:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar als je dan in die situatie zit, dan nog maak je er het beste van. Dan ga je niet spelers halen zonder scoutingsrapport, of ga je spelers terug halen die je vlak ervoor verkocht hebt...
Gewoon een kansloze nederlaag.quote:Op maandag 18 februari 2008 10:36 schreef Houniet het volgende:
Nou tegen NAC, ben erg benieuwd.
we gaan er met 1-0 opquote:Op maandag 18 februari 2008 10:40 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Gewoon een kansloze nederlaag.
Kan in NAC-vak, maar heb afgezegd, verwacht namelijk een nederlaag.quote:Op maandag 18 februari 2008 10:36 schreef Houniet het volgende:
Nou tegen NAC, ben erg benieuwd.
Verwacht ik inderdaad ook.quote:Op maandag 18 februari 2008 10:40 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Gewoon een kansloze nederlaag.
Speelde Ajax zondag dan?quote:Op maandag 18 februari 2008 10:44 schreef MaxC het volgende:
Hoe vonden we Luque trouwens zondag? Vond hem redelijk miste natuurlijk ritme maar wel een enorme verbetering t.o.v. Kennedy en Dennis
Helemaal niet gezien.quote:Op maandag 18 februari 2008 10:44 schreef MaxC het volgende:
Hoe vonden we Luque trouwens zondag?
Even terugkomend op die laatste reactie van jouw in het vorige topic:quote:Op maandag 18 februari 2008 10:44 schreef HeatWave het volgende:
Misschien moeten we fuseren met AZ
Ajaz.
jajajaja, grapje ja.
Dat iig. Koster moet hem gewoon de tijd gunnen op het oude niveau te komen. Dan is het een topperquote:Op maandag 18 februari 2008 10:44 schreef MaxC het volgende:
Hoe vonden we Luque trouwens zondag? Vond hem redelijk miste natuurlijk ritme maar wel een enorme verbetering t.o.v. Kennedy en Dennis
Gelijkspelletje waar we geen reet mee kunnen.quote:Op maandag 18 februari 2008 10:52 schreef Blight het volgende:
Ik zie nog niet echt uit naar de wedstrijd tegen NAC.. Gaat weer een flinke kluif worden.
Really?quote:Op maandag 18 februari 2008 10:48 schreef Nashje het volgende:
[..]
Even terugkomend op die laatste reactie van jouw in het vorige topic:
Fontein heeft Aegon dus niet binnengehaald, maar Slop.
Precies, gewoon winst. Dat catenaccio of hoe het heten mag van NAC met steeds maar saai 1-0 heeft lang genoeg geduurt, 1-3 voor Ajax.quote:Op maandag 18 februari 2008 10:54 schreef Houniet het volgende:
Ik heb er wel vertrouwen in.
Geen afscheid geven en dan zeggen dat het beter is voor hem. Ik maar denken dat het alleen bij Ajax een achterbaks zooitje wasquote:Geen officieel afscheid Ajacied Silva
18 februari 2008
FC Groningen nam zondag voorafgaand aan de thuiswedstrijd tegen AZ afscheid van Erik Nevland en Rasmus Lindgren. De twee spelers vertrokken in de voorbije transferperiode naar respectievelijk Fulham en Ajax. In de Euroborg was voor Bruno Silva geen publiekelijk afscheid georganiseerd.
FC Groningen achtte het niet verstandig om ook de Uruguayaan op het veld te laten verschijnen. Silva forceerde afgelopen maand een transfer naar Ajax en had van de supporters vermoedelijk een striemend fluitconcert gekregen. "Jammer dat hij geen afscheid kon krijgen", zei trainer Ron Jans na afloop.
Dus Johan ziet een rol binnen Ajax wel zitten?quote:Cruijff haalt uit naar Ajax
Ook Johan Cruijff is niet blij met de situatie bij Ajax. De oud-speler is geschrokken van het rapport dat de onderzoekscommissie onder leiding van erelid Uri Coronel heeft samengesteld. Bovendien heeft Cruijff het gevoel dat de club hem bewust op afstand houdt. Dat schrijft hij in zijn wekelijkse column in De Telegraaf.
``Gebleken is dat ik een uitstekende beslissing genomen heb om niet in die Ajax-commissie te gaan zitten. De afgelopen tien jaar heeft de club mij meerdere malen om advies gevraagd en elke keer werd dat op wat voor een manier dan ook misbruikt. Daarom zag ik het ook niet zitten om deel uit te maken van een commissie waarin allerlei dingen kunnen gebeuren die je niet in de hand hebt, maar waarvoor je wel verantwoordelijk wordt gesteld.”
Cruijff gaat verder: ``Ik denk dat een paar commissieleden inmiddels heel goed begrijpt wat ik bedoel. Maar er was nog iets. Het onderzoek is een gevolg van een afspraak tussen het bestuur en de ledenraad. Als ik die twee groepen bekijk, dan zitten er bijna geen mensen in die verstand hebben van voetbal. Zij kunnen onmogelijk de normen aangeven die bij de club passen."
Tot slot laat Cruijff weten of hij zelf openstaat voor een functie binnen Ajax. ``Veel mensen zullen wel weer denken: daar heb je hem weer. Wanneer neemt hij zelf eens zijn verantwoordelijkheid? Mijn antwoord is simpel. Ik heb er altijd open voor gestaan, maar ben nog nooit gevraagd. Dat durven ze namelijk niet. Want als ik het moet doen, dan los ik het inderdaad op. Alleen zullen veel mensen de manier waarop niet prettig vinden. Dus word ik vooral op afstand gehouden."
Ja dat was volgens Jaakke in 1 van z'n draai interviews, die zei dat over Slop.quote:Op maandag 18 februari 2008 11:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Really?
OK, nou ja, dan heeftie inderdaad niet zoveel gedaan..... Maar zie toch v Geel ook het liefst gaan...
quote:"Want als ik het moet doen, dan los ik het inderdaad op. Alleen zullen veel mensen de manier waarop niet prettig vinden. Dus word ik vooral op afstand gehouden."
Als je je hele leven van iedereen hoort hoe goed je wel niet bent, ga je het vanzelf geloven.quote:
Dat zei van Gelder min of meer gister ook. Maar die zei dat Johan het niet zag zitten.quote:
Waarom niet?quote:Op maandag 18 februari 2008 11:26 schreef M0NTANA het volgende:
Johan Cruijff technisch directeur en Marco van Basten trainer/coach?
quote:Op maandag 18 februari 2008 11:26 schreef M0NTANA het volgende:
Rijkaard als voorzitter erbijquote:Op maandag 18 februari 2008 11:29 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Waarom niet?Volgens mij zijn ze wel heel gecharmeerd van elkaar.
Nou opzich.quote:Op maandag 18 februari 2008 11:26 schreef M0NTANA het volgende:
En laat nu net John Jaakke dat weer bepalenquote:Op maandag 18 februari 2008 11:27 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Heb het rapport net gelezen.. ben er eigenlijk niet van onder de indruk.. alles wat wij allang wisten en dachten staat nu in een documentje in heldere en duidelijke taal..
Wat mij meer benieuwd is wat de opvolgende acties gaan worden..
Dat bedoel ik..quote:Op maandag 18 februari 2008 11:32 schreef Robar het volgende:
[..]
En laat nu net John Jaakke dat weer bepalen
Laporta als Voorzitter. Cruijff Algemeen TD en Rijkaard als trainerquote:Op maandag 18 februari 2008 11:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Rijkaard als voorzitter erbij
Hij heeft er iig veel vertrouwen in.quote:Op maandag 18 februari 2008 11:07 schreef Ordinair het volgende:
Want als ik het moet doen, dan los ik het inderdaad op
Idd. Hij is de oorzaak dat het binnen Ajax al 10 jaar chaos is?quote:Op maandag 18 februari 2008 10:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Terwijl hij juist degene is die het hardst faalt imo
Marco van Basten lijkt me voor 99% zeker de nieuwe trainer/coach van Ajax, hij en Johan Cruijff zijn twee handen op één buik, dus laat Cruijff maar de nieuwe technisch directeur worden!quote:
Cruijff? Yeah right.. doet ie niet.. kan zijn ego niet aan..quote:Op maandag 18 februari 2008 11:46 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Marco van Basten lijkt me voor 99% zeker de nieuwe trainer/coach van Ajax, hij en Johan Cruijff zijn twee handen op één buik, dus laat Cruijff maar de nieuwe technisch directeur worden!
Quote van Johan Cruijff:quote:Op maandag 18 februari 2008 11:52 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Cruijff? Yeah right.. doet ie niet.. kan zijn ego niet aan..
Volgens mij is DIT het moment om hem een baan binnen Ajax aan te bieden!quote:"Veel mensen zullen wel weer denken: daar heb je 'm weer. Wanneer neemt hij zelf zijn verantwoordelijkheid? Dan is mijn antwoord simpel: ik heb daar altijd voor open gestaan. Maar er is nooit, maar dan ook nooit iemand geweest die tegen me gezegd heeft: los jij het op. Dat durven ze namelijk niet. Want als ik het moet doen, dan los ik het inderdaad op. Alleen zullen veel mensen de manier waarop niet prettig vinden. Dus word ik vooral op afstand gehouden."
Meneer wist het allemaal alquote:Op maandag 18 februari 2008 11:27 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Heb het rapport net gelezen.. ben er eigenlijk niet van onder de indruk.. alles wat wij allang wisten en dachten staat nu in een documentje in heldere en duidelijke taal..
Wat mij meer benieuwd is wat de opvolgende acties gaan worden..
Iedereen wist het al, das ook geen gelul. Het is niets nieuws wat ze vertellen, alleen vertellen ze het nu "officieel"quote:
Ton Ojers serieus wel.quote:Op maandag 18 februari 2008 12:00 schreef PizzaSalami het volgende:
Peter Beense zou wel een goede directeur zijn.
Dan gaat er tenminste iemand zingend naar zijn werk.quote:Op maandag 18 februari 2008 12:00 schreef PizzaSalami het volgende:
Peter Beense zou wel een goede directeur zijn.
Het rapport is duidelijk, geeft voor en na delen etc. Dat is wat anders dan weten dat er "iets mis is met de scouting" of dat de beursgang "misschien toch niet zo goed is geweest voor Ajax".quote:Op maandag 18 februari 2008 12:00 schreef HeatWave het volgende:
Iedereen wist het al, das ook geen gelul. Het is niets nieuws wat ze vertellen, alleen vertellen ze het nu "officieel".
Misschien, eigenlijk had iedereen die Ajax volgt (en wel pro-Ajax is) dit rapport kunnen maken hoor. Als je van de afgelopen jaren een filter over dit topic zou halen zal er geen punt te vinden zijn in het rapport dat niet door "ons" allang is aangekaart.quote:Op maandag 18 februari 2008 12:09 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Het rapport is duidelijk, geeft voor en na delen etc. Dat is wat anders dan weten dat er "iets mis is met de scouting" of dat de beursgang "misschien toch niet zo goed is geweest voor Ajax".
Maar anders moeten ze misschien fok volgende keer vragen om een rapport te maken.. Hier weet met alles al blijkbaar.
Dank u.. bespaart mij weer een stuk typen..quote:Op maandag 18 februari 2008 11:57 schreef Nashje het volgende:
Cruijff zou voor de organisatie goed zijn, maar dat blijven vasthouden aan het o zo heilige 4-3-3 zie ik niet zitten.
Jullie wisten al dat 20 % van de aangetrokken spelers nooit gescout is?quote:Op maandag 18 februari 2008 12:12 schreef HeatWave het volgende:
Misschien, eigenlijk had iedereen die Ajax volgt (en wel pro-Ajax is) dit rapport kunnen maken hoor. Als je van de afgelopen jaren een filter over dit topic zou halen zal er geen punt te vinden zijn in het rapport dat niet door "ons" allang is aangekaart.
Wat mij betreft zouden ze het mogen proberen. Mooie aantrekkingskracht in ieder geval. Als dan het geluk van V. Basten ook meekomt, wordt het wel weer eens wat.quote:Op maandag 18 februari 2008 11:46 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Marco van Basten lijkt me voor 99% zeker de nieuwe trainer/coach van Ajax, hij en Johan Cruijff zijn twee handen op één buik, dus laat Cruijff maar de nieuwe technisch directeur worden!
Zeker niet, maar dat vermoeden dat er niet naar de scouting werd geluisterd is hier zeker een issue geweest, het met het bord op schoot scouting topic bijv....quote:Op maandag 18 februari 2008 12:16 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Jullie wisten al dat 20 % van de aangetrokken spelers nooit gescout is?
Het gros van de mensen hier is nog nooit op de Toekomst geweest.
Niet wanneer het op de Toekomst nog een hele puinhoop blijft of wanneer er niets met verslagen van adequate scouts gebeurd, dan kan het misschien een jaar weer leuk gaan, maar voor de lange termijn en alles behalve het eerste elftal blijft het een drama.quote:Op maandag 18 februari 2008 12:17 schreef Suijk het volgende:
[..]
Wat mij betreft zouden ze het mogen proberen. Mooie aantrekkingskracht in ieder geval. Als dan het geluk van V. Basten ook meekomt, wordt het wel weer eens wat.
Nog altijd ben ik tegen zijn komst, maar aangezien ik er geen invloed op heb, zal ik me erbij neer moeten leggen. Net als Marco van Basten heb ik ook Johan Cruijff niet echt hoog (meer) zitten, maar aangezien beide twee handen op één buik zijn, lijkt het me wel een goede combi als trainer/caoch en technisch directeur.quote:Op maandag 18 februari 2008 12:31 schreef Messenga het volgende:
Wat me verrast, van Basten als trainer werd verafschuwd, maar met Cruijff erbij kan het ineens wel.
Wat ben je toch mildquote:Op maandag 18 februari 2008 12:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nog altijd ben ik tegen zijn komst, maar aangezien ik er geen invloed op heb, zal ik me erbij neer moeten leggen. Net als Marco van Basten heb ik ook Johan Cruijff niet echt hoog (meer) zitten, maar aangezien beide twee handen op één buik zijn, lijkt het me wel een goede combi als trainer/caoch en technisch directeur.
Tuurlijk, maar dat is ook wat ik zeg. Een hele hoop was al duidelijk. Maar het rapport laat wel zien hoe bepaalde vorken nou precies in de steel zitten en dat is nog nooit zo duidelijk geweest volgens mij.quote:Op maandag 18 februari 2008 12:21 schreef HeatWave het volgende:
Zeker niet, maar dat vermoeden dat er niet naar de scouting werd geluisterd is hier zeker een issue geweest, het met het bord op schoot scouting topic bijv....
Natuurlijk weten we niet alles in detail zoals nu, maar de grote lijnen zijn een open deur...
Dus jij denkt dat de hele organisatie om Cruijff en MvB draait? Dat wanneer dat goed gaat, ineens heel ajax weer geweldig is.quote:Op maandag 18 februari 2008 12:40 schreef HeatWave het volgende:
Als je met slechts 2 mensen, die op 1 lijn zitten, een machtsblok kan vormen kan dat wel eens goed uitpakken ja
Als je nu Marco van Basten aanstelt als trainer/coach en later besluit om Martin van Geel er toch maar uit te flikkeren, moet je alsnog op zoek naar een TD die dezelfde gedachten heeft als Van Basten. De trainer/coach en TD dienen op één lijn te zitten, anders schiet het niet op. Er is maar één man die overduidelijk op dezelfde (vage) lijn zit als Van Basten, en dat is Cruijff. De beste optie, ook al verwacht ik dat hij om welke reden dan ook er vanaf ziet om weer eens actief iets in de voetballerij te doen!quote:Op maandag 18 februari 2008 12:38 schreef Messenga het volgende:
[..]
Wat ben je toch mild
2 handen op 1 buik hoeft toch niets te zeggen? Behalve dat je geen gesteggel krijgt zoals tijdens Van Gaal/Koeman. Ik heb gister toch gezien dat er genoeg bestuurders zijn geweest met ervaring, die te makkelijk uit de laan zijn gestuurd.
Nee, dat denk ik niet. Ik denk alleen dat als je een aantal schijven uit de organisatie haalt dat je dan een snellere en betere belsuitvorming krijgt... ook een open deurquote:Op maandag 18 februari 2008 12:42 schreef Messenga het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat de hele organisatie om Cruijff en MvB draait? Dat wanneer dat goed gaat, ineens heel ajax weer geweldig is.
Tuurlijk.Vraag is alleen welke schijven je eruit moet halen om een betere bestuurstructuur en dus ook snellere besluitvorming te krijgen.quote:Op maandag 18 februari 2008 12:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Ik denk alleen dat als je een aantal schijven uit de organisatie haalt dat je dan een snellere en betere belsuitvorming krijgt... ook een open deur.
je moet ergens beginnen...
Ik heb meer dan genoeg van de spanningen tussen TD en trainerquote:Op maandag 18 februari 2008 12:50 schreef DemonCleaner het volgende:
Een zekere spanning tussen een TD en trainer hoort erbij. De trainer wil bepaalde dingen, de TD bekijkt het nut daarvan op de langere termijn en de mogelijkheden binnen het budget.
Laat dan Jack van Gelder het maar doenquote:Op maandag 18 februari 2008 12:38 schreef Jasza het volgende:
Jansma word genoemd als directeur?
Van Eijden ook weer als de ik de berichten moet geloven.
Inderdaadquote:Op maandag 18 februari 2008 12:52 schreef Da_Sandman het volgende:
En ineens zie ik die walgelijke kop van Frank Kales ook weer overal. Enge man.
Ik denk dat ze graag eens kampioen willen worden.. of op z'n minst europees willen voetballen.. dus die gaan gewoon weg..quote:Op maandag 18 februari 2008 13:08 schreef Messenga het volgende:
Overigens even tussendoor, laat Huntelaar en Hetinga even met 1 jaar verlengen met een salarisverhoging van 200.000 ofzo. Als ze dan vertrekken zijn ze veel meer waard dan nu.
Ik zal we gruwelijk naief/optimistisch zijn, maar van Johnny zou ik het nog best geloven. KJH is gewoon weg na dit seizoen, die ergert zich doodquote:Op maandag 18 februari 2008 13:36 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Ik denk dat ze graag eens kampioen willen worden.. of op z'n minst europees willen voetballen.. dus die gaan gewoon weg..
Doe een wens kind: Ik wens dat jaakke en van geel oprottenquote:De training van Ajax 1 is maandagochtend heel even stilgelegd. Dit in verband met een speciale tussenstop van een 'Doe een Wens-helikopter'.
Natuurlijk zouden we John eigenlijk een contract voor het leven aan moeten bieden.. maar een speler in deze vorm.. gun ik persoonlijk wel een buitenlands avontuur van een hoger niveau als ons aller Ajax.. Kijk waren wij nou het AC Milan geweest en John de Maldini.. dan was het contract voor het leven zeker op z'n plaatst geweest.. maar die vergelijking is en blijft een utopie..quote:Op maandag 18 februari 2008 13:38 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Ik zal we gruwelijk naief/optimistisch zijn, maar van Johnny zou ik het nog best geloven. KJH is gewoon weg na dit seizoen, die ergert zich dood
Daar heb je ook weer gelijk. Lijkt me geweldig om hem in Italie/spanje/engeland te zien voetballenquote:Op maandag 18 februari 2008 13:41 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Natuurlijk zouden we John eigenlijk een contract voor het leven aan moeten bieden.. maar een speler in deze vorm.. gun ik persoonlijk wel een buitenlands avontuur van een hoger niveau als ons aller Ajax.. Kijk waren wij nou het AC Milan geweest en John de Maldini.. dan was het contract voor het leven zeker op z'n plaatst geweest.. maar die vergelijking is en blijft een utopie..
2×nul =0quote:Op maandag 18 februari 2008 12:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nog altijd ben ik tegen zijn komst, maar aangezien ik er geen invloed op heb, zal ik me erbij neer moeten leggen. Net als Marco van Basten heb ik ook Johan Cruijff niet echt hoog (meer) zitten, maar aangezien beide twee handen op één buik zijn, lijkt het me wel een goede combi als trainer/caoch en technisch directeur.
Buitenspelers kopen is zo makkelijk nog niet. Dat bewijst de enorme rits miskopen op die posities wel. Ook iemand als Rosales, die gewoon heel goed kan voetballen, voldeet daar blijkbaar niet. De juiste spelers selecteren is al niet Van Bastens grootste kwaliteit, en volgens mij heeft Cruijff niet zoveel verstand van het huidige nationale en internationale voetbal.quote:Op maandag 18 februari 2008 13:36 schreef Triptamine het volgende:
Wat iemand hier zei over het blijven vasthouden aan 4-3-3. Dat kan best, als je er maar de spelers voor haalt. Dat zal de combo Cruijff/Bassie het beste kunnen van allemaal. En het zijn wel namen waar spelers eerder op af komen dan Jaakke/Van Geel/Fontein
Denk niet dat van Basten de verlosser is.. Er moet van boven naar beneden gewerkt worden.. oftewel.. pas die bestuurlijke structuur aan.. dat rapport ligt er niet voor niets..quote:Op maandag 18 februari 2008 13:54 schreef Ordinair het volgende:
Misschien blijven ze beiden wel nu van Basten komt.
Klinkt ook allemaal weer redelijk. Al met al kom ik steeds meer tot de conclusie dat Ajax een of andere beerput is ofzo, waar helemaal niks, maar dan ook niks klopt. Van het bestuur tot de fokking stoeltjes in het stadionquote:Op maandag 18 februari 2008 13:53 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Buitenspelers kopen is zo makkelijk nog niet. Dat bewijst de enorme rits miskopen op die posities wel. Ook iemand als Rosales, die gewoon heel goed kan voetballen, voldeet daar blijkbaar niet. De juiste spelers selecteren is al niet Van Bastens grootste kwaliteit, en volgens mij heeft Cruijff niet zoveel verstand van het huidige nationale en internationale voetbal.
Sowieso is m.i. vasthouden aan een systeem niet handig, het gaat erom dat je je systeem zo invult dat je spelers het best tot hun recht komen.
Zolang Jaakke er nog zit haalt het allemaal niks uit. Die moet als allereerste opflikkeren. Die gast zit m.i. gruwelijk irritant in de weg bij iedereen.quote:Op maandag 18 februari 2008 13:57 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Denk niet dat van Basten de verlosser is.. Er moet van boven naar beneden gewerkt worden.. oftewel.. pas die bestuurlijke structuur aan.. dat rapport ligt er niet voor niets..
Zolang er in de hogere gelederen van Ajax niet veranderd.. kan elke coach komen.. maar blijft het gewoon ruk..
Ik heb het erover dat Heitinga en Huntelaar misschien wel blijven nu van Basten komt. Ze kunnen beiden goed met hem opschieten.quote:Op maandag 18 februari 2008 13:57 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Denk niet dat van Basten de verlosser is.. Er moet van boven naar beneden gewerkt worden.. oftewel.. pas die bestuurlijke structuur aan.. dat rapport ligt er niet voor niets..
Zolang er in de hogere gelederen van Ajax niet veranderd.. kan elke coach komen.. maar blijft het gewoon ruk..
Helaas met je eensquote:Op maandag 18 februari 2008 13:58 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Klinkt ook allemaal weer redelijk. Al met al kom ik steeds meer tot de conclusie dat Ajax een of andere beerput is ofzo, waar helemaal niks, maar dan ook niks klopt. Van het bestuur tot de fokking stoeltjes in het stadion
Ja dat snap ik.. maar ik keek al een stapje verder.. spelers zullen niet blijven bij een coach omdat ze hem graag mogen terwijl ze weten dat het met de club ruk blijft.. (aankoopbeleid enzo).. Ze zullen toch wel naar een stukje zekerheid willen.. Vandaar dat ik denk dat (even los van van Basten) dat er een waslijst aan spelers gaat vertrekken..quote:Op maandag 18 februari 2008 13:59 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Ik heb het erover dat Heitinga en Huntelaar misschien wel blijven nu van Basten komt. Ze kunnen beiden goed met hem opschieten.
Ze willen zekerheid. Dus waarom zouden ze dan als reserve naar een europese subtopper gaan terwijl ze bij Ajax vaste waarde blijven.quote:Op maandag 18 februari 2008 14:03 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Ja dat snap ik.. maar ik keek al een stapje verder.. spelers zullen niet blijven bij een coach omdat ze hem graag mogen terwijl ze weten dat het met de club ruk blijft.. (aankoopbeleid enzo).. Ze zullen toch wel naar een stukje zekerheid willen.. Vandaar dat ik denk dat (even los van van Basten) dat er een waslijst aan spelers gaat vertrekken..
Ik denk ook wel dat het geen Drenthe's zijn en ze vast wel inzien waar ze een vaste waarde kunnen worden en waar niet.quote:Op maandag 18 februari 2008 14:11 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Ze willen zekerheid. Dus waarom zouden ze dan als reserve naar een europese subtopper gaan terwijl ze bij Ajax vaste waarde blijven.
Omdat ze daar meer verdienen, terwijl ze proberen zich in de basis te spelen bij een club in een mooiere competitie, waar ze zich verder kunnen ontwikkelen omdat ze met betere voetballers in aanraking komen en in een andere cultuur leven. Maar voornamelijk omdat ze er meer verdienen.quote:Op maandag 18 februari 2008 14:11 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Ze willen zekerheid. Dus waarom zouden ze dan als reserve naar een europese subtopper gaan terwijl ze bij Ajax vaste waarde blijven.
Of ze kijken realistisch en zien dat als ze nog een jaartje doorspelen bij de echte toppers in beeld komen.quote:Op maandag 18 februari 2008 14:14 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Omdat ze daar meer verdienen, terwijl ze proberen zich in de basis te spelen bij een club in een mooiere competitie, waar ze zich verder kunnen ontwikkelen omdat ze met betere voetballers in aanraking komen en in een andere cultuur leven. Maar voornamelijk omdat ze er meer verdienen.
Ik denk dat het allemaal wel meevalt. De spelers die voor een vertrek in aanmerking komen vast wel, maar denk niet dat dat er meer dan 4 zullen zijn. Een Vermaelen zal gewoon blijven.quote:Op maandag 18 februari 2008 14:03 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Ja dat snap ik.. maar ik keek al een stapje verder.. spelers zullen niet blijven bij een coach omdat ze hem graag mogen terwijl ze weten dat het met de club ruk blijft.. (aankoopbeleid enzo).. Ze zullen toch wel naar een stukje zekerheid willen.. Vandaar dat ik denk dat (even los van van Basten) dat er een waslijst aan spelers gaat vertrekken..
Huntelaar is dat volgens mij al (Man Utd, Juventus). Persoonlijk lijkt de echte top mij niet haalbaar voor Stekelenburg en Heitinga. Spurs en Atletico zijn dan geweldige clubs. Niet dat ik het erg zou vinden als ze zouden blijven natuurlijk.quote:Op maandag 18 februari 2008 14:18 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Of ze kijken realistisch en zien dat als ze nog een jaartje doorspelen bij de echte toppers in beeld komen.
Bij Man Utd en Juventus hebben er volgens mij al vanaf gezien.quote:Op maandag 18 februari 2008 14:24 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Huntelaar is dat volgens mij al (Man Utd, Juventus). Persoonlijk lijkt de echte top mij niet haalbaar voor Stekelenburg en Heitinga. Spurs en Atletico zijn dan geweldige clubs. Niet dat ik het erg zou vinden als ze zouden blijven natuurlijk.
Cruijff is wel zo'n persoon die ALLES in de organisatie naar zijn hand wil hebben. Zelfs de kleur schoenveters van de koffiedames bij wijze van spreken.quote:Op maandag 18 februari 2008 12:42 schreef Messenga het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat de hele organisatie om Cruijff en MvB draait? Dat wanneer dat goed gaat, ineens heel ajax weer geweldig is.
Volgens mij niet.quote:Op maandag 18 februari 2008 14:42 schreef StarGazer het volgende:
Het bestuursfalen ten tijde van het bosman-arrest is helemaal niet meegenomen in dat onderzoek?
Jawel hoor, klein stukje gaat daarover.quote:Op maandag 18 februari 2008 14:42 schreef StarGazer het volgende:
Het bestuursfalen ten tijde van het bosman-arrest is helemaal niet meegenomen in dat onderzoek?
Ik zat er precies hetzelfde naar te kijkenquote:Op maandag 18 februari 2008 14:46 schreef Flawless2006 het volgende:
Even over die Jaakke..
Ik heb gisteren met verbazing en verbijstering naar die man gekeken. Ik weet vaag wie hij is maar had 'm nooit eerder publiekelijk zn verhaal horen doen, maar dit was echt schokkend. Bij de persconferentie, maar ook in het een op een interview bij Sport aan tafel. Die man kan gewoon niet fatsoenlijk iemand te woord staan en reageert als een politicus uit de pre-Fortuyn periode. Alles ontwijken en afdoen met 'we moeten het eerst doorkijken voor we een mening geven'. Whaaaa.. ik haat dat soort uitspraken. Wees een vent, een leider en formeer je mening over iets. Dit gaat over jouw organisatie man, waar jij mede/hoofd verantwoordelijk voor bent! Typische antwoorden over zo'n rapport waardoor als de wind gezakt is het in de doofpot wordt gestopt en er gewoon iemand geslachtofferd wordt behalve meneertje Jaakke
Op de vraag wat ie voor elkaar heeft gekregen in die aantal jaren bij Ajax komt ie met een 'mental coach' aankakken! Ik pleurde van mn stoel af, wat doet zo'n man daar nog? Dat kan mijn grootmoeder ook in een dag regelen met een telefoon. Verder van die antwoorden van dingen die 'in ontwikkeling zijn en tijd kosten'. Hij ontbeert visie, leiding en voornamelijk uitstraling.
Zo, das gezegd en verder weet ik er ook niet veel van over die situatie maar een ding is duidelijk dat zo'n figuur weg moet.![]()
Dat zegt Jaakke...maar die neem ik in deze kwestie ook met een korreltje zoutquote:Op maandag 18 februari 2008 10:48 schreef Nashje het volgende:
[..]
Even terugkomend op die laatste reactie van jouw in het vorige topic:
Fontein heeft Aegon dus niet binnengehaald, maar Slop.
Moeten ze bij Heitinga wel die afkoopclausule eruit halen, anders werkt het nog niet.quote:Op maandag 18 februari 2008 13:08 schreef Messenga het volgende:
Overigens even tussendoor, laat Huntelaar en Hetinga even met 1 jaar verlengen met een salarisverhoging van 200.000 ofzo. Als ze dan vertrekken zijn ze veel meer waard dan nu.
Klopt. Maar dit is alweer het bewijs dat het voor geen meter draait, en in de toekomst nog zal draaien, in dat gehele bestuur.quote:Op maandag 18 februari 2008 15:10 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat zegt Jaakke...maar die neem ik in deze kwestie ook met een korreltje zout
Dat zou een goed fokking feestje wordenquote:Op maandag 18 februari 2008 15:28 schreef HeatWave het volgende:
Zou mooi zijn, een feest op het Leidse zonder schaal of beker, gewoon omdat "ze" weg zijn.
Ik begin vanavond iig al even op het Leidse, maar das een ander feestjequote:Op maandag 18 februari 2008 15:31 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Dat zou een goed fokking feestje worden
Ik ook. Begin er steeds meer een hekel aan te krijgen. Maar wie kan Jaakke er uit sturen?quote:Op maandag 18 februari 2008 15:32 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het ergste vind ik nog dat op dit moment jaakke door het leven gaat als het gezicht van Ajax!
quote:Op maandag 18 februari 2008 15:28 schreef HeatWave het volgende:
Zou mooi zijn, een feest op het Leidse zonder schaal of beker, gewoon omdat "ze" weg zijn.
Als Jaakke zich iets van de publieke opinie had aangetrokken was hij al weggeweest. Het zou leuk zijn als mijn club weer eens positief in het nieuws kwam en niet door een miskoop, een kansloze nederlaag, een ontevreden speler of een rode kaart.quote:Op maandag 18 februari 2008 15:36 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik ook. Begin er steeds meer een hekel aan te krijgen. Maar wie kan Jaakke er uit sturen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |