Je hebt helemaal gelijkquote:Op zaterdag 16 februari 2008 13:13 schreef Farenji het volgende:
Je gaat de mist in met where clausule. Je zoekt naar records waar het jaar zowel groter/gelijk als kleiner/gelijk is aan 2008. Daar voldoet alleen 2008 aan. De maand is groter/gelijk aan 8 EN kleiner/gelijk dan 11. De dag moet tussen 11 en 19 liggen. Daar voldoen maar 36 data aan... en deze liggen allemaal minimaal een half jaar in de toekomst.
1 2 3 4 5 6 7 8 | FROM statreferer WHERE sid = '7' AND type = 'E' AND (statreferer.year >= '2008' AND statreferer.month >= '01' AND statreferer.day >= '12') AND (statreferer.year <= '2008' AND statreferer.month <= '02' AND statreferer.day <= '12') GROUP BY value ORDER BY `counter` DESC LIMIT 0, 25 |
1 |
1 2 3 | FROM statreferer s WHERE (s.year * 10000 + s.month * 100 + s.day) BETWEEN 20080112 AND 20080212 |
Je hebt gelijk, maar je voorbeeld werkt perfect!quote:Op zaterdag 16 februari 2008 15:04 schreef SuperRembo het volgende:
Als het datum is, sla het dan ook als datum op, of als timestamp.
Maar als je dat niet wil veranderen:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 | $obj = mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT ((SUM(price) / 100) * (VAT + 100)) AS totalprice FROM shop_orders_items WHERE orderID = '".$orderID."'")); ?> |
doe ook eens een sum op je VAT + 100 gedeelte ?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:27 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Ik heb de volgende query:
[ code verwijderd ]
totalprice zou hier de totale prijs moeten geven inclusief de btw (deze kan per item verschillen!).
Dit doet hij goed, totdat 1 van de items een ander btw percentage heeft..... hoe komt!
wat gaat er precies fout bij een ander btw percentage?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:27 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Ik heb de volgende query:
[ code verwijderd ]
totalprice zou hier de totale prijs moeten geven inclusief de btw (deze kan per item verschillen!).
Dit doet hij goed, totdat 1 van de items een ander btw percentage heeft..... hoe komt!
1 |
Ik doe dat soort dingen ook zoveel mogelijk in SQL, want dan hoef ik niet EN in SQL de data op te halen EN te gaan rekenen in SQL.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:48 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Ok opgelost, niet de SUM bij de VAT + 100 hoor
Heb hem helemaal vooraan de soms gezet:
[ code verwijderd ]
Waarom is dat niet handig om die in de query uit te rekenen?
Want ik moet alleen een totaalbedrag hebben..., meer niet
Denk je wel aan de afrondingsverschillen?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:48 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Waarom is dat niet handig om die in de query uit te rekenen?
Want ik moet alleen een totaalbedrag hebben..., meer niet
Niet geheel onbelangrijk bij BTWquote:Op zaterdag 16 februari 2008 20:12 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Denk je wel aan de afrondingsverschillen?
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 20:31 schreef Likkende_Lassie het volgende:
euhm, ik krijg gewoon een getal terug, wat ik door number_format($waarde, 2) haal...
Door een class te maken met een private variable $instance, een private constructor die een nieuwe instance maakt en die in $instance zet, en een functie getInstance die checkt of $instance gedefinieerd is, zo niet de constructor aanroept, en zo wel $instance teruggeeft.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:37 schreef Scriptha het volgende:
Hoe implementeer ik een getInstance method (voor singleton design pattern) in abstracte class, zodat die bruikbaar is voor child classes?
Zie ook mijn topic:quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:43 schreef MDevil het volgende:
Ik had wat problemen met het installeren: [url="http://www.gangwarfamily.nl/wtfssh.JPG"]klik voor SSH screenshot[/url]
Na veel gestoei is het installeren van PDO_MYSQL volgens mij (dus niet zeker!) eindelijk gelukt.
Nu heb ik dingen in mijn php.ini gezet om het te kunnen gebruiken:
[ code verwijderd ]
En deze lijn aangepast:
van:
[ code verwijderd ]
Naar:
[ code verwijderd ]
Dan start mn hele apache niet meer op!! Als ik alleen die ^ lijn weer aanpas dan weer wel.
Als ik vervolgens in de error log kijk staat er dan:
[ code verwijderd ]
Hij heeft het over pgsql ofzo? Maar die staat helemaal niet in dat mapje... Wat heeft dat te maken met (pdo_)mysql?
En wat houdt deze error uit de error log in?:
pdo_mysql.so: undefined symbol: php_pdo_declare_long_constant
Iemand een idee?
Heb ik wellicht nog autoconf nodig?
Hangt toch van je charset af?quote:Op zondag 17 februari 2008 15:44 schreef Darkomen het volgende:
ff snel een klein vraagje, op een site van een klant van me (is van server verhuisd) worden speciale tekens niet goed weergegeven.
Nu weet ik dat het hier pas is langsgekomen maar ik kan het zo snel niet vinden, iemand die dat nog weet?
quote:Op zondag 17 februari 2008 15:48 schreef YellowBanana het volgende:
MySQL is een crappy db of niet?
hangt er vanaf waarvoor je het gebruiktquote:Op zondag 17 februari 2008 15:48 schreef YellowBanana het volgende:
MySQL is een crappy db of niet?
Ja, waarschijnlijk encoding problemen. Die treden op als de content-type die de server meestuurt een andere is dan waarin de data is opgeslagen in de database of waarin de bestanden zijn opgeslagen.quote:Op zondag 17 februari 2008 15:44 schreef Darkomen het volgende:
ff snel een klein vraagje, op een site van een klant van me (is van server verhuisd) worden speciale tekens niet goed weergegeven.
Nu weet ik dat het hier pas is langsgekomen maar ik kan het zo snel niet vinden, iemand die dat nog weet?
Als ik al een functie zou maken voor het checken of een getal even is zou ik dat zo doen:quote:Op dinsdag 19 februari 2008 16:46 schreef saban het volgende:
[ code verwijderd ]
Is hier een makkelijkere/snellere oplossing voor?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | function isEven($number) { $result = $number % 2; if($result == 0) return true; else return false; } ?> |
Iets kortere functie:quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:36 schreef hornage het volgende:
[..]
Als ik al een functie zou maken voor het checken of een getal even is zou ik dat zo doen:
[ code verwijderd ]
Maar eigenlijk vind ik een functie hiervoor wat overdreven. Een check op % 2 == 0 is ook leesbaar zat vind ik altijd.
1 2 3 4 5 | function isEven($number) { return !($number % 2); } ?> |
Micro optimalisatiequote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:31 schreef Light het volgende:
[..]
Iets kortere functie:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 | function is_even($number) { return ~$number & 1; } ?> |
Werkte perfect.quote:Op maandag 18 februari 2008 23:27 schreef SuperRembo het volgende:
Daar zal MySQL waarschijnlijk geen functie voor hebben, maar met een gewone round functie kan het ook: Round(x / 5) * 5, of Round(x / 0.05) * 0.05
wat is het?quote:Op woensdag 20 februari 2008 07:50 schreef Chandler het volgende:
Vraagje, vanaf welke PHP versie bestaat PHP_EOL?
Je wordt vriendelijk bedankt!quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:03 schreef SuperRembo het volgende:
PHP_EOL (string) Available since PHP 4.3.10 and PHP 5.0.2
Niemand heeft gereageerd op mijn vraag jammer genoeg, maar hierbij nog even de functie die ik na lang zoeken heb kunnen vinden:quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:31 schreef hornage het volgende:
Ik heb ff een vraagje over de mail() functie van php.
Ik kreeg laatst een mail teruggestuurd van de smtp server omdat er een é in het onderwerp stond.
De mail gaf ik aan dat ik het moest encoden volgens RFC 2822 en dat ik het dan kon versturen. Die RFC heeft blijkbaar iets met MIME mail te maken etc, maar dit hoef ik allemaal niet. Ik wil gewoon dat het ook mogelijk is om zulke karakters in mijn onderwerp te hebben.
Is er een encode functie die mijn subject kan encoden zodat dit gaat werken?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | function encodeheader($input, $charset = 'ISO-8859-1') { preg_match_all('/(\s?\w*[\x80-\xFF]+\w*\s?)/', $input, $matches); foreach ($matches[1] as $value) { $replacement = preg_replace('/([\x20\x80-\xFF])/e', '"=" . strtoupper(dechex(ord("\1")))', $value); $input = str_replace($value, '=?' . $charset . '?Q?' . $replacement . '?=', $input); } return $input; } ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |